| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Doučování dětí dostalo zcela nový rozměr

 Celkem 13 názorů.
 Jitka 
  • 

Copak? 

(4.4.2017 11:41:00)
Copak? Jak to, že nestačí asistenti, děti je třeba ještě doučovat ve specializované škole?
 Benyam 


Re: Copak? 

(4.4.2017 15:05:33)
To není otázka asistentů, doučovat potřebují i děti, které jinak žádného asistenta nepotřebují. Kantor je buď přetížen nebo neumí zaujmout, nebo neumí látku vysvětlit tak, aby ji děti snadno pochopily. A pak jsou samozřejmě děti/studenti, kteří na to nemají ve škole, ale po pár sezeních na doučku se začnou zlepšovat, když jim látku vysvětlím jinak, praktičtěji, trpělivěji. Doučuju přes 10 let, takže s tím mám dost praktických zkušeností a chodí překvapivě i žáci docela dobří, kteří prostě chtějí být lepší nebo si jen ověřit, že jsou dobře připraveni na přijímačky nebo na maturitu, něco doladit.
Ta škola se mi zdá jako dobrý nápad, taky jsem uvažoval o nějaké menší učebně v centru, ale pro jednotlivce je to nad jeho síly (finanční) - tohle je dobré řešení. Díky za článek.
 Jitka 
  • 

Re: Copak? 

(4.4.2017 15:30:05)
To byla ironie. Protože s inkluzí bude přibývat dětí, které budou doučování potřebovat. Učitelé nebudou stíhat a nebudou se moci věnovat dětem normálním. Na ty nadané se kašle už léta, tam se nezmění nic. Tak teď se budou doučovat i ti normální, a to jen ve větších městech a za prachy rodičů. K čemu jsou pak školy, které děti nenaučí to, co by znát měly? Děti z menších měst stejné možnosti mít nebudou, stejně jako děti některých rodičů, kteří na doučko nebudou mít peníze.
 Vítr z hor 


Re: Copak? 

(4.4.2017 15:38:43)
Bohužel to tak je a situace se pořád zhoršuje. Možná se časem aspoň bude snižovat počet dětí ve třídách. Ale těch pár ročníků dětí, kterých se týkaly školky s nedostatkem míst, přecpané školní třídy a nyní experiment s nepřipravenou a nedomyšlenou inkluzí, je prostě odepsaných. Rodiče, kteří si to uvědomují, se snaží situaci zachránit, jak se dá.
 Dana 


Re: Copak? 

(4.4.2017 19:12:42)
Mohu jen potvrdit. Zájem o doučování rok od roku roste, protože se děti ve školách pořád méně a méně naučí. Teď, když jsou jednotné přijímačky na střední školy, tak nastal přímo boom.
 withep 


Re: Copak? 

(4.4.2017 22:42:22)
Jituš, nadané děti jsou jedny z těch inkludovaných ~;)

Už si o tom, prosím tě, něco pořádného přečti, ušetří ti to spoustu zbytečných diskusí.
 Vítr z hor 


Re: Copak? 

(5.4.2017 9:00:57)
To se bohužel nevylučuje. I naše škola a PPP na nadané děti kašle. Uvědomělí rodiče si je rozvíjejí ve svém volném čase (mají-li) a za prachy (mají-li).
 Jitka 
  • 

Re: Copak? 

(5.4.2017 10:57:17)
Withep, nevím, kde žiješ, ale mám dojem, že ve vysněném světě, kde je všechno tak, jak bychom si to představovali. Já bohužel žiju ve světě reálném a dívám se kolem sebe. Pokud napíšu, že naše školství na nadané děti kašle, pak je to proto, že vidím, že školství propaguje inkluzi a domnívá se, že dá všem dětem stejnou šanci. Nedá, už z principu ne, protože každé dítě se narodilo do jiné rodiny. Jedno dítě má rodiče alkoholiky, pro které je vrcholem kultury chlastat v místní putyce, jiné má za rodiče lékaře, kteří se snaží, aby ejich dítě šlo v jejich stopách. Rozdíl je vidět už v mateřšké školce, natož pak v první třídě a ve třídách vyšších. Ty si prostě myslíš, že to nadané teda posadíme do poslední lavice, kde bude suplovat práci učitele, protože Lojzíčkovi z rodiny alkoholiků vysvětlí násobilku tří. A vzápětí se divíš, že rodiče dají nadané dítě do jiné školy, kde se třeba v rámci povinné výuky naučí o jeden jazyk víc. Pochop konečně, že pomocnou ruku nemůže podávat to chytřejší dítě, ale je to úkolem státu. Pokud řekneš, že ty nadané děti jsou už dávno inkludované, pak ti chci říct na příkladu mých dětí, že fakt nejsou, o jejich rozvoj jsem se starala primárně já a můžu ti na rovinu říct, že rozvoj Lojzíčka bylo to poslední, co mne zajímalo, mne zajímaly především moje děti. Jenže naše společnost jde přesně Tvým směrem: po ukončení 5.třídy odcházejí nadanější děti na 8-letá gymnázia a na základkách nejsou tahouni? Tak ta gymnázia zakážeme nebo aspoň zpoplatníme. Učitel nestíhá vyložit látku, protože se věnoval méně nadaným? Opět žádný problém, vzniknou soukroméškoly, které za peníze rodičů tu látku doučí. Pár exotů řve, že neseženou práci, protože prý je společnost násilím poslala do zvláštních škol (nemůžeme přiznat, že to bylo proto, že na školu dlabali, to by nebyla dyškrymynace). Tak zakážeme zvláštní školy a děti, co se neuší, nacpeme do škol normálních, on to tam ten učitel nějak zmákne. On to přestal zvládat? No jo, to bylo nejspíš tím, že byl starý a vyhořelý, je třeba tam poslat mladou krev. ¨

Teda debaty s Tebou jsou fakt výživné. Z Tebe mám dojem, že všichni, co se doteď snažili co nejlépe dělat svou práci, jsou pitomci, ty jsi právě ta mladá krev, všichni kolem jsou staré struktury, žijící v minulém století a těm je třeba ukázat, jak se to ponovu dělá. Že se děti naučí méně, než před 25 roky? Za to přece nemůžou ti mladí (MBA - mladí, blbí, ambiciózní), za to můžou a) komunisti, b) Marťani a za c) generace před Vánmi. Protože Vy jste neomylní jak papež.
 Filip Tesař 


Re: Copak? 

(5.4.2017 11:35:18)
No, já nevím o tom, že by se laťka přizpůsobovala slabším žákům. Možná někde jo, jinde ne. Ale řekl bych, že se prostě přizpůsobuje hlavně učitelům.

Na pedagogických fakultách je spousta "odborníků," který sami vyučování viděli akorát z rychlíku, ale u kterejch si učitelé musej průběžně "zvyšovat kvalifikaci." V řadě předmětů se pokrok ve vědeckým poznání doplňuje do učebnic tak, že se zvyšuje množství faktografie. Přitom učitelé často nemají o tom pokroku moc přehled, na sebevzdělávání nemají kvůli povinnýmu "zvyšování kvalifikace" moc čas ani chuť. Kvalifikace se stále víc formalizuje, což zužuje okruh možnejch zájemců učit, a spolu s tím padá pravděpodobnost výskytu skutečně dobrejch učitelů. Bez ohledu na světlejší případy obecně pořád převažuje důraz na zapamatování si jednotlivejch údajů a malej na souvislosti, ve výuce jazyků důraz na učení slovíček místo na konverzaci a poslech. Z celýho Komenskýho se přebírá hlavně nesprávně pochopený "škola hrou", tudíž si děti celej první stupeň hodně vybarvujou obrázky.

No a já se pak na vysoký škole setkal s takovejma, co byli na základce i na prestižním gymplu premianti, ale nebyli v podstatě schopný napsat seminární práci. Někdy to nemělo hlavu ani patu a nebylo pořádně poznat, kde začíná a končí myšlenka, obecně byl ale problém i u tzv. nadanejch to, že nebyli schopný položit si na začátku nějakou otázku a v práci na ni odpovídat. Problém byl i formulovat a rozvíjet myšlenky, hlavní, co absolvent český základní a střední školy zvládá, je pokládání údajů vedle sebe - hromadění vyčtenýho. Nehledá logický vazby, neumí argumentovat, neumí samostatně přemejšlet.

A jsem přesvědčenej, že ti, co to uměj, se to naučili zhusta sami, často - ale ne vždycky - za pomoci vzoru rodičů (tj. nepřímý pomoci, bez nějakýho přímýho rodičovskýho školení a doučování), někdy za pomoci dobrýho učitele, nebo jinýho vzoru. Ale škola jako taková jim to nedala. A vím i o katastrofálním případu absolventa PORG-u, přesvědčenýho, že je děsně chytrej (chytřejší než ostatní), uměl z rukávu sypat spoustu jednotlivejch údajů, ale zcela propadal v samostatný práci. Takže akvárka pro nadaný situaci nezachráněj, musí se změnit výuka. A tím nemyslím hraní s tabletama.
 Jitka 
  • 

Re: Copak? 

(5.4.2017 13:31:49)
Ale Withep v jiné diskusi píše, že děti se nemají učit, ale získávat kompetence. A taky že frontální vyučování je na nic, to je nemoderní a dávno překonané, že moderní je vyučování projektové, tam se to děti naučí. Jen je třeba si uvědomit, že na projektové vyučování je třeba jisté penzum znalostí a vědomostí, bez toho se projektové vyučování dělat nedá.
 Filip Tesař 


Re: Copak? 

(5.4.2017 13:42:21)
Jentakj, jistěže se to musejí učit od základky. S těma encyklopedickýma znalostma je to tak, podle mýho je prostě potřeba faktografii omezit, spousta se dá vyškrtat a hned by bylo víc prostoru na skutečný poznávání a učení. Nejde samozřejmě o to, vyškrtat plošně, muselo by se hlavně stanovit, co je potřeba znát a hlavně proč, a do toho se nikomu nechce. Jsou učitelé a školy, který se zaměřujou na ty souvislosti, ale problém je, že spousta zkoušení a testů, včetně přijímacích, se prostě zaměřuje na planý memorování. Takže nejdřív by se musel nově definovat účel výuky, přizpůsobit tomu metodiku výuky a pak by stát musel učitele k tomu vést. Ovšem když mi moje sestra učitelka vypráví, že na povinným "zvyšování kvalifikace" se například didaktická pedagožka, jinak mladá teoretička nepolíbená praktickou výukou, zhrozí, jak je vůbec možný, aby učitel otevřel dveře do třídy, aniž si předtím v duchu nezopakuje "7 zásad pedagogickýho působeníí" nebo tak nějak, tak mám pocit, že je to systém nereformovatelnej a jediný, co se dá dělat, je udržovat ho aspoň v provozu. Něco jako když pořád jezdíš obstarožní, všelijak vyspravovanou škodovkou, do který jsi namontovala pár novejch dílů a párkrát ji nově nalakovala, z nouze vykládáš, jak byla před x lety ve srovnání s tehdejšíma jihokorejskýma šuntama skvělá, nadáváš na rozvinutější státy, který do aut furt cpou nějakou novou elektroniku, s tím, že se jim to stejně akorát posere a že ještě uviděj, průběžně jezdíš do servisu s upadlým vejfukem, ale spoléháš na to, že to, že to sice není žádný žihadlo, ale že tě víceméně pořád někam doveze.
 Yanull & 2 


Re: Copak? 

(14.4.2017 23:20:54)
Hovoríš mi z duše...
 Lída+4 


Re: Copak? 

(5.4.2017 11:41:25)
Withep, ano, a v případě nadanejch je to zářná ukázka, jak ta inkluze nemá vypadat.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.