| sally | 
 |
(21.11.2011 16:56:46) no ty mu pomoc nemůžeš, protože dospělí se učí jazyk jinak než děti.... zhruba do deseti let se děti učí intuitivně - tj. odposlouchávají fráze a učí se celé fráze. Dospělí to už takhle nedokážou, musí se biflovat slovíčka a gramatiku. Pokud u synka ve třetí třídě najeli na slovíčka a gramatiku, tak je to ŠPATNĚ, děti se takhle učí mnohem obtížněji než tím intuitivním způsobem.
Jestli mu chceš pomoc - zkus mu najít filmy pohádky atd. v originále a pouštějte si to v originále.
|
| Markéta, kluci 9 a 3 | •
 |
(21.11.2011 17:12:11) Sally, ale to by museli mít více než tři hodiny angličtiny týdně, aby se intuitivně naučili víc než pár vět, ne?
|
| perdita | 
 |
(21.11.2011 17:22:36) nĚKDY MÁM TAKOVÝ SMUTNÝ POCIT, že bych se měla spíš ptát: naučit angličtinu pro školu/známky, nebo naučit angličtinu tak, aby ji dítě jednoho dne ovládalo, rozumělo, dovedlo se vyjádřit. nemělo by to tak být, ale vidím v tom dost markantní rozdíl.
|
| Markéta, kluci 9 a 3 | •
 |
(21.11.2011 17:37:46) Tak já zrovna mám pocit, že v naší škole známkují podle toho, jak se dítě dovede v anlgičtině vyjádřit a používat ji.
|
|
|
|
| M | •
 |
(21.11.2011 17:32:11) Ucim tretaky a uz jsme take najeli na gramatiku a slovicka. Prvni a druhou tridu to bylo vsechno o hrani, uceni celych frazi, slovicek atd. Ale ted uz je vetsina deti schopna psat a zaroven i trosku systemoveho mysleni, takze probirame i gramatiku (teda I am, you are, he, she, it is + tvorbu zaporu a otazky - Are you tired? No, I am not.). Samozrejme, ze pouzivame ruzne obrazky a hry, ale mam zkusenost, ze s tou vyukou hravou formou, bez psani, se to nesmi prepisknout - pak se deti nezvyknout jazyk ucit a podle toho to pak vypada. Napodobou apod. se vyborne nauci jazyk pri pobytu v dane zemi, ale pokud maji 2-3x tydne 45 min., tak se proste od te treti tridy musi naucit ucit a mit v jazyce nejaky system, jinak se jim to pozdeji vymsti. Takze doporucuji doma na deti dohlidnout, probrat s nimi, co mely ve skole apod.
|
|
| Siddhártha | 
 |
(21.11.2011 18:00:13) Sally, to není pravda, že se dospělý neumí učit intuitivně.
|
| sally | 
 |
(22.11.2011 2:49:39) Sidárto, samozřejmě, že jsou vyjímky. Jsou dospělí, co se dokážou naučit jazyk intuitivně, a zrovna tak jsou děti, které to nedokážou. ALe většinou to tak je. Já jsem se třeba naučila v intenzivním kursu za pár měsíců (nevím pět?) francouzky tak, že se mě pak francouzi ptali, kolik let jsem žila v Paříži (pochytila jsem i pařížštinu svojí profesorky) - a bylo to hodně o tom, že se celý kurs odehrával ve francouzštině. ALe měli jsme i tu gramatiku - je rychlejší naučit se nepravidelná slovesa nazpaměť, než čekat, že si je člověk "naposlouchá". Ale gramatika a slovíčka nejsou samospasitelný. Anglicky jsem se učila asi devět let a byla to bída, v podstatě jsem se nedomluvila (jako větu jsem dohromady dala, ale nerozuměla jsem odpovědi ) - pak jsem odjela na deset měsíců do Anglie a na konci těch deseti měsíců jsem udělala Proficiency - protože jsem se pohybovala jen mezi angličanama a naposlouchala si věci, v kterých mi pouhá znalost gramatiky nestačí....
K těm filmům pro děti - dobrý mi přijde Peppa Pig... oni tam hodně opakují slova, v různých větách (otázka, odpověď, oznámení), přidávají k nim různá přídavná jména (muddy puddles, big puddles, small puddles), takže jako výuka mi to přijde dobrý....
|
| Siddhártha | 
 |
(22.11.2011 14:42:03) Sally, jj.
A taky souhlasím s tou Pepou, protože jak píšeš a k tomu to ještě opakuje i vypravěč. Je to prostě dokonalý seriál.
|
| Siddhártha | 
 |
(22.11.2011 14:42:29) Výborná může být i Malá princezna, ale zatím jsem ji nikde nesehnala.
|
|
|
|
|
| Jarka | •
 |
(21.11.2011 18:57:45) U kluka ve škole začali natvrdo s gramatikou až v páté třídě, do té doby jeli jenom větičky jako celek. Je to teď docela průser, kluk se do toho zamotává. On sice zná větičky, ale zná je jako celek. Když nad ním úpím, že přeci have got a has got už procvičovali loni a předloni, tak na mne kouká jak tele na nový vrata. Jenže s pár nacvičenými větičkami těžko vystačí, on si musí umět vytvořit sám nové dle potřeby, teď už je učitelka i tlačí do tvoří vět, ve kterých použijí ze slovníku slova, která do té doby neznali. Jak míval bez problémů samé jedničky, tak teď má trojky. V ročníku, kdy chtěl dělat přijímačky na osmiletý gympl (celkově patří mezi nejlepší ve třídě, i v matematických a češtinářských soutěžích, nejenom učením samotném), kde na prospěchu dost záleží, je to opravdu skvělý posun.
|
|
|