| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Potřebují mateřské školy vzdělané pedagogy?

 Celkem 30 názorů.
 zuzka 
  • 

názor 

(20.3.2017 6:09:26)
Zažila jsem středoškolsky vzdělané paní učitelky, které rozhodně jen nehlídaly ! Zvládaly všechny děti, znaly všechny jejich talenty a slabosti. Laťka byla vysoko, , od výtvarky, hudebky, TV, samozřejmě procvičování logopedie. Mé děti v pražské nejmenované školce zažily nedávno honem se rekvalifikující učitelky, které původně práce v MŠ vůbec netankovala a nazvala bych to hlídáním. Všechny budou mít VŠ, místo práce s dětmi odpoledne procvičují klavír kvůli zápočtům nebo se učí. Co jsem děti nenaučila, neuměly. Ale co hůř, žádný lidský vztah s učitelkou, žádný cit pro kolektiv, prevence problémů, žádná snaha o nic. Logopedii - "to jste se zbláznila, to si dělejte sama", držení tužky vše. Ty, na které vzpomínáme rádi měly SŠ, jestli si dodělají VŠ, budiž. Paní odbornice z článku pochopitelně lobují za svou práci,je to jejich práce, ale realita je jinde. Střední pedag. školy tu jsou dobré. Až dostanete úroveň MŠ aspoň zpátky, tak, jak jsem ji zažila v 80.letech (Aurory jsem malovala až na ZŠ), tak budu lépe chápat tlak na studium VŠ. Jinak VŠ prostředí znám, proto se usmívám, jak to vylepší stav školství a jsem ráda, že mi už z MŠ vyrostly děti.
 Zuzana Anýžová 


Re: názor 

(20.3.2017 8:24:31)
Dobrý den. Po přečtení obou článků, ač ráda čtu příspěvky p. Klause ml, musím tentokrát dát za pravdu Vám. Pracovala jsem v MŠ 40 let a to co popisují v článku proč by měly uč MŠ studovat na vysoké škole, jsme v praxi musely umět i jako středoškolsky vzdělané uč. A že jsme to zvládly dobře,potvrzují i inspekční zprávy. Je také pravda, že člověk může mít i čtyři vysoké školy a pokud nemá vztah k dětem, tak ho to ani tam nenaučí.Pracovat se musí s láskou a ne z povinnosti. Jarka
 Jitka 
  • 

Děti je jednoduché zaujmout téměř jakoukoli činností 

(20.3.2017 9:01:07)
"Děti jsou v tomto věku velmi tvárné a ještě hodně závislé na dospělém. Je tedy zpravidla velmi jednoduché je zaujmout téměř jakoukoli činností."
Větší blbost jsem ještě nečetla. I já jsem absolventka střední pedagogické školy a můžu zodpovědně říct, že na praxi jsme byly připravené velmi dobře. Jsem už starší ročník a pamatuju si, jak si musely dodělávat vzdělání učitelky 1-5, protože ještě v 60.letech minulého století jim stačila střední škola, pak si musely při práci dodělávat vysokou. Stejně tak bylo hodně vychovatelek, které neměly ani střední školu a pracovaly v družinách i dětských domovech, protože pro systém byly levnější, minimálně do doby, než si udělaly střední a dneska ještě vysokou školu. Dokonce učitelky bez vzdělání byly do práce přijímány přednostně,protože byly prostě levnější a loayálnější než ti, co ty školy už měli. Protože ti, co měli školy a příslušné vzdělání, občas držkovali, proč je to nebo ono a chtěli svou práci zlepšit. Lidé, co vzdělání neměli, byli poslušnější, protože kdyby něco řekli, mohli vyletět právě z důvodu chybějícího vzdělání.

No, a že není vzdělání potřebné, na to jsem narazila před několika roky, když jsem si přečetla, že Evropský sociální fond financoval kursy pro ženy, které měly sotva základní školy, a po absolvování kursu mohly tyto ženy pracovat ve školkách. Byly tam s nimi i rozhovory, kde jásaly, jak práce s dětmi byla vždycky jejich sen a s jakou radostí to budou dělat. Pořádání podobných kursů totálně popřelo nutnost mít pro školku jak střední pedagogickou školu, tak i vysokou. V diskusi pod článkem jsem se nad tím pozastavila, protože pokud budeme pořádat (a hlavně platit!) podobné kursy, tak dáme mnoha lidem falešnou naději, že toto povolání lze vykonávat i bez příslušného vzdělání. Chirurga taky nevyškolíme v kursu pro absolventy zvláštní školy, taky musí mít vysokou a ještě atestaci.
 Dana 


Re: Děti je jednoduché zaujmout téměř jakoukoli činností 

(20.3.2017 10:13:50)
Je jasné, že nejdůležitější je vztah k dětem a vysoká škola to nevytrhne. To samé platí o zdravotních sestrách, také tam na běžná zdravotnická pracoviště úplně stačí střední škola. Jenže ze vzdělávání je dneska velký džob, točí se tam velké peníze. Tak samozřejmě, ty, co vzdělávají, nechtějí přijít o korýtka.
 Blanimour 


Jedna VŠ na jednu školku by možná stačila 

(20.3.2017 10:15:06)
Přiznám se, že nedokážu odpovědět na otázku, zda učitelka v MŠ potřebuje vejšku. Obávám se ale, že rozbor videí a teoretických situací učitelku na praxi stejně dostatečně nepřipraví. Otázka ale je, proč by na jedné školce musely mít nutně VŠ všechny učitelky. Třeba by stačila jen jedna nebo dvě, které by zároveň zároveň byly v nadřízené pozici vůči těm, co mají jen SŠ. Ty by s nimi konzultovaly vzdělávací plány, řešily by náročnější výchovné situace...
A možná by také bylo efektivnější, kdyby učitelky po škole nebyly hned hozeny do praxe, ale třeba první dva roky učily pod dohledem nějaké zkušenější kolegyně. Možných modelů je určitě celá řada.
 Zuzana Anýžová 


Re: Jedna VŠ na jednu školku by možná stačila 

(20.3.2017 10:45:30)
A to je právě to co se v devadesátých letech zrušilo. My jsme byly po nástupu do práce 3-5 let vedeny jako začínající uč. Pracovaly jsme pod dohledem starších , zkušenějších pedagogů a nadřízených metodiček. Každou plánovanou činnost jsme musely důkladně umět rozebrat a zhodnotit, včetně individuálních přístupů k dětem a dělat z toho záznamy. Souhlasila bych také s tím,abych uč které v budoucnu chtějí zastávat vedouci pozice, ať vystudujÍrán vysokou školu. A co nejvíc ubylo hodnotu MŠ, je spojení MŠ se ZŠ. Ředitelé ZŠ neznají specifikujte výchovy na MŠ.
 Jitka 
  • 

Re: Jedna VŠ na jednu školku by možná stačila 

(20.3.2017 13:32:43)
V nadřízené pozici by měla být učitelka zkušená, ne ta, co má sice VŠ, ale o praxi ví kulový. Já jsem se taky kolikrát chodila soukromě radit ke zkušené prvostupňové učitelce, třeba jsem se jí ptala na jej názor na dyslexii a podobné "dys". Ona byla toho názoru, že každému dítěti to trvá jinak dlouho, a to, co má potíže, se prostě musí víc a déle učit, ale naučit se můžou všechny. My máme dneska speciální postupy na kdejaké dys- a pak se divíme, když absolvent vysoké školy napíše Větnamec nebo pondělý. Pardon, jak mohl s podobnými znalostmi dostat maturitu z češtiny?
Dneska se zaklínáme inkluzí, budeme do školy posílat asistenty - ale děti budou umět čím dál míň? PROČ? Je mi jedno, že Aranka umí zpívat a Horváth si neumí umýt ruce po použití WC, ale není mi jedno, že moje vnouče se ve skole nemůže učit, protože inkludované dítě nezvladatelně lítá po třídě a ruší ostatní. Jak to, že ono může a ostatní musí sedět a poslouchat učku, jak krotí jednoho prezenta?
 withep 


Překvapuje mě, 

(20.3.2017 11:20:55)
že člověk tak profláklý v oblasti inovativního vzdělávání veřejně devalvuje předškolní vzdělávání. Tak buď jsou školky hlídárny a stačí hodné tety, nebo vzdělávací instituce, a pak by učitelky v nich měly být vzdělané a vzdělání-chtivé. Samozřejmě že existují učitelky, které jsou skvělé i se SŠ, a učitelky, které se minuly povoláním a VŠ jim nepomůže. Ale doba se mění, objevují se stále nové vědecké poznatky, rozebíhá se inkluze, stále je čemu se učit. Takže ano, MŠ potřebují vzdělané a vzdělávající se pedagogy. Tlak na celoživotní vzdělávání je v mnoha profesích, proč by měl chybět učitelkám v mateřinkách? Pečují o děti ve velmi důležité fázi jejich vývoje, ne o selátka v prasečáku.
 Zuzana Anýžová 


Re: Překvapuje mě, 

(20.3.2017 12:12:47)
Uč MŠ mají i nyní možnost nadále se sebevzdělávat na vzdelvánocích seminářích, a tim zvyšovat své znalosti a vědomosti. Zároveň si na těchto seminářích ověřují možností použití v praxi. Semináře jsou vedeny erudovanými a zkušenými praktičkami a metodičkami. Takže, kdo má zájem a chce se celoživotnĕ rozvíjet má dost možností. Je jasné, že jen vystudovat střední v pedagogickou školu, nestačí. To není ale jen ve školství. Každý v kdo se vyučil nebo vystuduje,se musí nadále i v praxi učit a sebevzdĕlávat. Jinak nedokáže ve svém oboru nic.
 Akret 
  • 

Re: Překvapuje mě, 

(20.3.2017 23:33:34)
A smutné je, že pokud se vzdělává, doplňuje kvalifikaci na VŠ za nemalý peníz (minimálně vzhledem k výši svého platu určitě), tak má dnes méně než sousedka - pokladní v Lidlu.
 Zuzana Anýžová 


Re: Překvapuje mě, 

(20.3.2017 12:22:47)
Názor pro. Klause ml. přesně kopíruje názory téměř všech ředitelů ZŠ. Devalvují práci uč MŠ, protože ji nerozumí. Neznají její specifika. Každý uč.by měl po skončení studia, přejít praxí od MŠkoda až v pondělí svou akrobacie. Myslím si, že by pak změnili názor a nedělali by z MŠ jen hlídárny dětí i v očích veřejnosti.
 Zuzana Anýžová 


Re: Překvapuje mě, 

(20.3.2017 12:24:25)
Omlouvám se za překlepy.
 Akret 
  • 

Re: Překvapuje mě, 

(20.3.2017 23:36:58)
A jak už jsem psala výše, je opravdu velmi smutné, že jsou za tuto práci dnes ohodnoceny méně než zaměstnanci Lidlu (se sousedkou jsme daly o víkendu víno a porovnávaly výplatnice). Nic proti prodavačkám a jakékoli jiné pracovní pozici. Ale přece jen, já tu práci mohu jít dělat hned teď (což vím, protože to mám jako víkendový přivýdělek), ale ta paní prodavačka tu moji ne.
 Vítr z hor 


Re: Překvapuje mě, 

(25.3.2017 11:19:44)
Mně to s dovolením nepřekvapuje. Už jsem si zvykla, že učitelé na vyšším stupni podceňují učitele na tom nižším. Podceňují ale také mladší děti a vůbec nevědí, jak s nimi pracovat. Takže to, co zvládají děti v pohodě v MŠ, s nimi ZŠ nejméně první dva roky vůbec nedělá, protože "jsou na to malé".
 kreditka 


Vzdělání není vše 

(20.3.2017 12:21:25)
NAm škodu určitě není, ale upřímně nejvzdělanější učitelka co jsme měli u nás ve školce stála nejvíce za prd. Jo na klavír a flétnu uměla, uměla i hezky kreslit, ale u přešskoláků měla autoritu houpacího koně a kdyby ji starší ročníky učitelek nepostrkovaly dopředu tak v životě snad nic ve školce nezorganizovala... byla na děti hodná to ano, ale pro školku nepoužitelná, když si představím, že se vrátí z MD a bude odejita skvělá učitelka, která je místo ní tak je mi úzko....
 Klára 
  • 

Ach jo.... 

(20.3.2017 14:04:22)
A dopadne to jako se zdravotními sestrami, kterých je nyní nedostatek. Proč studovat VŠ na zdravotní sestru? Když jste pořád "jen" sestra? Proč studovat na učitelku v mateřské školce? To už můžete vystudovat lukrativnější obor. Podle mě nesmyslný tlak na vzdělanost působí to, že je všude spousta teoretiků ale nikdo nic neumí a nikdo ničemu nerozumí. Za chvíli bude potřeba VŠ i na prodavače. Spěje to k tomu, že budeme jako v USA - každý bude mít VŚ, ale nikdo nebude pořádně ani vědět, kde leží Evropa. A tímto názorem nijak nesnižuji práci učitelek v MŠ.
 Z+2 


Nepotřebují.  

(20.3.2017 15:35:38)
Potřebují konkurenci lidí co to dělat mohou, chtějí a mají vztah k dětem. Klidně by stačilo vzdělání u jedné z dvojice.
A hlavně by se část prázdnin měla povinně využívat na celoživotní dovzdělávání. To je co by smysl mělo. Současné vzdělání z našich mizerných Pedagogických škol smysl nemá...
 Jitka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(21.3.2017 9:36:29)
Střední pedagogické školy a střední zdrávky byly výběrovýni, doslova elitními školami, kdo se tam dostal, mohl fakt mluvit o velkém štěstí. Taky jsou to školy které byly degradovány na nejhlubší stupeň (že by někomu vadila jejich kvalita?). Školní družiny byly téměř všude zrušeny, o děti se přece mají starat rodiče. A kde nebyly, bylo nasazeno školné, protože družina není součást vzdělávacího procesu a není povinná. Takže kdo nemá babičku nebo se nestřídá se sousedkou, má smolíka. Co na tom, že právě v družinách jsme mohli pomáhat těm slabším, které se pokoušíme integrovat do hlavního vzdělávacího proudu. Copak bylo tak nemožné vytvořit skupinky slabších dětí a vychovatelka by se jim po vyučování věnovala? Ne, tuto možnost jsme zadusili už těsně po revoluci v r. 1989, kdy jsme měli PŘÍSNÝ ZÁKAZ psát s dětmi domácí úkoly, protože to je přece věcí rodiny, proto je to úkol DOMÁCÍ. Kdo bude přistižen, jak s dětmi píše domácí úkoly, dostane padáka za hrubé porušení pracovní kázně. A bylo vymalováno. Takže máma dorazila s dítětem domů kolem 17:00 nebo později, načež zjistila, že dítě za celý den nebylo venku a nemá napsaný domácí úkol. A místo aby v klidu připravila večeři a popovídala si s dětmi, dohlížela při přípravě večeře na psaní úkolů a na procvičování látky. A dětičky si mezitím odpoledne ve družině kreslily nepotřebné pitominky... Proto jsem se - jsa vychovatelkou v družině - snažila, aby se ty děti aspoň dostaly ven a přitom jsme si procvičily třeba i počítání nebo barvy nebo i další věci, když už teda nesměly psát domácí úkoly.

Dalšími školami, které byly degradovány pomalu na školy zvláštní, jsou zdrávky. Nejhůř na tom byly absolventky, které nastupovaly s tím, že po maturitě budou zdravotní sestry, ale během jejich studia se změnil zákon a ony končily jako zdravotní asistentky s tím, že na zdravotní sestru mají vystudovat ještě 3 roky VŠ. Došlo někomu, pročpak 3 roky VŠ, když po 6 letech VŠ mohou být daleko lépe placené lékařky? Nehledě na to, že se na té VŠ učily naprosto totéž, co se učily už na střední škole.

Tyhle dvě školy teda naši kapitalistickou přítomnost odskákaly docela fatálním způsobem. je úžasné, jak se dá velmi kvalitní škola degradovat na školu zvláštní.
 Markéta 


Re: Nepotřebují.  

(21.3.2017 10:15:19)
Můžu se zeptat, kde byly zrušeny školní družiny? Neznám nikoho, kdo má děti školou povinné a ve škole není družina.
 Jitka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(21.3.2017 10:52:24)
V mém okolí byly teda tvrdě omezeny. Dříve bývaly i pro děti druhostupňové, dneska jen třeba pro 1.-2.třídu ZŠ, třeťáci už jsou bez družin. Blbé to je zvláště pro děti dojíždějící, protože po zrušení venkovských málotřídek holt děti lítají bez dozoru po městě, než jim jede autobus domů. V teple být nemůžou a úlohy si taky napsat nemůžou, leda tak někde v parku na lavičce, páč školství přece není hlídání dětí, že.
Bývalé kolegyně - vychovatelky šly zčásti do důchodu (častokrát i do předčasného), jiné prostě přišly o práci a nastoupily jinam, jedna z mých bývalých kolegyň dělá např. prodavačku ve stavebninách.
 Markéta 


Re: Nepotřebují.  

(23.3.2017 10:59:28)
Aha. V mém okolí družiny do čtvrté třídy (čtvrťáků ale už moc nechodí). V některých školách pro děti ve vyšších ročnících školní klub. V naší škole úkoly psát smějí, družina je otevřená do 17:20. Drahé to není. Nevím, jak by byla využívaná družina na druhém stupni.
 zuzka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(23.3.2017 10:10:38)
Souhlasím, že střední pedagogické školy byly výborné, dělaly se tam talentovky ve všech uměl. oborech (hudba, výtvarka i TV). A to, co píšete o družinách je fakt zvěrstvo. To už ani nevím, že to tak bylo. Každopádně já osobně mám snížený úvazek, abych s dětmi nepsala úkoly v šest, nervozní a vyřízená (teda to jsem stejně, ale děti mají ještě sílu), ale rodinný rozpočet trpí a jsem jednou nohou stále na pracáku. Nic ideálního ani omylem. Viděla jsem osobně školy v USA, je tam jiný systém, ale tenhle alibismus je jen zde. Tam fungují školní knihovny (zde si po výuce píšou děti úkoly v tichu a klidu), kroužky na jiné úrovni, rodič nemá čas rozvážet děti jako my. V Německu jiné, ale taky funkční. U nás je potřeba mít širokou, fungující rodinu s babičkami a zázemí a kdo má tuto podporu, nebude řešit ostatní. Do toho pak kecy o tom, jak máme žít jako na západě, být flexibilní apod. Myslím, že se povedl jakýsi alibistický paskvil "udělej si sám" a ti, co jsou na tom dobře, nesplácejí,mají podporu k dětem, nemají závažné nemoci v rodině apod., tak nechápou. Ale úrověň společnosti se měří právě podle těch ne-ideálních případů a jejich řešení.Nikdy jsem nechtěla emigrovat, ale po rozhovoru s lidmi, co jsou v Německu na dost nízké úrovni (bez občanství a lepší práce), závidím, že jejich děti můžou v tamějším systému fungovat bez omezení, mají lepší úroveň výuky a škola nedeleguje tolik na rodiče a nedejbože na prarodiče a zvládájí i s hendikepy jazyka, odtrženosti od rodiny a méně peněz.
 Vítr z hor 


Re: Nepotřebují.  

(25.3.2017 11:26:17)
K úrovni německých škol: přečti si komentáře od Anni, která žila v ČR a nyní je s rodinou v Německu. Píše přesně opačné zkušenosti, například že většina dětí má soukromé doučování, které je drahé, doučování vlastními silami vyčerpávající atd.

Mimochodem podobně to funguje i ve Francii. Také jsou tam školy, které nedelegují tolik na rodiče, jsou vstřícné, otevřené všem a všechny děti tam mohou fungovat bez omezení... jenže v praxi mají děti rodičů, kteří o vzdělání stojí, soukromé doučování, a pak míří na prestižní školy. Tam se ty všechny děti, které fungovaly na nižších stupních bez omezení a bez obtěžování rodičů, nedostanou. A najednou se diví, proč někteří mají možnosti (od dětství oni i celá jejich rodina pracovali na vzdělání), zatímco oni ne. No a taky se samozřejmě diví statistiky, jak je možné, že děti stále kopírují vzdělání a sociální postavení svých rodičů. Čím to, hýml, je, že je ta společnost tak rozdělená...
 Jitka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(27.3.2017 8:23:51)
Důsledek inkluze. Nebudeme dělit děti podle schopností, nacpeme je všechny do jedné třídy, k tomu přidáme asistenty. Učitel pak jede podle nejslabších kusů, což má za následek, že rodiče dávají chytřejší děti do soukromých (a placených) škol, kam tato vymoženost ještě nedorazila a kde se děti něco naučí.
Je tu ještě někdo kromě mne, kdo považuje zvláštní školy za krok dopředu?
 Filip Tesař 


Re: Nepotřebují.  

(27.3.2017 10:32:12)
Inkluze zavedla do běžných škol 206 žáků. Je tu ještě někdo kromě mne, kdo to považuje za potopu a hrozivou kouli na noze pro celou generaci?
 Jitka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(27.3.2017 10:46:08)
Filipe, viděl jste dokument Třída 8.A?
Jak rodiče zjistili, že škola "černá", dali děti jinam. Myslíte, že to byli všechno xenofobní a jánemvím jací rodiče? Nebo jen chtěli, aby se děti ve škole něco naučili? Vy vidíte smysl v tom, abych jako rodič platila daně a pak si dítě doučovala nebo ho dala do soukromé drahé školy? To za ty peníze nemůže škola odvádět kvalitní práci? A pokud je špatý učitel, je možno ho vyměnit?
 Filip Tesař 


Re: Nepotřebují.  

(27.3.2017 14:50:17)
Dokument jsem neviděl, ale mám špatnou školu za rohem a osobně se mne týká, přitom není "černá" ani náhodou, jen díky možnosti dát děti na školu v blízkém okresním městě tam končí děti rodičů, kteří to z různých důvodů neudělali, ať už z pohodlnosti, kvůli penězům nebo jinak. Ředitelé se střídají co dva roky, učitelé se často ani neohřejí, pro mnohé to bývá první místo, nebo tam končí takoví, které jinde nechtějí. A ty děti se toho opravdu moc nenaučí a nemají bez doučování v podstatě šanci se dostat na dobrou střední (mimochodem, takových "černých děr" je prý třeba v USA dost, někde prý doslova celé okresy/counties, jsou to prostě školy pro chudší a chudé, odkud se učitelé snaží dostat pryč, některé jsou černošské, hispánské apod., ale řada jich je skoro nebo stoprocentně bělošských).

Ale to, jestli je škola "černá" nebo není, jestli je taková, jakou popisuju, nebo není, s inkluzí do moc co dělat podle mne nemá.
 Jitka 
  • 

Re: Nepotřebují.  

(27.3.2017 10:46:08)
Filipe, viděl jste dokument Třída 8.A?
Jak rodiče zjistili, že škola "černá", dali děti jinam. Myslíte, že to byli všechno xenofobní a jánemvím jací rodiče? Nebo jen chtěli, aby se děti ve škole něco naučili? Vy vidíte smysl v tom, abych jako rodič platila daně a pak si dítě doučovala nebo ho dala do soukromé drahé školy? To za ty peníze nemůže škola odvádět kvalitní práci? A pokud je špatý učitel, je možno ho vyměnit?
 Karin 
  • 

Ideální svět 

(30.3.2017 3:05:03)
Názory vzdělaného a jistě z intelektuálního prostředí vzešlého autora jsou opravdu podivuhodně předpotopní. Ale všichni víme jaká je realita státních školek. Třídy jsou naplněné na maximum tj.28 dětí, a v tomto počtu není v ničích silách poskytovat individuální přístup a děti adekvátně rozvíjet. Za úspěch lze považovat, že děti dodržují elementární hygienické návyky, obléknou se na vycházku a to, že se během podzimu naučí několik říkanek na vánoční besídku považuji za nadlidský výkon pedagogů. Pak VŠ vzdělání učitelek je opravdu mrhání časem, který by budoucí paní učitelky mohly věnovat praxi.
 alanisa 


vysoká škola opravdu není všechno 

(30.3.2017 5:39:35)
znám spoustu výborných učitelů, kteří nemají vysokou školu, ale odborně jsou na tom mnohem lépe, než jejich vysokoškolsky vzdělaní kolegové. Ono mít na každou blbost papír, jak je v dnešní době zvykem, nezaručí vztah k tomuto povolaní. Dnes jsou na vše tabulky, manuály atd a někde v dálce se zapomnělo na zdravý rozum a srdce.~:-D

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.