troposfera36 |
|
(15.4.2020 14:50:50) Pokud se ucitel boji jit mezi deti, nemuze byt u ucitel ( jedine, ze se zavede celoplosne online vyucovani, pak ale bude zapotrebi mnohem, mnohem mene ucitelu)
Tohle je uplny nesmysl, navic zavadi jakysi precedens. Ucitel se boji nakazy, nemusi jit do zamestnani, za plnou nahradu mzdy. A bude to tedy platit i pro stavbyvedouciho, lekare, knihovnika, montera, prodavace, urednika, virologa atd?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2020 14:53:00) troposféro, přečti si, co jsem už psala, dej učitelům aspoň stejný podmínky, jako mají pokladní a nebude to problém
pokud by bylo buď práce ve škole bez ochrany nebo odejít, odcházím za tu kasu, je bezpečnější a plat se až tak moc neliší
|
Aninabe |
|
(15.4.2020 14:56:16) Yuki, zkus si objednat nějaké aspoň kn95-ky masky, ideálně bez výdechového ventilu, abys přes to nemusela mít roušku. Dá se objednat z aliexpressu z evropských skladů (z i Česka). Je tam kratší dodací lhůta než z Číny a vyjde jeden tak na 2 eura a míň, měl by stačit na jeden pracovní den - 8 hodin.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2020 14:59:07) Aninabe, dnes jsem měla školení, na živo, v jídelně nás bylo 5 a školitel, měl respirátor a hodinu mluvil. Po hodině byl jak sám řekl úplně vyřízený, prý je to na dýchání horší ne sport.
prostě celý ten nápad se školou je sice pochopitelný, ale absolutně nedomyšlený
|
|
|
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 14:53:20) Troposfero jak bojí? On je opravdu rizikový?
|
troposfera36 |
|
(15.4.2020 14:54:15) A rizikovy muze byt pouze ucitel? Na jine profese se to nevztahuje?
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 14:55:52) Vztahuje, ale jsem pedagog tak řeším pedagogy? Když bych byla cokoliv jiného, těším to tam.
|
|
K_at |
|
(15.4.2020 15:00:01) Troposféro, jsi v Drbárně pro učitelky, tak se řeší učitelky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2020 15:00:31) kat, četlas? Matemág
|
K_at |
|
(15.4.2020 15:03:37) Yuki, ano! Před chvilkou jsem odpovídala, děkuju moc!
|
|
|
troposfera36 |
|
(15.4.2020 15:04:19) No, ale na te liste neni videt, ze je to pro ucitelky. Pouze nazev tematu.
|
|
|
troposfera36 |
|
(15.4.2020 15:03:20) No, to je samozrejme nesmysl, aby nektery zamestnanec odmitl jit do zamestnani, z duvodu obavy z nakazy, kvuli sve “rizikovosti”.
Tohle je samozrejme otazkou penez. Dam ruku do ohne za to, ze kdyz se rekne, at tedy rizikovy ucitel zustane doma bez mzdy atd, ubyde rizikovosti. Ja to vidim jako zneuzivani systemu a jakesi vydirani. Tohle totiz z zadnych jinych profesnich skupin neni slyset.
|
K_at |
|
(15.4.2020 15:05:09) Jojo, my učitelé jsme fakt strašná svoloč! Jeden podvodník vedle druhého.
|
troposfera36 |
|
(15.4.2020 15:08:13) To nevim. Po precteni mnoha “praci pri online vyuce”, tedy zkusenosti rodicu mam dost spatny dojem.
Ano, mne skutecne vadi, ze se ucitele stavi do jakesi pozice se specialnimi pravidly. Nejsem, zda se sama.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.4.2020 15:25:28) troposfero, znáš povolání, kde je člověk několik hodin v jedné místnosti v kontaktu s 20 dalšíma lidma? navíc s lidma, kteří nedodržují základní hygienu, no a teď nemusí z posvěcení vlády mít ani ty roušky, kteří všichni ostatní mít musí...
fakt radši za tu kasu, a klidně si mysli, že je to vydírání, kterýkoliv zaměstnanec může dát výpověď, když má pocit, že nemá dobrý podmínky pro svou práci
|
Katka a 2 výrostci |
|
(15.4.2020 18:47:33) No, přesně. To je pravda. Taky se tak můžete zařídit, že.
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(15.4.2020 18:40:58) kat, to nikdo netvrdí, ale sorry, jak to tady některé prezentují... to fakt je takové... já bych se prostě styděla.V kontextu s tím, co předvedli(v dobrém) zdravotníci je tohle prostě pro mě hrozný postoj.
|
|
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 15:08:53) Aha takže, někdo s kardio diagnosou je "rizikový" kolega po onko léčbě je taky "rizikový". On si někdo ty nemoci jako jen tak vymýšlí. Tak to jo. Třeba kamarád co žije lezes v Anglii, která to prý podcenila už cca 3 - 4 zpět dostal mail od svého lékaře, že vzhledem k jeho diagnóza by teď 12 týdnů neměl vycházet z domu asi si taky vymýšlí.
|
troposfera36 |
|
(15.4.2020 15:12:35) Jahalo, v poradku, já nezpochybnuju nemocne ucitele. Ale v tom pripade, at je v pracovni neschopnosti, kdyz nemuze pracovat.
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 15:16:33) Ok s tim nemá problém, ale to musí někdo jasně rozhodnout. A taky se na to bude nějak dívat vedení školy a na to se ptám.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(15.4.2020 15:22:01) To za tebe těžko někdo rozhodne, budeš muset za jít k lékaři a požádat o neschopenku.
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 15:25:57) Na co mi tu neschopenku vystaví kdyz realne jsem kompenzováná tudíž zdravá?
|
Senedra |
|
(15.4.2020 15:29:07) Tak u nás není v rizikové skupině nikdo, ale svoje vlastní rodiče jsem už od února neviděla, stejně tak manželovy... jestli se otevřou školy a budu chodit učit, tak netuším, kdy se s rodiči uvidím osobně. nebydlíme spolu, ani nikde blízko, ale prostě si netroufnu je případně nakazit.
|
|
. . |
|
(15.4.2020 15:35:00) Kompenzovaná neznamená zdravá. Např. diabetik prvního typu se nezbaví svojí chronické nemoci tím, že je perfektně kompenzován - tedy např. má hodnoty glykémie pravidelně-trvale na úrovni zdravého člověka. Nadále mu chybí beta buňky atd..., prostě má DM I. typu.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(15.4.2020 19:33:58) Pak mu ale jeho doktor asi vypíše neschopenku, pokud by vyhodnotil jako rizikový jeho návrat do práce, ne ?
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 19:51:38) Na co mu doktor vystaví tu neschopenku? Riziková skupina není totéž co diagnóza pro neschopenku. Jsem riziková a bydlím s rodiči 80 let. Další mladý člověk v rodině je silně rizikový loni jsme dělali celá rodina vše proto aby přežil. U nás je nerizikove jen batole. To se o sebe nepostrádá když všichni onemocníme.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(15.4.2020 20:02:51) No jo no, tak sedte všichni doma. Když jste tak rizikoví. jen mě baví, s jakou samozřejmostí předpokládáte zároveň těch 100% platu.... no co už, ekonomicky to bude stejně takovej průser, že nějaký učitelky už to nevytrhnou.... Daňový poplatník vám to rád zacáluje.jen aby měl za chvíli ještě kdo cálovat....
|
vlad. |
|
(15.4.2020 20:07:52) Katko, taky koukam a nestacim se divit.
Uplne nechapu ani to, ze primarne chteji ucitele nechat doma, kdyz online vyuka probiha spise ojedinele, vetsinou jen zadavaji, co si maji deti/s rodici nastudovat. Ve skole pry budou ucit hlavne asistenti, studenti, asi vychovatelky...fakt at jdou do haje
|
Katka a 2 výrostci |
|
(15.4.2020 20:10:34) Jiný svět, evidentně....hlava mi to nebere. Jdu něco děla, jen jsem se rozčilila.
|
|
Majákova |
|
(15.4.2020 21:27:24) Vlad, z vlastní zkušenosti...nabídla jsem online výuky přes Cisco Webex...všichni rodiče odmítli. Nabídla jsem individuýlní výuku přes Skype, messenger...nikdo nemá zájem. Druhý stupeň. Tož tak.
|
jak |
|
(15.4.2020 21:31:11) Majakova, tys nejlepsi. Nase reditelka mi rekla, ze webex by ucitele nepochopili.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 21:32:43) Jak, my ho máme zavedený pro celou školu jako jediný oficiální video systém. Skype a messenger používáme "načerno".
|
jak |
|
(15.4.2020 21:34:10) To jste dobri, vazne. Nase skola vubec, jen seznam od do. O to vic doufam, ze kluk udela primacky.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 21:37:36) Jak, ale všichni dotázaní rodiče ho stejně odmítli s dětmi používat. Vesměs na to nemají technické podmínky. Zkusili jsme to jen tak na pokec, polovině dětem spadl internet, jiným přes telefon nešel mikrofon nebo kamera, počítač nemají. No havárka. Prostě nejsme Praha, kotěhůlky v horách
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 21:36:47) A proč by ho neměli pochopit, když by je někdo zaškolil? snad jsou to inteligentní vzdělaní dospělí lidé?... Jak maj pak ty děti s různými poruchami apod pochopit vykládanou látku jen napsanou ve wordu, nebo v učebnici?
Jinak u nás po cca v půli distanční výuky zařídili dětěm škoulní licenci na office, tak můžou mít Teams. Zvládají jí to jen 2 učitelky, jedna ok, druhá špatně, zúčastní se tak půl třídy. Ale mají každá 1 hodinu týdně.
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(15.4.2020 21:46:04) U nás využívají zoom, kromě asi 2 žáků se připojí všichni. My teď bydlíme v těch Kotěhůlkách a i tady to jde (a to tu třeba na T-mobile téměř nemám signál).
|
jak |
|
(15.4.2020 21:51:05) Majakova stejne. Nase reditelka je na facku. Dnes psala sousedky holka online test. U nas, nesel jim net. Ten test strasny paskvil, s chybami. Ukol z informatiky meho pataka, v zadani 20 chyb. Nase p. Ucka neumi pdf, odmitam ty ofocene listy otvirat. Jsem pristupem skoly zklamana.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 21:56:46) Jak, co myslíš tím, neumí PDF? Co se týká on-line testů mých dětí, hned jsem se spojila s vyučujícími s tím, že nám internet padá, protože ho máme přetížený prací všech z domova (manžel spravuje velký personální systém velké fabriky, tako odesílá fakt velké a důležité soubory, pak děcka ani já vůbec na wifi nesmí). Domluvila jsem se předem s učiteli, co by bylo, kdyby jim to během testů padlo. Vše naprosto v pohodě, domluva v tomto směru skvělá. Myslím, že dnes víc než jindy platí "líná huba, hotové neštěstí". Prostě jde o to, aby se rodiče a učitelé domluvili.
|
jak |
|
(15.4.2020 21:58:41) Neposle nic v pdf, vse ofocene jako obrazek, otevres a strasne, obrovske, ukousle, obcas chybi kus.
|
|
|
|
|
|
|
Majákova |
|
(15.4.2020 21:49:08) Kruci, a vidíš, já pořád vyzývám rodiče ke zpětné vazbě, ať mi napíší, co vyhovuje, co ne, a komunikuje se mnou tak maximálně 15 %. Proč se sakra nevyjádří teď, když mají k tomu skvělou příležitost. Já sama už jsem psala negativní zpětnou vazbu některým účitelům mých dětí a očekávám, že i mně někdo napíše, s čím je nespokojen. Nic zatím.
|
Federika |
|
(15.4.2020 21:57:42) Majáková, já taky nepíšu učitelům nic-u nás je to asi v pořádku, ale někdy mám pocit, že dcera nestíhá, že toho mají o hodně víc, než kdyby chodila do školy. A občas dostanou na dopoledne dvě videokonference, ve stejnou dobu ale "učení doma" s videi a do toho napsat čtvrtletku, uběhnout 5 km, ušít taštičku a vyrobit prezentaci. Prostě požadavky učitelů se občas nesladí časově A v praxi to vypadá tak, že dcera teď po celém dni dopsala čtvrtletku z vlastivědy.
|
|
jak |
|
(15.4.2020 22:06:20) Me reditelka zavesila telefon,ze online vyucovani nehodla resit.tridni syna si ted 10 dni dala oddych. Ukoly zadala vcera, na tyden. Ja napinam nejvic usili testum primackovym, skolu kluk dela v poho. Jen mi vadi to jednani.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:10:32) Jak, tak nám vedení školy dalo všem pedagogům na výběr, jestli chtějí dělat s dětmi on-line výuku nebo ne. Já jsem to nechtěla rozhodnout sama, zeptala jsem se rodičů. Kdo na můj dotaz reagoval, tak napsal, že o to nestojí z technických důvodů. Přesto jsem absolvovala školení a kurzy. Třeba to ještě přijde
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 22:24:31) Já si myslím, že by na tom ministerstvo mělo začít sakra makat, protože situace v září bude nejspíš pořád stejná a jestli chtějí děti vzdělávat stále takto, je to na žalobu. Už když jsem já byla malá holka, dokázali v odlehlých místech třeba austrálii provozovat školu přes vysílačky. A my fasujeme dopisy - je už jedno jestli fyzicky nebo mailem. A pokud žáci nebudou mít technické zázemí, měl by jim je stát zařídit. Když jim nezařídí školu
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:28:33) Dabo, a budou všichni rodiče schopní zakoupit potřebnou techniku domů? Budou mít z čeho? Podfinancované české školství ho dětem domů nemá zajistit z čeho.
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 22:31:31) No tak ho stát musí "přifinancovat". A v každé škole jsou počítače, teď jsou tam nanic, tak se zapůjčí žákům, zas neznám moc rodin, které nemají počítač, když se chce, všechno jde.
Jinak když může být i on-line škola pro psy... https://pejskarina.cz/kurz-online-psi-skolka/?gclid=EAIaIQobChMI65jU3qLr6AIVSuvtCh0kKgR-EAAYASAAEgKV2PD_BwE
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:41:34) Dabo, přes 300 000 žáků je bez techniky, hlavně z vyloučených lokalit. Věř mi, že žádná škola jim je nezapůjčí.
|
|
|
|
Federika |
|
(15.4.2020 22:30:39) Dabo "Skippy, skippy, skippy je náááš kamaráááád!! " Nedávno jsem tu psala, jak jsem jim jako dítě záviděla...
|
Jahala. |
|
(15.4.2020 22:48:57) Fed, tam to moc nefungovalo vždyť ten kluk vždycky od vysílačky zdrhnul 😁🙃
|
Federika |
|
(15.4.2020 22:50:58) Jahalo, z týhle strany jsem to v tom věku vůbec nezkoumala Já musela brzy ráno vstávat a makat na autobus, on si lítal s klokanama a sem tam přišel k vysílačce Byl to můj sen-a to jsem do školy chodila vlastně ráda, jen se mi nikdy nechtělo vstávat...
|
|
|
|
|
|
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:06:23) Kruci, špatné, co na to říct? O to jsem raději, když se někdo ozve. Aspoň si mohu myslet, že když se někdo neozve, je spokojen...trochu alibismus, já vím Ale já fakt vyzývám, aby mi napsali. Ale to já obecně cítím už dlouho tak, že se rodiče prostě stydí něco říct, i na třídních schůzkách. O to víc pak huba jede za rohem Příjde mi to dost nefér.
|
|
EvaMarie |
|
(15.4.2020 22:08:26) Výpisky nekomentuji, ale vymyslet pár otázek do testu nepovažuji za špatný nápad.
|
|
|
Delete |
|
(15.4.2020 22:13:42) Vymyslet otázky k přečtenému textu je jedna z nejlepších forem ověření porozumění a běžně se využívá k rozvoji čtenářské gramotnosti.
Udělat z nich pak test mohla být taky snaha vyjít žákům vstříc a zároveň je motivovat k tomu, aby vymysleli otázku, na kterou znají odpověď. Nikdo jim navíc nebrání se domlouvat.
Já tedy nejsem pro nějaké testy kvůli známkám, ale jinak mi tahle forma, jak oživit jen obyčejné přečtení a udělání výpisků, přijde naopak přívětivá. Spíš jde o to, jestli jsou žáci zvyklí takhle pracovat i v běžné výuce. A ne vždy, když o tom doma nic nevědí, to znamená, že se to nedělá.
|
Delete |
|
(15.4.2020 22:45:28) kruci,
taky máme ve škole jednoho takového. Navíc s dalšími problémy v chování vůči kolegům Zcela regulérn by to bylo na žalobu (stalking, bossing), ale nidko z postižených do toho nikdy nechtěl jít, raději odešli (spíš odešly).
Učitele se smlouvou na dobu neurčitou nemá vedení jak se zbavit, pokud nedojde na paragraf o hrubém porušení pracovní kázně a to ještě opakovaně. A to tihle nedělají. Jediná cesta je znepříjemnit jim život tak, že odejdou sami. Když jdou, tak většinou škodí dál (jako třeba mně jedna zde už zmiňovaná bývalá kolegyně, protože učím jejího syna...prohřešila jsem se jen tím, že jsem nekritizovala dostatečně nahlas vedení a neschvalovala její bachařské metody).
U nás se jednou povedlo zbavit neschopného učitele přes ČŠI, kdy opravdu byla napsaná zpráva s výraznými nedostatky ve výce, nakonec dotyčný odešel na dohodu.
Jediný, kdo s tím něco zmůže, jsou rodiče. Ale ne jednotlivci. U nás zabrala až ta hromadná, a nutno říct, že opakovaná a několik měsíců trvající, akce rodičů v té třídě, kde dotyčný učil.
Tohle je špatně, ale neznám nikoho (myslím jako i z ředitelů), kdo by s tímhle neměl problém.
A to se k tomu ještě často přidružuje to, že podobné exempláře jsou určitou skupinou (často poměrně velkou) naopak vychvalované jako ty nejlepší, co jsou sice přísní, ale naučí (čti UMÍ DONUTIT RODIČE, ABY TO DĚTI NAUČILI....a to za zcela běžné výuky).
Ale to, že snad v každé škole je někdo takové, neznamená, že jsme všichni takoví. Akorát se na nás tak kouká .
|
K_at |
|
(15.4.2020 22:48:20) Delete, jako kolega?!?! Stalking, bossing?! A proč to trestní nepodáte?
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:54:04) Dabo, a zase jsme u toho, že co někomu vyhovuje, druhému vadí. My sami jsme dostali isństrukce, že máme o všechno žáky požádat, vše na základě dobrovolnosti. Stejnou instrukce asi dala škola mých dětí svým pedagogům. Také jsem musela dceři vysvětlit, že když učitel píše " mužeš poslat", tak to prostě pošle a přes to nejede vlak A bez debat. Všechna děcka to vnímají stejně...co není nařízeno, to se nemusí. K té regulaci a vysvětlení mají rodiče. Mně ta forma ale osobně vyhovuje. Sama jsem dost vysazená na to, když nějaký účitel napíše mému děcku příkaz infinitivem ještě s dvaceti vykřičníky.
|
|
EvaMarie |
|
(15.4.2020 23:00:42) Majáková, souhlas. Taky jsem na toto téma s mládežníky vedli debatu, teď už chápou, co znamená "dobrovolné" a sami uznali, že takto to zní lépe.
|
|
TaJ |
|
(15.4.2020 23:11:22) Majakova - tak u nás učitel u všech úkolů píše prostě "pošlete mi do toho a toho dne, kdyby tam napsal "můžete mi poslat", tak už vidím ty diskuze se synem, že to posílat nemusí, většinou to mají třeba na 2 týdny dopředu, takže nám to vyhovuje maximálně, zadané úkoly sepíšeme na papír a každý den udělá něco a odškrtává hotové, pak to pošle všechno najednou...věnujeme tomu tak 2 hodiny denně, musím u něj být, i když většinu věcí zvládne udělat sám...ale učí se teprve dělat si výpisky, nebo vzhledem k horšímu porozumění a orientaci v textu mu trochu pomáhám s referáty a prezentacemi - trochu "učesat" ten text, zbytek si udělá sám...minule jsme dělali prezentaci na téma Mírný podnebný pás a druhý byl Sametová revoluce...teď mají na výběr z 5 témat - vybral si Technické zajímavosti a pokrok po r. 1989... Ale vždycky mají prostě zadanou práci, kterou mají poslat do určitého data a pak tam mají u každého předmětu dobrovolné úkoly, které můžou udělat, ale nemusejí...a pokud někdo nemá možnost poslat mailem, tak vím, že to rodiče donesli vypracované na papíře do školy...
|
Delete |
|
(15.4.2020 23:58:42) TaJ,
mně prvostupňoví nemusí posílat vůbec nic . Mohou si dělat, a většina aspoň občas dělá, online testy. Vidí oni i já, jestli to zvládají, a je úplně jedno, jestli pro to zvládnutí udělali jedno cvičení, nebo deset. Ale já to tak prostě mám i v té škole. Zvládáš? Umíš? Dělej si z nabídky, co ti vyhovuje a kolik chceš. Nezvládáš? Potřebuješ pomoct, udělej to, to, to...nespěchej, hlavně pochop, zvládni.
U jediného dítěte mám v záloze jistou formu nátlaku a to až po domluvě s rodiči. Dítko občas nedělá vůbec nic. Je chytré, ale když "vypne", a uteče mu něco důležitého, zýsledky se začnou horšit. V takovém případě, pokud nepracuje ve škole, neudělanou práci pošlu domů a dodělá za DÚ. Zatím stačilo jen asi dvakrát zmínit, realizovat nebylo potřeba. Jde spí o to dítko udržet v činnosti, a to je moje práce. Tak třeba u tohoto dítka věřím, že to rodiče nějakou tu energii stojí, aby udělalo aspoň něco. Ale taky zatím nepsali, že by něco nešlo a i nějaké testy si dítko dělalo.
|
TaJ |
|
(16.4.2020 0:07:14) Delete, syn je páťák, takže myslím, že tam už je namístě, když něco povinného má...kdyby měli všechno dobrovolně, tak budou každý den diskuze, že nebude dělat nic a pak by spoustu věcí zapomněl...ale teda zatím nedostávají žádné známky, nemají žádné online testy apod...pár známek tak měli snad ze všech předmětů už před zavřením škol...a i přesto, že nemají žádné známky, tak syn nemá problém ty úkoly a práci doma dělat...už jenom proto, že by pak učitel psal, že to neposlal a proč to neposlal a musel by mu to nějak vysvětlovat...to na něj fungovalo už pomalu od první třídy, když se mu nechtělo do úkolů...vždycky jsem mu řekla, že je dělat nemusí, že jsou to jeho úkoly...ale že taky pak bude muset on sám paní učitelce vysvětlit, proč ten úkol nemá...tohle zabralo vždycky...nějaké, že se učí pro sebe, to moc nefunguje - jeho zajímají jenom vlaky, o těch toho ví spoustu a nemá problém si hledat další informace...číst, psát a počítat prý taky umí, tak co víc potřebuje?
|
Delete |
|
(16.4.2020 1:17:40) TaJ,
však já to dělám obdobně. Ale ze strany učitelky. Od začátku říkám, že do školy chodit musí, to neovlivní. Ale mohou ovlivnit to, jak to v té škole bude vypadat. Malé děti jsou většinově nadšené, menšina se pak velmi často nechá strhnout. Pokud se tohle povede, je napůl vyhráno. Prostě máme nějakou práci, já udělám vše pro to, aby je to bavilo a všichni měli šanci to zvládnout, oni udělají vše proto, abych já měla jak jim pomoct, když něco nepůjde, jak by chtěli.
A od toho "jak by chtěli" se pak odrážíme. Slovní hodnocení, sebehodnocení, prostě posouzení, jestli to, co zvládají, odpovídá jejich představě a jestli jim to tak vyhovuje. Pokud ne, co udělat jinak (a ne nutně to musí být dělat víc, většinou na to přijdou sami, jen o tom potřebují mluvit). Pak už je to o tom, "Umíš", OK, další činnost si řídíš sám a i "nic nedělat" je možnost. Ale cíl je prostě zvládnout. Ne nutně perfektně, ale tak, že vím, že momentálně to lépe nejde.
Celé vzdělávání mám pak postavené tak, že pro děti je důležité naučit se si ho řídit sami. Já jsem pro ně k dispozici, abych jim pomohla se to naučit.
Je to o povaze. Sama nesnesu sebemenší tlak a manipulaci. Čím víc volnosti, tím víc a lépe makámm. Mnoho lidí to má jinak. Vlastně jim určité řízení a termínování zvenčí vyhovuje, ono je to ve snesitelné míře i pohodlnější, tak pokud někdo nemá určité povahové rysy, která mám třeba já, tak proč si to komplikovat. Takových je většina, jen se liší ta míra tlaku, kterou kdo považuje za přijatelnou až žádoucí. Pak jsou lidé, kteří umí fungovat pouze "na rozkaz" a potřebují "pevnou ruku". Těch je mezi učitelkami hodně. A co samy potřebují, to i praktikují. Tenhle styl je pro mě naprosto nepřijatelný, ale třeba na té naší škole se hooooodně let držel jako většinový. A buď se člověk přizpůsobil, nebo odešel. A šéf, který nechával své podřízené dýchat a dělat svou práci podle svého, byl považován za neschopného. Během pěti let se to dost změnilo. Mně je tam líp, jiní (jiné) právě proto odešli(y).
Ono skoro nic není úplně špatně, pokud je kompatibilita mezi učitelem a žákem. Když ne, je na učiteli, aby svůj styl přizpůsobil dítěti, opačně to nefunguje. Teda, někdy je dítě zlomeno, ale nic dobrého to tomu dítěti nepřinese. Ale většina se stejně pohybuje v tom většinové stylu, takže se řeší je ta míra a způsob tlaku. Proto za divnou jsem já, že nic nevynucuju. Ale já to říkám spíš proto, aby se nezapomnělo, že to může fungovat i jinak, než že bych chtěla, aby to tak dělali všichni.
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:13:28) No, ale ti učitelé tu práci pak chtějí a ona mi řekne, že to neudělala, protože je to dobrovolné a jí se nechce Brief musí být jasný, to je nedjůležitější, dělám v reklamce, tak vím o čem mluvím
|
|
Marika Letní |
|
(15.4.2020 23:43:39) daba "ale ti učitelé tu práci pak chtějí a ona mi řekne, že to neudělala, protože je to dobrovolné a jí se nechce"
Tak pokud pak práci chtějí, tak je dceři snad jasné, že to není dobrovolné, ne? Nejpozději po pár takových situacích jí snad došlo, že úkoly jí neposílají jen tak, že se doma nudí...
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:45:51) Ale oni píší mě, proč jim ona nic neposlala, to ti přijde ok? Kdyby to bylo jednoznačně zadané, poslala by Na začátku zadávli práci, na které bylo napište si do sešitu, ve škole si to zkontrolujeme a za týden se divili, že jsme jim tuto konkrétní práci neposlali, to abych měla věšteckou kouli...
|
Marika Letní |
|
(16.4.2020 0:11:09) daba "Ale oni píší mě, proč jim ona nic neposlala, to ti přijde ok?"
Přijde mi ok, že s rodičem komunikují učitelé, pokud dítě neplní zadané úkoly, tobě ne? Proč?
Pokud špatně informovali o psaní do sešitu, to je blbé, ale to se snad dá vysvětlit. Ale vůbec nechápu problém s tím, že nepíší příkazy. Šéf mi taky nepíše, musíš mi to posalat, ale můžeš mi poslat tyhle podklady a je jasné, že to není dobrovolné. Pokud učitel takto přistupuje k žákům a komunikuje s nimi slušně a ne jako biřic byla bych ráda. Obzvlášť pokud by mým přáním bylo: "nechci vychovat osobu, která bude jenom držet hubu hubu a krok..."
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(15.4.2020 23:05:31) Kat,
to by musela ta osoba, které se to týkalo.
Před pěti lety to bylo i v okresních novinách, poměrně velké haló. Ale protože ty, co v tuto chvíli bojují proti vedení, jehož součástí už dotyčný vlastně není, a které kvůli němu odešly, ho tehdy velmi vehemntně bránily, opustila školu dotyčná postižená. Po ní řada dalších. Opakovaně. Po pár letech se zase vyskytly další postižené a zase odešly ony, protože ono to není jen tak. Prokazyje se to ještě hůř, než šikana mezi žáky.
Věř mi nebo ne, ale naprosto rozumím těm dětem, které o šikaně vědí, ale nenahlásí ji, nejdou otevřeně proti agresorovi. Ta atmosféra je neuvěřitelně ochromující a pokud má dotyčný moc, což tenhle měl, každý si hodně rozmýšlel postavit se mu. Zejména když ta jediná veřejná věc dopadla, jak dopadla. Vždycky je snazší v takovou chvíli utéct, takže většina těch, co se jich to týkalo, utekla.
A nejhorší je, že to zdaleka není ojedinělé. Moji jednu kamarádku takhle šikanovala přímo ředitelka. A jak myslíš, že to skončilo.....v reálu je prostě každý rád, že už má pokoj a na víc nemá sílu.
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(15.4.2020 22:46:25) Dítě dostalo za úkol vymyslet pracovní list na téma, které bylo probráno už ve škole. A pak si učitelka některé listy vybrala a poslala je zpět dětem na vyplnění.... Přišlo mi to docela dobrý.
|
|
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:13:58) kruci, vymyslet otázky není vůbec špatné, podporuje to myšlení.
A že ve sboru třetina jede nadstandard, druhá průměr, třetí podprůměr je myslím v každém zaměstnání. Bohužel, ale tak to je.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:20:52) Kruci, to je těžko. Já jsem docela psavá a myslím, že komunikuji s rodiči dost. Nejsem si ale jistá, že o ty moje učitelské pindy stojí. Optimistický odhad cca 10 %, pro ostatní jsem trapná učitelka, co pořád něco řeší. Nejde se zavědčit všem.
|
Majákova |
|
(15.4.2020 22:29:37) Kruci, také dost záleží na tom, jaké mají instrukce od vedení. To většina rodičů neví.
|
|
|
K_at |
|
(15.4.2020 22:32:04) Kruci, zřizovatel a inspekce.
|
|
|
|
Delete |
|
(15.4.2020 22:31:41) Zrovna jsem něco takového použila ten poslední celý týden před Velikonocemi.
Člověk si myslí, jak není inovativní, a ve výsledku "všechno špatně".
|
Federika |
|
(15.4.2020 22:35:08) Delete, a proč je to špatně?
|
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 22:36:02) Delet, když moje dítě má zrovna s tou samostatnou prací problém, ještě tak něco vyplní, vypočítá, ale podívat se na video a pak o tom neco vymýšlet, to leze po zdi. Nemá motivaci, ve škole ten výklad bere v pohodě, tam to prostě není dobrovolný. Musela jsem napsat panu učitelu ze ZUŠ, kterej mě nahání, kde jsou úkoly, že nesmí psát "můžete mi poslat", ale pošlete mi a termín. Dobrovolný věci nejsou.
|
Federika |
|
(15.4.2020 22:38:33) Dabo, dcera dostává denně videa. Nahrává je paní učitelka,často asi ráno, hned jak vstane z postele. A obdivuju ji a to ještě neslyšela ty občasné reakce, co mají děti:" Mami, pojď sem, hele, naše paní učitelka má docela hrozný ty kruhy pod očima, mohla bych jí dát ten tvůj šťěteček, jak se tím ty kruhy zakrejou??
|
|
*Hany |
|
(15.4.2020 22:43:27) "že nesmí psát "můžete mi poslat", ale pošlete mi a termín."
No a všichni ostatní rodiče by skákali dva metry vysoko, jak si učitel může dovolit jejich dětem rozkazovat a že má vychování řeznickýho psa.
Mmch to tvoření otázek je bezva nápad.
|
Federika |
|
(15.4.2020 22:56:01) Osmáka? Nedonutíš...O to bych se ani nepokoušela.
|
|
|
|
Delete |
|
(15.4.2020 22:57:04) dabo,
tak já ani ve škole nic nevynucuju. Takže to nedělám ani teď. Na druhou stranu prostě ty děti jsou zvyklé makat, jak nejlépe můžou. Ne proto, že musí, ale jednak je většina těch činností baví, pak vědí, že se jim to nebo ono dříve či později hodí.
Navíc ty malé děti strašně rády ukazují, co udělaly. Stačí, že mě osobně to zajímá, co dělají. Někdy ani to nepotřebujé. Taky rodičům jsem hned v první třídě říkala, ať děti do toho nebo onoho nenutí (ani jsem nechtěla dávat domácí úkoly, které jako jediné děti fakt dělat nechtěly, ale tam si rodiče ten jeden denně prosadili, tak to pak byl jejich boj). Hlavně, ať si o tom s dětmi povídají. Když pak s nimi mluví doma i já ve škole (a děti fakt hodně baví si povídat v kroužku a občas samy požádají, když už dlouho žádný neudělám), tak to všechno dostane úplně jiný náboj.
A jasně, že ne všechny b aví všechno. Ale ve výsledku odvádí skvělou práci a umí, co umět mají.
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:18:38) Delete, malý děti jo, ale puberťák má potřebu revolty. Ona ve škole maká, učitelé jí chválí, že je aktivní, dělá projekty... Ale dělá to zištně, ví, že když za to nastřádá jedničky, bude mít rezervu na nějaký průšvih. Teď tahle motivace není. a na mě taky celkem prdí.
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:37:34) jinak na mě právě vykouknul článek o australské vysílačkové škole :) https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/vyuka-na-dalku-vysilacka-skola-australie-deti_2004141105_tef
|
|
Majákova |
|
(15.4.2020 23:39:16) Dabo, věc výchovy? Věty typu, na mě moc nedá, moc neposlechne, nějak moc nechápu. Je věc rodičů, jak odmala vedou své děcko k práci, povinnostem. Mně byl mohla dcera zkusit říct, že něco neudělá, že se jí nechce...
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:43:01) tys nebyla v pubertě? doted stačilo vznést oprávněný požadavek, ale teď o tom vedeme diskuse. Přijde mi to normální, ale nevím, proč bych ty diskuse měla vyžírat i za učitele... Zas nechci vychovat osobu, která bude jenom držet hubu hubu a krok...
|
TaJ |
|
(16.4.2020 0:19:41) Dabo, jo, přicházející puberta taky udělá hodně...
|
|
|
Renka + 3 |
|
(15.4.2020 23:45:58) Majáková, to jsou silácké řeči, co bys teda udělala, kdyby ti dítě řeklo, že něco neudělá? Není to věci výchovy, tedy ne zcela, je to věc vrozená. Jsou děti, na které uděláš bububu a ony poslechnou a pak jsou děti tvrdohlavé, čím víc tlačíš, tím víc se vzepřou. A v pubertě se i dříve poslušné dítko může vzepřít. Neuděláš nic.
|
daba+holčička |
|
(15.4.2020 23:47:32) Hlavně se vzepře proti blbosti a pokud napíšu, že něco můžu udělat a přitom myslím, že to je povinné, tak je zadaná špatně. Jako já jsem grafik a když budu mít v briefu "můžeš udělat víc návrhů" a mě se bude zdát, že ten jeden je prostě dobrý, pošlu jeden. Když tam bude klient požaduje tři návrhy, pošlu tři.
|
Renka + 3 |
|
(15.4.2020 23:52:42) U nás jedno dítě je takové pilné, že posílá i dobrovolné věci. Další dva, co není povinné, neudělají. Ale ono to povinné nemusí být dáno rozkazem s vykřičníky. Co tak občas vidím nějaký mail, vzájemná komunikace s učiteli se mi zdá dobrá i různě vtipkují. Ale, pokud učitelé něco očekávají, musí to jasně napsat a neskrývat za slovo dobrovolné.
|
|
Lassiesevrací |
|
(16.4.2020 0:01:38) V tomhle jsme doma měli trochu jiný systém. Moje máma nám vždycky říkala, že se učíme pro sebe. Podpořila nás tak, že nám kupovala knížky a pomůcky, ale to bylo všechno. Učila se s námi možná tak v první a druhé třídě, ale dál to bylo na nás. Netrestal nás za známky, ani extra neodměňovala za dobré vysvědčení. Revolta by mi byla k ničemu. Prostě nechceš - tvůj problém. Jsem ten poslední člověk, kdo by věřil na nějaké univerzální rady. Ale tohle fungovalo na mě i na bráchy, a to jsme každý jiný. Škola byla naše starost, nedalo se to hodit na nikoho jiného.
|
daba+holčička |
|
(16.4.2020 0:06:57) Lassie, já by la taky taková, prostě jsem chtěla být dobrá. Ona je jiná, jako menší jsem jí vyloženě musela nutit a přemlouvat, to bylo fňukání nad každým úkolem, v první třídě se chtěla vrátit do školky. Tak od 5. třídy je to lepší, ale pořád jí to moc nebaví, jen chce mít dobrý známky, nechce být za blbou... Doma jí to vyloženě nemotivuje, přijde jí, že to nemá smysl.
|
Lassiesevrací |
|
(16.4.2020 0:14:29) Ale ani já, ani bráchové, jsme nechtěli být "dobří". Spíš jsme proplouvali. Nikdo z nás se nehonil za jedničkama.
Syna k tomu učení posadit musím, ten je půl dne mimo reál, někde si poletuje. Dcery víceméně fungují, těm záleží i na známkách, ale to mi spíš vadí, že někdo vidí dvojku jako tragédii a nechá se tím rozhodit.
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(16.4.2020 0:49:18) daba "když budu mít v briefu "můžeš udělat víc návrhů" a mě se bude zdát, že ten jeden je prostě dobrý, pošlu jeden. Když tam bude klient požaduje tři návrhy, pošlu tři."
Podle téhle logiky bys taky mohla udělat NULA návrhů, přesto by se asi v práci hodně divili.
Myslím, že problém je jinde a nevyřeší to změna slova "můžeš" v zadání.
|
Marika Letní |
|
(16.4.2020 14:25:43) kruci tak samozřejmě nevíme, jak přesně ta věta zní.
Můj dojem z toho, co daba psala, je, že problém je jinde, než v tom slově. Psala opakovaně, že dcera se nudí, je otrávená, do školy nic bez donucení neudělá. Tam je imho podstata problému, ne v zadání učitelky.
|
Federika |
|
(16.4.2020 18:23:22) Můj puberťák z toho není otrávenej,ale má z celý tý situace trochu srandu. Přišlo nám mejlem, že sice nebudeme mít klasický rodičáky, ale dostaneme podrobné slovní hodnocení a že studenti se měli jako vždy taky ke každému předmětu hodnotit a oklasifikovat se. A že "váš syn tak neučinil"... Tak jsem mu to řekla, načež on zvolal, že "hotovo", že hodnocení poslal. A koukám, dal si samé desítky (jejich hodnocení, nejvyšší známka) a k tomu napsal:" Jsem dobrej, všechno mi jde luxusně..." Do konce června se pravděpodobně nevrátí, mají to na háku.
|
|
|
|
K_at |
|
(16.4.2020 16:29:42) Kruci, myslím si, že jde sdělit jasný požadavek, ale slušně. Však, "pošlete mi 3 různé návrhy, prosím. A děkuji všem za spolupráci." Třeba. Je to jasné, ale slušné
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(16.4.2020 0:14:42) Kruci, jo, syn má taky dost rysy AS...k práci a zodpovědnosti ho vedeme odmalička, ale funguje tak, jak píšeš...většinu věcí bere doslova, tak jak jsou napsané...teď, co se učíme doma, tak mi přijde, že se mi podařilo mu dost věcí v tomhle směru právě objasnit, že třeba "poslat do...", neznamená, že to má odkládat až na nejposlednější možnou dobu apod...
|
Marika Letní |
|
(16.4.2020 0:21:01) TaJ "teď, co se učíme doma, tak mi přijde, že se mi podařilo mu dost věcí v tomhle směru právě objasnit, že třeba "poslat do...", neznamená, že to má odkládat až na nejposlednější možnou dobu apod..."
Tohle se musí naučit každý, ne jen ten AS. Přesně tohle jsem vysvětlovala dnes. ŽE pokud má 10 úkolů s termínem 23.4. neznamená to, že do té doby má volno a pak se zhroutí, protože za jeden den 10 úkolů nestihne a ani to tak není myšleno. Dosud totiž byly úkoly rozprostřeny na víc termínů, ale najednou je to víc "shrnuto" k jednomu datu. Pořád se to mění, všichni se učí jak takhle pracovat, no.
|
TaJ |
|
(16.4.2020 0:27:07) Marko, jo, já vím, že tohle se nemusejí učit jen AS...ale ono u nás je toho fakt víc...nicméně právě tohle dělal dřív, že si všechno nechával na poslední chvíli a pak samozřejmě nestíhal, chytal hysteráky a byly z toho scény na celý večer...ale stejně příště udělal to samé, nepoučil se z toho...ale najednou teď, co je doma, tak to funguje mnohem líp, posledně už posílal vyfocené úkoly včetně prezentací dokonce o několik dní dřív, než měli ...to, o co jsem se snažila skoro 5 let, jde teď bez problémů...
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(16.4.2020 0:32:55) dabo,
a právě proto je pozdě s tímhle systémem začínat v pubertě. Oni když jsou zvyklý, tak už to ani nezneužívají, protože vědí, že se pro ně rozkrájím, když budou potřebovat pomoct, ale práci za ně neudělám, do hlavy jim nevidím, a abych věděla, v čem potřebují pomoct, musím jejich práci vidět.
U šesťáků a sedmáků mi to taky u všech nefunguje. Ale mně to vynucování prostě nejde. Byla jsem ráda, když se mi aspoň ozvali rodiče třech slabších dětí, že nezvládají. No jasně, protože když u ostatních musí plnit do přesného termínu, matika je poslední, co hoří. Kdybych je ale nutila posílat, jen to zvýší jejich stres, protože přibude další termín. To není o tom, že by na to kašlali, ale že nejen matika, ale všechno je pro ně mnohem náročnější, takže prostě nestíhají a neumí ani rodiče vše. No a opet platí, dokud neuvidím nebo aspoň nenapíšou cvičení, která jim nejdou, nemohu jim pomoct.
Počítám s tím, že někteří se na některé věci prostě vykašlou, takže až se začne zase učit, bude potřeba jim věnovat o to víc péče. Ale protože ti, kteří na to teď nekašlou, budou naopak té péče potřebovat mnohem míň, tak co se týče vynaložené energie, kterou bych musela použít na ten nátlak, vyjde to nastejno. A pro mě lépe, protože vynucování je pro mě stres.
Beru to tak, že doporučení bylo neprobírat nic moc nového a mně se daří i tlaku ty děti posouvat. Takže mám vlastně náskok proti očekávání. Ti, co budou mít zvládnuto, budou moci procvičovat a prohlubovat (teď jedeme jen nutný základ), s těmi, co nebudou umět, dáme jednu nebo dvě hodiny nalejvárny a procvičení už bude zase o jejich aktivitě. V přímé výuce to bude v mých silách to ovlivnit. Takhle je to o tom, že na to dodržování termínů stejně dohlíží spíš ten rodič.
|
|
|
|
|
MaMar |
|
(15.4.2020 22:57:46) Kruci, to, co píšeš, je šílené. Nechápu, jak může kdokoliv (v jakékoliv profesi) odmítnout komunikaci. Já jsem rodiče k poskytnutí zpětné vazby vyzvala už vícekrát, nezapojili se všichni, ale odhadem tak třetina napsala. Za každý názor jsem poděkovala, reagovala na něj a něco z toho bylo opravdu užitečné. U vás nereaguje ani ředitel? Kam výš by to šlo hnát? Zřizovatel?
|
|
EvaMarie |
|
(15.4.2020 22:58:29) Kruci, nevím jak máš staré děti ani jak moc se s nimi učíš (resp. jak moc jsou v učení samostatné), nicméně, pokud nejsi s přístupem konkrétních učitelů spokojena, proč čekáš, až tě někdo vyzve, aby si mu poskytla zpětnou vazbu? Jako jo, asi by bylo ideální, kdyby učitelé veškerou komunikaci zakončili obligátním " neváhejte se na mne obrátit k jakémkoliv případě prostřednictvím mailu bla bla bla...", ale bez toho to nejde?
|
TaJ |
|
(15.4.2020 23:15:12) Kruci, tak to u syna mají úkoly zadané taky na delší dobu dopředu, ale ve videích, nebo zadáních úkolů jim učitel vždycky píše, nebo říká, že kdyby byl nějaký problém, tak mu máme napsat, nebo zavolat...
|
|
|
|
|
|