podzimka+Leni 11/05 |
|
(16.12.2005 8:42:58) Měli jsme podobný problém, jen naše paní učitelka to vedla až do extrémů. Syn začal zadrhávat a do školy se bál. Bolelo ho bříško atp. Vyřešili jsme to změnou paní učitelky a syn je v pohodě a šťastný. No a ten zápas jim paní učitelka i soudcuje. Držím pěstě a nenechte své dítě podceňovat nebo ztrapňovat před spolužáky.
|
da-da- | •
|
(16.12.2005 12:44:42) Vím, že se na mě asi teď vrhnete jako vosy, ale jak na základě asi deseti vět můžete hned odsoudit tu učitelku, aniž byste znali jak tu učitelku, tak dítě? Zajímalo by mě, jesli takové poznámky nosí polovina třídy (pak bych hledala vinu na straně učitelky, že je správně nezaujme), jestli jen jeden nebo dva žáci, zkusila bych hledat vinu i někde jinde. Jinak nevím, jak konkrétně maminka tu situaci vyřešila, ale rozhodně bych děcku neřekla, že já to chápu, protože pak to vyzní, že je učitelka nechápavá a brala bych to jako podrejvání její autority. U nás je naopak paní učitelka svatá a její slovo platí, i kdyby čert na koze jezdil (ze strany dcery pocopitelně). Kdyby mi něco takového, co ten chlapec, odpověděla moje holka, řekla bych jí, že si třeba může ráno přivstat a domluvit se s dětma před vyučováním :). Já naopak mám s naší učitelkou jen ty nejlepší zkušenosti, naopak se snaží na rodičáku uklidňovat rodiče. Doufám, že mě neukamenujete, jen mi nějak přišlo tý učitelky líto, jak ji všichni odsuzujete. Možná je to proto, že jsem se zatím setkala jen s těma "lepšíma" učitelkama, nikdy jsem se ani já, ani naše holka, nedostala do žádného "školního konfliktu". Jinak všem přeju krásné vánoce, hodné děti a chápající učitelky.
|
zufi |
|
(16.12.2005 13:10:30) Moc ti děkuji za tvůj příspěvek,ani netušíš,jak jsi mi zvedla náladu.Mám totiž pocit, že zde panuje obecný názor u většiny maminek, že chyba je v učitelích a ,, my jim to nandáme,,... Ne, KAŽDÝ MÁ TEN NÁZOR, ALE VĚTŠINA ANO, DOKONCE SE NÁM I OTEVŘENĚ VYSMÍVAJÍ. Mě to moc mrzí, ale rozčilovat se, ani psát příspěvky nebudu,jen tobě jsem chtěla poděkovat!!! Hezké Vánoce.
|
marie | •
|
(16.12.2005 15:05:29) Zufi, ono nejde o to, v kom je chyba - všichni mohou být v pořádku, a přesto tu ten problém vyrušování je..... Jde o to, že každý má svou pravdu, ale dohromady to nesedí. Co se týká paní učitelky v tomto případě, není mi úplně jasné, co si od poznámky slibuje. Z pozice rodiče opravdu není možné zapůsobit na sedmiletého kluka tak, aby při vyučávání byl zticha a soustředil se na práci. Něco s ním mamimka probere, dohodnou se co a jak, kluk to slíbí, ale druhý den ve škole???? Kdeže loňské sněhy jsou. Jste zřejmě učitelka, máte příslušné vzdělání stran vývojové psychologie, tak je vám určitě jasné, že "z domova" se druhák při hodině uklidňovat a zaujímat činností nedá. Jiná věc je, že maminka může a měla by, nechce-li měnit učitelku, stát "za ní", to jest podporovat její autoritu, a ne jí podrývat oním "já to chápu, ona ne", pokud k tomu není dodáno, že paní učitelka ho moc chápat ani nemůže, protože ho má především učit, kdežto maminka to chápat může, protože ho především miluje, a co se naučí on či ostatní děti (vyrušuje-li, nemůže se učit nikdo) jí tolik netrápí. Znovu se ale vracím k tomu, že probrat to doma mohou, ale do školy to přes noc kluk nedonese. Možná odhodlání, ale skutečnou změnu chování těžko.
|
|
katka 2 deti | •
|
(17.12.2005 20:46:51) zufi, nechcem ti brat ilúzie, ale mj syn v prvej triede mal asi 5 poznámok na celú stranu, že v hodine vyrušuje, cez prestávky behá a pod. vylučovala ho za trest s kolektívu. Dokonca nám p. učitelka povedala, že mu udelí pokarhane triedneho učitela - poviem ti bolo to peklo - decko v horznom strese, ja tehula v nenormálnom strese a pani učitelka každý týžden riešiela ,,niečo,, potom som sondovaním iných mamín zistila, že nielen my máme tento problém - decka sa chovaly jak utrhnuté z reťaze. Učitelka bola inak skvelá ženská, rozumná, ale deti si pustila moc k telu ako kamarátka a už ju potom nerešpektovali. Zhodou náhod sme sa na zač. šk. roku odsťahovali, takže sme zmenily škou a aj učitelku a svete div sa, od tej doby žiadna sťažnosť na synovo chovanie nie je - p. učitelka povedala, že je živý, ale ona ich nechá cez prestávku vybehať a je klud, ked behajú nerieši to - od toho majú ptrestávky a v hodinách sú v pohode. Dokonca nám syna pochválila, že je jeden z najlepších v triede, syn sa do školy teší a je v pohode a tým pádom nastala pohodová atmosféra aj doma, zbavená napetia čo sa zase pre boha také hrozné stalo v škole. Nová p. učitelka sa s deckami nemazlí, je prísna a dá im to poriadne aj pocítiť - deti majú rešpekt a je klud. takže moj nároz je asi takyý, že v škole si má autoritu zjednat učitel a tak si má riešit školské disciplinárne problémy a nie hádzať to na rodičov. to mi príde trochu nnefér - spomente si na starú školu kt. ste si ako deti prešli vy - odvážily ste sa v hodinách kvákať? ano - len u tých pedagogov kt. vám to tolerovali a na ktorých ste hádzali flintu s kt. ste nemali autoritu, u prísneho matikára ste si ani neškrkli, len si zalovte v pameti.
|
|
|
L+2 | •
|
(16.12.2005 16:48:12) Da-da,
mas sice naprostou pravdu, ze z par radku se da tezko odsuzovat jak ucitelka, tak dite. Ale, pokud se zamyslis nad topoznamkou, kterou diteti dava - co asi ta maminka s tim muze delat? Ucitelka by mela davat pouze takove poznamky, ktere rodice mohou vyresit, jako zapomina apd. - to rodice mohou fungovat jako pripominani. ALe co ma asi ta matka delat, ze dite vyrusuje pri hodine. Matka s tim ditem v te hodine neni, a to ze mu domluvi - to vime vsichini, vcetne pani ucitelky, ze u takhle malych deti to nejde.
Takze opravdu musim jenom souhlasit s tim, co tu nekdo napsal drive ...dekuji za informace, ale chlapec je doma hodny a ve skole s nim nejsem. Pripadne, chlapec doma take zlobi, za to ho trestame, ci ne. Tak ho potrestejte take, nebo najdete jinou metodu aby presetal vyrusovat.
uz se tesim, az jednou zacnou rodice psat poznamky pani ucitelce: Chlapec doma vykazuje naprostou neznalost scitani a odcitani.Muzete mi prosim vysvetlit, jak je to mozne, ze jste to naseho chlapce jeste nic nenaucila?
|
|
Alena Damijo |
|
(16.12.2005 19:30:27) To je naprosto presny - je rozdil, jestli poznamky dostava pul tridy, nebo jen jeden ci dve deti.
Jako ucitelce je mi naprosto jasny, ze nektery deti jsou zivejsi a nedokazou se moc dlouho soustredit a potrebujou zaujmout vic nez ostatni. Mam ted ale treba ve tride jednoho takoveho klucinu, pri matice a jazykovede pracuju prevazne s nim a jeste jinym klukem a to formou her - pocitat se ucime treba tak, ze hrajeme Clovece, nezlob se. Klucika to ohromne bavi, ale i prestoze jsme jenom tri, dokaze vstavat ze zidle, brat veci, ktery nema, pretahovat se. A to presto, ze jsem hned vedle neho, kdyz je "na volne vode", tak mame jeste vetsi problemy, s agresivitou ap. A s maminkou o jeho chovani mluvim pravidelne. Jinak chci dodat, ze s kazni problemy nemam, takze tady ten problem asi nebude.
A posledni poznamka - deti se sice uci ve skole, ale pokud rodice na to nenavazou doma, tak je ucitele moc nenauci, a nelze si pak stezovat na ne. Takze pokud moje dite neumi pocitat, je treba zjistit, jestli to ty ostatni deti umi, a pokud ano, silne se zamyslet nad tim, co delam pro lepsi pocty ditete ja.
|
|
|
|