| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Intuitivní pedagogika

 Celkem 25 názorů.
 withep 


To zní dobře :o) 

(21.11.2011 9:23:59)
Jen nevím, jestli přesvědčím rodinu, abyhom se přestěhovali do Švédska. U nás se takový přístup projeví, tipuju, tak nejdřív za půl století...
 Binturongg 


Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 9:36:02)
whitep - u nás se hlavně neumí s alternativami pedagogických směrů pracovat, ať to vezmeš z jakéhokoli hlediska, takže alternativní škola, která ještě PŘESAHUJE waldorfa, je u nás podle mě buď nemyslitelná nebo odsouzená k jakémusi bizarnímu patvaru, kde se budou střídat více či méně (ne)schopní teoretici (typu J.M. Mleziva), napíše so o tom spousta knih a vyleze odtamtud spousta absolutně nevzdělaných a zvichřených, zmatených dětí, které už nikdy nikdo nic nenaučí...
(a možná to ani není nadsázka) ~7~
 withep 


Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 11:22:10)
Binturong, to je možné. Aniž bych se nad tím takto explicitně zamyslela, rovnou mi připadalo reálnější, že se přestěhujeme než že by tady mohlo v dohledné době něco takového fungovat :-)
 Tante Ema 


Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 11:28:31)
Jo, ale lepší je Finsko.
 withep 


Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 12:17:18)
Jeg liker Norge ~s~
 Tante Ema 


Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 11:25:23)
Ne, to není nadsázka, to je bohužel smutná pravda. U nás jsou funkční alternativní školy Montesorri a waldorfské, ale skutečné, ne ty "s prvky, ale po našem..".
Intuitivní pedagogika je skvělá, ale bohužel princip plně nedochází ani soudruhu Mlezivovi, obávám se.
 Muna 
  • 

montessori je o necem jinem 

(22.11.2011 22:00:19)
Montessori je fantasticky system hlavne pro predskolaky, muj syn zaostaval v reci a spouste dalsich veci, jako jemna motorika atd. a za 3 mesice v montessori udelal pokrok jak normalni deti snad za rok.
 Markéta, kluci 9 a 3 
  • 

Re: To zní dobře :o) 

(21.11.2011 17:16:51)
Není to nadsázka, syn měl loni, ve třetí třídě učitelku, která se rozhodla, že výuka pojede hlavně podle toho, co si přejí děti. Na třídních schůzkám nám vysvětlila, že je to tak v pořádku, že vyučuje alternativně. Pak ji to omrzelo, ale to už bylo pozdě. Ve třídě neuvěřitelný bugr, děti ze školy neuměly nic, no děs. Výsledek tedy je, že paní učitelka už není ve škole a děti ze třetí třídy neumějí prakticky nic.
 jejej 
  • 

Re: To zní dobře :o) 

(24.11.2011 15:03:04)
Take jsem se jako ucitelka pokousela o alternativni pojeti. Postupem casu vsak zastavam nazor, ze ani alternativni systemy nevyhovuji vsem detem (stejne jako system klasicky). Dle meho nazoru jsou proste dovednosti, ktere stejne jako znalosti, bez urcite miry usili az sebezapreni deti neziskaji. U mne ve tride se v tom hure orientovaly deti od prirody pasivnejsi (coz neznamena hloupejsi). Kdyz pak paradoxne postoupily do "klasicke" tridy, kde proste musely, jejich pokroky byly lepsi. Naopak - velice dobre to fungovalo u deti aktivnich, zvidavych a nebo naopak u deti s poruchami ADHD apod. Proto se dnes nachazim nekde na stredni ceste:-) Snad!
 Anče 
  • 

Už vidím naší paní učitelku..... 

(21.11.2011 9:33:07)
Už vidím naší paní učitelku ze synovi třídy. Je ve druhé, paní uč. vyžaduje naprostý klid jak v hodině, tak i během přestávky.
Děti nesmí pracovat o vyučování dohromady - pěkně každý sám za sebe. A co se nestihne během hodiny, to se dodělá na úkor přestávky...
Kéž by se paní uč. nechala alespoň trošinku inspirovat podobnými články či studiemi....Je škoda, že už ve druhé třídě má v lavicích otrávené děti....
 Binturongg 


Re: Už vidím naší paní učitelku..... 

(21.11.2011 9:37:27)
Anče - to je bohužel druhý extrém a ne ojedinělý... ~q~
 Carlin 


vnitřně svobodný člověk 

(21.11.2011 9:55:05)
"...aby se děti staly člověkem vnitřně svobodným, schopným samostatně utvářet svůj život, odolným vůči vnější manipulaci..."

Nejsem si jistá, jestli tohle naše školství (náš stát) chce. Naštěstí některé děti tohle mají hodně v sobě, jenže ty to pak mají v zkostnatělých školách hodně špatné.
Myslím že stačí fakt, že předškoláci u nás ve školce musí 1,5 hodiny ležet na lehátkách. Sice si smějí vzít malou hračku, ale ležet a být úplně zticha.
Kvůli tomu jsem se ze školky těšila do školy a můj syn to má stejně. být denodenně napomínána a připadat si jako "to zlobidlo", které nespí...
 radka 
  • 

Re: vnitřně svobodný člověk 

(21.11.2011 11:19:31)
nějak mi uniká, v čem se liší popsaná intuitivní pedagogika od pedagogiky waldorfské? Vše, o čem se v článku píše, waldorská pedagogika obsahuje taktéž...
 withep 


Re: vnitřně svobodný člověk 

(21.11.2011 11:20:36)
Tak tak, bohužel.

A nutit děti hodinu a půl ležet? To je snad dneska už protizákonné (nebo minimálně je dáno nějakou vyhláškou MŠMT, že je to nepřípustné), ne?
 Tante Ema 


Re: vnitřně svobodný člověk 

(21.11.2011 11:27:44)
To je právě to, že náš stát to nechce. A přiznejme si, nechce to ani většina rodičů. Ti chtějí, aby děti a) měle jedničky, b)dostaly se na gympl a na vysokou, c)měly v dospělosti moc a prachy.
 withep 


Re: vnitřně svobodný člověk 

(21.11.2011 12:22:53)
Jo ~7~
 qwerty 
  • 

Jenze 

(21.11.2011 11:23:43)
A pak prijde ucitel a rekne:
-jenze SCIO testy
-jenze prijimacky
-jenze ministerstvo atd.
A jsme zase u biflovani.
 hanci neposeda 


Vsechno je o uciteli... 

(21.11.2011 11:43:48)
Pokud je dobry ucitel, muze rozvijet dite i v "normalnich" podminkach. Ja nevim, mne se trochu prici predstava nechavat deti rozhodnout, co se chteji ucit. To podle mne predpoklada jistou zralost. A co deti, co cilene rusi, chteji si porad jen hrat na honenou nebo je bavi jen matika? Jak se v takovem prostredi aplikuje disciplina? Kolik deti ma ucitel na starost? Mne osobne se ruzne -ismy ve zdelavani prici, protoze zakladem je podle mne ucitel, jak umi zaujmout, jaka je osobnost on/ona atp.
 Katerina 
  • 

Svedsko jako vzor? 

(21.11.2011 15:09:23)
Jelikoz ziji ve Svedsku musim rici ze tuto zemi bych jako vzdelavaci priklad neuvadela.
Ono se tu dost pouziva takzvana volna pedagogika kde si kazde dite reguluje to co se nauci.
Ucitele naprosto nemaji cas v hodinach ucit nebot tu neexistuji zadne zvlastni skoly a tak se ty deti co skolu nezvladaji michaji s detma co by se radi naucily vic. Vysledek je takovy ze ty deti co nezvladaji vyuku se stejne nic nenauci a deti co by vyuku zvladaly se nudi.

Znamky se zde donedavna udelovaly od osme tridy ted to "nastesti" snizili na sestou tridu. Gymnaziste ve tretim(konecnem) rocniku mnohdy neovladaji procenta.

Nedavno jsem v radiu slysela reportaz o finskem skolstvi ktera byla o tom ze jedna a ta sama kniha matematiky pro zakladni skoly vychazi jak ve Svedsku tak i ve Finsku ale ze z te svedske museli odstranit urcite kapitoly jelikoz by to svedske deti nezvladly

Nesmim take opomenout ze vysledky z PISA ktera kazdorocne hodnoti znalosti ve skolach po celem svete se Svedsko propadlo za poslednich deset let propadlo z nadprumeru do horsiho prumeru.

Vsichni tu bohuzel vedi cim je to zpusobeno ale bohuzel se tady o tom nesmi verejne diskutovat
 nordica 


Re: Svedsko jako vzor? 

(21.11.2011 16:35:52)
Mám zkušenosti z Dánska, intuituivní a svobodná osobnost - dovolte, abych se zasmála. Byla jsem svědkem toho, jak pár dětí prostě ten den nechtělo matiku, jak ji neměly. Můžete mi říct, k čemu je tenhle přístup vychová a co jim dá? Hodně přicházím i tady do styku s dánskými dětmi jak ze základek, tak ze středních škol. Je normální, když gymnazista nedokáže při zeměpisu určitě polohu vlastního hlavního města - něco jako souřadnice by tuhle mládež zjevně zatěžovalo. V písemném projevu i středokoškoláci dělají stašné chyby a na dotaz, kdo byl Tycho Brahe a kdy zhruba!! žil jsem se dozvěděla neuvěřitelné věci. Vím, že to tady asi od leckoho "slíznu", ale za sebe říkám - takto teda ne. To už naše děti nebudou umět vůbec nic a hlavně budou intuitivní a svobodné.
 Helena 
  • 

nic nového pod sluncem 

(21.11.2011 15:49:19)
Všechno už tady bylo, jenomže trochu jinak. Dopoledne jsme chodili normálně do školy, odpoledne jsme dělali všechny ty aktivity, jak je popisujete v článku. Zajímalo by mě, jak se v dospělosti uplatní ti, kteří si místo učení se (teď to myslím v tom nejširším významu) například skáčou po lavicích.
 kreditka 


Nelíbí se mi to 

(21.11.2011 17:10:09)
Teda nevím ale to aby si děti vybíraly co se budou učit už někde na ZŠ se mi nelíbí. Neumím si to představit stačí se podívat do míst kde jsou sociálně vyloučení obyvatelé, kteří své děti k ničemu nevedou a děti jsou "svobodné" kolik těchto dětí třeba studuje SŠ či VŠ - skoro žádné nebo naprosté minimum
 Markéta 
  • 

Re: Nelíbí se mi to 

(21.11.2011 17:47:33)
Přesně tak. Navíc se mi nelíbí představa, že první stupeň má být co nejsvobodnější, v režii dětí, čímž děti získají samostatnost atp. Myslím, že by to mělo být obráceně - postupně rozšiřovat meze svobody rozhodování, a ne čekat, že děti, které si na prvním stupni samy určují hranice, se pak začnou dobrovolně a zrale podřizovat tlaku zvenčí.
 Helena 
  • 

Re: Nelíbí se mi to 

(21.11.2011 18:28:59)
To je dobrý postřeh s těmi sociálně vyloučenými. Ti už vlastně takový model přijali už dávno, akorát se o tom nikde nepsalo jako o převratné věci. Možná že to Švédové okoukali na severu Čech.
 Muna 
  • 

to je ale BLBOST 

(22.11.2011 13:02:53)
Dnesni deti potrebuji rozumne vytycene mantinely, nelze po nich chtit aby si samy od sebe vybraly neco co je bude rozvijet, pokud si maji delat co chteji. Dite se samo nenauci malovat kytku pokud mu aspon jednou nekdo neukaze jak se to dela. Vetsina deti skonci u oblibenych hracek nebo budou skakat po stolech atd. Pokud si ted vychovame deti stylem ""svobodne se rozhodnes co chces"" tak se pak nemuzeme divit kdyz se v 15 svobodne rozhodnou prastit se skolou, pripadne v 25 si budou svobodne jezdit bez dodrzovani predpisu.
Mam kvalifikaci pro praci s predskolnimi detmi a jsem si pomerne jista ze tenhle svedsky experiment zustane experimentem. Staletimi a kulturami proverena praxe kdy rodic vede a dite posloucha, se udrzela protoze je to tak lepsi.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.