| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Poruchy chování u dětí předškolního věku

[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 35 [Dalších 5 >>]
Katjan
25.6.2011 18:48:11
Pane jo - ač k vám do školky nespadáme, jak vás tak čtu, tak díky za to, že se držíte. Když vzpomínám na svou školku, kam jsem se bála chodit, jsem hrozně ráda, že se najdou učitelky jako vy. Pár velice dobrých učitelek z mateřské školky, na které se děti lepí jako vosy a které to s dětmi umí naprosto neuvěřitelně, znám a přátelím se s nimi. Bohužel ani jedna už jako učitelka v MŠ nepracuje - všechny šly do kanceláří, aby si vydělaly něco slušného a unikly teroru vedení. Jak píšete, je to zatracená škoda. Jste z oboru - neexistuje už nějaká iniciativa - vzhledem k současnému baby boomu - která by se dala podpořit?
Terka
  • 
25.6.2011 17:50:53
Taktéž souhlasím. A teď si představ, že těch dětí máš - jako já - 28. Připadám si jako hlídač dětí, ne jako učitelka, která je má něco naučit - trénink sociálních dovedností, což je podle mě těžiště školky, jde z valné většiny do háje. V tom množství se totiž při nejlepší vůli nestíháš věnovat všem dětem tak, jak by potřebovaly. A "schytáváš" to samozřejmě ze všech stran - od rodičů, zřizovatele, ředitelky, která je zastánkyní modelu, který tu panoval kdysi: tedy 33 dětí ve třídě, konajících ve stejný čas stejnou aktivitu, a které poslouchaly na slovo (k čemuž podle mě v podstatě bylo potřeba, aby se učitelky bály). To je pro mě jako pro učitelku i matku model v současnosti naprosto nepřijatelný. Jsem čím dál tím víc naštvaná, že se v naší společnosti řeší a buduje kdeco, ale není doslova pár tisíc na vybavení třídy a zahrady, na plat další učitelky, na solidní stravu... Já jako makrobiotička když pozoruji, co děti jedí, se těm různým poruchám už vůbec nedivím. Opravdu jsem poslední dobou dost znechucena a uvažuji o odchodu.
25.6.2011 16:18:39
Chudáci děti,
dělají něco jinak, než jsme zvyklí, nebo něco, co je mimo naše přesvědčení a hned z nich děláme porouchané bytosti.
karma
25.6.2011 13:42:23
podepsala bych. V tom je zakopán pes...mám identickou zkušenost. Z obou stran.
Pavla
  • 
25.6.2011 13:34:36
Mám ověřenou zkušenost s naším (dnes již 8letým) synem.
Jakmile chodil do soukromého předškolního zařízení, kde byla 1 učitelka na cca 6 dětí, tak bylo vše v pořádku. Dokonce jej chválili za případnou vynalézavost při hrách, aktivitu a chytrost.
Jakmile nastoupil do státní školy, kde na 1 učitelku připadlo 15 dětí, tak byl kritizován. Neposlouchal, vadil a dělal schválnosti - údajně.

Taky učitelky ze soukr.školek mi potvrdily, že by už nemohly mít více než 8 dětí, že ta péče se nedá více rozmělnit.

Je to špatný systém. Děti jsou v pohodě, když si hrají a někdo se jim přiměřeně věnuje.
Lenka
  • 
25.6.2011 12:04:32
Jestli mohu trochu mimo mísu ve článku vidím přínos pro ty rodiče kteří o tom zatím neslyšeli nebo si existenci těchto faktorů odmítají připustit.A pak pro učitele je to zajímavé procentuelně.Někdy nejde ani tolik o příčinu jako o dopady.Je to divná věta brzy ji vysvětlím.Obecně bych řekla že pokud je dítě živější nebo uzavřenější a neohrožuje to jeho výkony nebo socializaci nebo nám z něj neroste "klacek" není nutné nic hrotit.Počkáme až povyroste případně pokud má např. problém s vybitím zvolíme vhodné koníčky,pokud toto nevybití nezpůsobuje problémy se soustředěním,vztahy atp.,tam bych doporučovala cvičení na danou poruchu aby se to nezhoršilo a vhodné vedení.Maminky prosím aby přihlédly k tomu že učitel není při množství dětí plně schopen Vaše dítě vychovávat.To je jeho náplní okrajově,primárně je to záležitost rodiny.Ta je k tomu také kompetentní a má na to všechny páky.I kdyby učitel využil každou volnou chvilku k výchově právě vašeho dítěte (z té spousty) efekt je minimální pokud doma zastávají jiný názor.Dobré je také přihlédnout k tomu že existence charakterové vlastnosti nebo menší poruchy ještě nemusí znamenat příčinu.Například labilní děcko uzavírající se do sebe jež si nehraje s vrstevníky je sice labilní ale tato labilita se projevuje a například z důvodu prostředí v rodině a má např. neurotické tiky a bojí se vylézt z kouta.Tady je jasně vidět že menší porucha nebo charakteristika jako taková by se nemusela vůbec projevovat kdyby byly utlumeny spouštěče.Pokud je Vaše dítě nezvladatelné a učitel ho posílá po všech čertech podejte mu pomocnou ruku vyplatí se to.Pokud však problémy dítě nemá a nepůsobí můžete jej preventivně někam poslat na přezkoumání a pak s ním třeba cvičit.Ale je pravda že pohyb a charaktery dětí k dětství patří a nechat dítě "žít" je často to nejlepší co pro něj můžeme udělat.Jako děcko jsem taky byla na přezkoumání poruchy intelektu,neboť jsem ve školce nemluvila.Já to ale uměla a jak.Jenže jako malé dítě jsem trávila dětství v nemocnici a tam si příliš s vrstevníky nepohrajete.Venku mě pak jeden kluk tlouk a já se bála do školky.Bála jsem se všech těch řvoucích a podle mě agresivních dětí.Dodnes mi vychází v testech labilita.Ale jakmile zmizel mlátič zmizel i můj problém,našla jsem si přátele,hodně přátel... a labilita zůstala už jen na papíře charakterových testů.
Lenka Staňková
  • 
25.6.2011 11:24:05
Nahraďme slovo porucha slovem problém.Hledá se zdroj problému.Až vyloučíme všechny faktory které leze ovlivnit,jako vliv rodiny,stresu atp. zůstane poslední možnost-diagnóza-porucha.To je pro dítě závažnější stav,hůře se nám řeší.Četla jsem že spousta dětí potřebuje jen odlišné dávkování vitaminy-ale to odobčuji.Chci tím jen říci že na první pohled nemůžete stanovit diagnózu protože obdobné projevy můžou mít různé spouštěče.V odborné literatuře sice naleznete kritéria,ktrá na Vaši otázku spolehlivě odpoví,ale ta řesí ovykle už poruchu.Navíc tato kritéria jsou také jen názorem jednoho nebo skupiny odobrníků-jako všechno-jsou obecná a nemusí ideálně sedět na jedince.Slouží jako vodítko a v případě že sednou bližší stanovisko by měl vydat odborník po vlastním posouzení.Má na to své složité postupy.Pokud poruchu špatně diagnostikujete a dítě mělo menší problém je to jen škoda.Zkrátka zachraňujeme co se zachránit dá.Pokud zjistíme že je to vnitřní charakteristika nebo porucha dítěte pak se pokoušíme problém odstranit nebo zmírnit vhodnou péčí a výchovou.Co se týče procent myslím že zastoupení názorů je vhodné-ne samospásné-ale vhodné měřítko.Osobnost učitele se může projevit,ale nevhodnou učitelku obvykle si myslím poznáte sami.Pokud není učitelka vyslovený tyran je nutné zvážit minimálně emoční labilitu a pro dobro dítěte se pokusit najít jeji zdroj pokud jej najít lze a není to čistě otázka charakteru.V případě charakteru nezbývá než o dítě láskyplně pečovat než z toho vyroste a vhodně ho vést.Já osobně se jako učitelka děsím problémů v rodině a poruchy samotné.Problémy v rodině se špatně odhalují a těžce řeší (je to práce s dospělými a ti mají vlastní hlavu) a je škoda když dítě kvůli nim zaostává.Určení postupu při poruše přenechám odborníkům,na její řešení nemám kvalifikaci.V takovém případě bych doporučila rodičům hodně číst a najít co nejlepšího odborníka. Často se jedná o poruchu látkové přeměny a špatného zásobení organismu látkami a i pokud jde například o mozek do jisté míry jej lze cvičit a dítě vést.Co se týče zavinění učitele v současné škole platí pro učitele pravidlo komunikovat s rodiči.Rodič své dítě v jistých otázkách zná přecijen nejlépe a ví jaké je a jak s ním jednat.Pokud jste narazili na rozumnou učitelku jistě se s vámi o tom bavit bude už pro dobro svoje a děcka samotného.Co se týče lhaní a agresivity ve školce tam to doma rodič správně odhadnout nemusí.Dítě může být doma jiné.Pak doporučuji si promluvit s dítětem zda mu ve školce něco vadí a pokud i po vyřešení těchto věcí problémy přetrvávají měl by rodič táhnout s učitelem za jeden provaz.Narazila jsem na případy kdy byly děti ve škole šikanované a proto jednaly agresivně.Ale i na chlapce který doma mamince tvrdil že mu ve škole ubližují a sám tam dětem ubližoval aniž by ho kdokoli ohrožoval,dělalo mu radost mít moc.Byl to můj spolužák.Také jsem zažila učitelku která šikanovala slabší děti a jejich reakce svalovala na labilitu dětí.Takže při řešení dětského světa Bůh s námi a ať jsou naše rozhodnutí správná a děti nám z toho co nejdříve vyrostou :) Přeji hezký den
Lenka Staňková
  • 
25.6.2011 11:21:27
Nahraďme slovo porucha slovem problém.Hledá se zdroj problému.Až vyloučíme všechny faktory které leze ovlivnit,jako vliv rodiny,stresu atp. zůstane poslední možnost-diagnóza-porucha.To je pro dítě závažnější stav,hůře se nám řeší.Četla jsem že spousta dětí potřebuje jen odlišné dávkování vitaminy-ale to odobčuji.Chci tím jen říci že na první pohled nemůžete stanovit diagnózu protože obdobné projevy můžou mít různé spouštěče.V odborné literatuře sice naleznete kritéria,ktrá na Vaši otázku spolehlivě odpoví,ale ta řesí ovykle už poruchu.Navíc tato kritéria jsou také jen názorem jednoho nebo skupiny odobrníků-jako všechno-jsou obecná a nemusí ideálně sedět na jedince.Slouží jako vodítko a v případě že sednou bližší stanovisko by měl vydat odborník po vlastním posouzení.Má na to své složité postupy.Pokud poruchu špatně diagnostikujete a dítě mělo menší problém je to jen škoda.Zkrátka zachraňujeme co se zachránit dá.Pokud zjistíme že je to vnitřní charakteristika nebo porucha dítěte pak se pokoušíme problém odstranit nebo zmírnit vhodnou péčí a výchovou.Co se týče procent myslím že zastoupení názorů je vhodné-ne samospásné-ale vhodné měřítko.Osobnost učitele se může projevit,ale nevhodnou učitelku obvykle si myslím poznáte sami.Pokud není učitelka vyslovený tyran je nutné zvážit minimálně emoční labilitu a pro dobro dítěte se pokusit najít jeji zdroj pokud jej najít lze a není to čistě otázka charakteru.V případě charakteru nezbývá než o dítě láskyplně pečovat než z toho vyroste a vhodně ho vést.Já osobně se jako učitelka děsím problémů v rodině a poruchy samotné.Problémy v rodině se špatně odhalují a těžce řeší (je to práce s dospělými a ti mají vlastní hlavu) a je škoda když dítě kvůli nim zaostává.Určení postupu při poruše přenechám odborníkům,na její řešení nemám kvalifikaci.V takovém případě bych doporučila rodičům hodně číst a najít co nejlepšího odborníka. Často se jedná o poruchu látkové přeměny a špatného zásobení organismu látkami a i pokud jde například o mozek do jisté míry jej lze cvičit a dítě vést.Co se týče zavinění učitele v současné škole platí pro učitele pravidlo komunikovat s rodiči.Rodič své dítě v jistých otázkách zná přecijen nejlépe a ví jaké je a jak s ním jednat.Pokud jste narazili na rozumnou učitelku jistě se s vámi o tom bavit bude už pro dobro svoje a děcka samotného.Co se týče lhaní a agresivity ve školce tam to doma rodič správně odhadnout nemusí.Dítě může být doma jiné.Pak doporučuji si promluvit s dítětem zda mu ve školce něco vadí a pokud i po vyřešení těchto věcí problémy přetrvávají měl by rodič táhnout s učitelem za jeden provaz.Narazila jsem na případy kdy byly děti ve škole šikanované a proto jednaly agresivně.Ale i na chlapce který doma mamince tvrdil že mu ve škole ubližují a sám tam dětem ubližoval aniž by ho kdokoli ohrožoval,dělalo mu radost mít moc.Byl to můj spolužák.Také jsem zažila učitelku která šikanovala slabší děti a jejich reakce svalovala na labilitu dětí.Takže při řešení dětského světa Bůh s námi a ať jsou naše rozhodnutí správná a děti nám z toho co nejdříve vyrostou :) Přeji hezký den
Markéta, kluci 9 a 2
  • 
25.6.2011 8:51:05
Já myslím, že učitelky odpovídají na to, kterou "poruchu" považují za nejčastější,ne nejvážnější. Koukám, že ve školkách je to samé hyperaktivní dítě, jehož problémy nejlépe vyřeší logoped. Začínám se děsit nástupu mladšího do školky, temperamentu má naděleno požehnaně. A já jsem od staršíh zvyklá na pochvaly za chování v knihovně a vzorné chování v MHD.

Ještě by mě zajímalo, jak paní učitelka udělá diagnózu hyperaktivita, myslela jsem, že to je oříšek i pro odborníka.
Katjan
24.6.2011 23:15:03
Souhlas. Nemůžu se rozhodnout, jestli to je o prestiži, prachách nebo snaze dohnat všechny děti k poklidnému sezení s rukama za zády.
[<<Předchozích 20] Příspěvky 2130 z 35 [Dalších 5 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.