myš-lenka | •
|
(28.9.2006 14:21:06) hm, kdybych byla Jára Cimrman nebo Ferda Mravenec (resp. Brouk Pytlík), možná ještě Leonardo da Vinci, tak bych zcela jistě učila svoje děti doma až ke státnicím, respektive k doktorátu. Takhle je budu muset poslat postupně do několika různých ústavů, kde je budou vzdělávat za mě. A můžu doufat, že to co jste popsali v článku (Toulky ...) připravíte vy nebo někdo jiný třeba i pro školní kolektivy. Všem rodičům, kteří již dnes učí svoje děti doma (do té 5.třídy) patří můj obdiv a také jim přeji, aby jejich děti v budoucnu nebyly moc vykulené z kolektivu školního nebo pracovního, kam mohou mít problémy zapadnout. No a teď se těším na tu spršku na moji adresu od všech příznivců domácí výuky.......
|
Jana+2 |
|
(28.9.2006 22:44:13) Vše má své klady a zápory...přiznám se,že mám chuť svého syna učit také doma, ale asi jen v 1.tř.Co se týká toho,že dítě není mezi vrstevníky, nedokáže zaujmout místo v kolektivu, prac.skupině.. napadá mě,zda by nebylo možné docházet do školy na někt.hodiny (VV,TV).Máte s tímto některá zkušenosti? Sama jsem učitelka a ráda bych tuto "variantu" vzdělávání vyzkoušela. Láká mě možnost indiv.přístupu,který je v běžném vyuč.procesu utlačován, neboť opravdu není v silách učitele poskytnout IP všem ve třídě. Jak je to s financemi - vyučující rodič zůstává bez prostředků? Děkuji Jana
|
lucie,tři děti | •
|
(28.9.2006 23:42:47) Finance si musí každá rodina zajistit sama. Bylo by ideální, kdyby stát přispíval částkou, kterou na každého žáka věnuje prostřednictvím školy, ale je to téměř obráceně. Škole, kde je žák přihlášený, přichází na doma vzdělávané dítě jedna čtvrtina částky, kterou stát platí na dítko školní. Nějaká změna je v nejbližší době málo pravděpodobná. Co se docházení do školy pouze na některé předměty týká,záleží na doml uvě s tou kterou konkrétní školou.Záleží na přístupu ředitele. Většina rodin řeší začleňování dětí do kolektivů prostřednictvím širší rodiny,zájmových kroužků a kontakty s jinými rodinami.
|
Helca, 1 dcerka | •
|
(1.10.2006 16:40:28) Dva roky ziji ve Statech a jeste tu nejaky rok asi budeme. Teprve tady jsem se s domaci skolou setkala poprve. Nejdrive jsem mela spise odmitavy nazor - jak se deti zacleni do kolektivu, dostane se jim potrebneho zvdelani a pod. V prubehu meho pobytu tady jsem se seznamila s nekolika rodinami a vzdycky me prekvapilo, jake zdrave sebevedomi maji jejich deti. Az pozdeji jsem se dovedela, ze nechodi do skoly, ale uci se doma. Zacinala jsem postupne menit nazor. Patrala jsem dal (a stale jeste se snazim dozvedet co nejvice) a zjistila jsem, ze tyto deti maji bohaty kolektivni zivot, domaci skolou prochazeji i behem stredni skoly a maji mezi sebou pevnejsi, uprimnejsi vztahy. Mluvila jsem s nekolika detmi a prekvapila me jejich vzdelanost. Rodice si navzajem pomahaji s vyukama - biologie, chemie, matematika strednich skol. Jsou tady ruzne podpurne programy, pokud rodice si nejsou jisti, mohou zavolat a preptat se.
Vim, ze tady domaci skola funguje jiz dlouho a je to jistym zpusobem "zabehnute", verim ale, ze i tohle casem prijde do CR a lide to prijmou pozitivne. Nechci podcenovat skoly a ucitele, vim, ze je to zamestnani narocne, je ale pekne mit i druhou moznost - domaci skolu.
|
|
|
|
Radek | •
|
(28.9.2006 23:12:39) Spíš než o charakter génia či stachanovce jde o přístup k životu. Tedy otázky by asi zněly takto: Chci se ještě pár dalších let po dosažení školního věku výrazněji podílet na formování dítěte nebo větší část přenechám cizím lidem? Chci, aby vzdělávání probíhalo v reálném životě, kdy je vidět smysluplnost učení na každém kroku? Jsem ochoten dodat dostatek podnětů a motivovat tak, aby dítě samo a svým tempem toužilo poznávat? Chci být aktivní nebo jednoduše nechám odpovědnost na někom jiném? Jistě s přibývajícím věkem se dítě otevírá světu, střetává se s rostoucím počtem lidí s nejrůznějšími názory a znalostmi a čerpá čím dál více i od nich. Nechť se tak ovšem děje s co největší rozlišovací schopností a moudrostí získanou v přirozeném a zaštiťujícím prostředí vlastní rodiny.
|
b+h | •
|
(29.9.2006 5:05:46) absolutne s tebou souhlasim, ale pouze za velmi idealnich podminek. Ne kazda rodina muze toto "Nechť se tak ovšem děje s co největší rozlišovací schopností a moudrostí získanou v přirozeném a zaštiťujícím prostředí vlastní rodiny" 100% zajistit... nicmene ja jsem pro domaci vyucovani, ale opravdu jen v rodinach, kde ma dite opravdu nejlepsi predpoklady vzdelani, zdrave vychovy a zdraveho zarazeni se do spolecnosti v dospelosti.
|
|
|
Linda, roční cácorka | •
|
(29.9.2006 11:51:00) Taky si myslím, že domácí výuka dětem ztěžuje začlenění do kolektivu, a to je podle mně pro uplatnění v životě podstatně důležitější (aby se člověk uměl pohybovat ve společnosti a jednat s ostatními), než jiné znalosti. Domácí výuku si dovedu představit někde v Americe či Austrálii, kde jsou odlehlé samoty a do nejbližší školy to mají děti 100 km nebo i dál. V našich podmínkách to ale nechápu. Pokud se chtějí rodiče svým dětem věnovat, je to určitě v pořádku, ale to se dá stihnout při společných aktivitách, o víkendech, atd.
|
Darlingxx |
|
(1.10.2006 12:41:12) Mohu přidat názor, syna jsem učila 3 a půl roku. A to proto, že tu v okolí nebyla jedíná škola nebo místo v takové škole,která by splňovala moje požadavky.Krom požadavku na výuku mám i požadavek na to, aby učitelé přistupovali k dětem hezky a byli jim příkladem i morálním. Aby škola nebyla nutné zlo a důvodem k učení nebyly známky, ale něco nového se dozvědět. My se třeba neučili psát kvůli jedničkám, ale abychom napsali dopis babičce a ta měla radost. Dcera chodila na jednu takovou dobrou školu, ale tu bohužel zrušili. /Byla to malotřídka/. Tak dcera přešla ve 4.tř. na tzv. státní a nestačila se divit, znalosti měla dobré,nový kolektiv taky zvládla dobře, ale přístup učitelů, nezájem o děti, to nemohla nějak rozdýchat, tak jsem si ji na 5. třídu vzala na domácí školu, zjistila jsem , že pořadavky st. školy byly mnohem menší,než domácího vdělávání a původní malotřídky. A syn..., v polovině 4.tř. se uvolnilo místo na jedné výborné škole, sice platím školné, nijak vysoké, ale nemusím zas kupovat žádné pomůcky a sešity do školy. Syn se zařadil bez problémů, není nijak ušláplý ani nemá problémy s dětmi. Teď chodí do 6.tř. Je fakt, že děti navštěvovaly různé kroužky. Na domácí vzdělávání nedám dopustit. Dokud školství v tomto státu bude takové jaké je a dobrý učitel bude světlou vyjimkou,podvod bude běžnou součástí zkoušky a písemky, lhaní bude normou a ničení školního majetku samozřejmostí , tak ať se deti raději učí doma.
|
Anna, jedna dcera | •
|
(17.10.2006 17:45:21) kde je ta dobrá škola? sdílím Váš názor a dobrou školu, i když soukromou hledám marně
|
šárka a prvňačka | •
|
(18.10.2006 14:37:35) také bych se od někoho, kdo s tím má zkušenosti dozvěděla, kde je nějaká škola,kde je v Praze v první třídě málo dětí a hodná paní učitelka.Poradí mi někdo?
|
Marcela | •
|
(18.10.2006 18:31:42) soukromá škola integrál na Jana Masaryka Praha 2. V letošní 1. třídě je 8 prnáku a učitelka báječná. koukni na integral.wz.cz, ještě nejsou stránky pro letošní rok uplně htové. školné 18 tisíc za rok+ družina + kroužky
|
Šárka, prvňačka | •
|
(25.10.2006 15:20:53) děkuji za typ na J. Masaryka, chodí tam i děti bez dys poruch? Já mám úplně normální holku, ale ve škole je jich hodně. 8 dětí mi připadá jako sen. Můžete mi napsat něco blíž? -třeba jak dlouho budou mít stejnou učitelku, zda se známkuje, případně podle čeho se tam učí? Moc díky.
|
Marcela | •
|
(25.10.2006 20:41:27) chodí tam i zcela děti bez problému, jak dlouho je jedna učitelka to je těžko říci, syn měl stejnou 2 roky a teď má právě ona prvňáčky, známkuje se až od 3 třídy , jinak slovní hodnocení, můžeš si domluvit schuzku, podívat se do hodiny, dcerka tam může pobýt jestli by se jí líbilo. Ráno družina není, učení je od 8,3O , odpoledne je družina do 16. hod, učí se klasická škola, jen prostě jinak.Ve třídě mají koberec s hračkami, chodí na dvorek a na procházky do Grébovky.,Kuchařky dělají i svačiny. Víc se nevzpomínám co by tě zajímalo, kdyžtak se ptej
|
|
|
|
|
|
|
|
klára | •
|
(29.9.2006 12:28:09) Zvykli jsme si nechávat zodpovědnost na druhých.Naše tělo nám "vyléčí"lékař.Naše dítě nam porodí porodník.Penzum vědomostí našeho dítěte nám určí stát.....Proč?
|
Linda, roční cácorka | •
|
(29.9.2006 13:48:50) Kláro, tady ale nejde o zodpovědnost, nýbrž o přirozenou dělbu práce. Je nemožné, aby jeden člověk nastudoval medicínu, pediatrii, atd. atd. Dělba práce je stará jako lidstvo samo, jenom se pořád zdokonaluje. Taky si asi nepečeš chleba, nechodíš ulovit zvěř, netlučeš máslo z mléka...Jako lidi chodí k lékaři, do školy, do restaurace, ke kadeřnici...protože tak lze s menší námahou docílit lepších výsledků, než kdybys bez pomoci rodila, sama své děti učila, denně chodila na lov a z kožek šila oblečení :-)
|
Klára | •
|
(29.9.2006 17:33:18) Nejsem si jistá jestli tím dělením všeho,nepřicházíme o jakési povědomí celistvosti.Cožpak medicína a pediatrie není jedno a totéž?Důležité je,aby si každý žil život,ve kterém je spokojený a měl možnost výběru.Kdo chce restauraci,má ji mít.Kdo chce péct chleba,nebo učit děti doma,měl by k tomu mít také vhodné podmínky.Nemám nic proti dělbě práce,jestliže se ovšem nezmění v závislost,otupělost a nesvobodu.Je pro mne zajímavé s jakou samozřejmostí usuzuješ,že chleba se doma také nepeče atd.Všechno co jsi popsala až na ten lov(nejím maso)a zpracovávání kožek(šiji z látek)já osobně dělám.Velice ráda.
|
Pavlína&potomci |
|
(29.9.2006 21:03:52) Stoprocentní souhlas s Klárou, není co dodat.
|
|
Neverici Tomas | •
|
(30.9.2006 22:14:07) Fakt stloukas maslo, Klaro? To nas krmis, vid?
|
|
Linda, roční cácorka | •
|
(1.10.2006 12:27:07) Samozřejmě souhlasím, ať si každý dělá co ho baví, co považuje za důležité, co mu vyhovuje. Většina lidí dnes ale chleba nepeče, děti neučí a nešije - nevím, jestli jsou otupělí a líní - možná jo a možná je to přirozená lidská vlastnost, dělat věci jednodušeji a pohodlněji. Z lenosti a pohodlnosti ale vzniká pokrok, ze kterého těžíme my všichni. Ostatně, i ty si ráda zapneš počítač a připojíš se na internet, že?
|
|
Petra | •
|
(2.10.2006 8:11:53) Pokud to vsechno stihas delat doma, asi mas velke (od 5 let) deti a nejsi v pracovnim procesu. Tak bych to chapala.
|
Lída+2 |
|
(3.10.2006 12:45:29) Dneska přišel syn ze školy s tím, že si mají donýst pastu, kelímek a kartáček a že si budou ve škole čistit zuby po svačině. TAk jsme mu to dala. Jen mě to zarazilo. Je to ještě někde jinde?
Já vím, že se čistí ve školkách po každém jídle,ale tam to je zařízený. věšáčky na ručníky a nad tím na kelímek a pastu a kartáček.Mladší pucuje.
|
Martina,dvě děti |
|
(3.10.2006 19:38:02) Ve školkách je to běžné,ale ve škole jsem to také neslyšela. Spíš bych se obávala vtipálků,co budou kartáčky vyměňovat apod...O:))
|
Lída+2 |
|
(4.10.2006 8:24:07) Tak vtip to není. Včera jsme měli rodičovské schůzky. děti si budou čistit zuby po svačině a ráno po školním mléku. Už maj vyhrazený místo na kelímky.
Jinak v množství dětí ve třídě 12 bych se toho až tak nebála...úča je má pod kontrolou. A na celý škole je 58 dětí. Takže je to o něčem jiným než jinde....
|
Gaba, Christian a Sebastian |
|
(4.10.2006 21:48:48)
Ahojky,
chtela jsem se jen zeptat, co si o teto metode myslite a jestli s ni mate nejake zkusenotsti. Diky
|
Simona, 2děti | •
|
(8.10.2006 9:21:26) NE!
|
|
Věrka ,1 dcera | •
|
(12.10.2006 11:44:33) Chtěla bych reagovat na vaši otázku.Mám dceru ve druhé třídě.K zápisu jsme šli dvakrát z důvodu odkladu o který jsem sama žádala(mimochodem-udělala jsem velmi dobře,do školy by se mělo chodit až od 7 let :-)Při zápisu jsem dostala nabídku i Montesorri výuky,která je přímo v naší škole.Měli jsme dostatek času se rozhodnout.Po důkladném zvažování a konzultování s kdekým jsme se rozhodli umístit dceru v "obyčejné" třídě.Řekli jsme si,že bude lepší,když bude jedničkářka v normální třídě,než "třeba" průměrná ve výjimečné třídě.Myslím si,že myšlenka Montesorri není špatná,po zkušenostech z naší školy musím říct,že ty děti mají vynikající angličtinu,kdežto angličtina našich dětí,byť sice jen v kroužku je otřesná.Ale na druhou stranu mě docela odradilo,že děti nemají známky,nemají jakýsi řád,ale hlavně je tato výuka pouze(tedy aspoň na naší škole)pouze na prvním stupni.Na druhý stupeň přecházejí děti na normální výuku. Nicméně-obyčejné třídy už nejsou to co bývaly,určitě záleží na přístupu školy,ale doba se stále mění a děti mají při hodině čas jak na zábavnou formu učení,tak i na tu nezábavnou,která je také potřeba.Toto je tedy můj názor,ale rozhodnutí je už na vás...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|