kachna_ |
|
(12.9.2017 11:38:07) Markéto, trénujeme násobilku, cestou do školy, když to stihneme, tak i angličtinu. Úkol měla včera z angličtiny a češtiny + že má cvičit každý den násobilku, sčítání a odčítání v notýsku. Rozhodně to zabralo víc, než půl hodiny.
|
TaJ |
|
(12.9.2017 11:48:11) Lenko a jde jí třeba ta matematika? Nebo si to fakt musí opakovat denně...syn měl taky ze školy vždycky napsané, že si mají denně opakovat počítání a psaní a každý den číst...vždycky mi na to otráveně říkal, proč si to má opakovat, když to umí (což byla pravda), takže od té doby ho nechávám dýchat, když chce, tak si něco počítá nebo čte sám, pravidelně už ani číst nahlas nemusel, problémy s tím neměl, doma ani neprocvičujeme počítání, jenom pokud mu něco nejde, maximálně si procvičuje počty na něčem praktickém, když třeba počítá kolik co bude stát, nebo kolik lízátek si za ty peníze co má může koupit a tak podobně....
|
kachna_ |
|
(12.9.2017 12:08:42) Matematika jí nejde resp. tím jak se nechce učit, tak si třeba tu násobilku prostě nepamatuje, ona se třeba naučí násobky, ale absolutně je nepřiřadí, takže je to úplně k ničemu. Když chci, aby mi teda ty násobky říkala jinak, tak už je oheň na střeše. A ještě ke všemu, když se musí soustředit na složitější početní operace, tak se projeví vliv toho oslabeného zrakového vnímání a pletou se jí znaménka nebo se jí prohodí čísla.
|
Vítr z hor |
|
(12.9.2017 12:34:02) Násobilku se s ní prostě musíš naučit, bez ní bude ztracená. Tahle hra je úplně skvělá a je to relativně bezbolestné učení násobilky: https://www.amazon.de/gp/product/B0012KYZDK/ref=oh_aui_detailpage_o08_s00?ie=UTF8&psc=1
|
Z+2 |
|
(12.9.2017 12:41:46) Nasobilka se dá učit spousty způsobů a naučit se ji zpaměti je ten nejméně výhodný pro pochopení.
|
TaJ |
|
(12.9.2017 12:51:12) U nás se myslím učili násobilku nejdřív tím převáděním na sčítání - že 3x5 = 5+5+5 apod. a pak když pochopili princip, tak se to začali učit zpaměti, aby se jim to zažilo a nemuseli to dlouze odvozovat...paní učitelka měla kartičky s příklady a vždycky ukázala kartičku a měli co nejrychleji odpovědět, opakovali to takhle pořád dokola....učili se tak třeba i číst slabiky v první třídě, syna to vždycky bavilo, dělal si ty kartičky i doma a museli jsme to s ním dělat taky
|
Vítr z hor |
|
(12.9.2017 13:04:43) Toto je úplně geniální názor na sčítání, odčítání, násobení a dělení:
https://www.ucebnipomucky.net/katalog/zbozi/matematika/pocitadla/produkt/ciselna-vaha
Samozřejmě, že nejdříve je třeba pochopit, o co v násobení jde a dále nějakou dobu pracovat s názorem, rozkládat, propracovávat systém atd.
Jenže když si dítě násobilku zautomatizuje, tak mu to nejen pomůže časově, ale taky mu to hodně zvedne sebevědomí (a uvěří, že mu matematika jde). A kupodivu není tak těžký naučit to děti zábavně.
|
|
|
kachna_ |
|
(12.9.2017 13:01:25) ona jí ale chápe a dopočítat jí asi zvládne, ale strašně pomalu, navíc jí to samotnou dost zdržuje a ještě k tomu občas někde záhadně přičítá jedničky (myslím, že si dělá nějaké pomocné výpočty). Ona počítá podle mě dobře, ale jednak teď nevím proč chybuje v přechodech přes 30-40 (což myslím zmizí, jak bude zase víc počítat), druhak si plete ta znaménka, za třetí přičítá ty jedničky (to je podle mě taky o zvyku) a navíc je zmatkář. To je docela šílená kombinace, tak jsem si fakt myslela, že pro ní bude nejlepším řešením násobení pamětné. Já to kombinuju, různě přičítám, odčítám, snažila jsem se jí vysvětlit násobky devíti (jako 10 krát x - x) a už to dělat nebudu
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.9.2017 12:36:48) mám taky třeťačku, násobilku se takhle neučí,Mají Frause a ten na nějaký memorování násobků kašle. Já sice neuznávám nějaký odvozování násobilky ještě v pátý třídě, ale chci tím říct,že jsou různý školy a některý přece jen o něco víc umí dítě namotivovat, navnadit a neodrazovat.
|
Z+2 |
|
(12.9.2017 12:40:44) Fed vidíš a mně se to odvozování násobilky hrozně líbí, protož i můj druháček pak spočítá 23 * 25. A nakonec si tu násobilku docela pěkně zažijou. Zrovná tohle je dle mého názoru super.
|
Federika |
|
(12.9.2017 12:46:45) Jentak, spočítá, to taky vím dobře..I složitější příklady, .Fraus jede trochu jinak..
|
Federika |
|
(12.9.2017 18:00:28) jenkakj, každý dítě je prostě jiný, no. Oba moji synové někde zřejmě schrastili matematický geny (po mně neeee) a násobili-i díky tomu Frausovi velká čísla už ve druhý třídě. Dcera je ve třetí třídě akdyž dělá úkoly z matematiky, mrkne na mě a slavnostně si k tomu přinese obrovský počítadlo z Ikey
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.9.2017 12:45:59) mám s tím už zkušenost od Denise a jsem pro kombinaci obojího Většinou ty děti dokázaly hodně brzy násobit velká čísla, rychle jim to docvakovávalo, ale fakt ještě občas v pátý třídě přemejšlely u třeba 7 krát 8 To by samo o sobě nevadilo, jenže to občas zdržuje a třeba u přijímaček na gympl by to vadilo, tam je na jeden úkol asi minuta, jen s odvozováním je to pa docela bída..
|
Vítr z hor |
|
(12.9.2017 13:06:45) Přesně tak
|
|
|
|
|