| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Příčiny školní nekázně

 Celkem 15 názorů.
 Katka,3dospivajici synove 
  • 

diky 

(18.10.2001 13:47:14)
Diky za odvahu otevrit toto velmi dulezite tema. Asi pred tremi lety jsem v radiu poslouchala diskuzi o ukáznovani a o trestech. Psycholog poslusny svemu vzdelani, ktere ziskal z knih, samozrejme brojil proti jakymkoli telesnym trestum.Jedna posluchacka se ho zeptala kolik ma deti, na kolika detech vlastne svoje vychovne metody vyzkousel a s jakym ucinkem. Nerad priznal, ze je svobodny a deti nema. A takovi nas praktiky poucuji.
 Mirka 
  • 

Re: diky 

(18.10.2001 19:24:47)
Upřímně - taky jsem už ve třídě vysolila facku...jenže jsem taky viděla, jak kolegyně dala pohlavek mladíkovi a jemu vyletěl zub...bylo to na žalobu - nakonec se zjistilo, že kluk se ráno vyšvihal na motorce a zub se mu viklal - naštěstí to ukazoval ostatním. Takže: jen v ohrožení života! Všechno ostatní se dá řešit domluvou, zařváním nebo jinak. Osobně, jsa postavy malé a chudé, říkám:"Pojď za dveře a tam Ti ukážu, co jsme brali v karate!" Chytřejší student se začne smát a je po odboji, hloupější se mě zeptá, jestli opravdu dělám karate a začnou se mu smát ostatní. Nejdůležitější pozantek z mé praxe: když se smějou, nezlobí!
 sally 
  • 

Re: Re: diky 

(18.10.2001 19:47:53)
Mirko,
upřímně jsem se zasmála. ALe přiznám se, že fyzické tresty jsem ve škole taky provozovala - co s žívým chlapečkem, který pořád dělal nějaké vylomeniny? Táta po montážích a za poznámky kluka vždycky jednou za měsíc seřezal jak koně. Tak jsem klukovi občas jednu plácla a bylo to vyřízený mezi námi. Bez modřin po celých zádech až po kolena.
 Dana 
  • 

Sally,... 

(25.11.2004 20:03:16)
Sally,
nemyslíte si, že když se dozvíte o domácím násilí, měla byste to řešit jinak (promluvit si s jeho rodiči a na základě toho pak dál postupovat)? Tím, že dítě tlučete také, v něm jen vzbuzujete představu o tom, že násilí dospělých vůči dětem je normální.
 Majka 
  • 

Z pohledu učitelky 

(19.5.2005 15:57:00)
Milí lidé, milé holky,
je to skoro nezvládnutelné. Asi jsem mimořádně neschopná úča, nebo mám kliku na "bezva" školu - ale fakt je, že jsem nešťastná, zděšená a unavená. Tak jsem si našla náhodou jednu webovou stránku - jak nás, učitele, vidí veřejnost a žáci sami. A jsem zděšena podruhé - MY JSME TA PŔÍČINA. Oni jsou přece v právu, že zlobí, nechtějí se učit a snad dokonce jsou i sprostí.
Víc už si přečtěte sami na
http://www.neschopni-ucitele.unas.cz/.

Nevím, co říct.....
 Klára 
  • 

Re: Z pohledu učitelky 

(21.5.2006 9:47:59)
Přečetla jsem si článečky na adrese, na kterou jste odkázala. Jsem zhnusená.
Musím říci, že také pracuji jako učitelka. Práce mě velmi baví, ale skutečně jsem čím dál tím více unavená. Do důchodu mám daleko...(takže o pohled zapšklé důchodkyně vůbec nejde!)
Problémy s chováním, zejména na druhém stupni škol mají vzestupnou tendenci. Přispívá k tomu mnoho faktorů. Já bych řekla, že i jedním z nich (kromě mnoha zmiňovaných v úvodním textu) je manažerský styl řízení školy. Oč jde? O peníze v první řadě! Neúměrně naplněné třídy, přesahující i oněch stanovených 30 žáků ve třídě. Manažer-ředitel nechce nic slyšet - žádné výtky pedagogického sboru (o nevýhodách takového učení, jak pro pedagogy, tak pro děti). Neslyší ani na to, když na poradě třetina třídy má nějakou čtyřku nebo pětku... Vše přepočítává jen na peníze.
Co z toho, že v takové přeplněné třídě jsou integrovány děti s SPU nebo SPCH (porucha chování, učení). Poradna sice doporučí menší počet dětí ve třídě, ale kdo to zaplatí? Jak pak chcete uplatňovat individuální přístup?
Co z toho plyne? Mnohé "slabší" děti ztratí zájem o učení, není na ně čas, nikdo je nepochválí, nepovzbudí, učitel nemá čas se jim individuálně věnovat.
V takto přeplněných třídách se snadněji schovají mnozí zlobilové a vyhmátnout je někdy hodně těžké. Vědí, že mají svá práva. Zapomínají však pochopitelně jaksi na ta vaše...
Věřte, že nejsem zatrpklá, práce mě opravdu baví. Ale skutečně je to horší a horší. Na druhé straně musím říci, že se nic nevyrovná např. tomu, když se s vámi zastaví dítko i po letech na ulici a poděkuje za to, co jste ho naučili.
 janaa 


Re: Z pohledu učitelky 

(24.5.2010 10:23:09)
DObrý den,

momentálně to docela řeším.... absolvovala jsem kurz Respektovat a být respektován.... chce to změnu stylu výchovy i učení. Dnešní dětije třeba vychovávat pro demokracii, tedy respekt k druhým s dodržováním dohod a pravidel, na jejichž tvorbě mají možnost se podílet. Není to otom aby si dělali co chtějí.. jde o komunikaci a spolupodílení se na zodpovědnosti. Stéle jsme zvyklý všechno řešit my... přitom ti, kteřích se to týká vlastně namají možnost se k tomu vyjádřit... o nás bez nás... takhle to fakt nejde. Ve škole je hlavní problém, že je špatně postavena podstata školy... nahustit informace od vědoucího k nevědoucím.... poslušnost, tresty, pochvaly, soutěže,,,, to všechno jen zhoršují... můžeme to vidět na nás dospělých samotných , který jsme byli vychovánváni( většina) autoritativním stylem... výsledem... manipulativní osoby či naopak sobci... viz naše politika. Frontální způsob výuky... tedy učitel mluví k většině( studenti)... je taky špatný model výuky, ve škole se mají učit děti a né učitelé, děti sjou pasivní nemají příliš možností projevit aktivoitu... jen sedět a poslouchat...chce to změnu, rodiče bojujte za ni..integrovaná výuka... děti prcující v týmech, hledají sami řešení, metody, diskutují, to přeci chceme pěstovat.... ne sobce... v rámcovém vzdělávacím programu to jde, ale nikdo toho nevyužívá, malé změny postavené na špatné základy, je třeba změnit základy a pak se dá budovat něco lepšího.... kurzy k této knize vřele doporučuji a učitelům ... přečtšte si knížku Mýty ve vzdělávání od Jany NOváčkové.... ta zasadí aspoň brouka do hlavy.... učitelé, prosím, zamyslete se, zabojujte za naší lepší společnost, samozřejmě bez rodiny to nejde,a le i škole má obrovské hybné páky... díky Jana Plavczová
 dakisek 
  • 

Re: Re: diky 

(16.12.2006 19:04:38)
Mirko, hezký příspěvek :-) Já jim ještě karatem nehrozila, ale určitě to vyzkouším. Je mi 21 a učím prvák a druhák na SŠ, takže to občas chce dost energie... s výškou ani ne 16O cm ještě víc! Ale s tím smíchem to zkouším taky a výsledky nejsou špatné, u většiny. Jen se bojím, že tím moc uvolním opasky, už se mi to jednou stalo a 14 dní jsem měla ve třídě cirkus...
 Luděk Janouch 
  • 

Proč roste násilí, roztěkanost, nervozita či nuda ve škole 

(20.6.2005 21:43:25)
Jako dlouholetý pedagog sleduji i tuto specifickou oblast. Nebudu se podrobněji pouštět do teorií a hypotéz, nakonec snad každý má o problematice "povědomí" a něco již bylo napsáno i na těchto stránkách. Takže spíše v bodech, jak mi dovoluje poznání a zkušenosti (nejen v pedagogice):
1. přesto, že většina učitelů téměř vše negativní ve výchovněš-vzdělávacím procesu žáků (studentů) svádí na rodiče, musím se jich přiměřeně zastat. Vedou mě k tomu skutečnosti, které dále uvedu.,
2. rodiče jsou takoví, jací obvykle byli jejich rodiče či prarodiče (až na výjimky), což je předurčeno z malé části geneticky, z větší pak jejich postavením v rodině, když oni byli dětmi a "puberťáky". Své způsobuje i absence "dobrého příkladu" vychovatele a učitele či nedostatek kvalitní odborné literatury a třeba i "dobrý" server pedagogické oblasti. Opět hlavním přímým faktorem, který stále ještě tajím, je tzv. fenomén doby (stavu společnosti - civilizace a z něj vyplývající vědomý či povědomý pocit ohrožení, zpravidla oprávněný.,
3. mezi velmi důležitý faktor tedy patří - politicko-společenská situace nejen u nás, která, jak trpce zjišťujeme upřednostňuje reprezentací politiků a odpovědných odborníků (včetně třeba lékařů), jednoduchost, bezduchý konzum, "všespasitelný trh a konkurenci" všude a vždy, tedy moc peněz nad lidmi a především duchovními hodnotami. Stále častěji vidíme rozprodej či vykrádání materiálního bohatství, duchovních statků či ekonomického potenciálu zemí a degradaci člověka - na levnou pracovní sílu a voliče "té správné strany či hnutí, pod tlakem reklamy a povrchní propagace hesel a slibů". Téměř vše je dovoleno a problémy se řeší tradičním způsobem - potlačování symptomů a důsledků (aby to nebylo vidět, nebolelo to či jakoby neexistovalo), každý se má postarat sám o sebe, ale v nesystémovém a nesolidárním, nekoncepčním prostředí a životních podmínkách, a podstata problému uniká.

Prosazují se hlavně ti, kteří mají peníze, pracují s penězi (v trhu) či mají nad jinými jinou moc je ovládat. Z psychologického hlediska lze říci, že zpravidla tito "odpovědní" jedinci (skupiny) tvoří lidi s neuspokojovanými potřebami a zájmy,(láska, uplatnění se...), frustracemi z absence rozumu, vyšších emocí či sobeckými jedinci, kteří se dokáží prosadit (bez komplexní tvůrčí energie) pouze ovládáním druhých. Podobné jedince vidíme i ve třídách - "největší frajeři, ale ve skutečnosti neuvěřitelně mnoho potřebují lásku a porozumění, šanci od svých blízkých, kamarádů a společnosti. Kdo jim, tedy i těm, co se o "své přežití" perou s jinými, aniž by to přirozená situace vyžadovala, pomůže od podstaty?
Ekologie zkoumá vlastně všechny faktory, které na základě "resonancí", tedy i koloběhu elementárních a vyšších částic - látek - energií - hmoty všude kolem nás vyvolávají rovnováhu, stabilitu, přežití. Převedeno do pedagogické praxe je třeba se také zmínit o
4. stále nehodnotnější potravě (neekologické, málo biologicky hodnotné, s obsahem škodlivin či aditiv tzv."E" a pod., i přes propagaci firemních odborníků, že jejich výrobek je zdravý) a špatné celkové životosprávě. Patří sem již globální degradace všech ekosystémů, a konečně
5. buněčná a stále častější genetická oslabení, která vychází hlavně ze zmíněného, po generace s rostoucí degradací oslabení za snad trvalého pocitu strachu a stresu.

Řešení? Pozorný čtenář jistě pochopí...

Jen nezapomínejme na : člověk je tvor společenský, podíl solidarity s druhými (rozumová - emoční - sociální - enviromentální inteligence) není neslušný či zakázaný výraz, ale zcela přirozeně fungující systém u všech společenských druhů organizmů.,
solidarita však nemůže nahrazovat funkční koncepční systém, kdy se stát, složen z "kvalitních jedinců" stará o obory a odvětví a solidarita příspěvků je míněna (z ekologického pohledu) jkako nadstandart.

Upozornění pro případné"zakomplexované" jedince, jež budou chtít reagovat na příspěvek způsobem nařčení, že jde o blábol či levicovou propagaci s patřičným neslušným zázemím, nechť napíší argumenty, za kterými oni sami stojí. Tak se dá vést demokratická diskuse.
Informace pro vás ostatní - co Vy na to, lze to řešit?
 Marek 
  • 

odezva na článek Luďka Janoucha - nerozumím vašim názorům 

(3.7.2005 22:22:33)
Jestli si pane Janouchu myslíte, že nepropagujete komunismus, tak jse asi na velikém omylu. Již jsem četl mnoho vašich článků na ostatních webových stránkách a musim přiznat, že jsem naprosto konsternován. cituji: ,, rasa se může vyvíjet dále, pokud si je rovna", to si myslíte, že o to naši neblaze proslulí komuniostiční propaganti neusilovali a vy je ještě vzíváte.. Je to každopádně váš názor, ale v žádné větě s vámi nemohu souhlasit. Vaše názory jsou trochu starobylé a nelehko prosaditelné. Chcete změnit svět? - rozvoj lidské rasy? tak začněte u sebe!!
 Marketa  
  • 

Re: Proč roste násilí, roztěkanost, nervozita či nuda ve škole 

(28.9.2007 23:02:54)
Ano, je snadné vše dát sežrat rodičům. Ale uvědomte si, že škola nejen vzdělává, ale působí výchovně. Děti tu tráví celý den, pak ještě v družině, ti malí a na různých kroužcích ti větší. Doma se vidí s rodiči večer, když přijdou z práce, Pak rychle úkoly a chystání na druhý den. Když šel syn do mateřské školy neřekl jediné sprosté slovo. Když skončil a nasoupil do první třídy znal jich už spoustu a přibývají další. Z domova to nemá, odkud tedy. Od spolužáků, z hřiště, kam chodí i sprostě mluvící omladina a děti s kyblíky na pískovišti to musí poslouchat, podíl na tom má i televize, včetně některých pořadů pro děti. Ne za vše mohou rodiče.
 Pepa Bláha 
  • 

Re: Proč roste násilí, roztěkanost, nervozita či nuda ve škole 

(25.11.2008 9:25:47)
Ahoj...chtěla jsem jenom napsat, že tento článek je velice zajímavý,ale hodiny prostě nikdo nezmění:D:D:D...pro tupé hlavy(že jsou a budou nudné):D:D
p.s. ludek janouch je nas ucitel fyziky:(
 Luděk 
  • 

Luděk 

(28.7.2005 11:10:07)
I já respektuji Váš názor a jako všechny "otevřené názory" se vyvíjejí.
Nicméně musím reagovat. Zmínil jste se o nějakém článku o rase, na který si již ani nepamatuji. Nicméně jistě nebudete souhlasit s tím, že "každý se má postarat sám o sebe", tedy i např. lidé různé rasy. To by znamenalo, že : každý bude sám sobě kuchařem., lékařem, zedníkem, učitelem, politikem... Ani u vyspělých sociálních druhů organizmů neexistuje takové rozdělení celku. Nevím jak Vy, ale nepředstavuji si humanizmus ani tak, že nějaká politická síla, byť v dobrém potlačuje lidskou přirozenost, tvůrčího ducha či podnikavost, jako v minulém režimu a kdy vytvářel situaci, že vše bude řešit on za lidi. Samozřejmě, že v mnohém špatně, ale situace "na západní frontě" byla ve většině směrech mnohem nehumánější (možno sledovat i vlastní zahraniční tisk a informace v čase, jak o své úrovni demokracie a svobody píší, či točí pořady samy tzv. vyspělé státy).
Na druhé straně tzv. studená válka musela zákonitě vyhřeznout v souboj zbrojení a tržní nadprodukce, jde o ekonomické a jiné zájmy společností, jež ve finále také, i když málo, přispívají do státních rozpočtů.

Můj článek však vede čtenáře k tomu, abychom si uvědomili, ať má někdo "knížku" modrou, červenou či oranžovou, že peníze, moc a "všespasitelný trh" skutečně ovládají lidstvo, přičemž hodnota toho je hlavně spekulace nadnárodních společností, monopolů a jim poplatných vlád. Co má např. obyčejný občan z toho, že se staví další obchvat u obchvatu (Japonsko či Los Angeles - dfesítky dálnic nad a kolem sebe), po nichž se projíždí miliony aut, tedy řidičů, kteří zakuřují životní prostředí, ucpávají cesty, nepodporují tak ani ekologickou dopravu (stejně jako odpovědní politici a odborníci nic neřeší komplexně a od podstaty), samy řidiči riskují také kardio-vaskulární onemocnění "z přílišného pohodlí, stresů i špatné výživy a podobně" a auta vytváří hluk atd. Postaví se, díky transitu kamionů nová tzv. průmyslová zóna, tedy banky, hotely, Delvity, na tom všem však prodělává obyčejný daňový poplatník a vydělávají firmy, které navíc nenesou odpovědnost, ani daňovou za prosperitu a pokrok země. To je pouze úsek ukázky ze života většiny z nás, kteří mohou být zdraví, silní a schopní, ale třeba díky morálce nevlastní spousty peněz a tak strádají a s nimi de facto celá společnost.
Takový životní styl, nejistoty a nekoncepční řešení všech otázek působí zpětně i na rodiče a jejich děti - přímo i nepřímo. Ty pak, v rámci přežití žijí tak, jak se to vyplácí. Vzniká tak nerovnost mezi lidmi a to dokonce i mezi "silnými jedinci", která nutně přináší další třídní rozdělení (pojem sociální třída poprvé uvedly američané) a degradaci fyzických i duchovních hodnot, včetně vyvlastňování vlastních schopností lidí (levná pracovní síla) a enviromentálního ohrožení světa.

Možná, že stále máte chuť říci něco sprostého na mě či tento příspěvek. Pokud ano, tam kde nejsou argumenty, byť špatné, nemůže existovat demokratická diskuse. V minulosti vládl režim, který nedemokraticky převzal moc nad lidmi na sebe a přílišnou sociální péčí je postupně zbavoval politického uvažování. Tato doba tomuto trendu dává "poslední ránu" i způsobem zcela opačným a každý, kdo lidem jako Vy bere tu zřejmě poslední špatku naděje, že i na Vás dojde s tím přerozdělením moci a "koláče", který však patří spravedlivě rozdělit, vždyť jsme živočichové společenští a každý se různou měrou různě podílel na zisku, radosti a štěstí jiných i celku - je nepřítel, kterého nemůžete pochopit. Možná takovým lidem schází právě sociální, emoční i jiná inteligence, na jejíž absenci se podíla celá historie člověka stále více (geneticky), minulý systém a současný o to více.

Přeji pěkný den a zaslouženou životní úroveň.
 Vaja 


příčiny školní nekázně.. 

(4.2.2007 9:22:18)
Nechci se příliš zastávat puberťáků a jejich nekázně, ale v jejich věku už kritika učitelů může být i částečně oprávněná, učitel, který kouří a je to z něj cítit, který "tajně" pije, si těžko udrží respekt žáků. Sama jsem pár takových kantorů zažila, nebyli špatnými učiteli předmětů, ale špatnými vychovateli. A ještě něco, je těžké vymyslet přípravu na hodinu tak, aby se ani klackovití žáci nenudili, ale JDE to, když učivo předkládáte jen suchým výkladem, žáci buď spí nebo ruší výklad "vtipnými" poznámkami, protože se NUDÍ. To byl problém vždycky, nehledě na to, jaká byla je a bude mládež a doba.
 Bára Žitná 
  • 

Dotazník 

(2.11.2013 20:57:05)
Dobrý den,
píšu SOČ o domácím vzdělávání a chtěla bych Vás poprosit, abyste vyplnili tento krátký dotazník. Děkuji
http://www.survio.com/survey/d/R9F0A0A3I3O6M7C6U

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.