| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hudba a inteligence?!

 Celkem 22 názorů.
 Klár@ 


Kdy začít? 

(9.9.2004 10:09:25)
Přesně nechápu, co je myšleno pod pojmem "co nejdříve"- 3-4roky?Máte s tím někdo zkušenosti?
 Zelvicka 


Re: Kdy začít? 

(9.9.2004 17:22:29)
Ahojky, náhodou jsme se s kamarádkou zrovna ve středu přihlásily s beruškama do hudební školičky Yamaha. Terezce byly 2 roky, naší Eli budou 2 v prosinci. Obě jsou ale vedeny k muzice už odmala: zpívání, flétničky, kytary, různá cinkátka, bubínky... Rády zpívají, tancují a třeba naše Eli miluje když hrajeme na flétnu spolu (tedy ona spíš dělá ohlušující kravál :o)
Ve školičce se údajně děje něco podobného. Děti na ukázkové hodině provázel maňásek pejska, zpívaly, učily se rytmus s různými bubínky apod, tancovaly, ale třeba taky kreslily. Lekce trvá 45 min a nikoho do ničeho nenutí. Je to spíš hra.
Jen mě trochu děsí, jestli toho pro všechen ten rozvoj už neděláme moc. To je rozvíjející muzicírování, aby nebyly zaostalí, choďte s nimi milý rodičové cvičit a taky určitě choďte plavat. Je to skvělý pro rozvoj motoriky, Vašeho vztahu... A takových věcí, které by se měly s dítětem dělat budě pořád víc. Hlavní bude spíš to, aby se prckové bavili a kašlat na všechna nej. Stejně jsou pro nás ty nejlepší na světě, ne? :o)
 Eva 
  • 

Re: Kdy začít? 

(9.9.2004 21:29:18)
Mrkněte na web www.yamahaskola.cz a dozvíte se víc. Ve Znojmě například funguje v Rodinném centru Maceška program znojemské HŠ YAMAHA "Robátka" pro děti od 4 do 18 měsíců.
 Klár@ 


Re: Re: Kdy začít? 

(10.9.2004 9:20:50)
Děkuji za typ, Hradecká škola pracuje s dětmi od 18 měs.,máme ještě dost času. Určitě to zkusíme, co by jeden pro své dítko neudělal!Je pravda, že jsme snadný terč pro reklamy tohoto typu,, ale co kdyby náhodou a zkusit se má všechno- skončit můžeme vždycky.
 Momi + Hani a Veri 


a čo ostatní ? 

(9.9.2004 12:59:03)
Tak to je jasné že kvoli hre napr. na klávesy pochopia lepšie zlomky, veď aj celá nota sa može rozdeliť na 1/2, 1/4,..., a keď sa to dostane "pod kožu"...

Ja osobne mám hru na hudobné nástroje tiež rada(ako samouk zvládam flautu, gitaru, zo školy klavír), ale ja som asi extra trieda, pretože som úplné matematické poleno.

Ale chcela som reagovať na to, že nenapísali v čom sa zlepšili deti ktoré mali len spev, alebo tie ktoré mali hodiny pri pc, a tie čo nemali nič z toho. Prečo by sa tým zaoberali? To nebolo doležité. Reklama na Yamahu - učte sa na klávesy, pochopíte zlomky :-))
 JaninaH 


Mám pochybnosti 

(9.9.2004 13:42:29)
O některých tvrzeních uvedených v článku bych si dovolila pochybovat. Naprosto souhlasím s větou "Intenzivní rozvoj hudebních činností a aktivní muzicírování podporuje rozvoj osobnosti a ukazatele chování jako jsou vytrvalost, cílevědomost, spolehlivost, koncentrace a sebekritičnost." . To jistě. Ale že by hraní na hudební nástroj rozvíjelo logické myšlení a matematické schopnosti? Že by i netalentované dítě se mohlo naučit dobře hrát? Nevím, nevím.
V dětství jsem prošla sedmiletým "peklem" hraní na hudební nástroj (akordeon, na klavír nebylo doma místo). Jelikož jsem byla dítě vytrvalé a pečlivé, a navíc jsem měla velmi přísného otce, cvičila jsem každičký den. Moc jsem se snažila, ale bylo to k ničemu, nikdy jsem se pořádně hrát nenaučila, což bylo pro mě stresující.. Že by mi to přinášelo nějakou radost, o tom nemůže být ani řeči. Jediné, co mě opravdu bavilo, byla hudební nauka. Tam jsem vynikala. Neměla jsem sice vůbec hudební sluch, ale bravurně jsem ovládala například všechny durové i mollové stupnice, akordy, tóniny apod. Nikoli proto, že jsem se je učila nazpaměť, ale dokázala jsem si to LOGICKY odvodit. Ale to nebylo díky hudbě...:-)))
Po těchto zkušenostech jsem děti nikdy ke hře na hudební nástroj nenutila. Nyní syn (13) projevil zájem učit se hrát na kytaru. Koupila jsem mu ji a bude-li chtít, zaplatím mu hudebku,, ale nutit ho nebudu.
Zajímaly by mě názory ostatních rodičů.
J.

 da-da- 


Muzika určitě nikomu neuškodí,  

(9.9.2004 21:55:54)
ale ten článek mi připadá trošku nadsazený. Kdyby to bylo tak jednoduchý, všichni by muzicírovali, všichni by byli chytrý, všichni by uměli matematiku a všem by to šlo,... Já, ačkoliv jsem měla snahu se naučit hrát (v podstatě na cokoliv, líbí se mi téměř všechny nástroje), umím maximálně zahrát na flétničku Halí, belí. Není mi prostě dáno od pánaboha - asi. Ale úplně blbá zas nejsem, to zas ne! Matiku umím.
 da-da- 


Re: Muzika určitě nikomu neuškodí,  

(9.9.2004 22:02:04)
Ještě jsem si vzpomněla, že nedávno ve zprávách byla reportáž ze slovenské porodnice, kde miminečkám dávají sluchátka s muzikou (takový traktoristický sluchadla na maličkejch hlavinkách). Možná se snaží zvýšit IQ nastupující generace :-)
 Meta 
  • 

Re: Mám pochybnosti 

(10.9.2004 8:32:20)
Jéje, to znám, taky mě nutili hrát na akordeon! A já tak toužila po klavíru, slevila bych i na housle...Víc nástrojů se v naší hudebce tenkrát neučilo. Musela jsem tahat akordeon na kárce do hudebky do kopce přes půl města. Připadalo mi to strašně potupné. Jakmile jsem dolezla do puberty, už mě tam nedostali! Ale na hudbu jsem nezanevřela a když starší syn (11 let) projevil letos zájem hrát na klávesy, nijak jsem ho nezrazovala. Zatím přišel z první hodiny celý rozjásaný, tak snad mu to vydrží. Mladší hraje na flétnu už od školky a strašně touží po "příčce". Tak cvičí rád a bez nátlaku. Prý to není normální, aby kluk hrál dobrovolně na nějaký nástroj. Přitom zrovna tohle dítě je hyperaktivní postrach učitelek, žádný vzorný potomek a matika? No, nevím, nevím...jednička z ní nebyla. (A to jsem prosím matka - matematik. Ach jo.)
 Emina 
  • 

Re: Mám pochybnosti 

(10.9.2004 22:01:07)
Janino, ono to tak skutecne je, hudebne vzdelatelny je temer kazdy i to, ze hudba, resp. jeji aktivni provozovani spojene s poznavanim jeji struktury tribi analyticke schopnosti podobne jako matematika atd.., coz jsi ostatne na te nauce zjistila sama:). Jinak jsi holt mela asi smulu, ze te na nastroj ucil nekdo...rekneme..mene erudovany.
Problem toho clanku je, ze je to reklama manipulujici duverivymi rodici. Protoze ke stejnemu cili muzes vyrazit i s fletnickou za stovku a nebo jinym nastrojem, ktery ti v hudebce temer zadarmo pujci.
A i kdybychom pristoupili na -jemne receno- silne sporny fakt, ze nejlepsich vysledku dosahneme na klavesovem nastroji, tak jsou i jine klavesove nastroje, nez keybordy YAMAHA.
Ze si dela YAMAHA takovouhle reklamu, ji moc neslechti. Ale jeste vetsi blamaz je to ze strany redakce, ktera nam neco takoveho predklada jako zajimavou informaci o vychove deti.
 Petra 
  • 

Hudba a inteligence nebo jen dobrá reklama 

(9.9.2004 15:32:14)
Hudba má určitě vliv na psychiku a pohodu člověka, ale s inteligencí nemá nic společného. Snad jen, že psychicky dobře naladěný člověk se dokáže lépe soustředit a třeba těm zlomkům přijde pak i na kloub. S hudební školou Yamaha má moje dobrá známá zkušenost. Bohužel negativní. Dítě tam bylo přihlášeno, muselo si zakoupit i klavír od yamahy, přestože doma už nějaký měli, platili školné jak mourovatí a výsledek byl, že dítě neumělo zahrát ani kočka leze dírou. A přitom snahu mělo. Po roce začalo chodit k soukromému učiteli a umí i kočku a spoustu dalších písniček a baví ho to o to víc.
 Emina 
  • 

Manipulace 

(10.9.2004 21:47:51)
Tenhle clanek je reklama na keybordy Yamaha. Predpokladam, ze si ji zaplatili?
Skoda, ze nam redakce nepriblizi radeji onu citovanou studii. Ale to by se asi rodice podivili, co se tam pise ve skutecnosti.
Nebo nas ma redakce za tak bezedne tupohlave?
Priserny.
 Misa3 


Re: Manipulace 

(11.9.2004 13:10:59)
Souhlasim, ze clanek skutecne pripomina reklamu a rada bych pripomela, ze stejne jako hudba, rozviji citovou inteligenci deti i vytvarne umeni, literatura atd. Proste umeni jako celek.
 Janijaja 


Re: Re: Manipulace 

(11.9.2004 18:04:50)
Miso3 nezbyva mi nic jineho, nez s Tebou souhlasit. Nedavno se nam totiz s manzelem dostala podobna studie do ruky. To IQ se zminovanym detem zvedlo tusim o 1-2body. I to je samozrejme dobre, ale ze studie prakticky vyplyvalo to, ze dane deti se hudbe hodinu denne venovaly. Stejne jim poroste inteligence, kdyz se hodinu denne budou venovat matematice, zlomkum, dejepisu, hrani sachu, pexesa, nebo ja vim ceho. Proste jsou zabavene, nezlobi, trenuji pozornost a spojuji neurony. Logicke.
Taky jsem par let hrala na akordeon, prestoze chtela kytaru. Ucitel hudby nas osahaval a "opusinkovaval" - chodila jsem tam teda dost nerada. Jako dite jsem to ze strachu nikomu nerekla a tata byl dost nastvanej, kdyz jsem toho tenkrat nechala (segra taky).
Kytaru jsem si koupila ted za porodny a jsem moc stastna. Honzik uz se taky naucil na ni brnkat a hudbu ma evidentne rad. Stejne tak se chodi bavit s malymi klavesy jeho sestricky. Mam z toho radost a uvidime, co bude dal :-)
 Natanee 


Re: Re: Manipulace 

(11.9.2004 21:11:50)
Ahojky, tak předně souhlasím s tím, že se zde jedná o reklamu, ale také si myslím, že hudba a "hudební tvoření" našich nejmenších má opravdu blahodárný vliv na jejich rozvoj. Nic sice nevím konkrétně o matematice ( v tom případě mě léta aktivního muzicírovaní absolutně vůbec nepoznamenala), ale minimálně na emocionální a kulturní vývoj vliv tedy rozhodně ano. Dle mého názoru je ale nejdůležitější našim malým pootevřít dveře (a to do jakých koliv oborů lidského konání, které by je mohlo jakýmkoli pozitvním směrem ovlivnit či posunout) a nechat je, ať se sami rozhodnou jestli a kam vstoupí.
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Asi to je reklama, ale myslím si, že na dobrou věc 

(11.9.2004 23:10:35)
Chodila jsme s mladší dcerou do Yamahy od 1 1/2 roku a od jejích 4 1/2 let jsem v ní i učila.
Program pro malé děti (2 - 4 roky) se jmenuje "První krůčky k hudbě" a je to v podstatě 1x týdně hodina, kde si děti zpívají, hrají pohybové hry, poslouchají hudbu, učí se básničky, občas si i něco namalují a pod. je to hodina (mimochodem my jsme VŽDY měli hodinu, ne 45 minut) na kterou se děti velice těšily a i my maminy jsme si to užívaly.
Od 4 do 6 let navštěvovaly děti "Rytmické krůčky", tam se už seznamovaly s notami, opět zpívaly, ale už i na různé hodební nástroje (bubínky, činelky, xylofonek a pod) písničku doprovázely. A po prvním půlroce začínakjí hrát na flétnu. Takže NEJEN keyboard YAMAHA!!!
V 6 letech si už volily nástroj - vlastní hlas (zpěv), flétnu, kytaru, klavír a nebo i ten keyboard.
Já na Yamahu nejprve jen chodila s naší Ájou, ale pak nám odešla učitelka a mně moc mrzelo, že tento bezvadný program pro děti - mimochodem tady na našem malém městě jediný pro tuto věkovou skupinu - by měl zaniknout. Takže jsem se nechala překecat, udělala si kurzy (já zpívám celý život, hraji na klavír a na kytaru, takže o hudbě něco vím. A učila jsem - takže mám i pedagogickou průpravu :-))) ) a postupně jsem učila oboje "krůčky", klavír a sólový zpěv. Mimochodem výuka na klavír je něco úplně jinýho, než klasická výuka v "lidušce", jak jsme ji my zažili! Hraje se s CD s hudbou, kdy z počátku hraje dítě jen doprovodné akordy či melodie a HNED od první hodiny má dítě pocit, že HRAJE!!!

Když jsem začala v roce 2003 pracovat mimo naše město musela jsem učení v Yamaze nechat, ale moc mně to mrzelo.

Takže já myslím, že článek je trochu reklamou, ale na dobrou věc. Tedy kladný dopad - to, že se maminky tady doví o této možnosti - mi přijde významnější, než to negativní - že si třebo někdo půjde na základě této reklamy koupit keyboard a někomu to tu bude vadit...

Já Yamahu doporučuji
Simča

PS: Programy pro ještě menší děti, než jsem zažila já (tedy od toho 9. měsíce) byly připrveny až po roce 2003, proto s nimi nemám zkušenosti.

 Misa3 


Re:  

(12.9.2004 15:20:40)
Jsem posledni, kdo by mel neco proti hudbe a tomu, aby se ji nadane, nebo i mene nadane deti venovaly, ale ponekud priserna vzpominka na asi tri roky, kdy mi rodice platili hru na klavir,(za prve az ve dvanacti, za druhe ja k tomu skutecne nemela nejmensi talent). Hodne jsem cetla a to i knihy, ktere byly spise urceny starsim, kreslila jsem a malovala a musim rict, ze toto vsechno detstvi velice obohacuje. Takze nejak nevim, proc by se na CITOVE inteligenci deti nemohly podilet jine druhy umeni, nez hudba.
 Emina 
  • 

Re: Asi to je reklama, ale myslím si, že na dobrou věc 

(12.9.2004 19:44:14)
Simco, myslela jsi asi me, tak jen na vyjasnenou. Fletny, kytary i klaviry jsou taktez produkty Yamahy. Nic proti firme, jsem klaviristka a mam zhruba predstavu, co produkuji, neco z toho je fakt vychytane.
Svoje postoje k hudebni vychove deti jsem tu uz pitvala jinde (tady prispevek pro Janinu a diskutse jak cvicit na nastroj), kdyztak si to precti. Ale ten clanek je manipulativni reklama, predkladana nam tady jako info.
Nema cenu diskutovata tady filantropii versus obchodni strategie Yamahy, ale normalni prima reklama by byla slusnejsi nez tohle. Moznosti je vic.
 Emina 
  • 

Re: Asi to je reklama, ale myslím si, že na dobrou věc 

(12.9.2004 19:44:35)
Simco, myslela jsi asi me, tak jen na vyjasnenou. Fletny, kytary i klaviry jsou taktez produkty Yamahy. Nic proti firme, jsem klaviristka a mam zhruba predstavu, co produkuji, neco z toho je fakt vychytane.
Svoje postoje k hudebni vychove deti jsem tu uz pitvala jinde (tady prispevek pro Janinu a diskutse jak cvicit na nastroj), kdyztak si to precti. Ale ten clanek je manipulativni reklama, predkladana nam tady jako info.
Nema cenu diskutovata tady filantropii versus obchodni strategie Yamahy, ale normalni prima reklama by byla slusnejsi nez tohle. Moznosti je vic.
 Misa3 


Re: Re: Asi to je reklama, ale myslím si, že na dobrou věc 

(13.9.2004 12:59:24)
Taky mi vrta hlavou, co dotycna skola dela s detmi, ktere nemaji skutecne zadne hudebni nadani. To je odepisi jako tupe a nevzdelavatelne? Ja jen ze spousta deti ma velke vytvarne nadani, pripadne nadani literarni a nejak porad nevim, proc by jedno z toho melo byt cennejsi nez druhe. Navic jsou deti, ktere nemaji nadani umelecke, ale treba je velice brzy zaujmou jazyky, nebo matematika. Proc proste nenapsat rodicum svuj nazor, ze pokud dite jevi jakekoli nadani je dulezite ho podporovat, jak to jen jde, umoznit mu navstevu krouzku podobne nadanych deti, nebo primo mu sehnat dobreho ucitele, ktery by ho vedl. Je take mozne, ze se dite nebude vubec profesne zivit tim, co ho v detstvi tolik zaujalo, ale zustane to navzdy jako jeho konicek, umeni nebo obor, ktery mu bude cely zivot dost davat a bude jeho psychickou skrysi, kam se muze ukryt, kdyz se mu v zivote nedari.
 Emina 
  • 

Re: Re: Re: Asi to je reklama, ale myslím si, že na dobrou věc 

(15.9.2004 20:30:13)
Miso, myslim, ze Y. uci jakekoli deti, kdyz maji zaplaceno. Otazka je co je uci, kdo a jak. Delka hodiny ani to jestli v ni vystupuji pimprlata neni rozhodujici. Ve skutecnosti to ovsem nemusi byt takova hanebnost, jak to takhle napsane vypada, protoze vlohy k hudbe ma v sobe temer kazdy, vcetne tech, co jsou presvedceni, ze tzv. nemaji hudebni sluch. Vnimat hudbu a rozumet ji plus hrat na nastroj je neco, co se muze naucit kazdy, kdo o to stoji a klidne muze zacit v duchodu, je to zalezitost motivace, jako temer vsechno.
Osobne si myslim, ze tribeni hudebnosti a vychova ke kritickemu posluchacstvi patri ke vzdelani stejne jako vytvarna vychova, dramaticka vychova atd.. Tohle by melo existovat ve skole jako soucast osnov a melo by to byt dostupne pro vsechny deti, stejne snadno jako maji ve skole micudy a branky na fotbal (a ostatni roztodivne sporty) a pocitacove ucebny.
Je to zvlastni, kolik usili venuje nas vzdelavaci system telesne zdatnosti, mechanicke pameti a myslenkovemu drilu, zatimco po strance kritickeho mysleni, citove vychovy a vubec tribeni dusevniho zivota nechava deti v lepsim pripade jen krnet, v horsim je rovnou mrzaci.
 Lucie 
  • 

Klávesy 

(28.5.2005 12:07:48)
Moc dobrý!!!
Já chodím k učitelovi n flétnu a na klávesy (keybort), ale keybort není jako hlavní předmět a musim proto chodit i na tu flétnu na kterou nechci chodit.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.