tisk-hlavicka

Montessori školička: Válečky

1.4.2011

Tato aktivita spadá do oblasti smyslové výchovy - vývoj psychiky dětí předškolního věku závisí na získávání zkušeností pomocí smyslového vnímání, manipulaci s předměty a vlastním pohybem v prostředí. Tím, že dítě může brát věci do rukou, otáčet jimi, ohýbat je, prohlížet si je, poslouchat, ale i vnímat ochutnáváním, očicháváním, prochází tak cestou od "uchopení k pochopení." Na rozvíjení smyslů vytvořila Marie Montessori speciální didaktický materiál, kam patří mj. i "Válečky s úchyty", které spadají do pomůcek na rozvoj zrakového vnímání.

Konkrétní cíl:

zrakové rozlišování rozměrů

Abstraktní cíl:

rozvoj motoriky, koordinace pohybů, koordinace oko - ruka, přesnost, koncentrace pozornosti, příprava na matematiku (desítkový systém, válec je matematický pojem), příprava na psaní (úchyty se uchopují třemi prsty, co se později využívá při držení psacího nástroje)

Poznámka:

Na začátku pracujeme s jedním blokem. Kontrola chyb je velmi snadná, každý váleček má své jediné místo. Postupně může dítě pracovat i s více bloky, vyndá všechny válečky a hledá pro každý správné místo. Bloky existují ve čtyřech variantách, každý blok má valečky s jinými rozměry. Další variantou je práce se zavázanýma očima, při které zasouváme válečky, jen pomocí stereognostického smyslu tzn. spojením hmatu s pohybem bez využití zraku. Na tento smysl se většinou zapomíná, i když je také potřeba jej rozvíjet.
Obecné instrukce, jak pracovat s těmito videoukázkami, naleznete v tomto videu, základní informace o Montessori pedagogice pak zde.
Názory k článku (0 názorů)
Žádné názory zatím nejsou. Vložte první!




Vyhledávání článků podle věku

Seriály

Vývojové tabulky

Těhotenství

Dítě


Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.