| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku O učení

 Celkem 6 názorů.
 Sosan 
  • 

Je opravdu za co děkovat? 

(30.1.2003 15:52:45)
Citát: "...Nevěděla jsem, že to má nějaký hlubší smysl. Snad až později, když jsem se dokázala sama naučit věci, kterým jsem nerozuměla a které pro mne zůstávají tajemstvím dodnes, snad ve chvílích, kdy jsem se díky maminčinu systému audio-vizuálních triků a různých memotechnických pomůcek dokázala navrčet cizojazyčná slovíčka, která mi ještě dnes vyvstanou v paměti, i když o nich už dávno ani nevím, snad vím, za co jí děkovat. ..." Obvlášť mne fascinuje formulace, že jste se sama dokázala naučit věci, kterým jste nerozuměla a které jsou pro vás dodnes tajemstvím. Ono je rozdíl se něco naučit a nebo se to jen našprtat (t.j. bez pochopení obsahu si to krátkodobě zapamatovat).
 Martina, Honzík 3 roky 
  • 

Re: Je opravdu za co děkovat? 

(31.1.2003 8:52:12)
Myslím, že Magda měla na mysli především tu angličtinu, nejspíš učení slovíček. Mezi těmi se opravdu logické spojky těžko hledají - mluvím z vlastní zkušenosti - na takový intenzívní kurs angličtiny (100 min denně, 3 roky) jsem taky chodila a bez "navrčení" slovíček se to prostě neobejde. Já to nedokázala - prostě mi chybí správný druh paměti (nebo že by lenost :-))).
A tak dnes rozumím drmolícímu Angličanovi, ale slovíčka pro vlastní mluvu v hlavě horko těžko hledám.
Ale kromě slovíček už ve školách toho moc k "navrčení" není, to asi pálilo tebe, Sosane?
 Sosan 
  • 

Re: Re: Je opravdu za co děkovat? 

(31.1.2003 10:14:30)
Ono i u té angličtiny je to o tom, naučit se ty slovíčka v rámci konverzace - v situaci, kdy člověk příslušné slovo slyší v souvislostech a pociťuje jeho emotivní význam. Zapamatování je pak snazší a trvalejší. Malé dítě se rozhodně neučí mluvit tak, že by se biflovalo slovíčka. Kdo chce umět anglicky, musí odejít na nějaký čas do zahraničí a tam být donucen jazyk používat a domluvit se. Hrozně rád bych někdy jel na nějaký takový jazykový pobyt, ale zatím se mi to nepoštěstilo. Rozhodně však nechápu, jak se někdo může vyžívat na tom, že se po nocích něco bifluje, jedno zda slovíčka, letopočty, vzorečky... Ano, jsou oblasti, kde je to nutné, ale je to asi tak ta nejnepříjemnější část vzdělávání. Na VŠ jsem si často připadal jako v divadle. Před zkouškou se naučit "text role", na zkoušce to odříkat a pak co nejrychleji zapomenout, abych uvolnil prostor pro další "roli", libreto pro další zkoušku.
 Helena 
  • 

Re: Re: Re: Je opravdu za co děkovat? 

(31.1.2003 11:49:04)
NO a prave to uceni rychle rychle na zkousku a pak zapomenout je to ,co Magdu naucila maminka.neni cas veci porozumnet,tak alespon ji nejak nacpat do hlavy .Krasny piklad :opery podle doby vzniku : Kdyz Prodana nevesta Libuse atd .....nebo francouzská revoluce 1789 - cisla mariasovych karet od nejmensi. Specham .hezky den...Helena
 segra 
  • 

Re: Re: Re: Je opravdu za co děkovat? 

(31.1.2003 12:23:39)
Deti maji jine schopnosti uceni nez dospeli, tyto schopnosti casem mizi. Ve vede je to zname tema, je na to spousta odb. literatury atd. Dite je taky na zacatku (dokonce jeste pred porodem) otevrene vsemu, po case se u nej zafixuje co je "spravne" (= co kolem sebe slysi) a ostatni, co neni podporovane, zakrni.
Je to dobre videt treba na vyslovnosti, tu se male dite nauci "samo od sebe" (jasne ze jsou i logopedicke vady, ale vetsina mluvcich je schopna vyslovit vetsinu hlasek sve reci "v norme"), ale zvladat v pozdejsim veku vyslovnost jineho jazyka je mnohem tezsi. Podobne je to treba i s gramatikou, tvorbou slov atd.

Podle me je u dospelych lidi nejlepsi kombinace samostatneho uceni (slovicek, gramatiky), konzultaci s profesorem (ktery je schopny ti zakony daneho jazyka vysvetlit tak jak opravdu funguji, coz vetsina normalnich rodilych mluvcich nedokaze) a hovoru s rodilymi mluvcimi.
Ani to biflovani bych z toho zas az tak uplne nevyjimala, treba zrovna slovicka, nepravidelna slovesa atd., protoze kdyz clovek v nejakem prostredi nevyrusta a neni v dennim kontaktu, tak se proste nedostal do spousty situaci kde se to mohl naucit, uz jen proto ze i kdyz je treba na tri mesice v nejake rodine kde se tou reci mluvi, tak zazil jen zlomek z toho co zazije dite za deset let zivota.

Ale to je taky vec toho na jake urovni se clovek chce vyjadrovat - jestli jde jen o to se domluvit treba na dovolene, nebo ve vsech beznych dennich situacich mluvit aspon trochu noralne a nebyt za exota, nebo treba mit v cizi reci prednasky a psat odborne texty.
 Martina, Honzík 3 roky 
  • 

Re: Re: Re: Je opravdu za co děkovat? 

(31.1.2003 12:29:47)
Ty "texty rolí" na VŠ - to je přesné. I když mě hrozně bavilo, jak nám studentky z humanitních oborů záviděly ta hubená skripta (matematika), ale pochopení těch pár stránek nám mnohdy trvalo déle než jim naučení tučných učebnic.
Ale k té angličtině - Magda vychází z reality a ta je, myslím, u nich taková, že zahraniční pobyt nepřipadá v úvahu. To by se asi líbilo každému učit se jazyk v místě jeho výskytu (taky jsem nerada odjížděla z Londýna od místní rodiny - tam se to mluví úplně samo), ale asi to zas tak moc dospělých s dětmi nepotkává.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.