Monty |
|
(6.5.2020 12:35:53) Libiku, a co jsou podle tebe, prosím pěkně, "základní matematické vztahy"?
|
libik |
|
(6.5.2020 12:38:54) Uvedla jsem středoškolský rozsah.
|
Monty |
|
(6.5.2020 12:42:44) Libiku, středoškolský rozsah? Schválně jsem si otevřela stránky synovy školy, aktuální - tedy druhý - ročník. "Planimetrie. Kvadratické rovnice a nerovnice. Rovnice a nerovnice, které lze převézt na kvadratické a lineární. Rovnice a nerovnice s parametrem. Funkce. Goniometrie. Trigonometrie." Třetí ročník: "Stereometrie. Vektorový počet. Analytická geometrie přímky. Analytická geometrie kuželoseček. Kombinatorika. Pravděpodobnost. Posloupnosti." Nerozporuji, že se to lze naučit. Zajímalo by mě ale, co přesně je podle tvého mínění z uvedeného výčtu základní matematika, použitelná v praxi napříč obory a proč přesně neznalost téhož (neboť vycházím ze skutečnosti, že to, co nepoužíváme, z větší části zapomeneme) je podle tebe známka snížené inteligence. Případně dokdy to člověk musí ovládat, aby byl podle tebe dostatečně inteligentní.
|
libik |
|
(6.5.2020 12:48:44) Monty, ale co je použitelné "pro život" kromě zvoleného oboru?
|
Monty |
|
(6.5.2020 12:54:06) libiku, tak zrovna v elementární matematice je toho vcelku dost. Jen to teda asi úplně není vektorový počet.
|
McGruber |
|
(6.5.2020 12:58:32) Z matematiky jsem maturoval. Bohužel jsem ji měl i na VŠ. Přišlo mi to celkem k ničemu, nějaký integrály. Druhá věc je, že se ta matika na gymplech třeba učí celý 4 roky, takže ten základ tam je, proč ještě nutit lidi dělat z toho zkoušku? Co třeba povinná meturita z dějepisu, výtvarky, ZSV ... Bud by měla být povinně ze všeho nebo at si student zvolí.
|
magrata1 |
|
(6.5.2020 14:05:10) fyzika je ještě důležitější. Využíváš v ní matiku a vztahuje se k reálnému světu, není to abstraktní, je to konkrétní
|
|
|
|
libik |
|
(6.5.2020 13:15:13) Jenže, já jsme se neptala na neuplatnění znalosti matematiky v životě, ale uplatnění znalosti literatury (biologie) v životě.
A to proto, abych ti ukázala, že přímým způsobem uplatníme naprosté minimum získaných znalostí.
A jako si myslím (a neshodnu se s tebou), že maturant by měl přečíst základní díla české a světové literatury, měl by se orientovat v matematice.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(6.5.2020 13:21:33) Bioligii (člověka) potřebuju, literaturu, dějepis, zeměpis potřebuju taky, to je můj život, nedávno tu proběhlo hlavní město Portugalska
|
|
Monty |
|
(6.5.2020 13:23:04) "A jako si myslím (a neshodnu se s tebou), že maturant by měl přečíst základní díla české a světové literatury, měl by se orientovat v matematice."
Libiku, maturant se v matematice nějak orientuje už tím, že se ji musí učit. Dost často celé čtyři roky. Kdyby se v ní vůbec neorientoval, propadne a studium nedokončí, tudíž se ani k maturitě nedostane. Smysl maturitní zkoušky podle mého názoru nespočívá v tom, aby někdo prokázal orientaci v tom, co mu zavelí MŠMT prostřenictvím CERMATu.
|
Senedra |
|
(6.5.2020 13:27:10) Monty, a teď tu o Karkulce, ano?
Dle mého a) je to VELMI populistické rozhodnutí b) na gymnáziu a průmyslových školách by měla být povinná maturita z matematiky nebo nějakého přírodovědného/technického oboru ( matika mi šla, plavu v jazycích a maturovat jsem z nich musela) c) promrhalo se tady přes 20 let. Místo toho, aby všichni, kteří chtějí nějaký štempl, dokázali, kam až došli, jsou nuceni prokázat, že umí všichni ( stejně málo z jednoho pohledu, stejně moc z druhého)
|
Monty |
|
(6.5.2020 13:30:19) Senedro, co je to podle tvého je tvoje věc a tvůj problém. Ostatní lidé vč. mě si mohou myslet něco zcela jiného. Devalvace odlišného názoru má výpovědní hodnotu pouze směrem k tomu, kdo se jí dopouští.
|
Senedra |
|
(6.5.2020 13:32:23) Monty, reagovala jsem na tvojí poznámku ohledně toho, jak asi vypadá přístup studentů k matematice ( nebo jinému předmětu) a pak bez vysvětlení připojila svůj názor. Pardon...
|
|
|
Senedra |
|
(6.5.2020 13:31:21) A ještě - buď si přestaneme hrát na všeobecný rozhled a děti se začnou specializovat už na základkách ( ale problém budou mít nevyhranění) a případně bude problém změnit obor, protože běžný člověk v jiném oboru nebude mít ani základy nebo jen minimální. Nebo budeme požadovat všeobecný rozhled, ale pak ať je to vyrovnané, co se týká humanitních a přírodovědných předmětů...
|
Len |
|
(6.5.2020 13:48:23) No, u nas specializace probiha ve trinacti, ctrnacti letech a zmena oboru v prubehu zivota je naprosto bezna. Maturita neni povinna z niceho, vybira si student podle pozadavku vysoke skoly, na kterou se chce hlasit, k nicemu jinemu maturita neslouzi a hlavne se da slozit kdykoliv v prubehu zivota bez toho, aby clovek musel ctyri roky navstevovat skolu.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 13:49:44) Jo, to se mi líbí, do školy nechodím, ale znalosti mám, tak proč bych nemohl složit maturitu. Jinak tedy v našich zeměpisných šířkách (nejsi ty nakonec taky z našich šířek?) je maturita jakýmsi garantem obecného středního vzdělání. Tedy posledních 20 let už asi moc ne.
|
|
|
Alena |
|
(6.5.2020 14:01:05) Senedro, nikdo tady netvrdi, ze matematika je neco skodliveho, co by se nemelo ucit. Ja si myslim, ze dobre ucena matematika je pilir vzdelani. A presto tvrdim, ze povinna maturita z matematiky v soucasne podobe je zverstvo. Za dvacet let se systemove neudelal pro vyuku matematiky v podstate nic, jen se meditovalo o povinne matematicke maturite a vysledkem je takovyhle produkt k nicemu. Odborne skoly se ho boji, gymnazisti se mu smeji, vysoke skoly ho nerespektuji, vyuka matematiky je jeste vetsi stres nez pred ni, to je cele.Opravdu nevim proc by se to melo povinne absolvovat.
|
|
|
|
sovice |
|
(6.5.2020 13:32:26) Monty, a proč tedy povinná maturita z češtiny a cizího jazyka?
|
Monty |
|
(6.5.2020 13:34:08) sovice, to se ptej na MŠMT, já to nevymyslela. Osobně pokládám jakoukoli povinnou maturitu za blbost, zvlášť v tomto podání. U češtiny, pokud by byla zaměřena na její praktické používání by to snad ještě smysl mělo, v současné podobě je plošně stejně k ničemu jako ta z matematiky.
|
sovice |
|
(6.5.2020 13:35:43) Monty, OK, v tom případě beru tvůj názor jako konzistentní.
|
|
|
|
libik |
|
(6.5.2020 13:39:18) Monty, ty tu celá léta zápasíš o podporu takzvané střední třídy, tedy skupiny lidí, kteří mají(zjednodušeně řečeno) vzdělání, z něho plynoucí pozici a té odpovídající ohodnocení a majetek.
Ovšem realita je taková, že i velmi vzdělaní lidé se v počtu, který lze statisticky zohlednit, potýkají s nejistotou na trhu práce a ve velkém množství čelí nízkým mzdám. Paradox je dovršen tím, že některé dělnické profese jsou lépe placeny než ty s vysokoškolským vzděláním.
Tady máš odpověď na nízké mzdy, kdepak "zdanění práce", máme "odborníků" jak nasráno, ovšem jsou to "odborníci" , kteří se ničím neliší od neodborníků a odborníka může dělat celkem každej
|
Monty |
|
(6.5.2020 13:47:15) Libiku, a cesta k vyšším platům podle tebe vede přes znalost trigonometrie?
Nevím, o jakých odbornících přesně hovoříš, ale - zjednodušeně řečeno - motivací lidí ke studiu je buď zájem o obor, nebo zájem o titul, který by jim do budoucna zaručil teplé místečko minimálně ve státní správě. Ten, kdo chce primárně mít spoustu peněz se tím moc neobtěžuje, vzdělání není zaručená cesta k bohatství a nevím o tom, že by kdy byla. To leda vzdělání na elitních ústavech, kde se ti dostane patřičného sociálního kapitálu, ale takové u nás moc nemáme.
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(6.5.2020 13:50:34) "Schválně jsem si otevřela stránky synovy školy, aktuální - tedy druhý - ročník. "Planimetrie. Kvadratické rovnice a nerovnice. Rovnice a nerovnice, které lze převézt na kvadratické a lineární. Rovnice a nerovnice s parametrem. Funkce. Goniometrie. Trigonometrie." Třetí ročník: "Stereometrie. Vektorový počet. Analytická geometrie přímky. Analytická geometrie kuželoseček. Kombinatorika. Pravděpodobnost. Posloupnosti." Nerozporuji, že se to lze naučit. Zajímalo by mě ale, co přesně je podle tvého mínění z uvedeného výčtu základní matematika, použitelná v praxi napříč obory a proč přesně neznalost téhož (neboť vycházím ze skutečnosti, že to, co nepoužíváme, z větší části zapomeneme) je podle tebe známka snížené inteligence. Případně dokdy to člověk musí ovládat, aby byl podle tebe dostatečně inteligent"
Monty, a co by se tedy mělo vůbec učit? Psaní? I to by mohlo vést k polemikám, někdo třeba chce psát jen na počítači. Možná čtení. Matematika do jaké úrovně? A pak už by se děti měly věnovat jen tomu co je baví? A co když některé nebaví nic? Zrovna z toho, co jsi vypsala bych řekla, že budoucí vysokoškolák (což je většina gymnazistů) vcelku užije, pokud zrovna nepůjde studovat historii nebo filosofii. Nebo by se mělo na vysoké začínat tam, kde se na základce skončilo? Nebo nerozumím tomu, co píšeš.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 13:55:18) monam, tak ve druhém ročníku tam mají hrubku jak prase, nepředpokládám, že rovnice převážejí. Aspoň my jsme je vždycky převáděli.
|
Monty |
|
(6.5.2020 13:59:42) Kaipo, no vidíš, a jistě ten text psal někdo, kdo povinně odmaturoval z českého jazyka. Ale možná ví, co je to epizeuxis, to je totiž nesmírně důležité a nelze se bez toho v životě obejít.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 14:04:44) Monty, psal ho někdo, kdo si myslel, že je důležitá právě matika (předpokládám, že to byl matikář). Ovšem spletl něco, co při trošce "dobré vůle" splést jde. Jenže středoškoláci píší vydět vydle a podobné perly. A ti by tu maturitu dostat neměli. Navíc vždycky se tou maturitou prokouše někdo jen díky nebetyčnému štěstí. Ale s tím se počítá.
|
Monty |
|
(6.5.2020 14:09:54) Kaipo, to píší běžně i vysokoškoláci. Je to v praxi jasně viditelný výsledek skvělé výuky českého jazyka napříč všemi stupni vzdělání. Hlavně že se všichni pěkně naučili k přijímačkám, co je to přívlastek těsný.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 14:33:48) Monty, já myslím, že poslední roky u přijímaček na SŠ přívlastek těsný nikoho nezajímá.
|
Monty |
|
(6.5.2020 14:37:06) Kaipo, to je fuk, co přesně je tam zajímá, pořád je to v módu přívlastku těsného a o praktickou znalost českého jazyka jde jen v minimálním rozsahu.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 14:43:19) Monty, čemu říkáš praktická znalost českého jazyka?
|
Monty |
|
(6.5.2020 14:49:55) Kaipo, tomu, že člověk nepíše/nemluví jako ichtyl a dovede se srozumitelně a bez hrubých pravopisných chyb písemně vyjádřit. Což dnes neumí prakticky nikdo, bez ohledu na dosažený stupeň vzdělání.
|
K_at |
|
(6.5.2020 14:55:09) Monty, neumí prakticky nikdo....? No trochu přeháníš, ne?
|
Monty |
|
(6.5.2020 15:12:09) Kat, nepřeháním. Pracuji s psaným textem, vyprodukovaným jinými osobami prakticky denně téměř čtvrt století. A nejsou to slohové práce z pomocných škol, byť to tak velmi často vypadá.
|
|
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 15:02:21) Monty, viděla jsi v poslední době nějaké přijímačkové testy? Já jsem jich viděla dost a jsou zaměřené na porozumění a orientaci v textu, pravopis není o tupém doplňování íček, ale o hledání chyb. Mně se ty testy docela líbí (pomáhala jsem jedné deváťačce, tak vím, jak jsou koncipované).
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 15:13:58) No, mně se ty testy až tak moc nelíbí. Jsou hodně moc zaměřené na pozornost. Zejména takové to ověřování informací. Máš říct o 4 tvrzeních, jestli to odpovídá textu. Přitom často tam máš 3 detaily OK a jeden mrňavý nesedí, takže celé má být "N" jako neodpovídá. Kdo se není schopný opravdu hodně koncentrovat, tak má malou šanci. Ne že by to nedal na 30, ale nad 40-45 blbě.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 15:38:55) Kruci, jenže co bych pochopila u deváťáků jako podstatnou kompetenci, to je skoro do písmene narvané i u páťáků a někdy je to dost maso. Zrovna je "mučím" materiály od Zelené a jedno dítě to dalo na 47, ale to problém mít nebude. U druhého uvidím za chvíli. Ale těch přehlídnutí tam mívá dost. Někteří lidi takoví jsou . Člověk, co nemá v hlavě slámu, se to naučí časem kompenzovat. Počítá s tím, jaké dělá chyby a ty víc hlídá. Ale na 1. stupni to je teda horší.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 15:49:17) Ale houby, mam tam 2 děti a s takovejma zapeklitostma se za celé roky nepotkaly. Mám letos i maturanta na 8g, takže mám jakýs takýs přehled o celých osmi letech. Jo možná v olympiádách, jinak ani omylem (tvrdí maturant).
|
Alena |
|
(6.5.2020 16:00:46) nekdo potkal, nekdo nepotkal. O obtiznosti tu byla debata mnohokrat. Proste je potreba mit testy tezke, aby se rozradili i uchazeci o ty nejnarvanejsi gymply.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 16:09:14) Ale jo, ona to neni ani tak zkouška, on je to zakuklenej test inteligence. Vo tom žádná. Navíc nepochybně silně ubližuje každýmu, kdo ty testy nedělá pravidelně předem. Je to tak specifický, že v limitu se s tím dítě bez zkušenosti perfektně poprat nemůže. Třeba kdysi u Scio jsme viděli i děti úplně bez přípravy, co to daly na percentil 5% nejlepších, šly si to původně jen zkusit - třeba jednoho dítěte spolužák. To teď těžko uvidíš.
|
Alena |
|
(6.5.2020 16:35:24) ". Třeba kdysi u Scio jsme viděli i děti úplně bez přípravy, co to daly na percentil 5% nejlepších, šly si to původně jen zkusit - třeba jednoho dítěte spolužák." Ale to o nicem nevypovida, tenkrat se celkove pripravovalo mene deti, i u SCIA by vypadalo ted jinak. (a rocniky jsou ted nejsilnejsi od devadesatych let.)
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 16:39:56) Ten rozdíl v počtu dětí není nijak velký. Cca 150 lidí kdysi versus 180 dneska, teda těsně minulý roky. Naskočilo to víceméně jen kvůli druhému pokusu na test. Už tehdy to fungovalo dost podobně. Byly knihy příprav na PZK, vyhrabala bych tady příručky od roku cca 2006. A scio prodávalo papírové sady testů s klíčem, taky jich tu možná 15 mám. Online teda nebyly, ale v našem okolí v přípravě jelo dost dětí. Hlavní rozdíl je, že tehdy ty otázky byly míň záludný a víc se testovaly znalosti a úsudek.
|
Federika |
|
(6.5.2020 16:56:40) Aninabe, ale testovat znalosti je celkem blbost.Pokud si školy chtějí vybrat schopný děti, musí hledat něco víc. Mně ty testy "záludný" nepřijdou, je to prostě hodně o práci s textem, rychlým úsudku, logice... Znalostní testy by mi vadily hodně.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:09:40) Fed, ono se ví, že tyhle testy víc vyhovují holkám. Pro ty je práce s textem snadnější. Předtím to bylo převrácený spíš naopak. První dítě třída kluci:holky asi 22:8, cermat dítě kluci:holky 10:20. Vychází to i z těch hodnotících dokumentů. To je další věc, co se mi nezdá úplně v cajku. Ale to je známo celkově o zdejší školní soustavě, že kluci mají za stejný výkon v průměru horší známku než holky a že holky se stejnou zámkou jako kluci podávají v testech výkon jako cca o stupeň hůř hodnocení kluci. V tomhle je dobře, že známky mají jen okrajový vliv. Prostě hodné holčičky rulez - jsou to typy jako ty vyučující. Pro ně je školství na míru. Doufám, že SŠ PZK jedeme teď na dlouho naposled, nejmladší dítě vzali jako předposlední z hlášených do malé soukromé školy a když to půjde pěkně, žádnej 8g potřebovat nebude.
|
Federika |
|
(6.5.2020 17:13:27) Aninabe, já mám doma asi divnej vzorek, u nás to bylo naopak. Klukům šla líp matika i práce s textem, zas ale nebyli tak pečliví a kašlali na nějaký druhy číslovek či co.
|
|
Alena |
|
(6.5.2020 17:18:39) prosim te, ukaz mi odkaz na nejakou studii, kde dokazuji ze cermatovske testy z matiky nejvic vyhovuji hodnym holcickam.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(6.5.2020 17:10:53) znalosti se nyni testuji mene, usudek vice. Priprava nebyla tak masova, gymply mely prijimacky ruzne nejen scia, bylo tezsi se v tom vyznat a neco to stalo. dnesni testy maji jednu vyhodu - jsou zadarmo pristupne kazdemu, takze kdo by si je pred tim neprohlid.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:17:47) Mám dost opačný pocit. Zatímco scio mělo poměrně typické příklady, tak v cermatu je jich tolik typů a variant, že to, co je volně k dispozici, vidím jako zcela a naprosto nedostatečné. Ony se ty typy totiž opakují jen málo, zejména ty svízelnější. Pořízení dalších materiálů člověka vyjde na víc než jedna dvě knížky scio, které obvykle stačily. Těch volných je pro každá předmět do 10, přitom cca od roku 2018 vidím dost přitvrzení v příkladech, takže ty dřívější bych za bernou minci nebrala. Nic moc, to umí dítě po 2 opakováních zpaměti, ale dostane jiný typ a je snadno v...háji. Takže, rodiči, kup si další... Osobně doufám, že ještě čerpají z databáze po Zeleném, takže aktuálně děláme ty, ale ty se daj nasadit až když to dítě jinam jakž takž zvládá, vytáhla jsem je v lednu a to fakt nešlo, to bych musela dělat u většiny i výklad.
|
Alena |
|
(6.5.2020 17:20:57) co si kup dalsi? Nic jineho nez stare testty nepotrebujes, kdyz premyslis a na pravopis chodils do skoly. vzdyt ta matika je prave na usudek, ne na nacviceni typovych prikladu, to by bylo prece k nicemu.A znovu: kdyby zustaly jako jednotne prijimacky SCIA, ktere podle tebe sly nacvicit, uz by davno nevyhovovaly, byly by moc lehke (a jeste vic pro "pilne" )
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:24:42) Aleno, tohle ale není pravda. To rozhodně není na úsudek, to je na známé řešení typických příkladů. Když to má dítě vymyslet, nemůže stihnout 14 příkladů za 70 minut. Musí umět spočítat typ kuličky v pytlíku, rozdělení na určité podíly, rozdělení při nestejném počtu, příklady typu přehazování mincí z jedné kapsy do druhé, obsahy ve čtvercových síti včetně dopočítání odečtením nepatřících částí... Když to bude vymýšlet, bude čas v háji.
|
Alena |
|
(6.5.2020 17:33:43) anibe, to je fakt nesmysl, pokud se dite uci priklady typove a normalne je usudkem neda, je jasne ze musi mit potize s casem. Logicky myslicimu diteti se staci s nejakymi situacemi setkat, spouste detem vazne nemusis vykladat rozdeleni pri nestejnem poctu, proste to vidi.Velkou vyhodu maji deti od Hejneho, jsou zvykli uvazovat "siroce" .Navic se nepocita, ze vsichni prijati vypocitaji cely test. MAm zkusenost, ze deti, kterym nekdo typove priklady vysvetlil a nedokazaly na to ani s postrcenimi prijit samy, tem je to stejne k nicemu, aplikovat to nedokazou.
|
X__X |
|
(6.5.2020 21:52:31) Velkou vyhodu maji deti od Hejneho, jsou zvykli uvazovat "siroce" .Navic se nepocita, ze vsichni prijati vypocitaji cely test.
no já nevím. moje dcera na základce jela Hejného a na přijímačky musela trénovat. protože k čemu jí bylo, když se k zadáním vrhala s úmyslem vymyslet vlastní řešení, když pak test nestíhala musela se naučit to, co píše Aninabe - podívat se na příklad a vidět, co za příklad (z těch, co už kdy počítala) to je, jaké řešení má na něj použít, aby se k výsledku zvládla dostat rychle a efektivně mmch četla jsem i rozhovory s učiteli Hejného metody, kteří si na jednu stranu metodu chválili, ale na druhou přiznávali, že před přijímačkami je potřeba s dětmi trénovat "na rychlost", což jinak běžně nedělají. což je i moje zkušenost (jinak má s tou metodou problém nemám). a samozřejmě, pokud se dítě chce dostat na školu, na kterou je převis zájemců, tak ten výsledek testů musí mít co nejlepší, nelze se spoléhat na to, že Maruška s Pepíčkem taky stejně všechno nevyočítaj.
|
Alena |
|
(6.5.2020 22:01:53) Ja prece nepsala, ze se hejneho deti nemusi k prijimackam pripravovat, ale ze maji vyhodu podpory logickeho mysleni, coz maji.
"samozřejmě, pokud se dítě chce dostat na školu, na kterou je převis zájemců, tak ten výsledek testů musí mít co nejlepší, nelze se spoléhat na to, že Maruška s Pepíčkem taky stejně všechno nevyočítaj." spolehat nelze, ale pokud ditetem u prijimacek otrese, ze vsechno nespocitalo, take to neni idelani.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.5.2020 22:06:38) X-X, nemysli si, že děti s klasickou matematikou se na příklady podívají a vidí, navíc narozdíl od tvé dcery se na to nevrhají vůbec, naopak zděšeně prchají, protože vůbec nemají představu, co s tím, ve škole se tak složitý věci nedělají, protože to nezvládá ani polovina třídy, myslet je taky nikdo neučí, takže ve výhodě opravdu nejsou
|
X__X |
|
(6.5.2020 22:16:26) Yuki, to si určitě nemyslím jenom mi CERTMAT přijímačky dělaly už dvě děti a další bude za rok, takže na základě zkušeností mi taky přijde, že ty příklady je potřeba se naučit spíš podle typu. prostě styl "kouknu a vidím". protože styl "vrhnu se do hledání řešení" je k ničemu, to by děti ty testy nestihly. a taky mám zkušenost, že naučit se ty testy dají. samozřejmě, moje děti je nikdy nedávaly na plný počet bodů, ale na druhou stranu mladší holka se z nějakých původních asi sedmi bodů se velmi rychle dostala ke svým čtyřiceti, když zjistila, jak na příklady a přestala se zdržovat s vymýšlením už vymyšleného. starší holka taky rychle bodově vystoupala, ale ta na druhém stupni přeci jenom byla zvyklá víc počítat na rychlost, takže tam ten rozdíl nebyl až tak velký.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.5.2020 22:39:47) děti po Hejného matematice mají ohromnou výhodu ve schopnosti a ochotě myslet
cermat se ale prostě musí naučit, udělat deset testů,a potom už to jde, je to všechno stejný, ale první přečtení všechny vyděsí
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(6.5.2020 17:23:56) Aninabe, cílem ale není nacvičit všechny typy příkladů. To by se tam pak dostalo každé dítě a kde by byla nějaká rozlišovací funkce přijímaček? Abych si byla jistá, že moje dítě na gympl patří, umožním mu přístup k dostupným materiálům vyzkouším s ním, zjistím,kde má mezery, co se nestihlo doučit a co mu prostě špatně naskakuje, zjistím,jestli má problém zvládat na čas, vyplňovat formulář, jestli ví, co dělat, když se splete jednu, když se slete dvakrát, že se nemá zbytečně zdržovat u úkolu, který se mu nedaří řešit, že si má předem dojít na záchod, že má mít minimálně dvě pera a tužky... Snažit se projít si úplně všechny testy, který existujou, je nesmysl.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:30:12) Fed, kdyby tvoje dcera věděla, že když se přemísťuje 10 vrabců ze stromu na strom aby byla rovnováha, tak to číslo je vždy polovina původního rozdílu, taky by zbytek dopočetla. To jsou přesně tyhle detaily, co když dítě ví, hodně pomůžou. Mimochodem to bylo loni nebo předloni v Klokánkovi, to přemísťování.
|
Federika |
|
(6.5.2020 17:34:56) Aninabe, to zrovna nedávno řešila,něco podobnýho, dávala jsem to na "střední školy"... Je dobrý, když se setká s více typy příkladů, ale rozhodně nemusí se všemi, ona i na ty ptáky pak přišla sama, aniž by se s tím předtím setkala, rovnováhy ve škole brali až teď. Rozhodně je pravděpodobnost, že se u přijímaček setká s příkladem , kterej nikdy neřešila, velká. Ale kvůli tomu nebude cvičit úplně všechny testy, který se někde na internetu nebo jinde vyskytujou. Dítě, který "paří" na gympl, si musí umět poradit, stačí si projít ty starý testy a vyzkoušet si pár přijímaček nanečisto. A pokud to nestačí, tak je nesmysl trvat na tom,aby bylo na gymplu,tam by měly bejt hlavně "nadaný " děti,
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:39:54) Tak u nás je trochu jiná motivace, přechod na jinou školu a dojíždění se bude konat tak či tak. Druhá varianta je poněkud nechvalně proslulá škola, kam jít nechtěj. Tam, kde jsou, tak tam končí 1. stupeň. To už je člověk ochotný dělat leccos. Kdyby nechtěli, tak je těžko k přípravě donutím.
|
Federika |
|
(6.5.2020 17:44:13) Aninabe, já to chápu, starší syn taky konči pětkou a já vlastně neměla další variantu. Jenže ona je jedna věc přijímačky a další věc, jak si povede na gymplu. A to je prostě pro mě daleko důležitější a u nějaký šílený přípravy bych měla obavu, že se sice asi dostane, ale pak se někde projeví to,že na stejnou věc musí vynaložit obrovský úsilí. Pokud jsi ale přesvědčená, že tvoje dítě je nadaný a určitě na gympl patří, pak je to jedno. Já jsem takhle byla přesvědčená jen u mladšího syna-ten ale v podstatě žádnou přípravu nepotřeboval, dostal by se na jakoukoli školu. U dcery třeba ani nevím, jak se rozhodne, pokud by i přijatá byla. Možná i tak nenastoupí.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 17:50:06) Tak víceméně maj individuál na to, že jsou dobří. Určitě nejsou hloupější, než ti starší a ti si vedou velmi dobře. U češtiny si myslím jsou už ve stavu, že to ovládají, tam hraje max. nepozornost. U matiky potřebujou, aby těch příkladů, co typově nikdy neviděli, nebylo víc než cca 2-3, aby je to nerozhodilo. Což se dá. Těch 35 bodů by měla dát většina lidí, o těch posledních 15 bude ten podstatnej boj .
|
Alena |
|
(6.5.2020 17:57:49) Anibe a kolik u vas stacilo bodu loni? nekde staci 35 z jednoho predmetu vrchovate.
|
Aninabe |
|
(6.5.2020 18:02:35) Tak stačilo na hranici přijetí kolem 65-70 v součtu. Ale nervozita může udělat svoje. Aby dali pod 35, to už musí být fakt síla, obvykle jsou mezi 38-48. Což BY MĚLO stačit. Ale náhoda je blbec. Ehm, kdyby rutinně dávali 45, tak budu v klidu. Zatím teda jedno to dává, druhé bývá těch 38-42, což lehce mě irituje. Samý kraviny, dnes mináimálně 4 body ztratilo za zapsání blbýho výsledku, kterej byl ale na papíře správně. Tam nic než nácvik nepomůže.
|
Alena |
|
(6.5.2020 18:04:25) "amý kraviny, dnes mináimálně 4 body ztratilo za zapsání blbýho výsledku, kterej byl ale na papíře správně. " ale to dela skoro kazdej. Pokud loni stacilo 70, tak letos to s jednim pokusem bude jeste mene, to dopadne.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.5.2020 17:50:50) Federiko, ale o tom, jaké kde mají být děti si má rozhodovat ta škola sama, ne nějaký CERMAT.
|
Federika |
|
(6.5.2020 18:36:56) Monty,proti tomu neříkám ani slovo Mně vlastní testy, čistě vlastní testy školy vyhovovaly, dítě se celkem nemělo na co připravovat a buď to udělalo nebo ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.5.2020 15:17:05) Kaipo, jak přijímačkové testy, tak testy maturitní sleduji od doby, co s tím jednotným nesmyslem CERMAT začal.
|
Kaipa |
|
(6.5.2020 15:52:40) Monty, pak mě prekvapuje, že píšeš to, co píšeš.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|