| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku První celostátní setkání rodin domácích školáků

 Celkem 35 názorů.
 myš-lenka 
  • 

sním či bdím 

(28.9.2006 14:21:06)
hm, kdybych byla Jára Cimrman nebo Ferda Mravenec (resp. Brouk Pytlík), možná ještě Leonardo da Vinci, tak bych zcela jistě učila svoje děti doma až ke státnicím, respektive k doktorátu. Takhle je budu muset poslat postupně do několika různých ústavů, kde je budou vzdělávat za mě. A můžu doufat, že to co jste popsali v článku (Toulky ...) připravíte vy nebo někdo jiný třeba i pro školní kolektivy. Všem rodičům, kteří již dnes učí svoje děti doma (do té 5.třídy) patří můj obdiv a také jim přeji, aby jejich děti v budoucnu nebyly moc vykulené z kolektivu školního nebo pracovního, kam mohou mít problémy zapadnout.
No a teď se těším na tu spršku na moji adresu od všech příznivců domácí výuky.......
 Jana+2 


Re: sním či bdím 

(28.9.2006 22:44:13)
Vše má své klady a zápory...přiznám se,že mám chuť svého syna učit také doma, ale asi jen v 1.tř.Co se týká toho,že dítě není mezi vrstevníky, nedokáže zaujmout místo v kolektivu, prac.skupině.. napadá mě,zda by nebylo možné docházet do školy na někt.hodiny (VV,TV).Máte s tímto některá zkušenosti?
Sama jsem učitelka a ráda bych tuto "variantu" vzdělávání vyzkoušela.
Láká mě možnost indiv.přístupu,který je v běžném vyuč.procesu utlačován, neboť opravdu není v silách učitele poskytnout IP všem ve třídě.
Jak je to s financemi - vyučující rodič zůstává bez prostředků?
Děkuji Jana
 lucie,tři děti 
  • 

Re: Re: sním či bdím 

(28.9.2006 23:42:47)
Finance si musí každá rodina zajistit sama. Bylo by ideální, kdyby stát přispíval částkou, kterou na každého žáka věnuje prostřednictvím školy, ale je to téměř obráceně. Škole, kde je žák přihlášený, přichází na doma vzdělávané dítě jedna čtvrtina částky, kterou stát platí na dítko školní. Nějaká změna je v nejbližší době málo pravděpodobná.
Co se docházení do školy pouze na některé předměty týká,záleží na doml uvě s tou kterou konkrétní školou.Záleží na přístupu ředitele.
Většina rodin řeší začleňování dětí do kolektivů prostřednictvím širší rodiny,zájmových kroužků a kontakty s jinými rodinami.
 Helca, 1 dcerka 
  • 

Deti z domacich skol 

(1.10.2006 16:40:28)
Dva roky ziji ve Statech a jeste tu nejaky rok asi budeme. Teprve tady jsem se s domaci skolou setkala poprve. Nejdrive jsem mela spise odmitavy nazor - jak se deti zacleni do kolektivu, dostane se jim potrebneho zvdelani a pod. V prubehu meho pobytu tady jsem se seznamila s nekolika rodinami a vzdycky me prekvapilo, jake zdrave sebevedomi maji jejich deti. Az pozdeji jsem se dovedela, ze nechodi do skoly, ale uci se doma. Zacinala jsem postupne menit nazor. Patrala jsem dal (a stale jeste se snazim dozvedet co nejvice) a zjistila jsem, ze tyto deti maji bohaty kolektivni zivot, domaci skolou prochazeji i behem stredni skoly a maji mezi sebou pevnejsi, uprimnejsi vztahy. Mluvila jsem s nekolika detmi a prekvapila me jejich vzdelanost. Rodice si navzajem pomahaji s vyukama - biologie, chemie, matematika strednich skol. Jsou tady ruzne podpurne programy, pokud rodice si nejsou jisti, mohou zavolat a preptat se.

Vim, ze tady domaci skola funguje jiz dlouho a je to jistym zpusobem "zabehnute", verim ale, ze i tohle casem prijde do CR a lide to prijmou pozitivne. Nechci podcenovat skoly a ucitele, vim, ze je to zamestnani narocne, je ale pekne mit i druhou moznost - domaci skolu.



 Radek 
  • 

Re: sním či bdím 

(28.9.2006 23:12:39)
Spíš než o charakter génia či stachanovce jde o přístup k životu. Tedy otázky by asi zněly takto:
Chci se ještě pár dalších let po dosažení školního věku výrazněji podílet na formování dítěte nebo větší část přenechám cizím lidem? Chci, aby vzdělávání probíhalo v reálném životě, kdy je vidět smysluplnost učení na každém kroku? Jsem ochoten dodat dostatek podnětů a motivovat tak, aby dítě samo a svým tempem toužilo poznávat? Chci být aktivní nebo jednoduše nechám odpovědnost na někom jiném?
Jistě s přibývajícím věkem se dítě otevírá světu, střetává se s rostoucím počtem lidí s nejrůznějšími názory a znalostmi a čerpá čím dál více i od nich. Nechť se tak ovšem děje s co největší rozlišovací schopností a moudrostí získanou v přirozeném a zaštiťujícím prostředí vlastní rodiny.
 b+h 
  • 

Radku, 

(29.9.2006 5:05:46)
absolutne s tebou souhlasim, ale pouze za velmi idealnich podminek. Ne kazda rodina muze toto "Nechť se tak ovšem děje s co největší rozlišovací schopností a moudrostí získanou v přirozeném a zaštiťujícím prostředí vlastní rodiny" 100% zajistit... nicmene ja jsem pro domaci vyucovani, ale opravdu jen v rodinach, kde ma dite opravdu nejlepsi predpoklady vzdelani, zdrave vychovy a zdraveho zarazeni se do spolecnosti v dospelosti.
 Linda, roční cácorka 
  • 

Re: sním či bdím 

(29.9.2006 11:51:00)
Taky si myslím, že domácí výuka dětem ztěžuje začlenění do kolektivu, a to je podle mně pro uplatnění v životě podstatně důležitější (aby se člověk uměl pohybovat ve společnosti a jednat s ostatními), než jiné znalosti. Domácí výuku si dovedu představit někde v Americe či Austrálii, kde jsou odlehlé samoty a do nejbližší školy to mají děti 100 km nebo i dál. V našich podmínkách to ale nechápu. Pokud se chtějí rodiče svým dětem věnovat, je to určitě v pořádku, ale to se dá stihnout při společných aktivitách, o víkendech, atd.
 Darlingxx 


Re: Re: sním či bdím 

(1.10.2006 12:41:12)
Mohu přidat názor, syna jsem učila 3 a půl roku. A to proto, že tu v okolí nebyla jedíná škola nebo místo v takové škole,která by splňovala moje požadavky.Krom požadavku na výuku mám i požadavek na to, aby učitelé přistupovali k dětem hezky a byli jim příkladem i morálním. Aby škola nebyla nutné zlo a důvodem k učení nebyly známky, ale něco nového se dozvědět. My se třeba neučili psát kvůli jedničkám, ale abychom napsali dopis babičce a ta měla radost. Dcera chodila na jednu takovou dobrou školu, ale tu bohužel zrušili. /Byla to malotřídka/. Tak dcera přešla ve 4.tř. na tzv. státní a nestačila se divit, znalosti měla dobré,nový kolektiv taky zvládla dobře, ale přístup učitelů, nezájem o děti, to nemohla nějak rozdýchat, tak jsem si ji na 5. třídu vzala na domácí školu, zjistila jsem , že pořadavky st. školy byly mnohem menší,než domácího vdělávání a původní malotřídky.
A syn..., v polovině 4.tř. se uvolnilo místo na jedné výborné škole, sice platím školné, nijak vysoké, ale nemusím zas kupovat žádné pomůcky a sešity do školy. Syn se zařadil bez problémů, není nijak ušláplý ani nemá problémy s dětmi. Teď chodí do 6.tř.
Je fakt, že děti navštěvovaly různé kroužky.
Na domácí vzdělávání nedám dopustit. Dokud školství v tomto státu bude takové jaké je a dobrý učitel bude světlou vyjimkou,podvod bude běžnou součástí zkoušky a písemky, lhaní bude normou a ničení školního majetku samozřejmostí , tak ať se deti raději učí doma.
 Anna, jedna dcera 
  • 

Re: Re: Re: sním či bdím 

(17.10.2006 17:45:21)
kde je ta dobrá škola? sdílím Váš názor a dobrou školu, i když soukromou hledám marně
 šárka a prvňačka 
  • 

Re: Re: Re: Re: sním či bdím 

(18.10.2006 14:37:35)
také bych se od někoho, kdo s tím má zkušenosti dozvěděla, kde je nějaká škola,kde je v Praze v první třídě málo dětí a hodná paní učitelka.Poradí mi někdo?
 Marcela 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: sním či bdím 

(18.10.2006 18:31:42)
soukromá škola integrál na Jana Masaryka Praha 2. V letošní 1. třídě je 8 prnáku a učitelka báječná. koukni na integral.wz.cz, ještě nejsou stránky pro letošní rok uplně htové. školné 18 tisíc za rok+ družina + kroužky
 Šárka, prvňačka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: sním či bdím 

(25.10.2006 15:20:53)
děkuji za typ na J. Masaryka, chodí tam i děti bez dys poruch? Já mám úplně normální holku, ale ve škole je jich hodně. 8 dětí mi připadá jako sen. Můžete mi napsat něco blíž? -třeba jak dlouho budou mít stejnou učitelku, zda se známkuje, případně podle čeho se tam učí? Moc díky.
 Marcela 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sním či bdím 

(25.10.2006 20:41:27)
chodí tam i zcela děti bez problému, jak dlouho je jedna učitelka to je těžko říci, syn měl stejnou 2 roky a teď má právě ona prvňáčky, známkuje se až od 3 třídy , jinak slovní hodnocení, můžeš si domluvit schuzku, podívat se do hodiny, dcerka tam může pobýt jestli by se jí líbilo. Ráno družina není, učení je od 8,3O , odpoledne je družina do 16. hod, učí se klasická škola, jen prostě jinak.Ve třídě mají koberec s hračkami, chodí na dvorek a na procházky do Grébovky.,Kuchařky dělají i svačiny. Víc se nevzpomínám co by tě zajímalo, kdyžtak se ptej
 klára 
  • 

Re: sním či bdím 

(29.9.2006 12:28:09)
Zvykli jsme si nechávat zodpovědnost na druhých.Naše tělo nám "vyléčí"lékař.Naše dítě nam porodí porodník.Penzum vědomostí našeho dítěte nám určí stát.....Proč?
 Linda, roční cácorka 
  • 

Dělba práce 

(29.9.2006 13:48:50)
Kláro, tady ale nejde o zodpovědnost, nýbrž o přirozenou dělbu práce. Je nemožné, aby jeden člověk nastudoval medicínu, pediatrii, atd. atd. Dělba práce je stará jako lidstvo samo, jenom se pořád zdokonaluje. Taky si asi nepečeš chleba, nechodíš ulovit zvěř, netlučeš máslo z mléka...Jako lidi chodí k lékaři, do školy, do restaurace, ke kadeřnici...protože tak lze s menší námahou docílit lepších výsledků, než kdybys bez pomoci rodila, sama své děti učila, denně chodila na lov a z kožek šila oblečení :-)
 Klára 
  • 

Re: Dělba práce 

(29.9.2006 17:33:18)
Nejsem si jistá jestli tím dělením všeho,nepřicházíme o jakési povědomí celistvosti.Cožpak medicína a pediatrie není jedno a totéž?Důležité je,aby si každý žil život,ve kterém je spokojený a měl možnost výběru.Kdo chce restauraci,má ji mít.Kdo chce péct chleba,nebo učit děti doma,měl by k tomu mít také vhodné podmínky.Nemám nic proti dělbě práce,jestliže se ovšem nezmění v závislost,otupělost a nesvobodu.Je pro mne zajímavé s jakou samozřejmostí usuzuješ,že chleba se doma také nepeče atd.Všechno co jsi popsala až na ten lov(nejím maso)a zpracovávání kožek(šiji z látek)já osobně dělám.Velice ráda.
 Pavlína&potomci 


Re: Re: Dělba práce 

(29.9.2006 21:03:52)
Stoprocentní souhlas s Klárou, není co dodat.
 Neverici Tomas 
  • 

Re: Re: Dělba práce 

(30.9.2006 22:14:07)
Fakt stloukas maslo, Klaro? To nas krmis, vid?
 Linda, roční cácorka 
  • 

Re: Re: Dělba práce 

(1.10.2006 12:27:07)
Samozřejmě souhlasím, ať si každý dělá co ho baví, co považuje za důležité, co mu vyhovuje. Většina lidí dnes ale chleba nepeče, děti neučí a nešije - nevím, jestli jsou otupělí a líní - možná jo a možná je to přirozená lidská vlastnost, dělat věci jednodušeji a pohodlněji. Z lenosti a pohodlnosti ale vzniká pokrok, ze kterého těžíme my všichni. Ostatně, i ty si ráda zapneš počítač a připojíš se na internet, že?
 Petra 
  • 

Re: Re: Dělba práce 

(2.10.2006 8:11:53)
Pokud to vsechno stihas delat doma, asi mas velke (od 5 let) deti a nejsi v pracovnim procesu. Tak bych to chapala.
 Lída+2 


škola a zuby 

(3.10.2006 12:45:29)
Dneska přišel syn ze školy s tím, že si mají donýst pastu, kelímek a kartáček a že si budou ve škole čistit zuby po svačině.
TAk jsme mu to dala. Jen mě to zarazilo.
Je to ještě někde jinde?

Já vím, že se čistí ve školkách po každém jídle,ale tam to je zařízený. věšáčky na ručníky a nad tím na kelímek a pastu a kartáček.Mladší pucuje.
 Martina,dvě děti 


Re: škola a zuby 

(3.10.2006 19:38:02)
Ve školkách je to běžné,ale ve škole jsem to také neslyšela.
Spíš bych se obávala vtipálků,co budou kartáčky vyměňovat apod...O:))

 Lída+2 


Re: Re: škola a zuby 

(4.10.2006 8:24:07)
Tak vtip to není. Včera jsme měli rodičovské schůzky. děti si budou čistit zuby po svačině a ráno po školním mléku. Už maj vyhrazený místo na kelímky.

Jinak v množství dětí ve třídě 12 bych se toho až tak nebála...úča je má pod kontrolou.
A na celý škole je 58 dětí. Takže je to o něčem jiným než jinde....
 Gaba, Christian a Sebastian 


Montessori metoda 

(4.10.2006 21:48:48)

Ahojky,

chtela jsem se jen zeptat, co si o teto metode myslite a jestli s ni mate nejake zkusenotsti. Diky
 Simona, 2děti 
  • 

Re: Montessori metoda 

(8.10.2006 9:21:26)
NE!
 Věrka ,1 dcera 
  • 

Re: Montessori metoda 

(12.10.2006 11:44:33)
Chtěla bych reagovat na vaši otázku.Mám dceru ve druhé třídě.K zápisu jsme šli dvakrát z důvodu odkladu o který jsem sama žádala(mimochodem-udělala jsem velmi dobře,do školy by se mělo chodit až od 7 let :-)Při zápisu jsem dostala nabídku i Montesorri výuky,která je přímo v naší škole.Měli jsme dostatek času se rozhodnout.Po důkladném zvažování a konzultování s kdekým jsme se rozhodli umístit dceru v "obyčejné" třídě.Řekli jsme si,že bude lepší,když bude jedničkářka v normální třídě,než "třeba" průměrná ve výjimečné třídě.Myslím si,že myšlenka Montesorri není špatná,po zkušenostech z naší školy musím říct,že ty děti mají vynikající angličtinu,kdežto angličtina našich dětí,byť sice jen v kroužku je otřesná.Ale na druhou stranu mě docela odradilo,že děti nemají známky,nemají jakýsi řád,ale hlavně je tato výuka pouze(tedy aspoň na naší škole)pouze na prvním stupni.Na druhý stupeň přecházejí děti na normální výuku.
Nicméně-obyčejné třídy už nejsou to co bývaly,určitě záleží na přístupu školy,ale
doba se stále mění a děti mají při hodině čas jak na zábavnou formu učení,tak i na tu nezábavnou,která je také potřeba.Toto je tedy můj názor,ale rozhodnutí je už na vás...
 Dana, 2 deti 
  • 

Poznamka 

(28.9.2006 15:32:53)
Informace o tom, ze domaci vzdelavani je legalni ve vsech zemich Evropske unie, neni spravna. V Nemecku je povinnost deti posilat do skoly dana zakonem a neni mozno je vyucovat doma.
 Miriam,Hannah+Kristina+Lydia 


Re: Poznamka 

(28.9.2006 15:53:03)
Ja ziju v Americe a znam spoustu rodin, kde se deti uci doma (nektere az do konce stredni skoly) a maji skvele studijni vysledky. Ti, ktere zrovna znam ja, jsou casto pak dokonce jedni z nejlepsich studentu na vysoke skole. Jsem rada, ze i v Cesku takova moznost existuje. Skoda ale, ze zatim jen do pate tridy...
 Luboš 
  • 

Re: Poznamka 

(1.10.2006 16:56:57)
Zbývá k tomu dodat, že tam to zatrhnul Hitler, u nás komunisti, zajímavé
 b+h 
  • 

pro a proti - volny preklad z internetu 

(28.9.2006 16:42:09)
Podle zakona,v USA kazde dite musi mit vzdelani. V roce 1970 vysel zakon, ktery dovoluje rodicum vybrat podle jejich uvazeni nejvhodnejsi typ nebo druh vzdelavani pro jejich deti. Domaci skoleni ma vyhody ale take nevyhody… rodic ma totalni prehled o tom, co se dite uci, jakou stravu dite ji. Usetri se cas straveny cestovanim ze skoly a do skoly. Dite neni vystaveno sikane a nevhodnosti jazykovych projevu. Nektere deti nejsou oblibene ani mezi pedagogickym personalem, coz ovlivnuje jejich znamkovani. Dalsi vyhodou je, ze jestlize dite onemocni, neni treba dite omlouvat z hodin, stresovat se zjistovanim co se ve skole ucili a dohanet ucivo. Nektere rodiny hodne cestuji a neustale zmeny skol na nektere deti pusobi negativne. Rodice, kteri maji vysokoskolske vzdelani a jsou doma, mohou svemu diteti pomoci dosahnout velmi dobreho vzdelani individualnim pristupem, z cehoz ziskava nejenom zak ale take rodic, ktery nepracuje.Individualni uceni da diteti vice nez 30+ zaku ve tride. Skolni vyucovani s vysokym poctem nemuze byt tak kvalitni, jako individualni pristup. Nektere deti jsou velmi nemocne a toto je jedine vychodislo jak jim dat vzdelani. Deti mohou dostat individualni vzdelani v tom co je opravdu zajima jiz od malicka (ve skole tomu tak neni).

Negativni je bohuzel to, ze nema tolik moznosti byt se svymi vrstevniky. To mohou resit rodice tim stylem, ze poradaji ruzne setkani s jejich vrstevniky (popripde take temi, kteri jsou vzdelavani doma). Domaci vzdelavani ovlivnuje dite s kym se styka. Neni pripraveno na zivot ve vetsim kolektivu ruznorodych osob. Neni pripraveno na zivot v pracovnim kolektivu, z duvodu individuality. Nekteri rodice nemaji ucitelske vlastnosti a schopnosti. Nektere deti dokonce mohou rebelovat v pozdejsim veku proti svym rodicum. Rodice kteri nemaji dostatecne mnozstvi financniho prisunu nebudou dostatecne vybaveni skolnimi pomuckami (fyzika, chemie, biologie…). Domaci chod rodiny (pokud neni v rodine najata pomoc na domaci prace) muze ovlivnovat kvalitu skolniho vyucovani.

Domaci vzdelavani ma sve vyhody, ale ma take sve nevyhody. Domaci vzdelavani neni pro kazde dite a pro kazdou rodinu, avsak domaci vzdelani podle mne ma definitivne sve specificke misto v jakekoliv spolecnosti.
 žanika 


Děkuji 

(28.9.2006 20:24:52)
Moc děkuji za článek. Hodlám oba své chlapce u´čit doma, takže už pomalu bych se měla shánět po informacích. prosím, kde bych mohla sehnat nějaké nahrávky nebo přepisy popsané akce? Znám pár maminek, co učí děti doma bez problému. Ale odborníci jsou odborníci. Děkuji předem.
 lucie,tři děti 
  • 

Re: Děkuji 

(28.9.2006 22:15:53)
Žádné nahrávky z této akce bohužel nejsou,ale bližší informace časem jistě budou na v článku zmiňovaných stránkách.Tamtéž se také dozvíte o chystajících se dalších setkáních a můžete příště přijet.Setkání se konají vždy na některé ze spřízněných škol a jsou velice podnětná.
 Ivan ,dvě děti 
  • 

Re: Děkuji 

(29.9.2006 15:29:01)
Je důležité,že se mohou rodiny potkávat a vzájemně se inspirovat a podporovati morálně.
Je skoda,že v naší společnosti dítě tráví tolik času "v lavici".Tento trend je tak zakořeněný,že se nad tím většina lidí ani nepozastaví.Škola je prostě něco co se" musí vydržet" a veškeré ohrožující prvky(projevy agresivity spolužáků i učitelů-ironie,výsměch ponižování-,časový stres,nejasná pravidla,nedostatek informací,veřejné srovnávání,dávání za vzor,nejasná kritéria hodnocení ze strany učitele,škatulkování,nálepky,tresty,soutěživé prostředí jsou brány jako něco,čím si každý musí projít.
Jsem rád,že nemusí.
Díky za možnost domácího vzdělávání a díky za článek
 zuzkasim 


Dnes už škola není to, co před 20 lety 

(30.9.2006 0:35:58)
Dost záleží na škole a na učiteli, ale děti (teď mluvím hlavně o prvním stupni ZŠ) nemusí vůbec většinu času ve škole trávit v lavicích. Ráda bych upozornila na to, že dnes je již celkem běžnou praxí, že ve školní třídě je kromě klasických lavic, jejichž uspořádání je jen a jen na učiteli, i koberec jak pro samotnou výuku tak pro relaxaci. Není výjimkou, že na některé méně organizačně náročné hodiny se chodí do okolí školy (v případě možnosti vhodného umístění školy). Šikana, agrese apod. jsou bohužel součástí tohoto systému vzdělávání, ale pedagogové se snaží tato rizika minimalizovat a hlavně řešit (což se za mého dětství před cca 15-20 lety moc neřešilo). Sama jsem učitelkou, myslím, že docela nadšenou a ještě celkem plnou ideálů, o domácím vzdělávání jsem uvažovala až do doby, než jsem si uvědomila, že bych se na každou hodinu vzdělávání svého dítěte vlastně musela připravovat podobně jako se připravuji na každou hodinu výuky ve škole. S tím rozdílem, že doma nemám kolegy, u kterých bych mohla hledat pomoc, inspiraci, pomůcky, modely... Nemluvě o tom, že bych musela být všestrannou bytostí, zvládající bravurně úskalí mateřského jazyka, cizího jazyka (tedy dnes asi angličtiny), hudební, tělesné i výtvarné výchovy... Všechno jsem sice studovala na vysoké škole, ale i přes to jsou obory, ve kterých se cítím jistá a obory, které raději přenechám svým kolegům (pokud je to možné). Nemluvě o tom, že ke spoustě nápadů vás přivedou děti samy. Vlastně by to byla práce na plný úvazek, ale při tom bych musela být doma na mateřské s jiným dítětem, nezaměstnaná popř. jinak alespoň částečně finančně zajištěná. Myslím, že vzdělávání doma i ve škole má své klady i zápory, ale chtěla jsem jen naznačit, že je dost důležité si vše řádně promyslet a zhodnotit, jestli na to doma máme podmínky a prostředky. Tak jako tento systém není vhodný pro každé dítě, tak není vhodný pro každé rodiče a pro každou situaci (např. rodinnou).
Mimochodem četla jsem (bohužel už nevím kde přesně) zhodnocení těch pěti let, kdy domácí vzdělávání u nás byl pouze pokusný projekt. Výslekem ve většině případů bylo dobře připravené dítě na další vzdělávání, bez jakýchkoliv problémů začlenit se do kolektivu, často tyto děti pokračovaly na víceletém gymnáziu či jinak specializované škole.
 perdita 


Re: Dnes už škola není to, co před 20 lety 

(30.9.2006 7:56:59)
Zuzko, dobře napsáno. Nejsem ani učitelka, ale syna učím doma - chodí do školy, ale zatím se tam moc nového nenaučil, takže taková domácí výuka, jakou máme všechny;-))
K těm pomůckám, inspiraci a hlavně schopnosti naučit všechny věci: nejlepší je, když se takových rodin sejde víc. Někdo je učitel, jiná nádherně maluje a má výborné výtvarné nápady, někdo má doma klavír a s radostí na něj hraje i třeba naučí... (já bych učila tu angličtinu;-), prostě takových nadšenců/šílenců by se měla sejít víc jako třeba v Americe, kde je domácí škola rozšířená, a není co řešit.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.