Petra(10,13) | •
|
(9.5.2018 11:02:22) Také přispěji do diskuze. Mám syna dyslektika a dysgrafika, ale s nadprůměrným IQ. Od PP jsme dostali doporučení na individuální plán, zkráceně řečeno pro školu to byl takový problém, že synovi i nám udělali ze školní docházky peklo. Skončilo to přechodem na jinou školu, kde jsme raději nepožadovali úlevy a ani individuální plán. Domluvili jsme se s úžasnou paní třídní učitelkou a syn chodí do školy rád a školu reprezentuje v mnoha soutěžích, kde je úspěšný. Vše záleží na škole a učitelích, ale na původní škole jsme byli všichni zralý na prášky a školní výsledky syna byly podprůměrné a školu nenáviděl (pro příklad uvádím: paní učitelka před celou třídou sdělila, že když to rodiče požadují, tak má individuální plán pro nenormální děti a do konce měsíce musí vypracovat 14 referátů) Nyní ve třídě má děti se 4 asistenty a mám pocit, že minimálně dva nejsou nutní a je to plýtvání penězi a jediné co si z toho syn odnáší je, že život není spravedlivý, protože asistentka pomáhá s písemnou prací méně chytrému žáku a ten nakonec má lepší známku než žák co se musel učit. "Taky dobrá zkušenost"
|
\ajuska+3 |
|
(10.5.2018 9:34:31) Je to všechno o škole a o rodičích a rozhodně ne o systému (a s článkem to taky moc nesouvisí) - mám taky syna dislektika disgrafika s nadprůměrným IQ - nikdy jsme žádné úlevy nebo něco takového po škole nepožadovali. i když paní učitelka třeba chtěla psát jinak diktát, on to odmítl, i s tím, že za písmo bude mít horší známku - a já jsem za to na něj pyšná. a asistenta tyto děti rozhodně nepotřebují, a úkol asistenta by rozhodně neměl být psát úkoly za děti, ale napomáhat učiteli.
a mezi námi jestli jak píšeš má nadprůměrné IQ, tak i s disleksií a disgrafií by Zš měl absolvovat více méně v klidu (teda pokud nejsi natolik pefekcionistka, že po něm chceš samé 1:).
|
\ajuska+3 |
|
(10.5.2018 9:48:11) nevím jestli to tak vyznělo, ale chci říct, že s Tebou souhlasím - je to o přístupu konkrétního učitele.......
|
|
|
|