susu | •
|
(1.7.2013 8:47:30) Také dávám přednost známkám. Mně to slovní hodnocení prostě přijde nic neříkající, hlavně všechny pochválit, aby nebyli smutní, to je naprd.
|
Eržika. |
|
(1.7.2013 16:17:05) Susu, viděl jsi někdy takové vysvědčení se slovním ohodnocením?
|
susu | •
|
(1.7.2013 17:51:58) Eržiko ne, ale co se o té problematice mluví, tak jsem četla nespočet úryvků na netu a vzdor chvále těch, co je tam radostně umisťovali, co by vzor, mně to vždzcky přišlo nedostatečné.
|
Rigmor |
|
(1.7.2013 18:23:11) Četla jsem pouze hodnocení svého dítěte. Ale nevím, jaký je probém pochopit, když je napsáno zhruba toto v zkratce: už zvládá tyto písmena (vyjmenováno), plete si tato písmena..., nejistý v používání Y... umí zatřídit organizmy do říší, zvládá počítání do..., odčítání...je potřeba procvičovat sčítání čísel nad 10, v testu z matematiky mel tolik bodů z tolika. Jednoduše popsané, co by měli děti zvládat a jak to zvládají. Zajisté je to náročnější pro učitele, mají míň dětí ve třídě, ale učitelé si stejně běžně zapisují ke známce, z čeho byla. Přijde mi, že známka je vlastně zjednodušení pro učitele, kdy v konkrétní chvíli ohodnotí prokázané vědomosti a pak už se k tomu nemusí vracet, má zapsanou známku, která je přeci ´´jasná´´. Kdo si za půl roku bude pamatovat, o co se vlastně jednalo, tak se udělá průměr a je to ´´spravedlivé´´. I když se dítě ten konkrétní problém doučilo...
|
susu | •
|
(2.7.2013 7:58:58) Rigmor, mně to přijde úplně naprd, páč já to u své dcery vím. Nepotřebuju na to slovní hodnocení. Ale potřebuju vědět, jak její výkon vidí učitelka, ano, i ve srovnání s ostatními dětmi, jestli umí to, co osttaní, jestli umí víc, jestli umí míň, protože já neznám rozsah učiva a dovedností v dané třídě a nemám představu, jestli to, že má dítě nejasnosti v y/i(nebo cokoli jiného), už je problém nebo ještě není, protože na tom dál pracují. Já si třeba myslela, že moje dcera píše hrozně, dokud jsem ovšem neuviděla sešit její spolužačky(a chyby, které dělá ona, lepší než slovní hodnocení a známka, fakt jsem byla dost rychle v obraze). Jako rodič to srovnání občas potřebuju, protože jako dospělé mi její písmo samozřejmě přijde kostrbaté a ať na ni nemám moc velké nároky.
|
Rigmor |
|
(2.7.2013 11:41:26) Susu, ale mně není nic do studijních výsledků jiných dětí. Tematika mě samozřejmě zajímá, mluvím o tom s ostatními, ale nevyzvědám, jak jsou na tom ostatní děti, natož aby mě zajímalo jak kdo píše. Já s nimi svoje dítě neporovnávám, je mi to jedno. Záleží mi jen na tom, aby se moje dítě naučilo co nejvíce, co zvládne z toho, co by mělo, co mu bude k užitku. Jak jsem já nesnášela, když mi dávali někoho za příklad...s dobrým úmyslem mě motivovat.
|
susu | •
|
(2.7.2013 12:32:38) Jenže mě to pomohlo, abych na dítě neměla nepřiměřené nároky, protože její spolužačky už tak psaly hůř. Kdybych to neviděla, jsem nespokojená s kostrbatým písmem své dcery, Tak jsme věděla, že ji mám nechat. Metody jsou různé.
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(6.7.2013 4:22:30) Syn dostává slovní hodnocení,kde je popsáno co a do jaké míry v konkrétním předmětu zvládá.Z toho samozřejmě vyplyne i to,co nezvládá.Nevím co je na tom neonkrétního,naopak se tam dá "vecpat" daleko víc,než do známky.Příjde mi,že na jedničkách jsou hlavně závislí rodiče a kdyby jen na známkách svých dětí,ale hlavně tady panuje strach,že by nebyl vidět ten rozdíl mezi jejich geniem a sousedovic Pepíčkem.Nejde o to,aby jejich dítě bylo úspěšné a mělo vědomosti,ale o to,aby bylo lepší než ostatní a aby to bylo vidět....
|
susu | •
|
(6.7.2013 18:30:27) "že by nebyl vidět ten rozdíl mezi jejich geniem a sousedovic Pepíčkem"
Když se ,na to ,dá dívat i tak, že nechtějí, aby byl vidět ten rozdíl, protože toho genia nemají a proto trvají na slovním hodnocení.
|
Pawlla |
|
(6.7.2013 20:19:18) Co se týče mě jsem pro individuální přístup,takže jak to komu vyhovuje a hlavně jak to kdo potřebuje,neřeším a nesrovnávám.Vy odsuzujete slovní hodnocení,já známky neodsuzuju,já říkám ne každému to vyhovuje.Kdybych měla komplex z něčích jedniček asi bych brojila proti známkám úplně,že?Nakonec to tak mám i v praxi,dcera měla vždy známky a bylo mi srdečně jedno,jestli má někdo slovní hodnocení,syn má slovní hodnocení a je mi jedno,jestli má někdo známky.Ono by bylo o dost jednodušší,kdyby se každý soustředil na své dítě,jak na na tom je ono samo,ne ve srovnání s ostatními,ale ve světle jeho schopností a nastavení.I těm dětem by to prospělo..
|
susu | •
|
(9.7.2013 7:30:13) Jenže při přechodu na další stupeň školy je holt potřeba to sjednotit.
|
|
|
|
|
|
|
X_X |
|
(2.7.2013 13:32:10) Také dávám přednost známkám. Mně to slovní hodnocení prostě přijde nic neříkající, hlavně všechny pochválit, aby nebyli smutní, to je naprd.
no, hlavně že známky řeknou vše
mám čerstvý příklad - holka, šesťačka. v pololetí měla z češtiny jedničku, na konci roku přinesla čtverku. já z toho byla naprosto překvapená, protože mě vůbec nenapadlo, že by jí taková známka hrozila, známky v žákajdě tomu nenasvědčovaly a ještě na třídních schůzkách ji učitelka cenila na dvojku. a teď babo raď, o čem ta čtverka hovoří tohle mi přijde naprd, od první do třetí třídy měla holka slovní hodnocení a z toho se jasně dalo vyčíst, co v průběhu roku zvládla a na čem je potřeba zapracovat.
jinak komunikuji se školou, tak jsem si zjistila, že tu čtyřku má za to, že je lajdák - neodevzdala včas oborovou práci, stupeň dolů, neodevzdala včas čtenářský deník, stupeň dolů. OK, s učitelkou se nehádám, ona má nastavený nějaký systém známkování. nicméně tímhle se moje dítě, které rádo a hodně čte, má docela dobrý písemný projev a nedělá hrubky dostalo známkou na stejnou úroveň jako dítě, které třeba ani nedokáže napsat větu bez gramatické chyby a to jenom proto, že je lajdák. ze slovního hodnocení by to bylo patrné, ze známek to patrné není.
tím nezpochybňuji, že si tu čtyřku zaslouží, ten systém známek tak byl nastavený, že oboje odráží práci za celý školní rok a všechny děti to věděly a je problém holky, že je lajdák (a práci neodevzdala, ač jsem jí blížící se termín připomínala). jenom zpochybňuji, že by ta čtyřka dokázala říct, nakolik dítě zvládá nebo nezvládá český jazyk.
|
susu | •
|
(2.7.2013 15:59:49) To vidim na chybu v komunikaci s ucitelkou, protoze jestli na RODICAKU V CERVNU TI REKLA DVOJKU(sorry za caps, bojuju s manzelovynm notasem) na vysvedceni byla ctverka tak nevidim jiny duvod.
|
X_X |
|
(2.7.2013 16:05:36) no, k termínu rodičáku jí ta dvojka vycházela, oborové práce i čtenářské deníky se odevzdávaly až po schůzkách a holt ti, co neodevzdali, těm se známkou dokázala zamávat
|
susu. |
|
(2.7.2013 16:13:27) No, jestli neodevzdala, tak co se divíš?
|
X_X |
|
(2.7.2013 17:13:09) susu, ale já se nedivím a i jsem to psala, že se známkou nijak nepolemizuji. jenom nechápu, jak ze čtyřky mám poznat, že holka češtinu sice umí, ale je lajdák, takže špatnou známku má jenom proto, že neodevzdala zadané práce. ze slovního hodnocení by to bylo zcela jasné, proto nechápu, jak někomu může slovní hodnocení připadat méně vypovídající, než známky
|
susu. |
|
(2.7.2013 17:39:36) No, pokud ti rekli na rodicaku, 6e ma mit dvojku, neodevzdala, co mela a dostala ctverec, tak je to jasne, ne? Na to nepotrebujes slovni hodnoceni.
|
X_X |
|
(2.7.2013 18:26:14) dítě ti přinese vysvědčení se čtyřkou z češtiny. jak z něj poznáš, na co se má přes prázdniny zaměřit, aby dohnal, co neumí (a že na čtyřku toho asi neumí dost), když na třídních schůzkách bylo info, že se znalostmi větší problémy nemá?
jasně, můžeš udělat to, co já a nahánět učitelku, aby sis potřebné informace zjistila. ovšem při slovním hodnocení bys nikoho nahánět nemusela, protože bys přímo na vysvědčení měla, že dítě s češtinou problémy nemá, ale holt je to lajdák, který neodevzdal důležité domácí práce.
|
susu | •
|
(3.7.2013 6:55:30) No, pokud bys dostala ten nesmyslný pokec, jak to dítku všechno jde, tak se z toho taky nic nedovíš. A pokud teda komunikuješ s učitelkou, když ti to nepoví samo dítě, tak nepotřebuješ to slovní hodnocení na vysvědčení.
|
X_X |
|
(3.7.2013 7:57:05) susu, jaký nesmyslný pokec? nejstarší dítě mělo slovní hodnocení v první až třetí třídě, mladší je mají v první až druhý a nikdy to nebyl nesmyslný pokec, vždy jsem se z toho dozvěděla nejenom co dětem jde, ale i co jim nejde pokud to chceš brát tak, že učitelé si jenom tak plácaj nesmysly, tak pak je nejlepší zrušit jakékoli hodnocení, protože k čemu, když si tam učitelé jenom naplácaj nějaká čísla/slova
|
susu | •
|
(3.7.2013 8:14:17) X_X viděla jsem jen ukázky, a kritika byla, že někteří učitelé tam píší jen nic neříkající fráze. Někteří ne, ale současně se tam nedozvím nic, co bych nevěděla z rozhohovoru s učitelkou a současně nezískám informaci, jak je na tom dítě vzhlkedm k ostatním a případnému přijetí na SŠ. Slovní hodnocení mi tedy přijde zbytečné, kromě toho, že šetří psychiku některých dětí a rodičů.
|
|
|
Rigmor |
|
(3.7.2013 11:58:30) Susu, a ty jsi četla nějaké konkrétní hodnocení, že pořád píšeš o nějakém nesmyslném pokecu? Nebo jsi četla jen pár vět vytžených z kontextu dvoustránkového textu? Nebo jedna paní povídala...? Myslím, že diskutérka X_X uvedla dobrý příklad toho, co se dá dozvědět ze slovního hodnocení a co ze známky, jako argument na to, že je slovní hodnocení nesmyslné a nicnevypovídající. Já jen dodám, že si myslím, že dítě v šesté třídě už samozřejmě známkování chápe a problém s tím mít nebude. Myslím si, že slovní hodnocení má vypovídající hodnotu i v budoucnosti, kdo z nás si spomene, co jsme zvládali nebo nezvládali v druhé třídě, že máme na vysvěčení dvojku z matematiky... Já bych to viděla takto: rodičům, které zajímá známka, ať se na to zeptají, odpověď je jednoduchá a rychlá, já si ráda přečtu slovní hodnocení. Já prostě nerazím výchovu metodou ´´odměna a trest´´ a šestileté dítě známkování takto zcela jistě chápe. Jinak je jasně vidět typické reakce lidí na novoty: odmítání, popření, agrese...(ostatní fáze tohoto procesu se nepamatuju). Vypadá to, že se některým zdá, že je to naprostý nesmysl, jaksi je nenapadlo, že třeba nemají dostatek informací...
|
susu | •
|
(3.7.2013 12:30:14) "Susu, a ty jsi četla nějaké konkrétní hodnocení, že pořád píšeš o nějakém nesmyslném pokecu? Nebo jsi četla jen pár vět vytžených z kontextu dvoustránkového textu? Nebo jedna paní povídala...?"
Rigmor, na to jsme už odpovídal,a kdybys pořádně četla, víš to.
"Myslím, že diskutérka X_X uvedla dobrý příklad toho, co se dá dozvědět ze slovního hodnocení a co ze známky, jako argument na to, že je slovní hodnocení nesmyslné a nicnevypovídající. "
Ne, psala jsem, že NĚKTERÁ, čti pořádně.
"Já jen dodám, že si myslím, že dítě v šesté třídě už samozřejmě známkování chápe a problém s tím mít nebude. Myslím si, že slovní hodnocení má vypovídající hodnotu i v budoucnosti, kdo z nás si spomene, co jsme zvládali nebo nezvládali v druhé třídě, že máme na vysvěčení dvojku z matematiky..."
Nemyslím, že se moc lidí v budoucnosti bude bavit se čtením starých vysvědčení. Dlouhodobě píšu kroniku(asi 25 let) a zjišťuju že do ní taky nenahlížím.
"Já bych to viděla takto: rodičům, které zajímá známka, ať se na to zeptají, odpověď je jednoduchá a rychlá, já si ráda přečtu slovní hodnocení."
Já to mám naopak, chci známku, slovní hodnocení proberu s učitelkou na rodičáku.
" Já prostě nerazím výchovu metodou ´´odměna a trest´´ a šestileté dítě známkování takto zcela jistě chápe."
Myslet si to můžeš, já si to nemyslím.
"Jinak je jasně vidět typické reakce lidí na novoty: odmítání, popření, agrese...(ostatní fáze tohoto procesu se nepamatuju). Vypadá to, že se některým zdá, že je to naprostý nesmysl, jaksi je nenapadlo, že třeba nemají dostatek informací... "
No, některé novoty se i neosvědčily. Možná reaguju tak jak reaguju, protože cítím, že je to prostě blbost.
|
Eržika. |
|
(3.7.2013 13:33:54) No, Susu, asi tak: ještě, že si už můžu školu vybrat. Oni ty rodiče se nějak vybírajé zaroveň s profilací školy.
|
|
Rigmor |
|
(3.7.2013 13:52:34) Omlouvám se za zbytečnou otázku, kterou si již zodpověděla v jiném příspěvku, který jsem přehlédla. Máš pravdu, je to o pocitech. A ne o zkušenostech, faktech a výzkumech. Samozřejmě, každou změnu musí prověřit čas. Narazila jsem na zajímavý web, třeba by tě to mohlo zajímat. http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/K/Klasifikace
|
susu | •
|
(4.7.2013 7:18:01) No, negativní atributy známek mě pobavily. Podle mě je to hodně o rodině, jestli podlehne honu za známkami nebo jestli jí jde o znalosti. A dokážu si představit rodiče, kteří zfackují dítko kvůli špatnému slovnímu hodnocení stejně jako kvůli trojce. A fakt si troufám tvrdit, že by na to došlo při běžném používání slovního hodnocení.
|
|
|
|
|
|
|
Hanka | •
|
(3.7.2013 8:25:27) Susu, v 6.třídě ještě o známky na vysvědčení nejde. Takže bych to brala jako výstrahu pro dceru, aby si dala bacha na lajdání. Já taky nemůžu odvést práci po termínu, protože by to mohlo mít nějaké následky, ne teda na vysvědčení, ale takové daňové přiznání po termínu má dopad finanční, nejen pro mne, ale i pro firmu. Odvolání k soudu, poslané po termínu, je dokonale naprd a může dotyčného připravit i o peníze. Takže bych to s dcerou probrala. Nejde o to, že je čtenář a umí psát pravopisně bez chyb, jde taky o to, že nedokáže odevzdata zadanou práci v termínu.
|
susu | •
|
(3.7.2013 8:33:16) V případě víceletého gymplu ano.
|
susu | •
|
(3.7.2013 8:33:47) Jinak s tebou souhlasím.
|
|
Omega |
|
(3.7.2013 10:27:20) Slovni hodnoceni si muzete nechat prepsat na znamky a pak treba k primacim zkouskam nebo jinym ucelum dolozit jen vysvedceni se znamkama. Staci zadost adresovana rediteli skoly.
|
susu | •
|
(3.7.2013 10:31:29) Mně prostě vyhovuje ta známka rovnou. Slovní hodnocení projdu s učitelkou na rodičáku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|