| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku O motivaci při nápravě řeči

 Celkem 15 názorů.
 Katka + Marek1/03 a Saša2/06 


Tak nevím 

(2.8.2006 19:29:51)
Dobrý den!
Pro mě byl článek napsán nesrozumitelně. Navíc by tam mohlo být více informací. Pomalu každého napadne, že dítě může motivovat lízátkem nebo zvířátkem. Ocenila bych nějaký originální nápad.
 Aruba 


Informatorium 

(2.8.2006 21:02:15)
Ten "článek" byl přetištěn z časopisu Informatorium. Patrně z rubriky DOPISY ČTENÁŘŮ - soudě podle slohu a chybějící interpunkce. Nedá se to považovat za seriozní článek k diskuzi.
 Adyna 


Notýsek - aneb co platilo u nás 

(2.8.2006 21:13:34)
Asi málokdo pochybuje o tom, že správná motivace je jedním z nejdůležitějších momentů, ale že na každého působí něco jiného. Nikdy jsem synovi neslibovala koupit třeba nějakou hračku nebo něco podobného, když se naučí nějakou hlásku. Naštěstí to ani nebylo potřeba, protože spolupracoval moc ochotně a s paní logopedkou byl (je) kámoš. Odměna formou sladkosti přímo od paní logopedky byla samozřejmostí od první návštěvy, ale co se konkrétně u nás osvědčilo mnohem víc - notýsek. Do notýsku, kam nám paní logopedka zapisovala poznámky, co a jak trénovat, vždycky když byl šikulka (skoro pokaždé) dostal velikou jedničku, třeba i s kvězdičkou a podtrženou, když to stálo za to. Někdo by tomu možná těžko věřil, ale u nás tohle fungovalo mnohem líp než bonbónky. Hned poprvé paní logopedka řekla, že dostane jedničku jako opravdový školák, a hned "povyrostl". Doma se hned chlubil s každou další jedničkou...
Toliko naše zkušenost
 Jana038 


Hvězdičky jako pro princeznu 

(2.8.2006 22:25:07)
Nevím, jak to naše paní logopedka dělala (dělá) u chlapečků, ale moje starší holčina vždycky když se jí podařilo něco vylepšit, dostala na čelo blýskavou samolepku - hvězdičku. Byla úplně pyšná, že je jako "opravdická princezna" a cestou domů "z písmenek" dávala pozor a pořád se ptala, jestli jí hvězdička nespadla...:o) No a doma ji samozřejmě hned všem ukazovala.
 Yuki 00,03,07 


motivace 

(3.8.2006 10:21:54)
syn se učí R, aby bylo poznat, jestli chce dostat VLAK, nebo VRAK, aby si nikdo nemyslel, že podle něj je v potoku moc LAKU
 Eva 
  • 

Článek 

(3.8.2006 11:02:19)
Také mě článek přijde trochu nesrozumitelný. Je jisté, že každého rodiče napadne odměňovat za dobře vyslovené hlásky. Asi máme smůlu na našeho logopeda, který nedává ani bonbóny, ani nepíše jedničky do notýsku, ani nelepí nálepky. Prostě motivace je jen na nás rodičích. Také mě něco v tom smyslu řekl. Je to hodně těžké, navíc se setkávám s tím, že spíš čeká na tu odměnu, než že by se snažil skutečně dobře to vyslovit. Prostě nechci, aby měl maminku za automat, který sype bonbóny. Už mě to trochu zmáhá. Cvičíme, ale zdá se mi, že se to nelepší. Poradíte?
 mir.3.3 


Re: Re: NOVE 

(3.8.2006 11:42:02)
ZMENIT LEKARE CI LOGOPEDA. NASE PANI DOKTORKA JE BEZVA MA VZDY PO RUCE CO JI KDO DONESE (POSTAVICKY Z KINDR A TAK) OKAMZITE POZNA KDYZ NETRENUJEM JE FAKT ZE ADA POKUD NECHCE TAK PROSTE NETRENUJE, HLAVNE NE PRED NIKYM A TO DODRZUJE I PRED BRACHEM I TATINKEM. MAME VYHODU ZE NEMAME MOC VELKE VADY A STACI MALO,JEN ZACIT TAKY STACI MU PRIPOMENOUT ZE SE MA OPRAVIT KDYZ UZ VIM ZE TO DOCELA UMI, KLIDNE I PRED OSTATNIMI.U STARSIHO SYNA TO BYLO DOCELA DRASTICKE ALE FUNGOVALO PLACNUTI PLACACKOU ( JEN SINBOLICKY !!!!!!) A OPRAVDU ZALEZI NA LEKARI CI LOGOPEDCE. JA TOTIZ MAM SKUSENOSTI I STIM. NA ZACATKU SKOLNIHO ROKU NAM PANI REDITELKA REKLA ZE POKUD BUDE ZAJEM TAK BY DO SKOLKY MOHLA DOCHAZET UCITELKA V DUCHODE , KTERA MUZE UCIT I LOGOPEDII.O 4MESICE POZDEJI JSME ZACALI JEZDIT K PANI DOKTORCE 10 KM DALEKO PROTOZE ADA ZACAL ODMITAT CHODIT TEN DEN I DO SKOLKY. NAVIC NAM PANI DOKTORKA REKLA ZE TAKHLE ZANEDBANOU VADU PRI NAVSTEVOVANI LOGOEDKY(RADOBY) JESTE NEVYDELA TAKZE OBRNTE SE TRPELIVOSTI A HODNE STESTI.
 Lenka 
  • 

Re: Článek 

(16.11.2007 12:54:31)
Dobrý den, dceře v porodnici při kojení (které bylo problematické) neobjevili srostlý jazyk a tak jsme šli na "discizi jazyka" až ve 3 letech. Od té doby se učí, nejprve to bylo učit se pohybovat jazykem, teď už trénujeme jen L, T, D, C, S a Z - prostě všechno při čem se zvedá jazyk. Vyměnili jsme již 2 logopedičky, které nám v průběhu 2 let nepomohly vůbec. Teď máme třetí a pokrok je vidět, souhlasím s odměnou formou razítek či jedniček do sešítku - myslím, že to děti velice motivuje. Je to pochod na dlouhou trať a člověk se musí obrnit - ikdyž mi někdy pěkně rupaj nervy.
 Katarina,Radovanek 


ohodnoceni 

(3.8.2006 12:19:09)
Dobry den,ja jsem pracovala jako asistent integrovanych deti v MS.Mela jsem na starost 6 deti.Taky jsem dlouho premyslela jak je vic motivovat k plneni ukolu podle individualniho planu.Zabraly obrazky a pro kazdeho jsem vyrobila sesitek,do ktereho dostavali razitka s ohodnocenim snazilek,sikula apod.Mely radost z kazdeho noveho prirustku:o)do JEJICH knizky.Myslim,ze spravna motivace je opravdu velmi dulezita.
 marťas, míša01, pavla06 


Motivujme zavčasu 

(3.8.2006 22:02:20)
Myslím, že je snazší mnoha vadám řeči předcházet, než je pak složitě odstraňovat, i když je mi jasné,že se to nemusí vždycky povést. Náš kluk říkal ř dřív než r, teď mu ještě není pět let a mluví čistě bez různých vad. A jak tak čtu některé hrůzné zkušenosti, musím dodat, zaplať pánbu, nebo spíši děkovat nám i okolí, které na něho nešišlalo a rovnou poukazovalo na občasné nedostatky, kterých se pak snažil zbavit, abchom se mu náhodou nesmáli.
 Alice 
  • 

Re: Motivujme zavčasu 

(11.8.2006 10:20:37)
Dovolím si poněkud nesouhlasit. Na našeho, teď již sedmiletého syna, jsme nikdy nešišlali, jako jedináček se pohyboval především mezi dospělými lidmi, v kterých dodnes vidí partnery pro rozhovor a přesto komolí hlásky r a ř. Je velmi inteligentní s bohatou slovní zásobou. Navštěvujeme logopedku a pravidelně cvičíme. Vadu se nám přesto nedaří odstranit. Pokud se syn na výslovnost zmíňovaných hlásek soustředí a mluví pomalu, hlásky jsou vysloveny lépe. Pokud ovšem něco zaujatě vypráví, na správnou výslovnost zapomene. Můžete někdo poradit?
 lipoo 


Re: Re: Motivujme zavčasu 

(14.8.2006 23:05:46)
Alice-až to zažije,tak to bude dobrý...musí si to prostě zautomatizovat.Náš první se naučil R až v druhé třídě...a druhý synek má výslovnost snad ještě horší:-((( A taky na něho nikdy nikdo nešišlal a hned jsme jeho chyby opravovali-snad je to v genech či co:-(
 Alice 
  • 

Motivujme zavčasu 

(15.8.2006 11:23:21)
Děkuju za naději:) V podstatě se snažíme být trpěliví a pozitivně naladění.Myslím si, že všechno má svůj čas a každé dítě je jiné. Nicméně naše okolí nás poněkud nutí syna neustále opravovat a poukazovat na jeho vadu, aby si ji uvědomil. To se mi nezdá. Syna sice opravím, ale vadu mu nijak nezdůrazňuju. Přijde mi to jako pitomost.
 Jana a dva kluci 
  • 

Re: Motivujme zavčasu 

(16.8.2006 22:31:06)
Kdysi kdesi jsem četla, že pokud dětem neustále skáčeme do řeči,opravujeme jejich výslovnost a nenecháme je vlastně ani domluvit,může se stát,že nám nebudou nic vyprávět,a že se s námi přestanou bavit úlně.
Tak nevím, nemůžu hodnotit, kluky mám ještě malý.Ten starší(4roky) neumí L ani R, ale nijak se tím netrápíme.Od mala je šikovný,bystrý a brzy začal pěkně mluvit.Přeju všem hodně sil!
 dandula 
  • 

Re: Motivujme zavčasu 

(20.11.2006 14:02:54)
Tak tedy pardon, na naseho temer petileteho syna NIKDY NIKDO nesislal a mluvi DESNE !!!
Jinak nase dite se motivuje samo, chce byt kastelanem na hrade a ten prece musi mluvit krasne !

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.