Pawlla |
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 9:15:40) "vybrala jsem si gymnázium hlavně proto, že se nebudu muset tak brzo rozhodovat, kam dál."
Tak to je asi v devítce stejné vždycky je to odklad konkrétního zaměření.
|
babi_ | ![](/g/icon/kocka4_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 13:06:27) Myslím, že to není stejné. Ze rovnání úrovně maturantů 8 a 4 letých gymnázií vychází lépe studenti 8miletých. Tedy šance na přijetí a úspěšné studium VŠ je z 8lg vyšší. Tedy pokud jde z 5.tř. na 8lg, může se později rozhodnout, zda z kvarty půjde na učňák či odmaturuje a bude pokračovat na některé náročné VŠ, kdežto pokud zůstane na ZŠ zhoršuje si tím pozici pro případné studium VŠ. Tedy odchodem na 8lg si uchová širší možnost výběru, než setrváním na ZŠ, i když pak z devítky půjde na 4leté gymnázium.
|
Irena | •
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 13:43:11) Já bych to tak černě neviděla. VŠ si můžete dodělat kdykoliv, dnes studuje opravdu kdekdo i bez gymnázia jako takového (pokud zrovna nechcete být Mudr, tam má asi smysl dril od útlého věku). Zavání mi to "definitivou" - když teď nepůjdu na 8 leté gymnázium, nebudu mít VŠ... ale tak to přece není.
|
|
Margot+1 | ![](/g/icon/margotxikonaxx.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 13:49:06) "odchodem na 8lg si uchová širší možnost výběru, než setrváním na ZŠ, i když pak z devítky půjde na 4leté gymnázium"
to je úplný nesmysl a chybná interpretace statistiky, nepochopení příčiny a důsledku.
žáci osmiletých gymnázií jsou úspěšnější, protože na osmileté gymnázium jdou cílevědomější a studijně nadanější žáci.
Není to tedy tak, že by jeden konkrétní snížil své šance setrváním na ZŠ (například protože u nich ve městě osmiletý gympl není). Cílevědomý a studijně nadaný typ bude úspěšný vždy.
|
babi_ | ![](/g/icon/kocka4_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 14:36:24) "Není to tedy tak, že by jeden konkrétní snížil své šance setrváním na ZŠ (například protože u nich ve městě osmiletý gympl není). Cílevědomý a studijně nadaný typ bude úspěšný vždy."
Nesouhlasím. Jen opravdu výjimečně silná povaha bude úspěšná vždy, ostatní semele prostředí, nároky (nižší), kamarádi bez VŠ ambicí apod.
|
maja | •
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 8:46:04) Martino a co lidé, kteří mají vysokou a šli na ní z průmyslovek a jiných odborných škol :) ...gympl není všechno a vzásadě když ho vystuduješ nejsi odborně nic. Jsi jen připravena na vysokou a teprve se stát odbornicí na něco. Kdežto průmyslováci a spol už "odborníky " jsou ....pro holky speciálně mi příjde gympl dost rizikový . Nikde není psáno že do 25 nebude už dávno maminou a vysoká je v háji ( i když ne vždy , jsou i takové co vysokou udělali při dětech :) ) ....prostě vysoká není všechno a myslím, že je dobře takhle uvažovat...sama mám dceru, která v současnosti dochází do prváku na šestiletém gymplu, ale to z úplně jiného důvodu než aby měla vysokou. Je to proto, že z 5. třídy odešlo plno dětí na gymnázia a v základce jich zůstalo minimum těch studijně nadaných. Mysleli jsme , že to půjde vydržet do 9. a pak jít na odbornou střední školu, ale bohužel to nešlo. Klima ve třídě se zkoplikovalo, jelo se pomaleji s ohledem na zbytek dětí ( průměr) a tak to dopadlo jediným možným způsobem...i zbytek asi 6 posledních studijně nadaných dětí odešlo na gympl ze 7. třídy..... ted jsme v situaci, kdy jsme vlastně okolnostmi byli donuceni dát dítě na gymnázium, i když si myslíme , že by pro něj odborná střední škola byla praktičtější...jak to dopadne nevím, třeba příští rok přestoupí na odbornou nebo tam nakonec na tom gymplu odmaturuje. Ale na tom našem příkladu je vidět , jak to dnes s těmi gymply je....jednou jsem četla článek nějaké poslankyně , bohužel byla za komunisty tak to slízla :) , že by se měly ty gymply zrušit, že tím vlastně blbne celý národ, když se chytřejší děti odlifrují na gymply. A je to tak. Současnou situací jsou rodiče donuceni i průměrné děti cpát hlava nehlava na gympl , protože když to neudělají může se jim stát to co nám. Hláška " my ho z 5. dáme na gympl, protože odejdou všichni chytřejší a bude tu sám, ale víte jinak bychom ho tam nedávali " . Není vůbec neobvyklé že se rodiče dopředu domlouvají a zjišťují si kolik dětí půjde na gympl a kolik jich tam zbyde a podle toho se rozhodují. Ne podle toho co by chtěli a jestli má dítě v zásadě nějaké super studijní schopnosti....a to je špatně. Pak chudáci děti dřou jak koně, jen aby už se na tom gymplu udrželi, když se tam zuby nehty dostaly. A pak jsou samozřejmě otrávení jako slečna co napsala tento článek .
|
Margot+1 | ![](/g/icon/margotxikonaxx.jpg)
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 8:55:08) Je to dáno tím, že náš školský systém se neumí vyrovnat s kolísajícím počtem dětí. Gymply mají nastavenou velkou kapacitu, a tak jsou teď schopny pobrat i ty "udřené" studenty a na zš opravdu zbudou podivné skupiny. Až dorazí děti Husákových dětí, které jsou teď ve školkách, zase se to zlepší ![~d~](/g/s/29.gif) Nesouhlasím ale s tím, že studium je pro dívky rizikové - problém těhotných studentek vyřešila hormonální antikoncepce (že způsobila zase jiné problémy, je věc druhá).
|
|
alzbeta |
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 17:19:12) naprostý souhlas. Lidi se pyšní tím, co mají od darem od Pána Boha (či přírody) a
|
štěpánkaa | ![](/g/icon/rukax.jpg)
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 19:54:55) alžběto, co tím myslíš? nechápu
|
alzbeta |
![](/g/b.gif) |
(3.2.2012 19:57:51) Neměla jsem včera čas to dopsat. Hezky to napsala Anička; (3.2.2012 14:11:42) Myslím, že se to přehání s tím vzděláním. Je to vzdělání pro vzdělání. Pracuji jako technik kde 5O% má VŠ všichni mají alespoň maturitu. A vidím jak se 30-ti letí absolventi prestižní ČVUT chovají, jak se chvástají že ostatní školy stojí za H***O že kdo má "jen" nějakou vš logistiky při práci je béčko. Budiž. Měli ten dar, o kterém jsem psala,(a také vytrvalost houževnatost a další) že jako destina z těch co nastoupili v prvním ročníku ČVUT tuto školu zdárně dokončili. Ale to, že člověk má titul, ho ještě po lidské stránce nedělá lepším člověkem, z mladých vysokoškoláků mám většinou špatný pocit. Jsou to namyšlení arogantní floutkové. Ta pokora mých bývalých kolegů - inženýrů, co šli nedávno do důchodu jim chybí. A takoví necitelní dravci to budou vést v budoucnu. Mám pocit, že vysoká škola učí vyčůranosti. Jak co nejvíc uplatnit svou chytrost ne pro rozvoj firmy, ale jak si co nejvíc z firmy (společnosti, státu) nahrabat.
|
|
|
|
štěpánkaa | ![](/g/icon/rukax.jpg)
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 19:54:37) majo, situace je dnes taková, že na většinu profesí (kromě odborných řemeslníků) už potřebuješ VŠ (na státní úředníky, na zdravotní sestru,.... kde dříve stačila střední škola). Takže bez VŠ ve spoustě oborů, včetně technických tebou zmíněné průmky nestačí![~d~](/g/s/29.gif) ![~d~](/g/s/29.gif) ![~d~](/g/s/29.gif) neříkám, zda je to dobře nebo špatně, ale taková je skutečnost![~Rv](/g/s/9.gif) ![~Rv](/g/s/9.gif)
|
Anička; | ![](/g/icon/sedmikraska.jpg)
![](/g/b.gif) |
(3.2.2012 14:11:42) Tak vidíte, Štěpánkoo, že tento názor o příliš rozbujelých gymplech nesdílím pouze já. Čekám, kdy i na uklízečku bude muset být maturita a aspoň Bc. Aby ta uklízečka věděla, jaké chemické složení přesně má mít voda v kýblu a jakou rychlostí v m/s bude vytírat...problém bude, že pak na úřadu práce jí do uklízeček nezařadí, protože s Bc by neměla brát práci méně vzdělaným, kteří zas dělat nebudou...přirozeně se tedy naskýtá otázka, co s tím? A kdy si lidstvo uvědomí, že se nemá nechávat jistou univerzitněpolitickou smetánkou oblbovat pohádkou o nekonečně zvyšující se životní úrovni v závislosti na stále zvyšujícím se vzdělání.
|
maja | •
![](/g/b.gif) |
(4.2.2012 13:49:19) Aničko souhlasím, paradoxně se totiž může v budoucnu stát, že naše dcera ač gymnazistka, nakonec možná s Vš se bude mít o monoho hůř, než náš syn, momentálně žák speciální školy ( dříve zvláštní) . Kluk má šikovné ruce a jak známo, pokud mají všichni vš tak najednou chybí tesaři, pokrývači, prostě dělníci ...a nakonec bude rvačka o dělníky , ti budou nedostatkové zboží :) a s vš bude kde kdo, ale nebude kdo by zatopil v kotli aby nám nebyla zima :)
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 14:40:44) Já souhlasím s Margot,mám stejnou zkušenost s dcerou,taky šla na gympl z devítky.
|
babi_ | ![](/g/icon/kocka4_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 16:35:06) Ale tak jistě, pokud se potom dostala třeba na medicínu, je prostě fakt dobrá a nic jí nezastaví. Ale může se stát, že původně i celkem studijní typ se na 4l gymplu dostane o ten fousek níž, než potřebuje k přijetí na vybranou VŠ. A že někdy rozhoduje opravdu málo, a člověk je pod čarou :-( Pokud mám možnost volby (neznamená to dojíždění více jak řekněme 1hod 20min, intelektuálně na to mám, ...), jdu do 8lg.
|
Margot+1 | ![](/g/icon/margotxikonaxx.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 17:23:40) Ale o tom žádná, taky si myslím, že nadané dítě má jít na osmiletý gympl. Ovšem větší váhu přikládám počtu žáků ve třídě a možnosti navázat dobrý vztah s učitelem než vlivu spolužáků.
|
|
nada | •
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 18:08:51) nesouhlasím, je to i něčem jiném. Mám velmi nadaného syna, i hodnocení na základní škole je vynikajicí. Předčil v testech i ty co se hlásili na víceleté gymnázium. Učitelé si mysleli, že je pro nás samozřejmostí, že půjde na víceleté gymnázium. Ani z 5 tř, ani ze 7tř. ani omylem. Nechtěl o tom ani slyšet, a my ho nenutili....jeho ze všeho baví hudba, takže jeho volba je jasná - konzervatoř. On totiž dosahuje výborných výsledků ve škole, nemá problém s matematikou jak by si mohl někdo myslet,(zůčastnil se i olympiády), ale hudba má přednost. A není sám, ještě je ve třídě velmi inteligentní dívka, vyhrává olympiády a spolu s rodiči neuvažovala o gymnáziu, chce odbornou školu a ne další všeobecné vzdlání na gymnáziu.
|
babi_ | ![](/g/icon/kocka4_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(1.2.2012 19:07:22) To je ovšem zas úplně jiný případ - dítě má jasno, vybráno, a devítka je součástí toho výběru. Pokud ale neví a je nadané, tak je opravdu lepší "odložit" rozhodování co dál a přitom si nechat co nejširší pole výběru.
|
Pawlla |
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 5:04:00) No já jen pořád nechápu pojem "odložit",přece když dojdu do devítky a nemám žádný vyhraněný obor,zase můžu jít na všeobecný gympl a zase to o ty 4 roky odložím,tak kde je ten rozdíl?
|
|
|
|
|
|
|
Beruška | •
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 0:37:07) Podle nedávného výzkumu Jany Strakové nikoliv vyjma práv. Není rozdíl v úspěšnosti přijetí na vysoké školy mezi osmiletými a čtyřletými gymply (a asi i šestiletými).
|
babi_ | ![](/g/icon/kocka4_1.jpg)
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 9:24:59) Prosím odkaz na ten výzkum. Možná i ta jediná výjimka (práva) signalizuje, že všeobecný rozhled mají přeci jen abs. 8lg lepší. Ale možná je to opravdu tak, že studenti, kteří jdou z devítky na 4lg. gymnázia jsou tou dobou již natolik rozhodnutí pro studium na VŠ, že se na přijímačky připravují defacto celé studium (jsou lépe vyprofilovaní), takže výsledná čísla nevykazují statisticky významnou odchylku. Každopádně bych si ten výzkum chtěla projít. Děkuji
|
Beruška | •
![](/g/b.gif) |
(2.2.2012 9:36:34) Už dlouhou dobu se na práva dělají přijímačky ze studijních předpokladů (asi na všech univerzitách), takže to všeobecným přehledem nebude.
Odkaz na studii: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/5301a482048f24216ed10329bc0948c43f224d54_Strakova.pdf.
|
|
|
|
|
|