| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku 2. celostátní setkání žáků domácích škol

 Celkem 40 názorů.
 Lizzie 


Domácí vyučování - otázky 

(21.9.2007 15:04:51)
Dříve jsem domácí školu příliš nechápala, teď už vím, že pro některé děti je výhodou, testování ,,učení doma" dětí i ve věku, kdy nastal 2. stupeň ŠD je pro mě novinkou..oukej, mámy, co děti učí doma tak trochu obdivuji, na druhou stranu si říkám, že pokud dítě žádné výrazné problémy nemá je pro něj lepší klasická školní docházka..ale toť můj osobní názor, nikomu to nevyvracím.
Ale - jak se dvanáctileté děti začlení do třídního kolektivu? Není to příliš pozdě? Z mého pohledu nezvyklé, pokud je dítě zdravé bez výraznějších problémů, není pro něj přestup tak trochu šok? Neznám nikoho, kdo prošel domácím vyučování, proto jsou pro mě odpovědi právě na tyto otázky dost velkou neznámou..
 Ráchel, 3 děti 
  • 

Re: Domácí vyučování - otázky 

(21.9.2007 20:29:08)
ahoj Lizzie, znám zblízka řadu dětí, které úspěšně prošly domácí školou. Nemají problém se zařadit do kolektivu, jsou v mnoha směrech vyspělejší, než jejich vrstevníci. Umí přemýšlet a pracovat s informacemi. Rodiče, kteří učí děti doma, jsou si dobře vědomi toho, že děti potřebují kontakt s vrstevníky, jen ho nespojují se vzděláváním - děti aktivní v různých kroužcích, oddílech apod. Já osobně vnímám, že to kolektivní vzdělávání je v některých směrech dost na škodu - v dceřině třídě se velká část času promrhá jen tím, že se učitelka snaží zklidnit náročné žáky... a zbytek se toho pak moc nenaučí. Často mě to štve, že se pak s ní stejně ještě doma musím učit - dost blbej způsob, jak učit dítě dobrému využívání času. Já jsem o DŠ hodně uvažovala, nakonec jsem se z osobních i rodinných důvodů rozhodla jinak, ale myslím si, že to je v mnoha směrech dobrá volba - nikoliv je pro dítě "s problémy", ale pro jakékoliv. Musí to být ale rozhodnutí obou rodičů, je to pro rodinu v mnoha směrech dost náročné.
 Lizzie 


Re: Domácí vyučování - otázky 

(21.9.2007 21:06:58)
Ráchel, dík za osvětu. Ač jsem nebyla třídní hvězdou, nedovedu si domácí vyučování (u sebe) představit, ale napadá mě, že jistá holčina (nadaná) se prakticky celý 1. stupeň na střední nudila, tady by asi domácí učení pomohlo..ale, jak říkáš je to dost náročné pro rodinu. Přiznávám, že bych se těžko vzdávala práce a určitého způsobu života a věnovala se domácímu vyučování dítěte..držím pěsti těm, co se pro tuto cestu z jakýkoliv důvodů rozhodli, ať se daří..ale je to individuální, no.
 Lizzie 


oprava 

(21.9.2007 21:07:30)
celý první stupeň na základce..:-)
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 10:03:50)
Z tvého příspěvku si vyvozuji závěr, že předčasné domácí vyučování dítěte grafomotorice a podobným nesmyslům je nejen ztrátou času rodiče, ale navíc ještě naruší malému prvňáčkovi vztah ke škole. Chudák kluk – místo aby v pěti letech lítal po hřišti, rozvíjel se fyzicky a sociálně, případně rozvíjel všeobecný přehled, tak musel cvičit grafomotoriku. Hlavně že si gratuluješ k té angličtině.... nechceš ho přihlásit do Einsteinovy společnosti?
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 11:33:14)
V naší školce dělali předškoláci celý rok grafomotoriku, Zuzanko. Myslím, že je to v podstatě normální. Pokud máš dítě průměrné, můžeš s tím něco udělat, můžeš mu věřit a pracovat s ním, číst mu, vést ho ke kreslení a bude se mu dařit líp, než kdybyses na něj vykašlala. Když máš dítě výrazně chytré, zamčeš knihy do špajzu, zakážeš mu počítat stromy, nebudeš mu odpovídat na otázky, co je to písemeno a určitě, ale určitě mu nebudeš číst, tak možná půjde do školy jako "normální", ale jakmile bude z tvých milujících rukou venku, stejně se chytne a povalí rychleji než ostatní.
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 11:34:31)
Zuzano, grafomotorika se dělá celý předškolní rok ve školce. Je to noumáulní, Uďo:-))
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 12:12:58)
Zuzano,ale víš, že jsou děti co se naučí číst a počítat sami... já doteĎ netuším kdo mi mého 2letýho syna naučil čísla...byl 24 hodin se mnou prvně se hlídal v 2,5letech) a to už to uměl) ....manžel jezdil dom na víkend. Vím 100% že jsme to ani jeden nebyli!!!
Kdo ho naučil v 6 sčítat a odčítat do 25... a kdo mu řekl začátek násobilky?:-OO někdy před první třídou...já to nebyla....
A grafomotoriku je potřeba cvičit.... písanky jsou dost veliký a ty děti pak když píšou v kuse..je dobrý,aby byla ručka mailičko zvyklá... na to.., že chvilku v kuse maluje a kreslí....


A pak mám druhýho syna a tomu je všechno šumák....sčítá teď jen do 6 a co..nic ho neučím...uvidím co bude v první....
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 13:50:35)
Lído,

to je mi jasné, že mnoho dětí se naučí číst a počítat před nástupem do školy. Když k tomu přirozeně inklinují. Ale moc si neumím představit pětiletého kluka, jak celý šťastný doma s maminkou píše pořád dokola nějaké čárky nebo kolečka.

V tomto případě se mi spíš zdá, že Lora tak trochu tlačí na pilu. A možná šidí dítě o jiné zkušenosti, které jsou také důležité, ne-li důležitější.
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 14:35:55)
Pokud je ale Lory syn takto vyhraněný, tak by ho možná měla přihlásit radši do nějaké školy pro nadané děti.

Jedna je tuším v Praze 6, na Praze 4 vím minimálně o jedné škole s jakousi "experimentální" třídou. Možná i Montessorky by mu víc vyhovovaly.
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 15:59:41)
Lorax, doporučuju www.studio1a1.cz procvičovácí sešity mají super.:-) Máme od nich každý rok...jen letos jsem nesehnala tak máme PIERota... as na český jazyk BLUG.

no koukám, že jsi si fakt užívala.:-(((((( za rok naučit takových věcí...:-(
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 16:17:24)
Někdo doporučoval Zábavnou matematiku od Computer Pressu, zatím jsem v prodejně neviděla. Mně se moc líbily matematiky jakéhosi Studia... vzdělávání, fakt si nevzpomenu. Dělají i předškolácké věci, ale toto byla matematická cvičení pro 1. a 2. třídu, pro 2. a 3. třídu a tak, prostě takové prolínání.
Ani my nejsme z Prahy a myslím, že ač škola není přímo podle našeho gusta, snaží se skutečně aktivně. Přála bych to všem:-)
Lído, dcera (4) si předškolácké sešitky našla a dělá je vloženě za odměnu. Baví ji to. Je to v dítěti. Někdy popostrčit musíme - třeba udělej dú, někdy se spíš jen tak vezeme na vlně toho, co chce samo dítě.
Na začátku jsem skutečně vypěnila, za což se vám všem omlouvám, nemám takové obviňování ráda.
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 17:37:46)
Myslela jsme na matilku...maj to udělaný tak netradičně...na písanku jsme vůbec nepomyslela..jukni třeba na třetí třídu nebo čvrtou..jak zajímavě jde počítta... spíš inspiraci na tu matiku...

Perdito, neříkej dvakrát a pošlu Ti co zústane po DAnovi:-DDDDDDDDDDDDDD
 Líza 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 19:07:50)
Loro, s těma očima, to teda muselo bejt :-o takhle najednou zjištění.

Jinak - v žádné škole se už dnes nesmí dávat ta velká jednička v pololetí první třídy, jako bývala. Známky odshora dolů jsou všude ;-), nejen v drsných školách.
 JaninaH 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 19:37:58)
Loro,
je určitě v pořádku, když se chytrého syna snažíš zaměstnat, aby se nenudil (škoda, že se o to nesnaží učitelka, asi by stálo za to s ní o tom promluvit).
Ale - jsem přesvěčená, že učit šestileté dítě, jakkoli chytré, řešit příklad mezera-2=5 tím, že ho naučíš "řešit rovnice", je špatně. Nemůže to pochopit, neví, co dělá, neví proč. Děti v tomhle věku nejsou schopné takové abstrakce. Proto se neučí řešit rovnice, ale číselné operace si spojují s konkrétními předměty. Ostatně, "převádění s opačným znaménkem" je vlastně nesmysl, ve skutečnosti přičítáš k oběma stranách rovnice stejné číslo, a tak neporušíš rovnost.
J.
 JaninaH 


Re: Chytré dítě 

(25.9.2007 10:28:24)
Loro,
s fyzikou je to naprosto v pořádku. Ale já jsem psala o tom, že dítě v 6 letech není schopné abstrakce, to je něco jiného.
Vím, že příklad není vymyšlený. Je to ale příklad na to, aby dítě dovedlo odpovědět na otázku, které číslo bez dvou dá pět (neboli kolik jablíček musí být na míse, aby, když dvě sníme, jich tam zůstalo pět). Ty ho učíš "převádět s opačným znaménkem", ale pod tím si dítě nedovede nic představit, neví, proč to dělá, naučí se jen mechanicky počítat a to je špatně.
J.
 JaninaH 


Re: Chytré dítě 

(25.9.2007 10:54:53)
Hm, já jsem tvůj předešlý příspěvek pochopila jinak, než píšeš teď.
Píšeš: ... A taky mám pocit že některé věci se děti učí v nelogických sekvencích. Takže má-li dítě doplnit mezeru v příkladu mezera - 5 = 2, neodolám a ukážu mu pravidla pro převádění čísel v rovnicích (změnit znaménko při převodu na druhou stranu), místo mezery mu nabídnu písmenko X. Je to špatně? Já myslím že nikoli, pro mě je tohle logický postup. A zastávám názor, že pokud se zajímá a je schopný tyhle postupy pochopit, nebudu mu bránit.
Pochopila jsem to tak, že si myslíš, že by se děti v první třídě měly (v logických sekvencích) učit řešit výše uvedený příklad pomocí rovnic. Já tvrdím, že je to nesmysl, protože to dítě pochopit nemůže. Něco jiného je, kdyby na to syn přišel sám. Ale to evidentně nepřišel, ty jsi mu to řekla, jak se to dá dělat, a on se to NAUČIL. Ale to neznamená, že to POCHOPIL. V tom je velký rozdíl.
J.
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 18:46:24)
Loro,

promiň, asi jsem to v první reakci trochu přepískla.

Vidím, že mám na vzdělávání svých dětí diametrálně odlišný názor – a zdá se, že odlišný od většiny, jak tak koukám. Vysoká škola je fajn, ale štěstí si za ni nekoupíš :-) A někdy ani ty prachy ne. Mám trochu jinou filozofii. Nevím, zda se v naší rodině „sluší mít vysokou školu“ když půjdou správným směrem, bude mi dost jedno, jestli ji mají.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 19:55:02)
Zuzano, možná ti to přijde divné, ale jak už tu psaly i ostatní, spoustu dětí tyhle vzdělávací aktivity prostě strašně baví. To bychom jim to měli tajit, když se ptají??? Mně před nástupem do školy nečetlo jen jedno dítě - později diagnostikované jako dyslektik.
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 21:45:32)
Nevím – moje dítě je teprve tříleté. Písmenka ho nezajímají. Dost pěkně mluví. Používá i překvapivá synonyma, dneska jsem mu zrovna vysvětlovala význam slov "lest" a "klam". Kvůli tomu do něj ale nezačnu hustit nějaké abstraktní výrazy, aby „měl náskok“, nebo dokonce proto, že se „sluší, aby měl vysokou školu“. Nemůžu si pomoct, to mi připadá trochu legrační.

Udivuje mě, jak diskutující nepřímo kladou důraz na určité měřitelné výkony například z oblasti logicko-matematické inteligence (zvládnul to či ono, násobilku či rovnice) a domnívají se, že snad tlakem na tyto výkony zajistí svým dětem, když ne budoucnost, tak přinejmenším „vysokou školu“. Šokuje mě, že v první třídě existuje něco jako „ostré známkování podle toho, co si kdo zaslouží“. Začínám se bát.

Pokud by si chtěl někdo přečíst trochu jiné teorie o možnostech rozvoje inteligence dětí, doporučuji knihu Jak rozvíjet inteligenci dětí (možná to není úplně přesně) autorka se jmenuje Nessia Laniado, případně některé myšlenky Reuvena Feuersteina.

 Lída,3 kluci a holka 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 21:57:30)
Zuzano, zrovna moje děti písmenka zajímala od raného věku (i toho dyslektika, dávno znal všechna písmenka, ale neuměl je spojovat). Podobně třetí syn se ve čtyřech letech sám naučit sčítat a odčítat dvojciferná čísla - nezačal tím, že by počítal s jednocifernými, ale rovnou se ptal na součty a rozdíly dvojciferných (dvojčíslí na poznávacích značkách aut). Tohle dítě taky začalo plynně číst v necelých třech letech, ptal se předtím na písmenka a na celá slova, pak si to sám nějak spojil. Neučili jsme ho to, jen jsme mu odpovídali na otázky. No co bys asi tak s takovým dítětem dělala?
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 22:27:53)
Lído,

pokud by se jednalo o jednu z oblíbených her mého dítěte, tak bych ji s ním hrála.

Její význam bych ale určitě nepřeceňovala a snažila bych se mu nabízet i jiné zábavy.

Když bylo Filipovi 1,5 roku, přišla na návštěvu sousedka a tvrdila mi, že jejího podobně starého Lukáška baví učit se písmenka. Už si nepamatuji, jak se dozvěděl o jejich existenci. Nejspíš se sám dopídil.
 Líza 


Re: Chytré dítě 

(25.9.2007 17:10:32)
Zuzano, ale to tak fakt je... připadá mi to stejný, jako když jsem kdysi dávno tady na Rodině diskutovala s holkou která mi tvrdila, že 4letá Verča nemůže umět číst jinak, než že jsem ji to nadrtila já.
Když bylo Verunce 18 měsíců, začala si v říkánkových knížkách všímat takových těch velkých prvních písmen na začátku říkanek (myslím ty velký barevný, který jsou v některých knihách pro děti na začátku kapitoly nebo básničky). A ptala se, co to je. A pak to ukazovala, když to někde viděla. Takže jsem stála s 18měsíčním batoletem v metru a ono mi tam ukazovalo na názvu stanice písmenka, který znalo (tehdy jich bylo jen pár). A přesně si pamatuju zhnusený pohledy okolostojících chytrých lidí, kterým bylo jasný, že já dělám z dítěte cvičenou opici. Že by to mohlo to dítě zajímat samo od sebe, je nenapadlo. No a samozřejmě že tenhle vývoj se nezastaví u písmenek - když šla do první třídy, měla přečteno několik desítek knih pro věkovou kategorii o 3-5 let starší než je ona. Cvičená opice fakt není, je to normální holka a je sice chytrá, ale hádala bych se s každým, kdo by mi chtěl cpát, že je abnormálně nadaná. Prostě tohle ji bavilo.
 Líza 


Re: Chytré dítě 

(25.9.2007 17:13:08)
Ještě doplním - ta holka, kterou zmiňuju v minulém příspěvku, mi pak asi o rok a půl později napsala, že bere svoje názory zpět, protože se mezitím z jejího mladšího dítěte stal přesně ten předčasný čtenář z vlastního zájmu...
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(26.9.2007 9:30:33)
Lízo,

o několik příspěvků výše jsem napsala, že může dítě číst dříve, když k tomu přirozeně inklinuje. To byl zřejmě váš případ.

Ale v roce a půl? Víš, já tu svou sousedku trochu znám. Je to velmi ambiciózní právnička. Narodil se jí chlapeček (přesně o měsíc později než Filip) a mám dojem, že nějak úplně nesplňoval její představy (mimo jiné se narodil předčasně). Filip začal brzy chodit, brzy mluvit, a Lukášek nic. Tak ho vláčela za ruce, hustila do něj všechno možný…

Rodičovské ambice v kombinaci s určitou omezeností, a tudíž orientací na „výkon“, to je prostě něco.
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(26.9.2007 10:21:09)
Zuzano, možná máš pravdu, ale nemusí tomu tak být. Schválně jsem nechtěla takhle psát, ale ... zažila jsem šok, když byly synovi přesně dva roky, byla oslava narozenin babičky. Nudil se a začal mi hláskovat ta pidipidipísmenka M-A-T-T-O-N-I, ma-to-ni, co je to Ma-to-ni? Málem to se mnou švihlo. Pokud má chlapeček oba rodiče VŠ, případně tatínek chemik/fyzik/matematik/programátor, když maminka ani jednu kategorii nesplňuje:-)), může se stát, že se to kluk naučil sám. Já tenkrát myslela, že půjde dál, ale on se na písmenka vykašlal a pustil se do matiky, o tři roky později s ní švihl a začal zase číst. V mezičase tuny jiných zájmů. Prostě vývoj. Kdybych se stavěla na hlavu, Amálku písmenka do tří let prostě nezajímala, tak jsem se na hlavu nestavěla:-) Nevím, nevím, jestli je skutečně možné dítko "nahustit".
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(26.9.2007 10:46:48)
Zuzano mě to připomíná ten Tvůj nazor mojí dětskou DR......
Luk se otáčel z břicha na záda už v porodnici k pobavení sestřiček:-D
Takže okolo 6 týdnů sem tam na konci druhýho perfektně.. to zvládal i opačně...na 4měsících(na konci) lezl an konci 6..chodil kolem věcí.....a na začátku 10 sám běhal... a jediný co jsme si poslechla...to ještě nemá dělat!!!! proč ho to učíte!!!(nic jsem ho neučila.....stejně mi to nevěřila...)
KAždej ten bude jednou šikovný na sporty...už sestřičky v porodnici!
Blbost....většího nešiku na TV jsem neviděla!!!!! Prostě je dřívko naše, který zase krásně maluje!!!!!

a podle mě to tak je i s tím čtením...to, že to dítě čte ještě neznamená, že mu půjde všechno učení samo!!!!
Tak si dalo náskok se čtením, protože ten čas využije asi na něco jinýho....co třeba s tou školou až tak nesouvisí.....
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Chytré dítě 

(26.9.2007 13:46:26)
Lído,

zkusím to ještě jednou. Nevadí mi, když děti čtou. Vadí mi, když je matky předčasně podněcují k tomu, aby četly. Nebo počítaly. Nebo recitovaly strašně dlouhou báseň. Aby prostě podávaly výkony.

Chápu, že každý rodič chce, aby jeho dítě v dnešním světě nějak obstálo. Já taky. Jsem přesvědčená o tom, že skutečná inteligence ale s těmito výkony tak moc nesouvisí. Když budu na dítě tlačit, může to být vyloženě kontraproduktivní. A proto je mi šumák, jestli moje dítě umí písmenka nebo čísla nebo básničky. Přála bych si, aby umělo přemýšlet. Aby se dobře orientovalo v těch nejběžnějších situacích. Aby se dobře rozhodovalo. Aby bylo tvořivé (což jde skoro v protisměru vůči memorování – záměrně se s dítětem neučím nic nazpaměť, podporuju ho v jakékoli tvorbě a fabulacích, ať jsou jakkoli absurdní). Aby umělo obecné věci, které se jednou hodí truhláři i jadernému fyzikovi. Koukám, že na webu je i něco z té literatury, kterou jsem dřív uváděla. Aby uměli třeba i toto: http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=4363




 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(26.9.2007 13:58:54)
Zuzano já to celkem chápu.:-)
No jasně.... já taky Dana neučím nic nazpaměť..takže u zápisu letos neuměl ani písničku...ani básničku..nakonec spolu s účou splácali napůl skákal pes.....strašně se divila...
jeho to nebaví a já ho nenutím.
Stejně jako mě nutili,aby vyprávěl,ale jeho to nebavilo a já ho nenutila...nakonec jsem zjistila, že vyprávět umí.:-) A skvěle...,ale zatím jen to co chce on......
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(25.9.2007 6:39:19)
Zuzano já mám taky druhý dítě co se neumí v 6letech asi jako jedno z mála ani podepsat...protože si nepamatuje pořádí 3 písmen.... a neřeším to....prostě je šikovný..umí leccos opravit..sportovně je na tom líp jak " šprt" Luk..., který neudělá rovně ani kotrmelec,ale jeho zase nebaví učit se tohle...

Luk krásně maluje..od 5let na popud úči v mš chodí do lidušky..nyní kreslí s dětma 11letýma....taky se mu musela úča přizpůsobit a přendat ho od vrstevníků,aby se jí nenudil....
Dan vezme pastelku jen když musí... a je to nezbytně nutný......

Jasně pokud máš 3 letý dítko teprve se rozkoukáváš...co bude a můžu Ti říci, že když byli Lukovi 2 a já koukala na kamarádku co v 12 vyzvedla dítkon ze školy a šla se sním do 15 učit...tak se mi dělalo zle při představě školy....
2 roky jsem chodila po dnech otevřených dveří v základkách co tu máme a asi jsem vybrala dobře...zatím to tak po 3letech vidím.....Lukovi se úča dokáže přizpůsobit...a nebere ho jako stádo a to stádo musí být tento den na takové úrovni do posledního žáčka.....a když není...bude postih....
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 15:57:25)
Zuzano a myslíš, že jsou na rodině všichni z PRahy?:-OOOOOOOO
nebo snad prvňáky vystěhovat na intr?
No nevím...podle mě..pokud to jde ... a úča je rozumná jde to zařídit tak jak navrhuje Milada. A má To Perdity syn. Je vb druhý a matiku má pro třeťáčky..-)
Prosč ne.... podle mě by se šlola pokud to jde měla přizpůsobit...

JO a pokud jde o sešity pro předškoláky a jejich nadšení ve vyplňování..Luk takový byl.... prostě vydržel sedět a domalovát hrníčky, skládat střepy...počítat myši..no tam nejni jen to psaní...je tam od všeho...dělal bludiště..... a Dan zdědil sešity a doteď jsem ani jeden nehodila do sběru , že by jsme konečně nějaký dopsali:-DDDDD
DAn radši lítá po venku a jezdí na kole.:-DDDDDD
U zápisu byl jediný kdo udělal kotrmelec vzad. LUk to neumí.... a taky ho netrápím...( bojí se , že si zlomí hlavu)...¨

Každý dítě je jiný a škola by k tomu tak měla přistupovat. Naštěstí ta naše se snaží. Máme teda jen 64 dětí na 5 tříd jde to asi líp jak s 30 dětma ve třídě.....
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 14:02:10)
Zuzko, to spousta rodičů dělá. Neříkám, že je to dobré, ani že je to špatné.

Když je děcko skutečně zvídavé, zastavit se to nedá. My jsme třeba grafomotoriku necvičili, dělal to jen ve školce, přesto píše nádherně, protože hodně maluje. Na druhé straně, mám.li dítě, které kreslení naprosto nebaví, do grafomotoriky ho trochu žďuchat budu, protože potom se v první třídě docela valí a ať je potomek chytrý nebo pomalý, musí se naučit, že existují jisté povinnosti, které si musí splnit.
 asmara 
  • 

Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 11:28:56)
tenhle problém jsem řešila také-syn uměl plynně číst a sčítat a odčítat do sta ještě před nástupem do školy.Já ho tedy spíš v rozvoji brzdila,protože jsem se bála právě té nudy po nástupu do školy.Uvažovala jsem i přeskočení první třídy,ale protože psát uměl jen tiskacím,nakonec jsem to neřešila.Tady záleží nejvíc na učiteli-není přece problém nechat dítě předčítat třídě nebo zadat úkoly navíc...Tohle u nás bohužel nefungovalo a naše paní učitelka se moooc divila/po 20 letech praxe/,proč moje dítě znuděně cvaká propiskou,houpe se na židli a zírá z okna.úspěšně se pronudil první a druhou třídou,s novým školním rokem přišla změna v podobě nové učitelky-je hodně drsná-jedna malá chyba je už za 2-a synek se probral z letargie a začal být opět soutěživý....Možná už nebude premiant,ale začal zase vnímat....jsem zvědavá na první třídní schůzky,ostatní rodiče asi tak rádi nebudou...
 asmara 
  • 

Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 11:33:14)
tenhle problém jsem řešila také-syn uměl plynně číst a sčítat a odčítat do sta ještě před nástupem do školy.Já ho tedy spíš v rozvoji brzdila,protože jsem se bála právě té nudy po nástupu do školy.Uvažovala jsem i přeskočení první třídy,ale protože psát uměl jen tiskacím,nakonec jsem to neřešila.Tady záleží nejvíc na učiteli-není přece problém nechat dítě předčítat třídě nebo zadat úkoly navíc...Tohle u nás bohužel nefungovalo a naše paní učitelka se moooc divila/po 20 letech praxe/,proč moje dítě znuděně cvaká propiskou,houpe se na židli a zírá z okna.úspěšně se pronudil první a druhou třídou,s novým školním rokem přišla změna v podobě nové učitelky-je hodně drsná-jedna malá chyba je už za 2-a synek se probral z letargie a začal být opět soutěživý....Možná už nebude premiant,ale začal zase vnímat....jsem zvědavá na první třídní schůzky,ostatní rodiče asi tak rádi nebudou...
 perdita 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 11:36:15)
Omlouvám se za zdvojení. Asmaro, závist je všude, ale nevzdávej se. Dobrá paní učitelka by se měla vyvažovat zlatem, ať je dítě chytré nebo průměrné:-)
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 12:15:39)
Zuzano.Grafomotorické listy se ve školce normálně dělají...zrovna tento týden zase malovali pod řádek brambory pod obloučky... a podobné blbinky...každý týden jeden papír minimálně.....
 Lída+2 


Re: Chytré dítě 

(24.9.2007 12:05:35)
NO a co brání paní učitelce mít pro něho práci navíc?
asi nic...syn na tom byl v matice skoro stejně jak píšeš. A úča ho nudit nenechá...má nakopčenou práci nevíc. kterou si může kdokoliv ze stolečku vzít a vybrat...je tam X verzí......

NYní je ve třetí...vrstevníci dohání co Luk už znal..on začal hodně číst..i 8 knížek za 14dní a tím se přestal zajímat o počítání a zbrzdil se přirozeně sám.:-) A jsem moc ráda, že našel zábavu i jinde než v matice..... Ještě touhle dobou v první jsem měla od úči návrh na přeskočení ročníku. Už to neřeším....z Luka se stal čtenář a matika šla stranou.:-)
řekla bych, že to možná bylo nedostatečným zaměstnáním ve školce....už mu prostě nestačila...vrhnul se sám někam dál....
 Barbora 
  • 

prosba o pomoc 

(26.4.2008 21:11:51)
Dobrý den,

jsem studentkou Pedagogické fakulty MU v brně a chystám se psát diplomovou práci na téma "Domácí vzdělávání v ČR". Pro svou práci bych potřebovala najít několik rodin, které své dítě nebo děti učí doma a byly by ochotné mi poskytnout odpovědi na několik otázek. nevím přsně, kam se obrátit, proto to zkouším i touto cestou.

za jakoukoliv pomoc předem děkuji

S pozdravem
Barbora Mifková
 Bára Žitná 
  • 

Dotazník 

(2.11.2013 20:52:57)
Dobrý den,
píšu SOČ o domácím vzdělávání a chtěla bych Vás poprosit, abyste vyplnili tento krátký dotazník. Děkuji
http://www.survio.com/survey/d/R9F0A0A3I3O6M7C6U
 Bára Žitná 
  • 

Dotazník 

(11.1.2014 12:13:56)
Chtěla bych Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku na téma domácí vzdělávání: http://www.survio.com/survey/d/C8N2N9X2R9Z8F4I1R

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.