Lucie Škáchová (dva synové, 4 a 6 let) | •
 |
(29.7.2000 17:18:47) Dovolte mi, abych vyjádřila svůj názor, že na výuku cizího jazyka ve čtvrté třídě je poněkud pozdě. Já sama jsem začínala ve třetí třídě a bez problému, mé děti se už rok a půl "učí" anglicky formou hry a docházení do klubu dětí, kde všechny hračky i počítače "mluví" anglicky. Děti mají relativně velkou slovní zásobu, umí anglickou abecedu a spoustu jednoduchých angl. písní, nemají před cizincem ostych, rádi se zkoušejí vyjadřovat v cizím jazyce (ten mladší je kupodivu ostřílenější, jazyky se jim nepletou a domnívám se, že začít v pěti a třech letech pro ně byl přínos. Běžně si pouštějí CD dovezená z USA a přestože ve větách nemluví, ať už vědomě nebo intuitivně rozumějí. Pokud nerozumějí, zeptají se. A teď máme čekat do 4. třídy?? A začínat znova?? Obrovská ztráta času. Zdůrazňuji, že jsem je nikdy do učení nenutila. S pozdravem L. Škáchová
|
Hanka, 2 dcery | •
 |
(31.7.2000 15:37:56) Milá paní Lucie, myslím, že článek řešil trošku jinou otázku, a sice kdy lze chtít po všech dětech v ZŠ, aby se začaly cizí jazyk učit. Osobně si myslím, že ve třetí či čtvrté třídě opravdu je docela dobrá doba, ale děti, které se učí odmala a mají už slušné základy, by snad stačilo přezkoušet, popř. je-li to v rámci školy možné, zařadit do pokročilejší skupiny. Jinak je to pro takové dítě nuda a situace si říká o vznik kázeňských problémů. Bylo by asi dobré řadit jazyky tak, aby děti, které je umí, nemusely docházet či mohly odcházet ze školy dřív.
|
|
|