| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Spolužáci Honzíkovi pomáhají

 Celkem 30 názorů.
 susu. 


Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(4.1.2018 11:36:11)
Kde jsou šťastní rodiče jeho spolužáků?
 kreditka 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(4.1.2018 13:03:24)
Přesně... Vše zalité sluncem všichni šťastní podle matky, která na rodičák chodí extra....bohužel inkluze si naše děti užily dost ve školce a už by to znovu zažít nechtěly
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 10:46:34)
Prosím tě, a co řešíte na rodičáku, že je nutné tam chodit? U nás je to většinou škola v přírodě a přesolené polévky ve školní jídelně. Pak máme individuální konzultace, kde se řeší prospěch a chování konkrétního dítěte.
 susu. 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 10:48:01)
Všechno možné, podle toho, co se ve třídě děje.
 Konzerva 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 12:45:25)
No ale právě proto, že se tam řeší věci společné a většinou organizační, tak mi není jasné, proč paní nechodila na třídní schůzky společně s ostatními rodiči.
 kreditka 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 13:02:03)
Řeší se v případě potřeby i šikana či podobné záležitosti. Třeba naposled se řešilo že páťáci mluví o mladých učitelkách "nemravně" Učitelky to braly s humorem, ale bylo to zmíněno jen aby rodiče věděli co se dělo a jak se to vyřešilo
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 13:16:57)
Mě vůbec nepřipadá vhodné řešit za účasti všech rodičů záležitosti, které se týkají pouze některých žáků. Nepamatuju se, že by to někdy k něčemu bylo a že by z toho vzešlo něco dobrého.
 susu. 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 13:35:31)
Ale samozřejmě, že z toho vzchází spousta dobrého.
Když učitelka řekne, že "někteří žáci mluví nemravně o učitelkách", dětem domluví ideálně všichni rodiče a líp se to ukočíruje. A ona nemusí totéž vysvětlovat třeba 10 x jednotlivě, nemluvě o tom, že ani sama nemusí vědět, koho všeho se to týká.

Tys nikdy nebyla na rodičáku?~d~
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 14:04:43)
Právě že jsem absolvovala spoustu rodičáků. Závažné prohřešky se musí řešit individuálně, drobné kraviny na půdě školy mezi učiteli a žáky.
 susu. 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 14:35:57)
Hmm, tak to si nemyslím.
 kreditka 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(5.1.2018 21:28:10)
Proč by se to mělo řešit jednotlivě? To že učitelka zmíní, že někteří žáci mluví nevhodně o učitelkách na tom nevidím nic špatného - vždyť ty děti jednotlivě nejmenuje. Pokud by zmínila třeba šikanu ve třídě, rozhodně budu obezřetnější....
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(6.1.2018 7:07:50)
To, ze deti mluvi sproste, nepovazuju za zavazny prohresek a nevidim duvod k tomu to resit na rodicaku. Sikanu ve tride jsem zatim vzdy videla resit individualne, ucastnili se pouze rodice obeti a agresoru. A deti. A predpokladam, ze pokud by to bylo treba z nejakeho duvodu resit se vsemi rodici, bude na to tema separatni schuzka.
 X__X 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(6.1.2018 9:11:15)
ad šikana, u nás se tedy taky řešila na třídní schůzce. protože se netýká JENOM oběti a agresorů, ale celé třídy. psycholog a preventista pracovali s celou třídou jako kolektivem, nevyhmátli si jenom oběť a agresora ~d~
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(6.1.2018 11:48:26)
Ano, to pisu, v pripade nutnosti schuzka se vsemi rodici.
 X__X 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(7.1.2018 15:10:20)
tak pokud se bavíme o šikaně, tak nám právě říkali, že šikanu ve třídě nelze řešit individuálně oběť X agresor (jak navrhuješ ty), ale vždy v rámci celé třídy, tedy i s těmi děmi, kterých se (zdánlivě) netýká. a pokud někdo specialisti řeší s dětmi, považuji za samozřejmé, že o tom rodiče mají dostatečné informace.
 Markéta 


Re: Další šťastná matka integrovaného dítěte. 

(7.1.2018 20:15:51)
Presne to pisu - agresor, obet, deti. Rodice individualne, je li treba, pak mimoradna schuzka se vsemi rodici.
 Konzerva 


otázky 

(4.1.2018 15:10:40)
Po přečtení mě napadly dvě otázky:
1) K čemu bylo pro toho chlapce dobré chodit do normální školy? V čem to pro něj bylo přínosem? Na vše musel mít asistenta s výjimkou výchov. Jeho postižení (dle fotky) patří asi k těm lehčím, ale opravdu zvládl učivo celé ZŠ, včetně cizího jazyka, matematiky, chemie atd.? Nebylo by pro něj lepší být v nějaké "speciální" škole nebo třídě, kde by byl se sobě "rovnými" (tedy s dětmi s podobnými schopnostmi, ne s nevychovanými a nevychovatelnými!). Třeba se k němu spolužáci chovali slušně, ale nemůžu uvěřit, že by se stal členem kolektivu.

2) Proč chodila matka na schůzky individuelně, proč nechodila i s ostatními?
 Ernesta 
  • 

Re: otázky 

(4.1.2018 21:51:58)
Napadlo mne totéž: proč měl na všechno kromě výchov asistentku? Nerušil výklad asistentky ostatní spolužáky? Takto to vypadá, že asistentka byla vlastně speciální pedagog, ale tady užila jediného žáka, ve specce by jich měla ve skupině 16. Vyplatí se mít pedagoga pro KAŽDÉ postižené dítě? Pak se nedivím, že je inkluze tak drahá. Proč se ty prostředky nedají na výchovu těch chytrých?

Co to jsou "hezké známky"? Jsou srovnatelné se známkami ostatních dětí? Je Honzíkova jednička stejná jako Lojzíkova? Pokud ne, co na to říká Lojzík?
Takže se můžeme dočkat toho, že Honzík bude přijat na střední školu, udělá si mnaturitu, a pokud bude mít asistenta, tak i vysokou? Bude pak mít asistenta i v práci? To bude super, mít k chirurgovi asistenta...
 Bobo 
  • 

Re: otázky 

(5.1.2018 23:30:25)
Lidé s Downovým syndromem jen velmi, velmi vzácně se mohou integrovat do většinové populace. Celá inkluze je výmysl dobroserů a neziskovek. Je smutné, že neziskovky mají v průměru o 50% vyšší mzdy než jsou ve veřejném sektoru. Na rozdíl od státních institucí nenesou jejich zaměstnanci žádnou zodpovědnost. To mě nazvedává.
 arsiela 


Re: otázky 

(11.1.2018 11:12:24)
Ernesto,ono je to kapku jinak,to že chodí do budovy běžné zš neznamená,že se vzdělává podle plánu základní zš. Má ivp,a osnovy ponížené(dříve to byly osnovy pro praktickou školu),takže pokud zvládne učivo daných osnov na jedníčku,proč by ji neměl dostat.A co na to třeba Pepa?Předpokládám,že děti vědí,že se jejich spolužák učí něco jiného,tudiž asi to srovnávat nebudou.A ad navazující vzdělání,to co píšeš je hloupost,samozřejmě ,že na vysvědčení je napsaná doložka,podle čeho je to dítě vzděláváno a jaké osnovy splnilo.
Plošná inkluze v naších podmínkách je totální hloupost a nesouhlasím s ní,ale pokud jsou důvody pro integraci,tak by ji škola zvládnout měla a tady v tom případě ji zřejmě i zvládá.
 Konzerva 


Re: otázky 

(11.1.2018 13:12:14)
Arsielo, já ten článek pochopila tak, že chodí s ostatními dětmi do třídy a učí se to, co ostatní, ale vše kromě výchov s asistentkou. Pokud je to tak, jak říkáš ty, že má nějaký jiný (individuální) program, že se toho učí míň, tak pak nechápu, proč chodí s ostatními dětmi do třídy, k čemu to je dobré, protože v té třídě bude furt outsider.

Podle mne by bylo lepší, kdyby tyto děti měly vlastní třídu, kde by na tom byly všechny podobně a mohl by se vytvořit kolektiv a kamarádství. A klidně by ta třída mohla být v normální ZŠ a hudebka a kreslení a tv by částečně mohly být propojené. Ale jen částečně, ne všechny hodiny.
 arsiela 


Re: otázky 

(11.1.2018 15:20:42)
Konzervo ne,inkluze ani integrace není přece o tom,že zvládne všechno co ostatní.To by pak žádná inkluze ani integrace nebyla potřeba.Jaký to má důvod u tohohle kluka samo netuším rodinu neznám.Ale třeba známé holčinka s MR chodí do normální školy,protože v dojezdové vzdálenosti prostě jiná šance není( samo má upravéné osnovy).A vozit holku denně 100 km tak to je nezvladatelný,ta holčina to nedá ani psychicky ani fyzicky.V té škole je spokojená děti ji berou,má kamarádky.Ono se to nedá brát paušálně,že tam dítě bude outsider.Může být a nemusí strašně záleží na nastavení školy a na kolektivu.
 Konzerva 


Re: otázky 

(11.1.2018 15:51:53)
Já nevím, co je MR.

Já beru, že k dítěti s DS se ostatní mohou chovat dobře. Ale nikdy to nebude takové to plnohodnotné kamarádství. Já jako dospělá se také mohu stýkat s někým takhle postiženým, mít ho ráda, zažívat s ním hezké chvíle, ale nikdy mi nebude takovým tím kamarádem, se kterým můžeš probírat všechno, protože on to prostě nepobere.

A mně přijde, že tyhle děti, které mentálně zůstanou na úrovni dětí, nemají možnost se seznámit s někým sobě podobným a rovným, aby mohly mít takové vztahy. U zdravých, tuhle možnost zajišťuje především škola, kroužky a sousedství. U těchto dětí je to problém, protože když chodí samy do normální třídy, tak tam ta možnost není, v sousedství se taky hned tak někdo nenajde, tak jedině jestli je nějaké komunitní centrum. Ale to je zas problém na vesnici nebo maloměstě s dopravou.
 Bobo 
  • 

To vypadá na neziskovku 

(5.1.2018 0:41:55)
Článek pravděpodobně nebude celý.Jaká neziskovka zase lobuju za inkluzi? Paní s prominutím vypadá také jako s Downovým syndromem. Tak dítě bude šťastné, protože má IQ někde kolem 40 až 60 bodů. Takže si mnoho věcí není schopno uvědomit a vnímat. Nechápu, že některé ženy přivádí na svět postižené děti, když je medicína na tak vysoké úrovni a tyto anomálie dokáže odhalit. Nejpozději ve 40 věku dítěte už bude paní bez veselého dítěte.
 Filip Tesař 


Re: To vypadá na neziskovku 

(5.1.2018 10:59:45)
Anomálii lze odstranit i později, stačí vhodná injekce. Mohla by to dělat třeba nějaká příhodná neziskovka, co ty na to? ~;)
 Bobo 
  • 

Re: To vypadá na neziskovku 

(5.1.2018 12:07:43)
Veškeré náklady na "integraci" postižených (v případech, že o tom byla matka informována v době těhotenství) bych nárokovala u rodičů - matka potomka. Šlo o její rozhodnutí přivést na svět mentálně postiženého člověka. Ať už důvody k tomu měla jakékoliv. Nelze zátěž osobních rozhodnutí (často i sobeckých) stále přenášet na společnost. A neziskovky mají pěkný vývar nejen u inkluzí.
 Konzerva 


Re: To vypadá na neziskovku 

(5.1.2018 12:51:00)
A kde nastavíš tu hranici, kdy postižené dítě ještě přivést na svět a kdy ne? U mentálních retardací nikdy ne? A co u fyzických postižení? To je z hlediska etiky obdobné jako jestli se mají léčit nemoci nebo postižení za miliony, když to dotyčnému prodlouží život o rok? A má se draho léčit 80 letý člověk?

To jsou opravdu strašně těžké věci a nemyslím si, že by společnost dokázala na ně dát jednoznačnou a správnou odpověď a stanovit přesné pravidlo.
 Bobo 
  • 

Re: To vypadá na neziskovku 

(5.1.2018 23:25:23)
V tomto konkrétním případě, když Ti lékaři sdělí, že se Ti narodí dítě s Downovým syndromem. Nemusíme do toho tahat velkou filozofii.
 Kristýna 
  • 

Re: To vypadá na neziskovku 

(7.1.2018 14:47:43)
Nebyla bych tak příkrá. Někdy se to nepozná ani z testů a při rozumném vedení mohou tyto děti v dospělosti pracovat třeba v chráněných dílnách. Proto bych spíš podpořila chráněné dílny.
Určitě mají větší uplatnění než chroničtí flákači, kteří jsou líní a nikdy pracovat nebudou. Na ty bych spíš uplatnila dlouhý bič a krátký dvůr.
 Konzerva 


Re: To vypadá na neziskovku 

(8.1.2018 11:06:46)
Ano, ty děti s mírnějším postižením, ano.

Já bych jako rodič takového dítěte chtěla, aby chodilo do školy nebo do třídy s dětmi, které na tom budou podobně, čili podobně postižené. Tam si totiž může najít kamarády. Rozhodně bych ale nechtěla, aby chodilo do třídy s dětmi, které jsou "normální", ale jsou zcela mimo proto, že jsou sociálně zanedbané. Tohle by se mělo rozlišit, protože by měl být přístupný pedagogický přístup, jestli dítě věci nezvládá pro postižení nebo pro zanedbání. Pokud bych ovšem měla na vybranou, aby moje postižené, jen obtížně vzdělavatelné dítě chodilo do normální školy nebo do specky, kde bude se sígrama, tak dám samozřejmě sobecky přednost té první variantě.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.