| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co je smyslem vzdělávání

 Celkem 6 názorů.
 Mirka, syn - 9 let 
  • 

Moje dítě 

(26.2.2001 10:01:32)
Jsem hrdou majitelkou syna s LMD. Moje zkušenost je spíše opačná - syn i přes svou vadu má převážně jedničky, vyjímečně dvojky, ani ty obávané "výkyvy prospěchu", tolik typické pro LMD, se nás moc nedotkly. Bohužel nevyniká v ničem, co je mimo školu - od narození neobratný, nešikovný, má sice hudební sluch, ale těžko se naučí na něco hrát a kvůli zpěvu - zpívá rád a velice dobře, se mu ve škole smějou - není to pro kluky. Do lidušky nás nevzali - neumíme (a nikdy umět nebudeme) číst a psát noty. Mezi dětmi se neuplatní - na kole jezdí opatrně, plavání nic moc a kamenem by ublížil spíš sobě než sousedovu oknu. Práce rukama prostě nepřipadá v úvahu. Práce hlavou jistě - ale dítě v jeho věku by nemělo kamarádit výhradně s počítačem a to, že se mu u výchov musí přidávat, mu sebevědomí taky neposílí...Jak je to tedy s rozvíjením třeba sociálních dovedností? "Akademická" inteligence nám nijak nepomáhá v rozvoji ostatních - spíše naopak.
 narma 


Re: Moje dítě 

(19.9.2010 12:30:31)
Má váš syn určitě ještě pár let na projevení možných manuálních zručností,a sport vždy nemusí být zručnost.~5~
můj syn (15 let) do 10ti let fobie z vody, dnes plave , kolektivní sporty až snad na florbal tedy nic moc, míčové hry totéž, sport pro něj znamená kolo( skáče na rampách, krosová motorka, lyže od tří let. ( asi půl na půl??) Nicméně co má od malička,~5~ opravdu manuální zručnost. od doby kdy leze, lžička se změnila obrácenýcm postavením na šroubovák(jíst stejně nechtěl)
ačkoli je dys... tudíž i mně- jedničkářku- občas rozčilovalo, proč zrovna nám se narodilo dítě s mozkovou zatáčkou~t~, tak najde doma různé věci které nejsou k potřebě( šroubek, drátek, motorek, hadičku aj.) a vymyslí přistroj - funkční. Větrák, teploměr, vodováhu aj., ne že by měli velkého využití ale ten nápad.... jsem vždy docela vedle - protože bohužel s jeho výsledky nemáme šanci na to vzdělání, které by mu umožnovalo se dostat na nějaký vývoj atd., na druhé straně - cesty osudu jsou nevyzp. a a tak na učiliště a dál se uvidí...
věřím, že s vaším lehkým vedením a pozorováním najdete v synovi něco co bude za to stát rozvíjet. A že i on bude na světě rád a bude mít v životě štěstí
 AK 
  • 

 

(1.2.2004 21:36:02)
Větný rozbor 4, diktát 5 až 4 -, ........, Inženýr, IT specialista, několikanásobný průměrný plat. Co dodat.
 Bibisa, Monička 8 měsíců 
  • 

Škola opravdu není zdaleka všechno 

(1.2.2004 22:17:19)
Větné rozbory jsou dle mého názoru pitomost, řada dalších školních znalostí taky. Pro dobré známky v řadě případů nemusíte mít žádné skutečné znalosti, stačí vědět, co po vás examinátor chce. To říkám z pozice bývalého jedničkáře, nejsou to kyselé hrozny:o)). Ovšem je taky pravda, že dokázat toto odhadnout a zařídit se podle toho je také známkou inteligence, a nejen té "papírové".

Optimální by skutečně bylo, jak se to v článku píše, rozvíjet oblasti, ve kterých má dané dítě mimořádné nadání, a v těch ostatních ho dovést alespoň na určitou minimální úroveň. To však je dost náročné, v tom má pan autor také pravdu.

Možná by bylo řešením nepřeceňovat význam školy v životě člověka. Škola by měla být místem, kam se člověk chodí s chutí o něčem přiučit, a nikoli místem, kde se ho bude někdo snažit neustále "nachytat na švestkách". A kromě školy je přece tolik jiných zajímavých oblastí.

A myslím,že je také chyba chápat dětství jako přípravu na dospělost. TO svádí jednak k tomu, bagatelizovat jeho problémy, protože je stejně jen takovým "přechodným obdobím" na kterém vlastně ani tolik nezáleží, jednak k chápání dospělosti jako konečného stavu, kdy už není nutno se něco učit, protože už jsme "hotoví". Obojí je podle mne neodpustitelná chyba. Pak se ohlédneme a zjistíme, že jedno krásné období (záměrně neříkám nejkrásnější, to dětství zhusta nebývá) je za námi a my jsme si ho ani nestačili vychutnat, ani jsme si nevšimli, že je vlastně krásné...
 sherrya 


Zamyšlení 

(18.9.2010 17:18:28)
Před nedávnem jsem se také sama zamýšlela nad otázkou smyslu vzdělávání v dnešní době. Mám tři děti školou povinné, sama mám vysokou školu. Přišla jsem o práci, kterou jsem měla ráda, jen proto, že paní, která má manžela s vysokým postavením moji práci "potřebovala". Od té doby již rok navštěvuji různá výběrová řízení, která jsou téměř vždy dopředu obsazená právě lidmi, kteří mají své dobré známé na správných místech. A málokdy se jich někdo zeptá na vzdělání. Je mi z toho smutno a proto přemýšlím, zda má vůbec v dnešní době smysl říkat dětem: "učte se ať se dobře uplatníte a najdete skvělou práci"
 Brusinka14 


Proč nectít ty obory, ve kterých nevynikám? 

(18.9.2010 17:53:06)
Výborný technik, výborný obchodník, výborný organizátor a neumí češtinu?
Proč ne. Ať je chválen, odměňován za svou práci. Ale ať si to také přizná a nechá si svůj písemný projev někým zkontrolovat! Já dnes běžně vidím na úřadech velké vývěsky s pravopisnými chybami a dokonce s chybějícími písmenky!
Chcete pravopis zrušit? Říkáte si, že když si může například každý vařit, jak chce, s pravopisem je to stejné? Normy jsou zbytečné?

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.