| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Máme ve školce dítě s postižením

 Celkem 54 názorů.
 Pawlla 


Tak by to mělo být 

(30.11.2011 9:16:51)
ale není.Nevím co k tomu víc dodat,ale tuším,že to bude dlouhá diskuse.~;)
 kreditka 


Re: Tak by to mělo být 

(30.11.2011 10:07:41)
U nás ve školce to zatím funguje, ale je pravda že je to malá školka a je tam jeden chlapec s downovým syndromem, který má asistentku - problémy žádné nejsou, co jsem pozorovala děti mají chlapce rády. Když se zeptám dcery tak říká že s chlapcem kamarádí a chlapec tam má tetu (asistentku)která mu pomáhá což je dobře protože chlapec bývá někdy trošku agresivnější (vím od maminky toho chlapce sama jsem nic nezpozorovala) Pokud bude mít každé integrované dítě schopnou asistentku tak nemám s integrací problém, ale bez asistentky si to nedovedu představit
 Jiřule a 3 skřítkové 


integrace 

(30.11.2011 9:25:06)
měli jsme ve školce intzegrované obě holky se sluchovým postižením. Te´d už je jedn az nich integrovaná ve škole. Učitelky jak v MŠ tak paní učitelka ve škole s ek tomu postavily úžasně. Komunikují s námi, s SPC, takže rady jak na hoky mluvit, jak s nimi jednat měly a všechno dobře klapalo a klape. Mají ve školce i dva utistické kluky ,kteří měli asistentku, takže když zrovna naše malá něco nevěděla, potřebovala pomoct tak si k ní sedla asistentka a bylo fajn. Ted už se rozpovídala i malá takže se zase věnuje jen autistickým kloučkům.
A paní učitelka ve škole skvělá.doufám, že to takhle dobře bude fungovat i dál. Takže já tímto děkuji našim paní učitelkám v CMŠ studánka a na základce Pošepného :-)~x~
 Červánek 


Re: integrace 

(30.11.2011 11:19:48)
MŠ Studánka je zářný příklad toho, že to není o nařízeních, o nějakých placených asistentech, ale vše je vždy o dobré vůli a o lidech. Naše dcera měla po celou dobu docházky do Studánky opravdu veliké problémy (diganosu máme až od 8let) - přesto na ta léta vzpomínám s láskou a s obrovským díky za to, jak učitelky, děti, rodiče i ostatní lidičky kolem Studánky dceru i nás přijali a NIKDY nám nedali najevo, že jsme NECHTĚNÍ...A NA OBTÍŽ..
 Pawlla 


Re: integrace 

(30.11.2011 11:40:42)
Červánku,souhlasím~R^.Taky mám tu samou zkušenost,že to není vůbec o penězích.
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: integrace 

(30.11.2011 12:17:08)
červánko jojo Studánka:-) za rok odejde i to poslední dítko a s láskou na ní budu vzpomínat:-)
 RIPinary 


No, 

(30.11.2011 9:30:41)
pokud dítě nemá mentálně na to, aby zvládlo osnovy a jeho dovednosti a znalosti se nevlezou do známkování od 1 do 5, nemá na škole co dělat. Dítě s handicapem, jakýmkoli, které je schopno zvládnout učivo tak, jak je nastaveno pro ostatní žáky, ať kldině do té ,,normální " školy chodí.. neb si nedovedu představit, jak pak dítě nezvládající učění jde na střední školu..to se pak maturita bude nastavovat každému zvlášť? Pokud má dítě problémy např. se soustředěním, hyperaktivitou...měl by mu být umožněn asistent, který ví, jak s dítětem pracovat, ale nesmí tím brzdit klasickou výuku. ale nedovedu si představit, když je ve třdě polovina dětí, kteří potřebují SVÉHO asistenta stále k dospozici. v tom případě by měly navštěvovat ,,speciální" školu, kde je možno se jim takto věnovat
 Pawlla 


Re: No, 

(30.11.2011 9:36:26)
Ano,nejdůležitější je se vlézt do klasifikace 1-5,ach jo.~a~
 RIPinary 


Re: No, 

(30.11.2011 9:42:46)
pawlo, zase sis vypíchla jen jednu větu. osnovy jsou prostě nějak nastavené, a pokud je dítě ení chopno mentálně zvládnout, má chodit do školy, která mu v tom pomůže, kde se mu budou věnovat třeba individuálně. zajímalo by mne, jestli by jsi o téhle problematice tak masivně mluvila, kdyby se to netýklao přímo tvého dítěte.
 H&M 
  • 

Re: No, 

(30.11.2011 9:46:28)
Hele ty, Pawli dite ma intelekt na zvladnuti osnov ZS mozna vic.. Vic ty tvoje zvasty nema ceny komentovat. Muj syn chodi do spec. hl. kvuli tomu, ze nemam naladu potkavat nekoho takoveho, jako si ty, v realu.. Sice o tom nic nevim, ale za to mam nazor..:-)
 RIPinary 


Re: No, 

(30.11.2011 9:49:26)
jasně:) napsat to pod jiným nickem, pod kterým zrovna ty semnou většinou komunikuješ normálně, tak..ááe, radši nic~6~ kdyby sis přečetla i další větu o tom, že má být dítěti poskytnut asisent, ale to ne, to se nebere v potaz, že~;)
 H&M 
  • 

Re: No, 

(30.11.2011 9:51:39)
Pod timhle nickem jsem chodim 8 let.. ~;)
 RIPinary 


Re: No, 

(30.11.2011 9:54:27)
o tom řeč nebyla.. občas použiju jiný nick, a když pod ním vystoupím, ty jsi semnou schopna normálně komunikovat, i když semnou zrovna nesouhlasíš..jakmile ale vystoupím pod svým známm nikem, ani se o to nepokoušíš..:) to je zajímavé
 H&M 
  • 

Re: No, 

(30.11.2011 9:57:09)
Protoze mi za to vetsinou nestojis, ani ted..~;) jenom je to pro mne tema dost citlive. Ty fakt palcas.. Uz koncim..
 Pawlla 


Re: No, 

(30.11.2011 9:58:58)
HaM,psala jsem,že to bude výživná diskuse ~t~
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: No, 

(30.11.2011 10:00:17)
holt kdo je v pořádku a má zdravé děti tak hloupě mele
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: No, 

(30.11.2011 10:00:46)
teda ne všichni!!! to tjsme blbě napsala že.. ale někteří jedinci
 RIPinary 


Re: No, 

(30.11.2011 9:52:34)
vlastě tím chcete, básnící říci, že mentlně slabý jedinec má stejné právo na vzdělání jako ten zdrvaý? jasně, že má, a měl by mít. ale pokud to nezvládne, tak to holt nezvládne..nechci pak potkávat právníky, nebo vysokoškolské učitele s IQ houpacího koně~;) prostě na to buď má, nebo nemá. souhlasím akorát s tím, že MÁ MÍT MOŽNOST TO DOKÁZAT...
 H&M 
  • 

Re: No, 

(30.11.2011 9:55:30)
kde bys potkavala pravniky nebo ucitele s mentalnim postizenim.. Co to meles ~t~~t~~t~
 RIPinary 


Re: No, 

(30.11.2011 10:00:36)
no, tak když chceš prostadit právo, že mentálně slabý jednec má chodit do normální základní školy, tak pak má tedy i právo chodit do normnální střední a vysoké školy..
 Pawlla 


Re: No, 

(30.11.2011 10:02:46)
Říká ti něco povinná školní docházka?O tom se bavíme,na střední a vysoké školy se příjmají studenti podle výběrového řízení,tam není ani právo ani povinnost chodit.~;)
 Jiřule a 3 skřítkové 


Re: No, 

(30.11.2011 10:11:27)
ono ve školce jde o něco jiného než o učení a výběr budoucího povolání:-) takže proš by tam neměli bejt integrované děti..je to přínosné pro postižené i pro zdravé děti. a do školy - asi většina maminek je rozumnejch takže nebude škodit svému dítěti tím, že by ho cpala do běžný základky, pokud by se tam dítě mělo trápit a trpět. Pokud ale na běžnou školu má byť i malé předpoklady.. idkyby mu to mělo prospět sociálně, v komunikaci tak proč by tam neměl být.
 jj 
  • 

Re: No, 

(11.12.2011 15:12:09)
Kazde dite ma pravo na skolni vyuku. Deti v autistickem spektru jsou mnohdy daleko inteligentnejsi, nez "normalni" deti - kolik nositelu Nobelovy ceny by po ruznem testovani do teto kategorie spadalo, to se NA STÈSTI nikdy nedovime.

Lide s takovym nazorem, jako ty, stezuji temto detem zivot. Tady jede o znamkovani a vysvedceni, tady se jedna o ZIVOT ditete S JINYMI SCHOPNOSTMI, nez jsou zrovna v dnesni dobe ve skolstvi normou. Povinnosti skoly je i temto detem umoznit ziskat co nejvic znalosti, aby se ve spolecnosti uplatnily. A lidskou povinnosti nas ostatnich je vychovat nase "normalni" deti tak, aby z nich nevyrostli jedinci, kteri druhe odsuzuji jen proto, ze maji nejakou diagnozu. Protoze takovi lide maji opet jiny handikap - socialni.
 Michal 
  • 

Re: No,Slavení vánoc 

(11.12.2011 15:40:04)
Aspoň vidite jaký podvod pachate na děckach a jak jim lžete, darky od Ježíška, velký podvod a navíc Ježíš se vůbec nenarodil na vánoce, ale asi začatkem října, to se da zjistit, vánoce jsou pohanského původu a ještě v 19.století se vanoce v Čechach neslavili. Říkejte dětem pravdu!
 zuzini 


Re: No, 

(30.11.2011 11:12:05)
"nechci pak potkávat právníky, nebo vysokoškolské učitele s IQ houpacího koně"

Bin sorry, ale ~t~
 Len 


Re: No, 

(30.11.2011 11:50:37)
No, timto ukazujes sve IQ houpaci ovce. Zakladni skola je povinna, ostatni nikoliv. Ziju v zemi, kde je integrace normalni, prakticky nic jineho neexistuje, presto na vysokou tady dite s mentalnim handicapem nepujde. S handicapem socialnim ovsem zcela v pohode.
 Pawlla 


Re: No, 

(30.11.2011 9:57:54)
A proč se na to ptáš?Chodila bys na Rodinu,kdybys neměla děti?A co to jako dokazuje?
 Vladka a Mishell 


Re: No, 

(30.11.2011 15:08:29)
Ja s timto osobni zkusenosti nemam,ale dost me zarazil prispevek ,,cerne ovce rodiny,, ja vam muzu rict,ze nekteri mi spoluzaci byli psychicky i mentalne v poradku a stejne meli potize se vlezt do znamkovani 1-5 !!!! ~t~~t~~t~ Nekdo je proste uredne uznan postizenym a da se mu pomoct,coz vitam a souhlasim s tim a jine deti jsou ,,zdrave,, ale hloupa a pomoct se jim neda ~y~
 Markéta 
  • 

Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 9:59:45)
Ale tady se psalo o ŠKOLCE. Ne o škole. Pro mnoho dětí s mentálním postižením je právě školka prvním a posledním místem, kde se mohou setkávat se zdravými vrstevníky. Ve školce jde přece hlavně o socializaci, "učení" tam zase tolik není, ani v předškolní třídě, a rozhodně by ve školce děti neměly být známkovány! A na druhé straně právě v předškolním věku jsou děti velmi vnímavé a setkání s jinakostí je může poztivně motivovat do budoucna. Ach jo, zase někdo uviděl slovo "integrace" a než dočetl článek, už se hádá.
 RIPinary 


Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 10:03:05)
s nikým se nehádám~;) no jo, zase jedna z diskuzí, kde, pokud se nenapíše ÁNO ÁNO ÁNO TAK TO MÁ BÝT tak je to špatně~3~
 Pawlla 


Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 10:06:51)
Ale tak to má být a ty jsi žádný rozumný argument nedala.~d~
 Markéta 
  • 

Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 10:46:20)
Jistě, ale tvůj první komentář velmi ostře odsoudil integraci na ŠKOLÁCH. Což je pod článkem o ŠKOLKÁCH spíše úsměvné. Pokud někdo tak aktivně brojí proti tomu, aby bylo jedinci s nedostatečným intelektem zapovězeno získávat školní vzdělání, měl by se nejdřív sám naučit pracovat s textem.
 DaVinci 


Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 11:00:11)
Markéto ~R^~R^~R^
 Katjan 


Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 17:25:36)
pardon, ale tohle mě fakt rozesmálo ~R^~t~
 zuzini 


Re: Hrušky s jablkama 

(30.11.2011 11:09:14)
Ale ty říkáš NE, NE, NE něčemu, o čem článek vůbec není. ~:-D
 ..maya.. 


Re: No, 

(30.11.2011 17:39:35)
Bin,
nevíš o čem mluvíš...nikdy jsi v takové situaci nebyla ani ty a ani tvoje dítě...myslím že tvůj názor tady je úplně zbytečný~;)
 Muna 
  • 

hned dva autisti ve tride 

(30.11.2011 12:33:21)
Moje dcera chodi do prvni tridy a ve tride maji dva autisty, dvojcata. Kluci maji svoji asistentku, ale deti to nijak neresi, oni kluci to maji spis na te horni hranici a skoro to na nich neni poznat. Jejich mama se jim hodne venuje a je to znat. Ve vedlejsi tride je holcina na vozicku a taky naprosto v pohode. Skola je bezbarierova. Je fakt ze napr. dite s vaznym postizenim sluchu bude chodit do spec.skoly, ale deti co maji miry stupen postizeni klidne do normalni skoly chodit muzou. Zalezi na smysleni okoli, pokud si rodice reknou - boze muj, ve tride maji postizene dite, to se ucitelka nikdy nedostane k tomu aby se venovala ostatnim - to je blbost.
Na druhou stranu, pracovala jsem ve skolce kde jsme meli holcicku s vaznejsim rozsahem autismu, a ta potrebovala asistenku neustale, moc se nezapojovala, spis si hrala stranou. Bez asistentky by docela urcite rusila. Zalezi od pripadu.
 Sova a dvě sůvata 
  • 

Re: hned dva autisti ve tride 

(30.11.2011 15:04:44)
Pro mě je důležité to "s asistentem". Holka měla ze začátku ve školce ve třídě jednu chvilku 15 zdravých tříleťáků a jednoho staršího kluka s postižením - Downův syndrom. Na jednu učitelku. Tak tato integrace nedopadla - nestíhala to - klučík celou dobu buď seděl nebo ležel na zemi, neúčastnil se prakticky ničeho, buď koukal do zdi, sem tam sebou škubl, semtam se pozvracel do hraček. Nějak s ním pracovat - to nikdo nedělal, jak taky, že.

Pak co vím, zkoušeli ho přesunout do staršího oddělení, kde byly učitelky aspoň dvě a nemusely se věnovat tak moc "utírání nosů a zadků" dětí, jen těch dětí tam pak měly dvacet pět, tak asi taky moc nestíhaly, kluka už tam nevídám.
 Markéta dva kluci 
  • 

Re: hned dva autisti ve tride 

(1.12.2011 11:37:06)
Studie uvádějí 15-25 případů autismu na 10 000 narozených dětí. Potenciálně tedy žije v ČR 15-20 000 osob s autismem.
I Můj syn je jedním z nich. Nejbližší SPcentrum je 60km od nás a stejně tak i škola. Možná kdyby bylo více speciálních školek a škol, podařilo by se cíleným vedením z některých techto dětí vychovat celkem soběstačné dospělé. Tak, aby v budoucnu byli schopni postarat se sami o sebe. Tadeáš chodí do normální školky, vyřizujeme mu s paní ředitelkou asistenta a musím říct, že jsem ve školce nepocítila že by byl Táda někomu na obtíž. Je to jen o lidech. Tímto děkuji učitelkám a všem ostatním v 1.MŠ Domažlice a také paní ředitelce :-)
 Radka11 


Re: hned dva autisti ve tride 

(3.12.2011 21:40:21)
Dobrý den,to Vám upřímně závidím, že Vám vzali synka do normální školky. U nás ho nikde nepřijali,všude "měli plno",ani potvrzení od doktorky nám nepomohlo,nevím jestli to bylo tím, že neměli s autismem zkušenost, nebo se báli,že ostatní rodiče budou nadávat, že chodí do školky postižené dítě. Nakonec skončil ve speciální škole (v přípravce) a nyní navštěvuje 1 rok speciální školy. A to nám ještě jedna ředitelka řekla, že se tam bude mít líp, že se mu tam budou věnovat, to sice ano, ale takovéhle dítě potřebuje spíše kontakt se zdravými dětmi, aby odkoukalo běžné chování. Velmi mě mrzí přístup většiny lidí, kteří nevědí o co se jedná a koukají na něj jako na nevychované dítě - když ho občas chytne nějaký ten jeho stav :-( ČR je v tomto směru stále málo informovaná
 Pawlla 


Re: hned dva autisti ve tride 

(4.12.2011 6:56:48)
"ale takovéhle dítě potřebuje spíše kontakt se zdravými dětmi, aby odkoukalo běžné chování."


Radko,ach jo,jak já se marně a dlouho snažím tohle vysvětlit.Mám autistu na speciální škole,přesně vím,jak to myslíš.~6~
 Anna 
  • 

Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 14:13:06)
Ve školce jsem relativně pro integraci, ve škole už ne. Osobně si myslím, že slabší článek prostě brzdí ostatní, kteří pak na to mohou doplatit u přijímaček na SŠ.
Sama jsem to teď zažila na školení, byly termíny odpoledne a dopo- a školení trvalo týden. Vybrala jsem si dopoledne, měli jsme tam v praxi slabšího pána (pozor nechápat jako blbého, ale prostě měl za sebou méně roků praxe a méně znalostí) a pěkně nás brzdil. Pak jsem ve čtvrtek nemohla dopoledne a šla jsem odpoledne, dostala jsem se do skupiny, ve které nebyla "brzda" a zírala jsem, jak jsou napřed, jak mohou věci probrat do hloubky. Na pána jsem docela naštvaná, protože nebýt jeho, mohli jsme s lektorkou probrat mnohem víc.
 Pawlla 


Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 14:24:27)
Není vůbec žádný důvod,aby postižený žák byl "brzda".Kromě toho složení třídy na ZŠ je takové,že jsou tam děti nadané,průměrné i podprůměrné,přesto si s tím musí učitel poradit.Příjmačkama bych vůbec neargumentovala,protože na ty jsou speciální kurzy,pořádané středními školami a ty připravují přímo na konkrétní příjmačky.To,že jsi se zlobila na pána,který si dovolil nechápat tak rychle jako ty,svědčí hlavně o tvé nepřizpůsobivé povaze.
 Anna 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 15:39:26)
Složení na ZŠ je sice různé, ale v tvém příkladu bych pána označila jako velmi, velmi podprůměrného. To, že všichni na ZŠ nebudou stejně nadaní je jasné, ale jde o stanovit mantinely, kdo na ZŠ ještě má a kdo musí na specku,
 Pawlla 


Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 16:26:59)
Integrace u nás se týká jen lehčích postižení,ne proto,že těžké se nedají integrovat,ale protože na to musí stát vytvořit podmínky a to je dost drahé.V některých zemích to funguje velmi dobře.U nás je opravdu řeč o ADHD,Autismu a LMR.
 Markéta 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 15:13:11)
A teď si představ, co si asi o tobě povídali ti z "chytřejší" odpolední skupiny poté, co jsi se k nim ve čtvrtek připojila a ukázalo se, že jsi pozadu. "Co sem leze, když nestíhá".
 Anna 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 15:41:16)
Ano, to si asi říkali. Mě prostě zarazilo, kolik se toho dá stihnout "bez brzdy" a zatím, co my dopoledne tam půlku školení jen prosedíme, protože lektorka se věnuje brzdě.
 Markéta 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 16:04:03)
Jistě, ale o tom je mezilidské soužití. Každý je někdy pro ostatní brzda, ať už "zaviněně", nebo nezaviněně (vzhledem k okamžitému zdravotnímu stavu, věku, rodinnému zázemí, dosaženému vzdělání). V každém kurzu, v každé lidské skupině, v každé rodině vždycky bude jeden nejrychlejší a jeden nejpomalejší, nejsme klony. A když se to děti naučí už ve škole, že je prostě potřeba na pomalejšího počkat, nebudou s tím mít problém v dospělosti - zvolnit krok, protože jde s nimi kamarád, kterého bolí noha (a neprotáčet otráveně oči k nebi, kolik jsme toho mohli obejít, kdyby ten hlupák včera nezakopnul); zopakovat vysvětlení pro starší kolegyni, která to neumí tak dobře s počítačem (bez jedovatých poznámek); a kolegové zase pomohou s překladem textu do cizího jazyka, který jemu samému nejde tak snadno (a také se zdrží poznámek, že to je přece středoškolská angličtina a co že mladej pán dělal na gymplu). Třeba.
 anavel + 3 


Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 20:27:58)
Jen me zarazi, proc si kazdy mysli, ze postizeny clovek=brzda. Takovej AS nebo VFA muze naopak vycnivat vyssim IQ a v nekterych predmetech byt napred.
 H&M 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(1.12.2011 20:47:10)
Anno, ZS neni odborny seminar.. V idelanim pripade by se meli minimalne na prvnim stupni potkat vsechny deti pro spolecnost by to bylo nejlepsi..

Kde jinde potkas tak ruznordou spolecnost. Vsechno dalsi uz je otazka vyberu {navazujici vzdelvani, prace, zajmove skupiny}

 Myss 


Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(3.12.2011 22:46:29)
já prostě jen nechápu,proč se vždycky skupina nerozdělí podle těch rychlejších a pomalejších.Všichni by byli spokojeni.Já být pomalá v rychlé skupině,tak mám mindrák,že na mě všichni čekají a nenaučím se nic.Být rychlá v pomalé skupině musí být na mrtvici.
 Markéta 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(4.12.2011 11:13:36)
Třeba proto, že vždycky to rozdělit nejde. To je podstata skupiny. Viz můj příspěvek výše. Např. někomu to rychleji myslí, ale pomaleji píše. Nebo sice chápe přesně, o čem je řeč, ale v řeči zadrhává, takže pokud odpovídá na otázky, osttaní mají pocit, že "zdržuje". Někdo má perfektně naučenou teorii, nudí se, zatímco ostatní se seznamují ze základním obrysem problému, ale když se v druhé části výkladu přejde ke konkrétním příkladům z praxe, stane se náhle "nejslabším". Do jaké skupiny patří? Proboha, vždyť ani to socialistické dělení dětí do tříd podle výkonu u zápisu (áčka nejlepší, céčka-déčka nejslabší) nefungovalo, protože někdo je vynikající matematik, ale prostě nestíhá psát; někdo exceluje při výtvarce a při přírodopisu, ale zaboha se nenaučil plynule číst stejně brzo jako ostatní, a mohla bych pokračovat. Od toho je základka!
 Myss 


Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(4.12.2011 17:46:09)
jo,to souhlasím,ale chudák teda paní učitelka.To aby měla k pajdáku ještě nějakou specku,aby věděla, jak se všemi těmi dětmi pracovat.A každý potřebuje individuální přístup.Já si to v praxi vůbec neumím představit.
 Markéta 
  • 

Re: Ve školce ano, ve škole ne 

(4.12.2011 18:41:35)
Ono by stačilo, kdyby ta učitelka byla dobře placená, měla dětí ve třídě míň a k ruce asistenta. To je přece stejný, jako když někdo absolvuje školení ve škupině o 100 lidech, přednášet mu bude uštvaný lektor zavalený papírováním, a jiný ve skupině desetkrát menší. Asi si ten první odnese o dost míň informací a všeobecně méně příjemný zážitek, ať už bude v roli toho nejbystřejšího ze skupiny, který na všechny čeká, nebo toho nejpomalejšího, co všechny zdržuje. Průser je, že se ovoce rozvratu českého školství v podobě intelektuálního i sociálního zaostávání žáků projeví až za pár desetiletí - a pak bude nejméně stejnou dobu trvat, než (pokud vůbec) se postaví na nohy.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.