| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování ve druhé třídě

 Celkem 119 názorů.
 kathy 


Téma: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 10:36:42)
Maminky druháku, chtěla jsem se prosím zeptat, jak u vás ve škole známkují. Byla jsem na třídních schůzkách a zjistila jsem,že je naprosto normální,že děti maji 3 i 4.
Hodně z prvouky, o které jsem si myslela,že by měli děti díky ní získat všeobecný přehled. Tak tam nosí děti s testu špatné známky pořád.
I v ostatních předmětech mi známkování přísné, příjde mi, že pak to ty děti strašně demotivuje.
Děkuji za názory
 Kalamity YANKA 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:39:49)
týý jo, to je síla.
školačku zatím nemám, ale pamatuju, žře moje první trojka byla snad až ve 3 nebočtvrtétřídě. a zprvouky vůbec.
~a~~a~~a~
strašný, chudáci malí~;((
 Jeřabina 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:40:55)
Sousedka má druháka a je z toho taky špatná.Co chyba to známka dolů,když prohlížím sešity,tak mě jímá hrůza,že nás to taky čeká.Přesně jak píšeš - prvouka ... bez komentáře.
 hanka 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:41:47)
Myslím si,že je to tak správné,dostat takovou známku jakou si zaslouží.U nás se také od druhé třídy známkuje přísně za jednu chybu dvojka,za dvě trojka atd.....našeho syna to hodně posunulo dopředu,když ví,že nedostane známky zadarmo,učí se do školy každý den,i když ho to občas nebaví.
 kathy 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:46:59)
to je sice pravda, ze se maji deti ucit, ale mezi prvni a druhou trisou je to znatelny krok v klasifikaci, co bude ve vyssich rocnicich ?
 hanka 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:50:52)
Ve vyšších ročnících je budou známkovat stejně jako teď a už je to nepřekvapí.Já v tom nevidím žádný problém.
 VěrkaS + 3♂ 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:01:30)
Já vidím problém v tom, že se děti učí kvůli známkám ~Rv
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:04:36)
Proč myslíš...moje děti jsou od malinka zvědavý a já jim odpovídám...i když mi občas někdo řekl..na to jsou malý.... a i oni vědí,. že mají sice dvojku,ale třeba z nepozornosti....hlavně moje starší dítě je takový aktivní....a pak udělá chybu.,...jak chce první odevzdat test....
 VěrkaS + 3♂ 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:17:06)
No, jak to myslím? Spoustu rodičů a dětí zajímají jen známky. Učí se pro známky. Podle mě by měl být 1. stupeň převážně motivační a ne "známkovací" . NAštěstí má můj syn vcelku moudrou paní učitelku, která sice známkuje, ale sama nám na schůzce říkala, že na ně neklade moc velký důraz. Všímá si, jak děti pracují, jak přistupují k učení a snaží se je co nejvíce nadchnout pro to, co se zrovna učí. Zdá se mi, že tudy vede cesta.
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:19:08)
no,ale to já mám taky...taky máme jen konzultace kde se bavíme jen o našem dítěti...dostaneme A4...a tam máme slovní hodnocení.....protože známky nejsou to pravé...třeba pro našeho pohrkanýho Luka
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:20:54)
souhlasím..
Takhle přísný známky ve druhý třídě jsou demotivační, špatný,mn esprávný..Prvni stupeň by měl bejt o motivaci, získání si dítěte ke vzdělání...
Díky tomuto přístupu,od základu špatnýmu, je většinadětí už ve třetí třídě školou zhnusená...
Naštětsí jsme chytili školu dobře,David se teď připravbuje na zkoušky na víceletý gymnázium a mluvila jsem o tom s ředitelkou gymnázia, sama mi potrdila,že je katasrofa,s jakýmvztahemke škole ty děti přicházejí..Motivovat děti tímhle způsobem je jistě snazší pro učitelku,je to ale absolutní chyba..
 Tenna /2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:23:37)
Také souhlasím.
 Leňula, Andělka a Emilka 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 16:36:24)
No tak u nás už se známkuje v první třídě. do pololetí se známkovalo do 3 a od pololetí říkala na třídní schůzce, že už to normálně zvednou na 5. což mi přijde na první třídu děs. pamatuju, že my jsme byly známkovaný až ve druhý. bože dyť ty pr"dolata se teprve rozkoukávají a oni už je takhle známkují ~a~~a~
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 17:24:51)
Leňulo,
a pak jsui z toho ty děti,který mají ten pokřivenej vztah ke vzdělání, jak říkala paní ředitelka na gymplu..~t~ A taky říkala,že se jim pracuje mnohem líp s dětma,který takovou drezůru neměly a který hltají nový poznatky s nadšením, školu mají rády..
 hanka 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:16:21)
Takže je lepší jim dávat jedničky,i když si je nezaslouží?
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:32:30)
Lepší je nedávat známky žádný ~;)
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:22:31)
Mam syna prvnaka :
jedna chyba v matice = dvojka, dve chyby =trojka, dal s edavaji podpisy, ale po pololeti najizdi na 4.

Je to naprosto normalni, dite dostava hodnoceni za to, co umi. Pokud nedava pozor, neuci se doma, pak neumi a ma 3 a 4.

Proste je to normalni.
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:25:43)
není,Cairo,
je to zastaralý způsob, naprosto demotivující a používají ho většinou špatní učitelé..V první třídě naprostá katastrofa..
Vystřídali jsme dvě školy a jsem moc ráda,že tam nikdo z učitelů včetně ředitelek tento názor nesdílel....
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 13:31:45)
Pokud mas sanci stridat skoly...
ja tu moznost nemam, dite by mi muselo dojizdet, v míste bydliste je jedna ZS

Proste to neresim
Nemyslim si, ze je to extra velky problem
Pokud je dite vedomostne a znalostne na trojky, holt ma trojky - a cim driv se s tim dite vyrovna, tim lip pro nej i pro jeho rodice.

Docela si pamatuju, jak moje ne zrovna inteligentni kamaradka mela ve druhe tride stejne vysvedceni jako ja, ve treti mela jen o dve dvojky vic na vysvedceni, ve ctvrte tak - pak jsme prestoupili na jinou skolu na druhy stupen a ha! ja zustala na vyznamenani, a kamoska najednou patrila mezi trojkarky - ctyrkarky... a too si mela slyset jeji matku, jak mne protezujou apod.
Dneska je kamoska naprosto spokojena prodavacka, zije v Anglii
Ja jsem vystudovala KU a ziju v Cechach
o znamkach ve druhe tride zivot prece neni :-)

souhlasim s nazorem, ze je to rozhodne lepsi, nez za chyby davat lepsi znamky jen proto, ze je ditko male
to je demotivujici
a zejmena pro chytre deti
proc se pak snazit, kdyz kdejakej blb ma jednotku jako chytre a ucenlive dite
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 14:16:51)
JJ přesně..manžel má spolužáky......ten kdo na základce sotva prolejzal skoro propadal.....tak najednou úspěšně podniká.....a další co se skvěle učil a má vysokou...dělá v podniku za mizerný plat....
 Betina 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 15:05:34)
tak už to v životě ale je, kdo je jak schopný se zpravidla ukáže až v dospělosti a známky ze základky to opravdu moc neovlivní a proto je pitomost demotivovat děti na prvním stupni pětkama jen proto, že něco nenaučily nazpamět
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 14:27:51)
Cairo,
když ty trojky a čtyřky má dítě na druhýmstupni nebo ve vyšších třídách prvního,tak je to v pořádku..Ale druhá třída, to bych s e bouřila, nejde o to,že jsou malí,ale že teprve získávají nějakje vztah ke vzdělání, jakékoli rozdělování na ty "lepší" a ty "horší" je v tomhle věku nanic, není třeba, děti se dají motivovat jinak,v tomhle věku..A oni samy většinou ví,i bez známek,komu to jde líp a komu hůř..Ale ty známky tam fakt nejsou podstatný..

 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 14:37:23)
V tomhle ohledu se neshodnem.

Stojimsi za tim, ze cim driv deti i jejich rodice zjisti, ze ditko neni genius, ale pouze snazici se prumer, popr. naprosto nesnazici se individuum, tim lepe.
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 14:43:14)
Cairo,ale on nikdo netvrdil,že by mmělo dítě dostávat jedničky, i přesto,že na ně nemá a že je výrazně slabší než opravdovej jedničkář...To se dá dělat úplně jinak..
U nás dítě, ve druhé třídě, který prostě něco nenapsalo dobře, nedostalo známku vůbec. Mohlo si práci opravit a řešilo se, proč to či ono napsalo špatně..Takže samozřejmě všichni,včetě toho dítěte věděli,že to nebylo na jedničku..Navíc-a to je hodně důležitý-dítě nebylo demotivováno, mělo šanci si to opravit,tudíž i rychleji pochopilo, na co se zaměřit. Nebylo to nespravedlivý...Musímříct,že většina dětí se snažila o hodně víc,než kdyby jen tupě přijala horší známku..Děti si braly dobrovolný domác í úkoly,mohly se přetrhnout..A chyby si zapamatovaly mnohem rychleji...
Tvrdím,že rozdávat ve druhý třídě špatný známky nic dobrýho nepřináší,je to jen snazší pro učitelku..
 Federika 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 14:54:55)
a rodiče samozřejmě věděli,že dítě není génius, komunikace mezi školou a rodičem se přece nedá omezovat jen na známky, my dostávám e každej tejden písemný hodnocení, třeba...
 Jedůfka / 99,00 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 15:55:33)
Ve škole by přece nemělo jít o to, jestli je někdo génius nebo není, děti by se měly učit podle svých schopností a možností, měla by se víc hodnotit snaha a přístup, než práce porovnávat známkami.

U staršího syna na gymplu se taky hodnotí procenty, i když ty se pak převádějí na známky. Ty procenta mi ale řeknou daleko víc, než známka. A děti jsou motivované tím, že špatné známky si můžou opravit, když se sami přihlásí o práci navíc ve formě referátu apod. Za nepřinesené domácí úkoly se dávají černé puntíky, za tři je pětka, ale dají se smazat dobrovolnými úkoly, akorát dítě zase musí samo projevit snahu a přihlásit se o ně. Funguje je to znamenitě, není to takovéto dostal jsem čtyřku, no co se dá dělat, ale dostal jsem čtyřku, tak se musím postarat, abych to napravil. A kuli za domácí úkoly dostane fakt jen trouba a ignorant.

 Etraska 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 17:41:17)
S trojkama a čtyřkama ve druhém ročníku souhlasím, pokud je to ovšem na štřední škole...
 Andreya &Domi99,Pati07,Adeli10 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 17:36:09)
Za chyby dávat špatné známky nemusí,stačí špatný výkon neznámkovat. Jen ohodnotit a dát novou šanci.


Upřímně,když ti v životě nebo v práci něco nevyjde,vybreš si raději facku nebo možnost zkusit to znovu a líp?
 Jindriska2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:51:00)
Mám dceru ve 3.třídě a myslím si,že je to správné. Naopak dávat dětem lepší známky jen proto,že jsou malé,mi přijde naprosto demotivující a může vést k tomu,že si děti navyknou,že se nemusí učit,prz stejně dostanou dobrou známku. Špatná známka je opravdu motivuje k tomu,že se učí,mám v tom vlastní zkušenost a jsem ráda,že učitelka děti známkuje,tak jak si zasluhují - je to dobrá příprava na 2.stupeň, stejně jako to,že nemají jednoho učitele.

ad prvouka - není pro ty děti tak lehká,opravdu jim nezbývá než se jí učit.
 Markéta 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:55:10)
Mám dceru ve druhé třídě a už donesla pětku z matematiky. Jinak nosí jedničky, někdy dvojku. Na třídních schůzkách nám učitělka říkala, že známkuje od 1 do 5. Také mě to překvapilo. Dcerka byla z té pětky hodně špatná.
 Markéta 
  • 

Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:57:30)
Ale jinak souhlasím s Jindřiškou. Dávat dětěm známky, které neodpovídají tomu jak se učí, není podle mě správné.
 Líza 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:28:05)
Jindřiško, když použiju tvoji logiku, tak tento systém vede naopak k tomu, že naučí děti, že se nemusí učit, protože stejně dostanou ŠPATNOU známku...
Taky to považuju za demotivující.
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 16:28:43)
Tak jsme se optala a dávaj normálně i 5. zas pokud se nepřipravuje dítko,nepíše úkoly atd tak si těžko zaslouží něco jinýho ne? Pokud teda nemá nějakou poruchu učení atd..
 Michaela Pecharová 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:53:39)
Ve druhém pololetí v první třídě byla nejhorší známka trojka, ale ve druhé už taky známkujou celou škálu, i když pořád ne tak přísně, jako to bude výš... Jestli někomu padla čtyřka, to nevím, ale trojky určitě...
Ale spíše z matiky nebo psaní, prvouky asi e ~d~
Zeptám se dcery, ta bude vědět :-)
 Nasuada 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:56:36)
Kathy, demotivující je jakákoli známka. Děti se pak neučí protože se chtějí něco dozvědět a umět, ale aby dostaly jedničku a nedostaly špatnou známku. Můžeš se na to prostě vykašlat a učit dítě, že prvouku, čtení, psaní atd. se učí protože....... (důvod se jistě najde a pokud nenajde pak nevidím důvod proč se to učit) a že ti nezáleží na tom jakou známku přinese, ale těšíš se na to jak ti bude číst, jak ti napíše vzkaz nebo že kdyby se třeba ztratil/la tak bude umět říct svoje jméno, tvoje jméno a adresu. Možná by taky pomohlo si promluvit s učitelkou, že by si ocenila jiný přístup. Tedy pokud jsem tě odhadla správně.~;)
 Kahlan+5 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:59:00)
A souhlasim s Nasuadou, my znamky neresime vubec, proste jen podepisu notysek. Loni jsme mela tendenci to s nim probirat, ale dost ho to obtezovalo. Nejak proste nechape, ze by ho znamky mely motivovat:-)
 kathy 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:09:02)
Nasuado, docela jo :-)
teda spis pro vysvětlení, mě domu nosí z prvouky většinou ty dvojky, jedničky ne :.-(. Ale docela jsem tam na ty 3a 4 koukala. Nebylo to o tom pocitu, že moje dítě nosí domu špatné známky, spíš celkově jak se ve druhé tříde známkuje.
je fakt, že učená mají spoustu, u nás ve škole už malá nasobilka do 5, počítaní do 6, i a y, ale ne vyjmenovaná slova,to je myslím až ve 3.
A koukala jsem,že každá škola to má jinak.
Z čestiny jsme absolvovali kolo vyštření na disgrafii, máme papír, že se má dítě přezkušovat ústně, neb při snaze psát krasopisně, nezvládá soustředit se na háčky a čárky, popřípadě na i y. Ale s p.učitelkou o tom moc není řeč.
Ale,spíš to bylo brané tak globálně, celá třída.
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:14:12)
No vidíš...já byla s Lukem na dni otevřenýchg dveří na gymplu a tam nám kladli na srdce aby jsme k přihlášce přicvakli co má dítě za DYS,aby mu k tomu přizpůsobili testy na zkoušky.....takže hodně záýleží na úče....
 Tenna /2 


Chyba učitele 

(17.12.2009 11:17:20)
Souhlasím. A navíc to, že děti dostávají ve druhé třídě špatné známky, je také vizitka učitele - málo je naučil. Měl by zpytovat svědomí především on (ona). U druháčků to ještě není lajdáctví, že se oni doma nešprtali - druháčci by se měli to potřebné naučit ve škole během vyučování. Proto tam ze zákona povinně chodí. U mého syna se známkuje bohužel podobně, píšou testy na počet chyb - klasika, jako na střední škole ~;(( On je naštěstí jedničkář, tak to tolik neřeším, ale ten přístup mi také úplně nesedí. Dcerku mám prvňačku a tam paní učitelka dává jenom jedničky. Pokud to není na jedničku (a zadarmo ji rozhodně nedá), nedává nic. Je to zlatá, rozumná ženská a děti ji milují a rodiče též.
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 11:21:52)
přesně tak,Tenno, z takové školy byc dítě okamžitě stáhla a učitelka by si můj názor za klobouk asi nedala..
 Lída+2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 11:26:21)
Federiko..jj přesně chce to vybrat pořádně školu a pak se človběk ničemu nediví..třeba Lukova úča..znám jí už skoro 5let..a ony hodnotí hlavně pak na výzo podle toho co ví..., že to dítě opravdu umí...nesnáší, když řekne test (jako, že ani velký většinou neřekne) a čtařkař se našprtá....a má za 1 a za týden z toho nic neví...to radši dvojku a ví, že to v tý hlavě má....pořád....
A stejně nám k výzu píše slovní hodnocení...

A DAnova úča to dělá dost podobně...jen je známkuje maličko přísněji...ale pak nám řekne, že DAník počítá dobře ..čte svým tempem,ale bez chyb....a píše pomalu nejlíp ze třídy.....
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 11:33:11)
proto je dobrý ke známkám, pokud vůbec musí bejt,přidávat slovní hodnocení.My to máme každý týden a má to pro mě dakeko větší vypovídající hodntou než ta známka..V první třídě jsm e neměli známky vůbec...
Na tomgymnáziu,kam bych ráda Davida upíchal,po pátý třídě, jsou zas procenta..přijde mi to mnohem lepší, spravedlnější a ne tak do očí bijících, 30 procent z diktátu je tak nějak přece jen sněsitelnější než čtyřka..~t~ A pokud by měl čtyřku i předtím za 40 procent,vím, že tohle zvládnul ještě hůř..
Vidímto u nás ve škole, absolutní většina páťáků chodí do školy ráda, nikdy jsem neslyšela špůatný slovo o žádný učitelce, nadšení ze vzdělávání se ještě neopadlo...~t~ A to s evidí málokdy, na školách "teroru", kde známkujou už prvňáky, případně druháky trojkama čtyřkama,tohle opadá velmi brzy..Pak se není čemu divit,že děti nemají zájem o další vzdělávání.
A úroveň v tomhle případě rozhodně netrpí, polovina dětí v naší třídě se hlásí na víceletá gymnázia..
 Tenna /2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 11:29:16)
No, já o stažení uvažuji už třetí rok, ale syn tam má kamarády a nechce. Navíc on sám problém se známkami nemá, učí se snadno, stihne pochytit vše potřebné i mezi zlobením :-) Názor jsme i dali najevo, ale jsme v menšině, vedení školy je přesvědčené, že děti výborně připravuje (od první třídy ~o~ ) na gymnázium. Už aby kluk na nějakém - ovšem rozumném - gymnáziu byl ...
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 11:34:16)
Tenno, tak už to tam doklepte, ale vedení nemá pravdu,naopak je to příšerná příprava na gymnázium...A bejt tímdítětem,tak o ten gympl raději vůbec nestojím...~t~
 Jindriska2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 12:44:03)
Proč jen učitele??? Nebude trochu chyba i na straně rodičů?? Ne všechno jim učitel ve škole " naleje" do hlaviček. - písmenka,čtení, sčítání, odčítání, násobilka, vyjmenovaná slova i tu prvouku.

ad známky - v 1.třídě v 1.pololetí dostávaly děti razítka. Pak začaly dostávat známky.

Lízo - myslím,že jsi to co jsem napsala docela překroutila, nic takového jsem nenapsala a navíc mě osobně by přišlo nefér vůči dětem,které si ty "lepší" známky zaslouží. Každé dítě holt má svoji hranici a rodiče by to měli respektovat - někdo má tu hranici na jedničkách některé na na trojkách.
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 12:47:56)
Jindřiško
David ej v pátý třídě a ještě jsme se doma nic "doučovat" nemuseli..Všechno jimstačí zatím ve škole...I to je ukazatel schopnosti učitele..
 Jindriska2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 13:01:30)
Frederiko - ale ne všechny děti mají tenhle dar, moje dcera se ku příkladu násobilku a vyjmenovaná slova učila doma a trénovala jsem je s ní při každé příležitosti - cesta autem, na procházce,doma. V prvouce se letos učí o ČR a našem městě - hodně toho zná,ale něco bylo nového i pro mě a něco si musela najít na netu a naučit se.
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 13:06:03)
Jindřiško,
to je asi problém větších škol a většího počtu dětí ve třídě..U nás je 14 dětí ve třídě a fakt všechno stíhají dostatečně procvičit...Proč bych já měla hledat v encyklopediích poznatky o ČR a městech,když tam od toho mají učitelku, která by měla mít ještě lepší pomůcky a hlavně schopnosti naučit než já??
Ani násobilku,ani vyjmenovaná slova, ani prvouku,te´d už se jimto jmenuje jinak,jsem s ním nikdy neprocvičovala a pokud vím,z celé třídy to doma cvičilo jen minimum dětí, osttaním to stačilo..Je to chyba učitelky a systému, chápu,že při 30 dětech ve třídě jde spíš než o učení, ojakés takés udržení kázně a nadiktování všeho,co s e mají doma doučit.Ale to je špatně...Dopoledne ve škole je pro děti na prvnímstupni dostatečně dlouhé, úkolo by měl zabrat max. deset minut a tradá, hraní, zábava, kroužky...
 Jindriska2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 13:19:01)
Frederikio - ve třídě jich je 20 a vyhledávání informací v encyklopediích a na netu atd je součást vzdělávacího programu,do kterého je dcera od 1.třídy zařazená,a jeho úkolem není to,aby se děti našprtaly všechno zpaměti,ale aby věděly kde a jak to najít.
K výuce používají interaktivní tabuli, chodí do počítačové učebny procvičovat matematiku i češtinu, v hodinách prvouky ven. Ale jsou prostě věci,které si některé děti doma zopakovat musí - slovíčka, násobilka,počty, vyjmenovaná slova i to společné čtení pře spaním je vlastně forma učení. Myslím, že 1/2 hodiny denně i s úkolem není zas tak hodně. Učení není pjen povinností učitele,ale i dětí a rodičů,Ano,učitel jim to musí vysvětlit,poradit,procvičit,ale snahu a chtění musí projevit obě strany. Nelze všechno svést na učitele - podotýkám,že nejsem učitelka.
 Federika 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:23:33)
jo,Jindřiško, u nás taky dostávají děti úkoly typu,vypracuj samostatnou půrácu,najdi si na internetu apod...To je v pořádku..Ale nemělo by to suplovat normální výuku,mělo by to bejt něco navíc..A vyjmenvaná slova, násobilka,když t šlo u nás bez nácviku doma,proč by to nemělo jít jinde?? Myslím ne u nás doma,u nás ve škole...
 Tenna /2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 13:02:36)
Jindřiško, to je ale POVINNOST učitele jim toto "nalít" do hlaviček! To je účel školy, proto tam ty děti chodí! Vždyť tam prosedí hodiny, proč by se měly učit nad rámec ještě doma? Základní škola je povinná a je stanovený rozsah základního vzdělání, které tam má proběhnout. Další individuální studium je pak už soukromou věcí každého.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 13:33:38)
Nezlob se na mne, ale kdyz je dite s prominutim blb a lempl, do hlavicky mu nic nenalejes i kdyby si byla AMOS KOMENSKY
 Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:03:43)
Asi bych nedávala dohromady blb a lempl. To jsou dvě různé věci. Ale v zásadě chápu, co máš na mysli.M
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:10:43)
Dobre, jsou to dve odlisne veci - ale desiva kombinace!

Uz mas napeceno? ;-)
 Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:17:49)
ani ťuk :-), první dávka je kompletně sežraná a ke druhý jsem se ještě nedostala ...M
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:19:08)
Taky tak, druhou nepcu, pecu na to!


Kazdopadne hezke Vanoce!
Kdy mezi svatky slouzis?
Ja jdu 23,27,28,29,30,2,
 Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:23:34)
Já letos končím 22. :-) Jupí!!! Sloužila jsem loni. M
 Tenna /2 


Re: Chyba učitele 

(17.12.2009 14:28:55)
To je určitě pravda. ALE v tom případě dítě prostě narazilo na svůj vlastní limit a pokud učitel, který je na to (měl by být) odborník, udělal vše, co bylo v jeho silách, nespraví to už rodiče ani nikdo další. Ale ten učitel by právě pro to měl udělat to maximum, které je dítě schopné zvládnout. Další kapitola je, zda k tomu má učitel vždy (např. v přeplněné třídě) podmínky. Ale měla by to být v zásadě věc systému, školy, ne rodičů.
 Kahlan+5 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:57:26)
Tak ja nevim, muj druhak nosi domu vsechno mozne, vetsinou jednicky, dvojky, horsi znamky ma ze psani. Nijak ho nemotivuji ani dobre znamky ani spatne. Doma se nemusi ucit vubec. Jinak mi prijde, ze je dulezite, jak je to ucitelkou podane, melo by to byt jasne vysvetleno a kdyz to bude stejne pro vsechny, tak v prisne klasifikaci problem nevidim. Tady se prisne hodnotilo uz v prvni tride, zadne same jednicky, a to je syn opravdu hodne napred, a jak jsem psala, ucit se nemusi. On spis ty veci flaka, kdyz ho nebavi. Doma si ale treba hraje matematicke hry na pocitaci sam od sebe, proste ho to bavi.
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 10:58:08)
Máme to podobně...jen z prvouky zatíám test neměli...úče přijdou malý....říkala nám to o konzultacích.
říkala, že testy budou až za rok,ale jinak matika a čj jak píšeš.....
 Lída+2 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:02:36)
Jinak kluci nedonesli zatím hoší známku než dvojku (u Luka prvnní trojka až loni...ale ve třetí donesl 5 z úkolu splet si stránku...cvičení č napsal~t~) a to třeba DAn se na češtinu ani matiku doma mic neučí..max. si o víkendu dá nějaký procvičování...

Ten přehled co tu někdo psal mají z domu..sledují dokumenty a čtou časopisy: příroda, historie...a podobný....
Třeba můj páťák chyběl týden ve škole...mu říkám doučil jsi se to a on mi sdělil, že to co mají v učebnici věděl už ve školce a ví toho víc...z knihy "člověk" než se vůbec učí..takže mám být vklidu..a sešit si dopsal....a ještě opravoval úču ohledně toho jak se dává krev ....když má někdo skupinu A....a podobně..prý jim to říkala špatně~t~
 Zazi (1+1+1) 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:08:01)
Kathy,
u nás druhák slovní hodnocení a sebehodnocení... Osobně mám se známkami velký problém, považuju je za snadné řešení pro učitele a dlouhodobě škodlivé pro děti.
Co je drsné a co není při známkování, těžko říct, jsou děti, které lépe reagují na stálé pochvaly (tj. mírnější známkování) a jiné zase k vysokému vypětí podnítí až strach ze špatné známky... (ale nějak nechci, aby se mé děti učili nové věci ze strachu).
 kathy 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:16:14)
Hlavne, je dvojka a dvojka, ze
Mozna, neni spatne, kdyz deti dostavaji slovni hodnoceni, tam si vic dokazou predstavit v cem jsou dobre a kde maji zabrat :-)
 VěrkaS + 3♂ 


Re: známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 11:23:04)
Ano, jsem jednoznačně pro slovní hodnocení. Syn dostává sice známky, ale ty mi prd řeknou... každý měsíc píše paní učitelka slovní hodnocení a teprve tady se dozvím, že čte správně, ale pomalu... že počítá dobře, ale někdy hledá problémy tam, kde nejsou ~;) atd. ... můžem si potom s klukem doma o tom povídat... těžko si budem povídat o trojce...
 Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 


Slovní hodnocení 

(17.12.2009 11:42:52)
Mám syna ve druhé a dceru v první třídě. Ve škole používají jen slovní hodnocení. Moc nám to vyhovuje. Soutředí se na obsah učení, ve škole jsou rádi. Jsem moc ráda, že v nich škola zatím neubila přirozenou touhu po učení se nových věcí. Loni jsem (tiše) rostla z toho, že syn píše jako ...kocour (omluva kocourům)..., letos se to samo zlepšilo, ale kdyby za to už minulý rok dostával špatné známky, pochzbuju, že bz ho to nějak zvlášť motivovalo. Hezký den. Martina
 Federika 


Re: Slovní hodnocení 

(17.12.2009 11:46:05)
Martino,souhlasím, i s tím psaním, máme to podobně,spíš teda ve skutečnosti asi horší...~t~ Kdyby David dostával známky za psaní podle zásluhy, zřejm ě by míval ráno bolehlav a krutý bolesti břicha,při pomyšlení na školu... ~t~Jsem ráda,že se to ve slovním hodnocení omezilo na: krasopisec z tebe nebude, tvar písma ovšem zachytit dokážeš, jen si dávej pozor, aby to bylo k přečtení, jinak budeš mít později problémy s tím,že nikdo nerozezná tvoje "s" od "z"...~t~
 Tenna /2 


Re: Slovní hodnocení 

(17.12.2009 11:55:21)
~R^ to je krásné, to máte štěstí. Tak by to mělo být. Bohužel jsem slyšela, že v mnoha případech slovní hodnocení nechtějí rodiče, chtějí známky, aby měli jednoduchý přehled, jsou na to zvyklí ~;(( Já si také myslím, že známky jsou na prvním stupni demotivační a překrucují pohled dětí na celý proces učení.
 Federika 


Re: Slovní hodnocení 

(17.12.2009 12:05:00)
jojo,taky jsme měli maminku,která protestovala a říkala:" no jo ale co když se pak babička zeptá Barušky, baruško,kolik už máš jedniček,co on a jí chudák poví??"~t~
A zrovna milá Baruška měla velký problémy,pravděpodobně šla do první třídy moc brzy, paní učitelka se jí pak věnovala individiálně a musím říct,že by Baruška moc těch jedniček asi neměla...~g~
 Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 


Re: Slovní hodnocení 

(17.12.2009 12:14:57)
Syn na poměrně častou otázku jestli bude mít samé jedničky na vysvědčení v klidu vysvětluje, že u nich ve škole se známky nedávají, paní učitelka jim místo vysvědčení popíše 2 papíry o tom, co se za pololetí naučili, na co si dát větší pozor atd.. Několikrát do roka píše i hodnocení do notýsku a důležité je i sebehodnocení a hodnocení ze strany rodičů. Vzpomínám si, jak byly obě nedůvěřivé babičky PAF z prvního vysvědčení - "ale tohle dá té učitelce přece mnohem víc práce, než to všechno napíše". Martina
 Tenna /2 


Re: Slovní hodnocení 

(17.12.2009 12:28:04)
Ano, víc práce. Bohužel. Individuální, citlivý přístup, pozitivní motivace, podněcování zájmu a rozvíjení přirozených potřeb dětí je PRÁCE. Na rozdíl od tupé drezůry a nemilosrdného trestání a přehazování odpovědnosti za výsledky na rodinu.
 Rini 


Re: Známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 12:23:37)
No,já myslím,že záleží i na konkrétní učitelce(učiteli).Jak učivo i známkování pojme.Mám třeťáka,a prvouku má rád.Je pro něj jednoduchá,protože se jí nedrilují ,ale hodně chodí ven,poznávat kvítka,stromy,plody,atd,a i ve třídě jim ty předměty dokáže pí učitelka zpříjemnit a podat zajímavou i zábavnou formou.Ale je fakt,že známkování mají opravdu přísné.12-15 příkladů z matem.desetimininutovky,dvě chyby,za 3.
 Winky 
  • 

Re: Známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 12:36:15)
to je teda hnusný - myslím tím snižovat známku za 1 chybu.
Takhle učitelka akorát tak zjistí co děti NEVÍ a ne to co VÍ. A učení by mělo být nabývání vědomostí, ne přesvědčování se o vlastní nevědomosti.... nevím jestli to vyzní tak přesně jak by mělo, zkrátka myslím že je důležité se vůbec něco naučit, jestli to bude naprosto bezchybné je myslím v druhé třídě ještě bezpředmětné. Příklad - dítě by mělo umět psát, a to tak aby se to dalo s dobrou vůlí přečíst. Pokud píše krásně, super. Pokud ne, může trénovat víc, pokud se to tréninkem nelepší, je rozumné se spokojit s daným stavem a netlačit na bezchybný výkon když to evidentně líp nejde. Pak nebude vystreslé a neschopné napsat vlastní adresu (protože bude nebude mít pocit -buď dokonale nebo radši nic).

Prvouka - to nechápu už vůbec, děti by měly prokazovat zájem o přírodu a dění kolem nás, ne být testovány nějakými "špeky" třeba jakto že neví že žába a mlok jsou příbuzní, když to dítě s největší pravděpodobností mloka nikdy nevidělo (a u nás nejspíš neuvidí).
 Federika 


Re: Známkování ve druhé tříde 

(17.12.2009 12:46:47)
souhlasím,Winky..Vlatsn ějsem se u nás ve škole nesetkala s tím,že by za prvouku byla horší známka než dvojka,je to takovej oddychovej předmět,pokud je to podaný správně,zajímá to každý dítě...
Jen se divím,že se tu najde dost lidí, kterým teror v podobě špatných známek u takhle malých dětí nevadí..Pak s opravdu nemůžeme divit tomu, že čekárny u doktorů se plní dětma s psychosomatickými problémy, že už dítě ve třetí třídě chodí do školy otrávené , že už desetiletý dítě s pohrdáním říká:úča je kráva a ájina mě neba.."
Je to škoda...
 Tenna /2 


Prvouka 

(17.12.2009 12:53:33)
Souhlasím. A ohledně prvouky - ono učit se o přírodě ve třídě v lavici je vůbec na pováženou. Děti se učí např. pojmenovat odborně jednotlivé části rostliny, kterou naživo nikdy neviděly. A pak z toho píší na známky test. Není to postavené na hlavu? Nebylo by lepší, kdyby vyrazily na výlet do přírody a tam se podívaly, kde ta rostlina roste, přičichly si, zda voní atd.? Nebo kdyby paní učitelka přinesla třeba alespoň herbář? Dalo by jim to nesporně víc, než nějaké abstraktní obrázky s popisky v knize, které se jim pletou. A tak by se dalo pokračovat ...
 Tragika 


Re: Prvouka 

(17.12.2009 13:00:57)
Za špatné chování seřvat, pár facek a za špatné výsledky ve škole rovnou 5.
Někteří z nás se ještě neprobrali a stále žijí tak, jak to bylo běžné před třiceti lety.
Právě probíhající diskuze o 4 tisících do vánoc, žádných úsporách a dluzích kam se podíváš je toho též zářným příkladem.
Třeba měla její zakladatelka samé jedničky a stejně je jí to houby platné.
 Federika 


Re: Prvouka 

(17.12.2009 13:00:57)
Tenno,to jsem myslela,že už dneska ani neexistuje,tímhle způsobem učit...~a~
 Tenna /2 


Re: Prvouka 

(17.12.2009 13:05:07)
Bohužel, existuje ~;(( Ještě dva roky musíme vydržet a pak honem na ten gympl ... (bude-li lepší)
 kathy 


Re: Prvouka 

(17.12.2009 14:37:02)
Holky, presne o te prvouce si to myslím. U nás se psal test z toho, kde se delají svatby, rodinné vztahy, rozvod. Proč ve 2.tride. A nebo co je to památka
MNyslela jsem si, že dětem má dat prvouka všeobecný přehled o dění kolem nich, o přírodě, o naší zemi, o člověku a ne mít jeden test za druhým
 Ralelo+4 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 12:59:27)
tak podle toho co tady čtu jsem ještě víc radši že se u nás známkuje až od 4-té třídy, 1-3 mají slovní hodnocení.
 Jindriska2 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 13:41:11)
ad známkování - pokud diskutujeme o známkování ve druhé třídě,tak na všech školách by mělo už probíhat vyučování dle základního vzdělávací programu,jehož součástí je možnost pouze slovního ohodnocení. Teda aspoň my každý rok v září podepisujeme papír,jak chceme,aby dítě bylo hodnoceno. Takže část dětí je znákováno a část hodnoceno slovně.
 Mystic, Bára a Zuzka 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 14:02:39)
Moje prvňačka dostala, ne ve škole, ale v hudebce 5 za opisování (ve škole má samé jedničky a asi dvě dvojky), a byla z toho vykulená. A i přesto, že opisovala jednou a jinak má samé jedničky jí paní učitelka včera řekla, že v pololetí dostane dvojku, že jí to tak " průměrně" vychází. Naštěstí je to ale jenom nauka, mít tuhle učitelku normálně ve škole, tak z ní asi rostu.
 Betina 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 14:58:29)
Ano, mám stejnou zkušenost. Když se dětem něco nepovede, chytí hned 3,4, i 5 - docela mě to šokovalo. Pamatuji si, že když jsem byla ve druhé třídě já (tuhý socialismus), tak čtyřkař ve třídě, to už bylo něco a musel být opravdu opakovaně dutý.
Můj synek je trochu zmatkař a i když to doma probereme, tak on to třeba pak ve škole obrátí a už jí má.... je to pro něj opravdu hodně demotivující a určitě nejen pro něj. Je smutný a nechápe, když to neudělal schválně, tak proč ta špatná známka.
Nevím, k čemu je to učitelkám dobré, když jde opravdu spíš o to, aby se děti chtěly učit a něco jim v hlavičkách zůstalo. Nebudou přeci budoucímu zaměstanavateli předkládat výzo ze druhé třídy.
Já ho vždycky uklidňuju, že to nevadí a příště to bude lepší, ale nelíbí se mi to vůbec
 Sofinka09 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 16:08:05)
Ano dcera dostává z prvouky pravidelně za 3 někdy dokonce za 4. a všechno mi přijde, že přísně známkuje, dcera píše celkem pěkně a ještě nikdy ze psaní nepřinesla za 1. vždycky si tam uč. něco najde, aby jí tu 1 nemusela dát, přijde mi to dost přísný netrestám, jenom kroutím hlavou ~a~
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:23:01)
Hmm,Sofinko,David neměl ze psaní buď vůbec nic nebo jedničku nebo "piš lépe"..~t~ Téměř vždy to bylo spíš hrozný,ale snažil se, stejn ějako všechny ostatní děti. Dneska je v pátý,na písmo se ho nikdo neptá,jedině když fakt nerozeznají "s" nebo "z", pak to počítají jako chybu..
Mě tyhle učitelky vadí, je to špatnej postup, obecně se to ví a hrozně bych nechtěla,ayb moje dítě do takový školy chodilo..
 Andreya &Domi99,Pati07,Adeli10 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:44:37)
Děkuji za naši skvělou učitelku,lepší jsme si nemohli přát.

Ve druhý třídě to má být pohoda a zábava a ne stres z nějakých blbých písemek a pojmů.A prvouka je víceméně o povídání si a průměrně inteligentní dítko se naučí všechno ve škole,ptž většinu z běžného života zná.
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:47:03)
Andreyo,
souhlas...Naprostý..
 Andreya &Domi99,Pati07,Adeli10 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:50:50)
Někdy je mi fakt na brečení,kolik příšerných pedagožek ještě trápí děti. Já myslela,že už se naše školství přece jen posunulo trochu jinam.
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:52:51)
Andreyo,
většinou jo..Mě spíš překvapuje,kolik lidí dál považuje tento způsob vzdělávání za "normální" možná dokonce i přínosnej...
 Andreya &Domi99,Pati07,Adeli10 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 18:17:09)
JJ,z toho jsem taky v šoku. Zejména názory,jak je to motivující mi teda fakt přijdou úsměvný.
 Leny+3 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 16:43:58)
Tak to je docela maso, dcera je též ve 2.třídě a nejhorší známku zatím přinesla 1- a to jednu jedinou~;) Učitelka je známkuje bez chyby 1 podtržená, 1 chyba 1 a pak za každou chybu půl známky dolů, přičemž nejhorší známka je zatím 2-. Pouze pokud dítě schválně neudělá úkol a dělá místo toho lumpárny, dostane po několika výhrůžkách za 5, jinak ne. Pokud některýmu dítěti zatím vychází na vysvědčení něco jiného než samé jedničky, probírala to učitelka s rodičema jednotlivě na schůzkách, aby věděli co dělat, co zlepšit a tak, aby měly děti co nejlepší známky a nebyly zklamaný~;)
 Beremi 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 16:50:10)
Rozhodne neni dobre, aby meli vsichni stejne dobre znamky. Je to hodne demotivujici pro ty, co se snazi. Souhlasim s nazorem, ze cim je dite starsi, tim vetsi sok pro nej bude, ze najednou nic neni za darmo, ani to skolni hodnoceni. Jen si nejsem jista, na kolik je to jedna znamka na stupnici od 1 do 5 schopna obsahnout.

Mam druhaka doma a zijeme v zahranici. Za kazdou vec, co se dela ve skole, dostanou hodnoceni kolik spravnych odpovedi z kolika moznych dite splnilo. Napr spocita 28/30 prikladu spravne. Prijde mi to nejpresnejsi a nejobjektivnejsi. Jeste jsem se nesetkala s tim, ze by mi dite doma reklo "pani ucitelka byla nespravedliva ci kamaradka byla lepsi-horsi nez ja". Vysvedceni tu je 4x rocne a jiz od 1. tridy se pouziva cela stupnice znamkovani (5-1). Ne znamka za predmet, ale napr. v matematice je hodnoceno jak pocita nasobky, odecita ci pocita mince. Kazde hodnoceno zvlast, aby bylo jasno, co je problem. Tech znamek je celkem asi 50.
 Katka + 2 
  • 

Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 17:47:50)
Hm. Motivace. Moje první známka v první třídě byla 4! Dodnes si to pamatuji. Obrázek motýla a pod ním tři písmena. Já tam toho motýla fakt nemohla nacpat (a on to MOL) No a pak tam byla mísa a tam zase políček přebývalo (a on to TALÍŘ) ... pravda od té doby až do osmičky už jen jedničky :)

Ale měli jsme učitelku, co dávala 3,4 z tělocviku už druhákům!
 ivaxx 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 18:43:12)
Syn je v první třídě a už i tam padají 2, 3 - v diktátu chybí čárka nad slovem - 2 atd. Přiznám se, že mi to přijde také tvrdé, ale paní učitelka ke známkám má postoj, že i 2 je skvělá známka, protože splést se může každý. Jsem zvědavá, jak bude řešit vysvědčení.
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 18:54:51)
Ivaxx,
než jsme se odstěhovali sem, bydleli jsme v jedné části Prahy, kde se ve škole prvňáci často začali počůrávat!!! Denně měli několik úkolů, často s nima rodiče hodiny ahodiny denně seděli nad úkoly...
Protože odsud pár dětí znám,vím,že v dalších školách nebyly úspěšnější než ostatní, přes veškerý dril..jen si prostě odnášely šrámy na duši a na postoji ke vzdělání, naprosto zbytečně...
A bylo tam sice hodně rodičů,kteří hlásali,že do téhle školy jedině přes jejich mrtvoly,nicméně jiní rozhlašovali,že to je vlastně dobře, protože budou "dobře připraveni nadruhej stupeň a další typy škol"...
 Raduza 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 19:00:16)
Dcera je ve druhé a dostávají prý známky do trojky. Jednou měla diktát samou chybu a byl tam jen podpis. A trojka je za 4 chyby. Je úplně jedno z kolika příkladů. Třeba z 80, což mi přijde takový nespravedlivý. Ale nejvíc mi vadí známkování psaní. Trochu špatný sklon a už dvojka.
Prvouka jí jaksi jde, celkem se divím. Ale je pravda, že testy jsou "hustý" :-).
 Lajka+2skřítci 
  • 

Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 19:02:24)
ak to my máme prvňáka a jedna známka dvojka,2 trojka, atd. šetřili je do půli října,pak natvrdo,náš prvňáček naštětsí ok,máem zatím jen 2 dvojky,ale děti nosí trojky,čtyřky pětky běžně
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 19:04:47)
fuj~q~, já už nikdy nebudu nadávat na naši milou školu!!!~t~
 Lajka+2skřítci 
  • 

Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 19:26:13)
Federiko,tak to nenadávej,my máme 2 dvojky a jedna z matiky za obráceně napsanou trojku!(jinak celá stránka A4 správně vypočítaných příkladů) a druhou ze psaní za zapomenutou čárku nad a!Tak si pak dovedeš představit děti,kterým dělá něco problém a je to začátek první třídy:(
 boží žena 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 19:27:24)
ty jo to nechápu, ~e~, to nebylo snad ani za nás, to sem myslela, že doba pokročila
 ivaxx 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 20:56:26)
Lajko - že by chodilo dítko do stejné školy jako náš mladý ~:-D?!
 Federika 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(17.12.2009 22:13:07)
a u nás se v první třídě dávají jen razítka a jedničky, dělají jim i svačinu a všechny hrozně chválí~t~ Děti nemůžou do školy dospat,prvňáčci,teda...Ve druhý třídě už sem tam nějaká dvojka je, horší známky fakt výjimečně, na žádnou si teda nevzpomínám...~t~
Od třetí třídy jsou i trojky,ale fakt strašně málo. Teď v pátý už ty trojky bejvají, ale většinou mají děti jedničky,dvojky,přičemž na víceletj gympl se hlásí asi polovina dětí,většinou ty, co by měly ty jedničky i na jiný,přísnější škole, jinak všichni jsou víceméně upozorňováni,že další roky se známkování pravděpodobně přitvrdí.Jenže to už nejsou úplná mrňata,už si to všechno líp uvědomujou a taky vědí,že ne každej může mít jedničky,přesto není horší než ten jedničkář, můžou mu zas jít jiný věci..
 Winky 
  • 

Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 0:02:18)
"chyběla čárka nad a" ....to je fakt maximálně na vypěstování neurozy u dětí, taková pitomost!
Normálně jsem se tady pěkně zhrozila, jak to v různých školách chodí.

Jak se dá zjistit, jak je to v konkrétní škole? Asi leda od známých, že.... no vážně začínám pro naši mladou uvažovat o něčem "nestandardním", protože přesně jak tu někdo psal s tou mísou/talířem a molem/motýlem - to přece nejde takhle v dětech decimovat jejich představivost a biflovat je jedinou správnou možnost?!?!?!?
 Jitulka+2kaštánci 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 8:49:31)
Ahoj my to máme podobné jako Kathy a to jsme v první třídě. V písance většinou dvojka, za sklon písma a nesmíme zmizíkovat pero. Ani jsme nesměli gumovat. A včera dcerka dostala dvojku za tenhle vyrobený stroměček. Prý ten řetěz není pěkný. Mám dvojčata a domů chodí opravdu zklamané, že mají dost často podpis od učitelky nebo dvojky a nebo razítko nic moc za vypracovaný úkol. Takže je to pro ně divné a uričtě demotivují co bude ve druhé třídě???
 Jitulka+2kaštánci 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 8:51:15)
Nepovedlo se. Nějak jsem to už zapomněla jak vložit obrázek.
 Sylvie 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 9:05:58)
Ono Rodina nemá ráda MMB, takže obrázek nejspíš neuděláš ~d~

Jinak je to tenhle odkaz (mezi MIMI a BAZAR nutno odstranit mezeru):

http://img.mimi bazar.cz/foto-ssd64/5/091218/08/e2525690.jpg


Teda, nerada pomlouvám učitele, ale ta vaše to nějak přehání, ne? Mně se ten stromeček líbí... a to mám děti, které chodí do ZUŠ na výtvarku - ta tohle by byly chválené, chválené, chválené... ostatně, jako za každý výtvor ;o)
 Jitulka+2kaštánci 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 9:12:23)
Sylvie díky za uklidnění, že ten stromeček není prostě hrozný.Dcera byla zklamaná. Učitelka vůbec nechválí jen já doma, ale to taky nejde pořád.
 Jitulka+2kaštánci 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 9:12:39)
http://img.mimi bazar.cz/foto-ssd64/5/091218/08/e2525690.jpg
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(18.12.2009 17:37:47)
Když to tak čtu, tak je mi smutno. Kladná motivace je moc důležitá, obzvlášť v tak nizkých ročnících. Ve vyšších pak už jen budo odpor ke škole...
Syn je ve druhé třídě na klasické základce. Dostává 1 za psaní i když to není nic moc. Učitelka má raději, když to škrtne nebo nadepíše chybějící písmenko než zmizíkovat. Takže někdy to vypadá děsivě, když jsou tam 3 škrtance a 2 nadepsaná písmena, ale dostane 1, protože se snažil a je to dobře :-) Když píšou diktát nebo přepisují, tak vždycky přiběhnou k učitelce a ta jim dá 1, pokud je to dobře. Pokud ne, tak je pošle zpět a chybu si musí najít. Posílá je zpět tak dlouho, až si sami ty chyby vyhledají. Potom klidně dostanou 1
 Jitulka+2kaštánci 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(19.12.2009 8:53:03)
Jé Aličko, tak bych k Vám do školy hned chodila. Tam je skvělá motivace.
Krásné vánoce. Jitka
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(19.12.2009 20:29:56)
Já jsem taky ráda, je to starší učitelka, ale podle mě je hyperaktivní~t~ Je víc vychlámaná, jak všechny děti dohromady a dělá s něma hrozné vylomeniny. Oni takhle za ní běhají i v ostatních předmětech. Třeba jim nedávno, za dobře vypočítané příklady, přidělovala "jako" peníze. Třeba: ty jsi to spočítal všechno dobře a ještě jsi první, tak dostaneš milion ~t~ druhý dostal půl milionu a tak...
 Wenusche 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(5.3.2010 19:34:26)
Ahoj, neda mi, nez se take nevyjadrit. Mam dceru ve druhe tride a take dost casto korutim hlavou nad tim, co tam po nich chteji a jak je znamkama kosi.Asi nebude premiant, ale rozhodne si myslim, ze je sikovna holcicka, z prvouky mame 3, 4, pisou nekolk testu na hodiny, nestaci pul paty, ale taky ctyri ctyricet a sestnact tricet (vsechno se to uci najednou, ne postupne, aby to zazili), posledni pisemka mi prisla jako hodina matematiky - kolik je rocnich obdobi, kolik tydnu ma mesic, ktery mesic je nejkratsi, kolik ma rok dni, kolik mesicu je skolni rok, kolik minut ma hodina, kolik sekund minuta....vsechno najednou, ja tedy nevim, ale nepamatuji si, ze bychom tohle vsechno museli my ve druhe tride vedet. Je normalni, ze ma pulka tridy z pisemky trojky a ctyrky(to si take nepamatuji, ze by za mne ve druhe tride bylo). Krom toho maji od prvni tridy Anglictinu, uz i pisou, a protoze asi nejsou ucebnice, tak za prvni pololeti probrali tu pro tretaky a ted jedou pro ctvrtaky, takze se o vikendu ucine treba jen Anglictinu, aby to vubec aspon primerene pojmula. Denne nam priprava do skolu zabere aspon 90 min, jeste po nich chce, aby meli ctenarsky denik, takze porad dokola opakujeme hodiny, slovicka, diktaty, prikaldy na pracovnich listech, ktere navic nosi domu - nepripada mi to uplne normalni.....Na vysvedceni i v prvni v pololeti davaji dvojky a na konci uz se resila i nejaka trojka!!!nas tohle nastesti minulo, ale nechapu , ze ucitelky ani tady nedovedou potlacit sve ego a nechat si to na pozdeji...Mate nekdo podobnou zkusenost?
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(5.3.2010 20:13:38)
ta prvouka mi připadne tak nějak, no normální znalosti, teda můj prvňák neumí poznávat hodiny, prosatě toho zatím asi není schopný, plynule čte, je hodně napřed v matemaice, ale s hodinama si nerozumí, nepozná jestli je to za minutu nebo celá minuta, on má problém s pravolevou orientací (mimo jiných problémů), tak to asi souvisí, ale jinak že 4 hodiny a 16 hodin je stejný, to ví dávno

jako divný mi připadá čtenářský deník a angličtina, když ještě pořádně nepíšou, a mnozí mají oproblém se čtením, tak jim nemají plíst hlavy ještě angličtinou, a psát čtenářský deník je podobný nesmysl, pokud sami čtou malinko a sotva píšou, tak to k ničemu není, teda pokud to mají plodit sami
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(5.3.2010 22:17:06)
tak synovi zabere příprava do školy tak 10 minut. Učitelka jim dá i 2 úkoly denně, ale tak na chvilku. Jeho nejhorší známka je 2 a to má jenom asi dvě za celý rok. Už jsem tu někde psala, že děti třeba něco opisují, potom přiběhnou k učitelce, ta se na to podívá a řekne, máš tam dvě chyby, běž si to opravit. Oni si to sami musí najít. Takto je vrací, dokud to nemají bez chyby a potom jim klidně dá 1. Takže někdo to m za chvilku, jinému to trva delší dobu, ale všichni se dopracují k 1.
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(5.3.2010 22:28:35)
a naučí se mnohem víc, než kdyby jim to opravila ona sama a dala trojku~g~
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(6.3.2010 8:40:23)
Ona je to už starší paní učitelka, ale metody má dobré, je hrozně hyperaktivní, víc jak všechny děti dohromady ~t~ Asi pro děti, které potřebují větší klid ve třídě to nemusí být ideální, ale většině její systém vyhovuje. Syn je v pohodě.
K prvouce: já vlastně ani pořádně nevím co probírají, jenom to co mi syn řekne. Vůbec to nenosí domů, jenom že něco vyplňují, docela malují a potom má 1. Na měsíce a dny taky psaly test, ale co jsem viděla tak jednoduchý, měli napsat roční období a pod to měsíce. Potom vyjmenovat dny. Jo, měl červenou podtrhnout měsíc, kdy jsdou do školy, červenou velké prázdniny, zelenou, první měsíc, potom podtrhnout měsíc, kdy má narozeniny a tak
 Wenusche 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(6.3.2010 16:14:32)
Celkem vam zavidim takovy pristup, u nas pisou z matyky, cestiny i provouky pololetni kontrolni prace - na tri A4, ohodnocene procentuelni uspesnosti a podle toho je znamka, psali je uz v prvni tride, jen s tim rozdilem, ze pouze na 2 A4 - myslim, ze neni moc deti, ktere udrzi tak dlouho pozornost, nase Anka to dost casto dodelava druhou hodinu, a neni sama a nevidim v tom zadny smysl...Z prvouky psali v prvnim pololeti opakovani za cely pulrok, mala tam mela uplne nesmyslny chyby, ale myslim, ze to bylo predevsim proto, ze to bylo silene dlouhy a ona uz pak ani nevi, kde je nahore a kde dole.Doma vsechno vedela, a pak z toho prinesla trojku:-(
Taky si vzdycky rikam, ze bych rada rekla, ze se doma vubec neucime (dost casto to slysim, ...to ja vubec nevim, co berou....), ale to si vubec nedovedu predstavit,jak by to vypadalo. Jak jsem psala, specielne ta Anglictina bere hrozne casu a stejne v jeji pisemne forme u druhaku naky nevidim zadny sense.
Pripda mi, ze si nase skola snazi umele zvysit uroven (na ukor deti, ktere nejdou uplne premianti), utvrdila mne v tom dcera nasi sousedky, ktera se pristehovala ve druhe tride a ze samych jednicek presla rovnou do trojek..
Mam o dva roky mladsi dvojcata, uz ted se hrozim:-), kolik nam priprava zabere pak.
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(6.3.2010 17:23:06)
je mi dětí docela líto ~n~ tohle je opravdu zbytečné. Dcera se taky musela učit, protože má velké logopedické potíže, chodí do logo školy. Ale ani ta se do 2 třídy prvouku neučila, ve třetí trochu. Teď ve 4. už musí, tam je dějepis a zeměpis. Ale v prvouce jde hlavně o obecný přehled, ne drcení nějakého učiva. ~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(6.3.2010 17:29:27)
v čem ji logo tak moc omezuje? můj prvňák má s mluvením problémy taky, ale nijak to zatím na učivu poznat není, teda je mu blbě rozumět když čte, ale to i když mluví, a občas splete a nenapíšd nějaký háček nad písmenko nebo místo král napíše klál,ale to jsou maličkosti a není to často (hlavně když má psát podle obrázků a nevidí to slovo napsaný)
 Alička 


Re: Známkování ve druhé třídě 

(6.3.2010 18:21:04)
Lucka má vývojovou dysfázii, kromě jiných zdravotních problémů, má velmi vzácnou genetickou vadu, takže když se k tomu přidá špatná motorika, hypotonie, specifické (někdy až autistické) chování, je to poněkud problém~;) Ale škola je dobrá, má osnovy klasické základky, jenom jich je 8 ve třídě, mají logo hodiny navíc, každý týden 2. A učitelky se spec. pdagogikou, teda některé. My jsme moc spokojeni~x~

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.