| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Montessori školička: Přesypávání ze sklenice do sklenice

 Celkem 104 názorů.
 Petra 
  • 

Uzasne 

(5.11.2010 9:32:00)
navrhneme to na Oskara, zejmena za scenar.

Proc, ptam se, to tady je.

Petra
 susu 
  • 

Re: Uzasne 

(5.11.2010 9:50:17)
:-) já se radši zdržuju příspěvku, snad to vydržím.
 Veronika,4 brumíci 
  • 

Re: Uzasne 

(5.11.2010 11:50:22)
Tak tedy nevím co tím chtěl básník říci.To nás na rodině považují za úplné pitomce?Děti zapojené do normálního chodu rodiny nepotřebují praktiky Montessori.Přirozený život je totiž nejlepší učitel.Jděte s Montessori do háje.Ocenila bych skutečně příspěvky na úrovni.Místo té holčičky tam mohlo být mládě opice se svou matkou.Ale tohle je fakt už přitažené.I můj tříletý syn na toto video prohlásil,že je to pitomost.
 kreditka 


A to je co?? 

(5.11.2010 12:40:01)
Hoky tchýně povídala že takový věci dělaly s dětma mentálně nebo různě fyzicky potiženýma v ústavu a to kvůli motorice apod. Kdyby sem raději dali typ na nějaké pěkné modelování nebo podobné tvoření budu z toho něco mít, ale tahle blbost se snad může uchytit jen tady a v americe
 MiliP 


Re: A to je co?? 

(5.11.2010 12:50:06)
Ano, zcela určitě je to pro tyto děti výborný trénink, ale myslím, že to i pro ty zdravé. Jinak Montessori se hodně praktikuje i v jiných státech, než je třeba Amerika.
 Zuzka + Tereska 4r 
  • 

Re: A to je co?? 

(6.11.2010 0:38:18)
Preco hned ten utok na Ameriku? Ja zijeme v kanade a nasa mala chodila do montessori skolky 2roky a boli to uzasne roky plne kreativity a rozvoja. To video je naozaj tak trochu dost ,,primitivne,, a fakt nechapem o vo tam ide. Neprirovnavala by som ho k Amerike ale skor tragediou je ze skolky v Cechach a na Slovensku sa na Montessori skolky hraju, su plne amaterizmu (iste nie vsetky ale predsa len mnohe...) a pouzivaju c skor zneuzivaju nazov na dolovanie poplatkov od rodicov. Ale mozem Vas uistit ze takto Montessori skolka v Amerika nevyzera!
 KKarolina 


Re: A to je co?? 

(5.11.2010 20:25:51)
Nějak si nemůžu pomoct,ale mám stejný názor,vůbec nechápu proč z toho dělají takovou vědu,vždyt tohle snad umí každe dítě at bez školičky nebo se školičkou a v normální školce se jim věnují báječně-tedy v te naší.Taky jsem trochu mimo mísu,asi...~a~
 Veronika 
  • 

Re: A to je co?? 

(6.11.2010 8:35:01)
Souhlas Kájo.Nyní doučuji ty zázračné děti,které dva roky procházely výukou ZŠ Montessori.Oproti mým třeťákům jsou o rok a půl pozadu.Nejsou to žádné hloupé děti,jen na to pí učitelky v Montessori kašlaly.|Děti stále slabikují,počítání jim dělá problémy a nedokážou souvisle napsat jedinou větu.Třeťáci z mé třídy a to i ti slabší dokáží napsat sloh na celou stránku a tihle Monťáci se nedokáží ani vyjádřit.Jistě jsou sebevědomé,což v hodně případech hraničí s drzostí.A ze školy Montessori přešly na žádost rodičů.Oni totiž páni rodičové zjistily,že se děti za celé dva roky nic nenaučily a že jim ujíždí vlak.Ambiciózní rodičové je totiž chtějí dát na jazykovku a s tím co umějí by lehce mohly skončit leda tak ve speciálce.A jestli sis stihla přečíst mé další příspěvky,tak jsi si mohla všimnout,že na mé dotazy ohledně druhého stupně nikdo nereagoval.On není a ani nebude.Puberťáci už tu komedii Montessori rozhodně brát nebudou.A ještě další věc.Nejsou to první děti,které po tom Montessori paskvilu doučuji.Opakuje se to pravidelně.Rozumný,inteligentní rodič,kterému záleží na svém dítěti Montessori systém nepotřebuje.Život dítě naučí sám.A motání koberců,kelímkování,apod.si většina dětí vyzkouší v běžném životě.Nebo snad má většina přispěvatelek děti zavřené v klecích a čeká až na školku Montessori?Už od pradávna se učily děti nápodobou.Mé děti jsou zapojeny do běžného života už od narození.Nikdo kolem nich neběhal po špičkách.Vyspaly se i za zvuku motorové pily.S dědou jezdily traktorem,krmily zvířata.S tátou pracovaly v dílně.Pokud nezvítězí zdravý selský rozum budeme opěvovat každou blbost vytaženou odněkud ze šuplíku?Stejně jako to bylo po revoluci(samé Vivat Amerika,Vivat léčitel,Vivat fondy).Zajímalo by mě kolik lidí ještě dnes skočí na to,že je léčitel vyléčí z rakoviny.Monetssori metoda je stejná blbost jako když někdo věří,že se cizí jazyk naučí hypnózou.Takže díky Karolíno,že tvé dítko má matku se zdravým rozumem.Jak vidno,tak je nás čím dál tím méně.
 Libena 
  • 

Re: A to je co?? 

(9.11.2010 10:56:24)
Naprosto souhlasim! Muj syn navstevuje beznou zakladni skolu. V 6. tride dostala jeho trida jako tridni ucitelku z Motessori skoly. Za cely rok se deti nenaucily celkem nic, dostavaly tydenni domaci ukoly, cili cely tyden nic nedelaly, pres vikend se dohanelo doma to, co za ten cely tyden zapomnely. Hruza.Rodice nesouhlasily, ale nikdo nic nerekl. Kdyz jsem ja rekla nahlas svuj nazor, nikdo nereagoval. Nastesti v 7. tride jsme dostali pani ucitelku s dlouholetou praxi, vedla normalni vyuku bez experimentu. Sama rekla, ze deti jsou strasne pozadu. Nastesti byla tak dobra, ze to s detmi vse dohnala.
 MiliP 


Re: A to je co?? 

(9.11.2010 11:07:36)
No, jenže to co píšete je již z logiky věci nesmysl. Těžko praktikovat Montessori u dětí, které s tímto systémem nikdy nepřišly do styku. Tím netvrdím, že na druhou stranu to funguje lépe, ale myslím že takto již vůbec ne. Ty děti mají zaběhlý naprosto jiný režim, než má Monte.
 Veronika 
  • 

Re: A to je co?? 

(9.11.2010 12:00:04)
Z čehož plyne jasně,že Montessori je k ničemu.Děti jsou laděné pořád stejně.Ale to stěží může vědět někdo,kdo nemá ve vzdělávání dětí dlouholetou praxi.Jseš Milli mimo mísu a to totálně.Češi neustále budou hledat něco jiného ve světě a domnívat se,že je tam vše lepší a přitom kvalitní školský systém tu měli doposud.Kde je naše národní hrdost.Pořád jsem taháme nějaké novátorství a přitom by stačilo jen vylepšovat to,co tu zavedl Komenský.
 MiliP 


Re: A to je co?? 

(9.11.2010 12:11:31)
Z čehož neplyne naprosto nic a na Vaše výpady nejsem fakt laděná. Jaksi vám chybí tolerance, respekt a slušnost. Krom toho Vám dělá problém pochopení psaného textu a možná by bylo dobré si i zjistit princip diskuze a argumentace. Doposud jste žádné logické argumenty neuvedla, jen máte nemístné invektivy ( které jsou k tomu naprosto nepodložené ). A proti "hulvátství" se brání fakt velmi špatně. Kdyby jste o tom něco věděla, tak třeba Monte propaguje učení čtení genetickou formou - což se zde začíná zavádět. Proč asi? Jelikož je to mnohem přínosnější. Navíc Monte dbá na to, že děti jsou opravdu samostatné, tudíž schopné tak i pracovat a být za sebe zodpovědní. Proto to u nich může fungovat, naopak hůře, protože jsou zvyklí na přesné zadání, termín a podobně u jiných. Diskuzi s vámi jsem již uzavřela, to jen na okraj. Klidně mě nadále urážejte. Nemám důvod vám vypisovat svou ekonomickou situaci, vzdělání ani pracovní úspěchy. A obhajovat se jako člověk nebo matka již vůbec ne.
 Veronika 
  • 

Re: A to je co?? 

(9.11.2010 13:47:16)
To,že jste ignorant a obhajujete něco,čemu ani vy sama nerozumíte a neustále skáčete od tématu je patrné už z vašich dřívějších příspěvků.O výuce nevíte zhola nic.A o našem školství taktéž.Milá dámo, proberte se a zkuste se někdy zajít podívat na výuku do normálních základek.Vždyť vy jste ve svých názorech o třicet let zpátky.
 Klára + batole 


Re: A to je co?? 

(20.11.2010 22:42:02)
Napsala jste to moc hezky! Škoda, že s tak bezvadnou metodou, jakou Montessori bezesporu je (když se to umí), seznamuje Andílek "prostý lid" takovýmto - videy z kontextu vytrženými - způsobem ~n~. Vypadá to blbě, no. Kdybych o metodě nic nevěděla, možná bych měla taky takové blbé hemzy jako dámy ~y~. Možná by stačilo se o diskutované věci něco dozvědět, ale to už je práce navíc...
 Klára + batole 


Re: A to je co?? 

(20.11.2010 22:43:23)
Moje reakce byla určena MiliP.
 MiliP 


Přesýpání 

(5.11.2010 12:49:02)
U toho se rozvíjí u dětí jemná motorika a je přípravou na pozdější přelévání. Tato činnost by se měla dělat zleva doprava a zpět, čímž se aktivuje pohyb pro budoucí psaní a čtení. Navíc jako většina činností se provádí oběma rukama, pro posílení obou hemisfér mozku, aby se nezatěžovala pouze jedna ( a věřte že tříleťák, který na to není zvyklý se to bude muset naučit ). Úkolem je naučit se přesýpat větší části, přechází se pozvolna k menším nádobám a menším věcem na přesýpání ( třeba krupice ). Krom rozvoje jemné motoriky, je zde kontrola chyby u samotného dítka, tedy že si po sobě poté uklidí. Pokud toto zvládá, začíná se přelévat s vodou. U dětí jako je naše ( 2 leté ) je to opravdu skvělý trénink. Není to jen nějaké přesypání něčeho do velkého kastrolu a velmi často se na začátku ne zcela trefí. Je to i o soustředění na danou činnost. Naučí se odhadovat vzálenost a podobně. Malá v kuchyni také hodně pomáhá, ale tam býváte často s nimi a kontrolujete, úkolujete a podobně. Možná to někomu přijde hloupé, ale zkuste to u 2letého dítka, není to tak jednoduché jak to vypadá. A pokud se vám to nelíbí, není nic jednoduššího, než to ignorovat. ~;)
 Blanka+Adámek 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 13:20:25)
Jezis, ale to je snad normalni, ze se kazdy, tedy i dite musi nejakou novou vec naucit. Ale nemusi se to nutne nazyvat vedeckou metodou. Snad kazdy dite si na pisku presypava z jedny babovicky do druhy, nebo si ve vane preleva z kelimku do kelimku a to i dite, jehoz matka nikdy o Montesori nic neslysela.

Mozna, ze je to fakt dobra vec, ale tyhle ukazky, bez jakyhokoliv vysvetleni tomu delaji dost medvedi sluzbu. Bud je to pro nekoho, kdo o tom neco vi, tak ten se nemusi na takovyhle triviality koukat. Nebo je to pro nekoho, kdo o tom nic nevi, ale to, co se mu takhle prezentuje ho prece nemuze podnitit k tomu, aby se o tom chtel dozvedet neco vic.
 MiliP 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 13:29:46)
Ano, to máte zcela jistě pravdu. Popisky zde chybí, a pokud to někdo nezná, může to vyznít přesně v tom smyslu a ten kdo to zná se na to svým způsobem dívat opravdu nepotřebuje.

Jinak zcela jistě souhlasím i s tím, že dítko si přesýpá na pískovišti a přelévá ve vaně. Jenže pokud se nestrefí, tak nic. Jenže tady už je snaha to dělat opravdu správně, navíc s tím, že si to po sobě uklidí, a to už je opravdu o něčem jiném. Již jsem několikráte psala, že mnoho maminek to dělá intuitivně, a tato metoda to pouze uceluje a jakoby rozvíjí nad určitý rámec. Třeba to, že se dělá obouruč, zleva-doprava, vyžaduje se dokončení činnosti, práce tak jak se pracovat má. Což při hře není. Ale toto je prostě pro rodiče dle mého, kteří to chtějí zkusit i jinak, nebo jako tip, co třeba doma ještě dělat. A i když mi bude někdo oponovat, je to jiné jak pouhá pomoc při určitých činnostech. Mohu to posoudit dle své dcerky. Ale pokud to někomu připadá zbytečné, tak to přeci dělat nemusí.
 karma 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 14:42:14)
Já to znám a stejně: ráda si to zde oživuji...tento ping pong asi bude u každého videa, protože kdo chce psa bít... Já třeba, protože jsem s monte pedagogikou lehce obeznámena, kvituju tato videa s povděkem: techniku si vždy připomenu. Za sebe: Díky za ně!!
 natáluš 


Re: Přesýpání 

(9.11.2010 1:07:01)
On by se ten ping pong nekonal,kdyby se někdo obtěoval dát alespoň stručný komentář, ale už jsem se rozčilovala minule, doufala jsem,že alespoň k něčemu mi to bude a ono je to ještě horší....
 Hilly. 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 13:32:03)
No ale tady nad holčičkou ta maminka taky stojí jako policajt...a asi jí taky musel někdo říct, co má vlastně udělat...a nejlépe z leva do prava, že~e~

Tyto ukázky mi spíš daly to, že jsem si uvědomila, že bych dceru měla víc zapojovat do vaření a domácích prací formou hry(zatím mě její přítomnost spíš ruší a znervózňuje)..to potom nebude muset chodit do MC přesýpávat těstoviny.:-)
 MiliP 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 13:51:08)
Tato ukáza je celkově trošku nedodělaná. A jinak nemusí. Dcera si to bere sama, že začne zleva je jasné, jelikož má na té straně plný hrnek. Nad dcerkou nestojím, a když dodělá, tak si to i uklidí sama. Ví, že činnost musí dokončit a vrátit tak zpět na své místo. S tím zapojováním doma, dcerka se zapojuje ráda a do všeho a díky tomu, že tyto činnosti zvládá už velmi dobře, je to větší zábava a nejsem u toho tak nervózní. Už ví co a jak, případně si to uklidí, ale pracuje jak má.
 Hilly. 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 13:54:49)
No jen škoda, že k tomu nejsou nějaké komentáře už pod videem.Na vaše stránky určitě kouknu.
 MiliP 


Re: Přesýpání 

(5.11.2010 14:27:29)
Díky, ale to nejsou mé stránky. Pouze jsem chtěla podat vysvětlení. ~;)
 VeroniqueP 


Re: Přesýpání 

(10.11.2010 14:28:18)
Mila Milli, ukazka bola predvedena, detailne, len ono je to trosku viac zostrihane. To len na vysvetlenie:-)
 MiliP 


Re: Přesýpání 

(10.11.2010 14:58:02)
Teď vám upřímně nerozumím. Jde o to, že ten kdo ukazuje začne zleva doprava a v půlce to převezme holčička, a přesype zpět. Dle mého by to neměla holčička převzít, dokud osoba ukazující nedokončí činnost. Pokud to takto sestříháte, tak to malinko ztrácí efekt ukázky, jak správně s pomůckou pracovat? Nevím, kolik máte časového prostoru na video, pravdou ale je, že pak se ozve spousta hlasů, že ta ukázka je špatně.
 VeroniqueP 


Re: Přesýpání 

(10.11.2010 18:41:18)
Ja som chcela povedat, ze ukazka bola predvedena do konca (predvadzala som ju ja:-) a samozrejme az potom sa prace chopila "holcicka" Ale pan kameraman to odstrihol moc skoro, takze to vyzera akoby to bolo pol na pol. To sa mi bohuzial nepodarilo ovplyvnit...
 MiliP 


Re: Přesýpání 

(10.11.2010 18:52:02)
Já vám rozumím, ale osobně bych si to nechala natočit znovu a správně. Vím, že to co děláte je opravdu těžké, zatím neměl nikdo odvahu se do toho pustit, a i to se cení. Sama jsem čekala dost bouřlivé reakce ( znám je z okolí ), ale to co je zde, je někdy až "hrubost". Pravdou ale také je, že pokud to prezentujete, mělo by to být správně. I tak Vám držím pěsti, Andílek dělá opravdu hodně v tomto směru a doufám, že ohlasy přímo u Vás jsou jiné. Já osobně jsem za to ráda, a opravdu si to s dcerkou užíváme a myslím, že jí to hodně dalo.
 VeroniqueP 


Re: Přesýpání 

(10.11.2010 19:01:46)
Mila Milli, mate pravdu. Ja som si to este raz poriadne pozrela a podnos je naozaj naopak. Dakujem Vam mockrat za Vase komentare :-) U nas v Andilku mame ohlasy naozaj velmi dobre a suhlasim s Vami, ze niektore komentare su "hrubost." V duchu hesla "chyba je priatel" prijmite moje ospravedlnenie :-) Pridte sa k nam niekedy pozriet :-)
 Hilly. 


Týýýbrďo 

(5.11.2010 13:37:52)
..šikovná holka~;((..Hele nechcete tu někdo k těm videím psát i nějaké komentáře, ne až v diskuzi? Takhle to vyznívá pro Montessori pedagogiku ne zrovna lichotivě..Pokud bych o tom nic nevěděla(jakože o tom moc nevím), tak bych si myslela, že je to jen nějaká podivná americká metoda, která dětem nahrazuje to, co by měly pochytit přirozeně doma od maminky při společné práci s ní...Jenže na západě matky především pracují mimo domov a děti trčí od mimina v jeslích, tak to asi význam mít bude.
 Hilly. 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 13:39:32)
uuups, místo toho čtyřlísku tam mělo být tohle~k~
 Veronika,4 děti 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 14:14:42)
Jakákoliv pitomost okomentovaná kvalitním komentářem -typu-Co a jak udělat a proč tuto pitomost vyzdvihne na něco dokonalého.Tak vzhůru do práce.Příští téma může být o tom,jak vyleji obsah kelímku na podlahu a dítě to bude rozšmudlávat hadrem.Pointa může být o tom,jak se ten hadr pěkně nasákne,že?Neznám žádného génia,který by prošel Montessori,ale spoustu dětí,kteří ještě ve třetí třídě slabikují.Mimochodem i opice vezme hadr a bude šmudlat.
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 14:25:14)
Nechápu Vaše přirovnání ohledně slabikování dětí. Vzhledem k tomu že je to z Vaší strany ironie, tak mohu dodat, že pánové, kteří založili Google a jsou několikanásobní milionáři vystudovali tuto školu. A můžete si to najít i na Youtube. Předpokládám, že to shodíte nějakou ironií, ale to jen kvůli Vaší narážce.
 Veronika,4 brumíci 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 14:45:23)
Jistě.Chtěla bych vidět jak by se Montessori metoda praktikovala na 2.stupni ZŠ s tou jejich volnou morálkou.To už by jim ty děcka na ty kraviny neskočily.Je to metoda k ničemu.Z naprosto normálních věcí se dělá věda.Hlavně,že ty nesmysly zaplatí daňový poplatníci.Žádný genius z této metody ještě nevzešel.Tak je to metoda na nic.Možná to vyhovuje matkám co celé dny dřepí u bedny a dětem strčí do ruky kelímky,aby se jich zbavily.Na této metodě není nic světoborného.Děti,které k nám přišly z Montessori byly ve vyučování pozadu o rok a půl.Rodiče na šišku.Chtěli pro své děti něco extra,platili a nakonec je zoufalství dohnalo do tzv.normální základky.Dítě má mít přirozené vedení a řád.Montessori je bordel a chaos.Nemusíš,když se ti nechce nic dělat,samá svoboda,dětičky musí být osobnosti.Samé řeči o svobodě,žádné mantinely.No keneckonců je vidět,že kdyby to slavné Montessori byl zázrak,už by se využíval všude.To se neděje,protože je to k ničemu.A je to dobře.Nám stačí náš Amos se svým- Škola hrou a zdravý selský rozum,který se nám teď na stránkách Rodiny nějak vytratil.
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 14:53:26)
To s těmi daňovými poplatníky je snad naprosto mimo, ne? Je vidět, že o tom nic nevíte, jinak by jste něco podobného naprosto nemohla napsat. Není žádnou pravdou, že děti mají naprostou volnost a žádné hranice. A vůbec mne rozesmála věta o matkách, které koukají celý den na televizi a vrazí dětem do rukou kelímky. Jako vše je to o lidech a toto dělají i matky bez Montessori. U nás televize nejede, jelikož se ztrácí koncentrace dítka. Normálně modelujeme, malujeme, hrajeme si. Jen u toho zvládá jako dvouleťák naprosto jiné věci. Vyskládá sama myčku, sama si zabalí batůžek na Yamahu, dokáže ve dvou letech dle kartiček nakupovat. A světe div se, ohromně jí to baví. Je samostatná a v pohodě. Hranice má přesně vymezené a věřte, že je opravdu bez problémů dodržuje. Jelikož nevíte jak tyto maminky doma s dětmi fungují, je to od vás velmi demagogické. Vám se tato metoda nelíbí a přijde vám, že děti jsou hloupé - a matky neschopné, v pořádku. Ale prosím, pokud chcete diskutovat o této věci, je dobré o ní něco vědět. ~;)
 Veronika 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 15:05:34)
Montessori je k ničemu.A pokud chce někdo tuto školu,nechť si jí platí rodič sám.Ne aby to táhly polatníci.A o ucelenosti ve vzdělávání nemůže být ani řeč.Považuji za normální,že dvouleté dítě si dokáže zabalit věci do batohu.Pokud nedokážete vést dítě životem sami,ale musíte na to mít knížky a neustále sledovat,jestli to děláte správně,tak nechápu,že vám ty děti ještě nesebrali.Z přirozeného života děláte vědu a je pro vás zázrak,když dítě smotá koberec nebo přelije vodu z kelímku.
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 15:11:50)
Proto se ptám, proč do toho taháte daňové poplatníky? Většina těchto školek je soukromých. A pokud jsou státní, tak i tak máte na výběr, že? Jinak atakovat druhé bez argumentů stylem, jaký máte vy mi nepřijde nijak výjimečné.
 Bumbi&05,08,10 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 0:40:25)
~t~ většina dvouletých dětí kolem se nedokáže ještě ani sama oblíknout, jen málo z nich dokáže udržovat tělesnou čistotu tak, že nepotřebuje plenu a sbalit si baťůžek na výlet (pití - nalít si samo vodu do lahvičky a zavřít, kapesníky, hračku, svačinu ze stolu, pláštěnku) nedokáže leckterý tříleťák...

Kolik dvouletých dětí si umí nalít z termosky čaj, umí si namazat samo chleba lučinou, umí po sobě odnést od stolu? A pochopitelně - při ztrátě kytičky to po sobě umí uklidit (ví, kde je hadr a umí zapnout a použít malý ruční vysavač)?
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 8:05:12)
Já se obávám, že to nevysvětlíte. Navíc paní Veronika stále operuje pouze s tím, co tu viděla, ale na mé otázky co ví více, není schopná odpovědět ( jak se vyučuje matematika, čtení a psaní, co dělají dalšího v takové školce ). Takže používá zde zmíněná 3 videa stále dokola. A jak jsem si všimla, hodně maminek zde zaměňuje pomoc a samostatnost. To,že dítko nakupuje samo, mám na mysli na 2 letech samo. Má svůj seznam, svůj košík a pod. Není to o tom, že mi za nákup naskládá rohlíky do pytlíku. To že si balí batůžek na hudebku dělá sama, ne že ji sedím za zadečkem a říkám co má přinést, ale přijde již se sbaleným batůžkem, bez mé invence. To že se nasvačí sama, znamená, že si to sama vše připraví, sama se nají a sama si uklidí, aniž bych jakkoliv zasáhla do celého procesu atd. Jenže pokud to někdo neviděl ani z rychlíku a používá jednu ukázku k invektivním výpadům svědčí o mnohém. Tak jako to, že jsme díky tomu víceméně "neschopné" matky, jelikož oni to dělají přirozeně a my nikoliv.
 Veronika 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:05:26)
Operuji s tím,že se každý den setkávám s výsledky(nevýsledky) Montessori a snažím se po své pracovní době dohánět s dětmi to,co je Montessori nenaučila.Vidím každý den zoufalost rodičů,kteří naletěli a teď se děsí toho,aby to jejich děti dohnaly.Kromě toho stále tu operujete o dokonalosti Montessori,ale dosud nikdo z Vás nebyl schopen odpovědět na to:Proč není Montessori rozšířená,a proč není na druhém stupni?Je to logické.Každá inteligentní matka pozná,že je to k ničemu.Ti co pořád chtějí něco extra a neustále soupeří ,že si to mohou dovolit Montessori,3 jazykové školy pro školkové dítě,krasobruslení, pak zoufale loví v obyčejných základkách a prosí,aby to někdo to jejich dítě naučil.Kdyby začali tito rodičové myslet hlavou,sedli si doma na zadek ke svým dětem a hodinu denně se jim věnovali,tak to mají zadarmo a dá to dětem pocit sounáležitosti a ve vzdělání mnohem víc,než něco,co bylo pro naše babičky samozřejmostí a teď to nazýváte Montessori.Teď už jen čekám,že tu bude video typu:Vázání tkaniček podle Montessori,utírání nosu podle Montessori,apod hovadiny.
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:10:22)
Druhý stupeň se tu již zakládá, jde o to, že to přišlo k nám později. Přečtěte si vložený dokument o tom, proč tady Montessori nebyla a jak je to ve světě s Monte školkama. Já se základkou neoperuji, bavíme se o předškolní výchově, o škole jsem osobně zatím neuvažovala právě proto, že nemá u nás návaznost a není prověřená. Předškolní výchova je ale něco zcela jiného. A jistě, to co dříve bylo běžné dnes vzhledem k okolnostem není. Babičky pracují, bydlí daleko a život funguje jinak. Takže alespoň nějak navodit tu samostatnost v dnešním světě musíme, že?
 Veronika 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:15:53)
To myslíte vážně,že bez Montessori nenaučíte své dítě samostatnosti?To ho máte zavřené v kleci?
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:19:45)
Víte, my dvě si prostě nerozumíme a jelikož systém neznáte, nemůžete vědět, co tím myslím a tato diskuze je naprosto bezpředmětná. Nechce se mi stále dohadovat o tomtéž, když vy neargumentujete, jen napadáte. Prostě se shodneme, že se neshodneme, každý má právo vychovávat své děti dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Přijde vám to k ničemu, názor vám neberu, ani nemám chuť vás přesvědčovat o tom, že to tak zcela není. Akceptuji váš názor.
 Veronika 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:26:57)
Upřímně mám z vás pocit,že jste měla dítě jen kvůli sociálním dávkám,nebo z toho důvodu,že kamarádka ho má taky.Pokud rodič očekává od školek a škol,že budou jeho dítě vychovávat a rodiče budou do školky vodit děti jako psa na procházku,bez toho aby se mu věnovali,něco ho naučili a provedli životem,tak to zavání tím,že mají dítě jako módní doplněk.Vy skutečně očekáváte,že školka ho naučí samostatnosti za vás?
 Apolena. 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:34:11)
Veroniko,
ty jsi učitelka? Jestli (nedejbože) jo, tak na tom naše školství je dost špatně, když musí zaměstnávat takovéhle lidi.
 Veronika 
  • 

Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 9:57:00)
Milá Sylvo,mám velmi dobré výsledky.Rodiče jsou spokojeni.Z mých prvních žáků už z 25 dětí z původní třídy studuje 10 žáků vysokou.Tyhle studenti mi přišli po letech poděkovat.Řekli,že já jsem jim dala nejvíc.Naučila jsem je jak se učit,aby to pro ně byla zábava a ne stres.Neznámkovala jsem,pouze psala hodnocení.Každé dítě mi jednou týdně psalo hodocení samo na sebe.A vysvědčení jsem psala s každým žákem u sebe v kabinetě.Samo dítě si navrhovalo známky.A musím říct,že děti byly dost sebekritické.A přesto za svůj největší úspěch považuji to,že děti,které byly označeny za nevzdělavatelné(jedná se o 3 děti),které škola odmítala přijmout a chtěla je zařadit do zvláštní školy jsem na své triko vzala k sobě do třídy a dala,jim šanci,že oni to mohou dokázat.Jeden letos bude maturovat,dvě ostatní příští rok.A mimochodem při zápisu si rodiče mohou vybrat učitele a já mám vždy naplněné dvě třídy.Takže ke spokojenosti dětí a rodičů to paní ředitelka vyřešila tak,že základní předměty učím ve dvou třídách a o ostatní se dělím s kolegy.Poctou pro mě bylo,když má kolegyně své dítě dala ke mně a o nikom jiném nechtěla ani slyšet.A to jsme se moc nemusely.Její dítě chce do školy i když je nemocné.Takže na tom naše základní školství není asi tak špatně.Jenže to ty nemůžeš vědět.V práci jsem každý den od sedmi do pěti odpoledne.Všechny děti mají můj telefon a mohou kdykoli zavolat.Některé ke mně jezdí i domů.Prostě přijedou a chtějí si popovídat,nebo napsat úkol přede mnou.Občas přijedou i s rodiči.Učitel totiž není práce,ale poslání.Stejně jako lékař.
 Apolena. 


Re: Týýýbrďo 

(8.11.2010 10:55:41)
Veroniko,
v tom případě nechápu, proč urážíš MiliP. Všeobecně nechápu lidi, kteří mají snahu shazovat všechno, co je pro ně nepochopitelné a co někdo dělá jinak, než jsou zvyklí dělat oni.
Dobrá učitelka by to rozhodně dělat neměla.
Neznám MiliP a neznám princip Montessori. Reagovala jsem na hnusné osobní výpady.
 kreditka 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 15:39:42)
A co jako malá taky napočítala před 3. narozeninami 10 rohlíků a dávala je do pytlíku, mimochodem myčku umí zapnout už od 2 let, nádobí vyndat taky, ale jelikož nechci aby přišla k úrazu tak ji nechávám tuhle činnost málokdy - každý dítě umí něco, přece tady nebudu tvrdit že moje metoda učení je dokonalá protože dcera umí počítat do 15 ve 3 letech zas má rezervy jinde - dodnes má problém navléct si teba ponožky
 MiliP 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 15:51:41)
To ale nikdo netrvdí. Jenže, jaksi si myslím se tato diskuze naprosto míjí účinkem. Pokud jí hodnotí někdo, kdo jí nikdy neviděl, tak je to malinko bezpředmětné. Nikdy jsem nenapsala, že je to dokonalé, nebo že kdo se tím neřídí dítku škodí. Což z druhé strany se děje běžně. Je to prostě jen nápad co jiného a jak. A ono také proč. Pokud si někdo myslí, že to dělají pouze matky neschopné, jelikož ty správné vše dokáží vyřešit samostatně, tak pak nechápu tolik příspěvků na tomto serveru - co a jak s dítkem. Nečtete knihy, ale radíte se tady - fakt nechápu rozdíl. Jinak je mi celkem jedno, že si někdo myslí, že je to blbost - ona prezentace zde k tomu spíše přispívá, ale vyjádření z druhé strany je také malinko demagogické.
 Hilly. 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 16:51:20)
No asi budu odbíhat od jádra pudla, ale nechápu, proč tolik matek bazíruje na tom, aby jejich dvouleté, tříleté až pětileté dítě umělo vyskládat myčku.Já si koupila myčku až v mých 26 letech a naučila jsem se to taky. Možná by stálo za to si prostudovat statistiky o smrtelných úrazech dětí v USA...jedny z nejčastějších jsou ty, kdy se dítě nabodne na trčící nože při vyskládávání myčky...Ale možná děti vyučované Montessori pedagogikou, nepobíhají, nepožďuchují se, mají zřejmě nejméně o pět let napřed vyvinutou motoriku, takže rozhodně nepředvídatelně nemohou zavrávorat, zakopnout a spadnout.
 karma 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 14:54:03)
Ale Montessori vycházela maximálně z Komenského, pokud se nepletu. Resp. já (jsem pedagog a metodou jsem nadšena!) tam Komenského vidím. Máte asi blbou zkušenost, protože vše nakonec stojí a padá na lidech, já co jsem se setkala z dětmi z monteškolky X normální...a věru můžu srovnávat...hlasuji pro monte!
 KKarolina 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 20:30:54)
jsem ráda,že jsou tu i normální lidi,kteří to dokážou tak báječně vyjádřit jako vy,velký obdiv!Souhlas~g~~g~~g~
 kreditka 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 15:34:22)
~t~~t~ Málem jsem si cvrkla
 KKarolina 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 20:28:03)
~R^
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 20:49:30)
Hilly Marie Montessori byla italská lékařka a metodu vytvořila na na konci 19. a začátku 20. základě pozorování dětí z chudinského italského prostředí, když pro ně vznikly komunitní "hlídárny". Měla bohaté zkušenosti s prací s postiženými dětmi, kde prostě nešlo přistupovat k dítěti "tak a teď udělej tohle", musela se naučit, jak je motivovat, ukazovat atd. Pak zjistila, že tohle funguje skvěle i na zdravé děti, které jsou navíc velmi vedené vnitřní motivací neco dokázat, umí do zblbnutí opakovat jednu činnost, dokud jí nepřijdou na kloub, uspokojení pro ně plyne z toho, že na to přišli a ne že je někdo pochválí. Zjistila, že podnětné prostředí, ve které si dítě samo vybere, čemu se bude věnovat, je lepší než direktiovně určený úkol pro všechny. Mimochodem, co nám přijde samozřejmé - třeba nábytek dětské velikosti - bylo její revoluční novinkou.

Všimla si u dětí různých senzitivních period - období, kdy jsou fascinovaní nějakou oblastí světa a pořád si to chtějí zkoušet. Třeba okolo druhého roku je to voda, to si asi všimla každá máma. Vytipovbala podobné periody i pro štění, psaní, prostě dobu, kdy je dítě jako houba a vše okolo toho saje a nadšeně zkouší.

Ona sama původně metodu vypracovala pro děti cca 4-7 leté, takže s ahekvítně zajimavými pomůckami stimulujícími geometrické vidění, vnímýní světa - váha, délka, řazení předmětů podle délky, průměru, dvou se měnících parametrů, představa, co je polovina, čtvrtina, geometrické tvary ... celé je to koncipované tak, aby se mysl soustředila jen na jeden dva aspekty, takže třeba používá jednotnou barvu (vím, jak matou moje děti různobarevné a zároveň různě velké kostky, mají tendence je řadit ze začátku podle barvy a ne podle velikosti). Hodně používá vnímýní celým tělem, zejména hmatem, který je pro malé děti vlastní a důležitější než abstraktní představa.

Ta přesýpání, rolování, přelévání jsou z velké části rozšíření těchto principů pro malé děti od 2 do cca 4 let, blíže jejim možnostem. Krom toho jsou předstupni další části Montessori vzdělávání "praktická výchova", kde se děti učí postupně sebeobsluze (tkaničky, knoflíky), systematickému úklidu (zametání, ano, i ten hadr, tedy vytírání), pak už i třeba vaření, zatloukání hřebíků (učila městské děti, takže spoustu "venkovských" dovedností neměly).
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 20:55:57)
Ono to vlastně totiž není jen přesýpání, ale celý komplex činností, který se dětem hodí se naučit - příprava a úklid, vyhrazení času, respektování, že s věcí si hraje někdo jiný, to jsou základní pravidla, která si děti osvojují už v těch dvou letech. Plus postup zleva doprava, který jim bude užitečný, až začnou psát, trénovaní jemné motoriky, je to zároveň hra a zároveň práce a výuka, tj. to, k čemu je dítě naprogramované.

Postupně se v cca 5 letech, nebo když má dítě zájem, přidává čtení a psaní tak, že si ktesí do písku, obtahují prstem tvary pásmen na smirkové desce (montessori začíná psacím písmem jako lidské "kreslící" ruce přirozenějším), na pásmenka si dělají "písmenkové komody" z předmětů, které na písmenko začínají. Matematika je perfektně propracovaná ohledně pomůcek tak, aby názorně děti poměrně rychle pochopily desítkovou soustavu, násobení, dělení, dělají si rychle představu, co znamená tisíc i milion. Postupně, jjak dítě roste, se samozřejmě opouští ten hmatový svět, protože ho i dítě přestává potřebovat.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Týýýbrďo 

(5.11.2010 21:02:20)
Dodám, že děti v Montessori nemám, jen jsem četla tři její knihy a ten koncept mě hodně oslovil jako přirozeně respektující vývoj dítěte. A ano, Liedloff o 80 let později vypozorovala u jihoamerických indiánů podobné věci jako Montessori u italských dělnických dětí, tohle mě taky zaujalo.
 Hilly. 


Co by na to asi řekla Jean Liedloffová 

(5.11.2010 13:45:56)
autorka Konceptu kontinua..Já myslím, že by řekla, že Yequánští indiáni taky v podstatě jedou podle Montessori pedagogiky,je o tom jaksi neví.
 karma 


Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 14:50:02)
Neznám záměr, ale odhaduji, že je sem dávají možná pro informované, ale možná aby právě tímto vzbudili zájem u veřejnosti nepolíbené. Teda u těch, co mají zrovna senzorickou fázi na montes.pedagogiku~;) Koho to zaujme, informace vyhledá, koho ne, půjde po svých, že?
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 14:54:07)
Právě,že je to jen jeden z dosti pochybných systémů.Neosvědčený.Kdyby se osvědčil už by byl všude.Kde nic tu nic.
 karma 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 14:57:07)
Já se domnívám, že u nás je ve fázi rozjíždění, pokud mohu posoudit, je systém bezvadný. a neposuzuji povrchně. Bohužel u nás je školka velice drahá, pokud by mi nebránily finance, dávám tam dítě okamžitě.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 15:01:06)
Berete naši zem jako středobod? Systém najdete v západní Evropě docela hojně zastoupen. A jinak pokud čtu tyto úvahy. Jak jsme někde slyšela - Montessori je vhodná pro každé dítko, nikoliv však každého rodiče. Máme demokracii, můžete si vybrat. Já bych prostě do normální školky dítko nedala - a to z principu, znám ty Monte a líbí se mi víc. Vám ne - tak prosím.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 15:36:04)
Montessori není nejrozšířenější.A v západním světě není moc uznávaná.Vědí proč.Při výsledcích,které přišly ze škol Montessori dopadla velmi špatně.Nejlepších výsledků dosahovaly děti z prestižních škol a děti vzdělávané doma.Tak kde je ta slavná Montessori?Testy z matematiky,mateřského jazyka,cizího jazyka a všeobecného přehledu byly katastrofální.Ono se totiž z přelávání vody a motání koberce nedá žít celý život.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 15:57:40)
Mohu znát váš zdroj k takovýmto výrokům?
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(5.11.2010 20:28:46)
Varoniko, a viděla jsi někdy třeba způsob, jakým se učí počítat? Vůbec koncept výuky matematiky a geometrie?
 Ivet+2 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(6.11.2010 9:35:20)
...Veroniko, myslím, že opravdu nemáte páru, o čem montessori je, opravdu ne JEN o přesypávání kelímku a motání koberce:-))....to mě už fakt nazdvihlo a rozesmálo...zkuste si o tom aspono něco přečíst....
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(6.11.2010 9:47:35)
Velmi dobře znám systém Montessori.Naprosto zbytečně vyhozené peníze.Komedie na rodiče,kteří chtějí mít pořád něco extra.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(6.11.2010 12:36:33)
Nevím, zdroje jste jaksi neuvedla. Pokud ho tak dobře znáte, popište mi prosím systém, který se používá na výuku matematiky a jazyka. Toto jsou ukázky praktického života pro nejmenší a není to o tom, že tímto žijí celé roky MŠ. Takže prosím o popis a pomůcky, které se k tomu používají. Pak vám budu opravdu věřit že víte o čem mluvíte, jelikož z Vašich invektivních poznámek to tak zatím opravdu nevypadá.
 Zdena (6+4) 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(6.11.2010 21:11:15)
Přečetla jsem si celou diskuzi a vyhledala si i další informace na internetu a shrnula bych to asi následovně. Školka pro základ do života super, ZŠ nic moc přesvědčivá. Viz. bakalářská práce: http://is.muni.cz/th/67789/ff_b/Srovnani_skolni_uspesnosti_zaku_Montessori_tridy_a_zaku_tridy_klasicke.pdf

Zdena
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(6.11.2010 22:07:53)
Ano, školka je zcela jistě výborná ( a o tom ta diskuze asi byla ). Školský systém tu ještě není zaveden, ale jinak je dejme tomu srovnatelný, což neznamená, jak zde bylo tolikráte avizováno, že je horší, a děti na velmi nízké úrovni. Pokud budu brát v potaz zahraniční studie, jsou srovnatelné, je úrovneň těch co studují srovnatelná, ale Montessori má alespoň jedno plus. A to je prostředí, ve kterém se děti pohybují. I tato studie reflektuje určité věci, které nemohla obsáhnout. Ale zodpověděla hodně odpovědí pro ty, kteří tu psaly velmi negativně.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(7.11.2010 8:06:25)
ZŠ Montessori má velmi špatnou úroveň ve vzdělávání.Většina dětí přechází do normálních základek a musí dohnat učivo,aby vůbec byly schopné pokračovat.Nemají totiž žádné základy na kterých by se dalo stavět.Druhý stupeň neexistuje.Stěží by jste uspěla s těmito metodami u puberťáků.Montessori systém se neosvědčil.Nechápu,jak zde může někdo napsat,že výsledky byly lepší než v jiných školách.Přečetla a díky své profesi jsem viděla spousty srovnávacích výsledků a Montessori vždy na konci.Není to systém,který by se osvědčil pro vzdělávání školáků.A s kelímky,koberečky,čočkou si hrají děti doma.K tomu,aby naše děti zvládaly to co bylo už v dávných dobách naprosto běžné snad nepotřebujeme školky Montessori.Pokud rodičové nedokáží se svým dítětem pracovat,nechť si pořídí Montessori,ale celou ze svého.Počínaje budovou,vybavením,placením učitelek,kuchařek.Prostě od státu ani korunu.Nehodlám jako daňový poplatník ze svého hradit nesmysly.Pak chci vidět,jak takový rodič vytáhne z kapsy 50000,- měs. aby svému dítěti zaplatil za to,že může motat koberec a je v pěkném prostředí.Pro mě byl vždy rozhodující přístup učitelů a jejich skutečná snaha děti něco naučit.Supermodernější vybavení mě nezaručí,že moje dítě dostane patřičné vzdělání,se kterým bude moci dále pokračovat.Pokud bych měla jako daňový poplatník rozhodnout,kam půjdou mé daně,tak rozhodně výborné jsou výsledky domácích školáků.Tam své peníze ráda dám.Tyto školáci totiž nedostávají ani korunu.Vše je v režii rodiny.A přesto,že už domácí vzdělávání běží 18-tým rokem u nás,neviděli školáci od státu ani korunu.A děti jsou skutečně na vynikající úrovni se vzděláním.Velmi dobře vybavené i po lidské stránce.
 KKarolina 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(7.11.2010 11:27:11)
Myslím,že dnešní doba je pouze o prestiži,o tom kdo co má lepší-hlavně být IN,aby si všichni řekli:"ty se tedy mají,jejich dítě chodí tam a tam,nosí značkové věci a jsou prostě (jak by řekla moje dcerka)hustý!Jenže nějak se vypařilo slušné jednání,přátelství a hlavně upřímnost mezi dětmi.Dnes se jen snaží si dokázat kdo co má lepšího,kdo kam pojede a kde už byl.Někdy mi je tak strašně líto,když moje dcerka je smutná protože nemá panenku Šušu,nejezdí třikrát ročně k moři a nejvíc mě mrzí,že si potom připadá méněcená,mám dost práce ji vysvětlit,že o tom to vůbec není,že je jedno jestli má mikinu z tesca nebo značkovou adidasku,taky mě zaráží,že takovýhle věci řeší děti pomalu i ve školkách a víte proč,protože to dělají rodiče,dělají ze svých dětí namyšlený sobečky a to jen proto aby byly něco extra,ale nějak jim uniká podstata života a výchova dětí.Neříkám,že ráda nekoupím něco lepšího-dražšího,ale nemám potřebu to někomu předhazovat.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(7.11.2010 11:50:44)
Jenže to nemají dle mého ani maminky, které praktikují Montessori. My ho praktikujeme doma, hračky má s láskou a pečlivě vybírané - většinou si ale hraje právě s věcmi, které užíváme i my. Montessori učí hodně o lásce k přírodě, respektu k druhému, vážení si věcí, soužití v souladu s okolím. To, že někdo přizná že toto praktikuje doma není zcela jistě o chlubení, jen prostě o tom, že dělá některé věci možná jinak, ale rozhodně se musí dělat s láskou. Je škoda, že je zde takto mylná představa o maminkách, které něco podobného doma praktikují. Naopak, i tyto maminky se snaží předat to, co každá jiná, systémově ale jinak. To je i o tom hlubším vysvětlení těchto principů, které si zde nikdo ani neposlechne a šmahem je odsoudí. A to neprojevuje zrovna moc respektu, který se snažíme dětem vštípit.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(7.11.2010 12:05:54)
Jinak jak píšete o tom, že se vytrácí respekt mezi dětmi. Zde je jasně vidět nepochopení stanovisek, které Monte praktikuje. Celý systém je právě že postaven jen a jen na respektu vůči dětem a dětí vůči svému okolí. My je respektujeme v jejich přirozeném vývoji a pomáháme jim. Což ale neznamená, že si dělají co chtějí, mají přesně vymezené hranice. No a pak očekáváme respekt dětí, který se buduje velmi lehce, pro děti srozumitelně a jsou schopny ho akceptovat a dodržovat. Jako příklad může sloužit již zde ukázka koberce, která přijde takto prezentová většině jako "hovadina" ( jelikož není vysvětlena podstata ). Děti se naučí respektovat druhé, nezasahovat jim do práce, klidně se pohybovat, pomůcky uklidit a podobně. Možná je tato forma pro někoho divná, ale odsoudit něco o čem nemám tušení není zrovna asi dle mého to správné.
 Bumbi&05,08,10 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 0:44:19)
Veroniko, nechápu nějak pořád, jak s Montessori souvisí daňoví poplatníci. V Praze jsem se nesetkala s tím, že by existovala státní Montessori školka - vždy se platí...

A platí i ti, co odvádějí daně aniž by měli možnost odečíst si paušál, kteří využívají ti, co chodí do "daňově dotovaných" školek...
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 0:53:31)
Platí se jen tzv.symbolické školné.Ze státního jdou na každé dítě školce ještě nemalé peníze.Nechápu proč bych toto měla podporovat ze svých daní.Prostě ať si Montessori rodič zaplatí každý měsíc celou částku třeba 50000,-Kč,ale ne abych na tento nesmysl připlácela já.Víte vůbec jak se dělí peníze v rozpočtové sféře?
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 7:59:34)
Promiňte, ale to co píšete je již vážně malinko mimo. Dotují se zrovna tak školky státní, tyto se většinou platí. Navíc nežijeme v komunismu a můžeme si naštěstí vybrat, kam své děti dáme. Platíme ze svých daní stejně na školky, takže je asi jedno, do které ji rodič umístí. Krom toho těch státních je o dost více, tudíž zatěžují státní rozpočet snad více a stejnou měrou.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 8:51:52)
Státní školky mají výsledky a děti jsou do školy připravené.Montessori ani omylem.Takže dotovat Montessori je skutečně nesmysl.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 9:07:14)
Píšete jednu větu stále dokola, ale odpovědět na jednoduchou otázku, jak se vyučuje čtení, psaní a matematika neumíte, že? Jelikož o tom dle mého nic nevíte, jinak by jste mne vysvětlila argumentací co a jak. Ale o tom ani věta. Nejdříve jste mluvila o škole, teď už i o školce. Proto se vás naposledy ptám - co a jak se v Montessori vyučuje. Jelikož si myslím hodnotíte na základě videí, které jste zde viděla a o zbytku nevíte bohužel nic. Navíc si myslím, že odpovědnost si nesou sami rodiče, takže prostě argumentujete zcela nevhodně.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 9:19:44)
Vy na tom musíte být skutečně špatně,když nedokážete své dítě naučit samostatnosti.V podstatě jste se vyjádřila,že Montessori systém potřebujete hlavně vy a ne vaše dítě.Tak si ho ale plaťte vy celý a ne část z peněz daňových poplatníků.
 Bumbi&05,08,10 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 0:38:28)
O rozpočtu ČR mám bohužel dost jasnou představu, pracovala jsem u zdroje.
Soukromé školky nárok narozdíl od státních na dotaci na žáka nemají, jsou to soukromé subjekty. Mohou požádat o granty a dotace, ale nemají dotaci na hlavu, jako školky státní. Proto nechápu, proč sem pořád montujete daňové poplatníky.
Myslím, že by bylo fér, kdyby si každý PRACUJÍCÍ mohl odečíst od základu paušál za školku a dával dítě, kam chtěl, či mu platil soukromé hlídání. Dotaci by pak nedostávala školka, ale přímo rodič a ten by rozhodnul, kam svoje dítě (a tím i peníze) umístí + by si doplatil nadstandard (v případě montessori např. 10-25 tis. měsíčně - podle toho, zda jde o českou nebo anglickou školku). ( a mmch. i ve státní školce platím za dítě 600,- měsíčně + jídlo pochopitelně, tedy ani ta není "zadarmo" i tam si platím určitý "nadstandard").
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:38:21)
Tvé představy jsou mimo realitu.Soukromé školy dostávají též peníze na dítě.A Montessori jsou vyhozené peníze.Chcete nadstandard.Budiž.Tak si to ale zacálujte celé ze svého.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:42:12)
Pokud vím,tak školka je služba.A za služby se platí.Je směšné,jak si pořídíte dítě a ještě chcete služby zadarmo.600,-Kč je velmi malá částka za službu,kterou pro vaše dítě dělá stát.A odečet z daní?To má být vtip?Vy milá dámo,by jste nejraději,aby vám stát ještě to vaše dítě živil.Nejdřív myslete a pak si pořizujte děti,když pro ně nehodláte nic obětovat.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(8.11.2010 0:59:10)
To nemyslíte vážně,že byste si chtěla odečítat školku z daní?Chcete,aby vaše dítě motalo koberec,lilo vodu a přesýpalo -dobrá.Nechť to dělá za vaše peníze,ale ne za peníze daňových poplatníků.Milá dámo,vy by jste si snad z daní nejraději odečetla i svou dovolenou u moře?
 Bumbi&05,08,10 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 0:42:07)
na dovolenou k moři nejezdím ~a~
Nad vaším stylem jen žasnu, už dlouho se tu nikdo takto hrubě nevyjadřoval - ani k tématu, ani k ostatním... Trochu úrovně, když už používáte slovo "dáma"...
 Vanka 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(15.11.2010 14:43:20)
Zdeno děkuji za vložení té bakalářské práce.
od doby co mi dcerka chodila do montessori školky a mě se to nelíbilo (nelíbilo se to ani dceři) tak jsem měla pocit že mi někdo nabízí super věc a já si toho nevážím a ubližuju vlastnímu dítěti.

ani po přečtení té práce nemám úplně jasno v čem je chyba, když to v podstatě vychází ze správných pozorování. vím jenom že mou dceru výuka od jisté doby brzdila a dovádělo jí to tam až ke vzteku - teď jsem ráda že máme alespoň nějaké vysvětelní

jinak z pozdějších let jsem vypozorovala, že má dcera naprsto preferuje přísnější a ráznější učitele, možná právě proto že já doma mám přístup no tak trochu "montessori" - trpělivost, vysvětlování... asi toho na ní bylo prostě moc.
 Bumbi&05,08,10 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 0:44:20)
tohle je demagogický názor - systém výuky na základních školách se od našich dob prakticky nezměnil, je neefektivní a zastaralý. Přesto se ho učitelé drží jako klíšťata, protože pro ně je realizace výuky takto jednodušší a argumentují podobně, jako vy ~e~
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:03:34)
Paní učitelka stále říká, že systém výuky Monte je špatný, ale zatím neuvedla jeden jediný příklad jak se tam vyučuje. Navíc má evidentně dojem, že když má vysokou školu, rodiče jsou stádo "blbců" bez vzdělání, a umění číst, stejně tak jako si vytvořit svůj vlastní názor. Asi i proto se na státních školách začínají testovat věci jako je genetická forma čtení, neklasifikace a podobně. Každý den je možné se zde setkat s názory rodičů, jak pedagogové nejsou sto respektovat tempo dětí a jejich rozličnost. Naše školství díky tomu zavedlo i státní maturity, jelikož efektivnost výuky je dost rozdílná a výsledky mizerné. O blocích výuky naprosto nemluvě. Přijde mi značně frustrovaná, jelikož uráží bez jakékoliv znalosti daného člověka a myslí si, že tím vyhrála - jen mě ubezpečila, že takto tedy opravdu nikoliv. A na dotování jsem upozorňovala několikráte, její neznalost je do očí bijící. Pokud vyučuje takovéto netoleranci, tak je to fakt neskutecné. Navíc již dávno nežijeme v komunismu a jsem ráda za možnost volby dle vlastního uvážení a ne dle nařízení kohokoliv. Odpovědnost si neseme my rodiče. Kdyby bylo vše tak dokonalé jak paní píše, asi těžko by se dnes tolik rodičů rozhodlo pro jinou alternativu a myslím, že by jich bylo více, kdyby měli např. finanční možnost.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:15:26)
Dovětek: fascinuje mne jak uráží maminky, které používají jiný styl výchovy a napadá je, že jedou dle knih, jinak by nebyly schopné je vychovat. Že neví jaké tipy tam rodiče najdou je evidentní. ALe největší paradox je ten, že ona učí dle knih. Vystudovala na to školu a někdo jí naučil jak učit - a to je jako v pořádku? Ano je, někdo jí poradil, jak to dělat efektivně. Pokud to stejné dělají rodiče, tak jsou "neschopní" ? A děti ona učí dle čeho? Také dle určitého systému a knih, že ano? Tito rodiče se snaží najít jen efektivnost toho co dělají směrem k dítku. Ale paní jaksi ve své zaslepenosti nevidí a neslyší.
 Veronika 
  • 

Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:36:04)
Nikdo tě nenaučí,jak učit.Systém si musí vypracovat každý sám.Je okruh věcí,které by měly děti za rok zvládnout.A mé výsledky jsou dost přesvědčivé.Děti učím tak,aby z toho,že se něco naučí měly radost.Žádné mentorování.Ale to ty se svou nadutostí nemůžeš pochopit.Mentossori je na nic a je to pro takové lenochy,co si pořídí dítě a přitom se mu nechtějí věnovat.Klidně si je držte,ale ne z peněz daňových poplatníků.
 MiliP 


Re: Montessori je systém, ucelený a promyšlený 

(12.11.2010 9:45:44)
Proboha dle čeho jako soudíte, že se těm dětem nikdo nevěnuje? Jen proto, že si člověk vezme pár tipů na to, co dalšího třeba s dítkem dělat? Myslím, že dcerce se věnuji opravdu velmi - děláme to co každá jiná maminka ( malujeme, modelujeme, hrajeme si venku, zpíváme, čteme a plus děláme další věci na rozvoj motoriky a mozku - prostě dle něčeho dalšího ). Nechápu kdo vám dává právo urážet lidi, které naprosto neznáte a o nichž nic nevíte.
 Misa W. 


pár slov pro paní Veroniku 

(12.11.2010 11:56:18)
Milá Veroniko, nevím,zda si děláte legraci nebo zda vaše názory mám brát opravdu vážně.
Pokud ano, tak se mě hluboce dotýká, jakým způsobem urážítě pedagogy a lektory v Montessori školkách, centrech, školách.
Znám jich dost a jsme za ně nesmírně vděčná, protože to jsou osoby na pravém místě.
Stejně tak, jako např. v nemocnici se setkáte s kvalitním lékařem a méně kvalitním lékařem, tak je to i ve školství a kdekoli jinde. Kdybych měla z jediné negativní osobní zkušenosti zavrhnout nás lékařský systém, tak bych už v životě nemohla navštívit lékařské zařízení, například.
Montessori pedagogika je světově nejrozšířenější „alternativní“ program aplikovaný ve vyspělých státech i rozvojových zemích. V Evropě hlavně v severských státech, Německu, Nizozemí, Polsku, dále v USA(cca 5000 škol), v Indii a jihovýchodní Asii. Školy Montessori naleznete prakticky všude ve světě a zvláště v posledním období dochází ke zvýšenému zájmu o tuto metodiku. Jedním z důvodů je i fakt, že díky propracované metodice je program zcela multikulturní a univerzální. Děti na celém světě naleznou v Montessori zařízeních stejné prostředí, pomůcky, stejné výchovné postupy. I proto je tak jeho využíván v dnešním světě migrujících rodičů. Programem se inspirují i moderní vzdělávací systémy, např. Začít spolu.Bohužel díky II. svět. válce byl tento systém zakázán v Německu,později ve fašistické Itálii a od roku 1936 byly Montessori školy zavírány také ve Španělsku. V zemích bývalého prosovětského bloku byla Montessori pedagogika pro pedagogickou praxi druhé poloviny 20. století tabu (s malou výjimkou Maďarska , kde byla od roku 1985 zákonem umožněna).
U nás byla situace těžší, protože jsme začínali znovu od píky v r. 1990.
Momentálně je u nás schválen vzdělávací systém pro I.i II. stupeň. V Praze dokonce funguje Montessori gymnázium. Ve světe je Montessori systém rozšířen na všechny stupně škol.
Ve světě je spousta osobností, které vděčí tomu, kam se dostali, Montessori vzdělábí. Např. zakladatelé GOOGLU. Zdají se vám tito pánové nevzdělaní?:-)

Kdybyste o Montessori věděla tak mnoho, jak píšete, jistě byste znala i tyto informace. A formulovala byste své názory jinak, každý názor respektuji, ale ne názor, který globalizuje něco, co prostě pravda není.



 Veronika 
  • 

Re: pár slov pro paní Veroniku 

(12.11.2010 17:14:39)
Montessori systém znám velmi dobře.Výsledky jsou rovny nule.A mimochodem váš názor,že je rozšířen po celém světě je zcela scestný.Od alternativních forem se ve světě upouští.Montessori školy se ruší.A proč? Jednoduchá odpověď.Neosvědčil se.Náš školský systém měl ve světě dobrou pověst.Díky
těmto stupidním metodám ho začíná ztrácet.Vysokou školu jsem studovala v Anglii a ve Státech.Otec byl diplomat a hodně jsme cestovali.Viděla a zažila jsem spoustu vyučovacích systémů.Musím popravdě říci,že náš systém vzdělávání je velmi dobře nastaven.Stačí už jen,aby ministerstvo přestalo vyhazovat peníze na Montessori a podobné výukové metody a věnovalo tyto zbytečně vyhozené peníze do klasických škol.Naši pedagogové jsou též velmi vzdělaní lidé a stačí,aby jen měli možnost a prostor svou výuku praktikovat.Potřebují k tomu však také vybavení,které na mnohých školách zaostává.Chcete Montessori.Tak ať se ale celé platí z kapes těch rodičů,kteří chtějí,aby jejich dítě touto výukou prošlo a neberte peníze od daňových poplatníků,kteří by tyto peníze měli věnovat na rozvoj státních škol.Škol,které připraví dítě skutečně pro život,které mu dají patřičné vzdělání a ne pocit,že ono je středobodem vesmíru a pracovat bude jen když se mu chce a načem se mu chce.Ignorantů je v tomto státě víc než dost,tak nač si je ještě vychovávat z našich daní v Montessori.
 Misa W. 


Re: pár slov pro paní Veroniku 

(12.11.2010 19:12:24)
Milá Veroniko, pořád dokola opakujete to samé, bez důkazů, inteligentních argumentů, podložených informací, zdrojů atd.
Najednu stranus e prezentujete jako velký odborník přes všechny alternativní pedagogikcé směry, ale upřímně řečeno, působíte na mne jako tradiční, direktivní učitel, kterému slovo respekt zkrátka nic neříká....
Pokud je Montessori ve státní sféře, tak si na něj stejně lidé většinou připlácejí, takže nikomu žádné peníze nekrademe, to se nebojte:-)

Jen by mě zajímalo z jakých zdrojů čerpáte, že je Montessori ve světě nerozšířené atd.
právě jsme se vrátila z Montessori konference, myslela jsem přitom na vás, co byste tomu asi řekla....
 Veronika 
  • 

Re: pár slov pro paní Veroniku 

(13.11.2010 8:25:01)
Montessori není rozšířená.Proč.Systém se neosvědčil.Výsledky dětí mizerné.A to,že děti odcházejí(utíkají)z Montessori školy do normální základky je jasný důkaz toho,že to nefunguje.Mám ty děti před sebou každý den.A vidím,jak trpí tím,že přišly z Monte a neumějí nic.Vše musí dohánět.Jasnější důkaz už ani nemůže být.A ještě poznámka.To co dnes nazývate konferencí bylo jen pouhé setkání lidí co se snaží prosazovat něco o co není zájem.Jednoduše babinec.Kde nic tu nic.
 Aignes +1 


Pro autorku 

(5.11.2010 14:58:54)
Prosím Vás , paní autorko, už s těmi nicneříkajícími videy snad asi přestante! Prošla jsem s radostí Montessori kurzy, praktikujeme poznatky doma , a rve mi to srdce, jaký paskvil této jinak úžasné metody vzdělávání a práce s dětmi prezentujete. věřím, že jste měla dobrý úmysl, ale tohle je fakt na škodu. Pokud jste dostala nabídku udělat nějaý seriál pro Rodinu, tak to udělejte pořádně s komentářem a zasaďte do kontextu,přizvěte si profíky, ať to má smysl, a nebo to nedělejte vůbec, třeba se toho někdo časem chopí.
 Aignes +1 


Re: Pro autorku 

(5.11.2010 15:03:54)
Ještě dodávám, že je smutné číst příspěvky k diskuzi, ale autorkám se vůbec nevidím. Pár jmen pak zachraňují situaci zasvěcenějším výkladem, o co vlastně jde. Jenže k těmto příspěvkům se často ani ostatní nedoberou. Právě tento výklad bych očekávala v autorčině příspěvku.
 nobinka+2kočenky 
  • 

Poděkování.... 

(5.11.2010 21:24:37)
Já chci poděkovat - zjistila jsem, že má laitská výchova je vlastně Montessori školička! Ale věřím, že je spousta maminek, které toto nenapadne - jenže ty se asi na rodině neobjeví a video si nepustí!
 Hanka 75 


já též děkuji 

(7.11.2010 14:48:50)
Ono to vypadá a zní banálně, ale např. mně pomáhá. Vidím jaké skleničky jsou vhodné, nco jsou banality, ale vím z vlastní zkušenosti, že občas "objevit" banalitu dá "práci" nebo náhoda a je škoda o tuto přínosnou banalitu pro dítě přijít, jen proto, že ji neznám, nenapadne, nepřijdu na ni náhodou. Byť nejsem bezvýhradným vyznavačem Montes. pedagogiky, mnoho mi-nám tj. dětem to dává. Např. to, jak důležitá je pomalá zkázka beze slov... pro dítě a nerušit ho.
 Janka Linhartová 
  • 

prosba 

(5.11.2010 23:19:18)
Prosím autorku videí, aby metodu Montessori tímto způsobem neprezentovala. Poškozuje tím sebe, nás, kteří mají snahu uplatňovat metodu v současném vzdělávacím systému a především metodu samotnou. Pouze pro info - vzdělávací systém Montessori je systémem schváleným MŠMT a v ČR existuje několik státních mateřských škol a tříd 1. stupně základních škol pracujících touto metodou (Praha, Pardubice,Brno, Jablonec, Kladno...). Výsledky těchto dětí rozhodně nejsou horší, než výsledky dětí z klasických tříd, často spíše naopak.
 VeroniqueP 


chcela by som napísať 

(6.11.2010 15:05:12)
Dobry den,
cieľom týchto videi nebolo podať podrobné iformácie o Montessori metóde. Cieľom bola ukážka, aké aktivity (pre niektorých možno primitívne)sa dajú s deťmi robiť. Cieľ sa niekedy minie účinku, čo vyplýva z prečítania príspevkov. Ale myslím, že je lepšie urobiť niečo a zistiť, že to možno nefunguje, tak ako sme si predstavovali, ako neurobitť vobec nič. Je ľahšie kritizovať, poučovať, ironizovať..., ale myslím, že keď o niečo máme skutočný záujem, tak sa o tom snažíme zistiť, čo najviac informácii. A keď sa nám to nepačí, nemusíme sa o to vobec zaujímať. Nikomu nechceme nič vnucovať a nie je pravda, že Montessori povyšujeme na niečo najdokonalejšie. Každý má možnosť sa rozhodnúť a vybrať si. A vobec to nemusíme nazývat Montessori, stačí povedať, že je to prirodzená výchova, ktorá sa bohužial stále vo všetkých rodinách nepraktikuje. Míša Willheimová je odborník na slovo vzatý, ktorý má bohaté skúsenosti, nielen v pracovnom ale i osobnom živote. Prajem všetkým pekny deň.
 Aignes +1 


Re: chcela by som napísať 

(6.11.2010 19:49:18)
Vůbec nechceme snižovat profesní ani lidské kvality paní Michaely Wilhemové. Může být výborná maminka i učitelka ve školce, ale to ještě neznamenaá, že obsáhne úkol prezentace v médiu. Forma, jak jsou videa předkládána, by měla být nazvána třeba "nápady pro hry s dětmi", ale bez Montessori odkazu. Zbytečnost neokomentovaného videa bude potom přičítána jen autorce, nikoli však Monetssori metodě. Naopak velmi inspirativní může být rozvedení , k čemu přesýpání slouží, čemu napomáhá, na co dbát,atd., O COŽ právě v Montessori jde. Stále mi vadí to, že videa jsou totálně vytržena ze souvislosti a celá ČR si klepe na čelo, proč humbuk kolem Monetssori, když se tam " jen sypou těstoviny a podobné samozřejmosti". Kdybych nezávisle shlédla videa a neznala metodu, tak by mě ani dál nezajímala, právě pro absolutní absenci hlubšího smyslu. A to jsem hooodně zvídavý člověk. Takže se maminkám vůbec nedivím, že mají a budou zřejmě mít k Montessori zavřenou cestu. A v tom, vidím celý takto vedený seriál kontraproduktivní.
 Veveruše 


Re: chcela by som napísať 

(6.11.2010 22:38:14)
~R^
 Soňa Majtánová 
  • 

Re: chcela by som napísať 

(13.1.2013 22:10:30)
Tiež som šokovaná z reakcií nezasvätených. Obe moje deti chodia do Montessori škôlok a škôl a všade vzbudzujú pozornosť svojou jedinečnosťou. Určite to nie sú cvičené opice ale NORMÁLNE deti, ktoré žijú v tejto prítomnosti. Ďakujem za pekné videá a prajem rok plný krásnych chvíľ. Soňa

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.