| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Kvarta: čas na změnu

 Celkem 44 názorů.
 Pawlla 


důvod? 

(1.2.2012 9:15:40)
"vybrala jsem si gymnázium hlavně proto, že se nebudu muset tak brzo rozhodovat, kam dál."

Tak to je asi v devítce stejné~d~vždycky je to odklad konkrétního zaměření.
 babi_ 


Re: důvod? 

(1.2.2012 13:06:27)
Myslím, že to není stejné. Ze rovnání úrovně maturantů 8 a 4 letých gymnázií vychází lépe studenti 8miletých. Tedy šance na přijetí a úspěšné studium VŠ je z 8lg vyšší. Tedy pokud jde z 5.tř. na 8lg, může se později rozhodnout, zda z kvarty půjde na učňák či odmaturuje a bude pokračovat na některé náročné VŠ, kdežto pokud zůstane na ZŠ zhoršuje si tím pozici pro případné studium VŠ. Tedy odchodem na 8lg si uchová širší možnost výběru, než setrváním na ZŠ, i když pak z devítky půjde na 4leté gymnázium.
 Irena 
  • 

Re: důvod? 

(1.2.2012 13:43:11)
Já bych to tak černě neviděla. VŠ si můžete dodělat kdykoliv, dnes studuje opravdu kdekdo i bez gymnázia jako takového (pokud zrovna nechcete být Mudr, tam má asi smysl dril od útlého věku). Zavání mi to "definitivou" - když teď nepůjdu na 8 leté gymnázium, nebudu mít VŠ... ale tak to přece není.
 Margot+1 


Re: důvod? 

(1.2.2012 13:49:06)
"odchodem na 8lg si uchová širší možnost výběru, než setrváním na ZŠ, i když pak z devítky půjde na 4leté gymnázium"

to je úplný nesmysl a chybná interpretace statistiky, nepochopení příčiny a důsledku.

žáci osmiletých gymnázií jsou úspěšnější, protože na osmileté gymnázium jdou cílevědomější a studijně nadanější žáci.

Není to tedy tak, že by jeden konkrétní snížil své šance setrváním na ZŠ (například protože u nich ve městě osmiletý gympl není). Cílevědomý a studijně nadaný typ bude úspěšný vždy.
 babi_ 


Re: důvod? 

(1.2.2012 14:36:24)
"Není to tedy tak, že by jeden konkrétní snížil své šance setrváním na ZŠ (například protože u nich ve městě osmiletý gympl není). Cílevědomý a studijně nadaný typ bude úspěšný vždy."

Nesouhlasím. Jen opravdu výjimečně silná povaha bude úspěšná vždy, ostatní semele prostředí, nároky (nižší), kamarádi bez VŠ ambicí apod.
 maja 
  • 

Re: důvod? 

(2.2.2012 8:46:04)
Martino a co lidé, kteří mají vysokou a šli na ní z průmyslovek a jiných odborných škol :) ...gympl není všechno a vzásadě když ho vystuduješ nejsi odborně nic. Jsi jen připravena na vysokou a teprve se stát odbornicí na něco. Kdežto průmyslováci a spol už "odborníky " jsou ....pro holky speciálně mi příjde gympl dost rizikový . Nikde není psáno že do 25 nebude už dávno maminou a vysoká je v háji ( i když ne vždy , jsou i takové co vysokou udělali při dětech :) ) ....prostě vysoká není všechno a myslím, že je dobře takhle uvažovat...sama mám dceru, která v současnosti dochází do prváku na šestiletém gymplu, ale to z úplně jiného důvodu než aby měla vysokou. Je to proto, že z 5. třídy odešlo plno dětí na gymnázia a v základce jich zůstalo minimum těch studijně nadaných. Mysleli jsme , že to půjde vydržet do 9. a pak jít na odbornou střední školu, ale bohužel to nešlo. Klima ve třídě se zkoplikovalo, jelo se pomaleji s ohledem na zbytek dětí ( průměr) a tak to dopadlo jediným možným způsobem...i zbytek asi 6 posledních studijně nadaných dětí odešlo na gympl ze 7. třídy..... ted jsme v situaci, kdy jsme vlastně okolnostmi byli donuceni dát dítě na gymnázium, i když si myslíme , že by pro něj odborná střední škola byla praktičtější...jak to dopadne nevím, třeba příští rok přestoupí na odbornou nebo tam nakonec na tom gymplu odmaturuje. Ale na tom našem příkladu je vidět , jak to dnes s těmi gymply je....jednou jsem četla článek nějaké poslankyně , bohužel byla za komunisty tak to slízla :) , že by se měly ty gymply zrušit, že tím vlastně blbne celý národ, když se chytřejší děti odlifrují na gymply. A je to tak. Současnou situací jsou rodiče donuceni i průměrné děti cpát hlava nehlava na gympl , protože když to neudělají může se jim stát to co nám. Hláška " my ho z 5. dáme na gympl, protože odejdou všichni chytřejší a bude tu sám, ale víte jinak bychom ho tam nedávali " . Není vůbec neobvyklé že se rodiče dopředu domlouvají a zjišťují si kolik dětí půjde na gympl a kolik jich tam zbyde a podle toho se rozhodují. Ne podle toho co by chtěli a jestli má dítě v zásadě nějaké super studijní schopnosti....a to je špatně. Pak chudáci děti dřou jak koně, jen aby už se na tom gymplu udrželi, když se tam zuby nehty dostaly. A pak jsou samozřejmě otrávení jako slečna co napsala tento článek .
 Margot+1 


Re: důvod? 

(2.2.2012 8:55:08)
Je to dáno tím, že náš školský systém se neumí vyrovnat s kolísajícím počtem dětí. Gymply mají nastavenou velkou kapacitu, a tak jsou teď schopny pobrat i ty "udřené" studenty a na zš opravdu zbudou podivné skupiny. Až dorazí děti Husákových dětí, které jsou teď ve školkách, zase se to zlepší ~d~
Nesouhlasím ale s tím, že studium je pro dívky rizikové - problém těhotných studentek vyřešila hormonální antikoncepce (že způsobila zase jiné problémy, je věc druhá).
 alzbeta 


Re: důvod? 

(2.2.2012 17:19:12)
naprostý souhlas. Lidi se pyšní tím, co mají od darem od Pána Boha (či přírody) a
 štěpánkaa 


Re: důvod? 

(2.2.2012 19:54:55)
alžběto, co tím myslíš? nechápu~d~
 alzbeta 


Re: důvod? 

(3.2.2012 19:57:51)
Neměla jsem včera čas to dopsat. Hezky to napsala Anička; (3.2.2012 14:11:42) Myslím, že se to přehání s tím vzděláním. Je to vzdělání pro vzdělání. Pracuji jako technik kde 5O% má VŠ všichni mají alespoň maturitu. A vidím jak se 30-ti letí absolventi prestižní ČVUT chovají, jak se chvástají že ostatní školy stojí za H***O že kdo má "jen" nějakou vš logistiky při práci je béčko. Budiž. Měli ten dar, o kterém jsem psala,(a také vytrvalost houževnatost a další) že jako destina z těch co nastoupili v prvním ročníku ČVUT tuto školu zdárně dokončili. Ale to, že člověk má titul, ho ještě po lidské stránce nedělá lepším člověkem, z mladých vysokoškoláků mám většinou špatný pocit. Jsou to namyšlení arogantní floutkové. Ta pokora mých bývalých kolegů - inženýrů, co šli nedávno do důchodu jim chybí. A takoví necitelní dravci to budou vést v budoucnu. Mám pocit, že vysoká škola učí vyčůranosti. Jak co nejvíc uplatnit svou chytrost ne pro rozvoj firmy, ale jak si co nejvíc z firmy (společnosti, státu) nahrabat.
 štěpánkaa 


Re: důvod? 

(2.2.2012 19:54:37)
majo, situace je dnes taková, že na většinu profesí (kromě odborných řemeslníků) už potřebuješ VŠ (na státní úředníky, na zdravotní sestru,.... kde dříve stačila střední škola). Takže bez VŠ ve spoustě oborů, včetně technických tebou zmíněné průmky nestačí~d~~d~~d~
neříkám, zda je to dobře nebo špatně, ale taková je skutečnost~Rv~Rv~Rv
 Anička; 


Re: důvod? 

(3.2.2012 14:11:42)
Tak vidíte, Štěpánkoo, že tento názor o příliš rozbujelých gymplech nesdílím pouze já. ~:-DČekám, kdy i na uklízečku bude muset být maturita a aspoň Bc.
Aby ta uklízečka věděla, jaké chemické složení přesně má mít voda v kýblu a jakou rychlostí v m/s bude vytírat...problém bude, že pak na úřadu práce jí do uklízeček nezařadí, protože s Bc by neměla brát práci méně vzdělaným, kteří zas dělat nebudou...přirozeně se tedy naskýtá otázka, co s tím? A kdy si lidstvo uvědomí, že se nemá nechávat jistou univerzitněpolitickou smetánkou oblbovat pohádkou o nekonečně zvyšující se životní úrovni v závislosti na stále zvyšujícím se vzdělání.
 maja 
  • 

Re: důvod? 

(4.2.2012 13:49:19)
Aničko souhlasím, paradoxně se totiž může v budoucnu stát, že naše dcera ač gymnazistka, nakonec možná s Vš se bude mít o monoho hůř, než náš syn, momentálně žák speciální školy ( dříve zvláštní) . Kluk má šikovné ruce a jak známo, pokud mají všichni vš tak najednou chybí tesaři, pokrývači, prostě dělníci ...a nakonec bude rvačka o dělníky , ti budou nedostatkové zboží :) a s vš bude kde kdo, ale nebude kdo by zatopil v kotli aby nám nebyla zima :)
 Pawlla 


Re: důvod? 

(1.2.2012 14:40:44)
Já souhlasím s Margot,mám stejnou zkušenost s dcerou,taky šla na gympl z devítky.
 babi_ 


Re: důvod? 

(1.2.2012 16:35:06)
Ale tak jistě, pokud se potom dostala třeba na medicínu, je prostě fakt dobrá a nic jí nezastaví. Ale může se stát, že původně i celkem studijní typ se na 4l gymplu dostane o ten fousek níž, než potřebuje k přijetí na vybranou VŠ. A že někdy rozhoduje opravdu málo, a člověk je pod čarou :-( Pokud mám možnost volby (neznamená to dojíždění více jak řekněme 1hod 20min, intelektuálně na to mám, ...), jdu do 8lg.
 Margot+1 


Re: důvod? 

(1.2.2012 17:23:40)
Ale o tom žádná, taky si myslím, že nadané dítě má jít na osmiletý gympl. Ovšem větší váhu přikládám počtu žáků ve třídě a možnosti navázat dobrý vztah s učitelem než vlivu spolužáků.
 nada 
  • 

Re: důvod? 

(1.2.2012 18:08:51)
nesouhlasím, je to i něčem jiném. Mám velmi nadaného syna, i hodnocení na základní škole je vynikajicí. Předčil v testech i ty co se hlásili na víceleté gymnázium. Učitelé si mysleli, že je pro nás samozřejmostí, že půjde na víceleté gymnázium. Ani z 5 tř, ani ze 7tř. ani omylem. Nechtěl o tom ani slyšet, a my ho nenutili....jeho ze všeho baví hudba, takže jeho volba je jasná - konzervatoř. On totiž dosahuje výborných výsledků ve škole, nemá problém s matematikou jak by si mohl někdo myslet,(zůčastnil se i olympiády), ale hudba má přednost. A není sám, ještě je ve třídě velmi inteligentní dívka, vyhrává olympiády a spolu s rodiči neuvažovala o gymnáziu, chce odbornou školu a ne další všeobecné vzdlání na gymnáziu.
 babi_ 


Re: důvod? 

(1.2.2012 19:07:22)
To je ovšem zas úplně jiný případ - dítě má jasno, vybráno, a devítka je součástí toho výběru. Pokud ale neví a je nadané, tak je opravdu lepší "odložit" rozhodování co dál a přitom si nechat co nejširší pole výběru.
 Pawlla 


Re: důvod? 

(2.2.2012 5:04:00)
No já jen pořád nechápu pojem "odložit",přece když dojdu do devítky a nemám žádný vyhraněný obor,zase můžu jít na všeobecný gympl a zase to o ty 4 roky odložím,tak kde je ten rozdíl?~d~
 Beruška 
  • 

Re: důvod? 

(2.2.2012 0:37:07)
Podle nedávného výzkumu Jany Strakové nikoliv vyjma práv. Není rozdíl v úspěšnosti přijetí na vysoké školy mezi osmiletými a čtyřletými gymply (a asi i šestiletými).
 babi_ 


Re: důvod? 

(2.2.2012 9:24:59)
Prosím odkaz na ten výzkum. Možná i ta jediná výjimka (práva) signalizuje, že všeobecný rozhled mají přeci jen abs. 8lg lepší. Ale možná je to opravdu tak, že studenti, kteří jdou z devítky na 4lg. gymnázia jsou tou dobou již natolik rozhodnutí pro studium na VŠ, že se na přijímačky připravují defacto celé studium (jsou lépe vyprofilovaní), takže výsledná čísla nevykazují statisticky významnou odchylku. Každopádně bych si ten výzkum chtěla projít. Děkuji :-)
 Beruška 
  • 

Re: důvod? 

(2.2.2012 9:36:34)
Už dlouhou dobu se na práva dělají přijímačky ze studijních předpokladů (asi na všech univerzitách), takže to všeobecným přehledem nebude.

Odkaz na studii: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/5301a482048f24216ed10329bc0948c43f224d54_Strakova.pdf.
 Irena 
  • 

Kravata: čas na změnu 

(1.2.2012 13:44:49)
Já to četla - kravata: čas na změnu :-) čekala jsem nějaký příběh o absolventovi VŠ ekonomické, který několik let trvdě makal v byznisu, aby pak zjistil, že je mu nejlépe na louce u pasení ovcí :-)
 Petra 
  • 

Re: Kravata: čas na změnu 

(2.2.2012 20:22:39)
:-D
 Yuki 00,03,07 


Proč (ne)měnit? 

(1.2.2012 21:50:52)
tak já bych docela věděla, proč neměnit -

třeba je způsob výuky takový, že jsou studenti úspěšní - byli dřív a jsou i teď, prostě jsou dobře připravení k přijímačkám na VŠ

Taky mě učil učitel, který na gymnáziu učí pořád, vůbec by mi nevadilo, kdyby učil i mé syny

proč by škola neměla být spokojená?

a přesně - žáci jsou taky spokojení a nebo odejdou -

a o tom to je, každý může odejít, vybrat si školu takovou, která mu vyhovuje

 maja 
  • 

Re: Proč (ne)měnit? 

(2.2.2012 8:48:51)
Yuki...máš pravdu...jen, že vyměnit školu není žádná sranda ...mám zkušenosti a věř mi :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Proč (ne)měnit? 

(2.2.2012 15:27:15)
taky mám zkušenosti, měnili jsme školu synům před rokem a půl, po první a třetí třídě, z místa bydliště na dojíždění skoro 25 km, právě proto, že jsme nebyli se školou spokojení
a celkem to šlo :)
hlavně jsou teĎ kluci spokojení
 štěpánkaa 


dobrá volba.... 

(1.2.2012 22:39:43)
Anno, jestli jsi skutečnou studentku, tak si při výběru gymnázia dej pozor, aby sis opět nevybrala "neosobního molocha", který si zakládá na tradici~d~~d~~d~ I čtyřletá taková mohou být.
abych řekla pravdu, tak úplně jsme nepochopila, proč jsi vlastně nespokojená, myslela jsme si, že si třeba budeš volit nějakou odbornou školu, protože ses už "rozhodla"~d~~d~~d~
 Beruška 
  • 

Re: dobrá volba.... 

(2.2.2012 0:39:17)
A proč by si zase nemohla vybrat jiný gympl? Vždyť píše, že se chce zaměřit na humanitní předměty, na které nejspíš nebude na její stávající škole prostor. Není obor jako obor.
 štěpánkaa 


Re: dobrá volba.... 

(2.2.2012 9:18:24)
beruško a já snad píšu, že si NEMŮŽE vybrat jiný gympl? Jen si myslím, že při špatném výběru to může být "z bláta do louže"~d~
 Beruška 
  • 

Moje zkušenost 

(2.2.2012 0:46:40)
Mám za sebou studium na osmiletém gymnáziu. Šla jsem tam s naivními představami a v kvartě chtěla odejít jinam - nechtěla jsem se věnovat přírodovědným předmětům, nechtěla jsem jít na vysokou a vadilo mi, že osmiletý gympl byl v podání mé školy lepší druhý stupeň, na který nenavazoval čtyřletý cyklus (měli jsme chemii od sekundy a další cizí jazyk od tercie, ale učební osnovy byly pro poslední čtyři roky stejné, takže jsme ve francouzštině jeli odznova). Nepodařilo se mi ukecat rodiče a zůstala jsem na gymnáziu další dva roky, potom jsem přešla jinam, kde mě najednou ty přírodní vědy bavit začaly, za což jsem ráda.

Řekla bych, že ten náš školský systém je dost problematický, protože nutí velmi mladé lidi se brzy definitivně rozhodnout a změna profese trvá dlouho.
 maja 
  • 

Re: Moje zkušenost 

(2.2.2012 8:50:50)
"Řekla bych, že ten náš školský systém je dost problematický, protože nutí velmi mladé lidi se brzy definitivně rozhodnout a změna profese trvá dlouho."....s tím souhlasím, když si vzpomenu na sebe jak ve 14 jsem se rozhodovala co napíšu do přihlášky ...děs
 Zzubejda, 2 kluci a holčička 


Tím jsem taky prošla 

(2.2.2012 13:59:05)
Myslím, že taky v kvartě. Taky jsme tehdy nechtěla na vysokou, taky jsme nechtěla ty (TĚŽŠÍ) exaktní předměty...Tehdy se akorát přecházelo z osmileté základky zpátky na devítiletou, takže jsme řešila, zda mám na gymplu zůstávat, nebo zkusit odbornou školu. Lákala mě keramická škola (strašně mě bavila práce s hlínou a snad ve mně je trocha umění)..než jsme se dozvěděla, že s takovou střední školou bych pak vyráběla záchody nebo ucha k hrnkům. Pak jsem z lenosti zůstala, nechtělo se mi řešit nějaké přijímačky, když už jsme jedny tehdy do primy udělala.

Navíc jsme měli docela fajn kolektiv, žili jsme takovými těmi nevinnými studentskými legráckami a bylo nám spolu fajn.

Pak jsme byla ráda, že jsem na gymplu zůstala, ačkoliv se popisem dost podobal tomu tvému..založen na tradici. Svého času podle nějakých testů třetí nejlepší v republice (teď už to asi není pravda). Teď na něj vzpomínám ráda.

Víš, ono jde o takovou klasickou postpubertální smutnou náladu, znechucení ze všeho, my jsme tomu na gymplu říkali "depka". Ono to časem přejde..pokud máš jiné gymnázium blízko, klidně ho zkus vyměnit, pokud si chceš zvykat na ový kolektiv a všechno nové, doučovat se, co oni umí a nudit se,až budou brát to, co vy už máte probrané. Ale pokud bys měla jezdit nějkem daleko a mít o pár denních nepříjemností víc, radím, zůstaň, kde jsi.
 Alie 
  • 

Studentka? 

(3.2.2012 21:57:48)
Autorka přece není a ještě dlouho nebude STUDENTKA - ty jsou až na VŠ. Na základní a střední škole jsou přece žáci a žákyně.
 Pawlla 


Re: Studentka? 

(4.2.2012 5:07:11)
"Student, studentka nebo studující (archaicky též študent čili študák) je člověk, který se systematicky vzdělává na nějaké střední, vyšší odborné, či vysoké škole, obvykle tak činí za účelem přípravy na své budoucí povolání. Věnuje se lidské činnosti zvané studium."


Mají STUDENTSKÝ průkaz atd.~;).Nepleteš si to náhodou s pojmem profesor a učitel?Tam je nárok na titul profesor až na VŠ,studentem jsi už na střední škole.~3~
 Alie 
  • 

Re: Studentka? 

(4.2.2012 20:55:44)
No, nepletu. Vyhláška o středním vzdělávání pojem student/ka neudává. Jsou to žáci.
 Pawlla 


Re: Studentka? 

(4.2.2012 20:59:23)
V tom případě nevím,jak je možné,že pojem student,se vyskytuje na úředních dokumentech školy.~;)
 Ivulle 


Re: Studentka? 

(4.2.2012 22:23:35)
nevím co vyhláška, ale nám na gymplu říkali studenti.
 Alie 
  • 

Re: Studentka? 

(5.2.2012 10:34:17)
Říká se spousta věcí, učitelům jste asi říkali profesoři, přestože profesorů tam asi moc nebylo.
 Pawlla 


Re: Studentka? 

(5.2.2012 13:24:47)
Ano,profesor je jen na VŠ,ale pojem student se objevuje i na úředních listinách,tak nevím.~d~
 Alie 
  • 

Re: Studentka? 

(5.2.2012 20:17:39)
A na jakých úředních listinách? Na vysvědčení?
 Pawlla 


Re: Studentka? 

(6.2.2012 4:47:31)
Na vysvědčení nevím,můžu se podívat,ale přijetí,potvrzení o studiu atd.
 Pawlla 


Re: Studentka? 

(6.2.2012 5:05:28)
Ale je pravda,že na internetových stránkách,používají oba pojmy,tak buď je to jedno,nebo v tom mají taky zmatek.~:-D
 2 děti 


Re: Studentka? 

(15.2.2012 20:33:58)
To je ale pěkný nesmysl. Profesoři jsou jak středoškolští tak i vysokoškolští. Ale význam je samozřejmě různý. A na středních školách i na VŠ jsou studenti. Takto to bylo v dobách, kdy naše školství za něco stálo a naštěstí se to snad nezměnilo.

Z.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.