Jana | •
|
(3.11.2006 10:15:15) Ahoj, zdravím Vá s všechny kdo jako já máte starosti s nadaným dítětem. Jsem zoufala z nedostatku informací. Náš příběh: Mám 7letou dceru Andulku a vše začalo ve školce. Měla problém přizpusobit se, nechtěla do školky vůbec chodit a měla stále se opakující nemoci typu kašel bez zdravotního nálezu , rýmy s teplotou apod. Nechtěla od 2let odpoledne spát. Měli jsme štěstí na skvělou paní učitelku, která jí nenutila spát, ale dovolila jí prohlížení knih v době odpočinku. V 5 letech jsem šla žádat o odklad z důvodu přehnané přecitlivělosti. V pedago- psychologické poradně jsme se setkali s osvícenou paní psycholožkou, která u Andulky zjistila vysokou inteligenci a doporučila okamžitý nástup do školy. Vybrali jsme venkovskou školu s malým počtem žáku ve třídě a ochotnou k tomuto experimentu. Andulka se během 2měsícu naučila plynně číst a psát.(Do té doby jsme jí to odmítali učit, aby se první třídě nenudila, byla to pořádná hloupost, nevěřte tomu a nebraňte svým dětem v zájmu o vzdělání) Prostě zvládla učivo celého roku na samé 1. I druhá třída proběhla relativně v pohodě, ale... Její třídní učitelka byla sice velice hodná, ale snaha o nějaký rozvoj žádná, vše bylo na nás. Nyní je ve třetí třídě a nastal problém s výměnou třídní učitelky, která je typická "stará škola". Andulka sedí s nejhorším žákem ze třídy a je zoufalá, začíná mít odpor ke škole a horší se jí prospěch. Na naše připomínky reaguje třídní učitelka podrážděně a odmítavě. Vážně začínám uvažovat o vyučování doma . A proč to vlastně všechno píšu, chci alespoň takto pomoci maminkám, které mají stejný pocit beznaděje jako já. Pokud mi může někdo pomoci s řešením našich problému budu moc vděčná. Děkuji Jana
|
Vendula | •
|
(3.11.2006 21:57:40) Milá Jano, máme také holčičku, také Andulku a myslím si, že je také nadaná. velice brzy začala řešit knihy a ne hračky, kolikrá jsem dost zoufalá, protože si nedokáže sama hrát a neustále vyžaduje čtení v encyklopedii, početní úkoly, čtení a psaní písmenek, kolikrát jsem se už přistihla, že Andulku nutím si jít hrát, protože mi nepřipadá možné, že si tříleté díťátko nechce hrát. Malinkou jsme po 14 dnech na doporučení naší paní lékařky odhlásili ze školky. Dávala jsem jí skoro měsíc dohromady. když chodila do školky byla bez života a byla zavřená v pokojíku a neměla o nic zájem (jinak je velice temperamentní). Naše paní¨učitelka¨nám zdělila, že tam za 20 let své praxe takové dítě neměla, že všechny děti se začlení, ale Anna vyžaduje neustále něco tvořit a přece se jí nemůžu pořád věnovat. Ano paní učitelku chápu, ale myslím, že kdyby jí paní učitelka dala zajímavý a náročný úkol, měla by od ní na celé dopoledne klid, když to řeknu tak ošklivě. Bylo nám zděleno, že naše princezna je asociální, což není pravda, protože jaký koli kontakt s jakým koli člověkem jí nedělá problém. Pravdou je že špatně snáší ruch a vypjaté situace nedokáže je přiměřeně řešit (začne plakat ve chvíli kdy by vůbec nemusela, nebo naopak má velký výbuch vsteku). Jsem velice ráda, že jste napsala o Vaší Andulce protože jsem se opět ujistila, že je vše vpořádku a mám jí podporovat v jejím učení dál.
Mějte se krásně a napište prosím jak postupujete dál. Děkuju Vendula
|
Jana | •
|
(11.11.2006 19:04:53) Zdravím Vás Vendulko, jsem moc ráda, že můžu někomu pomoci. Vím jak jsem byla zoufala s toho, že jsem se neměla s kým poradit. Podrobnosti o naší zkušenosti se školkou: Andulka se do školky strašně těšila, chtěla ať pro ní chodíme co nejpozději.Ale po 14 dnechse vše změnilo bez zřejmého důvodu začala strašně plakat, chodila ze školky s tmavými kruhy pod očima. Přičítali jsme to neschopné učitelce avěčnému spojování tříd a měnění učitelek. Pak jsme změnili školku, po tom co učitelka řekla manželovi, že je naše dcera naprosto nepřispusobivá a plačtivá. Manžel jí tehdy málem vyfackoval, byl vzteky bez sebe, když se dozvěděl, že nechali Andulku hodinu plakat samotnou v šatně.Druhý den nastoupila do druhé školky a tam jsme díky bohu natrefili na užasnou paní učitelku. Až s odstupem času jsem zjistila, že měla taky nadané dítě. Učila Aničku počítat, pracovat s encyklopedii a pomáhat ostatním dětem ať se nenudí. Radím Vám, zkuste požádat ve školce o to, aby Vaší Anduličku zařadili do předškolního oddělení. Možná by nebylo na škodu zajít se poradit do pedago-psychologické poradny, ti nám hodně pomohli a dají Vám doporučení pro školku. Můžete taky s dovolením školky pro svojí chytrou holčičku připravit doma úkoly, které bude ve školce plnit místo nudného hraní. Ale pokud budete mít možnost zjistěte si dopředu informaceo psychologovi, ke kterému Vás přidělí , v tom jsme taky měli velké štěstí. Zkuste mi napsat odkud pocházíte, možná bych Vám mohla pomoci, pokud jste ze severní Moravy. Přeji Vám moc štěstí, v současném systému školství ho budete potřebovat. Mějte se moc hezky Jana
|
vendula | •
|
(11.11.2006 20:47:45) Jani děkuju mockrát, musíme s tím dělat něco co nejdříve, aby jsme malou nějak nezanedbali. Mám strach abych jí neposlala zpátky o nějaký ten rok. Jsme bohužel z Jižních Čech, to je móóóc daleko od S.Moravy, ale snad budeme mít také štěstí na dobrého psychloga. Vendula
|
Olina, čtyři děti | •
|
(21.11.2006 22:34:28) Zdravím. Mám čtyřletého syna, který se také jeví jako nadané dítě. Už ve dvanácti měsících se na všechno ptal "co je to" a vyžadoval úplné odpovědi co se týká fungování věcí a td. Do knihovny už musíme jezdit autem protože si vždy odnášíme tašku plnou encyklopedií. Sbírá kameny které pak doma čistí a ukládá do sbírek, je opradvdu systematik. Před týdnem měl svátek a jediné co si přál byl nějaký vzácný kámen. Koupila jsem mu achát.Je z něj nadšený.Má takovou malou tašku přes rameno kde nosí krabičky, sáčky,pinzetu,lupu a sbírá různé vzorky a ty pak prohlížíme pod mikroskopem. Se školkou jsme měli taky problém. Tobiáš se vůbec nezačlenoval do kolektivu, hrál si sám stranou a nechtěl tam chodit.Často se dá do řeči úplně s cizími dospělími lidmi ale s vrstevníky je to horší. Ted je to lepší nosí si do školky třeba ty své kameny , nebo encyklopedie a taky ho zařadili k předškolákům, kteří mají více aktivit.
|
Petra, 3 holky | •
|
(9.2.2010 8:51:20) Hledám informace o tom co s nadaným dítětem, a našla jsem, že se v Praze otvírá škola pro nadané děti. Tak nevím, podporují se jen nadané děti z Prahy a nebo najdu nějakou školu i tady v Ostravě? Dcera je perfekcionista a ve svém volném čase počítá příklady na počítači. Ve svých 5ti letech umí násobky 2,3,4,5,a 10, počítá v pohodě přes 10 - tím nemyslím 6+5 ale 24+7 a s trojcifernými čísly taky není problém. Tím , že je perfekcionosta se bohužel těžko zjištuje, co vše doopravdy umí, protože si nevěří, nedovolí si udělat chybu a tak raději neodpovídá. Myslíme si že umí i číst, jen s motorikou je to horší, bojujeme taky s mutismem. To, že je matematicky nadaná nám potvrdili už tři specialisté, kteeré navštěvujeme. Máme matematicky nadaného tatínka, který ji v tom podporuje, jen nemá trpělivost k její složité povaze.
|
Federika |
|
(9.2.2010 10:28:01) Petro, v Praze je takových škol víc..Ale chtělo by to určitě ještě další vyšetření, prootže jen podle toho, co píšeš, se to nedá posoudit..Mám pětiletého syna, který taky násobí,sčítá a odčítá celkem běžně i složitější čísla, čte..Ale je podle mě běžně nadaný, jen ho tohle baví, jiný věci zase ne..
|
|
|
|
Olina, čtyři děti | •
|
(21.11.2006 22:54:15) Zdravím. Mám čtyřletého syna, který se také jeví jako nadané dítě. Už ve dvanácti měsících se na všechno ptal "co je to" a vyžadoval úplné odpovědi co se týká fungování věcí a td. Do knihovny už musíme jezdit autem protože si vždy odnášíme tašku plnou encyklopedií. Sbírá kameny které pak doma čistí a ukládá do sbírek, je opradvdu systematik. Před týdnem měl svátek a jediné co si přál byl nějaký vzácný kámen. Koupila jsem mu achát.Je z něj nadšený.Má takovou malou tašku přes rameno kde nosí krabičky, sáčky,pinzetu,lupu a sbírá různé vzorky a ty pak prohlížíme pod mikroskopem. Se školkou jsme měli taky problém. Tobiáš se vůbec nezačlenoval do kolektivu, hrál si sám stranou a nechtěl tam chodit.Často se dá do řeči úplně s cizími dospělími lidmi ale s vrstevníky je to horší. Ted už to je lepší nosí si do školky třeba ty své kameny , nebo encyklopedie a taky ho zařadili k předškolákům, kteří mají více aktivit.V pedag.psych.poradně nám nabídli , že mu do školky vytvoří individ. program , ale toho jsme zatím nevyužili. Spíše ho občas nechávám doma aby měl svůj klid , nebo jdem třeba do muzea nebo na vystavu obrazů. Je ze všeho nadšenej. Už dopředu se ale trochu obávám školy. Ted už je vývojově úplně někde jinde a do školy jde až za dva roky. Žádné třídy pro nadané děti nejsou široko daleko a nevím jestli třídy o třiceti dětech nejsou pro tyhle děti spíše brzdou.
|
Vendula | •
|
(23.11.2006 16:35:21) Naprosto Vás chápu , taky mám obavu co bude až malinká bude muset jednou nastoupit do školky. My tady máme školu s uvolněným stylem učení (od první třídy se učí německý jazyk, od druhé další. Od třetí mají vyučování všech předmětů v německém jazyce a hlavně děti nejsou známkovány a je jich ve třídě opravdu málo)takže dáme Andulku tam. Usmála jsem se nad kamenama, my máme období sopek, takže Ježíšek, mimo jiné, přinese dospělácké encyklopedie o sopkách.
|
Olina, čtyři děti | •
|
(23.11.2006 23:23:24) Já jsem z Litoměřic a tady bohužel žádná taková ani podobná škola není . K těm sopkám . V USA se dá běžně koupit funkční maketa sopky , vypadá to moc dobře. Nedávno jse hledala něco na internetu a byla jsem překvapená kolik tam toho pro ty děti mají. Téměř v každém obchodáku mají u hraček oddělení science, kde se dají koupit právě ty sopky, nebo že můžete nechat vyrůst vlastní krystaly, 3D promítačky o vesmíru,...no prostě jen škoda že se to nedá koupit taky tady.
|
|
|
|
|
|
|
Jirka | •
|
(25.12.2006 0:06:48) Ucit doma? A proc ne? Ja podobne zkusenosti se synem. Sel o rok driv do skoly a byl prezto 2 delky pred ostatnimi (rikala sama ucitelka). Co delaji ucitele? Nic!!! No co asi tak muzou delat jineho? Moje zena ale chce aby kluk do skoly chodil, a to je teprve problem. Vybojoval jsem tedy castecnou skolni dochazku: dva dny ve skole, tri dny doma. Jestli muzes, ber pet dni doma!
|
olina | •
|
(1.1.2007 21:47:24) to je pro mne novinka, že se dá školní docházka rozdělit na dny ve škole a dny doma.Myslím že to je skvělá alternativa
|
|
Vendula | •
|
(3.1.2007 8:15:37) Děkuji za radu, určitě o tom budu přemýšlet, ale nevím, zda můj manžel by chtěl, aby malinká do školy nechodila. :o( Budu se muset hoooodně snažit. Ale to, že jde rozdělit školní docházka na doma a na školu se mi moc líbí. Vendula
|
jjana | •
|
(4.2.2007 10:35:55) Ahoj,nedalo mi to,abych se nepodělila o naše zkušenosti.Řešili jsme podobné problémy před pár lety,kdy jsme se rozhodovali,jestli dát nadanou dceru do školy o rok dřív.Taky nechtěla chodit do školky,taky jsme slyšeli jak je asociální,ubrečená, atd.Nám se doma jevila jako upovídaná,veselá,ale ze školky chodila zoufalá.Nakonec jsme ji přes nesouhlas školky dali do školy o rok dřív a dobře jsme udělali.Číst a psát téměř uměla a hlavně měla velký rozhled v přírodních vědách.Ve škole úplně rozkvetla,konečně se nenudila a společnost starších dětí jí vyhovovala.Teď je ve čtvrté třídě.Sice není všechno ideální,stále se drží trochu stranou kolektivu a je introvertní,ale to by asi byla i mezi třeťákama.Pár podobně praštěných kamarádů má a to jí asi stačí.Je prostě taková.Nadané děti je potřeba zaměstnat úměrně jejich vývoji a dát jim témata k přemýšlení.A to se asi lépe podaří ve škole než ve školce.Předčasný nástup do školy je u nás neobvyklý a i dost odsuzovaný,ale nenechte se odradit,jestliže jste přesvědčeni,že to dítěti prospěje.Vy,rodiče,ho znáte nejlépe.
|
Veronika a Nicolka 16 měsíců | •
|
(9.2.2007 11:31:03) Milé maminky, také vám napíši náš nebo spíše Nicolčin příběh..... První slůvko vyslovila v 6 měsících a třech týdnech a to "máma" v 11 měsících se naučila pár anglických slovíček. Ve 12 měsících uměla asi 25 slov, některé lépe jiné méně srozumitelněji. Od 13 měsíců se chtěla učit abecedu a v 15 měsících ji uměla poznávat již celou až na pár písmenek. Od 14 měsíců skládá věty a dnes v 16 měsících mluví opravdu moc hezky a říká slova, které jsme ji nikdy ani neučili, také doříkává básničky a snaží se zpívat refrémy písniček. Od 16 měsíců umí poznávat barvy, ale jen v jedné knížce, takže zatím je to asi velkou pamětí, než že by je opravdu uměla, ale už ví že nebe je modré a tráva zelená a že teď je venku bílo. Je celkově velice zvídavá, vyžaduje hodně pozornosti a neustálou komunikaci, má velkou paměť a představivost. Její největší zálibou jsou knížky, časopisy, ale i kuchařky :-) od 11 měsíců, také je pravidelnou návštěvnicí městské knihovny a moc ráda kreslí. Jinak je to velice veselá a hodná holčička, má moc ráda děti, zvířata a přírodu. Jako rodiče jsme moc pyšní, že máme takové dítě, ale zároveň se v nás vytváří obavy a to z budoucnosti, jelikož bydlíme ve městě kde není žádná speciální školka a ani škola a my nechceme aby naše dítě bylo někdy nešťastné, ale možná to také řešíme zbytečně a Nicolka bude spokojená i v normálním zařízení. Ráda bych se zeptala, zda nevíte o nějakém specálním zařízení pro nadané děti na Severní Moravě? Zkouším to všude, tak se nezlobte. Předem moc děkuji Veronika, Bruntál.
|
slovenka3 |
|
(8.9.2007 16:05:04) Tu je dosť bohatý zoznam škôl v ČR, ktoré sa venujú nadaným deťom. Priebežne sa dopĺňa. Sú tu aj ďalšie dobré informácie.
|
|
|
|
|
|
|