Marie-Ellena |
|
(19.2.2014 8:12:41) Jistě je to jiné a zcela individuální, ale syn (3. třída) trénuje skoro celé odpoledne - vyjmenovaná slova, násobilka, čtení, angličtina...není hloupý, že by mu to nešlo, to bych ho tak "nemučila", je jen zbrklý a nepozorný. Ale učitelka mě začíná lézt na nervy - v pondělí jim řekne, že v úterý budou psát velký diktát. Fajn, učíme se vyjmenovaná slova, opakujeme, trénujeme (i na PC, aby to měl zpestřené) a bác, v úterý píšou velkou písemnku z prvouky. Ve středu jem řekne, že ve čtvrtek budou psát z matiky z malé násobilky. Fajn, trénujeme násobilku a frk, píšou překlad z angličtiny. Apod. Na výzo bez potíží rozdávala ve velkém čtyřky i pětky. Včera syn přinesl trojku z matematiky ze sčítání pod sebe. Psali 4 příklady - 1. správně, 2. špatně opsal zadání, ale matematicky správně, 3. správně, opravený, jale jaože chyba, 4. správně. Tak to už mě vytočilo, že mu správně vypočítaný příklad zaškrtne jako špatný. Navíc mi to její známkování přijde zcela demotivující, když v diktátě na vyjm. slova dá dítěti dvojku za to, že POUZE zapomněl jednu čárku nad písmenem A, jinak vše správně. Jak si má to dítě pak připadat, když má stejnou dvojku jako někdo, kdo udělal tzv. hrubku? Máte podobné zkušenosti? Jak to řešíte? Nebo se na to mám vybodnout? Ale to se mi moc nechce, syn je (zatím) takový poctivý, každá horší známka ho mrzí, sám chce trénovat, nechci to v něm ubít. Zajít za ní a promluvit s ní? Nebo co si o tom myslíte? Řeším kraviny?
|
perko |
|
(19.2.2014 8:19:23) U nás taky třeťák,denně koukneme,co probírali.Když vím,že mu něco nejde,pár minut trenujeme.Někdy ustně,někdy písemně. Nám p.učitelka neříká,co kdy budou psát.
|
Marie-Ellena |
|
(19.2.2014 8:23:31) A snad nejsem moc zvědavá, jestli jo, předem se omlouvám, jaké máte známky? Díky.
|
perko |
|
(19.2.2014 8:24:32) Na vysvědčení měl dvě 2.
|
|
|
Dojanka |
|
(19.2.2014 8:51:51) Dcerka 3. třída - denně půl hodinky. Mám pro ni předem připravenou celou násobilku, tu už namrská levou zadní, pak příklady pod sebe a vedle sebe. Z čj probírají vyjmenovaná slova po "P", tak uděláme stránku v učebnici a pracovním sešitě a pak slovíčka z AJ. Dvakrát týdně mají prvouku, mají mladou dost náročnou učitelku, takže tu se taky poctivě učíme, ale tím, že to držíme na uzdě, tak stačí denně ta půlhodinka až třičtvrtěhodinka. Zatím nosí samé jedničky, mají super učitelku, náročnou, hodně naučí, ale známkuje rozumně, určitě nedává za zapomenutou čárku nad písmenem hned dvojku, tuším možná ještě jedničku nebo jedničku s tečkou.
|
Dojanka |
|
(19.2.2014 8:56:07) Ještě jsem chtěla dodata, že písemky jim hlásí dopředu. V pátek psali velký test z matiky, ale bylo to v pracovním sešitě, oznámila jim to, každý si to mohl doma natrénovat, bylo tam takové celkové shrnutí včetně slovních úloh, dcerka donesla jedničku z hvězdičkou a i celkově to ve třídě dopadlo pěkně, nejhorší známka dvojka.
|
|
|
|
Alena | •
|
(19.2.2014 8:28:07) ANo, pro me by to nebyla prkotina, ja bych si s ni sla promluvit. PEkne v klidu, ne nabrousene. O Tom jake ma cile, proc tak znamkuje, ze je to demotivujici. VAdilo by mi velmi, ze nedrzi slovo (nevadilo by mi vubec, kdyby testy nehlasila, proc se k testovani porad pritahuje takova pozornost, nevim). PRo deti na prvnim stupni je dulezite ziskat dobry vztah ke vzdelavani, samostatnost, zodpovednost, pro me jsou dokonale vyjmenovana slova az daleko za tim.
|
Marie-Ellena |
|
(19.2.2014 8:32:22) Souhlas, cítím to stejně. Ona tvrdí, že jim to hlásí dopředu, aby je nutila se stále učit. Fajn, podle mě, kdo se chce učit, ten se učí, kdo ne, nepomůže ani tohle. Ale vidím, jak to syna ubíjí, je z toho už unavený, je jich ve třídě 31, nechci, aby na učení rezignoval, jinak ho to baví, je zdravě soutěživý, ale tohle je moc.....učíme se proto, protože vím, jakou radost mu dělají jedničky abych ho naučila se soustředit, kontrolovat si po sobě, co napsal (často dělá chyby zbytečné z nepozornosti), ale nějak už je toho moc.....
|
Marie-Ellena |
|
(19.2.2014 8:34:13) Na víkend jim dala 380 příkladů k vypočítání...dělal to celé dny amy to po něm celé večery opravovali. je to normální?????? :-O
|
|
Marie-Ellena |
|
(19.2.2014 8:35:06) Asi jsem ale divná, protože když mluvím sjinými rodiči, říkají "NO jo, je náročná, ale to se jim v životě neztatí." Nezájem, nula, prd, nic :-(
|
|
Alena | •
|
(19.2.2014 9:05:04) TO by pro me bylo asi tezko prijatelne. Dle me by na vikend nemelo byt vubec nic, nebo jen to, co jsem vlastni vinou nestihl (Syn ma jeden vetsi tydenni ukol a kdy ho udela jeho vec, uci to si praci rozvrhnout.). 380 prikladu,hm, opet co ma byt cilem? Predpokladam z toho mnozstvi, ze to bude do zblbnuti x+y=z ? Nebo se z toho nauci i logicky uvazovat, na neco prijit sami? Pokud je to prvni varianta, tak proc? Umel by toho kluk mene, kdyz by jich mel desetinu? Patrne ne, protoze pak uz musi byt tak unaveny, ze si z tho stejne nic nezapamatuje. Opravdu bych si s pani uc. promluvila, ale obavam se z toho jak ji popisujes, ze bych s ni asi spolecnou rec nenasla a jeste si navic evidentne obklopena rocici "klasikari". Mate ji od 1.tr?
|
|
Lída+4 |
|
(19.2.2014 10:27:00) S takovou náloží na víkend bych učitelku poslala do háje, dítě má nárok si odpočinout.
|
|
LaDa_A (2 deti) |
|
(19.2.2014 11:21:04) 380 prikladu na vikend jako ukol? Pani ucitelka si troufa nejak zkouknout / zkontrolovat 10 tisic prikladu (pokud jich je ve tride zhruba 25) ???? Nebo se jenom podiva a prohlasi ze vsechno spatne?
Tohle bych si teda rozhodne libit nenechala. Ani vuci diteti, ani vuci sobe.
|
|
Myšutka* |
|
(19.2.2014 12:15:28) Podobný úkol dostala dcerka ve čtvrté třídě. Místo úkolu donesla paní učitelce dopis, že žádám o omluvení, že to donese za 2 TÝDNY, neb považuji ze zdravotního hlediska za nutné, aby o víkendu odpočívala a ve všední den není fyzicky možné to zvládnout jinak, než po troškách. A že jsem v případě potřeby to řešit na telefonním čísle XYZ. No a protože podobně to doneslo víc dětí, už se to neopakovalo.
Jinak někdy se děti neučí vůbec, jenom si nachystají aktovku, jindy třeba hodinu. Syn ve třetí třídě nepotřebuje zpravidla víc než 20 minut. Teď víc trénujeme diktáty, takže se snažím každý den o diktát dvě - tři větičky. Opravdu kratičký, ale promíchaná vyjmenovaná slova a háčky - čárky. Matika je v pohodě, má na to buňky, stačí mu běžné úkoly nedělá žádné chyby.
|
|
Učitelka na Md | •
|
(25.2.2014 17:22:53) A to jako vážně??? O víkendu si mají děti odpočinout a ne počítat tolik přikladů. Pokud jim učitelka ohlásí písemku z matiky a dá jim z prvouky, přijde mi to teda jako podraz, i když není povinnost učitele písemku oznamovat.Ale třeťákům jsem to většinou předem řekla. Taky mám doma třeťáka-napíše úkol, který zabere maximálně 10 minut a pokud něco potřebuje,tak to proberem-teď třeba vyjmenovaná slova.Ale příprava rozhodně nepřesáhne 20 minut. většinou všechno pochytí ve škole.
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(19.2.2014 10:21:03) Dreamko
vidim to jako Alena, domluvila bych si s ucitelkou schuzku a v klidu si o tom vsem promluvila, ne utocne, ale v klidu. A pak uvidis, zjistis, proc znamkuje, jak znamkuje, apod. 380 prikladu na vikend mi prijde prehnane a celkem obdivuju, ze to syn zvlada.
Me deti se neuci skoro vubec. Dcera je ve 3. tride, dostavaji tydenni ukoly, takze v pondeli dostanou zadani na cely tyden a dalsi pondeli odevzdavaji. Ukolu dostavaji malinko, ale ve skole jsou dele nez deti v CR. Krome jednoho dne konci kazdy den v pul ctvrte, takze na nejake dlouhe ukoly neni tolik casu. Pripravu deti do skoly nesleduju, chteji byt samostatne a resit si to samy. Starsi syn je jakoby v prime a krome ukolu se neuci, na pisemky se nepripravuje. Tim padem nema jednicky, na ktere by mel s prehledem, ale vetsinou kombinaci jednicek a dvojek. Chyby dela hlavne kvuli tomu, ze se nedokaze na cely test soustredit (ADHD), takze pak tam ma klasicke chyby z nepozornosti.
|
|
|
|