| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Kdy je čas na cizí jazyk?

 Celkem 4 názorů.
 Andrea 
  • 

dobrý nápad 

(10.3.2000 14:19:53)
Dobrý nápad, naučit dítě cizímu jazyku. Mám dceru v první třídě a jdu na mateřskou, takže asi koupím anglické pexeso a můžeme si spolu hrát a zároveň se učit. Určitě ji to bude bavit, je velmi hravá.
 Lucie Škáchová (dva synové, 4 a 6 let) 
  • 

angličtina ve čtyřech 

(29.7.2000 17:18:47)
Dovolte mi, abych vyjádřila svůj názor, že na výuku cizího jazyka ve čtvrté třídě je poněkud pozdě. Já sama jsem začínala ve třetí třídě a bez problému, mé děti se už rok a půl "učí" anglicky formou hry a docházení do klubu dětí, kde všechny hračky i počítače "mluví" anglicky. Děti mají relativně velkou slovní zásobu, umí anglickou abecedu a spoustu jednoduchých angl. písní, nemají před cizincem ostych, rádi se zkoušejí vyjadřovat v cizím jazyce (ten mladší je kupodivu ostřílenější, jazyky se jim nepletou a domnívám se, že začít v pěti a třech letech pro ně byl přínos. Běžně si pouštějí CD dovezená z USA a přestože ve větách nemluví, ať už vědomě nebo intuitivně rozumějí. Pokud nerozumějí, zeptají se. A teď máme čekat do 4. třídy?? A začínat znova?? Obrovská ztráta času. Zdůrazňuji, že jsem je nikdy do učení nenutila.
S pozdravem L. Škáchová
 Hanka, 2 dcery 
  • 

Re: angličtina ve čtyřech 

(31.7.2000 15:37:56)
Milá paní Lucie,
myslím, že článek řešil trošku jinou otázku, a sice kdy lze chtít po všech dětech v ZŠ, aby se začaly cizí jazyk učit. Osobně si myslím, že ve třetí či čtvrté třídě opravdu je docela dobrá doba, ale děti, které se učí odmala a mají už slušné základy, by snad stačilo přezkoušet, popř. je-li to v rámci školy možné, zařadit do pokročilejší skupiny. Jinak je to pro takové dítě nuda a situace si říká o vznik kázeňských problémů. Bylo by asi dobré řadit jazyky tak, aby děti, které je umí, nemusely docházet či mohly odcházet ze školy dřív.
 Lulu 
  • 

názor na jazyk u dětí 

(12.10.2008 15:17:13)
Přikládám se k názoru,že pokud je dítě vnímavé,mluví i mateřským jazykem dobře,to znamená,že nemá logopedické problémy,tak asi je jedno,kdy to dítě se učí mluvit cizímu jazyku.Nejspíš mu to dělat problémy nebude.Ale protože jsou tu i děti,která tak bystré nejsou a sami mají problémy říct slovo česky,tak si nemyslím že je to dobré.Je to na individůálním přístupu dětí.Každé je jiné.V tom případě se ty děti,které nejsou,tak nadané pro učení odstrkují.To,že se cizímu jazyku děti učí až od 4 třídy,je podle mě dobře.Protože v té době už dítě má za sebou nějakou dobu školy a může si pomoc sam i při učení.Navíc pokud je na škole možnost kroužku,tak proč ne,ale potom by se měly děti dělit do skupin.Může to jak už bylo psáno,véct k tomu,že se děti nudí a strácí čas tím,že se učí vše znovu.,ale taky by se mělo brát na ohled na ty děti,kterým to tak nejde.Ta doba 3 nebo 4 třídy je podle mého názoru rozumná.jestli dítěti učení nepůjde už od 1třídy mu určitě pro jazyk nepomůže,a bude mu stačit až později,nenaučí se ho stejně,tak jako od té první třídy.Dostane se mu stejných informací,jenom ho budou zatěžovat o 2 nebo tři roky dřív.A ta to podstatné se už bude hůř soustředit,to myslím na zbytek přebmětů.Je to pro ně větší zátěž.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.