| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učení - mučení

 Celkem 81 názorů.
 Evča, kluci 90+96 


Co mi to jen připomíná? :-)) 

(27.4.2009 9:27:12)
Mateřídouško, upřímně jsem se zasmála takovým tím hořkým soucitným smíchem matky, která zažívá něco podobného. Můj mladší syn má dodnes přístup velmi podobný tvému Toníkovi, a to je už v 7.třídě :-(

Zatím jsem nepřišla na nic, co by OPRAVDU zabralo. Neporadili nám ani v poradně, resp. neřekli nic, co bychom už dávno nezkoušeli - a co stejně nezabírá. Chce to asi "jen" nadlidskou trpělivost a nekonečné množství času... ale kde na to furt brát sílu a čas, když jsem jediný živitel rodiny a jsem jen člověk s omezenými silami...
 mamula 


Re: Co mi to jen připomíná? :-)) 

(28.4.2009 16:14:58)
Tak jsem se taky zasmála známé věci, jako kdyby to bylo u nás. S tím rozdílem, že nás je trochu víc, všechny děti nejsou biologické, ale odpoledne bez sáhodlouhé přípravy do školy jedné po druhé neznám. A to jsou naša holky podstatně starší, jedna v osmičce, ale do hlavy jí to ne a ne naskákat, dvě na učilišti, a tam to jde taky zhuta, ale musíme vydržet, ať mají aspoň ten výučák...~;)Doma mám vlastně takovou druhou směnu coby speciální pedagog. Ve čtyři přijdu ze školy a do sedmi, někdy i déle mám o zábavu postaráno. Mezi tím sice stihnu aspoň dvakrát týdně udělat teplou večeři, ale to závisí na množství přípravy na druh den. Naštěstí mi zatím slouží nervy, i kdž někdy dostávají zabrat~:-D. No co se dá dělat, učení je holt mučení~y~
 Natanela 


Máme to podobně. 

(27.4.2009 9:35:32)
Mateřídouško, tak ta škola nás zatím čeká s naší slečnou(v PP), ale co se týká bio dětí o škole jsem ani nevěděla, podepisovala jsem pouze tu žákovskou a domácí úkoly, které mi byly předložené~b~
Od září nám nasatane asi taky boj o každou novou vědomost. Zatím ještě docházíme ke speciální pedagožce, která se nám pokouší pomoci s určitými problémy Klárky, aby ta škola byla pro ní co nejmenší stres. Tak věřím, že to zvládneme co nejlépe.

Tak přeji vaší rodince hodně pevných nervů a školních úspechů:-)~;)

 Betina 


ano, taky znám 

(27.4.2009 12:20:45)
velmi podobné rozhovory uprostřed psaní do písanky,
"mami hele venku lítá kosák"

"jo ale ty si dopiš tu větu a nevšímej si ho"

"a mami víš, jak jsem ti říkal o Natále, tak dneska mi řekla,že
mi pučí zmizík jedině, když já jí ořežu tužky, ta je viď"

" piš zlato, piš"

!a mami.....!

V pátek v družině zkroušený pohled a na můj dotaz, co se stalo odpověď:

"mami já jsem dneska úplně zapomněl, že na začátku věty se píšou velký písmena a tak se ani neptej, co mám z diktátu"

a tak jsem radši neptala, hlavně že ho máme a je takovej, jakej je,
naše řehtadlo, pořád dobře naladěný, živý a veselý

Ale taky nemůžu říct, že bych o škole nevěděla a i já mám pocit, že na těch jedničkách a dvojkách mám svůj podíl :-))

 ŠarkaM 
  • 

Re: ano, taky znám 

(27.4.2009 12:25:27)
NO me rikala ucitelka, ze ostatni deti si pisou ukoly samy bez vyzvani, bez asistence rodicu-druha trida. jestli me neco detpa, tak je to tem kazdodenni boj- pis ukol-- ale u nas se po vydani prokazu pis ukol jidlo nevydava, mela si vzpomenout driv
 Katka,kluci 6 a 10 
  • 

Re: ano, taky znám 

(27.4.2009 13:16:39)
Tak tady si dovolím polemizovat: ostudu bych měla tak maximálně já na schůzce ve škole, kdyby kluk nenosil úkoly. Jemu by to bylo upřímně šumák. V to jsou holky fakt jiné (mě když ve škole pí. uč. pokárala, měla jsem zkažený den a večer plakala do polštáře...). Ovšem syn ? Ani omylem ! Má jiné priority.
 Margaret 


Re: ano, taky znám 

(27.4.2009 13:51:58)
Danielo, bohužel pokud to nepoznáš v praxi, tak nepochopíš, že u kluků (asi jen některých, ale můj mezi ně bohužel patří) to takhle nefunguje, ostuda je jim i pr... My teda nemáme problém s bezchybností úkolů, ale on si prostě postaví hlavu a bude mi tvrdit, že úkol žádný nemá. Prostě se mu nechce ho dělat a že ho zítra ve škole nebude mít, to fakt neřeší ~:( pro něj je důležitý co je TEĎ
 Betina 


Re: ano, taky znám 

(27.4.2009 14:16:47)
ale Danielo on si dělá úkol sám, já jen tak trochu
zasahaju, aby ho nepsal třeba dvě hodiny, taky máme jiné aktivity
a taky ho musím podepsat, takže u toho tak trochu být musím, a nepřijde mi to u druháčka zase tak moc divné
předpokládám, že např. v šesté třídě už se opravdu nebudu starat, co má za úkol - i když - když bude chtít pomoct, tak proč ne, nevidím na tom nic hrozného
 Elišáka 
  • 

Re: ano, taky znám 

(27.4.2009 19:57:18)
Tak s tímto bych tedy nepochodila. Mám holku a za odpoledne jí řeknu xkrát, že má jít udělat domácí úkol. Nakonec ji musím donutit. Taky jsem zkoušela ji nechat, ať má ostudu. Ona přesto úkol sama neudělá. Bude brečet, že má ostudu a nemá úkol, ale udělat ho nepůjde, protože jí to nebaví a nechce se jí. Takže i u holek to tak je.
 Dobra1 


Televize 

(27.4.2009 12:27:56)
No, me to sice ceka az za dlouo, ale docela me zarazila jedna vec. To, jak malemu prochazeji jeho vymluvy.
Ja bych jednoznacne zavrela tv tak, aby se k ni nemohl dostat pred udelanim ukolu (osobne jsem proti tomu, aby meli deti tv v pokojicku, ale to je vec kadeho). To same se svadcinou- nevzal sis budes mit hlad - a s ponozkami- mels dost casu se na uceni v tomto smyalu nachystat.
Na tvem miste bych si vzala syna stranou a vysvetlila mu, ze odted zadne vymluvy neprijimam. Ma cas 20 min. na nachystani, tj. svacina, vycurat, pohodlne obleceni,.. a pak uz od stolu nevstane, dokud neskonci. Bude to hodne narocne, ale kdyz vydrzis a syn uvidi, ze pravidla mu nedovolis porusit, nakonec se prizpusobi. Dulezite ale bude vytrvat s pevnymi nervy. Pri protestech a bojkotu navic prijde i o dalsi veci, ktere by prirozene nasledovaly- vecernicek, vecere,... Proste vsechno, dokud nesplni ukol. Par dni urcite bude protestovat, vztekat se,... ale kdyz mu pokazde v klidu pripomenes, ze je vse jen na nem, nakonec se prizpusobi. To hlavni je predat zodpovednost, kterou ted za vypracovani jeho ukolu mas ty, na nej.
 Barča, 2kluci 
  • 

Re: Televize 

(27.4.2009 13:52:39)
Ono je to trošinku složitější. U staršího syna jsem od druhé třídy skoro o škole nevěděla a měl samé jedničky. U mladšího je to trošinku horor. On je ve třetí třídě a u úloh musím asistovat, protože má LMD a on když "vypne" tak má prostě vypnuto a nikdo s ním nehne. Nahnat ho k úlohám je tak trošinku nadlidský úkol. Přitom se doma neučíme, protože po napsání úkolů jeho míra soustředění je nulová a to má také samé jedničky. Ten rozhovor v článku, jako by byl odposlouchán u nás doma.
 Vendy 
  • 

Re: Televize 

(28.4.2009 10:13:44)
Barčo,
není to úplně k tématu. Mám syna také s LMD. Chci se zeptat, jaký byl nástup do školy, jestli jste s ním někam chodili, aby se mu nástup do školy ulehčil. Skoro všude se píše, že děti s LMD budou mít nějaké to "dys" (lexie, grafie ...). Jak to je u vás? Děkuju
 Lavina 
  • 

Re: Televize 

(27.4.2009 14:32:57)
Má pravdu. Když má dítě TV v pokojíčku a k ní volný přístup, dá se logicky čekat, že před úkoly dá přednost příjemnější činnosti (sledování TV). A rozesmály mě ty ponožky... že si uvědomí propocené ponožky až když má dělat úkoly... to bych ho hnala... když mu to nevadilo do té doby, proč by mělo v době psaní úloh???
 Zuzuk 


Re: Televize 

(27.4.2009 15:33:39)
Napsala jksi to dokonale... lépe bych to nesvedla chyba není v chlapci opravdu je v rodiči~R^
 Evka  
  • 

Re: Televize 

(27.4.2009 16:09:49)
Mne zase zaráží, kolik úkolů těm prvňákům, druhákům a třeťákům učitelé nakládají. Nic je to nenaučí, jen je (a potažmo i rodiče) otráví. Druhý stupeň a gympl, je něco jiného, tam jim je třeba pěkně naložit na hřbet. Tihle mrňusi ale mají plné brejle toho soustředění se ve škole. Ach, to české školství ;-((
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Televize 

(27.4.2009 19:44:39)
Tak opět mne dokáže nadzvednout ze židle názor někoho, kdo o tom asi nic moc ví... Já mám doma synáčka který je úúúplně přesně jako v článku.
Prostě bramborák je moc bramborovej a kyselo je moc kyselé... Ani já ani manžel jsme se nesnažili, abychom ho takto vychovali, prostě je to taková povaha. Holky, přijeďte to tedy vysvětlit mému synovi a mě ukázat, jak to dělám špatně..... Je prosě fakt, že když máte dvě děti, tak nikdy nemůžete mít na očích obě, leda, že bychom doma zavedli klecová lůžka. Specielně dneska, když manžel synovi za špatné chování zakázal hru na pc, samozřejmě, že nám po obědě k tomu pc nepozorovaně utek. Já krmila druhé dítě, manžel myčku a řešili jsme důležitou věc, po chvíli jsme si uvědomili, že nám kluk zmizel z očí... Kam jinam, do pracovny... A proč jí nemám zamknutou, protože do ní lezu asi padesátkrát denne a musela bych i vyndavat klíč ze zámku (pětileté dítě už si odemkne) a to bych se opravdu picla, pokaždé, když jdu do pracovny šátrat nejdřív někam na skříň a pak odemykat, zamykat, umísťovat klíč někam vysoko...
 Lendula 
  • 

Odpojit PC šťávu? 

(27.4.2009 21:03:27)
A co takhle vytáhnout počítač ze zdi??? Nebo nějaký přívodní kabel?
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odpojit PC šťávu? 

(27.4.2009 22:40:03)
Notebooku stejně ještě nějaká šťáva vydrží cca 3 hodinky... Ale dobrý nápad.... Díky :)
 Petra 
  • 

Re: Televize 

(27.4.2009 21:57:52)
Jo, taky miluju maminky, které vědí všechno nejlíp... Kéž by si aspoň jeden týden vyzkoušely, co je to mít dítě s LMD. Ty příšerné výkyvy! Pár dní jde, a pak je naprosto a totálně mimo... taky jsem měla dojem, že ten článek je o Kryštofovi. Chodí do montessori školy, nemusí sedět 45 minut v lavici, často mění činnost, pracuje ve skupince, s pomůckou, na koberci, má úlevy kvůli dysgrafii, dostává slovní hodnocení, má velmi chápavou paní učitelku, ale všechno kolem školy mi stejně připadá jako očistec. Takhle aspoň vím, že v tom nejsem sama.
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Televize 

(27.4.2009 22:52:07)
Tak náš Ondrášek je jen předškolák , ale vzhledem k tomu, že od mala nesnáší malování, takže má ztuhlé zápěstí, jeho odpor k jakékoliv činnosti s pastelkami i nadále pokračuje, tak se mooooc těším na školu. Do školky nechodí, protože u nás se tam dostane až jako předškolák, nemá jinak šanci, poněvadž jsem na rd s druhým dítkem... No, k tomu nemám jiných slov, než, že bude hůř... A vůbec nekomentuji to, že je to opravdu povaha hroozitánská. Náš Ondra opravdu kopíruje Trautenbergovo: Bramborák je moc bramborovej, kyselo moc kyselé....
 Magnolya 
  • 

Re: Televize 

(28.4.2009 11:51:41)
Stačí nastavit heslo na účet a při odchodu od počítače zmáčknout windowsí klávesu a "L". Pokud nemáš doma hackra, tak se tam prostě nedostane :-)
 Dobra1 


Re: Televize 

(28.4.2009 15:13:58)
Nemluvim o necen, o cem nemam ani "sajn". Chapu, ze nekterym detem musis pri uceni sedet za zadkem, jinak se nesoustredi, a k samostatnosti je nutne je vest postupne prodluzovanim doby, kdy to zvladnou sami.
Ja se vyjadrovala k unikum, ktere maminka-autorka svemu synovi dovoluje.
Deti se nauci velmi rychle takove moznosti vyuzivat, coz je jeste vic rozptyluje a soustredeni je pak o to tezsi.

I kdyz mam male deti, zkusenosti mam. Napr. kdyz starsi dcera v 1,5 roce zacala chodit na nocnik, tak behem 2 tydnu objevila, ze kdyz rekne "kakat", tak muze prerusit to, co dela, a jit. Zacala toho vyuzivat, takze napr. pri uklizeni stravila polovinu casu na nocniku a pritom ze sebe tak maximalne vynutila par kapek. Tak jsme se rozhodli, ze dokud se nevyprazdni, nevstane z nocniku, a pak se okamzite vrati k rozdelane cinnosti, za cimz obvykle okamzite nasledovalo dalsi "kakat", jen aby se tomu mohla vyhnout. Poprve takhle stravila na nocniku vic nez 4 hodiny v kuse, bez hracek, s muzem jsme se u ni stridali. Pak to zkusila uz jen jednou, vydrzela asi pul hodiny, od te doby chodila na nocnik, kdyz se ji opravdu chtelo. Takovych prikladu mam od te doby vic.
 petra,2 děti 
  • 

Re: Televize 

(28.4.2009 16:50:44)
To nemyslíš vážně, 4 hodiny na nočníku. Tak to je hodně blízko týrání.
 Dobra1 


Re: Televize 

(29.4.2009 14:22:17)
Samozrejme s prestavkama. Kdyz chtela vstat, mohla, ale s tim, ze se okamzite vrati k tomu, od ceho utekla. Takze v zapeti se znovu ozvalo "kakat" a sla si znovu sama sednout. Trvalo ji 4 hodiny, nez byla ochotna vymenit nocnik za uklizeni veci, ktere roztahala (samozrejme s dopomoci, v jejim veku). Proste si sama vyzkousela, ze se ji tento typ uniku nevyplati.
 Radka, 4/06 a 12/07 
  • 

Re: Televize 

(27.4.2009 22:04:27)
Souhlsím, holky jsou sice ještě malé, ale něco podobného jsem už ted zavedla u starší dcery, když si čteme, stříháme, malujeme.... nechávám výběr činnosti na ní, ale pak se jí musí věnovat aspon půl hodinky... jsou jí čerstvě 3 roky, tak zas jí ještě nechci znechutit. S TV do pokojíčku taky nesouhlasím
 Líza 


Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 13:33:10)
Vím, že je to těžké, ale jak už psala dobri, je potřeba, aby dítě pochopilo, že škola je jeho starost. A zároveň, že škola je na prvním místě. Jistou míru pomoci asi některé děti potřebují - některé taky skoro ne; ale o to nejde. Přijde mi, že u vás jste daleko za tou hranicí. O školu se staráš ty a manžel - něco máte špatně nastaveno.
 Ekaterina 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 13:39:55)
U starších dětí toto jistě platí. Ale až od věku, kdy je s to pochopit, že se učí pro sebe a ne pro rodiče. Ale třeba od prvňáka bych takovou uvědomělost ještě neočekávala.
 Ekaterina 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 13:40:32)
U starších dětí toto jistě platí. Ale až od věku, kdy je s to pochopit, že se učí pro sebe a ne pro rodiče. Ale třeba od prvňáka bych takovou uvědomělost ještě neočekávala.
 Líza 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 13:44:13)
Ale téhle odpovědnosti ho přece musíš od prvního dne školy učit ty jako matka. Mám čtvrťačku a prvňačku a i když zkoušejí leccos a úkoly jsou pro ně otrava a opruz, tak je jim jasné, že škola je prostě jejich starost, a že ony budou mít problém, pokud na školu budou kašlat. A to ta mladší rozhodně není typ, kterýmu by šlo všechno samo a jistou pomoc potřebuje - ale jen pomoc, nic víc.
Je to jenom o tom, jak nastavíme pravidla.
Napadá mě analogie - dva přístupy k tomu, když dítě nejí. Jedna matka nad tím mávne rukou a odnese talíř, jednou, podruhé, potřetí, dokud se dítě nenaučí, že kdo se nenají, má hlad a bolí ho břicho, tak je rozumnější se najíst. Druhá u něj sedí, prosí, hrozí, za maminku, za tatínka... a bude tak u něj sedět už navěky.
Podobné mi to přijde s tou školou. Pokud nastavím systém tak, že může fungovat jen dokud sedím dítěti přímo za zadkem, budu tam muset sedět furt.
 dadlenka 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 15:23:42)
pravda, pravda:-) navíc my s manželem patříme mezi líné rodiče, takže vrcholem naší úkolové politiky je vyposlechnutí čtení ze slabikáře (což je týrání) a podepsání úkolů. Ve škole je zatím ten ambicióznější ze synků, který již v první třídě počítá s kariérou vědce ~:-D až za tři roky nastoupí naše flegma, uvidíme, kam se naše předsevzetí posunou, jestli zvládneme podporovat kariéru "já jsem se pro práci nenarodil" ~z~
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:21:32)
Mám to naštěstí taktéž...poslechnu čtení ze slabikáře....popepíšu úkoly..žákajdu a jednou týdně čtvrťákovi asi 10 sešitů co jsou přes týden ve škole(a úča nám je posílá,aby jsme se taky pokochali), případně písemnky,aby jsme se nedivili za co mají ty známky.....
Občas nadiktuju diktát....občas dám něco vyplnit I/Y a spočítat matiku...překontroluju a vypustím....

...nechápu jak to...mám dva kluky a tady čtu, že mají školu na háku...a je jim vše šumák. Tak to doma nemám asi ty vyjímky co potvrzují ty pravidla....
starší je smutnej i za dvojku.....a všechno chce mít perfektní.....
Mladší je snad ještě horší......nebo se mi to zatím tak jeví.....něco co potřebuje na čtvrtek chce mít ve škole už v pondělí~d~
 Martina, 2 kluci 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 15:54:31)
Kdesi jsem slyšela, že pokud se rodič vynasnaží naučit dítě systém první půlrok ve škole, čekají ho pak zlaté časy :-)
My to tak zkusili a máme klid - syn ve třetí ví, že je čas na práci, kdy nemá šanci jíst, pít, chodit na záchod, pokukovat z okna...žádala jsem to po něm nekompromisně. Všechno ostatní kromě práce do školy mohl udělat předtím nebo potom...ví to, dodržuje to. Úkoly do školy při soustředěné práci zaberou max. 20 min., to vydrží každý. Syn je jinak hodně nesoustředěný, odbíhavý, přelétavý, ale tohle se naučil jako malá opička ~;)Pokud by mi zmizel na Tv, následuje trest - nějaká nepopulární činnost navíc - např. vyklízení myčky i mimo pořadník.
Sledovala jsem ho fakt jen první rok, teď už jen podepisuju a mám klid.
 sovice 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:04:29)
Úkoly do školy mohou i při velmi soustředěné práci zabrat hodinu, není dítě jako dítě.

Ale s heslem "teď se dělají úkoly a nic jiného" velice souhlasím. Těm, co jim to prostě trvá dlouho, je třeba dávat plánované přestávky, ne nechat je odbíhat.

Teoretizuje se mi to ale hezky, když moje děti patří k těm, co úkol nadrásají za 10 minut. (Jakékoliv pokusy přimět je k pomalejší a pečlivější práci selhaly. Ale porovnávala jsem jejich čmáranice s čmáranicemi spolužáků a usoudila jsem, že výsledek je průměrně děsivý, tudíž není proč dítě terorizovat.)
 Martina, 2 kluci 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:24:50)
Hodina mi přijde moc...když teda netrvám na krasopisu, super úpravě a mám dítě na prvním stupni. Syn píše jako prase v porovnání se spolužáky, ale je to maximum, co se sebe vydá...takže jsem spokojená a víc nežádám. Je fakt, že do práce do školy jsem nepočítala nikdy čtení - četl nám v posteli, takže by to asi tu hodinu i dalo:-)
Ještě mě napadá, že každý dítě má jinak denní režim - někdo je rád, když si odbyde úkoly ihned po škole, někdo se radši předtím trochu "vybije" lítáním a hraním...to chce taky vykoumat, jak tomá zrovna to moje ~;)
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:27:46)
Hodinu?~d~co celou dobu dělají?

Teda naše úkoly dnes......Luk nic..byli v bazénu nic ani neměli...
A DAn četl ve slabikáři...cca 10minut.
Podepsala jsem jim slet čarodek ve škole....a poslala jsem je jezdit na kolo.....

Hodinu nepíšou ani to co jim o pršavím víkendu jsem schopná napařit já z domacího procvičování....to jedeme na dvojstránky........
 maja 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:28:34)
Každému kdo napsal , že jeho děti, dítě píšou úkoly samy a bez nucení, že se jim podařilo nastavit režim , aby děcka úkoly psaly samy,tak těm všem přeji, aby si uvědomili, že měli velkou porci školního štěstí. Trochu je to totiž taky o těch dětech. Některé dítě prostě úkol samo ( na 1. stupni...dál moje vyhlídky zatím nesahají) psát nebude. A nebude ho psát v klidu ani s vámi. Můžete nastavovat co chcete, žadonit, prosit, být přísná a zásadová...prostě vyzkoušet vše a stejně bude dítě radši 2 hodiny řvát u stolu a slintat si nudle do sešitu . ( Náš kluk je dokonce schopnej vzteky zlomit pero...). Pokud bych ho nechala napsat úkol samotného, tak se druhý den od p. uč dozvím,že "tys ho dělal sám, viď. Máš to špatně ...znova."( to se skutečně stalo a ne jednou) A pokud zodpovědnost za úkol přenesu na něj, tak se na něj vykašle , ale druhý den ráno před odchodem do školy si zaručeně vzpomene a vytvoří doma peklo...jako , že by ho chtěl psát ráno ( během chvíle mezi čištěním zubů a oblíkáním se ).
I když se považuji za rodiče , který necukne a pokud dítě začne s úkolem tak nepovolí a úkol se musí dokončit, můžu říct , že 2,5 roku dělání domácích úkolů (1.,2., kus třetí ...pak se to zlepšilo , výkyv jen občas) se ze mě stala málem psychická domácoúkolová troska s tikem v oku a každý den , kdy nebyl úkol mi byl svátkem.
A takovéto ...nestihl ve vyučování, dodělat doma...tak to úplně miluju. ( můžu porovnat holky a kluky...dcera tak do 3. třídy taky dělat nechtěla, pak najednou jí začalo vadit co na to holky ve třídě a teď dů dělá sama..5 tř.)
Televize v pokojíčku? Jsem proti.
Povolit odbíhání a výmysly u dů? Jsem proti.
Ale je to řev, řev , řev....občas si říkám, že by to chtělo linku pro rodiče v tísni.
K těm matkám co přesvědčují děti na jídlo....ten náš by radši umřel hlady než by jedl co my chceme. Asi necítí vůbec hlad, protože po nějaké době chodí a říká : bolí mě břicho a já na to "nemáš hlad" ...nemám.


 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 16:54:17)
No jistě jsme si toho vědoma,ale třeba to jaký mají úkol si pamatovat třeba mi pomohli si na to zvykat už úči ve školce...jednou cca za 14dní jim nechali něco donýst.....a teprve po týdnu to psali na nástěnku....pro rodiče dětí co to zapomněli do 5 minut.....
A třeba obě děti chodili na LOGO starší 5let a mladší rok a to bylo taky takový učení..takže oni byli zvyklý se učit denně pár minut od 3-4let.....takže teĎ jim to podle mě nepříjde.....
 maja 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 17:27:51)
přepis čtecího dů, jak u nás dnes probíhal:
četlo se : šla kočičika k muzice, ztratila tam střevíce, kocourek je našel, dostal z toho kašel
máma : tak čti
kluk: co je tohle za písmeno?
máma: to je š
kluk: šla ....dneska lukáš ve škole říkal, že ...
máma: nemluv a čti
kluk: koč...paní učitelka říkala, že když nevím co to je za písmeno, že se mám podívat na nástěnku
máma:tak jo, čti už
kluk: kočička ...jéžiš, pamatuješ se jak jsme šli s terezou a jak na nás vlítla ta kočka, to jsem se fakt bál
máma: pamatuju, taky jsem se lekla...čti
kluk: k muzice, co je tohle za písmeno...víš mě to je stejně na prd se koukat na tu nástěnku, já to nepoznám
máma: to je z ...zt
kluk: ztrati.... víš, já když to nevím, tak se zeptám holky co sedí vedle mě a ona mi to tam napíše
máma: no ale to se nesmí
kluk: já vím , ale p.učitelka to nepozná
máma: tak jo, tak už čti
kluk: ztratila tam...co je tohle?
máma: to jsou mašle( jsou tam obrázky v čítance a tam střevíce s mašlema)
kluk: jsem si to myslel, vypadá to jako motýli viď
máma: jasně, čti dál
kluk: střevíce....jsou pěkný, fakt
máma: čti tady
kluk: jé hele, tady je míň řádků než nahoře, můžeme číst o jeden řádek míň, vidíš tady jich je 5 a tady 4 tak to je o jeden míň
máma: ano máš pravdu, ale už čti
kluk: kocourek....to bylo fakt strašný jak na nás vlítla ta kočka
kluk: je našel atd atd

Taky takhle může vypadat dělání dů....to by dítě samo nepřečetlo.
A ještě se to mají naučit na zpaměť...pro někoho brnkačka pro někoho horor.

 dadlenka 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 17:54:17)
no možná, že by se na to sám lépe soustředil, možná je to takový ten bavící typ, když je s někým, má pocit, že musí ostatní bavit.
 Martina, 2 kluci 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 19:40:20)
Majo, co takhle odbočovací proslovy a otázky z jeho strany ignorovat? Nepomohlo by to? Popř. být hodná, když spolupracuje, být nepříjemná, když nespolupracuje.
Lída měla pravdu s tím tréninkem z MŠ - občas něco přinést, občas zapamatovat, chodil i na logopedii=denně 3-5 min procvičoval - zvykl si, že musí něco dělat bez řečí...nejdřív u toho mohutně slzel, pak si za pár měsíců spočítal, že slzení trvá 5x déle než samotné procvičení a zanechal scének. Je fakt, že jsem u toho rostla do výšky a říkala tomu otročina:-)
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 6:23:49)
No joooooooooooooo tohle já znám taky 3letý Luk dělal u LOGO úkolů občas to samé,ale velmi brzy zjistil, že u toho bude 2x tak dlouho tak toho nechal....jak vidím LOGOpéče o dítě byla i k něčemu jinýmu než naučit mluvit....,ale i k tomu naučit se 10-15minut soustředit a pak mít klid.

tAKŽE VE ŠKOLE HO TO ANI NENAPADNE.....TO JE O TOM PŘÍSTUPU....JÁM UMÍM velmi dobře dělat hluchýho..a všechno co by mi vyprávěl, bych nechtěla slyšet dokud to nepřečte.....nebo bych s ním pokecala před úkolama.....
 maja 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 8:49:17)
Mě by teda fakt zajímalo jak se v praxi ignorují nebo se nereagujue na průpovídky dítěte při dělání úkolu....to se má člověk na něj koukat a mlčet? No to by dopadlo, to bysme to nepřečetli nikdy.

K tomu nácviku ze školky...my máme za sebou nácvik ze školky ,logopedii, nácvik ze speciálního cvičení ( 1,5 roku intenzivní denní práce) a stejně to vypadá jak to vypadá. Nebo si snad někdo myslí, že rodiče dítěte , které se takhle chová u úkolu ( nebo ve škole) jsou z toho nadšení a nic nedělají s tím, že by to chtěli jinak ? Je to přesně o tom, kdo nezažil nepochopí. A uvědomte si , že to chce ještě jednu "věc" ...a to spolupracující paní učitelku. Pokud narazíte na nějakou, která vám kvůli každé kravině něchá úkol předělat nebo mu ve škole řekne , protože sama neví co s ním: to uděláš doma tak jste dvojnásob v pytli.
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 15:27:47)
Tak já nevím...napíšu co jsem dělala s Lukem.....když mi takhle mlel místo,aby opakoval(ačkoliv před tím jsem si s ním třeba hodinu popovídala)..tak jsem mu místo odpovědi řekla...tak hele Luky...buď budeš opakovat hned..nebo tu budeš 2x tak dlouho...on neposlechl..já říkala pořád to svoje a pak tam byl místo 10minut 20 a jelikož jsem měla nataženou minutku viděl, že jsem to posunula a mohl se vztekat jak chtěl bylo mi to jedno.....(neb jsem si tam občas u LOGOpedky připadala blbě tak měl smůlu)...

Ale nevím co bych dělala,aby četl...
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 15:32:18)
Jo,ale já jsem pověstná mezi dětma kamarádek za tu tetu co vyžaduje všechno tak a né jinak......
A jedna kamarádka vím, vždycky říkalasynovi: já tě pošlu k tětě Lídě a dělal co měl"~t~
 Martina, 2 kluci 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 21:34:32)
Když se syn začne blbě vykecávat, ač začal dělat úkol, neodpovídám, tvářím se hnusně a stále opakuju "máš dělat xy, máš dělat xy,...". Nebavilo to ani mě, ani syna, pochopil a nedělá to. Doučuju spoustu dětí, občas se mnou někdo zkusí konverzovat "vo ptákách", hodně rychle pochopí, že doučuju a nekonverzuju. Dokonce doučuju jen, když má dítě snahu, jinak příště nemusí chodit...je to možná drsný, ale ti kluci doučováci, co vydrží, ke mně chodí docela rádi.
 Lída+2 


Re: Odměnu? Nevím. 

(29.4.2009 5:58:55)
MArtino,to jsem ráda, že nejsem krkavčice jediná...~b~
Jé jak mě tenkrát 3letý Luk točil....a udělal to párkrát...dělatto denně skončím v blázinci......a v první krásně odklusal udělat co měl,aby měl klid.....~;)

To hnusný tváření a ignorace je nejlepší......a když si vzpoměnu jak ho vždycky naprdlo , když jsem tu minutku posunula to jsem se zase bavila já~t~ do té doby se určitě bavil on.....ale já na sobě dříví štípat nenechám.....~d~

Včera jsem ještě dumala o tom čtení......mají číst 10-15minut denně(my třeba už nečtem..neb syn si čte už měsíc sám večer v posteli a čte si nahlas sám 45minut takže netřeba..).....asi bych natáhla minutku a pokud by blbnul čas bych zdvojnásobila..myslím, že by stačilo párkrát a rozmysleli si to~t~~t~ aspoň to zkusit....
 Martina, 2 kluci 


Re: Odměnu? Nevím. 

(29.4.2009 14:48:25)
Lído, jsem taky ráda, že nejsem jediná:-)
Ve škole učím děti taky tak - jsem úžasně vcítivá, ochotná cokoliv vysvětlit desetkrát, respektovat limity a schopnosti jednotlivců...ovšem jen tehdy, když ten "jednotlivec" pracuje nejusilovněji, jak může, a stejně to nechápe. Pokud se flinká, čučí do zdi a čeká, až skončí hodina, nevysvětlím mu navíc NIC, neumí to a má blbý známky. Nedělá úkol, neprocvičí si to, dostane jiný 3x delší. Většina žáků má u mě pohodu, rychle pochopili, že se mají královsky, matice rozumí, když se aspoň tváří soustředěně a zaujatě~:-D
 Magnolya 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 11:57:34)
Uf, chvilku jsem přemýšlela, co je to dů, než jsem pochopila, že to asi bude domácí Úkol, hm.
 Eliáška 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 20:10:28)
Majo, pod každou tvoji větu bych se mohla podepsat. Vystihla jsi přesně moje prožitky, a to jak s úkolama tak s jídlem. Je to tedy dobrý, nejsem na světě sama!!! Domácí úkolová troska je přesný!!!
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 22:27:42)
Tak to jsme na tom stejně... Jen pro informace, nejhorší den v mém životě byl, když mi můj strýc (esoterik, numerolog, astrolog aj...) mimochodem velice vzdělaný člověk, řekl, že můj syn má prostě do vínku dáno, že bude vždycky proti všemu, co říkáme my, rodiče... Nevěřila jsem tomu (věštil mi to, když malému byly dva roky a nebylo to oproti jiným dětem tak hrozné), ale teď, když je našemu synkovi pět let, věřííímmm... Jen máme občas s manželem na rtech pojem: Boží trest... místo vlastního jména našeho syna... No, co, musíme se s tím naučit žít. Jen tak mimochodem, náš taky řekne, že nemá hlad, i když dva dny pomalu nejí, dokonce by šel i bez bot v zimě ven, protože, když tropí scény, že se nebude obouvat, tak mu řeknu, no nic, půjdeš bos... On klidne jde..... NO COMMENT..... Kdo nezažil, neví
 Petra 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 22:45:27)
A mně zas prorokovaly učitelky ve školce, když byl Kryštof předškolák: "Když nebude chtít dělat, nedonutí ho nikdo a nic." Měly bohužel pravdu. Teď je ve druhé třídě... a povětšinou už volí pasivní odpor. Když slyší "ne" doma, dnes se většinou "jen" urazí. Do pěti let se svíjel po zemi, nepomáhalo nic. Psycholožka napsala do posudku - "prodloužené období vzdoru". Sousedka dodneška vzpomíná, jak jsem ho téměř denně táhla vřískajícího domů...
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 23:05:19)
Tak tohle nechci slyšet..... Já chci slyšet: Za pár dnů to bude lepší.......
Jen mě drží při životě, že nejsme sami. Ondra je báječnej kluk, jen, když se šprajcne, tak s ním nehne nic. Ale opravdu nic. A to bych byla ráda, kdyby se vyjádřila nějaká ta matka teoretik od "ležáka" (dítko, které nedělá větší problémy s ničím - takhle jsme to s kamarádkou, která "vlastní" o deset měsíců starší model "dítka prudiče", nazvaly). Vždycky se setkám s pohledy, které na mne valí bulvy, co že to tomu krásnému klukovi provádím, že tak řve... A my jen jdeme na každodenní procházku, nákup a můj pětiletý chlapeček řveeeee celou cestu a klade podmínky, na které nepřistoupím (jako chci čokoládu - a já ne, protože řveš a neposloucháš), takže koncert i celou cestu domů a už si naše ulice začíná pomalu zvykat... Takže to uzavřu... Jsem důsledná matka, která nepovolí, rovněž manžel a i přes toto máme uřvaného "chlapečka", který zkouší, co asi zvládneme....
 Rapiti 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 23:31:22)
Kocíku, ten popis mi trochu něco připomíná. Ale mám tříletého tvrdohlavého vzteklouna, tak to okolí ještě trochu toleruje, bude hůř. Ale dost mi pomohl nedávný kurz Respektovat a být respektován. Některé postupy mi u něj fungují. Hlavně se mi někdy podaří empaticky vystihnout, co by chtěl, a předejít tím vzteku. Ale spousta věcí mi zatím nefunguje, zvlášť, když všemu ještě nerozumí. Paní psycholožka na to měla jedinou radu: Přírodní katastrofa se musí jenom přežít. ~b~
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 8:57:59)
No, jsem zvědavá s jakou úhonou tu naší katastrofu přežijeme my :) Jinak já jsem obklopená "dětskými psychology" a vlastně nám nepomohl nikdo... Někdo tvrdí, že stačí ho ignorovat - jenže někdy to prostě nejde. Ignorace absence vůle oblékat se, obouvat si boty a jiné, když člověk potřebuje odejít k doktorovi, je nemožné...
 Misa + 2 
  • 

Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 8:05:37)
Jako bys mluvila o tom našem mladším, jak s úkolama, tak s jídlem. Co se týče úkolů, trochu jsem rezignovala. V poslední době jen podepisuju (3.tř.), ten úkol ale podle toho vypadá a tak 1x týdně mu ho učitelka nechá přepsat. Už ale odmítám sedět nad úkolama s ním, vím, že je schopen je napsat správně, hezky, ale jen když se mu chce. A čím víc na něj tlačím, tím míň se mu chce. Ostatně podobně vypadají i jeho výsledky ve škole. Když má náladu dobrou k spolupráci, přinese z pětiminutovky podtrženou jedničku a když ne, přinese čtyřku. Taky jsem se nedávno dozvěděla, že v hodinách nepracuje, když se mu nechce, tak prostě nic nedělá, učitelka s ním už nemá sílu bojovat, tak mu řekne, že to má udělat doma, domů tuto informaci nedonese a pak se mu nedodělaná práce nakupí a když jsem se to na tř. schůzce dozvěděla, týden doma dopisoval písanky. Po několika dnech skonstatoval, že to teda radši bude příště dělat ve škole. Doufám, že se poučil. Je to věčný boj, ale sedět s ním nad úkolama a denně mu kontrolovat obsah aktovky a luštit, co má mít hotové, to dělat nebudu.
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 19:46:55)
Týbrďo, předemnou, kdyby maminka pokaždé odnesla úkoly a mávla rukou, tak se prostě učit nebudu a je mi úplně fuk, že budu mít pětky a třeba dvojku z chování... Takže trošku divnej systém....
 Líza 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 21:37:30)
Odnesla úkoly a mávla rukou? Umíš číst?
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Odměnu? Nevím. 

(27.4.2009 22:36:45)
Umím číst... Právě ta analogie... S tím jídlem.... Třebas to tak nechtěla přirovnat...
MMCH. Nás naši vychovávali v duchu, udělej si sám, uč se taky sám.... Dodnes jim můj pětadvacetiletý bratr vyčítá "nezájem" (má dvě střední školy, obě nedodělal a jinak nic - bohužel, nikdo nad ním neseděl s učením, vždy to bylo, musíš sám, pochop sám...). Takže:
1. Když nemáš výše popisované dítě, které neposedí ani při jogurtu, natož při učení, tak opravdu nevíš o čem píšeš
2. Od každého to chce trochu. Myslím, že když řeknu, že tak minimálně do třetí třídy budu kontrolovat svým dětem práci do školy a organizovat jim činnost, nemůžu se považovat za špatného "otročícího" rodiče.
Já jsem třeba do sedmnácti let moc nedokázala posoudit, co je pro mne dobré... Tak to vysvětli žákovi prvního stupně...
 Líza 


Re: Odměnu? Nevím. 

(28.4.2009 6:11:22)
Kocíku, tak číst teda možná jo, ale porozumět textu asi ne.
Nepíšu, aby někdo na děti kašlal stylem udělej si sám, uč se taky sám, píšu, že děti pomoc potřebují.
Ale ten základ, to co je pod tím, to že dítě nemá ani nejmenší pocit, že škola je jeho problém, to je něco, co je nutné nastavit ze strany rodičů. A tam je strašně důležitá forma pomoci - jsou druhy pomoci, které z dítěte odpovědnost snímají a druhy pomoci, které dítěti odpovědnost dávají. Stejně jako u toho jídla.
To je celé.
 Zuzuk 


ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(27.4.2009 15:28:59)
Mám dceru v první třídě, starší je již v páté také se starám o dvě partnerovy děti které jsou v sedmé a třetí. Za dítě něco dělat??? to ne... i ty ne moje děti pochopily, že teta to myslí vážně , když příjdou ze školy na prvním místě jsou úkoly, učení a poté povinnosti a zábava. nikdy jinak, moje malá prvnačka nevidí problém s tím , že má jít po škole domů a udělat si úkol a to je zatížena AD - HD + motorické centrum mozku je z části nefunkční. Když jsem odcházela z porodnice bylo mi řečeno "Vaše dítě nebude chodit, mluvit.... " Maminky chce to jen trpělivost a důslednost.
Je to prostě o výchově a vysvětlení co je v životě důležité uspořádání priorit a odbíhání od školních věcí no to je snad chyba důslednosti výchovy...
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(27.4.2009 22:58:43)
Moc krásně vypsané AD HA a jiné.. Můj syn nemá potvrzeno nic, ale je to beran na entou a s tím nic neudělám ani jako přísná matka... Každý den odcházíme ven s řevem jak lev: Jááááá neeeechciiii jííít veeeen, jááá chcííí býýýt dooomááá a světe div se, vydrží mu to celou cestu ven, pobyt v různých obchodech a celoooouuu už dlouuuhouuu cestu domů... Je mu pět let a prostě je takový... Pozn. Vyzkoušeli jsme kde, co (studená sprcha, na zadek, klidně jsme ho odvedli i bez bot.... atd atd atd a prostě je to stejné pořááááád). Tak Pomoooooc, kdo mi na to dá radu. Když ani pedagogicko psychol. poradny nepomohly.....
 Zuzuk 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 8:31:01)
Netuším, kde je chyba, ale asi opět napíšu v nedůslednosti... ono není o vyzkoušení , je to o vydržení. AD HD a jiné jsem napsala jelikož vypisovat všechny nálezy není tzřeba a stejně kdo je z přítomných mamin zná tak aby se zorientoval... je to jednop hlavní je , že i při diagnosách, kdy dítě má být nezvladatelné se dá zvládnout trpělivostí a důsledností
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 9:00:57)
Já myslím, že my jsme důslední až až, ale prostě to s tím naším "tvrdohlavcem" nehne. Prostě ne a ne a ne... Někdy si připadám, že nedělám nic jiného, než zakazuju a dávám tresty (v podobě: jsi týden bez pohádek, bez večerníčku, bez sladkosti). On to ví, týden přežije a stejně se chová, jak se chová... Když u nás dojde i na to, že dostane přes zadek, tak jeho odpověď zní: "hi hi, stejně to nebolelo". Tak asi tak.....
 Zuzuk 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 9:08:54)
to není o zákazech či bití, jde o to, že jej musíš naučit, že se prostě nepohnete dál, dokud neudělá tebou zadanou činost. Nepodminovat ničím. Když si sedneš a budeš jen trpělivě čekat půjde to nezvyšuj hlas, klidně si vysvětluj spíš pokud tě nebude vnímat tak ten hlas sniž aby ho to nutilo tě slyšet... chce to stále mít trpělivost je fakt že i čas. Jen to nevzdat, oni si totiž broučci myslí, že když nás přečůrali jednou půjde to znovu, ale to nesmíš dovolit.
 Miri30 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 9:27:18)
Ahoj Zuzuk,
nic proti Tvým radám. Jen mluvíš podle zkušenosti se svými dětmi. Ale někdy to prostě takhle nefunguje. Bohužel.
Kocíku, chtěla jsem Tě jenom podpořit. Mám takové kvítko doma taky. Co s tím netuším. Tak jen přeji pevné nervy.
 Míša 
  • 

Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 13:44:53)
Zuzík, nejde mi nereagovat.
sice metoda na první pohled dobrá, ale jak jí mám aplikovat, když musím nejpozději v 6:50 stát na nádraží a madam se rozhodne, že si prostě tyhle boty neobuje? taky mě to štve, chtěla bych trochu výchovně působit, jenže když není čas, tak prostě není. A že se prtě chová vcelku vzorně, když je víkend a na podobné výchovné metody by byl čas je nasnadě. Už jsem i zkoušela něco ve smyslu "tak pa, budeš tu sama, ja jdu do prace" vysledkem bylo "fajn, jdu si hrat s legem" no čtařletou těžko nechám samotnou celý den.
a časová rezerva není dost možná, protože když se sekne, tak to není na 10 minut.
 Zuzuk 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 20:30:52)
promin, ale opět je to o důslednosti a trpělivosti holt vstávej dřív. Já měla 4 letou dcerku, mimino a musela je vézt k babičce ve 4,15 jsem vstávala oblíkla se, nachystala vše vzbudila dvě malé děti oblékla a šlo to v 6 jsem byla v práci
 stará Marie 


ve 4:15 vstát a v 6 v práci 

(28.4.2009 21:44:55)
Zuzuk, píšeš "oblékla jsem" - no jo, tak ono je snadnější obléknout polospící děti, než přimět dítě již již bdící (a starší navíc), aby se obléklo samo. To bych jako příklad neuváděla. A taky myslím, že radit někomu, aby si vstal o dvě tři hodiny dřív pro případ, že se dítěti nebude chtít oblékat, je úplně absurdní.
 Zuzuk 


je to na každé z nás 

(29.4.2009 8:19:15)
Mladší mimčo jsem oblékla starší Barunka se oblékla sama, ale vše měla v komínku nachystáno, nebylo na výběr. Vstát dřív neznamená o několik hodin jen tak aby jsi vše stíhala i za předpokladu, že se ti dítě šprajcne, já musela tak brzy abych stihla to mimčo dát znovu spát a Barunku taktéž...
Jak říká jeden známý psycholog "na každou věc si ten kdo nezvládá najde nějakou výmluvu, vše je řešitelné"
Přeji ti aby se ti dařilo a hezký den
 Rapiti 


Re: ČTU DOBŘE NEBO JE TO VTIP 

(28.4.2009 9:38:10)
Kocíku, četlas R a R? Možná bys tam nějaké tipy našla. U nás se situace bez trestů a zákazů zlepšila. I když chápu, že mně se to radí, protože s mýma dětma to ještě jde. ~;)
 Argema 


Krásné 

(27.4.2009 14:22:05)
Fakt krásně napsané, věřím, že to musí být hrozná zabíračka, ale kluci to určitě jednou ocení, když si představím děti, na které se v takové situaci rodiče vykašlou, tak to pak musí být něco. Přeju pevné nervy a ať vám vydrží humor, se kterým jste psala tenhle článek.
 a je to? 


Re: Krásné 

(27.4.2009 17:13:14)
pohlavím to asi nebude ~b~
moje mladší sestry byly ve škole spíš na mučení učitelů,spolužáků a následně mě doma ~a~
buď ráda,že se nemusíš trápit dvě hodiny nad tím,jak mladé vysvětlit proč 2x2 jsou 4 a ne 6 a ve slově pýcha se píše tvrdé Y ~t~
bože,jsem ráda,že to je za mnou a hooodně dlouho přede mnou ~z~
 Eliáška 
  • 

Článek mě moc potěšil :-) 

(27.4.2009 18:41:04)
Článek mě moc povzbudil. Jsem ráda, že v tom nejsem sama. Myslela jsem, že moje dítě (2. třída) má takový přístup k učení samo. Jsou to denodenní nervy. Pokaždé řešíme, kdy půjde úkol psát, kolik toho má, co má za úkol... Obvykle ji v době úkolů také popadá strašný hlad, chce se jít na záchod, musí něco dodělat.
Jsou to strašné nervy. Nejhorší byly první asi tři měsíce ve škole. Motorika na psaní byla hrozná. Ale podařilo se mi, aby dosud měla na vysvědčení jedničky. Máme slovní hodnocení a paní učitelka na jednom vízu napsala něco ve smyslu, že chválí rodiče za vzornou přípravu do vyučování. To vízo fakt psala asi pro mě, bylo to takové zadostiučinění.
Ve škole jí to asi taky moc nebaví. Donesla něco jako pětku z matiky. Počítat umí, ale jí se nechtělo, tak napsala výsledky, jaké ji zrovna napadly (bez počítání).
 Anies, syn 8,5 a dcera 12 let 


Píle se většinou vyplatí.......... 

(27.4.2009 22:02:55)
Zdravím všechny rodiče, kteří se alespoň částečně v článku poznali, a protože patřím mezi ně, tak reaguji na tento článek.
Starší dcera měla podobné problémy ale v menší míře a dnes v 6. třídě zvládá téměř vše sama nebo si přijde říct o radu. Mladší syn je ve druhé třídě a také denně bojujeme, nutno dodat, že zatím úspěšně ale někdy to dá zabrat. Vždy si říkám VYDRŽET jednou se to zlepší a bude psát úkoly sám tak jako dcera...........
 Mateřídouška 
  • 

Děkuji za reakce 

(27.4.2009 22:43:26)
Všechny vás zdravím a děkuji za reakce. Všem kdo jste na tom stejně, přeji pevné nervy (nebojte, bude líp) a vám, kdo jste na tom lépe gratuluji. Vzhledem k tomu, že články píši s mírným zpožděním, musím s radostí poznamenat, že naše situace se začíná maličko lepšit. Je to hlavně tím, že už trochu povyrostli a mohu za to také poděkovat tomuto článku. Když jsem ho četla našim klukům, strašně se u toho smáli a přiznali, že jsem to popsala přesně. Od té doby šel Toník do sebe a je to mnohem lepší.
 Kocík, syn 5 a dcera 16 měs. 


Re: Děkuji za reakce 

(27.4.2009 23:09:23)
Jejda, tak to je fajn rada. Hnedle zítra přitáhnu Ondru k pc ( i když nebudu muset tahat, bude tu od rána stát a vyžadovat hru, kterou má dovolenou na hodinu a po obědě - ale je to takový náš rituál - zkouší to každý den a bez úspěchu už minimálně půl roku), takže mu přečtu tento článek a budu čekat nějaké reakce, třeba se dočkám... Zdravím a přeji krásné léto a ať je líp (i když já v to moc už nedoufám - viz popis mého dítka v celé diskuzi)...
 babi10 


učení-mučení 

(29.4.2009 10:28:48)
Milé maminky,občas se kochám nad těmito vašimi stránkami a jsem šťastná,že ještě žije spoustu rozumných žen v této zemi.Je to skvělé,mít se s kým poradit.Když jsme s mužem vychovávali naše děti před 40 roky,tak nám radily jen naše maminky,sice upřímně,ale občas špatně.Chci vás jen povzbudit,abyste vytrvaly, z našich synů jsou teď bezvadní tátové a živitelé rodin a tyto výchovné metody jsme si se všemi 5 dětmi užili dosyta. Ale stojí to za námahu a my teď vidíme výsledky našeho manželství a výchovy a radujeme se s nimi.
 agnes, syn 11 let 
  • 

učení mučení 

(29.4.2009 11:34:48)
Jako bych četla o nás:-) Úplně totožné! Syn je hyperaktivní a má ADHD a učení je pro nás opravdu mučení...
 Hanka 
  • 

Zastávám se Maji - NENÍ TO O VÝCHOVĚ 

(2.5.2009 8:53:31)
Milé maminky co tady poučujete ostatní jak mají vychovávat dítě s poruchou pozornosti, obávám se, že vůbec nechápete o čem je řeč.
Opravdu není dítě jako dítě. Pro naprostou většinu dětí jsou úkoly a další povinnosti samozřejmě opruz, na tom nic zvláštního není. Jsou ale děti s poruchou pozornosti, kterým mozek funguje trošku jinak než většině z nás. Tj. vnímají stejně intenzivně jakékoli podněty a ty je neustále vyrušují od práce a odvádějí jejich pozornost jinam. Ony nechtějí zlobit. Ony si asi i dokážou spočítat, že když se teď budou deset minut soustředit, tak si budou moci daleko déle hrát, jenže problém je v tom, že jim to soustředění nejde. Prostě je to postižení jako každé jiné, třeba když někomu chybí noha, tak taky po něm nechcete, aby vyhrával v běhu.
Představte si to takhle - Normálně funguje mozek tak, že když začne dělat nějakou práci (např. domácí úkol) tak v mozku začne intenzivně pracovat ta část, který je na vypracování úkolu potřeba (paměť, logické myšlení, záměrná pozornost atd.) a vše ostatní se utlumí - nemyslíte na jídlo, nevnímáte zvuky okolo, nemyslíte na to co se stalo dopoledne ve škole apod. Samozřejmě někomu to jde líp někomu hůř, záleží i na únavě, ale v průměru to většina lidí zvládne. Dítě s poruchou pozornosti nic takového nedokáže. Tj. přesně jak popisovala Maja - mozek takového dítěte nedokáže nic vypnout, takže ač píše úkol, úplně stejně intenzivně vnímá třeba že mu kručí v břiše, že za oknem přeletěl pták, že máma má dnes jinou vůni, že na obrázku v čítance jsou mašle které vypadají jako motýli a kdoví co ještě. Prostě ne že nechce, ale NEDOKÁŽE tyhle věci ani na chvíli vyrušit. Nám se to stává taky, ale je to daleko slabší a dokážeme to, když chceme, odstranit. Oni jen ve zcela vzácných situacích, kdy je něco fakt strašně moc baví - třeba nějaká počítačová hra. Proto je tak milujou, protože to jsou jediné chvíle, kdy jejich mozek dokáže na chvíli vypnout. Zpravidla to bohužel není domácí úkol.

Takže jediné co může rodič dělat je mít nekonečnou trpělivost, zrušit rušivé podněty z pokoje (vypnout rádia, televize, uklidit stůl - ideální je čistý stůl, holé bílé stěny...) a i tak dítěti v hlavě ještě zbude spousta vjemů, které bude pořád registrovat mimo úkol.
Obvykle jde o diagnózu ADHD (hyperaktivita spojena s poruchou pozornosti) ale může jít i o čirou poruchu pozornosti bez hyperaktivity. Rodičovství takových dětí je o dost náročnější než jiných, tak prosím mějte pochopení. Tyto maminky jsou zákonitě daleko frustrovanější a vyčerpanější než rodiče víceméně standardních dětí. A nejlepší je, když jim to okolí ještě dává sežrat ve stylu "kdybyste vychovávali jako my, tak takové problémy nemáte..." To je fakt pěkná podpásovka!


 Terreza 


Re: Zastávám se Maji - NENÍ TO O VÝCHOVĚ 

(3.5.2009 16:26:43)
Moje starší děti jsou přesně takové "nevypínací". Je to boj. Každodenní. Teď už 4. a 6. třída. Starší dítě nemá podle ped.psych.poradny žádnou SPÚ, neurolog se ve smyslu ADHD vyjádřil, ale oficiální stanovisko nenapsal. Úkoly už dcera píše samostatně, a převážně dobře, ale ostatní příprava do školy je katastrofa. Při vyučování je duchem mimo, má jen mlhavou představu o tom, co se vlastně probíralo za učivo, takže následné zkoušení a testy jsou spíše dílem zkázy. Zavedli jsme tedy ještě večerní přezkušování, kdy před kontrolou aktovky ještě chceme, aby si přečetla v učebnici a sešitě, co posledního se probíralo a pak nám to několika vlastními slovy řekla. V pololetí měla několik čtyřek. Přitom podle hodnocení je v pásmu mírného nadprůměru. Hodně věcí dokáže odvodit, má postřeh. Ale když má vyjmenovat alespoň 3 města v Jihočeském kraji, je vedle jak ta jedle.

Se synem podobně, ten je na 1. stupni a má učitelku, která s jeho dysorthografií a počínající dysleksií dokáže pracovat, je tzv. integrován, má speciální hodnocení, takže známky nejsou ten největší malér, ale tragedie je jeho zapomínání. A to má kromě notesu "k ruce" ještě spolužačku, která na pokyn paní učitelky kontroluje, zda si synek domácí úkol zapsal! V prvním čtvrtletí - napomenutí třídního učitele. Teď, v dubnu, důtka třídního učitele. Za zapomínání. I přes večerní kontroly aktovky. Kam se poděje pravítko, které je v 18h večer v aktovce a ráno v 8h tam není?!

Na rozdíl od Mateřídoušky, která na konci roku vidí pozitivní výsledek svého snažení, my vidíme poznámky, důtky a vysvědčení, které neodpovídá námi vynaložené námaze.
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

Re: Zastávám se Maji - NENÍ TO O VÝCHOVĚ 

(4.5.2009 13:41:05)
Tak to prostě vemte jako fakt - i s těmi důtkami. Kdysui se tak sešly mé dospělé děti i s partnery při nějaké rodinné sešlosti a vyslechla jsem,jak se navzájem chlubili, kdo z nich měl více poznámek, důtek a podobně. Nejmladší dcera chytla důtku ve 2. třídě - byla tím pádem king.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.