Mmiky (Kačka6/02,Zuzi6/07) |
|
(26.1.2004 14:04:42) Zajímalo by mě, jak je to obecně s učením či neučením malých dětí číst dříve než jdou do školy. Nám zakázali 18 měsíční dceři písmenka vůbec ukazovat. Pozná všeho všudy A a B. Podle mě je to stejné, jako když vidí auto nebo kočku a pozná co je to, tak stejné je to u ní u písmenek. Bylo nám řečeno, že se děti vůbec nemají učit číst než jdou do školy. V čem můžou mít problém, že je to potom ve škole nebaví? Dalším problémem je, že skoro ve všech dětských leporelech je obrázek a vedle něj je napsáno, co je to (a to i u obrázků pro opravdu malé děti), tak nevím, jak jí písmenka nemám neukazovat. Takže to řešíme tím, že když to svoje A nebo B pozná, že jí pochválíme a je to...
|
petr | •
|
(26.1.2004 15:48:51) Myslím, že děti přijímají podněty okolního světa a jsou-li dost zralé, začnou se s nimi zabývat. Důležité je, tyto podněty jim nabízet tak, aby měly o čem přemýšlet. Nebudu-li chtít, hlavičku si ničím nezasekají.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(26.1.2004 18:47:31) Já myslim, že neni důvod, aby děti nečetly, pokud samy chtějí a zajímají se. Nevim, kdo vám písmenka zakazoval, ale obávám se, že mluvil trochu z cesty...
|
|
Irena, 1 Beruska | •
|
(26.1.2004 19:44:59) Kdyz dite pozna pismenka, jeste to neznamena ze cte. Nase dcera se taky brzy zajimala o pismenka a kolem 2 let jich umela pojmenovat asi 5. To ji vice mene vydrzelo uz rok a pul, s tim, ze obcas nejake pismenko zapomene a misto nej se stane atraktivni jine. Take je uz umi i psat. Sama chodi a pta se, co napsala (nebo podle neceho opsala), tak ji to rikame, ale zadne slabiky ani slova neskladame - a ona take ne - proste A je A jako domecek je domecek. Takze pokud dite rozezna pismenka, tak se nejedna o cteni. Jen tak mimochodem - v Britanii nebo i v USA se uz 3-lete deti uci ve skolce rozeznavat pismenka - hravou formou - treba vybarvovanim apod. Ve 4 letech jich vetsina uz napise svoje jmeno (tiskace).
|
Mana. |
|
(26.1.2004 21:08:50) Taky si myslim, ze je rozdil ve cteni a rozpoznavani pismenek. Alex pozna 3 pismena, ma je stejne za obrazky. Jenom se mu na tom libi, ze to umi vyslovit, je to mnohem jednodussi nez slova, jinak jeste moc nemluvi. Kdyz mi ukazuje na pismeno, jak na obrazek, tak mu to prece prectu. A kdyz by se sam zacal zajimat o cteni, tak mu s tim pomuzu a to ze by se pak ve skole nudil mi prijde nesmyslny. Manzel je ind a tam se deti uci cist a psat uz ve skolce od 3 let. Takze jemu prijde sileny, ze u nas se chodi do skoly az od 6 :).
|
Mmiky (Kačka6/02,Zuzi6/07) |
|
(26.1.2004 21:59:00) Jsem ráda, že naše KAčenka není jediné dítě, které se už takhle malé zajímá o písmenka. Nedělám si iluze, vím, že ty písmena bere jako obrázky a stejně tak vím, že pokud bude chtít znát další písmenka, že jí bránit nebudu. Nikdo jí nenutil, aby poznala A a B. Taky zatím moc nemluví a ta jednotlivá písmenka jsou pořád jednoduší než slova jako talíř nebo zajíc (což jsou naše nejnovější). A když je zapomene, tak se je ve škole naučí znovu....
|
|
|
|
Petra, Sandra, Samuel, bříško |
|
(26.1.2004 21:35:12) Já si nemyslím, že omezovat přirozenou zvídavost dítěte je dobré. Prostě když se mne zeptá na cokoli, tak samozřejmě odpovím. A když se zeptá na písmeno, tak odpovím taky. Sandra se naučila první písmena v 15 měsících, v dubnu bude mít 3 roky a pozná celou abecedu a snaží se číst slova, nikdo ji k tomu nenutil, prostě ji to zajímalo. Komunikační schopnosti a slovní zásobu má perfektní, je v tomhle jako předškolák (používali jsme Babyplus, tak asi proto) a knížky hrozně miluje, baví ji, když jí čteme i když si je prohlíží sama. Když iniciativa vychází z dítěte a není k ničemu nuceno, tak nikdy není na nic příliš brzy.
|
|
Milena, 3 koťátka |
|
(27.1.2004 22:21:52) Mmiky, kdo vám zakázal dceři písmenka ukazovat?
|
Mmiky (Kačka6/02,Zuzi6/07) |
|
(28.1.2004 23:07:04) když jsme byli na 18. měsíční prohlídce, tak nám řekli, že jí písmena nemám ukazovat a motat jí tím hlavu, že se má učit obrázky a tak. Jenže ty písmenka jsou fakt všude a jí se to líbí. Taky hrozně ráda přehrabuje krabici s umělýma písmenkama co mají starší bratranci a ukazuje písmenka a chce aby jsme jí řekli, co je to a když najde to svoje A a B, tak jásá a hned nám je ukazuje a říká... Nebudu si z toho dělat hlavu. Beru to tak, že to bere jako by to byly ty obrázky. Tak snad jí to pak nebude dělat problém, až bude starší...
|
|
|
|