Uršula Kuliková, 3 děti | •
 |
(7.2.2008 18:13:42) Po dvou vlastních dcerách jsme se rozhodli přijmout do rodiny dítě z dětského domova. Chlapec měl 6 let a byl velmi zaostalý. Nácvik čtení jsme začali v březnu před nástupem do školy , a to na radu psycholožky SPC. Denně jsem mu napsala 8 slov pod sebe ob řádek, velkými tiskacími písmeny. Malý je měl přepsat tužkou pod vzor a postupně jsme je spolu četli. Takto jsme postupovali denně až do srpna. Naučil se číst velká tiskací písmena, ale včetně dě,tě, ně, di, ti ni, ch apod. Se čtením ve škole už pak problémy nebyly. Jsem za tuto metodu moc vděčná, nácvik byl šíleně těžký, vysilující, chlapec čtení nesnášel a bál se ho. Ale ve škole je úspěšný a čte. Je nyní v 1. třídě. Také jsme koupili dřevěná barevná písmena a učili se je poznávat i se zavřenýma očima podle hmatu. Důležité bylo, že jsme četli denně, ve stejnou hodinu. Držím všem rodičům palce. Uršula
|
Jana | •
 |
(27.5.2008 14:08:49) Když šla Vendulka do první třídy, uměla všechna písmenka. Čekala jsem, že spojování písmenek do slabik se naučí ve škole. Bohužel jsme zjistili, že to není tak jednoduché. Vendulka nebyla schopna postupovat příliš rychle, čtení ji nebavilo a přesvědčit dítě, aby začalo číst... Naštěstí nám pomohla paní učitelka a odkázala nás na speciální pedagožku. Nyní cvičíme každý den cca 15 minut. Máme speciální cvičení (křížové pohyby). Poté vyskákáme, vychodíme, vyťukáme do stolu a napíšeme tři slova a jednu větu. Končíme znovu křížovými pohyby. Nyní jsme ve stavu, že čtení se zlepšuje a my jsme schopni napsat a přečíst i víceslabičná slova (zatím s otevřenými slabikami). Vendulka chodí do školy ráda a už není tak velký problém sednout si ke knížce nebo něco napsat. Myslím, že nemalý vliv má i osobnost učitele a alternativní (Montessori) systém výuky. Jana
|
Lidka, 2 kluci | •
 |
(25.10.2009 20:18:34) Dobrý večer,
Vaše příspěvky jsou rok i více staré a já přesto doufám, že nejsem jediná, která má problém se čtením ohledně prvňáčka. Starší klučina je v pohodě, je už ve třetí třídě, ale zatím mu to jde tak, že se s ním učit nemusím. Za to ten mladší to je pohroma, pomalu nevím už jak na něj. Když si prostě postaví hlavu, že číst nebude, tak nečte. A dokážete se vžít do role matky, co to pro ni je, když se snaží a výsledek nulový. Zatím jsou v začátcích, ale i tak. Potom když už čteme tak nejdřív si plete dvě písmenka, na to to přečte celou stránku během chvilky bez chyby, a po deseti minutách zas neví.... tak si říkám co dělám špatně. Nevím. Možná se najde někdo se stejným problémem a poradí mi. Předem moc děkuji.
|
|
|
|