Milča, tři synové od 11 do 18 | •
 |
(18.10.2001 10:43:22) Chování ve škole souvisí s kázní, ukázňováním a sebekontrolou na straně žáka i učitele. Učitel by měl mít autoritativní postavení.Jsem také učitelka, učila jsem 5 let na ZŠ a na chlapeckém učilisti. Nyní práci nemám, není o mne zájem, protože mám VŠ a praxi, ředitelé dávají přednost důchodcům a nekvalifikovaným z finančních důvodů. Z celé mé praxe mám jen jednu podobnou zkušenost, o ktré se píše v článku, který se mi velmi líbí a s nímž souhlasím. Stalo se to na učilišti v prvním ročníku, kde jsem suplovala a chlapci zničehonic povstali a začali hajlovat. Byla jsem tak překvapená, že jsem se zachovala zcela neprofesionálně a utekla jsem pro kolegu, aby mi pomohl. Pomohl. Naliskal jim. Je to velmi účinné. Mírné tělesné tresty bych v těchto výjimečných situacích souromně zavedla. S právy dítěte mají být spojeny i jeho povinnosti, které jsou stanoveny školním řádem. Na něm se učí dodržovat zásady a to se jim bude hodit při dodržování zákonů a pravidel v budoucím životě a zamětnání. Pak přece za jejich nedodržování budou také trestáni. Tak ať to pochopí co nejdříve. Mou dobrou zkušeností je být hlavně dobrým člověkem, umět naslouchat, vcítit se do jejich situace, k vulgaritě jsou třeba tlačeni svými vrstevníky nebo rodinou. Třeba a ni nevědí, že je to špatné! Nepřeháním. Stalo semi, že za mnou přišli dva kluci, že u jiného učitele chtěli podvádět při písemce a že se jim to nepovedlo a jsou z toho nešťastní. Debatovali jsme dvě hodiny až jsem přišla na to, že jim nikdy nikdo neřekl, že podvádět při písemce je špatné. Mysleli si, že je to normální a dokonce že se to od nich očekává (viz filmy pro děti a některé romány). Nakonec jsme se domluvili, že jim pomůžu danou látku se naučit. Se zářícíma očima mi pak po písemce přišli, sdělit, že ji napsali dobře a že největší radost mají z toho, že ji napsali poctivě. Byl to jeden z nejkrásnějších darů, které jsem od žáků dostala. Já jsem o poctivosti mluvila často a snažila jsem se být i vzorem dětem např. v přípravách, ve včasném příchodu na hodinu a využití času v hodině. Osobně mne velmi mrzí, že nemohu učit.
|
Mirka | •
 |
(18.10.2001 16:12:26) Milčo, jsem z Brna - a tady je velký nedostatek učitelů, zvlášť v některých oborech. Jestli jsi z okolí, napiš mi na mail, jestli ne, tak na Internetu na serverech školských úřadů jsou seznamy škol, které hledají učitele i s aprobací. Jinak nevím - škola není totiž nijak příznivě hodoncená, když na ní je více důchodců a sama jsem se s tím nesetkala...jen jeden můj kolega měl podobný problém, ale ten už nastupoval s tím, že "on chce za pořádnou práci pořádnou mzdu, hodnou chlapa" a dokonce napsal do novin, že jako začínající učitel nebude mít zaplacené prázdniny, což nebyla pravda. Velmi se pak divil, že se s ním škola ráda rozloučila.
|
|
|