| kikina80 |
 |
(3.11.2011 12:56:53) Potřebovala bych poradit - není na netu nebo ke stažení nějaká hra na procvičování sčítání a odčítání (zatím do 20) pro druháka? Jakože vypoočítá příklad a zrovna to PC vyhodnotí jako správné nebo tak něco podobného, prostě něco jiného než psaní příkladů na papír, už z toho blbnu a myslím, že i dceru by to bavilo víc.
|
| Brusinka* | 
 |
(3.11.2011 13:13:52) http://www.naucsepocitat.cz/
|
|
| Hal2 | 
 |
(3.11.2011 13:25:12) http://www.pripravy.estranky.cz/
|
|
| KoproFka | 
 |
(3.11.2011 13:32:37) a co třeba zkusit nenásilně procvičovat v běžném životě? kolik je tady na parkovišti modrých aut? a kolik je tu celkem všech aut? když 2 odjedou, kolik jich tu zbyde? atp. nepřeberné množství variant...
to mi přijde daleko zábavnější - je to škola hrou
|
| KoproFka | 
 |
(3.11.2011 13:35:06) jo, teď jsem si přečetla, že u druháka - ale copak druháci počítají jenom do 20-ti? 
Synek je tedy jen předškolák, ale do 20-ti počítal tak na 3 letech, tybrďo co v té škole přístí rok bude tělat
|
| Kač. ♀ + ♂ | 
 |
(3.11.2011 13:56:55) počíta je myšleno sčítat a odčítat.
JInak my to doma procvičujeme prakticky na penězích ...hrou na obchod
|
|
|
| Aneka_ | 
 |
(3.11.2011 14:25:39) Mirko, jestli ti tříleťák zvládal +- do dvaceti, tak to je geniální  dcera je velice inteligentní a počítá bravurně, ale 20-12 a podobně ji občas fakt dělá problém ve druhé třídě.
|
| Velšice | 
 |
(3.11.2011 16:17:14) Aneko nemusí být. Moje děti geniální nejsou, ale v matice se ukrutně nudí už od první třídy. Ve třech letech tedy jen počítali, nesčítali, neodečítali. Ale ve čtyřech sčítali, v pěti odčítali a než nastoupili do první třídy, tak násobili trojciferná čísla. Po mně to ale rozhodně nemaj..
|
|
| KoproFka | 
 |
(3.11.2011 23:59:11) NO, je hodně chytrej, nikdo ho nic cíleně neučil, on se ptal, když byl malej tak ukazoval a vztekal se a dopadlo to tak, že na 1,5 roce znal celou abecedu + čísla do deseti - a to nemluvil. Kdybych to doma sama neměla, tak tomu prostě neuvěřím - to samé říkala manželova sestřenice, která to viděla a která má doma taky hodně chytrou holčičku. Tchýně, švagrová i sestra mé tchýně jsou všechny učitelky a všechny jsou z něj komplet na větvi.
Ve 2,25 - napočítal bezpečně do dvaceti (počítali jsme na podzim vrány na stromě) - kolem těch 3 let sčítat uměl předměty - čísla asi ne - my ho tohle fakt neučili, ale věděl, že počet znamená číslo, to vím bezpečně. Ve 2,75 objevil číselnou řadu do 31 -v kalendáři a zbytek do 100 si to odvodil - chtěl jen vědět, jestli je je pětcet (místo padesát)... Než šel do školky (v čerstvých 3letech) zvládl početní řadu do 150 - objevil krejčovský metr, když jsem mu šila kapsář. Dál do 200 si to odvodil a tak dále.
Vlastně ho nic cíleně neučíme, já ani nevím, jak bych ho ty abstraktní pojmy učila tak, aby tomu rozumněl, jen mu odpovídám, když se ptá. On se ale hlavně ode mne moc "vyučovat" nenechá
Bezpečně ale vím, že teď (čerstvých šest a předškolák) umí číst, psát tiskace. Počítat ve dvouciferných číslech umí taky - zjistila jsem to tak, že jsem se ho nedávno náhodou zeptala, za kolik let mu bude tolik, co je mě teď - nejdřív prý že to neví, pak chvíli přemýšlel a řekl správný výsledek....njn...
Stejně tak jsem ve čtyř letech zjistila, že chápe násobky dvou - jak je ve školce počítají 2,4,6... Vysvětloval mi, že je to počítání "po dvojkách"...
|
|
| michaela nova 1 dospivajici dcera | •
 |
(14.9.2014 19:59:44) ses blba
|
|
|
|
| kikina80 |
 |
(3.11.2011 14:02:27) Mirko ona úlohy chápe, v pohodě sestaví příklad a vypočítá ho. Jen přechod přes desítku a odčítání nad desítkou najednou ve cvičečení jí občas dělá problém, tak je to potřeba procvičit, proto hledám i něco jiného než klasiku na papír, rozhodně jí nemučím, ono jí to baví a počítá si někdy i sama, jen tohle mě přišlo zajímavější alespoň pro ní. A pokud Tvoje dítě zvládne ve třech letech příklady 15-8,16-9 atd., tak to se Ti fakt ve škole bude nudit
|
| KoproFka | 
 |
(4.11.2011 0:08:38) Víš co, já jsem to asi špatně pochopila, páč zatím kolem školy jen chodíme. Neuvědomila jsem si, že to počítání v abstraktních číslech, o čemž vlastně matematika ve škole je, je pro ty prcky obtížnější, než počítat 15 jablek bez 6-ti... To vím, že by spočítal bez problémů.
Vůbec netuším, co v matice můj synek zvládá (výše jsem psala, jak to s ním je), ale to nejsou až tak úplně abstraktní pojmy - hlavně - on počítá z hlavy - na papír mu fakt nic nepíšeme - ale zkusím to , pokud mi to ovšem nehodí na hlavu...
No, pokud bude po mě, tak mu matika půjde, ale pokud se to nějak zvrtne a bude po tatínkovi, tak potěš - určitě bude všechno "krátit krevním barvivem" - můj manžel je matematikou fakt nedotčen - zvládá sotva 1. stupeň ZŠ a to ještě s kalkulačkou Zas je ale na jazyky (umí 5 cizích slovem i písmem)- takže se výborně doplňujeme, páč v nich já tu matematickou logiku prostě nenacházím...v tom ho fakt obdivuju...
|
|
|
|