| Levandulka+3 | 
 |
(6.9.2015 14:13:32) Chtěla bych se zeptat, jak řešíte zasedací pořádek u prvňáčků, resp. jak dlouho je necháváte sedět podle toho, jak si to sami vyberou..
|
| Kukurice29+3. | 
 |
(6.9.2015 15:05:50) Ja teda neucim, ale dcera je prvnak a 1.9 sedeli podle sebe a druhy den je pani ucitelka posadila podle velikosti.
|
| boží žena | 
 |
(6.9.2015 15:07:54) U nás zachovala dvojice ale změnila lavice
|
|
|
| Tante Bante | 
 |
(6.9.2015 16:14:29) Neučím prvňáky, ale proč je nenechat sedět, jak chtějí, pokud to není problém? A pokud je, tak nač čekat?
|
| Žžena |
 |
(6.9.2015 17:18:47) Tak u nás si prvňáci nesedli jak chtějí, ale jak přišli první den do třídy, navzájem se vesměs neznali, resp. ani ti co se znali, nedostali příležitost nějak si místo vybrat společně s kamarády. Takže zasedací pořádek (který učitelka prý měnit nehodlá) je naprosto náhodný a nelogický (velcí kluci třeba vepředu, obrýlené drobné holčičky vzadu) a není založen ani na případných předchozích kamarádských vazbách.
|
| vlad. | 
 |
(6.9.2015 18:06:09) Ženo, to je divné. Je to nelogické a zároveň asociání.
|
| Levandulka+3 | 
 |
(6.9.2015 21:57:05) Tak to je opravdu zvláštní přístup..
|
|
|
| Tante Bante | 
 |
(6.9.2015 21:59:40) Divné.
|
|
|
| X__X |
 |
(6.9.2015 17:24:58) Neučím prvňáky, ale proč je nenechat sedět, jak chtějí, pokud to není problém?
nejsem učitelka, ale se svými dětmi mám zkušenost, že v první třídě určovala zasedací pořádek učitelka a to tak, že děti průběžně přesazovala tak, aby postupně seděl každý s každým, aby se lépe poznali a měli možnos se lépe skamarádit. prostě aby třeba dvě děti, které se znají ze školky, nebyly spolu při vyučování i o přestávce a nebyly tak svým způsobem izolované od ostatních. ale tedy je pravda, že v první třídě neměly klasicky uspořádané lavice, takže nedocházelo k tomu, že by třeba velké děti seděly vepředu a malé přes ně neviděly.
|
|
| Tante Bante | 
 |
(6.9.2015 22:03:44) To je také přístup, i když tím, že spolu sedí děti, co se znají ze školky, se v izolaci fakt neocitají. Jsou i jiné možnosti jak ovlivňovat dynamiku třídy, než zasedací pořádek, kromě toho by ti asi nejeden praktik řekl, že to, co funguje, je lepší nechat žít, než zkoušet vylepšit. V dobře vedené první tříd stejně děti mění aktivity i skupiny atd několikrát za den.
|
|
|
|