Merylin5 |
|
(4.1.2019 16:12:30) V obci dodržuju 50, i když tam nikdo není. 90 nedodržuju, ale jezdím tak nejvíc 110-120. Ti, co dodržují rychlosti, pro mě zdržovači nejsou, naopak oceňuju, že si všímají pravidel a respektují je.
|
Sněhulka a sněhuláčci |
|
(4.1.2019 16:29:31) Mám to stejně. V obci se snažím dodržovat 50, mimo obec se snažím nejet víc než 110, na dálnici 130. Jede-li někdo dle pravidel, nevadí mi vůbec, naopak často ocením, že mě donutí zbrzdit;). Jede-li někdo na padesátce 40, vadí mi to (není-li tam pro to důvod). To, že někdo považuje vozidlo jedoucí 130 v levém pruhu dálnice za zdržovače či školiče těžce nechápu, nechápu, nechápu. Pokud tedy není úplně volný pravý pruh a to auto tím pádem v levém nemá co dělat bez ohledu na rychlost, kterou jede. Pokud normálně (i delší dobu) předjíždí, není to žádný zdržovač přece.
|
Alraune |
|
(4.1.2019 16:34:44) Předjedu a neopenduju, ne? Já jsem taky pomalá zas pro jiná auta, ale řekněme, že 150 považuju za mravnou rychlost, u které vidí, že se prostě snažím rychle předjet a nezaclánět. Jasně, že když vidím Felicii, vím, že víc nemůže, ale pokud normální auto dělá špunt, je to zdržovač, nebo školič, nebo má ostatní prostě na bambuli.
Hlavně, lidi mají začít předjíždět s dostatečným odstupem, aby už v tom pravém měli nějakou rychlost a nevjížděli do levého stovkou.
|
Alraune |
|
(4.1.2019 16:38:32) Lidi, co dojedou až ke kamionu, pak vyhoděj blinkr, vyhrabou se do levého ve stovce, navíc dostanou facku, protože jeli v pytli, takže je to zbrzdí na devadesát a ty kvůli nim stojíš na brzdě, ty opravdu nemám ráda. Ideálně dají blinkr až když jsou na dělící čáře.
|
|
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 16:37:51) No a jak poznáte, že má někdo na tu 40 při 50 má či nemá důvod? Já třeba jezdím 40 do kopce, protože ze svýho auto to jen tak v daném místě nevymáčknu, pro auto jako má manžel to ale není nejmenší problém. Taky jezdím 40 v místech, kde vím, že hodně vybíhají děti. Pro někoho to důvod být nemusí, já na to sakra beru ohled. A taky vím, že když jsem unavená, tak mám pomalejší reakce, takže v provozu, kde je hodně podnětů jedu raději pomaleji. Jeden houbeles pozná, jaké důvody k pomalejší jízdě řidič cizího auta má.
|
Alraune |
|
(4.1.2019 16:39:26) No, většinou poznám, které auto víc než 40 do kopce nedá :)
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 16:42:26) Já to většinou nepoznám , autům nijak extra nerozumím Takže většinou prostě předpokládám, že řidič nějaký důvod má, i když by to měl být jen ten, že se navíc necítí. Naštve mě až v situaci, kdy tou 70, kterou jel na vcelku nenáročném úseku pokračuje i v obci
|
Alraune |
|
(4.1.2019 16:46:01) No, nové auto od starého a sporťák od dodávky asi poznáš, ne? A řidič klidně může mít důvod, ale pak tě má nechat předjet. Ty zas můžeš mít důvod, proč jet rychle :)
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 16:55:02) No to sice vcelku poznám, ale ze zkušenosti vím, že moje auto ty dodávky bez problémů předjíždějí Jako extrémy jsou jasný, ale u většiny šedé zóny si nepředstavím nic.
|
Alraune |
|
(4.1.2019 17:03:38) Dodávky mají kolikrát třílitrové motory :) Aby tě nepředjely. Mercedesy dávají 200 jako nic.
|
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 17:03:42) Bouřko, promiň, ale kolik let je tvému autu, že do kopce jede nejvýš 40? Nechci tě školit, ale nejelo by víc, ani kdybys podřadila? Jinak mu musí být asi 100 let a pro ekologii to je lahůdka.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 17:49:34) Kaipo, autu je 17 let a objem to má 1,1l, nákupní taška no. Jinak je v pořádku, takže ekologie neutrpí. Ale ve městě do prudšího kopce z toho 50 jen tak nedostanu, do otáček se to dostává pomalu. Pokud jsem rozjetá tak to do kopce jede i 90 když se jo snažím předjet, na pohodu 80.
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 18:02:22) Bouřko, do kopce devadesát? To jsi pěkný drak.
Jinak u takto starého auta si nedělej ekologické iluze. To je obecně problém ČR - jsme v tomto ohledu vrakovištěm Evropy.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 18:08:50) Na místních silnicích 90 bohatě stačí, když jedu mimo místně beru si manželovo Svýho času to dávalo i pohodových 110 na dálnici Technickou to prochází bez problémů, tak to snad úplná ekologická katastrofa nebude, ještě pár let musí vydržet.
|
|
Alca |
|
(4.1.2019 18:10:38) Kaipa
"Jinak u takto starého auta si nedělej ekologické iluze. To je obecně problém ČR - jsme v tomto ohledu vrakovištěm Evropy."
Jo, ono je děsně ekologický vydat energii na sešrotování starého auta splňujícího emise a na výrobu nového....... Jinak koukni na Němce, v dobré víře si koupili diesly (které byly propagovány jako bezpečnější) a teď jim zbývají oči pro pláč (mít diesl v Německu je za trest - platí víc a ještě jsou omezovány vjezdy...).
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 18:22:09) Alca, šrotovat třeba 5 let stará auta by byla ekologická blbost, ale o 17 let starém autě si nedělám iluze. Prostředí škodí násobně víc než auta nová.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 18:24:36) No ale to nový auto se taky musí vyrobit, to není jen o provozu.
|
|
Alca |
|
(4.1.2019 18:25:05) Kaipa
jo a proto já mám bez problémů zelenou plaketu zatímco výrazně mladší diesl má problém ji dostat......
Jasný je to situace od situace, ale dokud auto splňuje bez problémů emisní limity.......
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 18:39:23) Alca,
to, že auto emisemi hraničně projde, neznamená, že novější auto s výrazně nižšími emisemi, není ekologičtější.
Otázku benzín/diesel jsi otevřela trošku irelevantně, bavíme se obecně o stáří aut.
|
Alca |
|
(4.1.2019 18:49:11) Kaipo,
no diesly do toho tahám proto, že před řekněme 10 lety se o nich mluvilo jako o těch ekologičtějších vozidlech, protože produkovali méně CO2. Teď jsou na tom majitelé dieslů hůř, než jsem na tom já se svým 19 let starým benzíňákem....... A to nejen co se týče zelené plakety ale třeba i v tom, kolik platí silniční daň (která se taky poítá s přihlédnutím k emisím). jen podotknu, že Němci vidí jako problematické diesly s rokem výroby 2015 a starším.....Mimochodem u novějších benzínu s turbem může docházet ka naprosto stejným problémům s emisemi oxidů dusíku jako u dieslů (protože princip, na jakým se snižují emise CO2 je stejný), jen se na to ještě nikdo nezaměřil......
Evidentně to, co se tvářilo děsně ekologicky, je na tom teď hůř, než ty ošklivé staré konzervy......
Takže bych si fakt netroufla úplně porovnávat, zda je ekologičtější rozumně provozovat starší auto, anebo tohle auto sešrotovat a vyrobit nové (výroba a doprava je zase zatížena emisemi a nejen jimi, ale i třeba spotřebou vody), u kterého je vlastně otázka, nakolik je ekologičtější a jestli se za pár let neukáže, že vlastně zase o tolik ekologičtější není......
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 19:12:02) Alca,
pokud máš 19 let staré auto, potom chápu, že píšeš to, co píšeš.
A víš, mimochodem, jaký emisní limit musí splnit tvoje 19 let staré auto třeba v porovnání s autem starým dva roky?
|
Alca |
|
(4.1.2019 19:17:54) kaipo,
na tu zelenou plaketu a silniční daň je to bez ohledu na stáří (pokud vím)...... Zrovna starší diesly jsou na tom docela dost blbě. Když jsou ty staré šunky tak neekologické, tak proč teda nezažívají stejné problémy jako ty diesly? Proč nemají zákaz vjezdu do měst, vyšší silniční daň, problém získat zelenou plaketu?
Jinak jestli tě to uklidní my máme auto víceméně na nákupy jednou za tři měsíce a na cestu do ČR a zpět taky zhruba jednou za 3 měsíce. Já se primárně snažím auto vůbec pravidelně napoužívat (když to není bezpodmínečně nutné).
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 19:24:56) Alca,
nejsem odborník, ale emise se odvíjejí od stáří vozu a podle stáří musí auto plnit normu EURO 1 (tvoje auto) až EURO 6 (nové auto). A doufám, že EURO 6 je přísnější než EURO 1.
Ale nejsem odborník (to ani náhodou), tak třeba to někdo osvětlí přesně.
Jinak ty diesely, které tě tak napíkají, jsou určitě problém.
|
Alca |
|
(4.1.2019 20:22:43) Kaipo,
Ano, EURO 6 je co se týče papírově přísnější než EURO1. I když se tahle norma nevztahuje na CO2, tak je logické, že i u CO2 bude lepší výsledke emisí u aut novějších než starších. Nicméně obojí je to rozdílné pro benzíňáky a diesly. A zatímco diesly jsou lepší v CO2 tak horší jsou na tom u NOx a pevných částic - například norma pro benzíňák z roku 2000 (EURO 3) je tvrdší než pro diesel z roku 2009 (Euro 5). A to ještě ty Euro 5 a Euro 6 některé diesly (v čechách jich je 148 tisíc) v normálním provozu normu nesplňovaly, měly vbudovaný software, který rozpoznal měření a upravil chod motoru, takže naměřeny byly správné hodnoty.......
Proto je těžké říct, co je ekologičtější. Z hlediska CO2 je to nové auto a diesl, z hlediska NOx a pevných částic může i 19 let starý benziňák být lepší než pár let starý diesl. Takže z hlediska skleníkových plynů jsou lepší a ekologičtější diesly, z hlediska zdravotního účinku na populaci to mohou být i starší benzíny.
Ano, nejideálnější jsou ne moc staré benzíny, ale nevšimla jsem si, že by někdo vybízel k výměně vozu majitele dieslů starších roku 2015 jako majitele 15 a více let starých benzínů, i když pro lidské zdraví jsou škodlivější.......
Ovšem EURO ti ukazuje jen emise při provozu. Jenže s emisemi je spojené i sešrotování starého auta a výroba (plus přeprava) toho nového. Takže pak je otázka každého jednotlivého případu, jestli líp vychází výměna auta nebo provoz starého.....
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 20:35:21) Alca,
debata začala u stáří vozu, ty se stále točíš kolem otázky nafta/benzín. Já bych prostě v 19 let starém autě z mnoha důvodů nejezdila (ekologie, bezpečnost, pohodlí,..), pokud by to nebylo nezbytně nutné. Pokud bych jinou možnost neměla, pak by se nedalo nic dělat. Ty máš jistě taky důvod, proč užíváš takhle staré auto. Já si kromě relativně nového auta ponechám i své přesvědčení, že to je ekologicky příznivější než auto staré.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 20:40:05) No stáří vozu o bezpečnosti a pohodlí samo o sobě nic nevypovídá .
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 20:53:42) Bouřko, tak NIC je poněkud odvážné tvrzení, ale je pravda, že to je hodně o penězích. Ty jsem sem nechtěla tahat, abych nebyla v podezření, že si tady honím triko s naším poměrně novým a dost drahým autem. V autě strávíme celkem dost času, tak jsme podle toho kupovali. Kdybychom ujeli 10 km měsíčně, třeba by byla volba jiná.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 23:35:16) Kaipo, no o penězích to je, o tom žádná. Manželovo kus, co už taky není nejmladší, je původně drahé festovní auto, takže v řadě parametrů je pořád prostě lepší ve srovnání s novým vozem levného typu. A kamarád, co se motá kolem veteránů, by měl na kvalitu nových aut a jistých starých kusů taky názor
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 23:39:12) Bouřko, tak veteráni, to je zase zcela jiný level. Ale mám obavy, že i tam to je o penězích.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 23:51:16) Tak přijde na to. Manžel si z toho svého nejspíš plánuje udělat veterána prostě vydržením Ale výhledově to bude chtít nějaký větší zásah kosmetické chirurgie
|
|
|
|
|
|
Alca |
|
(4.1.2019 20:49:28) Kaipo,
celé to co jsem psala je o tom, že nejde jen a pouze o stáří vozu jakožto o jediném parametru. Že staré benzínové auto může lidské zdraví (a přeneseně i prostředí, protože NOx a pevné částice pro něj taky nejsou ok) ohrožovat méně než zánovní diesl.
A že i to, zda je z hlediska emisí CO2 a obecně zatížení planety (spotřeba materiálu, vody,....) lepší provoz starého auta anebo jeho likvidace a výměna za nové je hodně individuální a záleží na provozu toho auta.
P.S. Pravdou je, že obecně mám dost nerada to hodnocení míry ekologie podle jednoho solitérního parametru....... Takže jsem se asi enchala víc unést, za to se omlouvám
|
Kaipa |
|
(4.1.2019 20:57:43) Alca,
není za co se omlouvat. Naše názory se ne úplně protnuly, ale to není nic proti ničemu. Ukazuje to na to, že problematika je složitější, ale pokud se přestane kupovat (třeba nová auta), přestane se vyrábět a co to udělá s ekonomikou, si ani nechci představovat. A byť to tak z této debaty nevypadá, i já se nerada zbavuji věcí, které slouží. Ale 19 let u auta, které denně používám, je na mě moc. A denně ho používám proto, že v podstatě nemám jinou možnost.
|
Alca |
|
(4.1.2019 21:03:07) Kaipo,
já to chápu, jak jsem psala, my auto moc nepotřebujeme, takže pro nás je nové auto nesmysl. Používat ho denně (anebo mít dítě), tak taky přemýšlím o změně.
Jinak v Německu - tedy alespoň tady, kde žiju - není zase tak běžné mít 2 auta na rodinu, někteří nemají ani jedno, protože mít auto je drahé (výrazně dražší než v ČR). Je to sranda vzhledem k tomu, že jejich hlavní prámysl je automobilový :)
|
Alca |
|
(5.1.2019 11:32:38) Taodvedle
v Sasku. Já myslela, že Ty jsi ve Švýcarsku ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambrosie |
|
(4.1.2019 17:07:35) Bouřko, když jedeš 40 do kopce, je to možná ten problém, proč pak v půlce zůstaneš viset, když nasněží či to klouže. (to není výtka, spíš rada). I s Fabií 1.2 HTP se dá jet tak, abys kopec vyjela.
|
Bouřka |
|
(4.1.2019 17:59:06) Chantrey, pod tím kopcem je 20, takže se člověk nemůže rozjet. Je to prudký a se zatáčkama, nejde tam jet zas o tolik rychleji i s výkonějším autem, pokud jeden není hazardér. Taky tam dost často někdo bourá i za normálního stavu vozovky. Problém byl asi to, že mi to pod kopcem poněkud uklouzlo a najela jsem do sněhu, který se mi nalepil na kola, takže když jsem vjela na led, tak se to začalo protáčet. A v tom prudkým stoupání už jsem neměla šanci to rozjet, vyježděné koleje byly zledovatělé, štěrk dost vylítanej.
|
Ambrosie |
|
(4.1.2019 18:15:08) Bouřko, dá se to. Já bydlím v horách, pod kopcem který sem vede na něj odbočuji z vedlejší, v zatáčce - čili se vlastně rozjíždíš do kopce a do zatáčky. Než vyjedeš nahoru, jsou tu dvě esíčka. V zimě, když začne sněžit, sem přestanou jezdit autobusy - prostě to nevyjedou, stejně jako řidiči, kteří neví jak se svým autem nahoru...
|
|
|
|
|
|