withep |
|
(21.11.2011 9:23:59) Jen nevím, jestli přesvědčím rodinu, abyhom se přestěhovali do Švédska. U nás se takový přístup projeví, tipuju, tak nejdřív za půl století...
|
Binturongg |
|
(21.11.2011 9:36:02) whitep - u nás se hlavně neumí s alternativami pedagogických směrů pracovat, ať to vezmeš z jakéhokoli hlediska, takže alternativní škola, která ještě PŘESAHUJE waldorfa, je u nás podle mě buď nemyslitelná nebo odsouzená k jakémusi bizarnímu patvaru, kde se budou střídat více či méně (ne)schopní teoretici (typu J.M. Mleziva), napíše so o tom spousta knih a vyleze odtamtud spousta absolutně nevzdělaných a zvichřených, zmatených dětí, které už nikdy nikdo nic nenaučí... (a možná to ani není nadsázka)
|
withep |
|
(21.11.2011 11:22:10) Binturong, to je možné. Aniž bych se nad tím takto explicitně zamyslela, rovnou mi připadalo reálnější, že se přestěhujeme než že by tady mohlo v dohledné době něco takového fungovat
|
Tante Ema |
|
(21.11.2011 11:28:31) Jo, ale lepší je Finsko.
|
withep |
|
(21.11.2011 12:17:18) Jeg liker Norge
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(21.11.2011 11:25:23) Ne, to není nadsázka, to je bohužel smutná pravda. U nás jsou funkční alternativní školy Montesorri a waldorfské, ale skutečné, ne ty "s prvky, ale po našem..". Intuitivní pedagogika je skvělá, ale bohužel princip plně nedochází ani soudruhu Mlezivovi, obávám se.
|
Muna | •
|
(22.11.2011 22:00:19) Montessori je fantasticky system hlavne pro predskolaky, muj syn zaostaval v reci a spouste dalsich veci, jako jemna motorika atd. a za 3 mesice v montessori udelal pokrok jak normalni deti snad za rok.
|
|
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(21.11.2011 17:16:51) Není to nadsázka, syn měl loni, ve třetí třídě učitelku, která se rozhodla, že výuka pojede hlavně podle toho, co si přejí děti. Na třídních schůzkám nám vysvětlila, že je to tak v pořádku, že vyučuje alternativně. Pak ji to omrzelo, ale to už bylo pozdě. Ve třídě neuvěřitelný bugr, děti ze školy neuměly nic, no děs. Výsledek tedy je, že paní učitelka už není ve škole a děti ze třetí třídy neumějí prakticky nic.
|
jejej | •
|
(24.11.2011 15:03:04) Take jsem se jako ucitelka pokousela o alternativni pojeti. Postupem casu vsak zastavam nazor, ze ani alternativni systemy nevyhovuji vsem detem (stejne jako system klasicky). Dle meho nazoru jsou proste dovednosti, ktere stejne jako znalosti, bez urcite miry usili az sebezapreni deti neziskaji. U mne ve tride se v tom hure orientovaly deti od prirody pasivnejsi (coz neznamena hloupejsi). Kdyz pak paradoxne postoupily do "klasicke" tridy, kde proste musely, jejich pokroky byly lepsi. Naopak - velice dobre to fungovalo u deti aktivnich, zvidavych a nebo naopak u deti s poruchami ADHD apod. Proto se dnes nachazim nekde na stredni ceste Snad!
|
|
|
|
|