| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Budou učitelé chráněnými osobami?

 Celkem 70 názorů.
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Pro laiky 

(5.6.2014 9:40:58)
Jaké tresty mohou být uloženy v občansko právním sporu?
 Lexi. 


no, nevím 

(5.6.2014 10:03:47)
Slovně nebo fyzicky napaden může být v souvislosti s výkonem svého povolání kdokoliv - úředník, učitel, lékař, zdravotní sestra, sociální pracovník, prodavač ... Proč dělat z učitelů nadlidi.
Pokud jde o počty napadení - podstatné je, kolik z toho se děje mezi rodiči (žáky) a učiteli na "běžné" ZŠ a kolik na půdě diagnostických ústavů a obdobných institucí.
v prvním případě se lze i dnes bránit občansko-právní cestou, ve druhém případě by pomohlo spíše početní navýšení personálu a stavebně-technické úpravy objektů
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: no, nevím 

(5.6.2014 11:01:04)
Možná by taky hodně pomohlo, kdyby nejen na školách, ale především v diagnostickejch ústavech, dětskejch domovech a podobnejch zařízeních pracovalo míň lidí, který si na svejch svěřencích vylejvají vlastní komplexy a frustrace.
Taky posílení mimoústavní výchovy by stálo za zamyšlení.
O školách ani nemluvím. Škola je kriminál pro nevinný, je už naprosto k ničemu... Vřele doporučuju web Svobody učení. :-)
 x x 


Re: no, nevím 

(5.6.2014 13:44:56)
Jo, oni totiž ti zlí učitelé chodí do školy primárně trápit ty hodné, úžasné, skvělé dětičky. Bravo, takovou blbost jsem hodně dlouho nečetla.
 Mirča 
  • 

Re: no, nevím 

(6.6.2014 7:06:30)
Pracovala jsem v DD a již nikdy více. Děti nás nenáviděly, protože my jsme podle nich byly příčinou toho, že jsou v DD a ne doma u rodin, zhusta nefunkčních. Ale děcka si tam mohla dělat, co se jim líbilo, lítat po městě, krást apod. Většina dětí u nás byli Romové, ti vytvořili klany a dávali svou převahu neromským dětem sežrat. Udržet kázeň bylo nadlidské. Ne že bych si tam honila své malé ego, ale řev musel být na denním pořádku, protože po dobrém nešlo nic. Když jsme po dětech chtěli práci, musely jsme nad nimi stát jako drábi a neustále prudit, dokud nebylo hotovo. Vytřít? Neexistovalo, to je práce uklízečky. Připravit věci do prádelny? No, to jsme po nich fakt chtěly moc. Nechaly se obsluhovat jako šlechta. Jsem zvědavá, co budou dělat, až je z DD pustí, jestli taky budou mít doma vytřeno a večeři na stole, když si to sami neudělají. Proti DD byla základka procházka růžovou zahradou, tam aspoň děti poslouchaly a dalo se s nimi vyjít a dělat i zábavné programy.
 Verca 
  • 

Re: no, nevím 

(6.6.2014 8:11:55)
A doporučuji ti přečíst perličky Ronji i u ostatních článků.Nestačíš se divit.To jsou teprve blbosti.Jednou si hraje na intelektuálku,pak zase na chovatelku dobytka,alternativní matku,skritizuje dítě v přívěsném vozíku za kolo a argumentuje tím,že ona dítě nosila po čundrech v šátku,za chvíli je z ní paní velkopodnikatelka se zaběhlou firmou a v zápětí se ti snaží vnutit,že žije někde v lese a na vlak chodí pěšky 3 km.Za mě -škola není výchovný ústav,ale rozšiřuje obzory-vzdělává.Co do školy přijde(myslím,jak jsou vychované z rodiny) to z ní také vypadne.Kriminál pro děti by měl být kriminál a ne dovolená.Velmi přísný režim,že musí vše co je dáno a nesmí nic.Jsou tam ti jedinci za trest ne za odměnu.Nevím co se změní na tom jestli učitel bude nebo nebude veřejná osoba.Ano podle zákona hodně,ale ve skutečnosti bude v ohrožení stejně.Agresivita narůstá díky špatné výchově v rodině.Můžou vše a nemusí nic.
 Lexi. 


Re: no, nevím 

(6.6.2014 10:16:46)
"Co do školy přijde(myslím,jak jsou vychované z rodiny) to z ní také vypadne"

- V tomto s tebou nesouhlasím. Rodina má samozřejmě na výchovu dítěte velký vliv. Ale velký vliv na něj má i okolní společnost. A ve škole děti tráví opravdu hodně času. Děti se učí hlavně nápodobou - a to nejen nápodobou rodičů.
Jedno z mích dětí má učitelku, která dětem vulgárně nadává. Jak mám potom synovi vysvětlit, že vulgárně se mluvit nemá, dokonce ani ve škole ne? Protože sám si všiml rozporu - pokud vulgaritu vypustí z úst paní učitelka, nic se neděje, pokud ji vypustí on, dostane poznámku.
Za jeho školní docházku po nich již dvě učitelky chtěli, aby žalovali na ostatní děti (holky měli chodit hlásit učitelce, když kluci zlobí, všichni měli hlásit učitelce, pokud uvidí někoho ze spolužáků kouřit kolem školy, učitelka chodí pravidelně do první hodiny pozdě - a jedna z holek za zapisovat všechny, kdo přijdou do třídy po zvonění...) - škola z dětí normálně vychovává bonzáky! Samozřejmě jsem dětem řekla, aby hlásili pouze to, když někdo někomu ubližuje nebo něco ničí. A řekla jsem jim také proč.
 net 
  • 

Re: no, nevím 

(6.6.2014 12:13:34)
Ale vždyť má pravdu.~a~ Ve školách se učí velice neefektivním způsobem, pouhým memorováním toho, co člověk během chvilky zapomene, bez jakékoliv vazby na praktický život. Přitom všichni víme, že nejvíce se člověk naučí praxí při řešení konkrétních situací čí formou hry, sama se pokouším vzdělávat podobnými způsoby a za sebe říkám, školní instituce jsou z 90% k ničemu. Lidé si bohužel nepřipustí, že by bylo možné dělat věci jinak. Napsala to velice trefně - vězení pro nevinné. A nikdo si to samozřejmě otevřeně nepřizná a tak budeme na takové lidi jenom nadávat. Pro mě byla škola jenom opruz a utrpení, později jsem sama přišla na to, že to jde kupodivu i jinak.
 katka+synek2007 


Re: no, nevím 

(6.6.2014 15:04:26)
I pro mě byla škola opruz, ale myslím, že dnes už to tak v mnoha případech není a dobrých škol a kvalitních učitelů přibývá. Usuzuji ze zkušenosti, dělám služby školám a dost těch tříd a učitelů vidím.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: no, nevím 

(8.6.2014 23:54:14)
Haha, to jsi už zase Ty? ~t~
Nehraju si vůbec na nic. Psala jsem, že máme zavedenej podnik, ne, že jsem velkopodnikatelka, že máme hodně zvířat, ne, že jsem chovatelka dobytka.
Ano, dítě v zhávěsným vozíku za kolem považuju za krávovinu a to proto, že dítě prostě patří k mámě. Hodně dlouho a hodně těsně. Protože si nemyslím, že by tříměsíční mimino mělo něco z jízdy v takovým vozíku.
 Verca 
  • 

Re: no, nevím 

(9.6.2014 0:07:32)
Nevím co má dítě z toho,že je celý den zamotané v šátku jako houska a matka s ním kydá dobytek.Kromě smradu z hnoje a bolavých zad vůbec nic.Jinak k tvým příspěvkům.Je mi líto tvých dětí,protože ty si díky tvým militantním názorům užijí.Pro tebe je učitel pouze debil.Semeleš páté přes deváté.Nemá to hlavu ani patu.Jsem jen zvědavá,když si takový génius,zda budeš učit sama své děti v domácí škole.Lituji tvé okolí,protože pro ně jsi opravdu balvan.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: no, nevím 

(9.6.2014 0:50:24)
Jé, Ty jsi vtipná. Fakt. Já už si začínám zcela vážně myslet, že všechny ty věci, který píšeš, jsou myšlený z recese. Pokud ano, máš můj neutuchající obdiv.
Dobrá, ale... Můžeš mi popsat, jakej dobytek máš přesně na mysli? Slepice?
O nošení dětí se můžeš dočíst všechno potřebný prostým dotazem na strejdu googlíka, to nebudu komentovat.
Co se týče domácího vzdělávání, uvažovala jsem o tom, ale už to,jak moje dcera přistupuje ke školce, mě utvrzuje v přesvědčení, že není typ na domácí vzdělávání, takže pro ni budu muset najít nějakou jinou možnost, komunitní školu, unschoolingový zařízení, pokud se to u nás do tý doby prosadí, nebo v nejhorším Walsdorf...
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: no, nevím 

(9.6.2014 0:00:04)
Já taky ne. A ani jsem nic takovýho nepsala. ~;)
Škola ve svý současný podobě je zvrácená záležitost. Proastuduj si trochu mechanismy učení u člověka, způsob získávání vědomostí a dovedností v různejch kulturách a zákonitě Ti musí vyjít to, co říkám já. :-)
Vůbec si nemyslím, že jsou učitelé jako celek nějak špatní, myslím, že je mezi nima standardní procento debilů, jako kdekoli jinde...
Jenomže ten systém vzdělávání je prostě nastavenej tak, že fungovat nemůže. Z obou stran přichází emoce, frustrace, agrese. To je normální.
...přiznávám, že svoje příspěvky píšu provokativnějším tónem, než jakej bych zvolila, kdybych chtěla naprosto seriózně diskutovat. Ale trvám na nich.
 Ali33 


Re: no, nevím 

(11.6.2014 13:09:51)
Přidávám se, hrozný názor! Běžte si to zkusit milá dcero loupežníka. ~q~
 Daniella80 


Re: no, nevím 

(5.6.2014 14:02:12)
Oh, a mohla bych vědět, kolik takhle zakomplexovaných pracovníků z dětských domovů a podobných zařízení znáte?
Souhlasím s tím, že vynadat vám kvůli práci může kdekdo - stačí pracovat s lidmi, a stejně tak můžete při komunikaci na úřadech, poštách a kdekoliv natrefit na b...a v jakékoli funkci. Nicméně tvrdit, že pedagogové v ústavních zařízeních podstupují roky vzdělávání a procházejí psychologickými testy jen proto, aby si měli na kom zchladit žáhu je opravdu postavené na hlavu. Učitelé se taky na učení nedali jen proto, aby se mohli vozit po dětech a rodičích.
Nevím, jestli je dobrý nápad dělat z učitelů chráněné osoby, nebo ne. Ale takovéhle poznámky mi opravdu vadí.
 Mystik 173 
  • 

Re: no, nevím 

(5.6.2014 16:32:28)
Ty budeš také vzácná....
 nordica 


Re: no, nevím 

(5.6.2014 22:19:53)
Ty jsi teda fakt extrém, chudák Tvoje dcera, - to si určitě užije svobodné vzdělávání a matku s netolerantními a potrhlými názory.
 miranda77 


Re: no, nevím 

(7.6.2014 20:24:04)
tak to je trošku černobílé vidění, že ...
 gábinna, 2 děti 
  • 

Re: no, nevím 

(8.6.2014 6:23:12)
Já s vámi bohužel musím souhlasit.....značná část učitelů se k dětem chová autoritářsky, hovoří s nimi nadřazeně,nerespektuje jejich osobnost a dětí to cítí jako ponižování.Platí, že agrese plodí agresi.Často sám učitel spustí šikanu vůči dítěti......tím, že ho ponižuje,radí dětem"nevšímejte si ho"...nálepkuje ho"je takový a takový.."Co to je, když učitel ukáže všem dětem např písanku a řekne třídě"podívejte se.děti, takhle píše prase.."
učitel, který má zdravé sebevědomí a ví, že dítě je jeho partner a ne otrok, nemá potřebu se takto k dětem chovat....Vzhledem k nadpisu článku mne spíš napadlo"Kdy budpu děti chráněny před často hrubými a necitlivými slovními výlevy svých učitelů??"
 Rha Mantakrea 
  • 

Re: no, nevím 

(8.6.2014 15:21:01)
Přesně. Učitelé soudí, hodnotí a upřednostňují, což je blbost na ležatou osmičku, protože všichni všechno děláme jak nejlépe dovedeme, dítě i dospělý. Takže pokud píši, píši jak umím a je to přesně takové jaké to je a ne jiné, dělám to jak umím. Samotné známkování ve škole je taky pitomost. Každému jde něco jiného. Každého baví něco jiného. Každý si totiž vybíráme, co nás baví a nebaví. Sami. Takže víme v čem jsme dobří a tak Anička skvěle kreslí, Pepíček je s míčem jako srostlý, Petr hraje brilantně na housle, Dášenku zase baví vařit. Každý si vybíráme. A nikdo není lepší ani horší. Kdo tohle ještě neví?
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: no, nevím 

(5.6.2014 18:16:46)
Zažila jsem "běžnou" ZŠ, kde slovní napadání a urážení učitelů bylo na denním pořádku, fyzické útoky nebyly výjimečné... :-(
Myslím, že např. v Anglii je ve školách jakási ochranka a učitelé si mají koho zavolat na pomoc, v případě, že je to potřeba. Takhle se musí volat policie a samo jim to chvíli trvá, než dorazí. Asi by to stálo za úvahu i u nás.
Žák je pak nebezpečný i svým spolužákům, i to se bohužel děje. Hlavně, když se stále volá po intergaci! Jistě, ale jak koho a za jakých podmínek. Je rozdíl, zda se umožní integrace dítěti s fyzickým postižením nebo malému psychopatovi... :-(
 Lexi. 


Re: no, nevím 

(6.6.2014 9:56:04)
"Zažila jsem "běžnou" ZŠ, kde slovní napadání a urážení učitelů bylo na denním pořádku, fyzické útoky nebyly výjimečné... :-( "
- mé děti jsou tedy na prvním stupni, ale pokud vím , nic takového se tam neděje. Tedy s tou vyjímkou, že během hodin matematiky jedna učitelka běžně dětem nadává do blbců a debilů... a já sama jsem si s ní byla promluvit, protože jako člověka, který se aplikovanou matematikou živí, mě její učební postupy v hodinách matematiky vyloženě děsí.

"Myslím, že např. v Anglii je ve školách jakási ochranka a učitelé si mají koho zavolat na pomoc, v případě, že je to potřeba. Takhle se musí volat policie a samo jim to chvíli trvá, než dorazí. Asi by to stálo za úvahu i u nás."
- pokud by toto bylo každodenní záležitostí, tak jistě ano. Ale skutečně se toto na školách děje denně?

"Žák je pak nebezpečný i svým spolužákům, i to se bohužel děje. Hlavně, když se stále volá po intergaci! Jistě, ale jak koho a za jakých podmínek. Je rozdíl, zda se umožní integrace dítěti s fyzickým postižením nebo malému psychopatovi... "
- v tomto s tebou souhlasím. Nejen pro integrované děti, ale do každé třídy by měl být samozřejmostí asistent pedagoga, popř. uzákonění max. počtu dětí ve třídě na 20. Hned by se učitelům lépe a efektněji pracovalo, ale je to zase o těch penězích.
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: no, nevím 

(6.6.2014 16:17:54)
Na zmíněné ZŠ již nejsem, tam, kde jsem nyní, nic takového neprobíhá.... :-D
Z minulé školy se pomalu stává škola romská. A volání policie tam bylo běžné v průměru tak jednou týdně :-( Takže mít na chodbě jakousi ochranku by bylo zcela na místě, ona by se určitě využila i častěji, když se už volali policisté, byla už nouze nejvyšší.

Určitě by bylo učení efektivnější, kdyby byl menší počet dětí, s tím naprosto souhlasím... bylo by možné s nimi pracovat individuelněji, udělat hodinu zajímavější... Bohužel jsou děti, které se prostě učit nechtějí, nemají zájem o nové věci, v lavici pospávají a pracují, jen když se nad nimi stojí a dozoruje... zase na úkor dětí, které by se rády něco naučily - ať již kvůli známkám či vědění samotnému.

V tomto myslím, že je dobře, že se dělají výběrové třídy - matematické, jazykové či jiné, kde jsou nadané děti se zájmem o učení. Slabší děti jsou v jiné třídě, kde je pak možné přizpůsobit tempo (do jisté míry) těmto dětem.
 pavla 
  • 

Re: no, nevím 

(8.6.2014 22:02:02)
V manzelove tride (upozornuji, zcela bezne ZS) se pobodali dva hosi. Cekam, kdy hodi nekdo kudlu po nem. Myslet si muzes, co chces, kdyz jsi to neprozila, nevis....

P.
 Leona 
  • 

Pomůže to? 

(5.6.2014 15:20:50)
Myslím že hrozba vyššího trestu nepomůže, dokud soudy nebudou fungovat tak jak mají. Za napadení může vinník dostat zatím nižší trest, ale už za to někdo potrestán byl? Pokud vím, tak obžalovaný dostane obvinění spolu s adresou žalobce a nejsem si jistá, jestli bych chtěla aby nějaký známý výtržník věděl, kde bydlím, kor když pravděpodobnost, že mu soud uloží nějaký trest je mizivá. Dokud nebudou obvinění z podvodů, krádeží, napadení a jiných skutků končit s pořádným flastrem v pořádné base, kde bude muset pracovat, bude takovýcn věcí pořád víc a víc.
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Re: Pomůže to? 

(5.6.2014 16:08:14)
Při občansko právním sporu lze vyfasovat basu?
 Lexi. 


Re: Pomůže to? 

(6.6.2014 9:50:38)
" Pokud vím, tak obžalovaný dostane obvinění spolu s adresou žalobce a nejsem si jistá, jestli bych chtěla aby nějaký známý výtržník věděl, kde bydlím"
- ano, je to tak. I to je jeden z důvodů, proč určitá část přepadení, krádeží, loupeží a znásilnění není hlášená. Samotnou mě vyvedlo z míry, když se k nám domů cca v sedm hodin večer dobýval řidič, který ten den ráno srazil mého manžela na přechodu pro chodce...
 Karel 
  • 

Když, tak se vším všudy 

(5.6.2014 19:51:21)
Jedině v případě, že se na ně budou vztahovat příslušné paragrafy a zpřísněné odstavce. Komu bylo více dáno, od toho bude více požádáno. Třeba:

§ 329 Zneužití pravomoci úřední osoby

(1) Úřední osoba, která v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou závažnou újmu anebo opatřit sobě nebo jinému neoprávněný prospěch
a) vykonává svou pravomoc způsobem odporujícím jinému právnímu předpisu,
b) překročí svou pravomoc, nebo
c) nesplní povinnost vyplývající z její pravomoci,
bude potrestána odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán,
a) opatří-li činem uvedeným v odstavci 1 sobě nebo jinému značný prospěch,
b) spáchá-li takový čin na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání,
c) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v činnosti orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci,
d) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v činnosti právnické nebo fyzické osoby, která je podnikatelem,
e) spáchá-li takový čin zneužívaje bezbrannosti, závislosti, tísně, rozumové slabosti nebo nezkušenosti jiného, nebo
f) způsobí-li takovým činem značnou škodu.

(3) Odnětím svobody na pět až dvanáct let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán,
a) opatří-li činem uvedeným v odstavci 1 sobě nebo jinému prospěch velkého rozsahu, nebo
b) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu.

(4) Příprava je trestná.

Takže pokud si například učitel zasedne na dítě a v úmyslu způsobit mu škodu ho oklasifikuje v rozporu se školním klasifikačním řádem, navíc zneužívaje jeho bezmocnosti, půjde sedět na 3-10 let. ~d~

Nebo:

§ 330 Maření úkolu úřední osoby z nedbalosti

(1) Úřední osoba, která při výkonu své pravomoci z nedbalosti zmaří nebo podstatně ztíží splnění důležitého úkolu, bude potrestána odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti bude pachatel potrestán,

a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 vážnou poruchu v činnosti orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci,
b) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v činnosti právnické nebo fyzické osoby, která je podnikatelem,
c) způsobí-li takovým činem značnou škodu, nebo
d) zajistí-li takovým činem jinému značný prospěch.

(3) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán,

a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu, nebo
b) zajistí-li takovým činem jinému prospěch velkého rozsahu.

Takže pokud se učitel (a znám takové) místo fyziky věnuje svým životním příběhům a přípravě materiálů na brigádu (kterou se reálně asi živí) a přijde se na to po půl roce, tak tím způsobil poruchu v činnosti své školy, čili až 3 léta. Běda aby došlo k vážnějšímu úrazu s povinností školy uhradit náhradu za léčení ZP z pojistky školy (stejně škoda vznikla), pak je to rok až pět let.


 Lexi. 


Re: Když, tak se vším všudy 

(6.6.2014 9:43:48)
Právě z tohoto důvodu odmítají status úřední osoby lékaři. Byla jim opakovaně nabízena z důvodů množících se případů napadení lékařů záchranné služby.
 Rha Mantakrea 
  • 

Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(8.6.2014 15:07:02)
V tomto případě se tedy zeptám a co naše děti, když učitelé zaujmou doménu: "Já jsem tady pán a ty mě budeš poslouchat."? Svému synovi jsem šla vždy příkladem, všechno s úctou a láskou, tedy v lásce. A učitelé, samozřejmě že ne všichni...

Jedna z učitelek se stavěla do pozice, cituji: "Já jsem tady učitelka, já vím, co mám dělat a já si rozhodnu jak se k vašemu synovi budu chovat." Odpověděla jsem: "To je vaše volba, pak se ale na syna nezlobte,že vás neposlouchá, protože si to děláte sama." A neposlouchal. Učitelka jen nadávala, syn se stavěl do opozice a klečel, nebo byl vykazován za dveře. A paní učitelka si naivně myslela, že se tím něco změní. Obden jsem byli ve škole.

V pololetí letošního školního roku byl syn upozorněn na to, že pokud nepřidá v hodinách českého jazyka, dostane v pololetí za 5. Syn zabral ačkoliv všichni víme, že s českým jazykem se potýká už od první třídy, protože ho opravdu nebaví. Je tedy jen na učiteli, zda upoutá pozornost natolik, aby i podprůměrnému žáku hodiny zpříjemnil a ne znechutil. Opravdu zabral a paní učitelka mu už napsala za 4. Jenže pak syn zareagoval tak, jak zareagoval, tedy bez přetvářky a paní učitelce do očí řekl něco o zhovadilosti toho daného aspektu a paní učitelka dala synovi za 5, protože se naštvala. Synovi jsem jen řekla, že lidé jsou tací jací jsou a když tohle dělají jeto jejich volba a ať zapátrá sám v sobě, pokud mu to vadí, rozpozná a rozpozná, přijme a rozpustí, protože mu paní učitelka dává zrcadlo. Všechno je totiž v nás samých.

V letošním roce to vygradovalo tím, že syn vyprávěl, že jejich paní učitelka jim vysvětlovala, že láska je iluze a že neexistuje, že jsou to jenom hormony. Rozesmála jsem se a syn to dál kvitoval slovy. Pokud tohle rodič a učitelé na školách tlučou do hlavy už malinkým dětem, tak se pak není čemu divit, že pak mládež jenom bohapustě mrdá. A to mi řekl 16 letý syn. A je to tak. Učitelé si stoupnou do lavic a učí naše děti. A co učí? Drogy, alkohol, sex. Musíš, nesmíš, to a tohle, tohle se nauč a kdo se to nenaučí, kdo neudělá domácí úkol tak... Jenže žádný učitel nemůže vědět, co chce dítě. Protože to ví jedině ono samo a když to dá citelně najevo, tak je drzé, vzpupné, nepozorné, neposlušné, zlobí. A nedělají to jenom učitelé, ale i rodiče sami. A pak se všichni divíme, že to vygraduje v nenávistné potyčky. To, co si člověk zaseje, to sklidí. A já tedy říkám. Každý jsme chráněná osoba a větší ochranu, než ochranu sebe sama a sami sebou už dostat nemůžeme, jen si to neuvědomujeme a neuvědomuje si mnohý z nás ani to, že za své myšlení a konání jsme po zásluze odměňováni. Kam tedy směřujeme svoji pozornost? Je až s podivem kolik dětí se ptá na toto: "A proč ta škola vlastně je a na co, když se tam neučí nic užitečného. Já přece vím, že chci být masér a chci se připravovat na tuto práci, ale zatím jsem se nic užitečného nedozvěděl." Milé děti. S úctou a láskou k sobě i vám. Někdo tu ještě nepochopil, že nejlepší školou je sám život. No a tak nějaký chytrolín, kterému připadalo náramně zajímavé, aby všichni byli stejní, vymyslel škatulkování, vzal do ruky bič, praskal jím před sebou a ten kdo se lekl, se nechal zahnat do ohrady a tam žalostně bučí aniž by si uvědomoval, že může kdykoliv odejít, protože všichni máme svobodnou vůli. Na jakou hru skočíme, takovou hrajeme a je to na našem výběru.
 katka+synek2007 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(8.6.2014 21:25:29)
Pokud jde o to konkrétní dítě, bylo by tady asi zajímavé vyslechnout i druhou stranu. Já sama jsem byla problematické dítě a školu jsem tehdy vnímala takhle vyhroceně, přesto si z pohledu dospělého člověka myslím, že až takhle divoké a jednostranné to není. Že se děti mají chovat slušně (stejně jako dospělí k nim), to je snad jasné. Tady z toho příspěvku mi to moc nevyznívá. Citlivý učitel třídu vede, ale přesto z dětí nedělá tupé ovce, dokonce se dokáže vyhnout i srovnávání (v míře, ve které to dovolí RVP). Vzdělávat se pouze v tom, co mě baví, taky nejde, i když samozřejmě nesouhlasím s myšlenkou dotahování nedostatků a nepodporování talentů, kterážto praxe je bohužel ještě stále běžná.
 nordica 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(8.6.2014 21:37:11)
Já vím, dneska byla vedra. Máš asi taky dost.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 0:03:52)
S-V-A-T-Á P-R-A-V-D-A!!!!!
 nordica 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 9:04:40)
Ronjo, i kdybys sem napsala jako reakci na Rha padesát vykřičníků, tak se obě velmi mýlíte. Ale jestli se Vám líbí být takovými militantními, cáklými matkami, Vaše věc. Jen svoji pravdu nevnucujte ostatním, které jsou přesvědčené o tom, že škola NENÍ kriminál pro nevinné děti. Těch Vašich je mi teda docela líto, ale to je Váš problém, co z nich při takové výchově vyroste.
 Verca 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 10:04:30)
Musím s tebou souhlasit.Zkus si přečíst příspěvky Ronji i pod ostatními články a nestačíš se divit.Kdyby společnost fungovala na principech Ronji,tak už neexistuje.
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 17:26:06)
verca
no tvoje příspěvky taky stojí za to ~j~
 Verca 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 21:47:26)
Jsem ráda,že se ti líbí.
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 9:48:53)
Asi jako tobě ty od Ronji ~;)
 Verca 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 14:00:02)
Nečekala jsem,že by jsi to pochopila.
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 22:02:07)
Já od tebe pochopení taky neočekávám, takže jsme si kvit :-)
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(9.6.2014 17:33:04)
nordica
tak já si nemyslím, že je škola kriminál pro děti, ale jsou špatné dobré školy a stejně tak i učitelé.

Takže souhlas s tím, že autoritativní přístup bez respektu k dětem, výsměch, ironické poznámky, nálepkování atd nese svoje plody a takoví učitelé pak mívají častěji problém s dětmi. Dobře to znám i ze svého dětství, i když někteří učitelé byli zase docela fajn.
To nic ale nemění na tom, že třeba biflování (např v zemáku) nazpaměť toho, co se v jaké zemi těží a vyrábí považuju za naprostou ztrátu času i zbytečnost. Člověk to do druhého dne okamžitě zapomněl.....

Podle mě by se škola trochu měla změnit a to jsem dělala peďák....
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 14:28:38)
Eilatt...

tenhle názor (o biflování) jsem měla dříve také.... ale uvědom si, že některé z těch dětí na základce půjde třeba na gympl, a některé potom třeba na práva. A tam je prostě schopnost nabiflovat se polovina úspěchu (ne-li víc :-D). Takže - pro některé (třeba i většinu dětí) je to třebas nesmysl - jen trénink mozku, pro některé to bude stěžejní k jejich budoucímu povolání. A vzhledem k tomu, že na základce nemohu dost dobře říct - tahle půlka se to učit nebude, té to bude k ničemu - prostě se to učí všechny děti.... a pokud to nezvládají, je to právě ten signál - práva pro mne asi nebudou... :-D
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 22:12:56)
Maddala
tak biflovat se dítě určitě občas musí, jak jinak se naučit třeba slovíčka v cizím jazyce, nebo dějepis atd.
ALE jak už jsem psala třeba o tom zeměpise, tak biflování naprosto nesmyslných údajů bylo k ničemu, navíc to učil neschopnej učitel, ono je to i o tom. Pokud jde hlavě o tréning mozku, to už by bylo snad lepší nechat děti nadrtit pěkné básně :-), než že v pobřeží Slonoviny se těží uran, uhlí, pěstují banány, káva a skořice a x dalších věcí, co měli všichni na tahákách, protože se to zapamatovat ani nedalo. To, že pomalu nikdo neví, kde vůbec ta země leží, jak to tam asi vypadá, jak tam ti lidé žijí, co je tam na životě zajímavého, to už bylo vedlejší, natož aby to samé tušili třeba o Velké Británii.

On třeba i ten zeměpis by se dal učit daleko zajímavěji a jinak, přece podstatou učení není nadrtit se a okamžitě zapomenout, ale aby jim v hlavách alespoň něco zbylo. Viděla jsem zajímavě udělané hodiny zeměpisu, takže se to dá i jinak.

Ale zas ne pořád, to je jasné, učení nemůže být jen zábava, ale tenhle extrém co jsme měli my, by to taky být nemusel.
Možná že základní problém už je v osnovách, které nařizují učit jen kvanta povrchních údajů a definic, a ne hledat souvisloti, nevím.


 katka+synek2007 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(10.6.2014 22:22:24)
Takhle jsme to v zeměpisu měli my, ale dnes to tak proboha snad už není, nebo ano?
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 9:11:14)
katka
nevím, syn jde teprve do první třídy. Doufám že ne, ale když vidím že tam učí starší učitelé, kteří prošli stejným systémem, tak mám obavu že moc ne.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 1:22:03)
Prosímtě, jak jsi se bez biflování jako malé dítě naučila všechny slovíčka svého rodného jazyka??? ~8~

Tohle je na tom to nejhorší, myslet si, že bez dřiny a biflování to nejde. Větší hloupost snad ani nemůže existovat. Jestli se člověk nejlépe naučí (cokoliv), tak přirozeným způsobem s vazbami na konkrétní praktickou situaci. To co dělají školy je asi ta největší pitomost - učit se vytržený součet faktů naprosto bez vazby na jakékoliv souvislosti. Každý jenom trochu inteligentní člověk přijde sám na to, že učení musí probíhat "nabalováním" nových informací na již zažité informace pomocí souvislostí. Jak v přírodě, tak v rané fázy vývoje se dítěte se jedinci učí formou hry, vlastních experimentů a objevování světa, získáváním daných informací právě ve chvíli, kdy je chtějí v ten samý okamžik využít v praxi. Určitě jste zažili aspoň to, kdy vás třeba něco zaujalo a měli jste potřebu si danou informaci vyhledat a ta se vám bez nejmenší námahy uložila okamžitě do dlouhodobé paměti. Opakování stejných skutečností ovšem vždy v o trochu jiné situaci vede k jejich plnému zafixování. Je to tak se vším. Lidský mozek, který v dávných dobách používal pradávný pravěký člověk, který ještě žil v jeskyních a vyráběl první primitivní kamenné nástroje, je schopný se naučit vyrábět nástroje stejně tak jako je schopný se naučit ovládat nejmodernější počítačové technologie nebo cokoliv jiného, pokud se bude učit správným způsobem. Byli jsme stvořeni k tomu, abychom se učili všechno co k životu potřebujeme naprosto přirozneným způsobem pomocí pozorování a napodobování starších, ale to co se děje ve školách, tomu se opravdu nedá říkat učení.

Shromáždění nějakých informací, jejich vytržení z kontextu okolního světa, okleštění od všech reálných souvislostí, napěchování do co nejmenšího objemu psaného textu a následné tupé memorování (v duchu opakování těch samých věc v naději, že se uchytí) bez sebemenší vazby na již získané informace - to myslíte opravdu vážně???? Nejhorší na tom je, že si lidé skutečně myslí, že učení má bolet ~a~
 Eilatt 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 9:17:24)
net
na koho reaguješ? ~l~ ~k~
Já si právě myslím, že to prázdné biflování, jak tady popisuje maddala je k ničemu, ale úplně bez dřiny a jen zábavně to taky nejde. Jde o nějaký rozumný kompromis a začít tu změnu od osnov.
Pokud jde ve škole hlavně o tréning mozku a děti se mají biflovat věci, které zapomenou, pak se ani nedivím, že jich tolik školu nesnáší....

Když vidím jakým způsobem se učí v nějakých "lepších" školách nebo třeba ve waldorfských, kde se poznatky propojují, žáci si mají na věci i sami přijít , učí se hledat souvislosti. To my jsme se nenaučili samostatně myslet, jen potrénovali paměť, což je taky špatně že.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 11:31:40)
"ale úplně bez dřiny a jen zábavně to taky nejde"

Proč myslíš že ne? Všechny malé děti se učí jenom formou hry a neuvědomují si, že se přitom učí. Vlastně se za ty první dejme tomu 3 roky života naučí samy ty nejpodstatnější věci v životě, co do náročnosti si troufám tvrdit, že víc, než za celý zbytek budoucího života. No ale pokud vezmeme v potaz, že se děti musí naučit přesně stanovený objem vybraného učiva, za přesně stanovenou dobu, který jim někdo nalinkuje, tak to potom asi opravdu "nejde", jenže takhle by to být vůbec nemělo.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 10:30:47)
HIstorie je úžasně zajímavá a při správným podání se ji není třeba biflovat. A co se týče jazyků... To už je úplná hovadina. Každej z nás, každý mimino, je důkazem, že jazyk se lze naučit bez biflování, přirozeně. Zeměpis je k ničemu, samozřejmě. Pokud člověk sám nechce mít přehled a rozhled, stačí google.
 Verca 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 11:28:21)
Ronjo,ty máš opravdu stupidní názory.Nechápu v čem je zeměpis blbost.Netvrdím,že je nutné znát kolik a čeho se kde těží,ale základní znalosti typu,kde stát leží a čím je zajímavý není blbost,ale patří to k všeobecnému přehledu,který poslední dobou dnešním lidem chybí.Nevím v jaké společnosti se pohybuješ,ale pokud se prezentuješ takto,tak to bude nejspíš okraj společnosti.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 11:34:45)
Ona má namysli, že zeměpis jako PŘEDMĚT je blbost, ne že je blbost znát znalosti z toho, čemu říkáme zeměpis ~a~ Proč by proboha měla být na okraji společnosti? Vždyť má naprostou pravdu, jako šílenost mi přijde spíš to, že to tolik lidí ještě nepochopilo ~a~
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 11:35:41)
Souhlasím s tebou do puntíku ~R^
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 0:55:50)
Já s ní naopak naprosto souhlasím a je smutný, že to vnímáte takto. Že když někdo přijde s tím, že je celej systém špatnej a bylo by lepší ho změnit, tak je to okamžitě extremista co to nemá v hlavně v pořádku. Ale co taky čekat od společnosti, která má potřebu se jenom držet zažitých standardů a vše ostatní odsuzovat.

Tato uživatelka sem dala odkaz na jedny opravdu dobré stránky, kde se píšou věci které byste určitě považovali za naprosto extrémní ale ve skutečnosti byste větší pravdu nikde nenašli. Překvapilo mě jak moc se ty názory schodovali s těma mýma. Jenže většina lidí bude tvrdit, že to tak prostě musí být, že děti musí chodit do školy, kde se strašně neefektivním způsobem naučí možná tak desetinu toho co by se naučily, kdyby se nechal věcem volný průběh a učení by mohlo probíhat přirozeným efektivním a naprosto bezbolestným způsobem. Je to v podstatě velice smutný.
 Verca 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 9:11:01)
Do jisté míry by se systém změnit mohl,ale problém je v tom a to přizná každý učitel,že je příliš mnoho učiva,které se během roku musí zvládnout a to je nařízeno shora a to bez biflování nejde a za to nemůže učitele nikdo vinit.Už několikrát jsem se ptala,proč se děti učí rozbor vět a u sloves třeba určují třídy a do teď mi nikdo neodpověděl.Proč se třeba vzdělávání nezaměří na tvůrčí psaní.Problém je,že tu máme ústav pro český jazyk a ten,aby vykazoval činnost,tak do vzdělávacího systému zasahuje a nepřímo určuje,co se bude učit.Základní škola by měla být o základním vzdělávání ne o vnucení a do detailu probíraném učivu (moc odbornosti).Automechanik se učí větný rozbor,který nikdy nepoužije.Budoucí cukrářka se učí funkce,apod.Při sestavování souboru základního vzdělávání by měli být učitelé(ti co učí) a určit co je dobré a co už ne.Ti jsou v praxi každý den,ne úředníci.Od stolu se zdá vše jednoduché a praxe je pak úplně jiná.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 11:27:54)
Jo, je to tak jak píšeš. Problém je, že školy mají povinnost naučit určitý přesně stanovený objem učiva za přesně stanovenou dobu, místo aby se člověk učil svým vlastním tempem a to co se sám chce učit, to je ten problém.
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 12:43:58)
Jistě, jenomže každé dítě má v danou chvíli zájem o něco jiného, každé dítě má jiné tempo. Pokud bych učila dvě či tři děti doma (možná i o něco více dětí, ale ne o moc), mohla bych toto použít. I tak - kdyby chodily na přezkoušení, došlo by k tomu, že by se musely učit něco, co by je třeba tolik nezajímalo...
Ale jak chceš toto prosadit ve třídě s 25 dětmi? Tam prostě současný stav školy je asi přijatelný a možná i jediný možný způsob. Jistě - přiznám se, že jsme se i s dalšími kolegy shodli, že bychom část učiva v osmé a deváté třídě přesunuli na střední školy, že děti, které půjdou na učňák, to asi nepoužití, navíc ani nezvládají... ale jak už jsem psala - právě to pro ně může být tím signálem, že na maturu to není, že si mají najít pěkný účňák... těžko posoudit.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 12:56:48)
Vím, že by to spoustě lidem přišlo jako extrém, ale nejlepší by bylo, kdyby školy vůbec neexistovaly a každý se učil sám přímo v praxi (tak jako se učí malé děti, než vůbec začnou chodit do školy). Takže já bych ve školské praxi nechtěla zavádět nic.
 net 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 12:58:07)
Respektive tím chci říct, že nechci aby se něco vůbec učilo ve třídě s 25 dětmi, protože takový systém je už od základu špatný.
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: Všechno je o propojení. Akce vyvolává reakci. 

(11.6.2014 15:48:33)
Net...
jenže takovýto dle tvého názoru naprosto špatný systém stále dává dětem šanci na další uplatnění.... jak bys chtěla zajistit, že při vstupu na střední školu budou mít děti potřebné znalosti? Nebo střední bys zrušila taky???? :-D
 Kris 


Zrcadlo společnosti 

(9.6.2014 14:11:39)
Je to jako ve všech oborech společnosti, jsou učitelé dobří a mizerní. A je fakt, že děti si mohou dovolit mnohem víc, navíc s podporou rodičů. Jak může mít dítě respekt k někomu o kom rodiče doma mluví špatně a koho rozhodnutí zlehčují?
A že se neumí chovat plno rodičů, to je taky jako ve zbytku společnosti, jen dospělí by měli být schopni jednat dle pravidel slušného chování.

A kdo si myslí, jak je to jednoduché být dobrým učitelem, tak ať si to zkusí. Ne naučit sem tam něco doma své dítě, ale 30 různých dětí a denně, ať se jim chce a nebo ne. A řešení učit své děti doma také nepovažuju za ideál, kdyby nic jiného, tak škola naučí děti sociálním dovednostem, jako umět vyjít i s lidmi, které nemám rád a nesedí mi, včas se obléknout, poznat si svoje věci a nikde je nezapomínat a samozřejmě komunikovat s vrstevníky, konkurovat si apod. To kroužky ani setkávání s přáteli s dětmi stoprocentně nenahradí.

Myslím si, že učitelé by měli mít větší ochranu, ale současně by měli rodiče mít možnost hodnotit učitele bez toho, aby to bylo poté použito proti dítěti.
 Verca 
  • 

Re: Zrcadlo společnosti 

(9.6.2014 14:46:32)
Musím ti oponovat.Domácí vzdělávání rozhodně není špatné.Nejsou to izolované děti.A z vlastní zkušenosti musím říct,že jsou velmi dobře připravené pro život,schopné jednání,mají sociální dovednosti možná i větší než by měly ze školy.Domácí vzdělávání není pro každého.Je nutná disciplína a to v mnohem větší míře než v běžné škole.Děti jsou vedené k tomu,aby přebíraly odpovědnost za své činy a jednání a chtivé po vzdělání v daleko větší míře než v normální škole.Neznám jediné dítě v domácím vzdělávání,které by mělo ke vzdělávání odpor.Ano,na vzdělávajícího jsou kladené vysoké nároky a ten je samozřejmě vyžaduje od vzdělávaných dětí.Psát o domácím vzdělávání,se kterým nemáš přímou zkušenost a o izolovaných dětech je hloupé.Děti nežijí v izolaci a v kroužcích se setkávají s vrstevníky.Mimochodem je dokázané,že sociální dovednosti a znalosti mají děti z domácího vzdělávání větší než jejich vrstevníci.Čím to asi bude?Pro příště až budeš chtít o něčem takovém psát,tak si prosím ověř skutečnost.Děkuji.
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Zrcadlo společnosti 

(9.6.2014 20:40:48)
Já bych chtěla reagovat na některý z předchozích příspěvků - biflování je k ničemu...
myslím, že to není pravda... kapacita mozku se zvyšuje, i kdyby se děti učily nazpaměť třeba telefonní seznam... jistě - je vhodné je učit to, co se jim může někdy v životě hodit.

Základní škola je podle mne - na prvním stupni proto, aby člověk obstál ve společnosti, aby uměl číst, psát a počítat, aby byl zkrátka gramotný...
druhý stupeň ZŠ vidím tak, že zde by dítě mělo začít rozlišovat (a i rodiče a učitelé), které předměty mu jdou a baví, které ne, jestli spíše humanitní či technické obory, dítě je směřováno ke svému budoucímu povolání. Jistě je pro žáka bolestné, že neuspěje vždy a dobře ve všem, ale to prostě k životu patří a právě to mu může dost pomoci v rozhodování, kam dál na školu.
Určitě své žáky neshazuju ve smyslu, že jsou hloupí, a že na to nemají.... pomohu, co to jde, a prostě pro někoho je dvojka špatná známka a vím, že má na víc, pro někoho je čtyřka úspěch...

Takže na častý dotaz "mých" dětí - K čemu mi to nebo to v životě bude? odpovídám popravdě - Nevím. V tuto chvíli k tomu, abys prošel do dalšího ročníku... nevím, kam zamíříš dál, nevím, co budeš studovat a kde pracovat. Třeba k něčemu ano, třeba už nikdy k ničemu.... dětem, které jdou rovnou na pracák, těm asi k ničemu (i s tím jsem se bohužel setkala :-().
 katka+synek2007 


Re: Zrcadlo společnosti 

(9.6.2014 22:42:00)
Myslím, že Kris to nepsala nijak vyhroceně.Jen vyjádřila pochybnost mnoha lidí, že domácí vzdělávání je ta pravá cesta. Taky jsem dřív měla tenhle dojem, pak jsem ale měla možnost sedět u zkoušek dítěte vzdělávaného doma a taky jsem viděla dokument, kde bylo několik takových dětí (resp. rodin) a všechny na mě působily opravdu sociálně zraleji, než běžné děti ve školách. Ten můj vzorek není příliš velký, možná to byla náhoda, ale pokud se větší sociální zralost doma vzdělávaných dětí ukazuje statisticky významně, mohl by taky někdo začít zkoumat, čím to je. Že by dospělou komunikací mezi rodičem a dítětem?
Každopádně hluboce smekám před rodiči, kteří do domácího vzdělávání jdou. Já bych na to neměla - myslím disciplínu a nervy.
 Kris 


Re: Zrcadlo společnosti 

(10.6.2014 6:30:31)
Rozhodně je pravda, že domácí vzdělávání není pro každého. V oddíle jsme měli chlapce, kterého vzdělávali rodiče doma a sociálně byl nezralý, ve všem pomalý, neschopný se o sebe postarat, působil jako tříleté dítě (sociálně). Na druhou stranu měl znalosti, které ostatní jeho vrstevníci neměli, to nepopírám. Ale působil, jako kdyby žil v bublině. Inteligentní byl (a je), jen prostě běžný život a komunikace s vrstevníky byl pro něho problém. Srovnalo se to tak po 3-4 letech, teď je dospělý a v oddíle je velkou oprorou mladším dětem, umí je výborně podpořit. Ale v té době, kdyby byl v jiném oddíle, tak by si s ním nejspíš tu práci nedali a byl by vyloučený úplně.
Je to jako se vším - nestačí sebevědomí a konstatování, že na běžné ZŠ to dělají špatně. Zdaleka ne každý na to má, aby plnohodnotně děti připravil sám doma do konkurenčního prostředí, aby se dobře uplatnily.

Sama bych do toho nešla, protože si nemyslím, že bych byla dobrý pedagog a vím, že dětský kolektiv bych dceři nahradit neuměla.

Pokud si někdo jiný myslí, že je to cesta pro něj a jeho děti, tak ať tou cestou jde, je to jeho právo.
Jen jako řešení problému školství to není - ne každý na to má, učit své dítě, ať inteligenčně, tak finančně.

Ale to je už diskuze o něčem úplně jiném, než o čem byl článek, s tématem útoků na učitele to nemá nic společného.
 Verca 
  • 

Re: Zrcadlo společnosti 

(10.6.2014 8:52:33)
Kris,je to tím,že děti se převážně učí v praxi.Tedy u nás to tak bylo a stejně i v rodinách se kterými jsme se stýkali.Př.Na farmě -suší se seno 1.musí se posekat to znamená,že děti týden dopředu sledovaly počasí,kdy bude nejvhodnější doba,aby seno stihlo uschnout.Při sekání je otec poučil,jak vlastně pracuje sekačka,kolik otáček má,jak velký záběr,rychlost jakou se traktor pohybuje a děti si na tom procvičily fyziku a matematiku najednou.Počítaly za jakou dobu budou posečené louky,kolik otáček udělá hřídel,kolik nafty bude potřeba.Před odvezením sena měřily vlhkost balíků vlhkoměrem.Mezi tím jsme nasbírali spoustu brouků a rostlin a ty pak doma poznávali podle atlasu no a přírodopis je na světě.Za deštivých dnů malovaly obrázky spojené se zážitky.Děti se vlastně učí za běhu a každý den přináší něco nového.Zatímco jiné děti seděly u televize naše děti pomáhaly rodit hříbata.Základní anatomii zvládly už perfektně 6-ti leté děti.Nezapomenu,jak jsme se jednou zdrželi ve městě a když jsme přijeli domů dcera hrdě hlásila,že hříbě porodila sama a že je vše OK.Teď spousta lidí řekne,jé oni ty děti mají jako pracovní sílu.Není to tak.Všechny naše děti hrály na nějaký hudební nástroj.Holky chodily do tanečního kroužku,kluci hráli fotbal.Každý dělal co ho baví a co měl rád.Každý měsíc jsme jeli na nějaký poznávací výlet.Ano,ne každý má farmu,ale všude okolo je svět ze kterého se dá učit.Ano je to náročné,ale myslím i zároveň krásné.Je to volba a my a naše děti jsme toho nikdy nelitovali.
 Maddala, 3 svišti 
  • 

Re: Zrcadlo společnosti 

(10.6.2014 14:24:08)
Myslím, že základní problém našeho školství je počet.... počet dětí ve třídě. V domácím prostředí určitě rodič neučí 25 - 30 dětí. Tam prostě potom individuální přístup je minimální, učitel se nemůže naklonovat a kouzelník taky není.

A ano, v případě, že by moje děti mohly chodit do nějaké málo početné třídy (cca 12 dětí), klidně bych si připlatila.



 katka+synek2007 


Re: Zrcadlo společnosti 

(10.6.2014 21:14:02)
Tohle je krásné a tak to taky se vzděláváním aspoň na venkově bylo i historicky. Ovšem ne každý má farmu. Práce mnoha rodičů zahrnuje hledění do počítače a z toho se bohužel dítko nepřiučí nic. Domácí vzdělávání ve většině případů je tedy dnes o něčem jiném.
 Verca 
  • 

Re: Zrcadlo společnosti 

(11.6.2014 8:52:07)
Katko,záleží na rodičích co dítěti v domácím vzdělávání nabídnou.Podnětů je všude dost.Domácí vzdělávání je stále stejné.Zkus kontaktovat rodiny co doma vzdělávájí,přijď na setkání domácích školáků a uvidíš.
 Verca 
  • 

Re: Zrcadlo společnosti 

(11.6.2014 8:56:28)
Katko,domácí vzdělávání je stále stejné.Učit se dá všude a podnětů je stále dost.Zkus navštívit rodiny domácích školáků,setkání domácích školáků a pochopíš,že co píšeš je nesmysl.Nemůžeš hodnotit něco,co neznáš z praxe.Ano,všichni farmu nemají,ale každý dělá něco akaždý má co předat a nabídnout.
 RONJA, DCERA LOUPEŽNÍKA 


Ke státnímu školství jako takovýmu... 

(10.6.2014 12:06:29)
http://respekt.ihned.cz/externi-hlasy/c1-60662610-rodice-na-uteku

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.