| Nasuada |
 |
(17.12.2009 10:56:36) Kathy, demotivující je jakákoli známka. Děti se pak neučí protože se chtějí něco dozvědět a umět, ale aby dostaly jedničku a nedostaly špatnou známku. Můžeš se na to prostě vykašlat a učit dítě, že prvouku, čtení, psaní atd. se učí protože....... (důvod se jistě najde a pokud nenajde pak nevidím důvod proč se to učit) a že ti nezáleží na tom jakou známku přinese, ale těšíš se na to jak ti bude číst, jak ti napíše vzkaz nebo že kdyby se třeba ztratil/la tak bude umět říct svoje jméno, tvoje jméno a adresu. Možná by taky pomohlo si promluvit s učitelkou, že by si ocenila jiný přístup. Tedy pokud jsem tě odhadla správně.
|
| Kahlan+5 | 
 |
(17.12.2009 10:59:00) A souhlasim s Nasuadou, my znamky neresime vubec, proste jen podepisu notysek. Loni jsme mela tendenci to s nim probirat, ale dost ho to obtezovalo. Nejak proste nechape, ze by ho znamky mely motivovat
|
|
| kathy | 
 |
(17.12.2009 11:09:02) Nasuado, docela jo  teda spis pro vysvětlení, mě domu nosí z prvouky většinou ty dvojky, jedničky ne :.-(. Ale docela jsem tam na ty 3a 4 koukala. Nebylo to o tom pocitu, že moje dítě nosí domu špatné známky, spíš celkově jak se ve druhé tříde známkuje. je fakt, že učená mají spoustu, u nás ve škole už malá nasobilka do 5, počítaní do 6, i a y, ale ne vyjmenovaná slova,to je myslím až ve 3. A koukala jsem,že každá škola to má jinak. Z čestiny jsme absolvovali kolo vyštření na disgrafii, máme papír, že se má dítě přezkušovat ústně, neb při snaze psát krasopisně, nezvládá soustředit se na háčky a čárky, popřípadě na i y. Ale s p.učitelkou o tom moc není řeč. Ale,spíš to bylo brané tak globálně, celá třída.
|
| Lída+2 | 
 |
(17.12.2009 11:14:12) No vidíš...já byla s Lukem na dni otevřenýchg dveří na gymplu a tam nám kladli na srdce aby jsme k přihlášce přicvakli co má dítě za DYS,aby mu k tomu přizpůsobili testy na zkoušky.....takže hodně záýleží na úče....
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(17.12.2009 11:17:20) Souhlasím. A navíc to, že děti dostávají ve druhé třídě špatné známky, je také vizitka učitele - málo je naučil. Měl by zpytovat svědomí především on (ona). U druháčků to ještě není lajdáctví, že se oni doma nešprtali - druháčci by se měli to potřebné naučit ve škole během vyučování. Proto tam ze zákona povinně chodí. U mého syna se známkuje bohužel podobně, píšou testy na počet chyb - klasika, jako na střední škole On je naštěstí jedničkář, tak to tolik neřeším, ale ten přístup mi také úplně nesedí. Dcerku mám prvňačku a tam paní učitelka dává jenom jedničky. Pokud to není na jedničku (a zadarmo ji rozhodně nedá), nedává nic. Je to zlatá, rozumná ženská a děti ji milují a rodiče též.
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 11:21:52) přesně tak,Tenno, z takové školy byc dítě okamžitě stáhla a učitelka by si můj názor za klobouk asi nedala..
|
| Lída+2 | 
 |
(17.12.2009 11:26:21) Federiko..jj přesně chce to vybrat pořádně školu a pak se človběk ničemu nediví..třeba Lukova úča..znám jí už skoro 5let..a ony hodnotí hlavně pak na výzo podle toho co ví..., že to dítě opravdu umí...nesnáší, když řekne test (jako, že ani velký většinou neřekne) a čtařkař se našprtá....a má za 1 a za týden z toho nic neví...to radši dvojku a ví, že to v tý hlavě má....pořád.... A stejně nám k výzu píše slovní hodnocení...
A DAnova úča to dělá dost podobně...jen je známkuje maličko přísněji...ale pak nám řekne, že DAník počítá dobře ..čte svým tempem,ale bez chyb....a píše pomalu nejlíp ze třídy.....
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 11:33:11) proto je dobrý ke známkám, pokud vůbec musí bejt,přidávat slovní hodnocení.My to máme každý týden a má to pro mě dakeko větší vypovídající hodntou než ta známka..V první třídě jsm e neměli známky vůbec... Na tomgymnáziu,kam bych ráda Davida upíchal,po pátý třídě, jsou zas procenta..přijde mi to mnohem lepší, spravedlnější a ne tak do očí bijících, 30 procent z diktátu je tak nějak přece jen sněsitelnější než čtyřka.. A pokud by měl čtyřku i předtím za 40 procent,vím, že tohle zvládnul ještě hůř.. Vidímto u nás ve škole, absolutní většina páťáků chodí do školy ráda, nikdy jsem neslyšela špůatný slovo o žádný učitelce, nadšení ze vzdělávání se ještě neopadlo... A to s evidí málokdy, na školách "teroru", kde známkujou už prvňáky, případně druháky trojkama čtyřkama,tohle opadá velmi brzy..Pak se není čemu divit,že děti nemají zájem o další vzdělávání. A úroveň v tomhle případě rozhodně netrpí, polovina dětí v naší třídě se hlásí na víceletá gymnázia..
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(17.12.2009 11:29:16) No, já o stažení uvažuji už třetí rok, ale syn tam má kamarády a nechce. Navíc on sám problém se známkami nemá, učí se snadno, stihne pochytit vše potřebné i mezi zlobením Názor jsme i dali najevo, ale jsme v menšině, vedení školy je přesvědčené, že děti výborně připravuje (od první třídy ) na gymnázium. Už aby kluk na nějakém - ovšem rozumném - gymnáziu byl ...
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 11:34:16) Tenno, tak už to tam doklepte, ale vedení nemá pravdu,naopak je to příšerná příprava na gymnázium...A bejt tímdítětem,tak o ten gympl raději vůbec nestojím...
|
|
|
|
| Jindriska2 | 
 |
(17.12.2009 12:44:03) Proč jen učitele??? Nebude trochu chyba i na straně rodičů?? Ne všechno jim učitel ve škole " naleje" do hlaviček. - písmenka,čtení, sčítání, odčítání, násobilka, vyjmenovaná slova i tu prvouku.
ad známky - v 1.třídě v 1.pololetí dostávaly děti razítka. Pak začaly dostávat známky.
Lízo - myslím,že jsi to co jsem napsala docela překroutila, nic takového jsem nenapsala a navíc mě osobně by přišlo nefér vůči dětem,které si ty "lepší" známky zaslouží. Každé dítě holt má svoji hranici a rodiče by to měli respektovat - někdo má tu hranici na jedničkách některé na na trojkách.
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 12:47:56) Jindřiško David ej v pátý třídě a ještě jsme se doma nic "doučovat" nemuseli..Všechno jimstačí zatím ve škole...I to je ukazatel schopnosti učitele..
|
| Jindriska2 | 
 |
(17.12.2009 13:01:30) Frederiko - ale ne všechny děti mají tenhle dar, moje dcera se ku příkladu násobilku a vyjmenovaná slova učila doma a trénovala jsem je s ní při každé příležitosti - cesta autem, na procházce,doma. V prvouce se letos učí o ČR a našem městě - hodně toho zná,ale něco bylo nového i pro mě a něco si musela najít na netu a naučit se.
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 13:06:03) Jindřiško, to je asi problém větších škol a většího počtu dětí ve třídě..U nás je 14 dětí ve třídě a fakt všechno stíhají dostatečně procvičit...Proč bych já měla hledat v encyklopediích poznatky o ČR a městech,když tam od toho mají učitelku, která by měla mít ještě lepší pomůcky a hlavně schopnosti naučit než já?? Ani násobilku,ani vyjmenovaná slova, ani prvouku,te´d už se jimto jmenuje jinak,jsem s ním nikdy neprocvičovala a pokud vím,z celé třídy to doma cvičilo jen minimum dětí, osttaním to stačilo..Je to chyba učitelky a systému, chápu,že při 30 dětech ve třídě jde spíš než o učení, ojakés takés udržení kázně a nadiktování všeho,co s e mají doma doučit.Ale to je špatně...Dopoledne ve škole je pro děti na prvnímstupni dostatečně dlouhé, úkolo by měl zabrat max. deset minut a tradá, hraní, zábava, kroužky...
|
| Jindriska2 | 
 |
(17.12.2009 13:19:01) Frederikio - ve třídě jich je 20 a vyhledávání informací v encyklopediích a na netu atd je součást vzdělávacího programu,do kterého je dcera od 1.třídy zařazená,a jeho úkolem není to,aby se děti našprtaly všechno zpaměti,ale aby věděly kde a jak to najít. K výuce používají interaktivní tabuli, chodí do počítačové učebny procvičovat matematiku i češtinu, v hodinách prvouky ven. Ale jsou prostě věci,které si některé děti doma zopakovat musí - slovíčka, násobilka,počty, vyjmenovaná slova i to společné čtení pře spaním je vlastně forma učení. Myslím, že 1/2 hodiny denně i s úkolem není zas tak hodně. Učení není pjen povinností učitele,ale i dětí a rodičů,Ano,učitel jim to musí vysvětlit,poradit,procvičit,ale snahu a chtění musí projevit obě strany. Nelze všechno svést na učitele - podotýkám,že nejsem učitelka.
|
| Federika | 
 |
(17.12.2009 14:23:33) jo,Jindřiško, u nás taky dostávají děti úkoly typu,vypracuj samostatnou půrácu,najdi si na internetu apod...To je v pořádku..Ale nemělo by to suplovat normální výuku,mělo by to bejt něco navíc..A vyjmenvaná slova, násobilka,když t šlo u nás bez nácviku doma,proč by to nemělo jít jinde?? Myslím ne u nás doma,u nás ve škole...
|
|
|
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(17.12.2009 13:02:36) Jindřiško, to je ale POVINNOST učitele jim toto "nalít" do hlaviček! To je účel školy, proto tam ty děti chodí! Vždyť tam prosedí hodiny, proč by se měly učit nad rámec ještě doma? Základní škola je povinná a je stanovený rozsah základního vzdělání, které tam má proběhnout. Další individuální studium je pak už soukromou věcí každého.
|
| caira (Vojta1/03,Mates11/04) | 
 |
(17.12.2009 13:33:38) Nezlob se na mne, ale kdyz je dite s prominutim blb a lempl, do hlavicky mu nic nenalejes i kdyby si byla AMOS KOMENSKY
|
| Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 | 
 |
(17.12.2009 14:03:43) Asi bych nedávala dohromady blb a lempl. To jsou dvě různé věci. Ale v zásadě chápu, co máš na mysli.M
|
| Marťuša,Kryštof 16,Emma 15 | 
 |
(17.12.2009 14:17:49) ani ťuk , první dávka je kompletně sežraná a ke druhý jsem se ještě nedostala ...M
|
| caira (Vojta1/03,Mates11/04) | 
 |
(17.12.2009 14:19:08) Taky tak, druhou nepcu, pecu na to!
Kazdopadne hezke Vanoce! Kdy mezi svatky slouzis? Ja jdu 23,27,28,29,30,2,
|
|
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(17.12.2009 14:28:55) To je určitě pravda. ALE v tom případě dítě prostě narazilo na svůj vlastní limit a pokud učitel, který je na to (měl by být) odborník, udělal vše, co bylo v jeho silách, nespraví to už rodiče ani nikdo další. Ale ten učitel by právě pro to měl udělat to maximum, které je dítě schopné zvládnout. Další kapitola je, zda k tomu má učitel vždy (např. v přeplněné třídě) podmínky. Ale měla by to být v zásadě věc systému, školy, ne rodičů.
|
|
|
|
|
|
|