karma |
|
(5.11.2010 14:50:02) Neznám záměr, ale odhaduji, že je sem dávají možná pro informované, ale možná aby právě tímto vzbudili zájem u veřejnosti nepolíbené. Teda u těch, co mají zrovna senzorickou fázi na montes.pedagogiku Koho to zaujme, informace vyhledá, koho ne, půjde po svých, že?
|
Veronika | •
|
(5.11.2010 14:54:07) Právě,že je to jen jeden z dosti pochybných systémů.Neosvědčený.Kdyby se osvědčil už by byl všude.Kde nic tu nic.
|
karma |
|
(5.11.2010 14:57:07) Já se domnívám, že u nás je ve fázi rozjíždění, pokud mohu posoudit, je systém bezvadný. a neposuzuji povrchně. Bohužel u nás je školka velice drahá, pokud by mi nebránily finance, dávám tam dítě okamžitě.
|
|
MiliP |
|
(5.11.2010 15:01:06) Berete naši zem jako středobod? Systém najdete v západní Evropě docela hojně zastoupen. A jinak pokud čtu tyto úvahy. Jak jsme někde slyšela - Montessori je vhodná pro každé dítko, nikoliv však každého rodiče. Máme demokracii, můžete si vybrat. Já bych prostě do normální školky dítko nedala - a to z principu, znám ty Monte a líbí se mi víc. Vám ne - tak prosím.
|
Veronika | •
|
(5.11.2010 15:36:04) Montessori není nejrozšířenější.A v západním světě není moc uznávaná.Vědí proč.Při výsledcích,které přišly ze škol Montessori dopadla velmi špatně.Nejlepších výsledků dosahovaly děti z prestižních škol a děti vzdělávané doma.Tak kde je ta slavná Montessori?Testy z matematiky,mateřského jazyka,cizího jazyka a všeobecného přehledu byly katastrofální.Ono se totiž z přelávání vody a motání koberce nedá žít celý život.
|
MiliP |
|
(5.11.2010 15:57:40) Mohu znát váš zdroj k takovýmto výrokům?
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(5.11.2010 20:28:46) Varoniko, a viděla jsi někdy třeba způsob, jakým se učí počítat? Vůbec koncept výuky matematiky a geometrie?
|
|
Ivet+2 |
|
(6.11.2010 9:35:20) ...Veroniko, myslím, že opravdu nemáte páru, o čem montessori je, opravdu ne JEN o přesypávání kelímku a motání koberce)....to mě už fakt nazdvihlo a rozesmálo...zkuste si o tom aspono něco přečíst....
|
Veronika | •
|
(6.11.2010 9:47:35) Velmi dobře znám systém Montessori.Naprosto zbytečně vyhozené peníze.Komedie na rodiče,kteří chtějí mít pořád něco extra.
|
MiliP |
|
(6.11.2010 12:36:33) Nevím, zdroje jste jaksi neuvedla. Pokud ho tak dobře znáte, popište mi prosím systém, který se používá na výuku matematiky a jazyka. Toto jsou ukázky praktického života pro nejmenší a není to o tom, že tímto žijí celé roky MŠ. Takže prosím o popis a pomůcky, které se k tomu používají. Pak vám budu opravdu věřit že víte o čem mluvíte, jelikož z Vašich invektivních poznámek to tak zatím opravdu nevypadá.
|
Zdena (6+4) | •
|
(6.11.2010 21:11:15) Přečetla jsem si celou diskuzi a vyhledala si i další informace na internetu a shrnula bych to asi následovně. Školka pro základ do života super, ZŠ nic moc přesvědčivá. Viz. bakalářská práce: http://is.muni.cz/th/67789/ff_b/Srovnani_skolni_uspesnosti_zaku_Montessori_tridy_a_zaku_tridy_klasicke.pdf
Zdena
|
MiliP |
|
(6.11.2010 22:07:53) Ano, školka je zcela jistě výborná ( a o tom ta diskuze asi byla ). Školský systém tu ještě není zaveden, ale jinak je dejme tomu srovnatelný, což neznamená, jak zde bylo tolikráte avizováno, že je horší, a děti na velmi nízké úrovni. Pokud budu brát v potaz zahraniční studie, jsou srovnatelné, je úrovneň těch co studují srovnatelná, ale Montessori má alespoň jedno plus. A to je prostředí, ve kterém se děti pohybují. I tato studie reflektuje určité věci, které nemohla obsáhnout. Ale zodpověděla hodně odpovědí pro ty, kteří tu psaly velmi negativně.
|
Veronika | •
|
(7.11.2010 8:06:25) ZŠ Montessori má velmi špatnou úroveň ve vzdělávání.Většina dětí přechází do normálních základek a musí dohnat učivo,aby vůbec byly schopné pokračovat.Nemají totiž žádné základy na kterých by se dalo stavět.Druhý stupeň neexistuje.Stěží by jste uspěla s těmito metodami u puberťáků.Montessori systém se neosvědčil.Nechápu,jak zde může někdo napsat,že výsledky byly lepší než v jiných školách.Přečetla a díky své profesi jsem viděla spousty srovnávacích výsledků a Montessori vždy na konci.Není to systém,který by se osvědčil pro vzdělávání školáků.A s kelímky,koberečky,čočkou si hrají děti doma.K tomu,aby naše děti zvládaly to co bylo už v dávných dobách naprosto běžné snad nepotřebujeme školky Montessori.Pokud rodičové nedokáží se svým dítětem pracovat,nechť si pořídí Montessori,ale celou ze svého.Počínaje budovou,vybavením,placením učitelek,kuchařek.Prostě od státu ani korunu.Nehodlám jako daňový poplatník ze svého hradit nesmysly.Pak chci vidět,jak takový rodič vytáhne z kapsy 50000,- měs. aby svému dítěti zaplatil za to,že může motat koberec a je v pěkném prostředí.Pro mě byl vždy rozhodující přístup učitelů a jejich skutečná snaha děti něco naučit.Supermodernější vybavení mě nezaručí,že moje dítě dostane patřičné vzdělání,se kterým bude moci dále pokračovat.Pokud bych měla jako daňový poplatník rozhodnout,kam půjdou mé daně,tak rozhodně výborné jsou výsledky domácích školáků.Tam své peníze ráda dám.Tyto školáci totiž nedostávají ani korunu.Vše je v režii rodiny.A přesto,že už domácí vzdělávání běží 18-tým rokem u nás,neviděli školáci od státu ani korunu.A děti jsou skutečně na vynikající úrovni se vzděláním.Velmi dobře vybavené i po lidské stránce.
|
KKarolina |
|
(7.11.2010 11:27:11) Myslím,že dnešní doba je pouze o prestiži,o tom kdo co má lepší-hlavně být IN,aby si všichni řekli:"ty se tedy mají,jejich dítě chodí tam a tam,nosí značkové věci a jsou prostě (jak by řekla moje dcerka)hustý!Jenže nějak se vypařilo slušné jednání,přátelství a hlavně upřímnost mezi dětmi.Dnes se jen snaží si dokázat kdo co má lepšího,kdo kam pojede a kde už byl.Někdy mi je tak strašně líto,když moje dcerka je smutná protože nemá panenku Šušu,nejezdí třikrát ročně k moři a nejvíc mě mrzí,že si potom připadá méněcená,mám dost práce ji vysvětlit,že o tom to vůbec není,že je jedno jestli má mikinu z tesca nebo značkovou adidasku,taky mě zaráží,že takovýhle věci řeší děti pomalu i ve školkách a víte proč,protože to dělají rodiče,dělají ze svých dětí namyšlený sobečky a to jen proto aby byly něco extra,ale nějak jim uniká podstata života a výchova dětí.Neříkám,že ráda nekoupím něco lepšího-dražšího,ale nemám potřebu to někomu předhazovat.
|
MiliP |
|
(7.11.2010 11:50:44) Jenže to nemají dle mého ani maminky, které praktikují Montessori. My ho praktikujeme doma, hračky má s láskou a pečlivě vybírané - většinou si ale hraje právě s věcmi, které užíváme i my. Montessori učí hodně o lásce k přírodě, respektu k druhému, vážení si věcí, soužití v souladu s okolím. To, že někdo přizná že toto praktikuje doma není zcela jistě o chlubení, jen prostě o tom, že dělá některé věci možná jinak, ale rozhodně se musí dělat s láskou. Je škoda, že je zde takto mylná představa o maminkách, které něco podobného doma praktikují. Naopak, i tyto maminky se snaží předat to, co každá jiná, systémově ale jinak. To je i o tom hlubším vysvětlení těchto principů, které si zde nikdo ani neposlechne a šmahem je odsoudí. A to neprojevuje zrovna moc respektu, který se snažíme dětem vštípit.
|
|
MiliP |
|
(7.11.2010 12:05:54) Jinak jak píšete o tom, že se vytrácí respekt mezi dětmi. Zde je jasně vidět nepochopení stanovisek, které Monte praktikuje. Celý systém je právě že postaven jen a jen na respektu vůči dětem a dětí vůči svému okolí. My je respektujeme v jejich přirozeném vývoji a pomáháme jim. Což ale neznamená, že si dělají co chtějí, mají přesně vymezené hranice. No a pak očekáváme respekt dětí, který se buduje velmi lehce, pro děti srozumitelně a jsou schopny ho akceptovat a dodržovat. Jako příklad může sloužit již zde ukázka koberce, která přijde takto prezentová většině jako "hovadina" ( jelikož není vysvětlena podstata ). Děti se naučí respektovat druhé, nezasahovat jim do práce, klidně se pohybovat, pomůcky uklidit a podobně. Možná je tato forma pro někoho divná, ale odsoudit něco o čem nemám tušení není zrovna asi dle mého to správné.
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(8.11.2010 0:44:19) Veroniko, nechápu nějak pořád, jak s Montessori souvisí daňoví poplatníci. V Praze jsem se nesetkala s tím, že by existovala státní Montessori školka - vždy se platí...
A platí i ti, co odvádějí daně aniž by měli možnost odečíst si paušál, kteří využívají ti, co chodí do "daňově dotovaných" školek...
|
Veronika | •
|
(8.11.2010 0:53:31) Platí se jen tzv.symbolické školné.Ze státního jdou na každé dítě školce ještě nemalé peníze.Nechápu proč bych toto měla podporovat ze svých daní.Prostě ať si Montessori rodič zaplatí každý měsíc celou částku třeba 50000,-Kč,ale ne abych na tento nesmysl připlácela já.Víte vůbec jak se dělí peníze v rozpočtové sféře?
|
MiliP |
|
(8.11.2010 7:59:34) Promiňte, ale to co píšete je již vážně malinko mimo. Dotují se zrovna tak školky státní, tyto se většinou platí. Navíc nežijeme v komunismu a můžeme si naštěstí vybrat, kam své děti dáme. Platíme ze svých daní stejně na školky, takže je asi jedno, do které ji rodič umístí. Krom toho těch státních je o dost více, tudíž zatěžují státní rozpočet snad více a stejnou měrou.
|
Veronika | •
|
(8.11.2010 8:51:52) Státní školky mají výsledky a děti jsou do školy připravené.Montessori ani omylem.Takže dotovat Montessori je skutečně nesmysl.
|
MiliP |
|
(8.11.2010 9:07:14) Píšete jednu větu stále dokola, ale odpovědět na jednoduchou otázku, jak se vyučuje čtení, psaní a matematika neumíte, že? Jelikož o tom dle mého nic nevíte, jinak by jste mne vysvětlila argumentací co a jak. Ale o tom ani věta. Nejdříve jste mluvila o škole, teď už i o školce. Proto se vás naposledy ptám - co a jak se v Montessori vyučuje. Jelikož si myslím hodnotíte na základě videí, které jste zde viděla a o zbytku nevíte bohužel nic. Navíc si myslím, že odpovědnost si nesou sami rodiče, takže prostě argumentujete zcela nevhodně.
|
Veronika | •
|
(8.11.2010 9:19:44) Vy na tom musíte být skutečně špatně,když nedokážete své dítě naučit samostatnosti.V podstatě jste se vyjádřila,že Montessori systém potřebujete hlavně vy a ne vaše dítě.Tak si ho ale plaťte vy celý a ne část z peněz daňových poplatníků.
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(12.11.2010 0:38:28) O rozpočtu ČR mám bohužel dost jasnou představu, pracovala jsem u zdroje. Soukromé školky nárok narozdíl od státních na dotaci na žáka nemají, jsou to soukromé subjekty. Mohou požádat o granty a dotace, ale nemají dotaci na hlavu, jako školky státní. Proto nechápu, proč sem pořád montujete daňové poplatníky. Myslím, že by bylo fér, kdyby si každý PRACUJÍCÍ mohl odečíst od základu paušál za školku a dával dítě, kam chtěl, či mu platil soukromé hlídání. Dotaci by pak nedostávala školka, ale přímo rodič a ten by rozhodnul, kam svoje dítě (a tím i peníze) umístí + by si doplatil nadstandard (v případě montessori např. 10-25 tis. měsíčně - podle toho, zda jde o českou nebo anglickou školku). ( a mmch. i ve státní školce platím za dítě 600,- měsíčně + jídlo pochopitelně, tedy ani ta není "zadarmo" i tam si platím určitý "nadstandard").
|
Veronika | •
|
(12.11.2010 9:38:21) Tvé představy jsou mimo realitu.Soukromé školy dostávají též peníze na dítě.A Montessori jsou vyhozené peníze.Chcete nadstandard.Budiž.Tak si to ale zacálujte celé ze svého.
|
|
Veronika | •
|
(12.11.2010 9:42:12) Pokud vím,tak školka je služba.A za služby se platí.Je směšné,jak si pořídíte dítě a ještě chcete služby zadarmo.600,-Kč je velmi malá částka za službu,kterou pro vaše dítě dělá stát.A odečet z daní?To má být vtip?Vy milá dámo,by jste nejraději,aby vám stát ještě to vaše dítě živil.Nejdřív myslete a pak si pořizujte děti,když pro ně nehodláte nic obětovat.
|
|
|
|
Veronika | •
|
(8.11.2010 0:59:10) To nemyslíte vážně,že byste si chtěla odečítat školku z daní?Chcete,aby vaše dítě motalo koberec,lilo vodu a přesýpalo -dobrá.Nechť to dělá za vaše peníze,ale ne za peníze daňových poplatníků.Milá dámo,vy by jste si snad z daní nejraději odečetla i svou dovolenou u moře?
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(12.11.2010 0:42:07) na dovolenou k moři nejezdím Nad vaším stylem jen žasnu, už dlouho se tu nikdo takto hrubě nevyjadřoval - ani k tématu, ani k ostatním... Trochu úrovně, když už používáte slovo "dáma"...
|
|
|
|
|
|
Vanka |
|
(15.11.2010 14:43:20) Zdeno děkuji za vložení té bakalářské práce. od doby co mi dcerka chodila do montessori školky a mě se to nelíbilo (nelíbilo se to ani dceři) tak jsem měla pocit že mi někdo nabízí super věc a já si toho nevážím a ubližuju vlastnímu dítěti.
ani po přečtení té práce nemám úplně jasno v čem je chyba, když to v podstatě vychází ze správných pozorování. vím jenom že mou dceru výuka od jisté doby brzdila a dovádělo jí to tam až ke vzteku - teď jsem ráda že máme alespoň nějaké vysvětelní
jinak z pozdějších let jsem vypozorovala, že má dcera naprsto preferuje přísnější a ráznější učitele, možná právě proto že já doma mám přístup no tak trochu "montessori" - trpělivost, vysvětlování... asi toho na ní bylo prostě moc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(12.11.2010 0:44:20) tohle je demagogický názor - systém výuky na základních školách se od našich dob prakticky nezměnil, je neefektivní a zastaralý. Přesto se ho učitelé drží jako klíšťata, protože pro ně je realizace výuky takto jednodušší a argumentují podobně, jako vy
|
MiliP |
|
(12.11.2010 9:03:34) Paní učitelka stále říká, že systém výuky Monte je špatný, ale zatím neuvedla jeden jediný příklad jak se tam vyučuje. Navíc má evidentně dojem, že když má vysokou školu, rodiče jsou stádo "blbců" bez vzdělání, a umění číst, stejně tak jako si vytvořit svůj vlastní názor. Asi i proto se na státních školách začínají testovat věci jako je genetická forma čtení, neklasifikace a podobně. Každý den je možné se zde setkat s názory rodičů, jak pedagogové nejsou sto respektovat tempo dětí a jejich rozličnost. Naše školství díky tomu zavedlo i státní maturity, jelikož efektivnost výuky je dost rozdílná a výsledky mizerné. O blocích výuky naprosto nemluvě. Přijde mi značně frustrovaná, jelikož uráží bez jakékoliv znalosti daného člověka a myslí si, že tím vyhrála - jen mě ubezpečila, že takto tedy opravdu nikoliv. A na dotování jsem upozorňovala několikráte, její neznalost je do očí bijící. Pokud vyučuje takovéto netoleranci, tak je to fakt neskutecné. Navíc již dávno nežijeme v komunismu a jsem ráda za možnost volby dle vlastního uvážení a ne dle nařízení kohokoliv. Odpovědnost si neseme my rodiče. Kdyby bylo vše tak dokonalé jak paní píše, asi těžko by se dnes tolik rodičů rozhodlo pro jinou alternativu a myslím, že by jich bylo více, kdyby měli např. finanční možnost.
|
|
MiliP |
|
(12.11.2010 9:15:26) Dovětek: fascinuje mne jak uráží maminky, které používají jiný styl výchovy a napadá je, že jedou dle knih, jinak by nebyly schopné je vychovat. Že neví jaké tipy tam rodiče najdou je evidentní. ALe největší paradox je ten, že ona učí dle knih. Vystudovala na to školu a někdo jí naučil jak učit - a to je jako v pořádku? Ano je, někdo jí poradil, jak to dělat efektivně. Pokud to stejné dělají rodiče, tak jsou "neschopní" ? A děti ona učí dle čeho? Také dle určitého systému a knih, že ano? Tito rodiče se snaží najít jen efektivnost toho co dělají směrem k dítku. Ale paní jaksi ve své zaslepenosti nevidí a neslyší.
|
Veronika | •
|
(12.11.2010 9:36:04) Nikdo tě nenaučí,jak učit.Systém si musí vypracovat každý sám.Je okruh věcí,které by měly děti za rok zvládnout.A mé výsledky jsou dost přesvědčivé.Děti učím tak,aby z toho,že se něco naučí měly radost.Žádné mentorování.Ale to ty se svou nadutostí nemůžeš pochopit.Mentossori je na nic a je to pro takové lenochy,co si pořídí dítě a přitom se mu nechtějí věnovat.Klidně si je držte,ale ne z peněz daňových poplatníků.
|
MiliP |
|
(12.11.2010 9:45:44) Proboha dle čeho jako soudíte, že se těm dětem nikdo nevěnuje? Jen proto, že si člověk vezme pár tipů na to, co dalšího třeba s dítkem dělat? Myslím, že dcerce se věnuji opravdu velmi - děláme to co každá jiná maminka ( malujeme, modelujeme, hrajeme si venku, zpíváme, čteme a plus děláme další věci na rozvoj motoriky a mozku - prostě dle něčeho dalšího ). Nechápu kdo vám dává právo urážet lidi, které naprosto neznáte a o nichž nic nevíte.
|
|
Misa W. |
|
(12.11.2010 11:56:18) Milá Veroniko, nevím,zda si děláte legraci nebo zda vaše názory mám brát opravdu vážně. Pokud ano, tak se mě hluboce dotýká, jakým způsobem urážítě pedagogy a lektory v Montessori školkách, centrech, školách. Znám jich dost a jsme za ně nesmírně vděčná, protože to jsou osoby na pravém místě. Stejně tak, jako např. v nemocnici se setkáte s kvalitním lékařem a méně kvalitním lékařem, tak je to i ve školství a kdekoli jinde. Kdybych měla z jediné negativní osobní zkušenosti zavrhnout nás lékařský systém, tak bych už v životě nemohla navštívit lékařské zařízení, například. Montessori pedagogika je světově nejrozšířenější „alternativní“ program aplikovaný ve vyspělých státech i rozvojových zemích. V Evropě hlavně v severských státech, Německu, Nizozemí, Polsku, dále v USA(cca 5000 škol), v Indii a jihovýchodní Asii. Školy Montessori naleznete prakticky všude ve světě a zvláště v posledním období dochází ke zvýšenému zájmu o tuto metodiku. Jedním z důvodů je i fakt, že díky propracované metodice je program zcela multikulturní a univerzální. Děti na celém světě naleznou v Montessori zařízeních stejné prostředí, pomůcky, stejné výchovné postupy. I proto je tak jeho využíván v dnešním světě migrujících rodičů. Programem se inspirují i moderní vzdělávací systémy, např. Začít spolu.Bohužel díky II. svět. válce byl tento systém zakázán v Německu,později ve fašistické Itálii a od roku 1936 byly Montessori školy zavírány také ve Španělsku. V zemích bývalého prosovětského bloku byla Montessori pedagogika pro pedagogickou praxi druhé poloviny 20. století tabu (s malou výjimkou Maďarska , kde byla od roku 1985 zákonem umožněna). U nás byla situace těžší, protože jsme začínali znovu od píky v r. 1990. Momentálně je u nás schválen vzdělávací systém pro I.i II. stupeň. V Praze dokonce funguje Montessori gymnázium. Ve světe je Montessori systém rozšířen na všechny stupně škol. Ve světě je spousta osobností, které vděčí tomu, kam se dostali, Montessori vzdělábí. Např. zakladatelé GOOGLU. Zdají se vám tito pánové nevzdělaní?
Kdybyste o Montessori věděla tak mnoho, jak píšete, jistě byste znala i tyto informace. A formulovala byste své názory jinak, každý názor respektuji, ale ne názor, který globalizuje něco, co prostě pravda není.
|
Veronika | •
|
(12.11.2010 17:14:39) Montessori systém znám velmi dobře.Výsledky jsou rovny nule.A mimochodem váš názor,že je rozšířen po celém světě je zcela scestný.Od alternativních forem se ve světě upouští.Montessori školy se ruší.A proč? Jednoduchá odpověď.Neosvědčil se.Náš školský systém měl ve světě dobrou pověst.Díky těmto stupidním metodám ho začíná ztrácet.Vysokou školu jsem studovala v Anglii a ve Státech.Otec byl diplomat a hodně jsme cestovali.Viděla a zažila jsem spoustu vyučovacích systémů.Musím popravdě říci,že náš systém vzdělávání je velmi dobře nastaven.Stačí už jen,aby ministerstvo přestalo vyhazovat peníze na Montessori a podobné výukové metody a věnovalo tyto zbytečně vyhozené peníze do klasických škol.Naši pedagogové jsou též velmi vzdělaní lidé a stačí,aby jen měli možnost a prostor svou výuku praktikovat.Potřebují k tomu však také vybavení,které na mnohých školách zaostává.Chcete Montessori.Tak ať se ale celé platí z kapes těch rodičů,kteří chtějí,aby jejich dítě touto výukou prošlo a neberte peníze od daňových poplatníků,kteří by tyto peníze měli věnovat na rozvoj státních škol.Škol,které připraví dítě skutečně pro život,které mu dají patřičné vzdělání a ne pocit,že ono je středobodem vesmíru a pracovat bude jen když se mu chce a načem se mu chce.Ignorantů je v tomto státě víc než dost,tak nač si je ještě vychovávat z našich daní v Montessori.
|
Misa W. |
|
(12.11.2010 19:12:24) Milá Veroniko, pořád dokola opakujete to samé, bez důkazů, inteligentních argumentů, podložených informací, zdrojů atd. Najednu stranus e prezentujete jako velký odborník přes všechny alternativní pedagogikcé směry, ale upřímně řečeno, působíte na mne jako tradiční, direktivní učitel, kterému slovo respekt zkrátka nic neříká.... Pokud je Montessori ve státní sféře, tak si na něj stejně lidé většinou připlácejí, takže nikomu žádné peníze nekrademe, to se nebojte
Jen by mě zajímalo z jakých zdrojů čerpáte, že je Montessori ve světě nerozšířené atd. právě jsme se vrátila z Montessori konference, myslela jsem přitom na vás, co byste tomu asi řekla....
|
Veronika | •
|
(13.11.2010 8:25:01) Montessori není rozšířená.Proč.Systém se neosvědčil.Výsledky dětí mizerné.A to,že děti odcházejí(utíkají)z Montessori školy do normální základky je jasný důkaz toho,že to nefunguje.Mám ty děti před sebou každý den.A vidím,jak trpí tím,že přišly z Monte a neumějí nic.Vše musí dohánět.Jasnější důkaz už ani nemůže být.A ještě poznámka.To co dnes nazývate konferencí bylo jen pouhé setkání lidí co se snaží prosazovat něco o co není zájem.Jednoduše babinec.Kde nic tu nic.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|