Kaipa |
|
(11.1.2021 17:57:10) Nedodělaný úkol má tak velkou váhu? To je zvláštní. Na druhou stranu, když úkoly plní, je to jedna z cest ke slušné známce.
A koukni do klasifikačního řádu, jestli tam nemají uvedenou možnost opravy (naše děti to na základce měly).
|
Monty |
|
(11.1.2021 18:04:00) --, za neodevzdaný úkol za pět je klasika, zrovna jsem se dozvěděla, že za neodevzdaný úkoly hrozí dítěti pětka na vysvědčení. Možná, když nějakej dodá, tak dostane čtyřku.
|
|
TaJ |
|
(11.1.2021 18:06:45) U nás se za neodevzdaný úkol dávala 5 jenom v případě, že si to dotyčný nedomluvil předem, že to třeba nestihne kvůli nějakým časovým, nebo technickým, nebo jiným problémům...prostě pokud se žák dohodnul s učitelem předem, že nezvládá a že to odevzdá později, tak ok...pokud nic nedal vědět a poslal po termínu, tak bylo za 5 jako nesplněné...vím teda jen z doslechu, syn si zrovna tohle dost hlídá...
|
|
Kaipa |
|
(11.1.2021 18:07:23) Tomu celkem rozumím, jde o váhu té pětky.
|
Monty |
|
(11.1.2021 18:10:02) Kaipo, no asi bude dost velká, když za neodevzdaný úkoly má student dostat pětku na vysvědčení.
|
Kaipa |
|
(11.1.2021 18:17:58) Monty, pokud nic neodevzdal a jiné známky nemá, napařila bych mu neklasifikován a pak pěkně přezkoušení. Jinak pokud tam má i jiné známky, je to divný. Leda by ty jiné známky (myšleno třeba ze zkoušení, z testu) byly taky pětky. Pokud to je přehlídka kulí, jakou výslednou navrhuješ?
|
Monty |
|
(11.1.2021 18:26:42) Kaipo, myslím, že by přezkoušení bral, pokud by nemusel nic psát. U něj v tomto konkrétním případě vůbec nejde o to, že by něco neuměl. Jde jen o ty úkoly. Už v minulém pololetí kvůli neodevzdaným úkolům "spadl" z nejlepší skupiny o skupinu níž, vím že ho to štvalo, ale asi ne dostatečně na to, aby ty úkoly začal dělat. Nepíšu to proto, že bych se nad tím nějak zalamovala, je to jeho věc, jen to beru jako ukázku absurdity hodnocení při distanční výuce - co dítě umí nebo neumí je fuk, hlavně aby odevzdávalo úkoly (nebo, jak tu zas čtu od jiných, aby si v tom jediném týdnu, co smí chodit do školy napsalo co nejvíc písemek).
|
Monika |
|
(11.1.2021 18:42:07) Monty, a pokud jde o ty neodevzdané úkoly, "které by musel psát" - kdyby byla normální prezenční výuka, tak by syn psát nic nemusel (žádné úkoly, projekty, testy ...)? Stačilo by, že "umí" ústně?) ? Já mám nějak pocit, že student gymnázia, který odmítá psát, asi nemůže očekávat příliš dobré studijní výsledky (i když tedy samozřejmě na známkách nezáleží a hlavně, když to tedy ústně umí)? A přijímačky a testy na VŚ a vůbec VŠ studium taky asi jenom ústně nezvládne ...
|
Monty |
|
(11.1.2021 18:47:45) Moniko, tak já nevím, jak co probíhalo do letošního března, kdy se zavřely školy. Nesleduju to, neřeším to. Ale vidím ten výsledek, že. A je dost nepravděpodobné, že by student během dvou pololetí "spadl" z jedničky na pětku na základě "vědomostí".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 18:50:00) Monty, ztráta motivace je blbá, ale dospělý člověk by už mohl vědět, co musí udělat pro to, aby mohl studovat to, co ho zajímá, pokud tvůj syn chce dělat biologii a má pětku z dějepisu, ať to vyhrabe na čtverku a vydrží, nic lepšího s tím nemá smysl dělat
|
|
Monika |
|
(11.1.2021 18:52:50) Monty, prosím Tě snad jsi taky něco studovala, ne? Střední školu, počítám máš? Takže tušíš, že se ve škole dost často něco píše a zadávají domácí úkoly i bez pandemie, ne? A že ten, kdo neodevzdá žádné úkoly a nenapíše písemky, asi dobré známky mít nemůže? Jestli se syn vykašlal na jakoukoliv práci v nějakém předmětu, co by sis tak asi představovala?
|
Monty |
|
(11.1.2021 19:03:11) Moniko, nepředstavuju si vůbec nic, pouze konstatuji, že hodnocení znalostí podle neodevzdaných úkolů je absurdní. Pokud tedy známka má hodnotit znalosti, když už něco jako "známka" být musí.
|
Monika |
|
(11.1.2021 20:32:43) Monty, ale znalosti se holt hodnotí v každém pololetí zvlášť a pokud někdo v nějakém pololetí neodevzdá žádnou práci, co by asi tak měl učitel hodnotit? Za absurdní můžeme klidně považovat celé známkování ve školách (taková divná čísílka, napsaná na papíru, k čemu je to asi tak dobré?), ale pokud už se známkuje, nějaký podklad pro to asi musí být, ne? Mně tohle děsně připomíná, jak jsi se kdysi rozčilovala, že se tvůj syn musí učit násobilku, resp. že když kvůli její neznalosti počítá pomalu a s chybami, tak má horší známky z matematiky ...
|
Monty |
|
(11.1.2021 20:35:58) Moniko, kdepak, já nepsala "s chybami", ale "pomaleji". A ano, stále se domnívám, že v matematice je důležitý výsledek, nikoli čas, za jaký k němu kdo dojde, zejména pak, když jde o čas v řádu několika málo minut. A ad "hodnocení v každém pololetí zvlášť" - opravdu by ti nepřišlo ani trochu divné, kdyby se hodnocení změnilo během jednoho pololetí z jedničky na pětku?
|
Monika |
|
(11.1.2021 21:01:37) Monty, nepřijde mi to divné, pokud má někdo celé pololetí jen pětky. Jak jsem psala, hodnotí se prostě výsledky každého pololetí zvlášť, ne? A výsledky jsou takové výsledky, které učitel vidí/slyší. To, co má student v hlavě mu sice nikdo nevezme, ale učitel nemůže vědět, co tam má, že? Ty jsi hrozně tajemná v tom, o jaký jde předmět a tvrdíš, že nějaký, z kterého za normálních okolností nemůže mít nikdo horší známku než dvojku. Takový předmět mě tedy nenapadá, horší známky se dávají i s tělocviku, hudebky a výtvarky. Jestli jde o jazyk, tak je nepochybné, že písemný projev je nezbytnou částí výuky. Pokud o nějaké "nauky", nevidím nic divného na tom, že někdo má jedničku třeba z biologie-rostliny a o hodně horší známku třeba z biologie člověka nebo naopak...
|
Monty |
|
(11.1.2021 21:08:03) Moniko, čteš nepozorně, nepíšu, že z toho předmětu nemůže mít "nikdo horší známku než dvojku", ale že z něj nemůže mít horší známku než dvojku syn. Ale OK, kdyby ta kritéria byla ještě přísnější, než jaký je stanovený výstup k maturitě, tak možná i trojku.
|
Monika |
|
(11.1.2021 21:16:02) Monty, ale jak "nemůže mít horší známku než dvojku", když neodevzdá ani jednu práci??? Promiň, ale nevěřím, že při prezenční výuce by měl dvojku jen za nějaké ústní zkoušení nebo co, aby nemusel nic psát? Prostě se na to asi vyflákl a tu horší známku asi bude mít ... Ještě bych tedy přemýšlela, jestli je to opravdu "jen" nějaký legrační vzdor a nebo jestli na tom není opravdu psychicky špatně a nepotřeboval by nějakou odbornou pomoc ...
|
Monty |
|
(11.1.2021 21:32:16) "Promiň, ale nevěřím, že při prezenční výuce by měl dvojku jen za nějaké ústní zkoušení nebo co, aby nemusel nic psát?"
Moniko, no tak nevěř, no. Nenárokuju si, aby mi každý věřil, nejsem vůdce náboženský sekty.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 21:36:46) Monty, a on nemusel nic psát ani k té maturitní práci? u nás se na tom pracuje i teď, jsou jasný pravidla, termíny, každá práce musí mít i teorii, na té se dělá, odevzdává se průběžně ke kontrole
|
Monty |
|
(11.1.2021 21:58:37) Yuki, maturitní práce je úplně jiného, jinej samostatnej předmět.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 22:02:03) Monty, a oni do některých předmětů nemusí nic dělat? kluci teda mají práci jen tak mimochodem, každý má svýho garanta, vybírají si na začátku 3. ročníku, mají na to splní rok, není to maturitní, ale je to podmínka pro dokončení 3. ročníku za předmět, který s tím souvisí
co se týká toho zkoušení v zaměstnání, samozřejmě mě nikdo nezkouší, ale nemůžu si dovolit nebýt připravená, doktor taky nemůže přijít a zírat a nevědět, pokud neví, musí vědět, kde hledat a musí reagovat hned, svým způsobem je to zkouška několikrát denně
ty můžeš být v práci nepřipravená, nevědět, nebýt připravená hned najít řešení?
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:17:17) Yuki, já nevím, co musí nebo nemusí dělat, to je jeho věc. Nevím nic, co mi sám neřekne. Takže zachytím jen věci typu "do zítra do půlnoci musím poslat metodiku maturitní práce", což znamená, že nechce být do té doby rušen. Pouze jsem si dovolila vyjádřit podivení nad tím, že by známka z předmětu, který student ovládá měla vyjadřovat pouze skutečnost, že se vybodl na domácí úkoly, protože mi to shodou okolností dneska večer oznámil.
|
Monika |
|
(11.1.2021 22:43:07) Monty, vůbec nic o tom vlastně nevíš ani se o to ve skutečnosti vůbec nezajímáš a je ti to celé celkem jedno, ale zároveň seš si jistá, že je to zcela absurdní a vydržíš si ten názor prosazovat celý večer
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:47:32) Moniko, jo, já obvykle neměním názory několikrát za večer, a tohle mě prostě zaujalo, tak jsem o tom napsala. Kdyby mě tu už dvě hodiny všichni nepřesvědčovali o tom, jak je nesmírně důležité neustále dělat domácí úkoly, už dávno by pro mě tahle diskuze ztratila kouzlo. Takhle se tu dozvídám spoustu zajímavých věcí, jako třeba, že nezáleží ani tak na tom, co kdo umí, ale na tom, jak poslušně je to ochoten stále dokola předvádět.
|
K_at |
|
(11.1.2021 22:53:49) Monty, já se zeptám ještě jinak, tvůj syn má nějaký IVP? Nebo z jakého titulu by se na tvého normandistu mělo vztahovat úplně jiné hodnocení a přístup, než na ostatní? Co tvůj syn udělal pro to, aby se ve škole domluvil na možném jiném přístupu? Jsem schopná pochopit, že jeho to prudí, je otravenej, nesedl si s učitelem. Cokoliv! Ale udělal on nějaký zodpovědný krok směrem k vyučujícímu?
|
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 22:56:00) Monty "že nezáleží ani tak na tom, co kdo umí, ale na tom, jak poslušně je to ochoten stále dokola předvádět"
No jasně, záleží na tom, že si student myslí, že to umí a to stačí. Kdo to kdy slyšel, že by to měl taky předvést?
To by měl syn dostat rovnou maturitní vysvědčení bez zkoušky, ne? Proč by ho zkoušeli znovu? A stejně tak na vysoké škole. Zkoušky už má, proč by šel ke státnicím? Aby poslušen předváděl, že to umí? Proč by obhajoval diplomku, přece už ji napsal. A proč by ji vlastně psal. On to přece UMÍ.
To je vtipné.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 22:59:04) Marko, taky se bavím. Neskutečné, co Monty dokáže vymyslet.
|
|
|
Monika |
|
(11.1.2021 22:59:39) Monty, to že neměníš jen tak názory, je tu známo. Vydržíš to samé opakovat pořád dokola i 3 dny v kuse a neuhneš "ani o píďu", v tom jsi přeborník. Ale že bys za svůj život ještě nezjistila, že školní výsledky (tj. to pitomé vysvědčení se známkami, o kterém je tato diskuse) jsou závislé na výkonu v tom konkrétním školním pololetí, protože tak to tu máme (asi už od Marie Terezie, tuším) zavedené, to se mi nechce věřit. Co bys tak asi měla za známku ty, kdybys za celé pololetí neudělala nic? Já samozřejmě chápu, že při prezenčním studiu by tvůj syn byl nucen něco v té škole předvést a byl by tedy na tom asi líp, než když se doma musí donutit sám. Ale v 18 letech by už bylo fajn rozlišit, co je k čemu v životě potřebné a důležité. A víš co, maturita je "zkouška dospělosti"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 21:10:56) Monty, jak si představuješ, že při distanční výuce učitel zjistí, co děti umí? No asi z distančně udělaných úkolů, případně on-line hovorů (ve 30 studentech fakt lehce zjistitelné) a z testů a zkoušení při docházce do školy. Naštěstí ti učitelé neumí koukat dětem do hlavy, tak jak jinak to mají zjistit?
|
Monty |
|
(11.1.2021 21:23:39) Šmarjá, Okolíku, já tu přece nepíšu o prvňákovi, u kterého učitel zjišťuje, jestli se naučil číst, ale o studentovi ve třetím ročníku na gymplu, fakt myslíš, že je pravděpodobné, aby se mu neodevzdáváním úkolů během jednoho pololetí kompletně vykouřily z hlavy znalosti z předmětu, který se učí dvanáctej rok a denně je používá? Asi je třeba upřesnit, jestli se ve známce má odrazit přístup k těm úkolům - tzn. vím, že umíš, ale na úkoly ses vysral, snížím ti známku o jeden, dva stupně - nebo ne, ale já píšu o principu "je jedno, co umíš, tvoje známka není hodnocení znalostí, ale pouze tvého laxního přístupu k povinnostem".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 21:29:53) Monty, součástí hodnocení distanční výuky je taky přístup k práci, což teda, pokud nic neodevzdal, je celkem jednoznačný hodnotí se plnění úkolů, nejen kvalita, ale vůbec přístup, zacházení s časem, jestli to zvládá v termínech, či můžeš čekat jinýho?
|
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 21:35:34) Monty "o principu "je jedno, co umíš, tvoje známka není hodnocení znalostí, ale pouze tvého laxního přístupu k povinnostem". "
A on v zaměstnání bude jinej princip? Tam dostane plat jen za nic? Co má v hlavě je asi dost jedno, když to nevyužívá a ve skutečnosti nic nedělá.
|
Monty |
|
(11.1.2021 21:55:38) Marko, tebe v zaměstnání pořád někdo průběžně zkouší, jestli umíš dělat svou práci?
|
Okolík |
|
(11.1.2021 21:57:38) Tvůj syn svoji práci NEDĚLÁ. Kdyby nebyl student ale zaměstnanec, tak by ho vyhodili ... Podle toho co tu píšeš, Monty. Realita bude asi jinde. Jinak tedy - nějak si neumím představit předmět, kterému se věnuje 12 let a v tomto pololetí se v něm nedělá nic nového.
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:03:19) Okolíku, viz níže. Záleží na tom, zda je pro tebe smyslem/cílem výuky, aby student něco uměl, nebo neustále zkoušet, jestli to skutečně umí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 22:07:29) Monty, nemusí dostat průběžně pokaždé známku, ale musí odevzdat práci a měl by dostat hodnocení, zpětnou vazbu, aby v pololetí najednou nezjistil student, učitel i rodič, že se dítě flákalo a půl roku nehnulo prstem, hodnocení není nutné známka
|
|
Stará husa |
|
(11.1.2021 22:22:24) Monty, my jsme měli do třetí třídy experimentálně slovní hodnocení místo známek. Bohužel vysvědčení mi naší ztratili pri stěhování. Ale pamatuju si, že v každém předmětu bylo nejen co umíme a neumíme, ale i jak jsme pracovali, zda jsme plnili úkoly, jestli jsme byli pilní a snažili se. Zohledňovaly se nejen znalosti. Podle mě by to tak mělo být, i když se známkuje.
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 22:47:43) Monty a jak se podle tebe pozná, že student něco umí, když nic nedělá? Nepozná. Jak prosté.
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:50:58) Okolíku, už jsem to snad jednou psala, ne? Když bude tvoje dítě x let skvěle plavat a pak nepůjde půl roku do bazénu, musíš ho hodit do vody, aby sis ověřila, že to umí?
|
Okolík |
|
(11.1.2021 22:55:49) Monty, jak jsem psala. V předmětu se jistě za poslední pololetí učili něco nového, ne? Příměr s plaváním. Když se člověk naučí plavat prsa, pak se půl roku neúčastní lekcí, na kterých se ostatní učí kraul. No a když ho pak hoděj do vody, plave furt prsa, ale neumí kraul, takže za toho kraula dostane 5.
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 23:02:29) Ale né. Dají mu rovnou medaili. Ať závodí ostatní, on nemusí. Plavat umí, tak co. Stačí, když se projde po břehu.
|
|
|
Stará husa |
|
(11.1.2021 23:00:07) Monty a když to bude ve škole a učitelka mu zadá úkol uplavat každý den 500 m a on se na to vykašle, tak co má ta učitelka dělat? A nezlob se, nějak nevěřím, že by se na gymplu ve tretaku neučili v některém předmětů nic nového, takže by mu už navždy stačilo to, co umí. My jsme probírali stále novou látku, na domácích úkolech si ji procvičovali a na pisemkach nebo ústním zkoušení jsme předvedli, jak to umíme.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:04:55) A k cemu je zakovi, ktery je nejrychlejsi ze vsech a uplave vice a rychleji nez vsechny deti ve tride nejake denni ( extra ve vyuce) plavani? Pokud je cilem naucit dite plavat v urcitem case, tento zak to preci splnil uz treba pred peti lety? K cemu mu tenhle denni ukol je?
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:07:53) Troposféro, ty si skutečně myslíš, že člověk po 5letech bez jediného plavání v bazénu plave pořád nejlíp ze všech, kteří 5 let trénovali?
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:10:59) Okolíku, moment, popisuješ jinou situaci než já. Když bych zůstala u příměru s bazénem, tak nemluvím o situaci, kdy "dítě neplave pět let", ale plave každý den, pouze neplave ve chvíli, kdy mu to někdo zadá za domácí úkol.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:12:41)
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:15:02) Monty, vzhledem k tomu, že nejsi konkrétní a fabuluješ tu nějaké hypotetické události, o kterých časem napíšeš, že je to vlastně úplně jinak, mohu ti jen poděkovat za dobré večerní pobavení. O bazénu a 5 letech psala troposféra, ne ty. I když mi tedy uniká, proč plavec nemůže trenérovi/učiteli předvést trénink a jak na tom tedy s plaváním je. Chtěla bych vidět trenéra, který se s tím spokojí
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:16:49) Okolíku, píšu furt to samé dokola, ale ono je to tak nějak jedno, protože samozřejmě každý kromě mě ví lépe, co moje dítě ovládá nebo ne.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:19:35) Monty, on to právě nikdo neví. Což nevadí, že to nevíme my tady. Ale proč to tedy neví učitel a proč mu to tvé dítě jaksi nesdělí, tomu já nerozumím.
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:12:27) Troposféro, úplně nechápu tvůj dotaz. Ale asi to bude nevhodně zvoleným příkladem (plavání). Pokud jde o sport, tam je důležitý nějaký pravidelný tréning, kvůli udržení formy. Pokud jde o naučení dítěte plavat, tam je nesmyslných těch pět let. Pro Boha. Výuka ve škole je jiná. Učební látka se mění rychle. Pochybuji, že se někde osmáci učí hodiny. Nebo sčítat.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:16:25) Myslela jsem to naprosto presne, jak to ted napsala Monty.
Je to dite, ktere proste sportuje mimo, je, jak pisu, mnohem lepsi nez ostatni, ale presto neplni zadane ukoly od ucitelky, kterou treba take “preplave”
Tohle mimochodem je obrovsky problem cizojazycnych deti v Cesku. I kdyz nesplni ani jeden ukol, budou lepsi nez vsichni spoluzaci a mnohdy i nez ucitel, presto, za neplneni tech ukolu dostanou petky a horsi znamky, nez mnohem, mnohem horsi spoluzak.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:18:14) Viz odpověď Monty. Jo, troposféro, ty jsi to tak myslela, ale jaksi nenapsala, že?
|
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:18:19) Troposféro, to tady neobhájíš. Důležitější než něco umět je tady totiž plnit zadaný úkoly.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:21:48) No bohuzel Monty.
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:25:06) Zajímavý závěr. Můžeš Monty uvést, kdo něco podobného říká?
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:21:21) To je běžné třeba ve výuce jazyků - mnoho dětí ovládá cizí jazyk lépe, než spolužáci. Někdo i lépe, než vyučující. Přesto pracuje, jako ostatní. Nebo dostane práci jinou. Ale pracuje. Jsem si jistá, že i ten, kdo něco umí lépe, může ten úkol udělat. A pokud je tak dobrý, tak ho udělat lépe, než ostatní. Ne svojí znalost demonstrovat na tom, že neudělám nic.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:26:25) Lassie, k cemu je diteti, ktere treba cely zivot zilo v Rakousku delat ukoly z nemciny pro patou tridu? Ano, ten ucitel by mel zadat jinou praci, pokud tomu diteti treba vubec rozumi, ale trvat na tom, doplnovat der die das treba do textu je proste holy nesmysl. To je pro to dite lepsi a prinosnejsi spanek. Zkratka nejde o to, aby to dite umelo, ale aby se zaradilo a plnilo I nesmyslne ukoly.
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:28:12) Troposféro, ano, souhlas, der, die, das je nesmysl. Nevím ale, zda má syn Monty "nesmyslné úkoly". Jen může mít stejný přístup, jako Monty - nedělá, co ho nebaví. Jedno takové dítě jsem viděla v televizi. Bylo ve vedení vědeckého ústavu. Úplný génius. Velký Vezír si nechával říkat.
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:34:43) Lasie, ale misto der die das si tam dopln i to plavani ( telocvikove ) u plavce treba, kontrolu nakreslene periodicke tabulky v sesite zaka, ktery de treba ucastni mezinarodnich chemickycholympiad a tak bych mohla pokracovat.
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:39:17) Tak já tady neoslavuje úkoly typu "opiš z učebnice do sešitu stranu 52-57". To se asi shodneme, že je blbost. Ale syn Monty je na gymplu, schopnosti dětí budou plus mínus podobné (v porovnání se ZŠ). Tak jestli ostatní úkol pošlou, proč by se měl syn Monty flákat? Kdyby dělal dobrovolníka ve špitále, třeba by to ve škole omluvili...
|
|
|
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:31:43) Troposféro, no, je to každopádně zajímavý průzkum. Kdo dává přednost snaživosti a poslušnosti a kdo schopnostem. Tady jednoznačně vyhrává snaživost, a pak se těžko divit, že naše školství vypadá tak, jak vypadá...
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:33:32) Monty, jak jsi na to přišla? Takový závěr z diskuse nevyplývá.
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:37:16) Okolíku, nevyplývá? Vždyť tu cca dvě hodiny čtu, že nezáleží na tom, co kdo umí nebo ne, ale na tom, jestli odevzdá úkol. A neodevzdané úkoly dokonce ani nejsou důvod "jen" pro snížení známky o stupeň (což bych i chápala), ale rovnou pro nedostatečnou. Lze to podle tebe interpretovat jinak?
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:40:54) Nikdo nepsal, že nezáleží na tom, co kdo umí. Jen ty. Já osobně se jen podivuji tomu, jak má učitel poznat co student umí, když dle tvých slov v daném předmětů student NIC nedělal, žádné znalosti, schopnosti a zkušenosti učiteli nepředvedl. A neumím si představit předmět, ve kterém se za půl roku nic nového neudělalo.
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:46:18) Okolíku, OMG. Já sice nemám žádné iluze o našem školství, ale přece jen si nemyslím, že co učitel, to idiot, který neví, co žák umí nebo ne, dokud neodevzdá domácí úkol.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:48:05) Ne, Monty, pokud půl roku neodevzdá ani jeden úkol a nic v předmětu nedělá. Nevšimla sis, že chybí osobní kontakt učitel - žák? Proč tedy tvému synovi chce dát učitel za 5? A chce vůbec?
|
Monty |
|
(12.1.2021 0:00:20) Okolíku, já s učitelem jaksi nekomunikuji. Bylo mi pouze sděleno dítětem, že mu učitel napsal, že neodevzdá-li úkoly, dostane na vysvědčení pětku. A o tom tu taky píšu jako o něčem, co mi přijde absurdní, byť je mi dost jedno, jestli tu pětku mít bude nebo ne.
|
Okolík |
|
(12.1.2021 8:23:29) Absurdní mi připadá co tu píšeš, Monty. Sice o situaci téměř nic nevíš, ale jasno máš, to zas jo.
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:41:05) Neodevzdaných NĚKOLIK úkolů se dá interpretovat jako totální nezájem o studium, nebo taky jako blbost.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:44:24) Lassie a pak ještě jako lenost, pardon, opravuji, demotivace.
|
|
|
Marika Letní |
|
(12.1.2021 9:20:11) Monty "Vždyť tu cca dvě hodiny čtu, že nezáleží na tom, co kdo umí nebo ne, ale na tom, jestli odevzdá úkol."
Tak to čteš tedy dost špatně.
|
Monty |
|
(12.1.2021 9:40:08) Marko, kdepak, ono je to tu pro ty pomalejší opakováno dokonce několikrát. Jako na základce.
|
Marika Letní |
|
(12.1.2021 10:13:10) Monty spíše to vypadá, že pořád nechápeš ty.
Tys také vynechávala, co tě ve škole nebavilo a nechodila tam, jestli se nepletu? Psala jsi tu opakovaně, že co tě nebaví, neděláš. Leda by ti za to někdo platil. Tak to možná má syn stejně.
Nakonec maturita není povinná, jak víš.
|
Monty |
|
(12.1.2021 10:18:15) Marko, to je pořád dokola. Mě zaujala situace, kdy má být dítě hodnocené čistě podle domácích úkolů a nikoli podle znalostí. Bez ohledu na to, jestli to učitel "myslel vážně" nebo ne, konec konců, můj problém to není a rozhodně se v tom nemíním nijak angažovat. Kdyby šlo o toho uváděného "sportovce, co nechodí na tělocvik", bylo by to totéž - otázka k zamyšlení.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(12.1.2021 11:48:08) Neteř je profesionální sportovec. Z důvodu Covidových opatření a nízké účasti (znemožněno státními nařízeními) bude studovat o rok déle. její výkonnost, známky - to vůbec nikoho nezajímá. Všichni si prodlouží školu o rok.
|
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 10:47:43) Monty, jojo, tož si to budeš muset ještě jednou zopakovat
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:33:54) Monty, jsou schopní, co si dají práci. Snaha a schopnosti se nevylučují. Jen v tvém světě ano.
|
|
troposfera36 |
|
(11.1.2021 23:39:40) Tak stale nejlepsi znamky maji snazive, nezlobive holcicky. To je vysledek tohoto skolstvi.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:41:18) To je paušalizace, troposféro. U nejstaršího dítěte už od nižšího gymplu měla nejlepší známky pětice kluků, až pak snaživé holčičky.
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 23:43:57) To nevím, tak to fungovalo na ZŠ. Ale od syna ze třídy se na gympl dostali jen dva kluci. Snaživé holčičky byly daleko pod čarou. A na gymplu jsou taky víc aktivní kluci. Občas i tu online výuku slyším. Slyšet během hodiny jsou hlavně kluci. A ve třídě jich je i víc.
|
|
|
K_at |
|
(12.1.2021 5:15:38) Monty, ty komiku, myslím že většina dává přednost zodpovědnému přístupu. Zřejmě nejde o "neodevzdal 2 úkoly z 8". Ale nesplnil nic z požadavků pana učitele. Aby mohl učitel klasifikovat, musí mít co klasifikovat, v nějakém rozsahu. Takže zatímco jiní pracují, syn na to dlabe, ale má mít známku jako kdyby pracoval? To je velmi hyperprotektivní přístup. Skoro bych řekla, tě vedeš.
|
Monty |
|
(12.1.2021 8:54:06) Kat, Okolíku (a další), samozřejmě chápu, že je super příležitost "navézt se do Monty", když napíše něco, co nekonvenuje s vaším světonázorem. Ostatně s tím jsem počítala. Na podstatě věci to ovšem nic nemění, takže mě opravdu trochu překvapuje, kolik lidí je tak "poslušných" a "disciplinovaných", že by bez mrknutí oka akceptovali pětku za neodevzdané úkoly, přestože žák daný předmět ovládá. Škoda, že ta disciplinovanost a poslušnost nepřevládá ve společnosti i v případě omezení a doporučení kvůli covidu. To bychom už dneska mohli mít dávno otevřený papírnictví, resp. nemusela by se vůbec zavírat.
|
libik |
|
(12.1.2021 9:10:00) Monty, já tedy nevím, co veselého jste tu včera jely, ale kdyby mi dvacetileté děcko řeklo "mamino, budu mít pětku, páč jsem se na to vysral", tak mu řeknu "no vidíš, jaký jsi debil" , to už je prostě jiný příběh a nejvyšší čas pochopit, že být rebel bez příčiny nikam nevede. Život je umění diplomacie, třeba to pan učitel takto hodnotí z těchto důvodů
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 9:10:20) Monty, opět překrucování. Opakovaně jsem napsala, že bych pětku akceptovala POKUD BY STUDENT V DANÉM POLOLETÍ MĚL POUZE TYTO NEODEVZDANÉ ÚKOLY. Klidně si to dohledej. Jestli má jiné formy (zkoušení, písemky, diskuse, projekty) odevzdané, splněné a za 1, pak bych hodnocení 5 za adekvátní nepovažovala. Tak laskavě čti co je napsáno. Stejný názor bych měla i u Budulínka, nejen u Monty syna, o kterém sem nikdy nic nepíšeš (ironie). Tak se tu nestav do pozice, že se do tebe všichni navážejí, je to směšné.
Poměrně důležité je, co si představit pod "žák předmět ovládá". Měl do loňska 1? Nové učivo z letoška umí také na 1? Jak to učitel ví?
|
|
|
McGruber |
|
(12.1.2021 9:06:28) Nechci se nijak zabývat příběhem Monty. Ale plyne z toho zajímavá otázka. Má se hodnotit podle toho, že někdo něco umí (ať už se to naučil kdekoliv) nebo podle aktivity? Příklad třeba bude student vrcholový sportovec, ale protože dlabe na tělocvik, tak propadne?
|
Okolík |
|
(12.1.2021 9:12:42) No, pokud si vrcholový sportovec (rodiče u nezletilého) nevyjedná IVP a nic neřeší, jen nechodí na tělocvik, tak má prostě problém. A mmch, třeba plavec - umí také atletiku nebo míčové hry?
|
McGruber |
|
(12.1.2021 9:17:27) Jedna cesta je praktická úvaha. Bereme-li vzdělání jako přípravu na budoucí povolání, tak je 5 ok, protože v práci se hodnotí splnění úkolů a ne nějakej "talent". Ale z filosofického hlediska mi to stejně přijde hloupé a neefektivní. proč by měl plavec umět míčové hry?
|
Okolík |
|
(12.1.2021 10:57:31) Grubere, tak u toho sportovce mi to připadá fuk. Ale chceš účetní co umí jenom "dál" a ne "má dáti"?
|
Monty |
|
(12.1.2021 12:50:01) Okoliku, jasně, u sportovce je to fuk, ale u toho Troposférou zmiňovaného dvojjazyčného dítěte je nesmírně důležité, aby odevzdávalo úkoly na der - die - das.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 12:53:42) Dvojjazyčné dítě by mělo mít individuál a tomu by měly odpovídat úkoly. Fakt je tvůj syn v daném předmětu taková hvězda? Tím spíš nechápu, proč tam panu učiteli nehodil nějaké der, die, das, aby mu ta čtverka hezky vyšla.
|
Monty |
|
(12.1.2021 12:57:12) Kaipo, wow, tak (tuším) popáté. Jde o princip, nikoli o konkrétní dítě, konkrétní dítě není ani ten sportovec, ani ten dvojjazyčný student s der-die-das. O to, zda při hodnocení nějakého předmětu je důležitější to, co dítě reálně umí/neumí, nebo to, zda odevzdává domácí úkoly.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:01:02) Monty, proč to píšeš pořád dokola? Myslím, že všichni chápeme, co tím jako chceš sdělit, ale prostě si myslíme, že to je podivná idea. A na tom nic nezmění ani to, kdybys to zde napsala ještě stokrát. Asi jsi o tom nikdy neslyšela, ale učitel musí mít pro známku podklady, jinak by si je mohl cucat z prstu. A to by se ti jistě tuze nelíbilo (zvlášť za předpokladu, že by si z prstu vycucal něco nepěkného).
Jo a plurál jsem použila proto, že na základě přečtení dalších příspěvků jsem usoudila, že se svým názorem nejsem osamocena.
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:05:47) "Asi jsi o tom nikdy neslyšela, ale učitel musí mít pro známku podklady..."
Kaipo, no, zdá se, že je to marný. Příklad s prvňákem už ani opakovat nebudu, nikam to nevede. Jasně, učitel nemá podklady, když dítě neodevzdá domácí úkoly. No tak jo.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:11:50) Monty, byl ve škole? Psal písemky? Byl zkoušenej? Má tam teda nějaký známky, nebo jen ty koule za neodevzdanou práci?
|
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:13:23) Příklad s prvňákem jsem nečetla, ale nechceš svého dospělého syna srovnávat s prvňákem. Nebo jo?
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:14:52) Kaipo, v tom srovnání šlo o to, že u prvňáka je velmi lehké nevědět, co umí. Z pozice učitele. U středoškoláka ve třetím ročníku je to... no, řekněme zvláštní.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:16:14) Tak třeba pan učitel tvého syna ví, co tento umí.
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:18:57) Kaipo, ano, pan učitel to bezesporu ví, proto mi přijde úsměvný strašit pětkou kvůli úkolům, nicméně - o tom řeč nebyla. Známky osmnáctiletýho děťátka jsou jeho věc a moje zbytečná starost, a princip, jak vidno, buď místní většina nechápe nebo souhlasí s tím, že odevzdané úkoly jsou více než znalosti. Toť vše.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:22:06) Ano, je chyba strašit pětkou. Měl by mu ji napálit, pokud mu při splnění klasifikačních kritérii vychází.
Kdo tu, prosím, začal o pětce tvého syna? Protože je opravdu úsměvné, jak matka dospělce řeší jeho známky (a sešity). Asi jinej vesmír.
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:28:29) "Měl by mu ji napálit, pokud mu při splnění klasifikačních postupů vychází."
Kaipo, a udělat ze sebe blbce při komisionálním přezkoušení. No, ale jestli by mu to za to stálo...
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:32:03) Monty, nevím, kdo je v tomto příběhu za blbce.
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:32:57) Kaipo, to je v pořádku, nikdo nemůže vědět všechno.
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:21:24) V tom kdo ze sebe dělá blbce mám celkem jasno.
|
|
|
|
|
|
Aninabe |
|
(12.1.2021 14:42:49) Monty, asi to máš jinak, ale pokud je nějaká zadaná práce a dítě ji neodevzdá, je náležitě ohodnocené bez ohledu na to, jestli to umí nebo ne. Syn přehlídnul datum u projektu z občanky, měl to až na několik detailů hotový, pěkný, ale neodeslal včas. Respektive úplně vypustil, že to vlastně ještě neposlal. Zjistili jsme to až z koule. Mno tak to obratem během chvíle dodělal, s omluvou poslal a mělo by k tomu být přihlédnuto. I kdyby mu koule zůstala, tak by měl za vysvědčení trojku (za blbost se platí), ale považuju to za elementární lidskou slušnost - plnit si povinnosti, odevzdávat práci a když něco zazdím, dodat ji i později s omluvou. Bez ohledu na to, jestli jsem přesvědčená, že téma i předmět přece znám úplně nejlíp.
|
A. Andrs |
|
(12.1.2021 15:10:53) hele je to pro ty deti tezky, nemaji tu navaznost na ostatni ve tride, ja je chapu
|
|
Silvie+dva kluci |
|
(12.1.2021 15:34:10)
|
|
|
|
|
K_at |
|
(12.1.2021 14:24:19) Monty "Kaipo, no, zdá se, že je to marný. Příklad s prvňákem už ani opakovat nebudu, nikam to nevede. Jasně, učitel nemá podklady, když dítě neodevzdá domácí úkoly. No tak jo. " A má ten učitel na čem V TOMTO POLOLETÍ STAVĚT??? Má tam syn hodnocení za jiné aktivity ještě ve škole, nebo online hodiny, nebo testy????
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:36:00) Kat, to je přeci jedno. Nikdo sice nemůže vědět všechno, ale pan učitel má vědět, že Montysyn umí na jednotku podtrženou.
|
Monty |
|
(12.1.2021 14:38:07) Kaipo, no, on to učitel, který žáka nevidí první den většinou ví. Ale to je fuk, končím a děkuji za zajímavou debatu, která mi opět rozšířila obzory v tom, jak jsou lidé schopni vnímat školství a vzdělávání.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 14:49:37) No vidíš, Monty, já jsem si zase rozšířila obzory v tom, jak jsou někteří lidé nezodpovědní a zahledění sami do sebe, přičemž od ostatních očekávají toleranci této nezodpovědnosti a nekritický postoj.
|
|
|
breburda71 |
|
(12.1.2021 15:24:06) U syna na gymplu nikdo nic říkat nemusí, jsou hodnoceni procenty a součástí známky je samozřejmě všechno...Za neodevzdaný úkol je 0%, což se známkou zahýbe velmi..Po počátečním šoku v prváku (kdy synovi i přes výborně napsané písemky vycházela v pololetí fakt skoro pětka) se holt všichni srovnali do latě a myslím, že se jim to v budoucnu bude docela hodit...
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:24:55) Kat, to je přesně to na co čekám, kdy Monty napíše kolik jiných hodnocení na 1 za toto pololetí v daném předmětu má a my jsme tu všichni pitomci, protože ona to tu píše od začátku a my zabedněnci souhlasíme s 5 za 2 neodevzdané úkoly... Pozoruhodný způsob jak projevovat nezájem o studium dítěte, dvoudenní diskuse ..
|
Monty |
|
(12.1.2021 15:31:20) "...kdy Monty napíše kolik jiných hodnocení na 1 za toto pololetí v daném předmětů má"
Okolíku, nenapíše, neví to a nehodlá to ani zjišťovat.
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:32:31) Takže ty nemáš ŽÁDNÉ jiné informace, ale jasno máš 100%? No, k tomu není co dodat.
|
Monty |
|
(12.1.2021 15:37:15) Okolíku, nechtěla jsem, ale budiž, poslední výjimka. Mám jednu informaci, která mě zaujala řekněme z "filozofického hlediska" - že za neodevzdané úkoly bude pětka na vysvědčení. Protože se domnívám, že známka (když už musí být) má nějak reflektovat to, co žák umí, přišlo mi to absurdní. Na Rodině jsem se dozvěděla, že to není absurdní, ale naopak správné, protože u zletilého studenta lze zcela oprávněně předpokládat, že během jednoho pololetí nějak zapomene nebo vygumuje z hlavy vše, co tam bylo předtím, přestože obsah toho předmětu normálně denně používá a jediné, co se mohlo "zhoršit" je disciplína při odevzdávání domácích úkolů. Podotýkám, že jakou bude mít dítě známku je mi srdečně jedno.
|
Lassiesevrací |
|
(12.1.2021 15:48:48) "Podotýkám, že jakou bude mít dítě známku je mi srdečně jedno."
No, to vidíme
|
Monty |
|
(12.1.2021 15:51:03) Lassie, že máš problém s pochopením psaného textu a předjímáním - pravděpodobně vlastních - pohnutek u ostatních lidí, za to skutečně nemohu.
|
Lassiesevrací |
|
(12.1.2021 15:54:39) Jasně, já mám problém. A tobě je to srdečně jedno. To se hned pozná.
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:55:59) Lassie
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:52:20) Ale houby, Monty, nic takového ses tu nedozvěděla, ale i já udělám výjimku a asi potřetí ti to za sebe(možná se mnou někdo v diskusi souhlasí) zopakuji: Pokud učitel za celé pololetí z daného předmětu jen zadává úkoly k vypracování a na nich hodnotí, jak studenti učivo zvládají a student nic neodevzdá, pak mi připadá 5 v pořádku. Pokud jsou úkoly jen jednou z mnoha věcí, které učitel hodnotí a že všeho ostatního má student 1, pak by se mi 5 na vysvědčení určitě nelíbila a chtěla bych přezkoušení. Za adekvátní bych považovala zhoršení jedničky adekvátně tomu, jaký význam (hodnotu váhu) úkoly mají vzhledem ke všemu ostatnímu. Kdyby to bylo moje dítě, nediskutovala bych 2 dny na rodině o tom, jak nic neodevzdal a 5 na výzo je špatně, ale snažila vých se zjistit, proč se dítě na úkoly vyprdlo, proč se neomluvil, nedohodlo s učitelem jinak, proč to ignoruje, sabotuje ... (Není to konkrétně na tvého syna, netuším, jak to u něj je)
|
Monty |
|
(12.1.2021 15:57:47) "...ale snažila vých se zjistit, proč se dítě na úkoly vyprdlo, proč se neomluvil, nedohodlo s učitelem jinak, proč to ignoruje, sabotuje."
Okolíku, dítě je plnoleté a já za něj nic neřeším, pokud nejsem požádána o kravinu typu objednání sešitu z e-shopu v době, kdy si pro něj nemůže dojít do papírnictví. Vím jen to, co mi řekne, a sama se na nic nevyptávám. Předpokládám, že úkoly neudělal, protože se mu prostě nechtělo. Záležitost s pětkou za úkoly mi přišla jako zajímavý teoretický "problém" a holt mi to bylo sděleno ve chvíli, kdy byla založena tato diskuze. A tím bych to opravdu ukončila, nějak nevidím smysl tady číst nějaké nesmysly o tom, jak mě zajímají známky nebo o tom, že vlastně nikdo nemůže vědět, co nějaké dítě umí, pokud nepošle úkol.
|
babi_ |
|
(12.1.2021 16:02:37) Monty, "vlastně nikdo nemůže vědět, co nějaké dítě umí, pokud nepošle úkol."
no při distančce vlastně nemůže. Úkoly momentílně nejsou nějaké "podružné" domácí úkoly, ale patrně jediný či převažující podklad pro hodnocení úrovně znalostí studenta.
Učitel si přece to hodnocení nemůže vycucat z prstu.
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 16:06:24) Souhlasím s tebou Monty v jediném - ta diskuse opravdu nemá smysl. Jen dodám jednu věc - taky mám doma nějaké plnoleté děti, i manžela a světe div se, zajímá mě, co dělají, proč to dělají/nedělají a co za tím je. Fakt to nemáme doma nastaveno tak, že úderem 18 let se o školu/práci blízkého člověka přestaneme zajímat. A u tebe to podle toho co píšeš o synovi nevypadá o moc jinak...
|
Monty |
|
(12.1.2021 16:12:06) Okolíku, tak já o jeho známkách nemám průběžný přehled zhruba od sedmý třídy, nelezu na Školu online, jediný, co jsem vídala byly nějaké průměry na rodičácích a pak vysvědčení. S nástupem na gympl jsem mu řekla, že si má hlídat svoje profilový předměty a ty ostatní nemusí řešit, pokud z nich nehodlá propadnout. Jestli je to nějaká naddimenzovaná nebo naopak poddimenzovaná péče nevím, a asi je mi to i dost jedno.
|
K_at |
|
(12.1.2021 16:22:31) Monty, takže se zařídil dle tvé řady "neřešit". Jenom teda to dotáhl na 5. Inu taky zkušenost. Pokud nemá syn domluvený individuální plán, který mu umožňuje ignorovat požadavky na práci ze strany vyučujícího, prostě je to jeho blbost. A pokud 5y nemáš komplet přehled, je zase blbost zakládat diskusi. Já dobře rozumím, co myslíš, jak to myslíš. Ale on studuje SŠ, a svou část práce neodvedl. Zdá tolik, že to je na 5, nebo ne, to nevím.
|
Monty |
|
(12.1.2021 16:27:05) Kat, taky jsem žádnou nezaložila, jen jsem přidala aktuální postřeh do již založené.
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 16:32:56) Já jsem ale o péči nepsala vůbec nic, Monty. Zdá se, že tě syn neposlechl, když na daný předmět kašlal tak, že propadá
|
Monty |
|
(12.1.2021 16:36:05) Okolíku, to už tak děti dělávají, že neposlouchají rodiče.
|
Okolík |
|
(12.1.2021 16:46:17) Tak on tě poslech, vykašlal se na to, ale tak úplně to neukočíroval ...
|
|
Aninabe |
|
(12.1.2021 17:27:01) Monty, tak to bude mít jako zkušenost. Když neposlechne maminku, ponese si následky. Někdy je to sice blbá, ale skoro jediná úspěšná cesta, jak dítě pochopí, kudy ne-e. Ale přeju pevné nervy tobě, je to nakonec jeho boj.
|
A. Andrs |
|
(12.1.2021 18:55:16) muzete mi prosim vysvetlit proc v prikladu f(x) = (3/x+4) + 1 je v pripade, ze za x dosadim -4 vysledek nekonecno? Ja jsem myslela, ze vysledek je 1. Dekuju.
|
sovice |
|
(12.1.2021 19:57:02) Toar,
pokud je závorkování spíše takhle f(x) = 3/(x+4) + 1, pak f(x) = (3+x+4)/(x+4) = (x+7)/(x+4).... funkce rozhodně nemá pro x=-4 hodnotu 1, poněvadž dělení nulou není v oboru reálných čísel, kde se nejspíš pohybuješ, definováno.
Průběh té funkce je takový, že v bodě -4 není definována, zleva se v tom bodě blíží k -nekonečnu, zprava k +nekonečnu. Proč by to mělo být nekonečno, netuším.
|
|
Dari79 |
|
(13.1.2021 6:36:22) f(x) = (3/x+4) + 1
toto není rovnice, je to zápis funkce.
Funkce je vždycky nějaká "čára", která má různý tvar (od přímky po kružnici).
první se určuje definiční obor - tedy pro jaké hodnoty je ta funkce vůbec definována v tomto případě není definována pro x=-4, protože nulou nelze dělit. Takže výsledkem budou dvě "čáry", které se (ne)budou potkávat právě v té -4, která bude prázdná.
A teď jde o tvar té čáry (jestli je rovná nebo nějaká vlnovka, kruh atd.) a kde protíná osy x a y, plus kde má maximum, minimum, případně limitu...
V tomto případě jsou to dvě samostatné křivky, které právě mají limitu v té -4. (čili pro -4 nejsou definovány, jenom se blíží k plus, resp. mínus nekonečnu...) Zleva se blíží k mínus nekonečnu, zprava k plus nekonečnu).
Ono je to logické, protože čím menším číslem dělíš, tím větší číslo ti zbyde - čím víc se x blíží k -4, tím víc se dělitel blíží 0 a tím víc se y blíží nekonečnu, jde jen o znamenéko,zda k plus nekonečnu nebo mínus nekonečnu... Čím víc se x blíží k nekonečnu, tím dělíš větším číslem, takže výsledek je o to menší, čili hodnoty y se blíží k nule... Zase jde o to, zda z kladné či záporné strany...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(12.1.2021 15:59:13) Monty, takže přesně jak jsem čekala, víš polovinu věcí, ale úsudek je jasný. 😂😂😂
|
Monty |
|
(12.1.2021 16:00:57) Kat, ale já především vím, jak na tom to dítě v daném předmětu je. Což tady zjevně nehraje žádnou roli, ale pro jistotu to připomínám pro případné pozdní příchozí.
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 16:22:11) Monty, a jak tedy víš, jak na tom v daném předmětu je, když se nezajímáš od sedmé třídy?
|
Monty |
|
(12.1.2021 16:24:52) Kaipo, protože se to nedá nevědět. Ne u všech předmětů potřebuješ znát známky.
|
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(12.1.2021 15:39:30) Monty, a obráceně si to představuješ jak:
Student, kterého učitel zná třetím rokem, jevil vždy podstatné mezery v daném předmětu, hodnotit se jeho výkony v prezenční výuce daly tak maximáně dostatečnou. Ve třeťáku převažuje distanční výuka, která studentovi nějakých důvodů vyhovuje, jeho znalosti v předmětu se výrazně zlepší, plní výborně zadané úkoly.
Ovšem učitel na projevy výborného zvládnutí učiva studentem během distanční výuky nedá, protože ho "přeci zná", a oznámkuje ho jako obvykle za 4, maximálně 3 "za snahu", i když si ve skutečnosti MYSLÍ, že student se nezlepšil ani na tu 3, jenom to tak "hraje" za 1-2 těmi odevzdanými perfektně vypracovanými úkoly.
OK? Má to být podle tebe tak, že jak to za první rok a půl studenti "rozběhli", tak budou s malými odchylkami hodnoceni při distančce i půl - rok poté, co učitel nemá jiný přehled o tom, co a jak zvládají, než odevzdané úkoly?
Žádný vývoj se nedá u mládeže čekat? Jednou prostě česky (ne)umí, tak proč sledovat, jak si v té češtině/literatuře momentálně vede? (Čj/lit je příklad)
|
Monty |
|
(12.1.2021 15:42:00) Babi, ale ty popisuješ situaci, kdy učitel má dostatek "důkazů" pro to, že se student zlepšil, já situaci, kdy nemá důkaz o tom, že by se zhoršil. A tím nemyslím "o jeden stupeň", ale rovnou z jedničky na pětku.
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:54:17) Monty, ale on "důkaz" má. Navíc jak už taky někdo psal. Detailní a famózní znalosti o Evropě - minulý ročník neznamenají, že stejné znalosti má student i o Asii - současný ročník. Opravdu to není tak, že když má někdo z předmětu na 4 vysvědčeních 1 a tomu odpovídající skvělé znalosti, ta se to zopakuje i na 5. Vysvědčení.
|
|
babi_ |
|
(12.1.2021 15:58:41) Monty, ty popisuješ situaci, kdy učitel nemá žádné důkazy, že by student nadále v daném předmětu pracoval na vysoké úrovni a měl v něm výborné výsledky. To, co student učiteli poskytuje pro hodnocení, je nedostatečné. Doslova, i ve známce.
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(12.1.2021 15:28:48) Monty, psala jsem přesný opak, ty der die das, aspoň to čti, když už se tu angažuješ v diskusi.
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(12.1.2021 9:16:43) "Příklad třeba bude student vrcholový sportovec, ale protože dlabe na tělocvik, tak propadne?"
JO. Když bude vrcholový sortovec plavat v rybníce u Třeboně jak štika, těžko si vyplave medaile na Mistrovství ČR, které se koná v bazénu.
|
|
libik |
|
(12.1.2021 9:19:20) McGruber, ty nedodržuješ v práci pravidla?
Všichni se přizpůsobujeme nějaké firemní kultuře, která se v nuanci pro jednotlivce může jevit jako zbytečná. I pan ředitel zdraví nebo chodí kouřit na balkon.
|
McGruber |
|
(12.1.2021 9:57:23) Ano Libik, už jsem to i napsal. že příprava na budoucí povolání. Ale je to smutný, vlastně už od mala se stáváme jen aktéry výrobního procesu, kterej nás nakonec připraví o všechny síly.
|
|
|
Kaipa |
|
(12.1.2021 12:51:53) Grubře, tvůj příklad pokulhává na obě nohy. Vrcholový sportovec, biatlonista třeba, nemusí umět kotoul ani vyšplhat na laně. Pokud na to bude dlabat, nebude mu jeho umění vrcholového biatlonisty k ničemu, neboť biatlon jaksi není obsahem učiva tělocviku. Takže tělocvik za pět, odměnou za biatlonové umění mu budiž medaile z mistrovství světa.
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:24:15) Jo ještě maličkost. Dítě mělo spolužáka, který se vrátilo ze zahraničí. Bohužel anglicky umělo jenom mluvit, napsat neumělo ani jednu větu bez chyb (říkalo dítě). Na TS ovšem rodiče pranýřovali školu, že bobánek nemá 1. A jiné dítě zase spolužačku, která byla 3 roky v Rakousku nebo Německu, v němčině excelovala, chystala si pro spolužáky různé prezentace z míst, která navštívila- tedy úkoly. Ta měla 1 až do maturity. Nevidím důvod, proč by neměl úkoly dělat i ten, kdo něco umí (na přiměřené úrovni)
|
|
|
|
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:07:30) Stará huso, jak už jsem psala, opravdu nikoho nenutím, aby mi věřil. Věřit může každý, čemu chce. Já zas obvykle věřím tomu, co vidím a co si mohu v praxi ověřit. Jen teda nemám potřebu to neustále průběžně kontrolovat zadáváním úkolů. Když olej plave na vodě dnes, je vysoce pravděpodobné, že na ní bude plavat i zítra.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:09:09) To neokecáš, Monty.
|
Monty |
|
(11.1.2021 23:11:54) Okolíku, však já ani nic neokecávám, mám pouze jiný názor než ty a většina ostatních.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:13:18) Jiný názor? Aha, on je to názor.
|
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 23:16:20) Monty "mám pouze jiný názor než ty a většina ostatních. "
To je asi jako s tím chlapečkem, co napsal, že 2 a 2 je 22. Ten měl taky názor, jiný než má většina ostatních lidí.
|
|
|
|
Monika |
|
(11.1.2021 23:19:36) Monty, to s tím olejem a tak, bys mohla napsat ministrovi školství. Možná by vůbec mohlo být zrušeno celé vzdělávání na středních školách (zejména neodborných, tj. gymnáziích), protože téměř vše, co se tam učí, už děti umí (mají umět) ze základky, případně tak nějak "ze života", ne? A kdo to neumí, ten to nejspíš ani nebude potřebovat, tak co
|
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 22:19:57) Monty jo. Denně. Máš nějaký úkol, zadání a musíš ho v určitém termínu odevzdat, splnit. Když ne, myslíš, že bude stačit, že teoreticky to umím, ale dělat se mi to nechce?
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:25:20) Marko, zajímavé. Mně nikdy žádný klient ani zaměstnavatel z ničeho průběžně nezkoušel. Asi bych se na takovou práci, kde by mě měl potřebu někdo neustále zkoušet vykašlala.
|
Marika Letní |
|
(11.1.2021 22:45:08) Monty můžeš dělat udivenou jak chceš, točit se na slovíčkách, ale dobře víš, co to "zkoušení v zaměstnání" znamená.
|
|
|
|
*Hany |
|
(11.1.2021 22:28:51) "tebe v zaměstnání pořád někdo průběžně zkouší, jestli umíš dělat svou práci?"
Ano, každý den. Bylo to i v minulé a předminulé práci.
|
|
|
|
Monika |
|
(11.1.2021 21:35:51) Monty, jestli si někdo neobtěžuje odevzdat ani jednu práci z předmětu, který se učí dvanáctým rokem (protože "nic psát nebude, dupy dup"), tak je to prostě nedostatečné. Protože se neznámkují znalosti, co má v hlavě, ale výkon, který podal v daném pololetí školního vzdělávání. Píšu to asi potřetí a už s tím rozhodně končím. Jestli ty si myslíš, že by tvůj syn měl za nulový výkon dostat dvojku a jinak je to nespravedlivé a absurdní, tak si to samozřejmě myslet můžeš. Ale to zase přijde absurdní mně.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 21:38:30) Moniko, taky mi to připadá absurdní, ale učitelé jsou různí a někdo takhle opravdu hodnotí, zažila jsem....
|
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 21:37:16) Monty a z čeho mu má ten učitel snižovat známku, pokud opravdu za pololetí chlapec neudělal NIC? Každé pololetí se hodnotí zvlášť. Nedivím se, pokud by dostal 5. Může pak požádat o přezkoušení.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2021 21:39:19) Syn umí anglicky, umí fakt dobře, bude mít dvojku, protože pokazil dva testy, zaslouží dvojku tvůj syn neodevzdal práci, zaslouží známky podle toho, přístup i hodnotitelný pokrok žádný, nemůžeš čekat nic dobrýho
|
|
|
K_at |
|
(11.1.2021 22:27:15) Monty, ty si buď děláš srandu, nebo tu roky hraješ úplně jinou matku. Znalosti lze ověřit, a naopak sdělit, různou formou. A tou formou může být i .... světe div se, i psaný text. Wow! Pan syn se na to vybodl. Zda vůbec jedná o nějaké nápravě, projevil kus zodpovědnosti, či ne, to nevím. A měl by mít o stupeň horší známku?!?!? Takže učitel si má sednout na zadek.
|
Monty |
|
(11.1.2021 22:31:54) Kat, asi nerozumím. Pětka není "o stupeň horší známka". Kromě toho jsem od začátku psala, že je mi to osobně u zadele, jen mi přijde absurdní ten princip - dokazuj furt dokola, že něco umíš, jinak dostaneš kouli.
|
K_at |
|
(11.1.2021 22:46:42) Monty, no, tak evidentně třeba taková zodpovědnost, komunikace, respektování pravidel školy, kde je dobrovolně a ze své vůle, ....to evidentně v tomto případě neumí.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(11.1.2021 22:55:13) Kat, já tomu taky nerozumím. Systém spravedlivý není, ale jak by k tomu přišly děti, co ty přípravy dělaly? Když si představím, jakou si dítě dává práci s prezentacema na zemák nebo s biologií (před hodinou dokončil referát o nějakém členovci), tak by mi ho snad bylo líto, kdyby měla celá třída na vysvědčení PROSPĚL. Že by měl to samé na vysvědčení, jako druhé dítě, co na to dlabe, o online hodinách chatuje se spolužáky a referát má během 10 minut vycucaný Bůh ví odkud. Je v tom jistá výhoda, schopnost proplout, poznat to důležité. Do budoucna určitě bonus. Ale má-li se hodnotit i odevzdaná práce, tak snad dítě není úplně mimo, aby neposlalo nic. To je vzkaz tomu vyučujícímu, že mu je u p..... Řeči o demotivaci jsou blábol, je to lenost. Nebo hloupost. Představuji si, jak přijdu do práce a udělám si kafe. Pak si otevřu knihu. Pracovat nezačnu. Zaměstnavatelka ví, že to umím. Nemusím jí to každý den dokazovat.
|
K_at |
|
(11.1.2021 23:00:37) Lassie, ano. Ale trochu podezřívám Monty, že buď fabuluje, nebo vynechala něco zásadního.
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:06:21) Kat, já čekám, kdy Monty napíše, že sice neodevzdal 5 úkolů, ale byl 2x zkoušen a v týdnu co byl ve škole napsal test. A v září 2. Vše na jedničky, takže teď synek čeká, že za ty neodevzdané úkoly mu jen o stupeň sníží známku (fabulace)
|
|
|
Okolík |
|
(11.1.2021 23:00:48) Ano, taky myslím, že u řady dětí se zaměňuje demotivace a lenost. Vidím to i doma. Taky bych nechtěla "prospěl" pro všechny.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
neznámá |
|
(11.1.2021 18:18:55) A pětka z ukolu má tu největší váhu, to je jasné.
NAše škola začala dávat pětky za nevnímání. Učitelka osloví žáka, počítá do tří, pokud se žák neohlásí nebo je totálně mimo, má za 5. Opatření proti hraní her při výuce. Což může být dobrá lekce, ale děti jsou už někde jinde než byly při prezenční výuce, nějaká pětka je nazajímá. Akorát jich takto přiletí několik a normálně se počítají do průměru + pětky z úkolů a je to v háji.
|
Kaipa |
|
(11.1.2021 18:22:06) ...nějaká pětka je nazajímá...
To by evidentně měla. Nebo holt ten přidavač(nadsázka).
|
|
|
|
|