| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Z dyslektické třídy na střední školu

 Celkem 11 názorů.
 Eva / dva syny 13,11. let 
  • 

Re: Z dyslektické třídy na....... 

(8.10.2002 23:24:04)
Dobrý den! Jsem jak Alenka z říše divů!
Jakto, že někde to takto může fungovat
a jinde ...? Nejspíš to bude v lidech
a v pružnosti ředitele školy zhodnotit
potřeby žáků se všemi možnými DYS...,
kterých bohužel přibývá.
Mé děti mají poruchy čtení a psaní.
Starší je spíš flegmatik a proto prochází průměrně. Mladší je hyperaktivní a jeho neklid mu nepřispívá. Moc by mu pomohlo zkoušení
ústní formou, ale není čas. Vloni kon-
čil 4.třídu ČJ- 4 S TOLERANCÍ, M- 4
VL-4 .Z PPP má potvrzené poruchy učení.
 Mirka, 1 dítě 


Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(9.10.2002 16:58:30)
Evo,
doporučila bych důkladné vyšetření obou dětí v poradně (což asi máš) a zvážila případnou změnu školy...co nejdřív. Dneska se už dá (i když obtížně) proti špatné škole hlasovat nohama...

Jinak ještě dodatek (prosím nebrat osobně:-)))) děti s DYS poruchami zahrnují celé spektrum IQ - občas to z článků vypadá, jako že kdo má DYS, je malinkatý Einstein, který jen neúhledně píše a je za to buzerován...není to vždycky pravda. Dítě může být zrovna tak chytré jako hloupé a s tím se rodiče těžko smiřují.
 Pavla Danová,15.letý syn 
  • 

Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(11.1.2005 19:35:41)
Přečetla jsem si váš článek,a je mi o to hůř,že to jinde funguje,kde jsou zřejmě lidé,kteří mají stále chuť

a sílu pro dyslektiky,a vůbec pro děti s poruchami učení stále něco vytvářet.Mám příšernou zkušenost,a to ve věci,která lze jen těžko napravit.
syn je alergik,a těžký asthmatik,což znamená,že byl často doma.Již v první třídě dostal přes celé vysvědčení velikou trojku,a jeho chuť ke škole postupně slábla,dnes má k učení přímo odpor.
Doporučili mi soukromou dyslektickou školu,kterou od třetí třídy navštěvuje.s vyjímkou roční přestávky,kdy jsem se ho snažila přeřadit,vzhledem k napjaté situaci na soukromé škole.Byl ovšem zvyklý na svůj dosavadní kolektiv,a jen brečel,že se chce vrátit.
Rodiče žáků této školy jsme naprosto znechuceni,ale točíme se v bludném kruhu.Nejenže se snad každý půlrok střídají učitelé-mladí,velmi nezkušení lidé,navíc,jak neustále odcházejí,děti bývají samy o hodinách,některé předměty se ani nevyučují!Chemii měli žáci deváté třídy od září třikrát!ve třídě je osm žáků,a je strašné,jak je nechávají ladem.Paní ředitelka není ochotna se bavit,když je nějaký problém,začne to obracet na děti,že je to jejich chyba,a že k vůli nim učitelé odcházejí.Že jsou žáci
zvěř, a odporní!
Na místo učitelů nastupují nekvalifikovaní učitelé,a vesměs hned po škole,kteří nemají žádné zkušenosti,a specializaci na poruchy učení a chování.
Osm žáků deváté třídy jsou8hodin zavření ve třídě,bez veškerého vybavení,bez počítačů.Prý vše jen ničí.
Každý by se však měl zamyslet,co by v patnácti prováděl několik hodin bez dozoru.Nevěnují se žákům,nemotivují.Píší jim pouze několik poznámek za den,později končí žáci s dvojkami s chování.
Psali jsme stížnosti na školský úřad,posílaly školní inspekci,ti si zapsali problémy,přislíbili nápravu,odvolání ředitelky.
Je leden,bude vysvědčení,a my rodiče jen s hrůzou čekáme,co bude.Zda budeme řešit s novými učiteli,kteří nestačili naše děti poznat,dvojky s chování,a pětky.
Takto jsme si soukromou školu nikdo nepředstavoval,školu pro děti,kteří potřebují pomoc.
Tyto děti mají nyní přestoupit na další školy,a my víme,že to bude strašně těžké.syn chce být automechanikem,ale já mám strašlivou obavu,že to nezvládne,a to jen proto,že někteří neměli dost síly,chutě a trpělivosti.


 Pavla Danová,15.letý syn 
  • 

Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(11.1.2005 19:35:51)
Přečetla jsem si váš článek,a je mi o to hůř,že to jinde funguje,kde jsou zřejmě lidé,kteří mají stále chuť

a sílu pro dyslektiky,a vůbec pro děti s poruchami učení stále něco vytvářet.Mám příšernou zkušenost,a to ve věci,která lze jen těžko napravit.
syn je alergik,a těžký asthmatik,což znamená,že byl často doma.Již v první třídě dostal přes celé vysvědčení velikou trojku,a jeho chuť ke škole postupně slábla,dnes má k učení přímo odpor.
Doporučili mi soukromou dyslektickou školu,kterou od třetí třídy navštěvuje.s vyjímkou roční přestávky,kdy jsem se ho snažila přeřadit,vzhledem k napjaté situaci na soukromé škole.Byl ovšem zvyklý na svůj dosavadní kolektiv,a jen brečel,že se chce vrátit.
Rodiče žáků této školy jsme naprosto znechuceni,ale točíme se v bludném kruhu.Nejenže se snad každý půlrok střídají učitelé-mladí,velmi nezkušení lidé,navíc,jak neustále odcházejí,děti bývají samy o hodinách,některé předměty se ani nevyučují!Chemii měli žáci deváté třídy od září třikrát!ve třídě je osm žáků,a je strašné,jak je nechávají ladem.Paní ředitelka není ochotna se bavit,když je nějaký problém,začne to obracet na děti,že je to jejich chyba,a že k vůli nim učitelé odcházejí.Že jsou žáci
zvěř, a odporní!
Na místo učitelů nastupují nekvalifikovaní učitelé,a vesměs hned po škole,kteří nemají žádné zkušenosti,a specializaci na poruchy učení a chování.
Osm žáků deváté třídy jsou8hodin zavření ve třídě,bez veškerého vybavení,bez počítačů.Prý vše jen ničí.
Každý by se však měl zamyslet,co by v patnácti prováděl několik hodin bez dozoru.Nevěnují se žákům,nemotivují.Píší jim pouze několik poznámek za den,později končí žáci s dvojkami s chování.
Psali jsme stížnosti na školský úřad,posílaly školní inspekci,ti si zapsali problémy,přislíbili nápravu,odvolání ředitelky.
Je leden,bude vysvědčení,a my rodiče jen s hrůzou čekáme,co bude.Zda budeme řešit s novými učiteli,kteří nestačili naše děti poznat,dvojky s chování,a pětky.
Takto jsme si soukromou školu nikdo nepředstavoval,školu pro děti,kteří potřebují pomoc.
Tyto děti mají nyní přestoupit na další školy,a my víme,že to bude strašně těžké.syn chce být automechanikem,ale já mám strašlivou obavu,že to nezvládne,a to jen proto,že někteří neměli dost síly,chutě a trpělivosti.


 JaninaH 


Re: Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(11.1.2005 19:48:47)
Pavlo,
to je neuvěřitelné. Zajímalo by mě, jaké byly výsledky těch inspekcí. Shledaly všechno v pořádku?
J.
 Pavla Danová,15.letý syn 
  • 

Re: Re: Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(12.1.2005 20:14:59)
aHOJ jANINO.vÝSLEDKY BYLY KU NAŠEMU PROSPĚCHU,ALE OD TÉ DOBY SE STÁLE NIC NEDĚJE.bYLY PŘISLÍBENY NÁPRAVY,ALE NIC.pOMALU TO MY,RODIČE,VZDÁVÁME,ZA PÁR DNŮ BUDE VYSVĚDČENÍ,JE TO JEN STRAŠNÁ BEZMOC,A JAK UŽ JSEM NAPSALA,MEZERY V UČENÍ JEN STĚŽÍ PŮJDOU DOHNAT.jEN DOUFÁM,ŽE TĚMTO ŽÁKŮM SE VŽIVOTĚ BUDE JAKŽTAK DAŘIT.
 Monika 
  • 

Re: Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(12.1.2005 8:02:54)
Jestli jsem to dobře pochopila, problémy na této škole jsou již spoustu let. To jste nemohli podniklout něco dříve a nenechávat tam syna až dosud? Myslíte si, že ho na takové škole něco naučili? Nebylo by mu lépe na normální škole, ač by vše třeba zvládal se špatnými známkami, něco by se tam přeci jen naučil.
Podle mě není dobré dys... separovat, ale spíše začlenit mezi ostatní a zpočátku (1. - 3. třída) se jim specielně věnovat.
Můj táta (ředitel a učitel na střední odborné škole) je již alergický na výmluvy některých žáků: "Ale já jsem přece dys...". Sám je také dys..., na základní škole měl samé čtyřky, ale nakonec vystudoval VŠ s červeným diplomem (a nebyl to "pedák").
Myslím, že není vhodné děti dys... neznámkovat v příslušných předmětech (mohli by mít třeba upravené známkování), jinak si zvyknou se na dys... vymlouvat. Slovní hodnocení podle mne příliž nemotivuje jako hrozba špatné známky (učit se pro sebe zvládnou možná někteří SŠ a VŠ, ale jinak většina dětí se učí jen pro pěkné známky a kvůli rodičům).
 Federika 


Re: Re: Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(12.1.2005 10:55:37)
"většina dětí se stejně učí jen pro pěkné známky a kvůli rodičům"-tak to je přesně to mínus našeho školství. Tak by to vůbec nemělo být a už vůbec ne na prvnímstupni, kdy mají děti ještě v sobě přirozenou touhu něco se naučit a kdy se nechají motivovat dobrým učitelem i jinými způsoby než známkou. Sama hledám pro synu dobrou školu, kde tuto přirozenou touhu v dětech nepotlačujou, naopak všemožně podporujou jejich nadšení něco se dozvědět, mají na děti čas, využívají různé formy odměn-razítka, hvězdičky, samolepky a neznechucují jim školu špatnými známkami. Určitě budu chtít minimálně v prvních ročnících slovní hodnocení.Znám kolem sebe spoustu dětí, které po několika týdnech ve škole opustilo prvotní nadšení a najednou přestaly mít chuť i číst. A naopak případy, kdy děti ve škole úplně rozkvetou, těší se každý den, co bude zase nového, nemají strach z nějakých známek a přesto se snaží o nejlepší výkon.
 Pavla Danová,15.letý syn 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(12.1.2005 20:23:24)
AHOJ FEDERIKO!pŘEJU TI,AŤ SE TI PODAŘÍ NAJÍT ŠKOLU,KTERÁ TVÉHO SYNA NĚCO NAUČÍ.v TÉTO DOBĚ JE TO NĚKDY MOC TĚŽKÉ.jE JEN MÁLO UČITELŮ,KTEŘÍ SE PRO ŽÁKY ROZDAJÍ.MYSLÍM,ŽE VELKOU ROLI HRAJÍ BOHUŽEL FINANCE,JEN TO JE HNACÍ MOTOR.Kdyby jsem si byla jistá,že vše bude jak má být,zaplatím cokoliv.
 Bohunka 
  • 

Re: Re: Z dyslektické třídy na....... 

(16.9.2005 17:36:26)
Ahoj Evo,

nebuď bezradná, všechno se dá zvládnout. Já se již několik let zabývám kineziologií, a musím říct, že mám velmi dobré výsledky s hyperaktivníma dětma, dyslexií i dysgrafií. Jestli chceš, tak napiš. Hodně štěstí Tobě i dětem přeje Bohunka
 Alafabet 
  • 

poradna 

(29.6.2012 11:35:58)
Dobrý den,
provozujeme online poradnu, která se zaměřuje na problematiku SPUCH u dětí. Poradna funguje zdarma 24hodin denně a najdete ji na adrese http://poradna.alfabet.cz. Mohou se na náš obrátit rodiče dětí se SPUCH, učitelé a další lidé, které zajímá tato problematika.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.