| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Kam do 1. třídy? Klasika, nebo alternativa?

 Příspěvky 110 z 116 [Dalších 106 >>]
1.10.2010 13:51:51
Dobrý den,ikdyž je tento příspěvek už dost starý,zkusím to.Mohu poprosit autora o další zkušenosti s WŠ Pardubice.Chystáme se v zimě k zápisu na tuto školu.Děkuji Lenka
1.10.2008 12:58:49
precti si diskusi.O tom vsem se tu pise.
  • 
27.5.2008 13:43:38
Ano, tato otázka mne taky zajímala, když jsem vybírala ZŠ. Řešila jsem, jestli dát dítě do klasické nebo Montessori třídy, případně školy s rozšířenou výukou jazyků. Myslím, že nejlepší je se zeptat přímo ve škole. Já se dozvěděla, že ze sedmi odcházejících dětí po páté třídě se jich pět dostalo na víceleté gymnázium.
tina
  • 
24.11.2006 19:56:37
Ahoj,
treba existuji v CR montesorri skolky a predskolky, zkus se na to zeptat.
Luboš
  • 
23.11.2006 11:55:32
Mám možnost sledovat vývoj školství u nás už velmi dlouho, pracuji v něm.Když v Příbrami vznikala škola waldorfského typu, byl jsem rád. Přinesla novou alternativu do vzdělávání, která tady u nás neexistovala a jen jsme o ní četli a slyšeli. Každá nová věc, zejména ve školství a zdravotnictví na sebe nabaluje nedůvěru i odpor skeptiků. Tím si prošla i příbramská waldorfská škola. Ano, spousta úspěchů, neúspěchů, hledání cest. Ale škola funguje, děti do ní chodí, má už střední gymnaziální stupeň a některé učební obory (mimochodem velmi zajímavé). Nemám tam dítě a nikdy jsem neměl, jen znám bližší fungování a pedagogice a psycholgii se již věnuji nějaký pátek. Navíc se o podobné projekty zajímám. Nelze napsat, že státní školy jsou špatné a dobré. To samé nelze psát o alternativních. Nejdůležitější je však v celém vzdělávacím procesu vztah dítě - vychovatel (chcete-li pedagog, či učitel). Tím naznačuji, že vše stojí a padá s člověkem, který naše děti vzdělává a s možnostmi, které jsou dítěti a vychovateli dány legislativou, zázemím i vybavením. Jsou učitelé perfektní a jsou učitelé špatní a jsou takoví, které bych okamžitě od dětí odstarnil. A jsou ve všech školách. Tím chci zdůraznit, že vždy záleží na řediteli jaký směr dá své škole a jaké si k tomu vybere spolupracovníky. Pak mne zajímá, jak se chovají k sobě dospělí na škole, protože to se přenáší na děti. Důležitá je i estetika prostředí a klima v jednotlivých třídách. Doporučil bych rodičům zjišťovat, ptát se a třeba i několikrát výuku navštívit. Myslím, že v příbramské waldorfské škole toto není problém. A pokud se setkáte se školou, která vám to neumožní, dítě tam nedávejte. Takové zařízení není otevřené veřejnosti a není dobré. Všichni v tomto státě mi někdy připadají, že rozumí zejména třem oblastem a slyšíme "já bych to dělal takhle a takhle...". První oblastní je sport (všichni rozumí trénování a herní strategii, takže by mohli ihned trénovat národní tým), druhou je politika a třetí a pro mě nejdůležitější je školství. Co člověk, to pedagog - amatér. Ponechme tedy pedagogům jejich výsady, oni se nám také nepletou do jiných profesí. Pouze se držme při výběru školy starého známého : důvěřuj, ale prověřuj... A já bych dodal také ještě komunikuj a spolupracuj (myslím tím se školou a hlavně s učiteli).
dasa
  • 
14.11.2006 10:53:42
Ahoj Davide, moc děkuji za vyjádřený názor - radu. Nakonec jsem také usoudila, že dceři nic neuteče a že ji nechci svou vlastní ctižádostí stresovat. Byla bych ráda, kdyby během základní školy přešla na víceleté gymnázium a myslím, že bude na tuto změnu více zralá právě tehdy, když do první třídy nastoupí ve svých šesti až sedmi letech (vzhledem k datu narození). Taky si myslím, že rok před nástupem do školy se dá využít návštěvami různých kroužků, nenásilnou formou výuky cizího jazyka apod...
Přeju ti moc úspěchů v tvém povolání, jak už tady na rodině bylo řečeno v jiném článku, učitelů - mužů v našem školství moc není a je to škoda.
14.11.2006 10:30:49
Davide, jak jsem už psala, mám syna narozeného 22. 9., který do školy nastoupil v necelých šesti letech, a problémy neměl žádné. Nelze zobecňovat, "ještě má čas, ať si ještě užije dětství..." atd. Prostě zralý byl, navíc pak přeskočil čtvrtou třídu, takže je v 11 letech v sekundě osmiletého gymnázia. Jeho jediným problémem teď je, že až donedávna mu všechno šlo samo a zatím se nenaučil učit.
David
  • 
14.11.2006 0:21:41
Vidím, že se ptáš, zda dát tvé říjnové dítě do školy. Jsem učitel na prvním stupni a letos mi do 1.třídy přišla holčička nar. 25.9. Rodiče si to tak přáli, poradna upozornila na možné problémy. A můj názor je, že toho má až nad hlavu. Židle i stůl jsou na ni velké, tác v jídelně neunese, zapomene vše, co je snad možné, základní návyky chování vůbec nezná, je hravá, upovídaná, vyplašená ze všeho, co se kolem děje, v tělocviku nestačí, převlékání v šatně nestíhá. Ikdyž jí učení jde, občas je duchem mimo, kouká z okna, okolo sebe neustálý nepořádek. Je mi jí líto a za tuhle cenu bych do školy nešel. Navíc je opravdu skoro o dva roky mladší než někteří její spolužáci. Ať si tvoje dcera ještě hraje ve školce s panenkami a maluje si. Doma si může otevřít knížku a povídat si o všem možném. Nic jí neuteče. Mějte se hezky a užívejte si dětství.
Jana, děti 4, 5 a 7 let
  • 
13.11.2006 16:39:47
Moje dvě mladší děti navštěvují waldorfskou školku a musím říct, že nám naprosto tento typ výchovy vyhovuje. Bohužel náš starší syn neměl možnost w. školku pro obrovský zájem navštěvovat, a tak jsme zažili klasickou školku a můžu tak srovnávat. I když jsme ji dlouho vybírali /tu klasickou/, bohužel jsme se setkali s výchovou velice bídnou. Takové to odložení dětí. Opravdu jsme byli moc šťastni, že nyní mladší děti chodí do w. školky a syn do w. školy. Školku bych nazvala takovým zpívajícím domečkem, kde se věnují dětem učitelky, kterých si moc vážím. Dokáží s nahledem a úsměvem zvládnout i trochu divočejší kluky a děti je milují. Ještě ke škole. Informace v článku jsou trochu zkreslené. Děti v první třídě čtou a píší velkými tiskacími písmeny. Ve druhé třídě začínají číst a psát malým tiskacím písmem a ve třetí třídě psacím. Waldorfská škola není církevní, jak je zde uváděno, ale pracuje s dětmi na křesťanských základech. Pedagogika R. Steinera se nedá vysvětlit v několika řádcích. Pokud se někomu tento typ školy líbí, ať se obrátí na příslušné školy - v Praze, Příbrami, Písku, v Semilech, v Brně, v Olomouci, v Ostravě, v Pardubicích. Nejlépe je školu navšívit, podívat se na výuku a promluvit s učiteli.
  • 
13.11.2006 0:13:32
Jsme z Prahy a máme v dosahu jak Montessori, tak Waldorfskou MŠ i ZŠ. Systém Montessori mě oslovil a tak můj starší syn navštěvoval Montessori MŠ-k jeho plné spokojenosti(k mojí ne zcela). Pozitiva:vybral si, co bude dělat, naučil se ctít pravidla a samostatně se věnovat určité činnosti. Negativa-každý si jaksi vybírá jen to, co ho baví a co mu jde, takže syn většinu času hrál fotbal nebo stavěl z Lega. Není moc na kreslení, a tak výkres si ze školky nesl tak 2X za rok.Chtěla jsem, aby jako předškolák více cvičil grafomotoriku, ale v Montessori školce nikoho k ničemu nenutí, takže u zápisu do školy a kreslil jako 3-leté dítě a velmi neochotně.Není pro něj problém říci komukoli a kdykoli "To mě nebaví, to dělat nebudu." Je to dobře, nebo špatně?? Jako systém je to asi pro školku dobré, ale pro ZŠ jsem ho jednoznačně zavrhla-pro život je potřeba, aby se děti naučily všechno, ne jen to, co je baví.Syn je nyní v 1.třídě klasické ZŠ a začíná poznávat, že někdy je potřeba pracovat, i když si chce radši hrát, a že např. umět psát je zkrátka nutnost, i když cesta od kostrbatých čárek k čitelnému písmu je dlouhá a pracná. A to je podle mě podstatně blíž k životní realitě. Mimochodem- po prvním rozčarování (mami, proč jsou ty přestávky tak krátké?) přišly velké pokroky i v těch "méně zajímavých" oblastech a syn je moc hrdý na svoje úspěchy. Sám totiž vidí, že to, co se mu zpočátku nedařilo(psaní), stačilo s trochou sebezapření cvičit a teď už celý pyšný píše svoje první slova.V Montessori systému mi chybí ten moment překonání vlastní nechuti a počátečního neúspěchu-pro život nepostradatelný!!-o to víc si pak vážíme výsledku.
 Příspěvky 110 z 116 [Dalších 106 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.