| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Důležitější než osobnost učitele? Metody výuky

 Celkem 38 názorů.
 kili 
  • 

Důležitější než osobnost učitele? Metody výuky 

(3.8.2011 9:00:06)
Nechci se příliš plést do pedagogiky, ale ten titulek mne nutí ke komentáři.

Metod bylo a bude přehršle. Metoda bez učitele je dobrá pro teoretiky a výzkmníky. Pro děti není nic důležitějšího, než učitel.

"Filippos posílá Aristotelovi pozdrav. Oznamuji Ti, že se mi narodil syn. Má vděčnost bohům se ani tak netýká toho, že se narodil, jako toho, že měl to štěstí a narodil se v době, kdy žiješ Ty. Doufám totiž, že výchova a vzdělání, poskytnuté mu Tebou, jej učiní hodným nás a bude stačit na tak velkou říši."

Filippos II. Makedonský
 Renata 
  • 

Zajímavé, 

(3.8.2011 9:11:49)
tento článek mě opravdu zaujal. Z uvedeného se dá soudit, že interaktivní učení má skutečně dobré výsledky a je studenty dobře hodnoceno. A neméně se mi líbil i závěr, totiž že je možné, že zprostředkování výuky (interaktivní učení) může být něco tak zcela jiného, že to může být jiná profese. Bude vyžadovat jiný způsob vzdělávání pedagogů, dá se předpokládat, že velmi jiný. Nejsem pedagog, ale předpokládám, že toto se v českých podmínkách zatím významně neděje, praktická výchova k tomu, JAK se studenty interaktivně pracovat, přitom bude klíčová.

Cituji článek: "...Druhou skupinu vedli zcela nezkušení mladíci, kteří ale prošli rozsáhlým tréninkem v metodách aktivního učení, založeného na konstruktivismu a nových výsledcích výzkumu mozku. ..."
Čili pro studii bylo interaktivní učení vedeno lidmi, kteří k tomu byli rozsáhle připraveni. Pokud by o totéž požádali onoho oblíbeného profesora, dobrého řečníka, ale se zřejmě pouze teoretickou představou o tom, co je interaktivní učení, dá se předpokládat, že výsledky i nadšení studentů by byly poněkud jiné.
Líbilo by se mi, kdyby některé předměty mohly děti procházet interaktivně, fyzika je v čele. Ale asi by se mi to líbilo zejména tehdy, kdyby na tento předmět měli člověka, který prošel rozsáhlým tréninkem v metodách aktivního učení...
 Binturongg 


Titulek je absolutní nesmysl 

(3.8.2011 11:00:37)
Jinak docela fajn článek.
Bohužel mám poslední dobou pocit, že je třeba nějak zakamuflovat a omluvit kvalitu učitelů, které produkují naše pedagogické fakulty, takže se neustále teoreticky zkoumají nějaké nové, staré či staronové metody.

Jistě, proč ne, to je pochopitelně v pořádku, ale osobnost učitele je důležitější než jakákoli metoda.
Můžu mít 4 vysoké školy a z pedagogiky doktorát, můžu mít 20 let praxe, ale pokud "k tomu nejsem", vždy mě předčí i vysloužilý voják z vojska Marie Terezie (ti zhusta učívali, hl. na venkově), pokud má jen trochu kentorské střevo ~d~

Považuji se za celkem dobrou úču, ale za svou zatím 12 letou praxi jsem narazila na pár kantorských osobností, před nimiž jsem si sedla na zadek (a to není můj styl) a byly mi velkým vzorem.
90% nemělo pedagogickou fakultu, nebo jen jako druhou vystudovanou školu...
 Miri30 


Re: Titulek je absolutní nesmysl 

(3.8.2011 12:48:19)
Jinak souhlasím s Binturong a jen bych chtěla doplnit, že "naštíru" na tom není jen kvalita absolventů VŠ pedagogické.... bohužel... :-(
 arantxa 


Re: Titulek je absolutní nesmysl 

(3.8.2011 13:18:45)
Já taky souhlasím s tím, že osobnost učitele je hodně důležitá. Přesvědčila jsem se o tom i letos, kdy jsem do jazyk. školy přijala svou bývalou spolužačku z gymnázia, která byla vždy o hodně lepší než já. Obě dvě jsme vystudovali stejný jazyk, ale ona na filozofické fakultě a navíc studovala pedagiku jako takovou a daleko víc praxe než já. Já vystudovala pedagogickou fakultu a pak jsmem šla na mateřskou a před pár lety jsem se vrátila. Předpokládala bych, že její hodiny budou lepší než ty moje, ale všichni studenti od ní odešli a šli do mého kurzu, neboť se jim zdála na hodinách nudná a nezáživná a připadalo jim, že je její práce nebaví. Neříkam, že jsem nějaká super uča,ale zatím si nikdo neztěžoval a to dospělí hlavně v jazyk. škole dokážou říct svůj názor.
 Pavla 


Re: Titulek je absolutní nesmysl 

(10.8.2011 22:40:48)
Milá paní učitelko, osobnost učitele je nepochybně důležitá, ale to článek nepopírá. Článek říká, že lze zvolit metodu, která je efektivnější než vynikající učitel, který učí frontálně. Jinak v textu máte dvě hrubky, paní učitelko.
 Pavla 


Re: Titulek je absolutní nesmysl 

(10.8.2011 22:42:35)
To byla reakce na arantxu (Re: Titulek je absolutní nesmysl, 3.8.2011 13:18:45)

 Pawlla 


Re: Titulek je absolutní nesmysl 

(4.8.2011 8:18:40)
Já si naopak myslím,že osobnost učitele,je to nejdůležitější.Uvědomuju si,že je to hodně nemoderní názor,ale sama vidím na dětech,že zásadní je,jestli se učit chtějí.Pokud učitel nezaujme,většina třídy se nechytne,bohužel.~d~
 Miri30 


"Je pravda, že interaktivní metody zaberou více času a probere se jakoby méně látky (zato ji mají žáci hlouběji osvojenou)."  

(3.8.2011 12:47:16)
Pro mě je docela důležitá ta věta, která byl článku použita (viz nadpis příspěvku). Množství probrané látky je podlé mého neméně důležité jako hloubka, do které se jde. Hodně z těch detailních věcí, co jsme se učili ve škole jsem zapomněla, ale zůstal mi povšechný přehled a když něco v praxi potřebuji, obvykle jsem schopná detaily samostatně dostudovat. Za to škole děkuji, za všeobecný přehled a umění se učit. To bych také chtěla, aby poskytla mým dětem.
 martin martin 


Re: "Je pravda, že interaktivní metody zaberou více času a probere se jakoby méně látky (zato ji mají žáci hlouběji osvojenou)."  

(6.8.2011 21:46:21)
(Nejen) moje zkusenost je, ze nejlip a nejvic si deti zapamatuji od jinych deti...
http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_the_child_driven_education.html (pokud nerozumite anglicky, v menu subtitles jsou i ceske titulky)

Syn se naucil cist a psat ve 4 letech - od sve starsi sestry. Dcera v prvni tride delala projekty o savcich do prirodovedy - chodi do malotridky a odkoukala to od ctvrtaku. A tak bych mohl pokracovat... ;-)
 štěpánkaa 


Re: "Je pravda, že interaktivní metody zaberou více času a probere se jakoby méně látky (zato ji mají žáci hlouběji osvojenou)."  

(7.8.2011 19:28:22)
Martine - to je pravda. Často tohle "využívám" - nechápajícímu spolužákovi může pomoci ten chápající - používají stejný jazyk, mají podobné myšlenkové postupy, apod, učitel může být tomuto vzdálen a ač se snaží, někdy je pochopení od spolužáka lepší.
Ideální je to, když se učíme zacházet s kalkulačkou - děti se sesednou do skupinek, které mají stjené kalkulačky a vzájemně si vysvětlí jejich použítí. leckdy se přiučím taky~R^~R^~R^
 Kouba 


Ani učitel, ani metody, ale žák 

(3.8.2011 13:37:22)
Můžu nabídnout zkušenost ze secondary school (většinou věk 10-16 let)ve Velké Británii, kde je prakticky veškerá výuka "alternativní", tedy rámcové programy, debaty, zážitky...

Podle mého názoru tyto metody přinášejí dobré výsledky jen na gymnáziích a jiných výběrových školách. Pak jsou tady obyčejné školy pro ty, kteří se na žádnou lepší nedostali. Zpravidla to "mají v rodině" a ve Velké Británii žijí věční pobírači podpor koncentrovaní v určitých čtvrtích, takž ty školy podle toho vypadají. Výuka pak probíhá tak, že se učitel může přetrhnout, aby vymyslel zajímavý, zábavný, podnětný a tvořivý program, a žáci si tu hodinu stejně jen znuděně odsedí, nanejvýš načmárají něco na kus papíru, aby předvedli nějakou aktivitu. Aktivní přístup je totiž to jediné, co se hodnotí (kvalita nehraje roli, nelze přeci diskriminovat ty méně schopné), takže žák má splněno, aniž by musel vůbec hnout prstem. V kombinaci s integrovanými třídami, tj. nerozdělování žáků do "lepších" a "horších" tříd podle schopností, je to vražedné. I těch pár jedinců, kteří by si z výuky mohli něco odnést, se postupně nechá strhnout početní většinou k pasivitě. Viděl jsem to u dětí imigrantů ze střední Evropy, kteří si z rodiny přinášejí značnou pracovitost a ze začátku nadšeně přijímali pestrost výukových programů ve srovnání s domovskou zemí, ale brzy museli čelit tlaku pasivní většiny.
Pokud se děti nenaučí zvídavosti, tvořivosti a snaze něčeho dosáhnout od svých rodičů, osobnost učitele ani sebelepší metody moc nepomůžou.
 Tante Ema 


Re: Ani učitel, ani metody, ale žák 

(3.8.2011 15:17:56)
"Pokud se děti nenaučí zvídavosti, tvořivosti a snaze něčeho dosáhnout od svých rodičů, osobnost učitele ani sebelepší metody moc nepomůžou."
Pokud by to mělo být takhle, tak není důvod, proč by si měl stát tak nákladnou srandu, jako je povinná školní docházka, vydržovat.
Děti "kvalitních" rodičů naučí rodiče, děti "nekvalitních" rodičů stejně nenaučí nikdo. Škol netřeba, max jako nadstandartní věc neplacená z eráru.

 Kouba 


Re: Ani učitel, ani metody, ale žák 

(3.8.2011 19:12:50)
Popravdě řečeno, občas mě tam tenhle pocit taky přepadl. Jenže žádný stát na světe asi nezruší povinnou školní docházku jen proto, že je dítě "beznadějné". Navíc v UK by to podle některých přísných měřítek bylo až 46% dětí. Motivace je asi opravdu základ. Nemám dlouhodobou učitelskou zkušenost, ale z toho, co jsem v UK viděl, absence "výchovy k vzdělání" z domova se lépe zvládá skrze osobnost učitele než skrze metody. Tedy aspoň tak, že dobrý učitel zpacifikuje neinteresované žáky tak, aby aspoň nerušili ty ostatní.
 Němcová Božena 


Re: Ani učitel, ani metody, ale žák 

(3.8.2011 19:25:12)
To je taky pravda.~R^
 Tante Ema 


Re: Ani učitel, ani metody, ale žák 

(3.8.2011 20:25:34)
Myslím, že si pěkně vystihl, co se tak zhruba dneska považuje za dobrého učitele. :-)
Podle mě se dobrý učitel může dostat mnohem dál, jenže ne v jakýchkoliv podmínkách. Na pacifikování "narušitelů" vzdělávacího procesu bys byl přece lepší správně školený policajt ~t~.
Co se týká povinné školní docházky, tak já jsem dost přesvědčená, že její zrušení a nahrazení povinným vzděláváním je nutná, ne však dostačující podmínka jakékoliv smysluplné školské reformy.
Povinné vzdělávání by byl systém po všech stránkách výhodnější pro všechny. Věeobecná gramotnost by se nesnížila, naopak by stoupla, speci, pokud by doložení vzdělávání dětí (čili nejčastěji potvrzení, že docházejí do školy), podmiňovalo výplatu sociální podpory. O rozvoji nadaných dětí není třeba ani diskutovat.
Společně s důchodovou reformou založenou na principu, že dostaneš soc. minimum plus procenta z příjmů tvých dětí by to vedlo k tomu, že by lidi přestali vzděláním opovrhovat a ve školách by nemohli učit blbci.
 štěpánkaa 


mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 15:49:34)
po 20ti letech učitelování mám poněkud jinou zkušenost, než je ta popsaná v článku. možná to dělám špatně, nebo nemám dost dobré studenty, ale to co teď napíšu je smutná pravda, kterou ale nikdo nechce slyšet:
ať učím tradičně nebo zkouším různé "moderní metody", výsledek je vždycky stejný - kdo chce, naučí se, kdo nechce, nenaučí se nic. Je pravda, že projekty, netradiční metody a samostatná práce studenty více baví - ale samožřejmě jen ty, kteří se do ní skutečně zapojí. ti co se nezapojí, ti se nic neaučí tak ani tak. Nevýhodou těchto samostatných projektů je, že znalosti studentů jsou velmi útržkovité a nepostačující např. pro další studium či k maturitě. druhá nevýhoda je, že studenti to považují za "hrátky" a nemají pocit, že by si taky měli něco zapamatovat, apod....~d~~d~~d~
takže já hlasuji pro tradiční metody, kombinované a osvěžované těmi moderními.
 Tante Ema 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 16:26:37)
Hoho, ty stará struktůůůro, jestli to nejni jen tím, že se ráda posloucháš a jinak předvádíš, jak nám paní Hansen vysvětluje....~t~
Jinak já těm interaktivním metodám docela věřím, ony fungují, když se dělají dobře a ani nemám pocit té "útržkovosti", ale je to jak říkáš, fungují dobře u MOTIVOVANÝCH. Což byly v citovaném experimentu obě skupiny, dokonce obě byly vysoce motivované, protože to byli vysokoškoláci a k tomu ještě dospělí. Ne středoškoláci, ne základkové děti.
Že osobnost učitele nemá vliv, to je takový roztomilý technokratický blábolek pro zasmání. Paní Čechová nechť pustí na fyzice v osmičce interaktivního vyučujícího z videa těch třiceti věděníchtivým duším a má vymalováno. Samolibí předváděči se můžou jít bodnout a PedF též netřeba, to prostě MUSÍ fungovat, vždyť to bylo v časopise Science~t~.
 štěpánkaa 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 17:21:16)
tante, pravdu díš....~;)
jinak k té motivaci - myslím si, že děti je třeba MOTIVOVAT hlavně z domova, až na druhém místě je škola (v tomto názoru se asi rozcházíme, co(, protože přebít domácí prostředí a rodičovský postoj je někdy téměř neřešitelný úkol.~d~~d~~d~
jinak v posledních letech, kdy jsem odvedla několik tříd až k maturitě bylo velmi zajímavé sledovat postoj a motivace studentů v matematice. Ejhle, s rozhodnutím např. studovat ekonomku se mnozí dokázali naučit co bylo třeba a ze skupinky "čtyřkařů" se přesunout mezi "dvojkaře". Ovšem, zdarma to nebylo - dohnat ty roky ignorování "nepotřebného" předmětu, jak mnohým z nich připadalo~d~~d~~d~
 Tante Ema 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 20:33:34)
Ale jen maličko (se lišíme). Nezapomeň, že ty pracuješ na gymnáziu a to je jiné zadání, než základní škola. Tvoje základní úloha je jiná, než u lidí na ZŠ.
Ale zázraky větčinou dělat nejdou, samozřejmě. Podle mě se musí počítat s tím, že na čím širší mase populace se vzdělávací proces uplatňuje, tím méně účinný je.
Svým způsobem, když si vezmeš, koho všeho jsme schopni naučit alespoň částečně číst a psát, jsme dobří.
 Pawlla 


Re: mám jinou zkušenost 

(4.8.2011 8:26:23)
Štěpánko,nebudu psát o synovi,protože to je hodně specifický příklad~;).Ale dcera byla namotivovaná z domova velmi dobře.Na školu se těšila,neměla tam problémy,trošku byla upovídaná,což se řešilo neustálým přesazováním~t~.Knihy milovala a miluje i teď,opravdu myslím,že jsme se ji doma vždy věnovali a věnujeme.Ale i tak,bylo přesně poznat,kdo co učí.Některé učitele nebrala a ten předmět ji nešel,někoho zase uznávala natolik,že dělala práce navíc.Tak to prostě je,vím,že dneska je móda nebo i jistý druh sebeobrany říct,že vše pochází z domova a je pravda,že pokud to doma opravdu nefunguje,škola to nezachrání,ale na druhou stranu,pokud učitel nefunguje,nezachráníte to doma~;)
 Binturongg 


Re: mám jinou zkušenost 

(4.8.2011 8:58:52)
Pawlo - naprosto souhlasím. Jenže jak už jsem psala - snaha vyzdvihnout metody (a nejen tímto článkem) mi připadá jako snaha odvrátit pozornost od osobnosti učitele, která je, co si budeme namlouvat, stejně poznamenaná 40 lety socialismu, jako všechno ostatní a pokud to není kantor od Pánaboha, žádná škola ani metoda ho nezachrání... ~d~

Metody snad mohly fungovat v nadřazenosti nad osobností uřitele v dávných dobách - třeba u následovníků Herbarta, to byla drsná pedagogická doba, kdy nejvíc záleželo na tom:
"Váš syn, milá paní, je naprosto zanedbán. Představte si, že vůbec neví, kdy byla bitva u Chéres de la Frontéra! Pochopíte, že mu nemohu dát známku dostatečnou …“ " a nikoli na osobnosti učitele...
 štěpánkaa 


Re: mám jinou zkušenost 

(7.8.2011 19:30:50)
Pawllo, napsala jsi to velmi výstižně. proto je nutná SPOLUPRÁCE rodič - učitel, nikoli bitka o to "kdo za to může"~3~
 Pawlla 


Re: mám jinou zkušenost 

(8.8.2011 8:39:26)
~x~
 angrešt 


Re: mám jinou zkušenost 

(4.8.2011 15:51:18)
Hele, zdravím, vy dvě struktůůry ~t~ - taky jste si všimly, že pokud byl experiment proveden skutečně jak výše popsáno, tak dost očividně nedodržel, resp. se ani nepokusil dodržet "ceteris paribus"?

Máme tu vlastně dva parametry (metoda; osobnost učitele) - které se nikdo nesnažil odfiltrovat jeden od druhého a udržet jeden stabilní, tedy výsledek je zcela irelevantní.

Měli si to třeba posléze ti vyučující vyměnit - starší učitel používat interaktivní metody a dva mladíci klasický výklad. Nu, a kdoví, zda by skóre nebylo opět lepší ve prospěch mladíků, co když v těchto dvou mladících dříme pedagogický talent větší onoho starého učitele? Nebo naopak, starší učitel používající interaktivní metody by měl úspěšnost proti vykládajícím mladíkům třeba osminásobnou, což by ukázalo, že osobnost učitele je důležitější než použitá metoda? Hmmm?

Kdoví, jak je to v originále, nečetla jsem. Takto podáno je to ovšem nesmyslné.
 Kudla2 


Re: mám jinou zkušenost 

(5.8.2011 18:56:58)
angrešt, to je moc hezky řečeno... článek pokládám za dost manipulativní právě kvůli tomuhle.
 štěpánkaa 


Re: mám jinou zkušenost 

(7.8.2011 19:29:41)
angrešt, to mě taky napadlo. dvě moje kolegyně - angličtinářky používaly úplně stejné pracovní listy, metody, písničkly atd. přesto děti jednu hodnotily jako nudnou a druhou byly nadšené - tudíž - jen metodou to opravdu není~d~~d~~d~
 Pavla 


Re: mám jinou zkušenost 

(10.8.2011 22:51:26)
Ajajaj, to čtení s porozuměním, to nám moc nejde...
Paní Čechová nepíše, že osobnost učitele nemá vliv. Pro zasmání je, jak to překrucujete
 Bruni 


Re: mám jinou zkušenost 

(12.8.2011 14:31:24)
No, to nepíše. Ale to by právě měla.
Naprosto souhlasím s holkama (Angrešt, Štěpánkou, Binturong,..). Vidím to naprosto stejně. Na metodě záleží hodně, ale osobnost učitele z toho nelze vylučovat a určitě taky záleží na tom, komu která metoda sedne (tím myslím pedagoga).
Opravdu by mě zajímalo, jak by si onen oblíbený zkušený profesor vedl, kdyby měl použít ke svému výkladu interaktivní metody.
 Evka 
  • 

Re: mám jinou zkušenost 

(17.8.2011 19:37:11)
Samozřejmě, postřelené husy se nám ozvaly... Nezapomeň, že děvčata jsou absolventkami pedagogických fakult a učí na základce/středních školách. Když má někdo klapky na očích, tak je to težké...
Nicméně článek je dobrou inspirací pro VŠ pedagogy. Ti samozřejmě nestojí před bandou nemotivovaných telat.
 Němcová Božena 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 17:51:54)
Štěpánka, ~R^~R^~R^, jde vidět, že je to člověk z praxe.
 štěpánkaa 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 19:44:22)
no jo, Buchlovanko, ale zkus něco takového říci "na veřejnosti", hned tě utlučou....~;)
 maja 
  • 

Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 20:36:18)
štěpánko, já s tebou taky souhlasím až na to, že by se děti měly motivovat z domova :) .... to mi hlavně uniká jak . Připadá mi to stejné jako , že by se dětem doma mělo říct, aby ve škole nezlobily . Doma se jim to může říkat tisíckrát, doma nezlobí to na co si ze školy ztěžují , ale ve škole zlobí ...tak co s tím má rodič , doma, daleko od zlobení dělat , že jo....já se domnívám, že naprosto , ale skutečně naprosto zásadní je ve škole učitel, metoda je až to druhé a rodič, no ten co, akorát aby doma dítěti říkal, že vzdělání je důležité :) a že učitelka není bůůů , to je celé co rodič může. Může taky motivovat za známky , za jedničku 10 kč a za kouli na zadek, ale myslím, z vlastní zkušenosti, že takhle to nefunge, že.
 Tante Ema 


Re: mám jinou zkušenost 

(3.8.2011 21:00:55)
majo, k lásce ke vědění, úctě ke kníkám, respektu k druhým nebo k autoritě, základní mentální hygiena, sebeovládání, odložení potřeb atdatd, to sěti získávají šest let před příchodem do školy doma. Jsou věci, které sebelepší učitel za rodiče udělat nemůže. Zvlášť pokud jsou rodiče přítomni a přirozeně vyžadují nezadatelnost svých rodičovských práv.
 Kudla2 


Re: mám jinou zkušenost 

(5.8.2011 18:56:12)
Tante, ale zas na druhou stranu je-li učitel neschopný, rodič to taky nenahradí, leda by sám daný předmět ovládal a dítě naučil "místo" toho učitele, ale pak je zase otázka, k čemu je takový učitel dobrý.
 štěpánkaa 


Re: mám jinou zkušenost 

(7.8.2011 19:26:10)
majo, myslela jsem to tak, že dítě, které doma slyší - kašli na ni, na tu krá.., když to budeš potřebovat, tak ti maturitu soupím,..... nebo - co bys dělal nějaký projekt? podívej na mě, mám sotva ZŠ a kolik vydělám - určitě pětkrát víc než ta tvoje učitelka... nebo - kašli na školu, stejně budeš dělat v mojí firmě, tak těch 9 let to nějak vydržíš a pak uvidíme... nenamotivuje ani komenský křížený s Hnízdem a Zlatým ámosem (nepopírám existenci výjímek). to považuji za prvořadé. a dle mého názoru teprve potom je "na tahu" škola a její učitelé. nepsala jsem, že vše (pokud jde o motivaci)je na rodině a škola nezmůže nic, to si opravdu nemyslím~3~~3~~3~
 Mbee +2 
  • 

Re: mám jinou zkušenost 

(7.8.2011 0:48:09)
Ahoj Stepanko,
Plne s tebou souhlasim. Pracuji jako ucitelka v Australii a prosla jsem pedagogickym studiem zde. Pedagogicke studuim je velmi zamerene na konstruktivismum a pokud tak neucic, vetsinou nedostanes praci. Tradicni styl se tu casto velmi odsuzuje. Ja si myslim, ze nejlepsi je kombinace tech dvou stylu, hlavne na zakladni skole. Oni uz to tu ale tak i zacinaji ucit a ve vetsine hodin ted ucitel trosku uci tradicne (vyklad) a pak studenti pracuji na tech projektech a je videt, ze to opravdu dobre funguje. To, co my nazyvame ""vseobecne vzdelani ci prehled"" tu moc nejede vlavne kvuli tomu, ze v dnesni dobe uz to neni moc potreba, protoze veskere informace jsou rychle dostupne na internetu. Spise se tu vyucuje logicke mysleni a klade se duraz na proces - to jak se ucime. Tyto dve schopnosti jsou velmi dulezite pro cely zivot, protoze pokud clovek umi kriticky myslet a vi jak se ucit, bude se ucit cely zivot...a tady se opravdu lide vzdelavaji cely zivot (pri praci). Tady jsou university plne lidi, kterym je 40, 50 a nekdy i vice...Tito lide uz vedi presne co chteji a take se neuci, protoze se musi ucit, uci se protoze chteji a protoze je neco opravdu zajima.

Mbee
 Klara79 


Dobré, ale jak na to? 

(7.8.2011 21:31:11)
Článek je fajn a spousta věcí v něm je pravdou, akorát si myslím, že určitě záleží nejen na metodách výuky, ale i na osobnosti učitele a na jeho citu pro výuku. Každá třída, každý žák potřebují své. Něco o tom vím, jsem učitelka, momentálně na dvojnásobné rodičovské dovolené. Akorát tvůrci Rámcově vzdělávacích programů by se mohli zamyslet nad tím, zda množství výstupů z jednotlivých vzdělávacích stupňů není příliš mnoho a času jaksi málo na heuristický způsob výuky. Před odchodem na mateřskou jsem prošla několika školeními a byla jsem nadšena, bohužel v praxi to bylo dost náročné, přípravy na tento způsob výuky zaberou o mnoho více času, což nevím, jak budu se dvěma dětmi zvládat. Navíc při tomto způsobu výuky se toho stihne o dost méně, takže pokud jsem vedla pár hodin tímto způsobem, nabrala jsem skluz a logicky jsem dalších několik hodin musela dohánět, jak jinak než výkladem... Tak jak z toho ven?~d~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.