| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak vychovat syna aneb tatínek v akci

 Celkem 34 názorů.
 babi_ 


chce mít jedničky 

(23.12.2008 10:05:33)
Tak u nás je to velmi podobné, až na to, že ten, kdo se z rodičovské dvojice zodpovědně učil, byl manžel, a já jsem sice neprolézala, ale neučila jsem se (prostě štěstí). Dcera je v kvartě na osmiletém gymnáziu, a od prvního ročníku se učí na můj vkus až příliš, a vlastně dokonce i na vkus manžela, kterému domácí příprava do školy zas tak divná nepřipadá. Snažili jsme též dceři vysvětlit, že dvojky tojky úplně stačí, a je zbytečné trávit hodiny času učením kvůli tomu, aby to byly pokud možno ty jedničky...
Je "jiná doba"? Asi, ale taky povaha. Máme ještě syna, v sekundě gymnázia s poněkud volnějším režimem, a ten se neučí skoro vůbec. Má známky velmi dobré (tedyhodnotí je procenty a slovně), ale mohly by být ještě lepší, kdyby na to občas sedl. Toho se zase snažíme přesvědčit, že návyk pravidelné přípravy se mu bude hodit, až to nepůjde "samo". Vytrvale se odmítá se učit s poukazem na dobré školní hodnocení. Ani s jedním prostě nehneme. Nezbývá než doufat, že si to sami vybojují podle svého bez zbytečných ztrát a stresů...
 Molly Weasley 
  • 

Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 10:20:39)
Moje kamarádka má 18 let, je na víceletém gymnáziu v předposledním ročníku. Vždycky měla ny vysvědčení vyznamenání, letos jí poprvé hrozila trojka - z fyziky. Kamarádka má spoustu zájmů, např. turistický kroužek, výtvarka, hudebka, jezdí o víkendu na různé akce, takže doma moc nebývá, ale přesto se vždycky stihne naučit a mít dobré známky. Její matka jí ale oznámila, že pokud bude mít na vysvědčení trojku, začne jí od nového roku tvrdý režim - zákaz kroužků, bude sedět doma a učit se.
Je to nespravedlivé, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu dělat.
 Lizzie 


Re: Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 10:49:22)
Tohle jí řekla v 18? To je absurdní. Známky jsou přeceňované. A pak to dopadá tak, že perfektní jedničkáři často končí v těžkém průměru a pokud mají doma podobný rodičovský dáreček tak ještě s psych. problémy. Chápu, že průměr je důležitý např. na medicínu, ale jinak to tak nehoří - zvlášť v době čím dál častějších přijímaček formou Scio testu.
 Katka,kluci 6 a 10 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 11:11:11)
Mě takto "dusila" moje jinak bezvadná mamka - pí. učitelka. Prostě dodnes žije v přesvědčení, že školní prospěch (jejím pohledem pokud možno samé jedničky) je nejpodstatnější věc na světě. Pamatuju si, co pro mě bylo za stres, když jsem nesla svoji první dvojku na vysvědčení. Bylo to děsný - já díky tomu možná mám vůči škole a známkám nějak "zaseknuto". Měla jsem kvůli tomu s matkou snad jediný opravdu vážný konflikt (od doby, co mám děti)- když kluk začal chodit do školy a ona na něm začala zkoušet totéž, co na mě v dětství.Musela jsem opravdu důrazně trvat na to, že mi dvojky opravdu stačí, ba že se nepo... když občas bude i něco jiného.A troufla jsem si jí říci, že jsem díky jejím nárokům ZŠ a střední školu opravdu protrpěla a že si nepřeju, aby tím procházely moje děti...No, trochu se sklidnila,ale přesto v ní zůstal pocit, že děti zanedbávám, pokud po nich nepožaduji výhradně jedničky...co nadělám...nic jiného, než prostředí školy za svůj profesní život nezažila. Možná by některé pí. uč. měly na nějakou dobu jít na praxi do skutečné firmy, fabriky.. a tak.Třeba by pak byly blíže realitě....
 Aja 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 11:59:39)
Katko, ale o nemusi byt jenom tim, ze je ucitelka. Mam oba rodice ucitele a ze znamek se u nas nestrilelo. Dvojky normalni, trojka mocne, ale nedelali z toho vedu, jen ctyrky byl problem. A nijak me nenutili do uceni, chteli samozrejme,abych se dobre ucila, ale zadny tlak na me nevyvijeli, takze na VS jsem zjistila, ze se neumim ucit....zalezi to hodne taky na povaze dotycneho jedince...
 Katka,kluci 6 a 10 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 12:05:45)
Tak to jsi měla kliku na osvícené učitele - rodiče. Já, co jsem měla příležitost bavit se s dětmi učitelek, tak jejich mamky měly opravdu sklon spíš význam známek přeceňovat.. bylo to takové to " nebudeš mi přece dělat ostudu". Já jsem školství vzala na milost až na VŠ a upřímně - když jdu dnes na rodičák a přijdu do třídy, necítím se tam vůbec dobře,je mi úzko i po těch letech.
 Winky 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(23.12.2008 14:02:28)
Moji rodiče teda nebyli učitelé, ale znala jsem dost dětí učitelek a byli to povětšinou solidní výlupci, kteří svým ne/prospěchem často a silně dráždili maminky - učitelky. Na ZŠ tedy.

Já sama na ZŠ proplula úplně bezbolestně (no, až na matiku), snad jen výtvarka mi kazila vysvědčení (a to dneska miluju ruční práce, haha), no a na střední to byl šok skok, reparát v prvním ročníku (ze psaní na stroji, a to jsem hrála na klavír, kytaru a flétnu.....) naši to teda vydýchali celkem rozumně, žádné extra zákazy neproběhly, spíš mi pomáhali abych to zvládla. No a maturita pak byla v klidu protože tam nic z těch předmětů co mi nešly nezbylo :-D

Můj manžel by klasickou střední školu asi nevychodil, ne kvůli inteligenci a učení ale kvůli rebelanství. Jeho rodiče to nějak odhalili a dali ho na uměleckou střední kde se rebelilo tak, že on tam byl spíš hodnější žák :-D no a školu si užil, maturitu udělal, pak se zklidnil a vzdělává se dál :-)

Myslím že celkově je to kapku nešťastně nastavený že ty hlavní "zkoušky" které rozhodují o dalším osudu dítka se dělají v době kdy si mladý člověk chce všechno dokazovat a být frajer, tak to někdy dopadne hůř než je nutné.
 lizzie 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(29.12.2008 19:51:04)
Aby ti učitelé neměli tak špatnou pověst ...
Mě moje matka učitelka rozhodně kvůli známkám netrápila. Zpětně si myslím, že docela dobře vyhodnotila, jaké známky asi jako dcera svých rodičů můžu mít.
Poznámka na okraj - učitelé se většinou nestávají z těch nejlepších studentů, ti jdou většinou na zajímavější/výnosnější obory :-)
 & 


Re: Nechápaví rodiče 

(29.12.2008 20:03:43)
Ja jsem taky ucitelsky dite a rodice me rozhodne kvuli znamkam nestresovali. To mam diagnostikovanou dyslexii a od treti tridy do maturity za 3 z Cj.
Mamka, ale uz pre 25 lety rikala, ze znamkovat deti na prvnim stupni je blbost.
 Míša, kluci 99, 00 
  • 

Re: Nechápaví rodiče 

(30.12.2008 0:32:16)
Tak to si taky často říkám - učitelé se většinou nestávají z těch nejlepších studentů - alespoň ne učitelé na ZŠ - ti by nemohli mít s dětmi takovou trpělivost. Tak to asi má být. Škoda ale, že pak často nemají příliš pochopení k bystřejším dětem - obzvláště na prvním stupni.
 Jana 
  • 

To je milé... 

(23.12.2008 12:03:14)
Tatínku, nezoufejte, ono se to třeba ještě podá :-) Já byla také samá jednička, než mi došlo, že když nebudu dělat vůbec nic, hůř než za tři to stejně nebude. A život je tak krásný!!! Ten bod zlomu přišel někdy v sedmnácti. Červený diplom jsem už nezískala, "černý" ale jo a k tomu jsem si parádně užila (nebo spíš zařádila). Takže všeho do času... abyste za pár let nevzpomínali... (jako - myslím - moji rodiče :-)
 Anezka73 


Re: To je milé... 

(23.12.2008 16:04:42)
Článek se mi obsahově líbí, také myslím, že známky jsou přeceňované. Byla jsem na SŠ také premiant. Díky tomu, že jsem měla výbornou pověst, profesoři si mysleli, že vždy umím, proplouvala jsem systémem známek v klidu a pohodě, ač jsem párkrát opravdu neuměla.

Bratranec všemi školami prošel s vyznamenáním, ale nic neuměl, o nic se nezajímal. Prokoukl ten systém známkování, což není nic těžkého.

Omlouvám se za rýpnutí, ale ve větě: "Ještě že není po mě" máte chybu. U novináře mne to překvapuje, i když se v tisku setkávám i s hrubými chybami.
Má tam být "mně". Dle mého jde o 6. pád.
 Hana 
  • 

Jo, jo 

(23.12.2008 19:47:27)
Ach ty známky. Myslím , že by se mělo hodnoutit pouze slovně - ale to by se muselo změnit celkové myšlení pedagogů a přístupu k žákům atd. Dám příklad u nás, tedy v ČR je samozřejmé, že si díte napíše DÚ o přestávce, děti od sebe opisují a je vše OK, ale třeba v VB děti nedají opsat úkol a navíc to řeknou učiteli. Chtějí se pochlubit vlastním výsledkem a vlastní prací a být za to ohodnocení. Slovní ohodnocení vyzdvihuje klady a v případě nedostatků potom doporučuje konkrétní nápravu. Sama jsem učitelka a chci aby se děti učily rády a pro sebe - prý jsem naivní, ještě moc mladá. No, asi budu mít problém až moje děti půjdou do školy. já ho vlastně mám už teď, stále se potýkám s přístupem lidí k dětem, hlavně tedy mým vlastním a nějak to nezvládám. Připadnou mi všichni, že jenom okřikujou, napomínají, a nenechají děti si trošku ten život užívat - to je trošku nadsázka. Ale já jsem se pořád stresovala kvůli škole, brácha na to dlabal a manžel a oba jsou dost úspěšní a průbojní - což je v dnešní době nezbytnost, ale na vízo měli stoličky.
 jana 
  • 

Re: Jo, jo 

(29.12.2008 13:55:10)
Cože? Si nedají opsat úkol? A to je jako co? Čirý individualismu, co se dneska tak krátkozrace vyzdvihuje. Kde je prostor pro pomoc, spolupráci, kamarádství? Tohle přesně produkuje postoj: nepomůžu ti, abych byl lepší. Hm, pak to takhle přesně vypadá na pracovisštích, kde je potřeba, aby lidi spolupracovali. Jenže jak by mohli, když se to nikdy nenaučili, když jde o opravdové know-how někdy, když se ve škole nedaly ani opsat úkol!
 10.5Libik12 


Re: Jo, jo 

(29.12.2008 13:57:59)
A kde je výchova k poctivosti a úctě k duševnímu vlastnictví?
Já se při testu vždycky zeptám Standy vedle na 1-2 otázky, ale ten mě zřejmě miluje tak, že se stává klidně zločincem jako jsem já:)
 Sylvie 


Re: Jo, jo 

(29.12.2008 14:25:17)
Si nedají opsat úkol? A to je jako co? Čirý individualismu, co se dneska tak krátkozrace vyzdvihuje. Kde je prostor pro pomoc, spolupráci, kamarádství?

Ale houby. Já úkoly klidně dávala opsat, ale nebylo v tom ani kamarádství, ani snaha o pomoc, ale čirý flegmatismus - já si svoje udělala a bylo mi naprosto fuk, jestli se ostatní na to vybodli a teď to dohání Když jsem chtěla pomoct kamarádovi, tak jsem si na něj udělala čas a snažila se mu vysvětlit, co nepochopil (ptž úkoly člověk neměl buď proto, že zapomněl - pak si je mohl o přestávce honem dodělat sám a nemusel opisovat, nebo že je nepochopil... anebo byl prostě lemra líná, které nestojí za to se s úkolem dělat). A spolupráce je něco úplně jiného - to je, když oba (nebo více) žáci přispějí k vyřešení daného problému. Ne, že jeden udělá a druhý opíše.



Hm, pak to takhle přesně vypadá na pracovisštích, kde je potřeba, aby lidi spolupracovali. Jenže jak by mohli, když se to nikdy nenaučili, když jde o opravdové know-how někdy, když se ve škole nedaly ani opsat úkol!

No, jestli si spolupráci na pracovišti představuješ tak, že jeden maká za všechny a ostatní se vezou, tak to jsem ráda, že nesdílíme stejné pracoviště
 luca 
  • 

pečlivci 

(23.12.2008 23:06:25)
Ze školy jsem už opravdu dlouho pryč a děti máme malé, tak by mě zajímalo, jak to dnes ve škole chodí. Ale byli jsme koncem listopadu na zápisu a zděsila jsem se, když jsem na tabuli uviděla učivo prvňáčků - po necelých 3 měsících. Starší dcerka je dost pečlivák, tak mě možná taky čeká přesvědčování, že ze známek se svět nezboří.
Já se učila docela dobře, naštěstí mě před pověstí přílišného pečliváka vždy uchránily třídní důtky za pozdní příchody.
 Andrea 
  • 

Taky jeden tatínek v akci... 

(25.12.2008 0:33:15)
Čtu si o tatínkovi v akci a nedá mi to, musím myslet na jednoho tatínka v akci, který to má mnohem těžší. Je hluchý, má tři kluky a je na ně sám, navíc mu hrozí exekuce majetku. Pokud můžete, přečtěte si jeho příběh zde:



http://burdovi.gatompark.cz/burdovi.html
 Karolina 
  • 

Gratulace 

(25.12.2008 18:23:00)
Článek je napsaný moc hezky, uznávám, odnesla jsem si z něj informaci, že existuje rodina, která funguje normálně, tatínek plus maminka plus jeden zdravý inteligentní synek s perfektním zázemím, který, světe div se, se učí a má dobré známky. Ano, skvělé, gratuluji.
 Karolína 
  • 

Gratulace 

(25.12.2008 18:34:31)
Akorát mi nedošlo, jak tatínek vychovává a jak je v akci? Možná je akční v tom, že synkovi neukázal svoje vysvědčení? Asi mám dlouhé vedení, omlouvám se, to víte, ne každému je z hůry dáno, že?
 Anezka73 


Re: Gratulace 

(26.12.2008 13:03:43)
Ano, komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí :-)
 karolína 
  • 

Re: Gratulace 

(26.12.2008 14:59:00)
Kdo by to byl řekl, že? :-))
 Zdena(5a3) 
  • 

Učitelka 

(29.12.2008 19:36:10)
Druhým rokem učím na nižším gymnáziu hlavně primu a sekundu. Již teď jsem přehodnotila svůj názor a své děti, i sebe víc nadané, na osmileté gymnázium rozhodně nedám - maximálně tak na šestileté. Nechci, aby od ranného věku znali jen každodenní učení a přípravu do školy. Ráda bych, aby byli víc venku a na různých kroužcích, než doma u školních knih a sešitů. Přijde mi, že tak velký učební nápor je pro tyto děti nevhodný. Známkám jako takovým nepřikládám velkou váhu, protože všichni máme den, kdy se nám daří a kdy to prostě nejde, i kdybychom dělali všechno možné i nemožné. Stejně tak to budu jednou brát i u svých dětí.
 10.5Libik12 


Re: Učitelka 

(29.12.2008 19:46:00)
Zdeno, to je divný, že učíš na typu školy, s jejímž smyslem nesouhlasíš. Myslela jsem, že jsou určitá povolání, kde se ostatní věci odvíjejí od základního názoru. Učitelství bych tam tedy řadila.

Nu vidíš, Ňaňul, jak jsem stará tak jsem hloupá~;)
 Zdena(5a3) 
  • 

Re: Učitelka 

(29.12.2008 21:34:13)
Já jsem naopak ráda, že jsem tam mohla učit a poznat tento druh školy i zevnitř a ne jen jako rodič budoucího žáka. Řekla bych, že teď mám víc informací a právě proto jsem svůj názor přehodnotila. A také jsem nikde neřekla, že tam zůstanu i na další školní rok - odcházet během roku mi ale nepřipadá moc fér. Beru to ale jako dobrou a vděčnou zkušenost.
 10.5Libik12 


Re: Učitelka 

(29.12.2008 22:09:31)
Dobrá, poctivá odpověď.

Já mám s osmiletým gymnáziem jako matka dvacetileté absolventky výborné zkušenosti a doporučila bych ho každému, skvělá úroveň, skvělý život(od primy), skvělé vzpomínky, monetálně je dcerka na UK.

 Zdena (5a3) 
  • 

Re: Učitelka 

(30.12.2008 9:17:18)
Zajímalo by mne, jestli Vaše dcera stíhala při tom učení i jiné zájmy. Já sama jsem například měla od šesté třídy 6x týdně tréninky. O víkendech závody, zápasy nebo turnaje. K tomu výtvarný a keramický kroužek. Někdy jsme s kamarády ze školy zašli do kina, bazénu nebo na bruslení a podobně. Udržet si v té době na základní škole vyznamenání jsem ještě zvládla, ale myslím si, že dnes bych s tím na osmiletém gymnáziu měla veliký problém. A nevím, jestli by to moje psychika v tom věku byla schopna zvládnout. Vzdát se dobrých známek na úkor zájmů nebo vzdát se zájmů na úkor známek?
 Tvoje horší já 


Re: Učitelka 

(30.12.2008 10:57:20)
Můj syn je taky v primě a je spokojený, víc než na základce. Samé jedničky teda určitě nebudou, budeme rádi, když mu z tělocviku nedá učitel trojku a smiluje se na dvojku.
 Tvoje horší já 


Re: Učitelka 

(30.12.2008 11:08:49)
Mně je to docela ukradený, vůbec mi nevadí, když bude nějaká ta dvojka, klidně i ta trojka z těláku. Hlavně si musí zavčas navyknout učit se, to zatím vůbec nepotřeboval. A osm let v klídku, to je prostě bájo.
 blanche 
  • 

Re: Učitelka 

(30.12.2008 12:32:15)
U nás dcera nastupovala do primy s hromadou kroužků a zálib a asi by je dělala stále v hojném počtu kdyby se z jednoho koníčka nestal momentální smysl života - dělá sport (6 tréninků týdně, víkendy od dubna do konce října v podstatě všechny pryč, zameškaných cca 150 hodin za pololetí, to pokud není nemocná).
Učí se před tréninkem, ve vlaku (dojíždí 25 km, ráno ji vozíme), bere si učení na závody. Válčí všelijak - někdy vyznamenání, jindy pár trojek, na škole chce ale zůstat-je v kvartě, tj. v devítce. Babičky hučí, že jsme ji připravili o dětství, ale gympl i sport byla jen její volba, našla si v rámci sportu spoustu přátel stejného ražení a ví, že nic není zadarmo.
Když např. teď "nárazově" zažívá přes vánoce pubertu - od 19.12. má krom 3 svátečních dní doma kamarádku a ještě pusy nezavřely, hihňají se ještě v jednu v noci, spí do 11 hodin a od 11.05 sedí na ICQ, dcera se předvádí před kamarádkou a drští po nás, MM je z ní na nervy...jsem docela ráda, že při normálním režimu se chová jinak.
Myslím, že jediné o co opravdu přichází je vykonávání domácích prací - vím, že je umí, ale normálně krom svého pokoje nic nestíhá, vše ostatní jen dělá víc koncentrovaně. Jo a pak nemá čas se nudit:-)).
Ale zas ví, jak hospodařit s časem, silami i penězi, umí se o sebe postarat u nás i v cizině, zbalit si tak, aby byla soběstačná (spávají většinou pod stanem) - já balím na víkend pro sebe aspoň hodinu, ona na týden 15 minut.Zkusila si, že když bude týden na smaženém z bufetu nebo čínských polívkách, rozdráždí si zažívání na další měsíc, takže pokud jede na dýl, vaří si.
Možná dřív dospívá, ale je to opravdu tak špatně?
 Haňuli 


Re: Mirena - prosím jaké máte zkušenosti 

(30.12.2008 17:53:48)
Číst si příspěvky některých z Vás o tom, jak musíte děti "krotit" v učení, přesvědčovat je, že i dvojka je dobrá známka, mě příjde jako čtení z jiného světa. Ale věřím, že to tak je. I já mám obě děti na osmiletém gymnáziu. Syn 17 šel z páté třídy, dcera 13 ze sedmé. Syn je na gymnáziu naprosto spokojený. Je pravda, že na 1.stupni mu šla škola lehce. Nebyl ten vyložený jedničkář, ale měl přehled, uměl se orientovat, hodně si pamatoval, měl výborné logické myšlení. Paní učitelka mi tenkrát řekla, že kdyby zůstal, bude se nudit. Začal studovat na gymnázium (někdy si říkám, že hlavně kvůli scio testům ze studijních předpokladů - logické příklady to bylo něco pro něho - které byly jako přijímací zkoušky). Jenže čím to bylo těžší, tak zjistil, že se neumí "učit". Přesto byl spokojený (oproti mně)- stačily mu trojky, na ty se nemusel nějak extra dřít. Já byla nešťastná, protože jsem veděla, že škole moc nedá, že se strašně málo učí.... Nejsem ta matka, která dělá scény z trojek, čtverek.... každý mi říkal, no je na gymnáziu, tam je to těžké.... Ale jak se stavět ke čtverce, kterou dostane jen proto, že se na písemku nepřipravoval (nebo jen velmi sporadicky). Na každých schůzkách jsem slyšela: "... kdyby on jen trošku více chtěl.... mohl by být moc dobrý.." Ale on nechtěl, stačil průměr.... Pak se objevila i nějaká ta čtyřka na vysvědčení. Slovo "škola" bylo pro něj jako červený hadr pro býka. Jak "stárnul", tak se zklidňoval. Já asi taky, protože jsem zjistila, že nic nenadělám. Možná, že jsem taky přestala tolik na školu tlačit. A syn najednou (teď je v septimě) začal být zodpovědnější, začal se více připravovat, ve škole dávat více pozor... Teď před Vánocemi jsem byla na hovorových hodinách a po mnoha letech jsem odcházela v dobré náladě. Všichni učitelé si jej velice chválili, stále je ten průměr, ale prakticky od všech jsem slyšela, že ve své podstatě je na tom líp než jedničkáři. Má obrovský přehled, přesně ví, co od života chce, umí konstruktivně diskutovat, umí argumentovat, o věcech hovořit. A i když nemá všechny znalosti úplně do hloubky, tak do života je líp připravený než všichni premianti. To mě potěšilo a hlavně jsem si uvědomila, že období svého studentského života neprožije ve stresu z učení a školy.
Dcera je od letošního září na víceletém gymnáziu. Z páté třídy nešla a ani to nezkoušela. Je zaměřena spíš "umělecky" (zpívá, tancuje, hezky kreslí), není to vyloženě gymnaziální studijní typ. Ale na základce zůstat nechtěla. V šesté třídě plakala, chtěla ze školy odejít. Spojili dvě školy, změnilo se vedení, nastaly konflikty mezi učitely, které se promítaly i na děti, ve třídě byly hrozné vztahy, šikana, do třídy docházel psycholog. Ten mi tenkrát řekl, ať dám dceru ze třídy pryč. Není ani šikanovaná, ani šikanující, stojí mezi dvěma tábory, ví co je špatné a o to to má horší. Takže jsem řešili, jestli přechod na jinou základku nebo zkusit gymnázium. Rozhodli jsem se pro gymnázium. Na základě prospěchu se dostala bez přijímaček na soukromé gymnázium. Bude to mít sice hodně hodně těžké, ale pokud bude zkoušet jít někam z devítky, tak bude určitě lépe připravená. Známky jsou sice hrůza - takové jsem nezažila ani u syna - ale už se to pomalu lepší - a hlavně - dcera je ze školy nadšená - ze spolužáků, z učitelů. Na základku by se nevrátila ani kdyby se tam nemusela učit. Je v psychické pohodě a to ji určitě pomůže k lepším známkám než má teď. Protože ji to nikdy nešlo tak lehce jako synovi, tak má jednu výhodu. Ví, co to znamená "učit se". Takže věřím, že to zvládne. Sice puberta tomu moc nepomáhá (spíš naopak) - ctižádostivost a zodpovědnost trošku ustupuje, ale chci věřit, že i to přejde.
Nemohu se tedy "chlubit" dětmi jedničkáři (hlavně babička to těžce nese - její vnuk a má 4 na vysvědčení ~;((), ale přesto vím, že mé děti nejsou hloupé, naopak, jsou učiteli hodnoceny jako osobnosti, které se v životě neztratí. A jsou v životě šťastné.
 Haňuli 


Omlouvám se - přidala jsem odpověď pod špatné téma :-( 

(30.12.2008 17:56:44)
Omlouvám se, dlouho jsem tady už nebyla a nějak jsem "špatně" odpověděla. Ani nevím, jak jsem to udělala ~:-D. Takže odpověď je k tématu Jak vychovat syna aneb tatínek v akci.
 Tvoje horší já 


Re: Omlouvám se - přidala jsem odpověď pod špatné téma :-( 

(30.12.2008 18:11:05)
Ale nepřidala.~:-D
 Andy 
  • 

Osvícení rodiče 

(6.1.2009 9:38:15)
Krásný den všem,
je mi něco kolem třiceti a jsem bezdětná,to jen na úvod,abyste tušili kdo to píše:-). Přečetla jsem si "diskuzi" pod článkem a trošku jsem oněmněla úžasem...výrazy typu "ze známek se nestřílí","trojka je taky dobrá známka" jsem za dob studií neznala...bála jsem se jít domu s dvojkou mínus-to bylo na základce,na střední,kdy jsem ujela i někdy k čtyřce jsem zažívala pomalu muka...rodiče mě nikdy za známky nebili,to bych jim křivdila,ale něco horšího než dvojka nepřipadalo k úvahu,takže jak základka,tak gympl bylo pro mě "peklo" a na tyhle roky nevzpomínám vůbec ráda.Další studia jsem naštěstí strávila z dosahu rodičů a zjistila,že existuje i něco jiného než učebnice :-).Dnes vím,že pokud jednou budu mít dítě školou povinné,nebude se bát chodit domů s dvojkou mínus:-).Mějte se hezky.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.