| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: Dotaz

 Celkem 127 názorů.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 17:49:09)
Pepo, u nás pokulhává bych řekla ta grafomotorika - grafomotorická cvičení zvládá, napodobí směr a povahu tahu...ale co se týče nějakého spontánního kreslení, tak to ani omylem. Strašně ho to nebaví. Jinak bych řekla, že mimo exprese řeči je ve všem v normě, v něčem i lehce nad..třeba ta pasivní slovní zásoba je fakt neuvěřitelná ( na to, že ve dvou letech rozuměl asi jao 15m dítě),má dobrý logický a matematický myšlení...rozlišuje počty do 20, pozná celou abecedu, Logico primo jede jako das, i pro ty starší děti...

ale, je docela střevo na pohyb a ta mluva no...jinak bych řekla, že bud k věku nebo i třeba trošku lepší....ale dysfázka to asi fakt bude...sice jako mluví už hodně v porovnání s tím, že do skoro 3 neřekl ani ň...ale i tak je to asi slabý...
 Tessis 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 19:17:49)
Gigo, rozhodně pozoruju souvislost s jemnou motorikou a mluvením, to u nás jde fakt "ruku v ruce"...ale jako zřejmě skoro každé dysfatické dítě, mu to malování vůbec nic neříká. Třeba kamarádky stejně stará holčička už krásně maluje vodovkama, že fakt poznáš, co tam je ( sluníčko, domeček, kytka, strom)...to Tygr vůbec, udělá čmaryky čmaryky rychle, abych neřekla, a zas to zavře ~t~~t~~t~~t~

jinak u nás bohužel regres, co se týče dětí...jako pozoruje je, na dálku se i zapojí (mává, mluví na něj, osloví jménem), ale jakmile se to dítě přiblíží, tak už zdrhá a ječí....fakt ta školka pro něj asi bude ze začátku očistec slušnej~a~
 Červánek 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 19:50:31)
Začínám mít pomalu mindrák z toho, že moje "zdravé" dítě neumí vzít pořádně pastelku do ruky...a přitom sledujeme BBC dokumenty o dinosaurech a jiné...Díky Bohu za školku, kde ho ke kreslení alespoň sem tam "donutí"...
 Tessis 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 19:53:48)
Cervánku, bych to asi tak u Jendy neřešila...Tygr kouká na hodinový pořady o letadlech a o Hitlerových bodyguardech a nenamaluje ani domeček ~t~
 Červánek 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 19:56:19)
Ale vy to máte alespoň na co svádět...my neee...my kromě nerovnoměrného vývoje žádnou solidní diagnosu nemáme - kromě vrozené tvrdohlavosti:o(
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 20:35:08)
hele, u nás holka, která řeč prakticky do 3 let dohnala a teď už jen logopedíme, nekreslila skoro vůbec, doteď je to docela bída, ani jí to moc nebavilo, až někdy začátkem zimy se chytila a dělá pokroky. Kluk (kterej se té dysfázii blíží mnohem víc) začal malovat s ní a jde mu to moc pěkně (na to, že je o 2 roky mladší, docela nad jeho výtvory jásáme - u Dr. Kr. namaloval tatínka i s chlupama)
 Tessis 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 21:01:49)
tak já třeba kreslení nenávidim odjakživa, neumím to a nikdy mě to nebavilo....takže těžko říct, jestli to jsou příznaky dysfázie, nebo prostě fakt jako nemá umělecké sklony po mně ~t~~z~~t~~t~~t~~t~
 Červánek 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 8:32:09)
Gigo, díííík, to jsem potřebovala slyšet:o)))
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 14:47:07)
Nejstarší a prostřední synátoři, žádný problém s mluvením, ani s motorikou a malují doteď (9 a 6) jak ....... Nejstarší vždy nakreslil změť čar, jelikož např. člověk musel mít všechny orgány apod. ovšem čas tomu nevěnoval~t~ prostřednímu nestojí pastelka za pozornost... kupodivu oba milují barevné koláže, ale překreslování v době fotografie považují za marnost. Nejmladší 2,5 s cca 50 "slovy" maluje rád tak, že diriguje matku, co má namalovat, sám namaluje čáru a velkomyslně nazve autem. Takže červánku fakt klid, tak nebude mít synek krasopis, koho to dnes doopravdy zajímá~;)
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 20:32:25)
Macčí, kde najdu to video, prosím tě??? Díky!!
 Zazi (1+1+1) 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 21:00:52)
Červánku, u nás nejvíce kreslí nejhůře mluvící Alžběta. Chtěla jsem nadšeně popisovat složitost tvarů, ale neprozřetelně jsem zakoupila vodovky a Bětka je už druhý den fascinována tím, že vyplňuje celé papíry jen a pouze tou světlou červenou. Aspoň že je to taková optimistická barva...
Mladší bratr občas nakreslí něco, co nejsou jen čáry, ale blbě drží tužku (a vzteká se, když ho velejemně upozorním).
No a nejstarší hoch, který mluví jako kniha, teď něco kreslil do školy a ač jsem ho chválila za snahu, výdrž a jisté přesně odpozorované detaily, tak jsem si v duchu říkala, že chápu, proč už dlouho nekreslí spontánně. Všechny postavy byly trošku...divný až zrůdný.
 Červánek 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 21:36:59)
Holky, vážně díky za uklidnění...zvláště v téhle náročné době, kdy nemám čas se mu věnovat tolik, kolik jsem byla zvyklá dříve, mám výčitky a maluju si hrůznostrašné scénáře, jak se nevejdeme do škatulek proto, že neumíme kreslit...a přitom mi přijde, že je "v pohodě" a že alespoň průměrného čehosi dosáhneme:o)
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 21:46:33)
Hani
http://www.maccizpopovic.estranky.cz/clanky/projevy-dysfazie/rec.html
 Tessis 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 11:53:00)
macčí, videa jsem zkoukla, krásně pracujete. Matyáš už tedy mluví celkem dobře, rozuměla jsem mu v pohodě..ale je tam fakt vidět (slyšet) to stále horší porozumění řeči. Ale klobou dolů teda, udělali jste obří kus práce~R^
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 13:59:17)
Ahoj holky, jem v rychlosti, večer se tu určitě stavím, abych dokoukala to úžasné video Macčí - Macčí, pracujete nádherně, jsi pro mě velikou inspirací, schválně si zkusím takto natočit Hančí. Každopádně Matyáš mluví už krásně! A bavilo mě, jak tam Ríša napovídá - tak by to bylo (a bude) u nás též~:-D
Zuzi, stejská se nám po vás!

U nás dnes srací den - bohužel se to nedá nazvat jinak, Hančí má ode dneška tak brutální průjem, až mám o ni strach~:(, ještě že nás to nepotkaslo včera na cestě vlakem z Kolína~:(
Ach ty děti, furt jim něco je...~n~

Ahoj večer...
 Tessis 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 14:13:36)
Hani, já měla sračku minulej tejden..a pro změnu Tygr od včera horečkuje, a i včera blil~q~
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 16:55:03)
Tak jsem si teď Hančí natočila na manželův telefon, ale to je konečná, teď to on musí dát do pc, a já pak asi teda na youtube nebo fejs:-)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 18:34:29)
Gigo, neblázni, nesrovnávej!

Hele, třeba Bojek se sice nedomluví s cizim člověkem na ulici, ale třeba v matice je na tom líp, než zdravý spolužáci (samozřejmě když pominu slovní úlohy). Každý dítě má něco. Já kdybych měla naše školní děti seřadit podle toho, co umí, tak naprosto nevim jak, protože každej je dobrej v něčem jinym. Kdybych je řadila víckrát podle jednotlivých předmětů, tak pokaždý vznikne úplně jiný pořadí. A ani jednou by to pořadí neodpovídalo jejich věku!

MMCH je celkem vtipný, že nekvětší sílu a vytrvalost má naše prvňačka ~t~
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 19:22:13)
Gigo klíííd, vždycky když se budeš hroutit vzpomeň si na našeho stejně starého Kryštofa~;) k dnešnímu dni má cca 50 slov, pilně teď nacvičujeme máma, táta a bráchy, pečlivě jsem se vyfotila mobilem, a tak jsem se na to soustředila, že tam vypadám jako psychopatická vražedkyně, která utekla z psychiatrické léčebny a malej mě poznal a volá máma~t~~t~, ale normálně mě ještě neosloví... slova ještě nespojuje, dnes překvapil hodně, protože odpověděl na otázky jak dělá pejsek atd., doteď zvuky dělal jenom když viděl příslušné zvíře na obrázku, nebo v tv. Ber to tak, že hůř, než jeho starší brácha na tom nebude, tak může být jenom líp, ne?~x~
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 19:52:18)
Holky díky,snažíme se ..... ale vždycky jsem pyšná jen tak dlouho než se potkáme s realitou,ve srovnání s vrstevníky je to tragedie .... já vím nesrovnávat, zatnout zuby a jet dál. ~:(

Do školky se tento týden nejede, Mates má právě 38st a rýmu jako trám. No alespoň doma něco udělám.

Gigo Richard bude mít červenci 3 roky,ale ber to tak jakou on má tady školu (co se týká řeči) .... všechna cvičení dělá s námi a v mnohých ohledech mu to jde líp než Matesovi, on si totiž (na rozdíl od M.) pamatuje. Které 2,5 leté dítě by jsi takto trénovala každý den - odpovím si žádné. On má zase mezery v motorice . Jak píšou holky,každé dítě je jiné a každému jde něco líp a něco hůř.

Jeno spočítáno nemám - ale nevysloví L,Ř,Ž,C,Č( to ve slově samostatně č řekne), problémy má s V,F ( V nemá správně znělé).
Špatně slyší M a N na konci slov - to neslyší vůbec a kombinace M a N (např. temno ap. ) tam je také problém. Teď jsme řešili KLADIVO ... řekne KLAVIVO takže má především problém se sluchem a to mu komplikuje to porozumnění.
 Martule, 2děti 


video 

(6.3.2011 20:51:54)
Macčí, krásně s ním pracuješ.~R^ Máš šikovného kluka, teda oba.~;) držím palce, ať se vám daří dál~;((
Adrianka mluví podobně, možná trošku hůř,ale mám z ní taky radost, protože dělá pokroky.~:-D
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 21:20:02)
zdravím, tak ve školce se nepotkáme, byli jsme týden na horách, teď už jsme týden doma s virózou a v pátek klukovi píchli ucho :-(

S logo teď skoro nemakáme, jen pečlivě zdůrazňuju základní slovosled ve větách, občas kluka opravím a jinak spurtuje sám, nevidím důvot to ještě tlačit. S holkou jdeme ve středu k vámi doporučené logopedce, tak uvidíme, zda nás to znova nastartuje. Minulý týden jsem padala na hubu, od 6 do 10 v práci s resty z dovolené, pak nevrlé děti celý den, a v noci neklidnej kluk. Nějak jsem ho už z uší nepodezřívala, neměl zánět asi 3/4 roku, tak jsem ho chudáka nechal trápit až si sám začal stěžovat. Vzhledem k tomu, že je to pitbull, zánět fakt pocítil dost pozdě a už to bylo téměř přezrálý. Pořád řeším, jak to pořešit se šéfkou, vidím to předběžně na OČR, hlídání tento týden nemám téměř žádné :-(

 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 22:25:23)
Macčí, Bojek je ve třetí třídě a nerozliší M a N nebo B, P a D ani na začátku slova, natož někde na konci. Tak to jste na tom dobře ~R^
Nám chybí ještě asi 10 hlásek... na R apod. kašlu, ale hodně chybí S a K - to jsou holt častý písmena. S umí říct, jen se mu ještě nezautomatizovalo v běžný řeči, ale K vysloví jen s prstem na jazyku, a to ještě ne vždycky (trénuje ho asi rok).
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 22:29:14)
U toho kladiva - možná to není záměna Ď a V, ale problém s měkčením. Bojek DI, TI, NI vyslovuje často jako DY, TY, NY (nemyslim při čtení, myslim normálně v řeči). Mívaj s tim problém i děti s dysortografií...
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 1:20:49)
Jeno no vidíš prolém se změkčováním mě nenapadl,ale je to možné.

LaPepo tak ve středu držím palce a pozor paní logopedka je drsná (tedy ta starší),dcera je super milá osoba. Já tedy výsledky vidím, připisuji to i tomu,že jsem na terapii přítomna (což ve školce nebylo) a tudíž vidím co a jak, pak je to celé snadnější.
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 10:04:10)
Macčí, tak v tom je ta návštěva foniatrie dobrá, že víte kterou hlásku kde slyší, to nevím, jestli logopedka pozná tak dobře?
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 13:22:58)
Alice na foniatrii mi řekli,že některá písmena nevnímá tak jak by měl. Která to je práce naší logopedky - dostali jsme 4 strany slov a jednoduchých vět,které já říkám a Mates po mě opakuje (trvalo to 3 dny než jsme to probrali poprvé) já si poznamenávám co říká špatně - z toho se udělá statistika a je to - hned víš co neslyší. To co má špatně (slova) to se musí naučit.

Až budu mít chvilku čas hodím to celé na stránky do logopedie. Mám kus nahraný tam to celé je krásně slyšet.
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 20:30:42)
No jo, mě je jasné, že to co nevysloví taky může špatně slyšet (a taky špatně psát, to jsme se přesvědčili s Danem), ale myslela jsem, že je možné hlásku špatně slyšet a přitom ji vyslovit..ale to je blbost.
 Martule, 2děti 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 21:28:43)
Alice není to blbost. Jak jinak by se neslyšící naučili mluvit? Neslyší nic a od mala je všichni nutí správně vyslovovat. Musí pochopit mechaniku té hlásky a pak můžou i to co špatně slyší (v jejich příp.vůbec) správně vyslovit. Ovšem, je to velká makačka nejen pro to dítě.
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(7.3.2011 21:46:18)
Marti, tak to jo, u neslyšících.

Jinak s tím měkčením to Dan taky blbě vnímá, di ti ni.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 1:03:42)
tak jsem se musela pochlapit a udělat karty s piktogramy, takže kdo má zájem jsou ke stažení na stránkách ..... už jsme cvičili a docela dobré, pochopil 75% ze zájmen a protikladů. Slovesa zatím nechávám na ažpak,tam to bude asi složitější.
 Červánek 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 7:37:47)
Macčí, pověz mi, kde bereš energii na to všechno??? Nemáš tajný zdroj - prosím, prosím, potřebovala bych zapůjčit- na chvilku pouhou:o)) Jsem v totálním energetickém kolapsu:o(
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 11:06:34)
tak jsme zpátky z logopedie, akorát jsem se teda propadla hanbou, protože holka kašlala jak pominutá, léčí se doma už víc než týden a myslela jsem, že už to bude dobrý, ale na čerstvém vzduchu se rozkašlala až hrůza. No, nakonec jsme to zvládly, stejně jsme se s logopedkou domlouvaly, co a jak. Zatím teda došlo hlavně na výslovnost hlásek, na rozlišování ve slovech jsme se nedostaly.
Macčí, máš pravdu, je to saň, ale zatím jsem dostala přesně to, co jsem čekala a co mi ve školkové logopedii chybí. Teď musím ovšem logo ve školce nějak utnout, doufám, že si to nebudou brát nějak osobně - jak to probíhalo u vás? Nerada bych tam způsobila vlny okolo dětí, s prací s klukem jsem spokojená (řekla bych, že je taky rozdíl v jednotlivých třídách).
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 11:41:36)
Červánku nemám a nejsem dobrý příklad jak to všechno zvládat s grácií,ale bohužel to jinak neumím. Kdyby jsi viděla co všechno já nestíhám ~o~ , ta práce na počítači mě naštěstí baví ( i když teda piktogramů už jsem měla po třech dnech práce plné zuby ) ... pak mě ještě baví nějaké domácí práce u kterých odpočívám (žehlení, šití, pletení ) zbytek je utrpení,které vykonávám ve stylu jen aby tu nebyl úplný bordel. Jediné co musí být hotovo je logopedie, jídlo a čisté děti (dospělí tedy také ) zbytek jak to vyjde.
Co mi dodává teď v poslední době fyzickou energii je mumio, chlorella a překvapivě funguje i hlíva ústřičná + plus ta druhá houba co si těď nemůžu vzpomenout jak se jmenuje,ale je v gano kávě. U doplňování psychické energie zatím hledám - to,že se už v noci vyspím a že se Mates zlepšuje mi docela pomohlo,jen bych potřebovala mít čas na nějakou dobrou knihu nebo film. Možná až budu moct pracovat na zahradě - tam ale zase přijde úbytek té fyzické energie.

LaPepo ten kašel to muselo být nepříjemné,ona je paní doktorka potom docela nepříjemná - ale dobře to znám,už to vypadá v pořádku a jen vytáhnete paty z domova rýma + kašel a člověk pak vypadá,že na logo táhne totálně nemocné dítě. S elegantním ukončením logo ve školce neporadím, já to asi uspokojivě nezvládla.
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 12:28:31)
paní logopedka říkala, že je po vážné nemoci bez imunity, zcela vážně jsem jí nabízela, že přijdem jindy, ale nakonec si jen držela holku od těla.
Jo, se školkou se budu muset nějak utkat, jen nevím, zda mám pohovořit osobně s logopedkou, nebo s ředitelkou, nebo to jen nahlásit na třídě. Přišlo by mi nejčistší to probrat s logopedkou a ředitelkou, ale já jsem trdlo a mám strach, abych blbě nekecala.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 14:22:18)
La Pepo my máme logopedku a ředitelku v jedné osobě - jinak já bych s logopedkou ve třídě pohovořila na téma vyšetření u klinického logopeda a že by jsi to chtěla zkusit tam s dcerou docházet,protože Ti ta přítomnost a sledování průběhu hodiny vyhovuje. No a protože víš,že školka požaduje aby děti,které chodí na logopedii jinam nechodily na logopedii ve školce tedy se ptáš jak korektně ukončit docházku na individuální logopedii ve školce ( je Ti to samozřejmě hrozně líto,ale když to jinak nejde tak se holt nedá nic dělat). Asi Ti řekne, aby jsi napsala papír,že ke konkrétnímu datu chceš ukončit docházku na individuální hodiny logopedie a dala ho ředitelce.
Já to takto udělala, na začátku mě mrzelo,že Mates už nebude ve školce na logopedii chodit,ale pak nám nová logopedka naložila tolik práce,že to sotva stíhám a jsem ráda,že už nic dalšího nemusím. Takže jsem prakticky s logo ve školce nebyla nespokojená,ale ke konci to trochu začalo stagnovat a když teď vidím ty výsledky tak jsem moc ráda,že jsme tu změnu udělali.
 Alička 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 16:35:46)
Ahoj holky, tak zase po delší době.
Čtu, že jste vyčerpané a unavené, já taky ~a~ Jsem hrozná, ve 21.00 se mi zavírají oči a to Dáda poslední dobou vleze ve 20:00 do posele a ve 21:30 přiběhne s tím, že právě dočetl celou knížku~8~ Já už sotva vidím a on si tak pozdě čte ~a~ Tak nějak na mám na nic energii

La Pepo, vy taky chodíte na Hor. do školky, že? Já jsem tehdy taky měnila logopeda, když se Lucka asi měsíc nedostala na individuální logopedii ve školce. Tak jsem potom jen řekla, že už chodíme jinam a bylo. Ale už je to dlouho co tam Lucka chodila ~d~

Macčí, ty karty jsou úžasné, vytiskla jsem Dádovi ovoce a zeleninu do angličtiny a měl z toho hroznou radost. Můžeš mi napsat, kde sháníš tak krsné obrázky ovoce a tak. Potřebovala bych do angličtiny ještě i něco jiného, tak bych si to dala do těch prázdných kartiček co tam taky máš. Problém je, že já nemůžu tak krásné obrázky najít~d~ A ty to upravuješ ve wordu a potom tvoříš pdf?
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 16:59:55)
Aličko obrázky jsou z www.fotosearch.com stahuji kliknutím pravým tlačítkem na malý obrázek,když si ho otevřeš a teprve pak ho uložíš bude mít vodoznak a to já nechci.
Pracuji v CorelDraw a ukládám v pdf.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 17:04:17)
Ještě jsem si vzpoměla,že jsem dávala do komunikačních karet link na stránky kde se dají tvořit úplně stejné karty jako dělám já ( vycházela jsem z nich ) a tam si můžeš dát do rámečku co potřebuješ a přepíšeš si název přímo pod obrázek (jen nebude mít háčky a čárky,protože stránky jsou v angličtině).
http://www.senteacher.org/Worksheet/6/PECS.xhtml
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 17:08:28)
Já jsem hrozná ~o~ pokud budeš hledat na fotosearch tak obrázek bez pozadí najdeš,když napíšeš název a za to isolated.... např. apple isolated. Nebo mi napiš co potřebuješ a já Ti pošlu složku obrázků mailem - třeba oblečení, dopravní prostředky - všechno co je na kartách mám uložené. Ono na tom fotosearch je toho strašně moc - než najdu vhodný obrázek ptolistuji i 400-500 obrázků.
Tak snad už jsem napsala co potřebuji.Howgh ~q~
 Alička 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 17:49:41)
díky, já se na to podívám a rozhodnu se :-) když tak se ti ozvu. On totiž bere trochu ovoce, potom zase něco jiného a tak. Tak by mi stačilo vždycky jen něco.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 19:21:01)
Macčí, to jsou výborný stránky!

Třeba tady (http://www.senteacher.org/Worksheet/18/TellingTheTime.xhtml) si nastavíš jaký pracovní listy na hodiny chceš a vytiskneš! Super, jdu to projet ~b~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(9.3.2011 7:37:36)
ahoj holky,tak u nás opět stomatitida:(((
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(9.3.2011 23:53:55)
hlásím nové příspěvky v rubrice logopedie (včetně videí) a ke stažení karty s jenoduchými větami - buď přímo v článku nebo v rubrice ke stažení
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 7:00:49)
Macčí, je tam ke stažení jen jedna stránka - jiná, než co je v náhledu...
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 12:21:28)
Jeno díky už jsem to opravila ~x~
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 14:29:12)
Ty nemáš co děkovat, já děkuju...
 uplnek 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 15:00:19)
Ahojky, jdu vás po delší době pozdravit. Macčí máš můj obdiv. Díky moc za ty stránky. Dost je využíváme :). Já mám poslední dva měsíc na rozhodnutí, jestli Vojta v září nastoupí do školy :(. Pořád to mám 50:50. Snad mi v tom rozhodování pomůže i PPP. Jsme tam objednaní na květen na vyšetření ohledně školní zralosti.
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 17:06:58)
dámy kde se fláká If? Dlouho jsem ji nezaregistrovala....
 Červánek 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 19:41:06)
Z If už je pouze chyméra...nestíhá, nestačí...má toho víc jak buchet...
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 20:32:03)
áha, tak dík za info....
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 21:01:58)
Úplňku, jsi si jistá PPP?
Nepamatuji si teda přesně vaši dg.

Já kdybych to nechala na PPP, tak mi O. nenastoupí do školy ani omylem. Byla jsem se poradit s dr. Kr. a ta ho otestovala, napsala zprávu, co by měli ve škole tolerovat a dodala mi optimismu.
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 22:19:48)
Eržiko, jak to myslíš, že by nenastoupil ani omylem, že by měl dva odklady? V kolika vlastně šel do první třídy? Adam když půjde nejdřív do přípravky tak bude mít v první hned za měsíc 8.
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 22:41:03)
Alice, já byla v PPP kvůli odkladu, abych měla lejstro. Už s tím, že příští rok ho nechám vyšetřit u dr. Kr. jak se školou.
No a v PPP mi dali takový papír v čem nevyhovuje pro školní docházku, bylo tam asi šest oblastí a nevyhověl snad v žádné. Padla na mě docela depka a příští rok jsem tam nešla.
Dr. Kr. ho za rok vyšetřila, schválila montesssori třídu, bez individuálu, jen s tolencí horšího vyjadřování a grafomotoriky.

Hodně se za rok zlepšil, ale obávám se, že by v PPP v klasických testech neprošel.~d~

O. bude 8 za pár dní. Číst doma musíme, čteme a číst budeme, ale jinak vše v pohodě, včetně psaní. Sice to není krasopis, ale učitelka to neřeší.


 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 22:44:45)
To je to, že Adam by prošel, ale prostě chování ve třídě nedává, tak to aby se nejdřív v tom prostředí školy asimiloval a pak může do školy..~:(
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 22:56:12)
Alice, myslím na Tebe, nemáš to jednoduché.~6~

O. není schopen sledovat a držet tempo například v hádkách a sporech. Nemá opravdového kamaráda, spíš si hraje s klidnými holčičkami. Hned na začátku měl problémy se spolužákem, který si ho vyhlédl k pošťuchování, bouchání a pod., ale teď už je to snad dobré, tedy cíleně se mu vyhýbá.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(10.3.2011 22:56:23)
Eržiko, o rok později by je v poradně vůbec nezajímal, poslali by ho do školy automaticky. Začal by je znovu zajímat leda v případě, že by ve škole měl problémy a někdo (rodiče nebo škola) by poradnu požádali o posouzení. PPP není Raná péče, kde je zajímá, co bude s dítětem dál.
 Dagmar Bartůšková 


:-) 

(11.3.2011 7:19:05)
Červánku jo jasně, už mi to došlo, roděj se jehňata :-)tak až bude moct, ať někdy zajde :-)
 uplnek 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 14:15:37)
Erži, diagnóza Vojty je od dr. Kr expresivní vývojová dysfázie. Byli jsme na vyšetření v listopadu. Měsíc poté jsme ještě byli na foniatrii a tam už dali do zprávy jen rezidua dysfázie. Nicméně mám pocit, že Vojta teď udělal opravdu velký skok. Ve zprávě od dr. Kr jsou všechny složky v pohodě kromě toto, co souvisí fon. sluchem. Ale to se teď muselo taky dost zlepšit, protože Vojta začal slyšet už i koncové samohlásky a i si sám uvědomuje, co vyslovil špatně a sám se opravuje. Problém je v tom, že Vojtovi školka přestává stačit. Je tam ochotný chodit jenom v ty dny, kdy tam má navíc nějaké kroužky. Doma si sám říká o různé pracovní listy. On prostě před sebou vidí tu starší sestru a holt ji asi kopíruje :(. Nese strašně těžce, že by měl ještě rok zůstat ve školce, když ví, že podle věku už by měl jít do školy. Prostě nevím jak z této situace ven. Já sama bych byla radši, kdyby zůstal ještě rok ve školce, ale...
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 14:58:04)
Úplňku, ale to jsou výborné zprávy! "...sám si říká o pracovní listy, slyší a opravuje hlásky" to je krásný.

To u nás nehrozilo. Já na odkladový rok měla O. místo v logopedické malotřídce v obyč. školkové třídě, a bylo to na něho tak akorát. Pracovní listy navíc nevyhledává ani dnes~j~
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 15:51:34)
Tohle ve školce dost trénují, počáteční a koncové písmeno, já mám pocit, že potíž je v tom pořadí písmen.
Já to Adamovi vysvětluju tak, že děti chodí do školy mezi 6 až 8. A tu přípravku už budeme brát jako školu.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 17:38:58)
Holky, kdo neznáte, tak mrkněte na www.logopedonline.cz

prolejzala jsem to tam, a co mě zaujalo, byl článek o Terapii vývojové dysfázie, zejména to, jaké mají děti problémy v hrubé a jemné motorice. Doted jsem si myslela, že je Tygr prostě "střevo" na pohyb, ale co tam popisují, tak to fak přesně sedí. Např. to, že dysfatikům dlouho trvá, než se do a ze schodů naučí střídat nohy a jít bez opory. Tygr až ted začíná jít do schodů sám ( že se jako nedrží mojí ruky nebo zábradlí), ale nestřídá nohy a ještě ten pohyb vyvažuje rukama, jinak by se z těch schodů zkoulel.

Neumí skákat, nikam vylézt atd. Jediný, s čím neměl problém, bylo odrážedlo, na tom řádil od dvou let jak dábel. Určitě to s tím pohybem neplatí na všechny dysfatiky - zrovna Kr. od Gigy je éro, ale na Tygra to platí stoprocentně.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:15:27)
Gigo, tak ono na každé dysfatické dítě nemusí sedět všechny projevy. Tygr má zas dobrou tu sluchovou percepci, zrakové vnímání atd. Ale ten pohyb na něj fakt sedí, já to dneska četla poprvé, že dysfatické děti můžou mít problémy i s pohybem. O jemné motorice jsem věděla - ta je u nás kupodivu dobrá, ale ta hrubá je prostě děs běs.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:16:40)
Tess ono je dost individuální,asi záleží i na typu dysfázie .... Mates jak má receptivní,tak kolem 2 let by ho podle hlavních znaků o věci informovaný laik tipnul na autistu. Až na ten oční kontakt a ochotu komunikovat, jinak byli s Valerikem (od Gothic) jako přes kopírák. Hrubou i jemnou motoriku měli oba výbornou. Paradoxně mám pocit,že čím víc mluví tím je to s tou hrubou horší. Teď jsme zrovna řešili ve školce, že vtáčí špičky nohou při chůzi,má problémy při chůzi ze schodů a na kole se ještě nenaučil - řeším objednání na ortopedii.~8~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:22:37)
Macčí, no já si taky myslim, že je to u každého indi vindi. Jen mě to prostě překvapilo, myslela jsem, že je prostě "tele", a nenapadlo mě, že by to mohlo souviset s dysfázkou. Třeba Beatka od Mak má těžkou epxresivní a ta motorika je u ní hodně špatná, do schodů choděj s Tygrem tak nějak podobně.

Běhokolo ani klasický kolo jsem zatím zavrhla, on má prostě hysteráky, jen to vidí...jezdit na tom nechce, nechce to ani zkusit. Jediný, co ho baví, je klasický Enduro pro mimina, který mu začíná bejt malý. Venku nejde na prolejzačku ani nic podobnýho, naše venkovní aktivity vypadají tak, že se mě celou dobu drží způsobně za ruku a ujdeme třeba 12 km denně, takhle je on spokojenej. Ale třeba jsem ho snad v životě neviděla běhat, řádit atd., jako to maj jiný děti. Ted se jakž takž naučil skákat snožmo = vyskočí asi dva mm nad zem~t~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:23:00)
Gigo, tak to už nás Jonáš ve váze převálcoval...Tygr 95cm a 12,1kg ~t~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:28:45)
Jinak, co mě šíleně štve, tak se zase zhoršil, co se týče vztahu k dětem. Jednu dobu už byl relativně v pohodě, a ted je to zas stejný jako předtím. Např. včera jsme byli v obchodě kupovat boty, a stáli jsme u kasy. Byla tam nějaká malá holčička, menší jak Tygr, takže i jistojistě mladší. Měla v ruce pytlíček bonbonů a jenom je Tygrovi ukazovala, napřáhla ruku směrem k němu. A on hned začal knučet a sápat se po mně, abych ho vzala..asi aby ho ta příšera neukousla nebo nevim ~a~

Jako on to bude mít v tý školce asi pekelně těžký, vůbec mu tohle nezávidim ~a~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:35:06)
Jinak teda u nás pomalu začínaj tříslovný krátký větičky, dvě slova spojuje už aktivně. Slovní zásobu už napočítanou nemám, fakt se to nedá. Odhadem 200-250 slov? Fakt nevím. Ale patlavost šílená, voda a chleba zní stejně. Hají, pálí, vaří zní stejně atd.

Je schopný opakovat jak celá slova, tak po slabikách. Jako největší problém teda momentálně vidím příšernou patlavost.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:43:05)
Jinak jsem v extázi z toho, že už mi normálně dokáže odpovědět na otázku jednoslovně nebo i dvojslovně...ne jenom "jo" a "ne" prostě jakoby najednou z něho už byl hotovej človíček, který má svůj názor, svoje představy a dokáže to ventilovat ven. Je to pro mě hrozná změna, a neskutečně si to užívám...

sorry, že to zas drobím do deseti příspěvků...mě to vždycky napadne, až potom, co to odešlu ~q~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 18:58:16)
Gigo, a jako, že to neumí říct, nebo že těm pojmům nerozumí? Ale on má smíšenou, což asi bude normoš. Tygr pojmy vlevo- vpravo, nahoře-dole, ráno- večer, dneska - zítra dává v pohodě..teda v tom smyslu, že jim rozumí, říct ty slova neumí.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:03:26)
Gigo, u té smíšené to bude určitě normoš, jsou to těžké abstraktní pojmy~;) ony i "normální" děti mívají problém s pravou a levou stranou a tak. Tygr tohle kupodivu dává, on se fakt neskutečně zlepšil v té pasivní slovní zásobě, to až fakt čumim, jaká slova on zná a čemu rozumí. Ono jak vůbec nemluvil, tak se to i blbě posuzovalo, ted jak trošku mluví, tak až zírám, co všechno zná, co si všechno pamatuje atd. On asi blbej úplně nebude~t~~t~Dr. Kr. nám říkala, že tam bude zřejmě velmi slušný intelektový potencionál, takže asi i na tomhle základě je v těch ostatních složkách, které dysfázie zasahuje jakž takž...~d~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:08:12)
No, ale zase jako ten pohyb děs, ty jeho strachy z dětí a různých kravin, sebeobsluha furt nic moc - nenají se lžičkou, natož příborem...svlíkat jakž takž, oblíkat nic... růžový to úplně není. Ale jako jo, dobrý :-) na to, jak to vypadalo, když jsem sem začla chodit, tak to už je bájo..a věřim, že to snad bude čím dál, tím víc lepší...

a jak se zlepšil Kryštof a Kuba, Mates atd., to ani nekomentuju...fakt super~x~
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:16:28)
Macčí, možná lepší než ortopedie nějaké cvičení přes neurologa. Jak nám doporučili ten maxík pro předškoláky, tak mám i kontakt na fyzioterapeutku, kdybys chtěla. Jde prý o korekci svalových dysbalancí. Mě se do toho moc nechce, radši bych až po tom maxíkovi.

 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:24:32)
Adam pojmy jako velký, dlouhý, malý, menší atd. nezvládal z toho důvodu, že velký znamená velikost i věk, pak se stupňováním měl potíž, říká se větší než, tak to nechápal.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:29:43)
Ali,my na tohle máme teď dobrou pomůcku:)takhle se Tygr naučil starý-mladší-nejmladší(malý,jako věkem)
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 19:46:53)
Ahojte holky, koukám, že u všech pokroky~x~ musím se taky pochlubit, konečně v Kryštofových 2,5 letech jsem MÁMA. Slov má tak 60, už 2x spojil slova, jeho nejdelší rozhovor byl hamham táti(jíst párky) když jsem odvětila, že nemáme, tak řekl pápá, jakože půjdeme koupit.
Jinak chci se zeptat, Kryštof strašně rád staví z kostek, ovšem staví 2D, postaví mašinku, sám ji pojmenuje, auto, lampu,krávu, prase, ale všechno naležato... jakoby maloval obrázky, snažím se to převést do 3D, ale marně, prohlídne, zboří a postaví 2D, je to normální, nebo to mám hlásit?~;)
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:08:39)
Dadli, super..průměrný dítě má ve 2 letech 50 slov, které spojuje..takže myslim, že jako v pohodě~R^
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:41:37)
Fakt myslíš??protože chceme dát mladýho do speciální třídy s logo vadami, potřebujeme potvrzení a tak jsme domluveni v místním spc a jsem zvědavá, co nám řeknou.
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:44:57)
hmmmm, já zjistila, že mé školní dítě má poněkud guláš v selátkách, telátkách, koloušcích a spol. a je mu to úúúplně ukradený.~n~ Hlavně že pozná messerschmidta od fokera. ~q~
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:48:14)
O. se naučil na kole až v 6 letech bez koleček, byla jsem hrozně ráda, protože na vsi je to bez kola opruz a na sedátku už jsem ho neuvezla.

Jinak naše logopedka mi vyprávěla o klukovi s dysfázií, který je už na učňáku, a právě měl a má problémy se sporty. Naučil se nakonec jezdit na kole, na lyžích atd., ale dalo mu to práci a nikdy nevynikal.
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:49:12)
hlásím se taky k 2D výtvorům z kostek, cca do 3 let a pár měsíců, ale ve 3.5 staví perfektně 3D, prostě ho to přešlo.

Jinak co se motoriky týká, nejsem si jistá, že obratnost souvisí s intenzitou pohybu. Může být i dítě neobratné, ale ruchlé, což je smrtící kombinace (sice všude nevyleze, ale vždy to aspoň zkusí). Naopak některé obratné děti prostě nemají potřebu vlézt všude, což tedy jejich rodičům závidím, ale zároveň jsem na všetečnost a neutuchající zájem svůch dětí o cokoliv zatraceně pyšná. Pravda je, že to občas nedopadne dobře, jsou pořád samá modřina, občas nějaký ten vážnější úraz, ale zatím žijou :-)
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 20:58:04)
Erži, se nedivím, že jsou zvířátka pro O. nezajímavá ~t~~t~~t~~t~

Dadli, a to je speciální logo třída, nebo jenom logo třída v rámci normoš školky, kam chodil O. od Erži a kam chceme jít my? Jako do speciální třídy, kde jsou děti s různými i jinými postiženími bych ho rozhodně nedávala..pokud je to opravdu jen pro vady řeči, tak proč ne. Nicméně si myslím, že teda jde dopředu slušně a ještě vůbec není jisté, jestli nějakou vadu mít bude. Uvidíš, co řeknou odborníci...

Pepo, no Tygr ten zájem ani nemá, on má nějaký prolejzky atd. na háku, ve městě je to pro něj mnohem zajímavější ~t~~t~~t~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 21:02:46)
a ještě dotaz? Jaké 2D a 3D stavění z kostek? My z kostek nic nestavíme, tak jestli nemáme deficit nějakej ~t~~t~~t~
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 22:41:49)
Je to třída v normoš školce, je tam málo dětí a dochází tam logopedka. Právě to chci v tom spc probrat, co bylo dobré a hlavně jak to vidí někdo jiný fundovaný.
2D stavění je stavění naležato, komín postavíš jako řadu, auto jako kolečka a nad to nějakou kostku atd.
Jinak Kryštof taky tu hrubou motoriku nemá kdovíjakou, vyleze všude, ale schody zdolává přísunem, když se drží za ruku střídá, odrážedlo jen pár odstrků, neskáče, jinak se nají lžičkou, i tekuté věci, ovšem když se mu nechce polívku vypije a těstoviny bere rukama~;)
Končí mi v září rodičák a do práce musím a bohužel musí do školky, kdyby to šlo nechala bych ho ještě doma, tak se snažím aspoň nějak mu to ulehčit.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 22:54:18)
Dadli, aha...tak Tygr nestaví vůbec..max. postaví komín a mašinku, podle Krejčířový a tím to hasne...doma to nedělá ani omylem...my asi ani žádný kostky nemáme...jenom ty Clemmy pro mimina, cos viděla na videu ~t~
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(13.3.2011 23:53:51)
Alice no já vůbec nevím kam se obrátit, neurologa máme tavého trošku na baterky - navíc jsem vycházela z toho,že je to problém spíš pro ortopeda - toho máme dobrého,super sympaťák - dělá u nás miminka a tak má i UTZ v ordinaci.
Za kontakt na fyzioterapeutku budu ráda,ale radši bych to asi měla zkorigované z vícero stran - možná nás objednám i na to neuro.
Teď jsem nemocná ,takže nic neřeším - zítra jde Mates na logopedii s tatínkem ~g~ tak jsem zvědavá .

Co se týká kostek a mluvení u 2,5-3 roky tak mám doma asi nadstandard .... mluví ve větách, staví věže větší než je sám a budovy a třech i více patrech ..... ale zase je levej jak turecká šavle na jiné věci. Když se dívám na stejně staré děti na červenci 2008 tak se to potvrzuje, takže mám doma dva extrémy. ~q~

Dadlenko zase je pravda,že jak pendlujeme tak jediná pořádná hračka co máme u babičky je bedna dřevěných kostek (výhodná koupě v Tesco) takže pokud jsem nechtěla ,aby děti stále čučely na pohádky stavěla jsem s nimi hrady. Takže Richard měsíce boural a teď začal i stavět, navíc jak jsem naučená od dr. Kr. jsem chtěla ,aby dával co nejvíce kostek na sebe (abych jako viděla jestli se dobře vyvíjí ~8~ ) a strašně jsme ho s babičkou chválily - no možná jsem ho měla radši vysazovat na nočník,než blbnout s kostkama.~a~
 Tessis 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 0:55:57)
holky,díky za toho typa s kostkama,to fakt vůbec neděláme...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 6:36:28)
Kluci stavěli ze všeho, co jim přišlo pod ruku - od odřezků do kamen po stavebnice...



Ale nejvíc je uchvátily kostky z vánočního odpadu (krabice vycpaný balícím papírem). Bojka bavilo, že ty komíny jsou fakt velký a když už nedosáhnul, tak si dotáhnul židli a pokračoval dál :-) Nemám tu fotku žádný extra stavby, ale vypadalo to takhle:




 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 6:44:18)
Tak jsem našla jednu se židlí:-)

 dadlenka 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 7:39:42)
Jeno, super stavby~s~Ty pěnové puzzle máme taky, nejvyšší patra staví z dvouposchoďovky~k~ jinak kostky máme ještě po mě, něco jsme dokoupili, Kryštofa to teď chytlo, akorát se ještě neposunul do prostoru~t~ díky LaPepo, vlilas mi naději do žil~;) jenom jsem přemýšlela, jestli to není tím, že ve 2D má větší přehled kde je co, na 3D by si musel lehnout, aby viděl podrobnosti, navíc 2D je víc podobné obrázkům, teda asi~;)
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 7:47:09)
Jé If žije~t~ úplně s tebou soucítím, kolečko nemocí se u nás roztáčí už poněkolikáté~a~ auto krásný a Buba je super~R^
 If & 3♥ 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 7:52:07)
If nežije~a~ If tak nějak vegetuje z posledních sil~8~~t~~t~
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 8:22:40)
Jinak jestli tě to utěší kvůli vytrhnutí osmičky se musím objednat na stomatochirurgii~k~ už jenom to slovo ve mě probouzí hrůzu a s J. Cimrmanem se ptám Boha PROČ???proč opatřil zuby nervy~;) myslím na tebe a a heslem zuby pohroma huby odcházím na informativní schůzku ohledně zaměstnání~2~
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 11:17:11)
Jj, zuby pohroma huby...já mám asi 4 kazy, musím se taky objednat, achjo...

jinak nás převálcovala střevní chřipka, ještě je mi špatně a nemůžu moc jíst,ble....

Jé If žije ~g~
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 18:39:28)
If, super pokrok, často to nastává s souvislosti s horečkou, u nás byl kluk napřed ií (vilík).
Teď otázku považuje za trapně jendoduchou a proto si vymýšlí nejrůznější přídomky, vedou různé méně vhodné části těla a produkty vyměšování.

Choroby - soucítím, prochrchlali jsme hory na konci února (ale děti padly až předposlední den), a teď jedem už 3. týden. Kluk to proložil zánětem středního ucha, holka má chycený dutiny a chlap marodí už od těch hor (má cosi chronického plus totéž, co děti). Já držím rodinu, chodím do práce aspoň tak, abych ještě nějakou práci měla, bohužel v době dovolené neklapnul zástup, tak honím, co se dá, choroba se o mě taky pokoušela, projevuje se to hlavně smrtelnou únavou (odvykla jsem tomu, že děti nespí - a u kluka se choroba projevuje noční aktivitou).
Ale užívám si pokroky dětí - chlap například utrpěl šok, když kluk v noci dotáhnul k nám do postele a knižně pravil: "maminko, trápí mě kašel" (a táhl na hřbetě peřinu, polštářek a krabici kapesníků)
 La Pepa 


Re: Dotaz 

(14.3.2011 18:45:16)
jo a utkali jsme se na ušním s lékařem zřejmě z Indie, který se do kluka navezl, že nemluví.

Zmohla jsem se na konstatování, že na to má diagnózu a že by to měl mít v kartě, že jsme to říkala kolegovi, se kterým se v ordinaci střídá (dohadovala jsem mu po uzdravení audiometrii).
Teda, chlap černej, děsivé vzezření, navíc kluk seděl u mě na klíně v křesle, týden před tím mu ucho píchali, nevím, co by doktor chtěl, jinej by byl rád, že dítě neřve- jak bota,
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 9:18:49)
LaPepo, jsi mu měla říct, že se ho bojí. Náš ORL zase nesnáší, když děti brečí. To že k tomu přispívá i to, že trvá na tom, že děti i po vyšetření musí nehybně sedět , mu nedochází~k~Kryštof řval hlavně kvůli tomu, že ho držím násilím na klíně, ani to vyšetření ho tak nebolelo~d~
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 11:05:54)
Tedy já měla neřvoucí dítě na ORL.

Ale kamarádka mi poradila staršího, neskutečně trpělivého doktora se soukromou ambulancí. A k tomu tam má super sestřičku - děti se po zánětech ucha vyloženě těšily, že jim bude ucho kreslit krtčí hromádky.
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 11:09:38)
Když jsme byli s kryštofem v Ostravě na podrobnějším vyšetření sluchu, tak tam byl úžasný doktor, když Kryštof řval a já po zkušenostech odjinud se omlouvala, mi řekl, že mu to nevadí, že jenom projevuje nesouhlas a že je to přirozené. Musím říct, že po těch zkušenostech mě to normálně dojalo, vůbec mu nevadilo, že Kryštof, než sepsal zprávu, pobíhal po ordinaci, jenom vyhradil místo kam nesmí, kvůli infekčnímu materiálu. Ještě dnes jihnu, když si na to vzpomenu~;((
 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 17:48:25)
Holky, nemáte typa na pěknou dětskou knížku??? My furt čteme Tomáše, ale chtěla bych taky něco jinýho... určitě ne takový ty klasické pohádky od Erbena atd. Jednak jim prý dnešní děti nerozumí ( jsou tam archaismy), a taky se mi vůbec nelíběj.

Prostě něco hezkýho, čtivýho s obrázkama? Říkanky u nás nefrčej, to ho nebaví ( že by kvůli dysfázii??), ale jinak čtený text už ho baví moc, čteme fakt hodně...

díky~x~
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:08:07)
Krtka!!!
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:11:08)
Tess u nás jedou Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky, Rákosníček a hvězdy nebo rybník, Manka,Rumcajs a Cipísek ..... jsou to krásné čtivé pohádky a nejsou moc dlouhé, navíc mají moc pěkné ilustrace. Naprosto nemohu doporučit cokoliv od Sekory, strašně jsem se těšila až začneme číst Ferdu a byla jsem zklamaná .... najednou na mě z toho čiší ten socialismus,který jsem jako dítě vůbec nevnímala.
Teď jsme začali číst Doktora Bolíto a klukům se také moc líbí.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:11:59)
Jo jo Krtka asi také budu muset zkusit, ale nevím jestli je kniha . Měli jsme leporela a ta se tedy líbila.
 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:32:35)
Macčí, díky. Já právě měla představu, že ty pohádky, co jsem četla i já...právě Rumcajs a tak, že je to taky psané tím "starým" jazykem. Třeba ten Tomáš je starý, ale hlavně, jak je to přeložené z angličtiny( která se tak nemění, četla jsem třeba i Austenovou v origoši a pohoda), tak je to fakt srozumitelné v pohodě.

Právě nevím, jestli by pochopil nějaké slovní obraty, které se ted už běžně nepoužívají. Ale určitě zkusíme :) Krtek je jako knížka? To jsem nevěděla, taky jsem myslela, že jenom leporela - ty ho nebavěj.

Je zajímavý, že u čteného textu vydrží mnohem dýl, než u pohádky v TV...jak se mu dalo to porozumění do normálu, tak je právě spíš "sluchový" typ, než vizuélní...~d~
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:36:40)
macčí je, máme Krtka a televizi :-)a dnes jsme v knihkupectví viděli za výlohou všechny ty známý příběhy s kalhotkama a spol a normoš papíroš knížkoš...
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:38:54)
Ten Krtkoš a televizoš je normální knížka, čteme ji před spaním, je docela dlouhá...a rádi čteme taky Bořka nebo Ovečku Shaun nebo Pošťáka Pata...
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:40:37)
U nás frčela Martínkova čítanka, Radovanovy radovánky, Honzíkova cesta, O letadélku Káněti a potom všechny naučné knížky- už vím proč apod. Jinak krtek jsou i knížky, doporučuju Krtek ve městě- je tam spousta dopravních prostředků~;) moje děti pohádky nezajímají, víc letí příběhy o dětech. Než to kupovat, doporučuju jít do knihovny, pro tříleťáky toho mají dost a umí i poradit a když se netrefíš, žádná škoda
 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:44:20)
Holky super, moc díky ~;) Pošták Pat by určitě frčel, tyhle pohádky typu Tomáš, Pošták,Hasič Sam atd. ho baví hodně. Dadli, super typ s knihovnou, nechápu, proč mě to nenapadlo ~q~ já furt všechny knížky kupuju~q~

Máme doma tu Velkou dětskou encyklopedii, tak na ní občas něco trénujeme ( ty části těla složité a tak). Mně se ta knížka líbí hrozně, no jeho zas až tak moc nebere, ale ono je to od 3-6 let, takže asi spíš pro větší děti. Ale co se týče prohlížení knížek jako takového, tak to už úplnej útlum, ani omylem. Bud si nechá číst, nebo nic ~d~
 Dagmar Bartůšková 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:45:43)
Tess já tyhle knížky chodím kupovat za kilčo do Levných knih...i nějakou s Bleskem McQueenem tam měli..
 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:49:44)
Essi, do levných mám plán i kvůli nějakým pohádkám na CD ...tak to tam omrknu:-) mamka má kartičku do knihovny, tak jí řeknu, at nám tam po něčem mrkne~R^
 Červánek 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 19:09:31)
Jsem tu na vteřinu - Jenda opět chrchle:o( Tess, proč tam nejdeš s Tygrem sama - do knihovny? My chodíme už od dvou let...a vybíráme si knížky sami - a jak už bylo řečeno, najdeš tam takové které by tě ani nenapadlo kupovat nebo na které prostě nemáš...při tom množství...velké obrázkové s různými stroji, povolání...úžasný...Jo, a u nás jede Čarodějka Katka - dokonce jsme ji dostali i od Ježíška:o)
 Hanka+Hančí5/05+Štěpán12/07 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 19:14:00)
Ali, máš mejl.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 19:46:52)
Nově na stránkách přepisy Matesových zpráv - neuro, foniatrie a psychologie ..... tak můžete porovnat. Zajímavý je popis logopedické práce s Matyášem při pobytu na foniatrické klinice.
Dále pak nově inspirace pro práci dětmi na velikonoce - kohouta mohu doporučit. Bavili jsme se u toho všichni.
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 20:16:59)
Tess, jdi do knihovny dopoledne, to tam nebývá ani noha, školáci chodí pařit na kompy až po obědě~;)
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:51:10)
Mě se právě ty anglické překlady nelíbí~d~

My čtem Ferdu mravence, četli jsme Kocoura Mikeše i Kocourka Modroočka, teď Bubáky a hastrmany, taky Dášenku... mě se čeština v těchto knížkách moc líbí.

A chystám se na Malého Bobeše - už mám větší děti a teď to bylo v tipech ve čtenářském deníku. Myslím, že pro ně bude zajímavé, jak žily děti dřív.
 Eržika. 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:53:32)
Tess, do knihovny vem prcka sebou.
Dětský je za pár korun, mají tam hezké prostředí a o obrovské množství titulů i pro prcky, různých žánrů. A jako bonus pro maminky různé vzdělávací knížky o výchově a podobně.
 Martule, 2děti 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 22:17:29)
Macčí, tobě děti vydrží u Rumcajse? Já to zkoušela číst a vůbec je to nebavilo. Ty (počeštěné) výrazy z němčiny mi přijdou na ně moc složité ~d~ Naopak Ferdu mravence bere aspoň dcera.
Erži, Malý Bobeš je super knížka, já to četla na základce ~R^, ale pro ty předškolní asi ne.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 22:59:08)
Marti, vydržely všechny 3 knihy - já jsem občas kolabovala, ty německo/české výrazy mi dávaly dost zabrat - to máš pravdu. Ještě se u nás líbil hajný Robátko. Jsou to všechno knihy po mě, kupovala jsem zatím jenom Rákosníčka. Do knihovny s nimi nepůjdu, bojím se, že by v nestřežené chvíli zapůjčená literatura urpěla nenapravitelné škody - Ríša má omalovánkové období - tedy omalovává vše kolem sebe jen omalovánky ne.
 Martule, 2děti 


Re: Dotaz 

(16.3.2011 6:33:37)
:-) šikovný chlapec, to radši doma nemalujte~;)
My s mužem taky máme mnoho knih po nás, ale děti radši poslouchaly čtení knížek od Egmontu:Medvídek Pú a pohádky Disney. Do těch českých asi musí vyzrát.~d~
 dadlenka 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 18:56:41)
Většinu knížek si půjčujeme z knihovny, velká výhoda je i v tom, že P. zabrousí i na takové tituly, které by tě nenapadlo mu předložit, nevím jak u vás, ale u nás je velký výběr a mají i leporela, časopisy a spoustu knížek na cd- kluci milují včelí medvídky a dášeňku- ta se mimochodem i krásně čte, narozdíl od Sekory~;)
 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 19:12:59)
Erži, oukej..díky :)já tam dřív chodila, ale přišlo mi, že tamn nic nemaj...ale mamka je ted spokojená, jak to tam předělali :-) snad tam vydrží víc jak pět vteřin~t~~t~ my s tímhle máme furt šílený problémy - herny, dětský koutky, nějaká zábava pro děti - když je akce...nic, nic nic...jen řev a chce jít pryč.

Ted ve čtvrtek jedeme na sraz, bude tam dost dětí, takže pro něj opět peklo...ale prostě si nějak zvykat musí, už byl relativně v pohodě v tomhle, a ted zas šílený. Má schízu i z tý logopedky Barči, jakmile se k němu přiblíží, tak už ječí hrůzou..~Rv

tohle mě fakt točí...

 Tessis 


Re: Dotaz 

(15.3.2011 19:13:29)
Cervánku, viz. výše..- řev a chce jít okamžitě pryč...~;)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(8.3.2011 10:01:07)
Hlvně je možný hlásku správně slyšet a špatně vyslovit. Bojek třeba to pitomý K slyší dobře, ale prostě vyslovit ho nezvládá... M a N sluchem neodlyší, ale vyslovuje správně.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Dotaz 

(6.3.2011 18:27:48)
Macčí, super pokroky!

Máš spočítáno, kolik nevysloví hlásek?
 Alice + 3 


Re: Dotaz 

(4.3.2011 21:29:29)
U Adama je velký rozdíl v tom, jestli "kreslí" spontánně ty svoje zajímavosti nebo napodobuje podle předlohy písmena, čísla (i když je umí sám) - to je pak dobrý..ale když to má dělat podle diktátu a nevidí to, je to velký rozdíl. Takže i když nám ve školce tvrdili, že grafo je u něj dobrý oproti jiným dětem s dysfázií, tak se ukázalo, že není.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 0:41:13)
Alice tak u nás je to s kresbou stejně jako u vás. Teď už se trochu zlepšil a na požádání i něco nakreslí,převážně jsou to ale věci,které jsme už spolu kreslili (kreslím já on mě kopíruje na svůj papír). Nedávno mě překvapil a na logopedii kreslil i věci zcela nové jako např. konvici na čaj,koláče ap.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Dotaz 

(5.3.2011 0:44:09)
PS: dědičné to není ... já kreslím ráda a slušně, tatínek má UMPRUM a kreslí krásně.

naučila jsem se vkládat na naše stránky videa tak pokud je zájem v projevech dysfázie/řeč je záznam Matesovi řeči v 6-ti letech.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.