Konzerva |
|
(4.1.2018 15:10:40) Po přečtení mě napadly dvě otázky: 1) K čemu bylo pro toho chlapce dobré chodit do normální školy? V čem to pro něj bylo přínosem? Na vše musel mít asistenta s výjimkou výchov. Jeho postižení (dle fotky) patří asi k těm lehčím, ale opravdu zvládl učivo celé ZŠ, včetně cizího jazyka, matematiky, chemie atd.? Nebylo by pro něj lepší být v nějaké "speciální" škole nebo třídě, kde by byl se sobě "rovnými" (tedy s dětmi s podobnými schopnostmi, ne s nevychovanými a nevychovatelnými!). Třeba se k němu spolužáci chovali slušně, ale nemůžu uvěřit, že by se stal členem kolektivu.
2) Proč chodila matka na schůzky individuelně, proč nechodila i s ostatními?
|
Ernesta | •
|
(4.1.2018 21:51:58) Napadlo mne totéž: proč měl na všechno kromě výchov asistentku? Nerušil výklad asistentky ostatní spolužáky? Takto to vypadá, že asistentka byla vlastně speciální pedagog, ale tady užila jediného žáka, ve specce by jich měla ve skupině 16. Vyplatí se mít pedagoga pro KAŽDÉ postižené dítě? Pak se nedivím, že je inkluze tak drahá. Proč se ty prostředky nedají na výchovu těch chytrých?
Co to jsou "hezké známky"? Jsou srovnatelné se známkami ostatních dětí? Je Honzíkova jednička stejná jako Lojzíkova? Pokud ne, co na to říká Lojzík? Takže se můžeme dočkat toho, že Honzík bude přijat na střední školu, udělá si mnaturitu, a pokud bude mít asistenta, tak i vysokou? Bude pak mít asistenta i v práci? To bude super, mít k chirurgovi asistenta...
|
Bobo | •
|
(5.1.2018 23:30:25) Lidé s Downovým syndromem jen velmi, velmi vzácně se mohou integrovat do většinové populace. Celá inkluze je výmysl dobroserů a neziskovek. Je smutné, že neziskovky mají v průměru o 50% vyšší mzdy než jsou ve veřejném sektoru. Na rozdíl od státních institucí nenesou jejich zaměstnanci žádnou zodpovědnost. To mě nazvedává.
|
|
arsiela |
|
(11.1.2018 11:12:24) Ernesto,ono je to kapku jinak,to že chodí do budovy běžné zš neznamená,že se vzdělává podle plánu základní zš. Má ivp,a osnovy ponížené(dříve to byly osnovy pro praktickou školu),takže pokud zvládne učivo daných osnov na jedníčku,proč by ji neměl dostat.A co na to třeba Pepa?Předpokládám,že děti vědí,že se jejich spolužák učí něco jiného,tudiž asi to srovnávat nebudou.A ad navazující vzdělání,to co píšeš je hloupost,samozřejmě ,že na vysvědčení je napsaná doložka,podle čeho je to dítě vzděláváno a jaké osnovy splnilo. Plošná inkluze v naších podmínkách je totální hloupost a nesouhlasím s ní,ale pokud jsou důvody pro integraci,tak by ji škola zvládnout měla a tady v tom případě ji zřejmě i zvládá.
|
Konzerva |
|
(11.1.2018 13:12:14) Arsielo, já ten článek pochopila tak, že chodí s ostatními dětmi do třídy a učí se to, co ostatní, ale vše kromě výchov s asistentkou. Pokud je to tak, jak říkáš ty, že má nějaký jiný (individuální) program, že se toho učí míň, tak pak nechápu, proč chodí s ostatními dětmi do třídy, k čemu to je dobré, protože v té třídě bude furt outsider.
Podle mne by bylo lepší, kdyby tyto děti měly vlastní třídu, kde by na tom byly všechny podobně a mohl by se vytvořit kolektiv a kamarádství. A klidně by ta třída mohla být v normální ZŠ a hudebka a kreslení a tv by částečně mohly být propojené. Ale jen částečně, ne všechny hodiny.
|
arsiela |
|
(11.1.2018 15:20:42) Konzervo ne,inkluze ani integrace není přece o tom,že zvládne všechno co ostatní.To by pak žádná inkluze ani integrace nebyla potřeba.Jaký to má důvod u tohohle kluka samo netuším rodinu neznám.Ale třeba známé holčinka s MR chodí do normální školy,protože v dojezdové vzdálenosti prostě jiná šance není( samo má upravéné osnovy).A vozit holku denně 100 km tak to je nezvladatelný,ta holčina to nedá ani psychicky ani fyzicky.V té škole je spokojená děti ji berou,má kamarádky.Ono se to nedá brát paušálně,že tam dítě bude outsider.Může být a nemusí strašně záleží na nastavení školy a na kolektivu.
|
Konzerva |
|
(11.1.2018 15:51:53) Já nevím, co je MR.
Já beru, že k dítěti s DS se ostatní mohou chovat dobře. Ale nikdy to nebude takové to plnohodnotné kamarádství. Já jako dospělá se také mohu stýkat s někým takhle postiženým, mít ho ráda, zažívat s ním hezké chvíle, ale nikdy mi nebude takovým tím kamarádem, se kterým můžeš probírat všechno, protože on to prostě nepobere.
A mně přijde, že tyhle děti, které mentálně zůstanou na úrovni dětí, nemají možnost se seznámit s někým sobě podobným a rovným, aby mohly mít takové vztahy. U zdravých, tuhle možnost zajišťuje především škola, kroužky a sousedství. U těchto dětí je to problém, protože když chodí samy do normální třídy, tak tam ta možnost není, v sousedství se taky hned tak někdo nenajde, tak jedině jestli je nějaké komunitní centrum. Ale to je zas problém na vesnici nebo maloměstě s dopravou.
|
|
|
|
|
|
|