| Hana Chovancová |
 |
(5.4.2025 13:21:09) Dobrý den, hledám zde podporu nebo radu. Dcera se dostala z 5.třidy na Gymnázium Hustopeče a častob se nyní potýká z předmětů jako je M, biologie, dějepis, fyzika se špatnými známkami. Učení je opravdu hodně, moc času na zájmy nemá. Furt píšou testy. Takb2x týdně.Věděli jsme, že to bude náročnějši, ale že bude ležet od příchodu ze školy v učení, to ne. Je unavená. Uplakaná. To zhoršuje přípravu a paměť. Převládají dvojky, trojky a dokonce i 4,5. Je to strašné a i když se spolu učíme, tak to dopadne i tak blbě. Frustruje to mě i ji, věnujeme tomu čas a stejně narazí na divnou otázku a konec.. Uvažuji ji dát na základku. Předtím byla ba jiné 5-leté základce, takže tam potká jen pár svých spolužáků. Furt si ale říkám, že není ostuda přiznat, že to nezvládala a bylo to náročné, než se za přechod stydět. Nevím a ona taky neví, co dělat. Už tam má kamaradky, ale to učení už díky známkám nesnáší..Některé testy jsou dlouhé a ona je nestihne ani všechny spočítat. Máte někdo podobné starosti? Děkuji
|
| Federika | 
 |
(5.4.2025 13:36:24) Dcera tedy psala třeba i dva testy denně dokonce i na základce, dva testy týdny na gymnáziu mi přijdou běžné. A jinak-ne, není to ostuda (to slovo je strašný ) U páťáka je strašně těžké odhadnout, jak se mu povede na gymnáziu, i když se něj dostane. Nemusí jí sednout styl výuky, třída... Apokud znáš ten druhý stupeň školy, kam by měla možnost se vrátit,fakt bych to zvážila. Na druhou stranu, stává se, že to první pololetí katastrofa,špatný pocit a pak si to postupně sedne. Probrala bych to s dcerou, případně s třídním třeb to vidí dcera zbytečně černě. že známky klesnou, to se prostě stává a nic to neznamená
|
| nebeska |
 |
(5.4.2025 14:00:08) Jake tedy mela vysvedceni a jak je na tom ve srovnani s ostatnimi? U nas na gymplu ctyrky letaji bezne, ale ten celkovy vysledek tak hororovy neni. Jina vec tedy je, ze se uci od rana do vecera a nezvlada, jak to maji ostatni? Chtelo by to najit pricinu? Uvidite jeste na konci roku, prestoupit se da vzdy. Nebo na nejake jine gymnazium, s mensimi naroky? Syn se uci jen narazove na testy (a z nekterych predmetu dosud nema zadnou znamku!!), ustne se prakticky nezkousi,ukolu maji minimum.
|
|
|
| Monika |
 |
(5.4.2025 13:36:36) Návrat na ZŠ asi možný je, ale pocitej s tim,ze i na ZŠ je rozdíl mezi 1.a 2.stupnem a hodně dětí začne mit horší znamky a musí se aklimatizovat na náročnější rezim.Syn je na 8G a v prime byl ještě hodne v kontaktu se spoluzaky z 1.stupne a potíže byly dost podobné v 6.tride ZŠ i prime 8G. Tak jestli spíš nedat dceři čas, aby se prizpusobila, nežádat samé jednicky,ale brát 2 a 3 jako zcela O.K.a snazit se zlepsit jen 4 a 5. Moje neteř (ktera se dostala na 8G v nulove konkurenci) v prime delala reparat,sekunda lepsi,3.rok uz mela treba jen 1-2 trojky ...
|
|
| žiraf | 
 |
(5.4.2025 13:54:47) Tak v prváku jsou 2,3 v pohodě. Pokud 4, 5 nepřevažují, dala bych tomu ještě čas. Nikdo asi neříká, že dcera musí zvládat gymnázium na vyznamenání - stačí, když dojde k maturitě a tu zvládne. Záleží taky na tom, jestli je alespoň něco, co ji ve škole zajímá a jde jí dobře - že by později chtěla pokračovat ve studiu tím směrem. Hlavně bych se ji snažila uklidnit, že opravdu od ní nečekáte známky jako na 1. stupni.
|
|
| Dari79 |
 |
(5.4.2025 14:09:33) Studium přece není a nemá být o známkách...
Rozdíl mezi základkou a gympl je v tom, že na tom gymplu jsou holt ty studijně šikovnější a nadanější děti, takže se samozřejmě laťka zvedne. Premiant na základce může holt být průměr na gymplu.
Ale hlavně by měl být rozdíl ve způsobu studia...
Prospěch v primě (nebo prváku na střední) se přirozeně zhorší (téměř) každému.
Jde o to, jestli jí to studium (ten způsob) baví, jen se to neodráží ve známkách, nebo jestli trpí i ve škole (mímo testy).
Jestli je problém jen ve známkách, dala bych tomu čas, ono si to sedne + je to o hlavě (přehodit zvyk - nemusím nic dělat, mám samé jedničky, jsem nejlepší ve třídě - na tady jsme dobří všichni, nejlepší tu nebudu, musím holt občas máknout a samý už to nebudou) Jestli se jí nelíbí škola (vzdělání) jako takové, opravdu není ostuda přestup na ZŠ.
Všude je spousta zkušeností, promluv si s jinými rodiči, kamarády... - já osobně měla v primě v pololetí i 1 trojku a samé jedničky jsem neměla už nikdy, vždycky to bylo o různém počtu dvojek... - velký syn měl na víceletém gymplu běžně trojky, ale nikdo si z toho nic nedělal a letos už bude promovat - neteř - ta byla teda potvora, ta je snaživá a učenlivá a chytrá "holčička", takže ta měla i v primě samý, ale to je pro mě "divná výjimka" - synovec - ten teda je v sekundě, prospěch je mu celkem putna, takže nějaká ta trojka taky na tom vysvědčení je... a další a další a další.
Já osobně jsem nechala radši syna na dobré základce, nechtěla jsem pro něj ten změnový stres a školu mají dobrou.
Podle mě je nejhorší, že se furt učí- to je hovadina, to určitě ani na gymplu nikdo nevyžaduje. Neznám nikoho, kdo chodil na gympl (nebo chodí), že by se furt učil, že by kvůli tomu neměl čas na oddech nebo záliby a tak.
Prostě bych na to tak netlačila, zjevně se učí "blbě", když jí ani moc učení se nepomůže k jedničkám. Smířila bych se s tím, že doba "samých" skončila. JEstli se jí škola líbí, je tam spokojená, jen "těžce nese nezvyklé známky", nechala bych ji tam, jen by měla pracovat na té psychice.
Někomu je holt líp být mezi nejlepšíma na základce (třeba že potřebuje být "hvězda") než být průměr na gymplu.
|
| Dari79 |
 |
(5.4.2025 14:18:32) Mimochodem, zrovna teď je doba třídních schůzek, ne?
Co tak si promluvit s třídní, jak tu holčinu (objektivně) ona sama vidí.
Holčina sama nevidí, jak je na tom v porovnání s ostatníma?
(a i kdyby náhodou byla "nejhorší" ze třídy, tak vždycky to někdo musí být... Jde o to, že kdyby z toho testu všichni měli 1 - 2 a ona jediná 5, tak bych se zamýšlela... Ale primárně nad tím - proč? V 6. třídě to přece ještě není "jaderná fyzika", jde spíš o styl - jsou to spíš "pamatovací" předměty nebo ty "myslící"? Učí se povrchně a oni chtějí podrobnosti? Pletou se jí pojmy? Pokud je ve třídě aspoň průměr, nechala bych jí tam, jestli si v hlavě dovede srovnat, že nemusí mít samé jedničky (nebude mít), nemusí se tolik učit, musí se naučit (jinak) učit, musí si zvyknout, co jednotliví učitelé chtějí...)
|
|
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(6.4.2025 13:23:03) a jiný osmiletý gympl v okolí?
|
|
| Pruhovaná | 
 |
(6.4.2025 14:24:24) 1. přehnaná očekávání. Většina dětí se na gymplu zhorší, zejména první rok. Převažující 2 a 3 jsou v pohodě. Nejhůř to nesou bývalé jedničkářské hvězdy, které se nemusely učit a teď to nedovedou. 2. špatný způsob učení. Jde o to pochopit, nikoliv nadrtit, zejména u matiky a dalších přírodních věd. Návrat na základku bych viděla jako poslední možnost, zkusila bych spíš zapracovat na učebním stylu, relaxaci a pod. Ono když je unavená a frustrovaná a považuje dvojky a trojky za selhání, tak není divu, že to moc nejde.
|
|
| Katka a 2 výrostci |
 |
(6.4.2025 18:09:00) Chudák.Vraťte ji na základku,když pujde na gympl či nějakou SŠ z devítky,tak se stane úplný prd.
|
|
| Hmm... |
 |
(6.4.2025 18:24:51) A co chce dcera? Měla jsem na 8letém gymplu 2 děti. Ani jedno nějaký extra lumen, ale na ZŠ by se dobrovolně nevrátily, ani kdyby měly dělat reparát. Čím výš postupovaly, tím lepší to bylo. Ale zase na druhou stranu špatné známky je nikdy nějak extra netrápily - ve smyslu že by si jimi nechaly zkazit den. A že těch známek bylo občas požehnaně.
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(6.4.2025 21:01:12) S jakým cílem jste dceru na gymnázium dávali? To je podle mě podstatné si ujasnit. Co od té školy očekáváte, co je pro vás důležité, co má dceři dát, co by jí ZŠ nedala. Známky... jsou pro vás důležité? Proč? Lze se k tomu postavit různě. Vrátit dítě na ZŠ, kde bude mít dobré známky bez velké námahy, bude v klidu, bude mít čas na mimoškolní aktivity. Zůstat na gymnáziu, smířit se s horšími známkami (4 znamená prospěl), vytěžit výhody kvalitní výuky v předmětech, o které má dítě zájem (jsou-li takové). Je pravděpodobnost, že dítě bude vyzrávat, zorientuje se, vytvoří si studijní návyky a úspěšně odmaturuje, i když v prvních ročnících bojuje. Záleží, zda a proč vám to stojí za námahu.
|
|
| sylvaina | 
 |
(6.4.2025 21:57:44) V primě se zhorší skoro všechny děti. Dvojky trojky jsou úplně v pohodě. Asi bych zbystřila, kdyby byly čtyřky na vysvědčení. Jinak bych byla v klidu. Ono to i nějakou dobu trvá, než se naučì učit. Moje holky měly na gymplu celkem těžký rozjezd a během času se to srovnalo. Nejdůležitější je nepanikařit a nedělat si z toho těžkou hlavu. Pokud od dcery pořád očekáváš jedničky, tak je pak samozřejmě unavená a frustrovaná.
|
|
| klikli | 
 |
(6.4.2025 23:08:45) Mám na 8G obě děti. Oběma jsem se první měsíc primy věnovala, aby se naučily aspoň trochu učit, zvykly si na systém a za minimum času se naučily být v predmětech aspoň v obraze. Na ohlášené testy se připravují, mají poměrně málo známek a nezdar se poměrně těžko napravuje. Na známkách jim zatím celkem záleží, ale taky už ví, že v některých předmětech je to dost o štěstí, a že i kdyby se rozkrájely, tak to někdy dopadne prostě hůř, než by chtěly. Toto se musely teda taky naučit. Někdy mají opravdu hodně testů za týden, to je pak trochu pres vyvážit učení, tréninky a volný čas, ale když mají volnější týden, tak jim škola zabere opravdu chvilku. Kdyby měly horší známky a z nich stres, tak bych možná využila služeb školní psycholožky, pokud je v dosahu, třeba by přišla na příčinu, proč se nedaří. Předpodkládám, že žádnou SPU dcera nemá, že byste o tom už věděli a tušili byste, že v tomto může mít prsty. Na druhou stranu jsem už za svou praxi potkala děti, které zvládly 1.stupeň naprosto hravě, ale v 6.třídě jim jakoby začal docházet dech. Někteří se po zhoupnutí dolů pílí vypracovali zpátky nahoru, ale učení prostě museli dát trvale hodně, někteří už se nezvedli. Přeji, aby byla dcera v pohodě, ať na gymplu s průměrným prospěchem nebo na základce.
|
|
| K_at |
 |
(7.4.2025 7:05:01) Sorry, nemám dítě na 8g. Zhoršení známek je normální i na jiných SŠ v prváku. . Pokud nebyla zvyklá se učit, tak to může být boj. Taky bych zbystřila, zda nemůže mít - intelektem dosud kompenzovanou - poruchu učení? To jen myšlenka, že může v tom procesu učení se hrát roli i něco jiného.
Domluv si schůzky s učiteli, prober s nimi situaci. Osobně bych asi taky zvážila změnu.
|
|
| Anadar | 
 |
(7.4.2025 7:07:08) Nepanikař. Jaké vůbec měla vysvědčení v pololetí? Propadala? Na matiku obstarej doučování,učení s rodiči je těžká disciplína. Návrat na devítiletku na sebevědomí nepřidá,to rozvaž opravdu hodně. Kamarádky už má? Tak to je bezva,to nepodceňuj A přečti si ty diskuse rodičů deváťáků o přijímačkových krysích závodech. To si chcete zopáknout? Dcera se dala na vojnu, ať zabojuje,do maturity má dost času. A ty kamarádky,jak jim to jde? Neplavou náhodou taky v něčem? Jak to případně snáší? A kantoři,jak to vlastně vidí škola?
|
|
| Lída+2 | 
 |
(7.4.2025 7:47:27) Hana Chovancová , dala bych tomu čas. Zhoršení se očekává. Musí si najít systém sama. Můžeš pomoci ,ale zase bych ji nechala ji to najít sama. Ty za ní do školy nechodíš.
Třeba už naše základka razila heslo, že úkoly jsou dětí. My to máme jen podepsat.
Známky přestala řešit v tuhle chvíli je na nic nepotřebuje, může mít 4 od vrchu dolů a začne se zlepšovat až najde systém.
A řekla, že mi stačí, když z ničeho nepropadne. To dost pomůže. Přestane se stresovat. Nech to na ní.
Třeba mě syn propadal z psaní všema deseti co měli v sekundě. Známkoval to počítač, takže první pololetí to měl co vytáhnout na 4. Tak jsme program sehnali domů a najednou měl za 2, druhé pololetí. Další rok byla počítačová grafika a to jim šlo oběma dobře.
tak na tu matiku sežeň doučování. Protože třeba potřebuje něco jinak vysvětlit, než ve škole.
Pokud píšou testy 2x týdně to jde. Měla jsem pocit, že když tam kdysi chodili kluci, tak se psali 2-3denně. Protože se nevím proč začalo zkoušet písemně, místo ústně. To tak jednou za pololetí.
Třeba za těch 8let, moji kluci fakt nesnášeli němčinu. Tak holt z ní měli 4 , nebo 3. Jak se zadařilo. S manželem jsme to neřešili. Pravda je, že rok měli doučování a to jim stačilo, že do toho nějak pronikli.
Jinak teda nemohu říci, že by na té škole neměli čas na koníčky. Oba u toho díky odpadlým hodinám (což na Zš prostě není) měli víc volna po odpolednách. A syn mohl lítat celé odpoledne na kole.
Já měla obě děti zaměřené na matiku a fyziku. Takže tyhle předměty se nikdy neučili, šli jim třeba hodně sami.
Ale zase jim nešli ty jazyky, což se zlepšilo právě na tom gymplu.
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 11:15:00) Lído, naprostý souhlas. Nemám sice dítě na osmiletém gymplu, ale prvním rokem na veliké střední škole. Ta změna oproti malinké specifické základce je obrovská a taky se s tím pořád trochu pere a došlo i na krizi s úzkostnými stavy. Ale řekla jsem mu, že mi stačí, když proleze. Na ZŠ měl vyznamenání, tady má holt na vysvědčení pár čtyřek (ale jinak celkově průměr dost slušný). Ale je toho na něj prostě hodně - nová škola, systém výuky, noví pedagogové a jejich různé požadavky, noví spolužáci a celkově úplně jiný systém fungování té školy, navíc odborná praxe - taky další nová zkušenost...testy píšou taky tak 2x v týdnu, někdy i víc, když se to sejde. Jasně, je starší, než primán na osmiletém gymplu, ale zase je specifický, takže i tak mu to dává zabrat. Ale je vidět, že v některých předmětech už se to postupně lepší, hledá si jiný systém učení a celkově si to pomalu začíná sedat. Škola je naštěstí naprosto fantasticky vstřícná, takže už to snad bude jen lepší.
|
| Velšice | 
 |
(7.4.2025 14:26:08) Vidím to jako TaJ a Lída. Můj syn ten první rok na osmiletém gymnáziu taky málem nedal. I psycholog proběhnul, zhoršil se…Stále dokola se učil.. Za rok si to sedlo. No a z jedničkáře byl dvojkař, sem tam trojkař.
|
|
| Lída+2 | 
 |
(7.4.2025 14:28:12) TaJ, mě synové, kterým ta škola stejně končila tou pátou třídou.
Přešli z učení žádného, protože si to pamatovali ze školy na nějaké učení. A holt museli aspoň před testy začít.
A nelituji ani dne, že nebyli na jedné z místních základních škol.
On ten gyml má mouchy, dva ty profesoři jsou strašný, vždycky si říkám, že je to baví.
Já razim heslo, že známka mi stejně neřekne jestli tomu doopravdy rozumí. A pak co se nezměnilo v té škole, ty co je zkouší, mají rádi holky a těm se odpustí ledacos. Takže je to neobjektivní no.
A co mě těší nejvíc, že mladší mohl pořád 8 let na gymplu bez problémů závodit a trénovat a to každý den.
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 15:05:42) Lído, u nás se právě syn na základce taky moc učit nemusel, na prvním stupni vůbec, na druhém občas něco jo, ale obvykle mu to stačilo si to přečíst pozdě v noci před písemkou, prý kdyby se učil dřív, tak by to stejně zapomněl. Tady na té škole tohle moc nefunguje, toho učiva mají o dost víc, hlavně z těch odborných předmětů a už mu nestačí si to jen přečíst. Takže se v tom trochu plácá, v něčem líp, v něčem hůř, hlavně ať proleze. Vlastně se teprve učí se učit, nějak si to rozvrhnout...ale čas na koníčky mu to zatím neubírá, respektive sám si vytvořil systém, že v sobotu se věnuje svým zálibám a jede klidně na celý den někam fotit a večer je s kamarádem na PC, ale v neděli si ráno trochu přispí a pak dělá věci do školy, to už nikam nejede. Plus v týdnu se vždycky podívá na to, co mají druhý den. Věřím, že příští rok to bude zase o kus lepší, letos hlavně už od prosince řešíme ty úzkostné stavy z přetížení, jelikož přece jen nové prostředí pro něj byl docela nápor a vůbec tak nějak všechno dohromady. Teď se to konečně pomalu stabilizuje, tak chci jen aby v klidu prostě nějak prolezl Od září to bude určitě lepší, protože už zná prostředí i lidi, ví co od koho očekávat, takže bude mít víc energie na učení, nebude mu ji ubírat ta adaptace na novou školu.
|
| Lída+2 | 
 |
(7.4.2025 15:51:02) TaJ, stačí když to dodělá a nepropadne. Času dost.
Úzkosti, teda to bych nečekala, další ach jo.
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 16:32:51) Lído, no, já čekala, že ta adaptace nebude úplně jednoduchá, popravdě jsem čekala nějaký problém už mnohem dřív, než až začátkem prosince, bylo mi trochu divné, že to probíhá nějak podezřele hladce...ale přičítala jsem to tomu, že si tu školu vybral, moc se mu tam opakovaně líbilo, tak jsem si říkala, že mu to tam prostě sedlo... čekala jsem to případně ale z jiné strany - spíš problém se spolužáky, učiteli apod... Ale on se zřejmě tak moc snažil na té nové škole zaběhnout tak nějak "jakoby nic", až mu na konci listopadu došly síly a pak stačil jeden náročnější den na praxi a celé to bouchlo. Nebyl pak schopný ten jeden den v týdnu na praxi vůbec odejít z domova - úzkostné stavy, nevolnosti apod... Zbylé 4 dny v týdnu ale do školy chodil naprosto bez problémů. Škola se k tomu postavila naprosto fantasticky, omlouvali absence, dali si s ním schůzku, aby se s ním dohodli, co by mu pomohlo to zvládnout, zapojili jsme i školní psycholožku, která je skvělá. A konečně už to začíná vypadat, že se z toho pomalu dostává.
|
| Lei | 
 |
(7.4.2025 17:32:08) TaJ, je dobrej  .
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 17:59:18) Lei, děkujeme♥️, jo, myslím, že to na svoje poměry zvládá skvěle, doufám, že už teď bude líp. Prosinec a leden byly fakt náročné. V únoru se to pomaličku začalo obracet k lepšímu. Tak snad 🍀.
|
| 77kraska |
 |
(7.4.2025 18:15:21) TaJ, nekdo ma tu cestu holt slozitejsi
nase generace a taky babicky a dedecci jsme zvykli, ze vzdelani se ziskavalo tak nejak přímočaře, dneska je na ceste za vzdelanim spousta zatacek
krom toho jsme si s partnerem rikali, ze za nas to bylo jednodussi, nebyly pocitace, vsichni jsme meli stejna skripta a ucebnice, naucili jsme se je nebo nenaucili..dneska to jsou same projekty na pocitaci, u dcery ve skole vedecky poster, taky navrh vyzkumne studie, same prezentace na tema vedeckeho clanku, kazdy ucitel chce neco jineho a chce to jinak nez ostatni....se mi zda, ze pocitace vsechno zkomplikovaly, nez aby to zjednodusily, jak jsme mysleli pri jejich zavádění
|
| Federika | 
 |
(7.4.2025 18:30:07) Sedmi, fakt? Mně to přijde právě dneska o hodně jednodušší. Materiálů k dispozici tolik, že nám se o tom ani nesnilo,všechno si hravě během chvilky najdou, je snazší studovat. Jinak k tématu. Každý se vážně adaptuje jinak a nechala bych tomu čas. Dcera teď nastoupila do prváku,zvyklá na samý jedničky celkem bez učení. Dostala se do třídy prudce ambiciozních dětí jedoucích po výkonu. Z Cermatu měli všichni téměř plný počet bodů a řada z nich jede po těch jedničkách nadále. První půlrok se tím nechávala ovlivňovat.Vzhledem tomu,že má až na pátek denně tréninky, přijíždí domů pozdě ( v devět, deset) a učila se tak do noci. Měla pocit, že je ve třídě nejblbější Přitom měla jedničky,dvojky. Na vysvědčení 4 dvojky. A to na gymplu,kde se běžně těmi dobrými známkami spíš šetří. Snažila jsem se jí vysvětlit,že o tom ta střední škola fakt není.Že má poznávat, užívat si, věnovat se víc tomu,co ji baví a něco jí přináší, učit se spíš mimochodem a rozhodně ne v noci. Přišlo druhé pololetí a přijde mi,že jde o jiné dítě a jinou školu. Nevidím ji se učit a už vůbec ne do noci. Ze školy přichází usměvavá a řeší nejvíc cestování. a výlety,čehož si v téhle škole dopřává a bude dopřávat vrchovatě. Známky víceméně stejné, ale už je neřeší.Má spíš jedničky a když sem tam přiletí něco horšího, většinou vykulí oči,zašklebí se a prohlásí:" uuuups, já myslela, že to bude tak jedna mínus..." Ale jak říkám, první půlrok byl spíš rozpačitý.
|
| 77kraska |
 |
(7.4.2025 19:00:36) Fed, mne prijde, ze ucitele vymysleji ruzne vychytavky, co po detech chtit...prave proto, ze se to snadno da vyhledat a vytvorit
tak Tvoje dcera si bud zvykla na nove tempo nebo ucitele trochu ubrali...nebo se to proste podalo, protoze se neda zit ve stresu porad dokola denne mesice a roky
|
| Federika | 
 |
(7.4.2025 19:09:13) Ale to je právě dobře, že po nich chtějí nové věci, ty možnosti jsou prostě lepší, větší. A dcera-sama nevím,ale jsem ráda Nároky asi neklesly, ale ona to bere jinak.
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(7.4.2025 21:17:26) " Mně to přijde právě dneska o hodně jednodušší. Materiálů k dispozici tolik, že nám se o tom ani nesnilo,všechno si hravě během chvilky najdou, je snazší studovat."
Také si myslím. Už jen ta úžasná možnost mít k dispozici informace z celého světa (a dokonce okamžitě, na pár kliknutí), to musí být úplně nepředstavitelné pro lidi, kteří byli odkázaní na zdejší zdroje za minulého režimu a k jakýmkoliv zahraničním se dostávali jen krkolomně. Cokoliv člověk hledá, hledá dneska automaticky v angličtině (pokud se to netýká nějak specificky českého prostředí) a může porovnat nekonečno zdrojů.
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(7.4.2025 21:09:55) 77krasko, nadrtit se stejné učebnice a skripta je sice jednodušší, otázka ale je, k jakým kompetencím to vede. A v generaci našich rodičů a prarodičů měl šanci studovat jen někdo, z různých důvodů. Dneska je snaha dát příležitost všem včetně těch, kteří by dříve byli odepsaní třeba kvůli poruchám učení.
|
| 77kraska |
 |
(7.4.2025 23:10:19) Ropucho, vede to třeba ke kompetencim, ze lidi mého věku říkají “to si pamatuju ještě z fakulty”
Ale nechci tady rozdmychat diskusi o tom, co je lepší, jen mi to tehdy přišlo jednodušší a přehlednější
|
| Alena |
 |
(7.4.2025 23:17:59) " vede to třeba ke kompetencim, ze lidi mého věku říkají “to si pamatuju ještě z fakulty”" a to je jaka kompetence?
|
| Dari79 |
 |
(8.4.2025 0:07:03) V našem oboru (mém a Sedmi) dost důležitá...
Zákony se furt mění a fakulta ti dá základy myšlení, principů... (pokud se samozřejmě dramaticky nezmění společenský systém)
Není ani tak důležité, jestli zrovna dneska je sazba za pěstování marihuany 3 roky nebo 8 let (to se může měnit co 2 roky), ale umět myslet, rozumět konstrukci, vazbám...
Fakulta ti to (mě určitě) narve do hlavy takovým způsobem, že z toho čerpáš doteď. Já to taky říkám (tohle se přece učí už na fakultě...), ačkoli od mé promoce uběhlo téměř čtvrt století a v podstatě všechny (stěžejní) zákony se podstatně změnily.
Naopak - když vezmu do práce čerstvou absolventku, která minulý měsíc státnicovala a nezná základy, tak nechápu, co je na té fakultě učej...
|
| Alena |
 |
(8.4.2025 9:10:00) Ty ale pises o mysleni a principech. Samotne "pamatovat si" (tady ve smyslu nadrtit se jedineho zdroje) jeste neznamena zadnou dovednost.
|
| Federika | 
 |
(8.4.2025 9:26:59) Aleno, jo,proto je dnes ta situace nesrovnatelně lepší.Od drcení z knížek, kvůli kterému není ani třeba chodit do školy,k tvůrčímu studiu.
|
|
|
|
|
|
|
| Čumča. | 
 |
(7.4.2025 22:49:25) "dneska to jsou same projekty na pocitaci, u dcery ve skole vedecky poster, taky navrh vyzkumne studie, same prezentace na tema vedeckeho clanku, kazdy ucitel chce neco jineho a chce to jinak nez ostatni....se mi zda, ze pocitace vsechno zkomplikovaly"
to se mi nezdá, Sedmi, je to právě dost kreativní, a je ohromný prostor vyniknout, navíc dnešní studenti jsou s PC jako ryba ve vodě
|
|
|
|
|
| 77kraska |
 |
(7.4.2025 17:54:32) TaJ, jsem rada, ze se Tvemu synovi dari, i pres problemy
my mame dceru, ktera neni studijni typ, ale obchodku prolezla, aniz by se ucila, vlastne se neucila ani na maturitu, nejak si to vsechno pamatovala ze skoly....ale na vysoke je to masakr, tam uz se musi ucit a ma velke problemy, uz jsem tady resila metody pripravy, karticky atd. ....s kartickami se nakonec chytla, ted nas ceka druhy semestr a velke tezke zkousky.....kolegyne ma doma totez, kluk se nikdy neucil, ted na vysoke se taky drzi horko tezko....snad je lepsi, kdyz se dite na stredni skole musi ucit a zvykne si neco delat vcas - nez tohle
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(7.4.2025 20:57:54) 77krasko, jestli se mohu zeptat, jakou motivaci ke studiu VŠ má dítě, které není studijní typ? Nemyslím to nijak rýpavě, jen mě opravdu zajímá ta motivace.
|
| K_at |
 |
(7.4.2025 21:46:20) Nejsem 77. Mě napadlo prostě zájem o nějaký obor v praxi. A cesta vede přes studium VŠ. Jako první mě napadlo třeba rehabilitace, fyzio, sport na úrovni průpravy, přípravky. Třeba.
|
|
| 77kraska |
 |
(7.4.2025 23:06:19) Ropucho, teda záleží, jak definovat pojem studijní typ My jsme na koleji říkali před zkouškou “jdu se prevlect za studijní typ”, tj žádné sminky, žádné šperky, vlasy do culíku a nenápadný oděv, nejlepe ještě bryle ….já měla cele 4 roky šedé šaty určené na zkoušky…..v takovém převleku byla pravděpodobnost složení zkoušky vyssi….všechny zkoušky byly ústní, takže hodně záleželo na dojmu, který student udělal na zkousejiciho
Osobně si pod pojmem studijní typ představím buď vylozeneho šprta nebo nadšence do oboru nebo nějakou jejich kombinaci …. A to jsem v široké rodině asi jen já, ostatní byli celkem normalni, občas je vyhodili ze zkoušky, občas prolezli s odrenyma ušima.
|
| Dari79 |
 |
(8.4.2025 0:00:32) Já jsem studijní typ.
V mém slova smyslu je to někdo, koho studium baví (tj. netrpí tím, není jeho cílem odfláknout to, napsat si tahák, ošulit zkoušku, stačí mu za 4 apod.), komu přirozeně jde (tj. učit se musí, ale ne věnovat tomu "celý život"), kdo si umí dávat souvislosti dohromady (tj. nepřekvapí ho, že je otázka položená trochu jinak, než bylo "v učebnici"...), má dobrou paměť, obvykle má tedy i dobrý (když už ne výborný) prospěch atd.
Vede to ve svém výsledku k tomu, že jsem si vždycky studium užívala, bavilo mě to, šlo mi to, prospěch jsem měla vždycky nadprůměrný, brala jsem si i dobrovolné předměty (nad rámec povinných kreditů)...
Mojí mantrou bylo - oni jsou mi teď ochotní poskytnout zadarmo veliké know-how, přispět k mému osobnímu rozvoji - nevím, proč bych tu dobu měla proflákat nebo nějak ošidit...
(a měla jsem pravdu, dneska za každý seminář musím platit...)
O oblečení to opravdu není.
Ani (jen) o inteligenci - znám spoustu hodně inteligentních lidí, kteří prostě nejsou studijní typy, takže často nemají ani VŠ - to neznamená, že nejsou úspěšní nebo že jsou hloupí... Jasně, bez střední se žije blbě, ale VŠ není podmínka ani záruka ničeho, někdo prostě na to studium jako takové nemá, ale v životě se prosadí perfektně i tak.
|
| K_at |
 |
(8.4.2025 7:13:28) "Ani (jen) o inteligenci - znám spoustu hodně inteligentních lidí, kteří prostě nejsou studijní typy, takže často nemají ani VŠ - to neznamená, že nejsou úspěšní nebo že jsou hloupí... Jasně, bez střední se žije blbě, ale VŠ není podmínka ani záruka ničeho, někdo prostě na to studium jako takové nemá, ale v životě se prosadí perfektně i tak."
Dari, přesně. A naopak už jsem potkala pár lidí, kteří sice mají VŠ, nebo i 2. Ale v práci byli úplně nepoužitelní. A to i včetně učitelek v MŠ.
|
| monam |
 |
(8.4.2025 8:10:15) VŠ bohužel začíná být podmínka leckde, na druhou stranu jsou i bakalářské programy, které jsou méně teoretické. Je to také otázka výběru.
|
|
|
|
|
| Okolík | 
 |
(8.4.2025 7:02:04) Ropucho, také mě to napadlo. Proč s takovými obtížemi studovat VŠ, když člověk není studijní typ (asi) nemusí mít každý VŠ, ani naplňovat ambice rodičů vysokoškoláků 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Lída+2 | 
 |
(7.4.2025 8:26:00) Ještě mě napadlo, jestli čeká samé jedničky, tak ty už syn na 8G nikdy neměl.
Zrovna můj straší syn měl to jedno pololetí čtyřku na výzo z němčiny, psaní všema deseti, chemie a zeměpisu(jenže to bych snad ani nepočítala, tady s tím profesorem měl dvojku jeden člověk). Kdybych to brala podle toho, tak jsme ho měli poslat na zš? Ne to mě nenapadlo, říkala jsem si dám tomu 4roky a když tak půjde dělat znova přijimačky na nějakou jinou střední školu. Nakonec pololetí od pololetí ty známky byli lepší a lepší.
Až zase na vysoké škole co si vybral, aby mu sedla jeho zájmům, ty samé jedničky zase měl. To měl úplně bez problémů prospěchové stýpko. A už dostudoval a jak on říká, že díky jeho matikářce z Gymplu tu školu dodělal, že měl dobrý základy.A ještě lepší z Fyziky. jeho obor lidi z prumky neměli vůbec šanci.
Takže Vám přeji, aby si to sedlo. 
|
|
| Stáňa * | 
 |
(7.4.2025 13:43:36) Syn byl na 8G, měl tam vyznamenání, ale určitě se tak intenzivně po přechodu ze základky neučil. Kroužky měl každé odpoledne. Pak ale s klidem přestoupil z gymplu na průmyslovku. Taky by se to mohlo brát jako sestup na horší školu. To ale vůbec nikdo neřešil. Starší přestoupil z průmky na učňák, taky v pohodě.
Pokud se dcera musí tak strašně dřít a je tolik ve stresu, opravdu bych zvážila přestup na základku. Ale jinou, než kde byla doteď, aby tam učitelé neměli jedovaté poznámky.
|
| Lei | 
 |
(7.4.2025 14:16:56) Může to být i tak, že zaspala určitou látku na prvním stupni a teď horkotěžko navazuje. Pokud nemá základy, tak se vlastně pořád učí, ale výsledek tomu nedopovídá. To se týká především matematiky, na kterou pak naváže fyzika, chemie...s výpočty, převody jednotek atd.
Někdo zase stále chybuje v pravopise, tak pak chytá špatné známky z češtiny, byť novou látku třeba pochopí...
Dalším problémem je špatné vedení sešitu, dítě nestíhá zápisky, přece jen na druhém stupni každý vyučující má jinou metodu...zde pomůže naučit se ihned po skončení hodiny, když vím, že jsem něco nestihla zapsat, vyfotit si sešit od někoho, kdo to stihl, a doma doplnit. protože nedopočítané příklady z fyziky doma těžko honit, stejně tak učit se na test ze zemáku, když mi tam chybí půlka textu, dost dobře nejde...
Doma se učit spíš krátce a intenzivně s tím, že nejde se vše naučit ze dne na den. Testy z humanitních předmětů - lepší přečíst látku jednou jako celek, pak rozdělit do částí. Když píšu ve středu, přečíst si to třeba v pondělí a pak v úterý si to předeklamovat.
Neučit se hladová a hodně pít.
Dvojky, trojky během přechodu na gympl beru jako ok, u čtyřek bych zpozorněla. Občasná kule v průběhu roku nevadí, dítě brzy uvidí, obzvlášť u předmětů, kde není tolik známek, jak těžce se pak průměr tahá nahoru. Ale co, to je zas výuka matematiky v praxi .
Promluvila bych s třídní, ta teď ve čtvrtletí bude mít přehled klasifikace a bude moci říci, jak to vypadá celkově ve třídě. Poté případně s profesory jednotlivých předmětů. Na bakalářích bych koukla, jak si s těmi známkami stojí v porovnání s ostatními.
|
| Lída+2 | 
 |
(7.4.2025 14:47:42) Leo, moje starší dítě chytlo první kvůli z psaní všemi deseti a ještě mu ji dal počítač. zkrouhlo ho zo strašně.
Naštěstí ten debilní program manžel sehnal. Škola vstříc nevyšla.
Ještě mě napadlo, že syn maturoval ve třídě, kde z 24 lidí, mělo 20 vyznamenání. Třída byla fakt nadupaná a neuvěřitelně se táhli celých 8 let. Až do takové fáze, že 1/4 letní písemky z matiky, měli jiné a těžší než 4lety gympl. Většina má už dostudovanou vysokou, jednu i dvě. Část jich dělá doktoranty. Roky tam něco takového prý neměli.
Co když má zakladatelka dceru v něčem podobném. To ten pocit, že ji to nejde může být o to větší.
Jo a ještě mě napadlo, známá vybehavala známky na gymplu, aby měl syn vyznamenání. ( představte si tu scénku z toho černobílého filmu, všichni víte co myslím) Já jsem to údajně brala na lehkou váhu, když měl ty 4. No a její syn začal třikrát vysokou, teď se válí na úřadě práce rok. A muj syn už je dávno hotový. Načež jsem se dozvěděla, že jsem mu to podplatila, když neměl vyznamenání na 8G. Jak by mohl udělat VŠ. Nechápu pořád to honění za 1.
Známky prostě nejsou všechno.
|
| Lei | 
 |
(7.4.2025 17:30:10) Lído, ano, proto právě píšu, že zakladatelka může celkový prospěch třídy zkonzultovat na schůzkách nebo konzultacích. Já třeba vím, kteří jedničkáři přešli s dcerou na 8g a opravdu jsou to děti, které si ty jedničky drží dál - a ovlivňují průměr známek ve třídě. To je ale jiná liga a nebudu s nimi dceru poměřovat.
Děti brzy přijdou na to, zda se učí tak, aby byly se svým výsledkem spokojené, poznají své možnosti. V některém předmětu to třeba líp nepůjde. Buď nastavením laťky ze strany vyučujícího nebo limitem dítěte. Tam to pak nemá cenu hrotit.
Já netrvám na jedničkách, jen nemám ráda flinkání ve smyslu neučila jsem se, protože nemám zápisky, dostala jsem pětku, protože jsem nevěděla, že se bude psát, protože jsem to nepochopila (ale nezeptá se ani spolužáků, ani doma) atd. Výpadky jsou. Ale v šesté třídě je podle mne dítě ještě malé na to, aby zaujalo postoj bohéma "hlavně, že prolezu, neudělám navíc ani ťuk, jsem nad věcí". Teda myslím si. Kdyžtak mě opravte .
A jak tu někdo psal, i kdyby dítě bylo prospěchově v předmětu poslední ze třídy - někdo poslední být prostě musí.
|
|
|
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 14:56:36) Stáňo, ona zakladatelka v úvodním příspěvku psala, že dcera byla na 5 leté základce, takže na tu stejnou se vrátit stejně nemůže, tam byl podle všeho jen první stupeň, taky tady v okolí takové školy máme. Na druhý stupeň jdou děti do jiné ZŠ. Takže tak jako tak půjde do nového prostředí.
|
|
|
| monam |
 |
(7.4.2025 19:05:36) dítě bych netýrala úvahami o přestupu zpět na základku, smířila bych se s horšími známkami (to je normální). Ono se to většinou usadí samo.
|
| Federika | 
 |
(7.4.2025 19:10:50) Monam, já jsem to pochopila tak,že ty špatné známky vadí dítěti, že nesnáší to učení i známky.
|
| monam |
 |
(7.4.2025 19:22:19) Fed, jenže z toho vystoupit beze ztrát. Dítěti to možná vadí, ale třeba by na něm větší následky mělo, kdyby se mělo potupně vrátit na základku. A za tři roky další přijímačky. Myslím, že pro většinu dětí je 8g náraz, musí se učit, dříve vstávat, mají horší známky. Většina z nich se s tím ale celkem naučí pracovat.
|
| Federika | 
 |
(7.4.2025 20:50:00) Monam, proč se to ale označuje za "potupu".Na gymnázium se dostala,vyzkoušela to,nevyhovuje. Teda možná nevyhovuje. navíc ta její základka končila pátou třídou, nastoupila by stejně jinam. Já byhc to určitě probrala s dcerou,řekla bych jí,že určité nesnáze s adaptací můžou být všude a že pokles známek není nic, podle čeho by se měla orientovat,že je to běžné a nejspíš se to zlepší a že jí pomůžu. Ale pokud by dcera byla dlouhodobě nespokojená, nevidím důvod ji tam nechávat, dnes je výběr velký.
|
| TaJ | 
 |
(8.4.2025 7:05:18) Federiko, přesně tak, proč to označovat jako potupu, nebo ostudu...jít na gympl z páté třídy není nutnost, ani samozřejmost a nemusí to sednout každému. A pokud to rodič vnímá jako potupu, tak se takové dítě musí cítit ještě víc pod tlakem, tohle dítě prostě vycítí, i když mu to rodič přímo neřekne... Zároveň je teď třeba ještě těžko poznat, jestli to jsou jen adaptační problémy, nebo jestli na to dítě opravdu nemá. Víceletý gympl není pro každého, je fajn, že to zkusila, ale když zjistí, že jí to nevyhovuje, tak není vůbec nic špatného, ani potupného jít jinam. Asi bych počkala, jak to půjde další rok a pak se rozhodla.
|
|
| monam |
 |
(8.4.2025 8:08:37) Fed, s tím souhlasím. Ale pokud celá rodina šílí, dítě pláče, učí se hodiny, řeší každou trojku, čtyřku.... pak bych navrhovala, ať rodiče netlačí, nechají dítěti prostor na to se uklidnit, najdou doučování a dají tomu chvíli času. Jasně že jsou děti, pro které ten tlak na 8g není a bude jim lépe na základce. Na druhou stranu ten pocit, že něco nezvládlo bude to dítě doprovázet roky. Nejdříve bych mu dala možnost a prostor to zvládnout /co ostatní spolužáci, jsou na tom co se známek týče podobně?) a teprve pak bych zvažovala další možnosti.
|
| Federika | 
 |
(8.4.2025 8:30:03) Já nevím. Dnes je tolik možností. Když bych viděla, že dítě je dlouhodobě nespokojené, ve škole se mu nelíbí a není možné to jednoduše vyřešit, našli bychom spolu jinou školu. Žádná potupa, žádné selhání, prostě změna.
|
| monam |
 |
(8.4.2025 8:39:02) Fed, s tím souhlasím. Ale nevzdávat všechno na první dobrou je pro dítě také zpráva. Neznáme okolnosti. Jsou situace, kdy bych dítě bez váhání dala na jinou školu a jsou situace, kdy bych chtěla, ať se popere a vytvořila bych co nejlepší podmínky pro to, aby mohlo být úspěšné.
|
| Federika | 
 |
(8.4.2025 9:25:58) Monam, to určitě. Ale to už možná vyzkoušeli,těžko někdo zvažuje změnu školy okamžitě. V šesté třídě má dítě na všechno času dost hlavně ať je ve škole spokojené.
|
| TaJ | 
 |
(8.4.2025 9:36:10) Federiko, přesně, většinou tomu člověk nějakou dobu dává čas, zkouší různá řešení...ale když je vidět delší dobu, že to nikam moc nevede. Za sebe bych ji teď nechala dokončit ročník, i kdyby se čtyřkami, vysvětlila, že známky teď nejsou všechno, přece jen je to hodně nového celkově, jako vždycky na nové škole. A příští školní rok bych viděla. Pokud by to dál nikam nevedlo, tak bych hledala jinou školu.
|
|
|
| TaJ | 
 |
(8.4.2025 9:30:06) Monam, taky souhlasím s Federikou, není důvod, proč by to mělo být bráno jako selhání, nebo neúspěch, každému nemusí taková škola vyhovovat a je to úplně v pořádku. Na druhou stranu máš pravdu i ty, neznáme okolnosti, nevíme, proč vlastně dívka na ten gympl šla, jestli proto, že sama od sebe chtěla, nebo jestli to chtěla jen tak prostě zkusit, nebo jestli kvůli tomu, že stejně museli řešit jinou základku a mysleli si, že tímhle bude na x let dopředu vyřešeno...možností je spousta.
|
|
| Monika |
 |
(8.4.2025 9:34:56) Monam, souhlasím. Myslím, že je nutné pokusit se rozklíčovat, jestli hlavní problém je na straně školy (moc náročná, špatná atomosféra, sešel se divný kolektiv, případně i učitelé) nebo spíš na straně dítěte např. špatné základy z prvního stupně ZŠ, neumí se učit a/nebo organizovat čas (někdy se děti "učí celý den", ale ve skutečnosti stráví velkou část spíš prokrastinací), špatně snáší horší známky než 1 max. 2 (což může být i/spíš problém na straně rodičů) ... Pokud platí spíš ta druhá varianta, tak změna školy nemusí pomoct, protože ani na ZŠ to nemusí být "lehčí". Mám jedno dítě na 8G, druhé zůstalo na ZŠ a nijak zásadní rozdíly v náročnosti nevidím - ten přechod (na 8G i 2.stupeň ZŠ) je docela velká změna v obou případech (navíc dcera zakladatelky by stejně šla na jinou školu, do nového kolektivu) a prospěch se často dost zhorší (zvlášť, když dítě mělo mírnou učitelku na 1. stupni). 8G má naročnější matematiku a možná jazyky (to záleží asi na konkrétních školách), ale jinak je obsah učiva většinou dost stejný (většina učebnic je určena zároveň pro 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky 8G). Takže na místě zakladatelky bych primárně řešila, jestli dcera nepotřebuje dohnat něco např. v matematice, Aj apod, co jí může chybět z 1. stupně a pomohla jí "naučit se učit" a plánovat čas - určitě by neměla po škole celý den trávit jenom učením - to podle mého stejně nikdo nevydrží, ve skutečnosti se tak dlouho nesoustředí. Určitě by měla mít nějaký pohyb, i kdyby jen procházku venku. A neřešit každou trojku jako ostudu a znak neúspěchu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Gladya, bývalá dasa, | 
 |
(7.4.2025 19:25:10) Pokud dcera vysloveně nepropadá, přestup bych hodně zvážila. Zhoršení je na gymnáziu normální, s tím je potřeba počítat. Dceru psychicky podpořte. Známky nejsou všechno a na gymnáziu je i 4 přijatelná.
Pokud ale dcera učení opravdu nezvládá a kvůli škole nic jiného nestíhá, je asi změna na místě.
|
| TaJ | 
 |
(7.4.2025 20:02:39) Gladyo, vidím to stejně...jinak čtyřka je podle mne přijatelná vlastně na jakékoli škole, pokud dítě přestoupí na vyšší stupeň vzdělávání, vždycky je to velká změna ve všech směrech a prostě je potřeba si zvyknout na jiné nároky a podmínky. Pokud by ale měla čtyřky i přesto, že se celé dny učí a nemá kvůli tomu čas ani na odpočinek a zájmy, tak bych to zvážila. V tomhle případě by navíc ta dívka šla na jinou základku, než byla předtím - v úvodu se píše, že to byla jen prvostupňová základka, takže by teď šla na jinou novou školu tak jako tak. A jaké budou nároky a přístup tam, to taky nikdo neví.
|
|
| Okolík | 
 |
(8.4.2025 7:16:06) No, nevím. Více 4 (na vysvědčení) hned v primě, pokud není zjevné zlepšování v dalším pololetí/ročnících je podle mě hodně alarmující a může skončit taky více 5. Je bohužel mnoho takových studentů. Pro každého nemusí být gympl vhodný
|
| Lída+2 | 
 |
(8.4.2025 10:37:32) Okolík, ono je potřeba taky ty 4 roztřídit. A ono je jednoduché, to je tragédie 4x za čtyři. Ale jsou tu faktory co neovlivníš. Takže to budu hrotit až za dlouho.
Viz náš příklad:
Němčina ta byla jasná, pletla se jim, měli každý rok doučování a to pomohlo na krásné 2 až 3. To bylo na nich. A přiznám se, že mě ta známka za 3 bohatě stačila. Navíc mít 8 různých lidí za 8let na ten předmět, taky ničemu nepomůže.
Psaní všema deseti, ve chvíli kdy synovi dá známku počítač a to za 5. Není to kde cvičit a další rok ten předmět nebude jsem šílela jen z toho, že škola neposkytne domů NIC. První pololetí 4 druhé za 2. Pak už to nikdy neměl. No bóže.
Zeměpis, kde většina třídy má 4 a nikdo jedničku, jeden člověk za 2. (Neřeším, učitel je magor což se potvrdilo, zkoušel mi syna než konečně nevěděl 30minut, aby mu mohl dát za 2 syn by mi to ani hned neřekl, asi až v klidu doma, dověděla jsem se to od jeho spolužáka, kterému se to chování tak nelíbilo, že mi to řekl hned, když mi nastoupil do auta). Další rok jiného a měli za 1 skoro všichni. A zápisky netvořili půl sešitu. Jo a díky tomuhle pánovi co měl pocit, že nad zemák není vím, kolikátého přesně a kde bylo -42C a kolik milimetrů mají jaké koleje tady po republice. Písemka na pivovary tady asi ještě straší, po těch letech. Ta byla legendární. Když ho měl pak zase poslední roky, tak si psal hlavně všechny ty zajimavosti, co jim říkal okolo, ty byli v písemkách a ve zkoušení. Od té doby už měl za 2. Toh pána totiž nikdy nezajímalo nic co bylo v učebnici. Holt na to přišel až poslední 4 roky.
Chemie, no museli se to začít učit tak, aby jim to dávalo smysl a nevykouřilo se jim to do druhého dne z hlavy. Jako cvičené opičky se měli problém vždycky naučit cokoliv oba, prakticky to zapomněli skoro okamžitě. Jak tomu nerozumněli, nešlo to odvodit, bylo to špatný. Nakonec na to přišli brzy.
Jenže jak to výzo vypadá, když mezi 1 máš ty 4 a dvojku z češtiny. A prostě tak jsem to brala, každému nemůže jít všechno.
Sama jsem nosila 5 z HV a učitelka mě při tom zesměšňovala před celou třídou. A co tak pozoruju na každé škole se najde 1-2 exoti co to dělají dodnes.
|
|
| Gladya, bývalá dasa, | 
 |
(8.4.2025 13:48:20) Je možné, že ze 4 v primě budou později 5,ale je stejně možné že to budou 3. Já jsem třeba na gymplu v prváku měla horší vysvědčení než ve vyšších ročnících. Pravda, vždycky to bylo vyznamenání.
|
|
|
|
| Girili | 
 |
(9.4.2025 22:48:06) Mám teď trochu podobné starosti - syn je v sekundě a v jazycích a češtině se bojím, aby nepropadl. Ale u něho je to strašně silnou pubertou a vzdorem, všechno bojkotuje, neučí se vůbec. Navíc se objevují problémy v třídním kolektivu a on už několikrát zmínil, že by byl radši zpět na základce... Zatím vyčkáváme, problémy ve třídě teď trochu ustoupily. Těžko říct, zda trvale nebo dočasně. Jakoukoliv nabízenou pomoc syn odmítá.
Druhou zkušenost mám sama se sebou. Kdysi jsem si prosadila 8G, dojížděla jsem do okresního města. Cestování bylo úmorné, bývalo mi v busu zle. Když jsem pozdě odpo vystupovala z busu, kamarádky ze ZŠ na mě čekaly, já vystoupila celá zelená a musela se jít učit. Během září/října v primě jsem na několik týdnů onemocněla (dnes jsem přesvědčená, že to byla psychosomatika), mezitím se ve třídě zformoval kolektiv. Po nemoci jsem nejenom zoufale plavala v učení, ale zároveň se cítila vyloučená ze stmeleného kolektivu. Během mé nemoci se také vrátil zpět na ZŠ spolužák, který se mnou na 8G šel. To byla poslední kapka. Zoufale jsem tlačila na rodiče, ať mě vrátí na ZŠ, až to udělali. Bylo to skvělé rozhodnutí. Nastoupila jsem o 4 roky později na tentýž ústav, ale na 4G. Byla jsem mnohem zralejší, cestování i učení jsem zvládala, měli jsme nesrovnatelně lepší kolektiv. V mé situaci to nebyla prohra, ale výhra.
Držím palce, ať se dobře rozhodnete.
|
|
|