| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otazníky kolem cizích jazyků

 Celkem 23 názorů.
 Míša,11let(to píšu já) 
  • 

jasně 

(14.5.2001 21:56:35)
Ahoj,já si myslim že je to dost dobry se uči ten jazyk.já teˇka ziju v yahraničí a Angličtinu používám denně 8 hodin, v CR ty slovíčka co sem se naučila mi opravdu pomohly k učení real angličtiny i ke kamarádům .Učte se všichni je to něco co můžete a budete potřebovat v životě!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Zuzana 
  • 

znalost anglictiny je gramotnost 

(17.5.2001 23:33:18)
jeden nas universitni profesor vystizne pravil, ze "znalost anglictiny je gramotnost, ovladani ostatnich jazyku vzdelanost"
 Eliáš, vícenásobný otec 
  • 

Jazyky 

(11.6.2001 16:20:05)
Z praxe rodiče již vím jedno: tzv. "cizí" jazyk je úspěšný, začne-li se co nejdříve a co nejvíce. Dle mne by bylo vhodné zahajovat výuku např. již od první třídy (nebo dokonce již předtím během školky) v intenzitě 1 : 1 (češtna : např. angličtině). Čeština nesmí převažovat! Té je dost doma. Myslím si také, že bilingvní, trilingvní komunikatelnost je celkem normální a měla by být cílem výuky na školách. Jediný rozdíl mezi znalostí těch několika jazyků by měl být v tom, že jeden z nich by byl mateřský. V další generaci by to mohlo již být i jinak. S tím je zapotřebí začít v 1. třídě ZŠ. 3.třída - to je již pozdě! Domnívám se dále, že oficiální postoje pedagogů i psychologů jsou poněkud naivní. Rodiče, neváhejte a nešetřte na vašich dětech! Nikdy není na tzv. "cizí" jazyk brzo. A nevěřte tomu, že vaše dítě to nezvládne. Zvládne! To vy sami to tak dosud nechcete...
 tereza, synové 6 a 1,5 
  • 

Re: Jazyky 

(28.10.2006 15:21:00)
Naprosto souhlasím s Eliášem. Na jedné straně se můžeme dočíst, že malé děti se učí spontánně, jsou si schopné osvojit správnou výslovnost , pokud se setkávají s rodilým mluvčím tak asi do 4 let, na druhé straně začíná výuka v tom lepším případě ve 3 třídě. Není důvod ve stylu výuky, kdy je na prvním místě gramatika? Angličtina je a bude světovým jazykem, celkově by se měla společnost na tento jazyk orientovat. Ve Skandinávii běží filmy v originále, nikdo je nedabuje, tady nemáte příliš příležitost v televizi vidět film v orginále a už vůbec ne pro děti.
 jitka 
  • 

Re: Re: dopis 

(2.11.2006 21:49:24)
Ahoj všem chci se vás zeptat co si myslíte o tom že p.učitelka chce psát s dětmi ježíškovi? Nastěstí to není učitelka mé dcery ale jiný první přídy mě to přijde dost hnusný už takhle na děti tlačí reklami v televizi a proč to dál podporovat ,jasný že každý dítě po něčem touží ale proč to tahat do školy?myslím kdyby je stíš vedli k tomu že vánoce jsou o klidu a pohodě bylo by to lepší. Nejsem věřící jen matka dvou dětí. Je to jen názor
 Líza 


Re: Re: Re: dopis 

(3.11.2006 5:07:17)
Jitko, mně to připadá jako docela milej způsob, jak děti přimět napsat dopis, kterej bude mít oslovení, úvod, prostředek a konec. Myslím, že příčinu takhle být naštvaná budeš mít až v případě, že paní učitelka doporučí dětem, aby napsaly ty nejdražší a nejnesmyslnější přání, a zároveň je přesvědčí, že to musejí pod stromečkem dostat. Dopisy Ježíškovi píše drtivá většina českých malých dětí, tak fakt nevím, co je špatného na tom, že toho učitelka využije k výuce.
 jitka 
  • 

Re: Re: Re: Re: dopis 

(3.11.2006 13:53:31)
Ano vím že dnes se dopisi ježíškovi píší a malují ale děti v první třídě toho zas tolik nenapíší _ teda nechci se nikoho dotknout ale a je jasný že namalují ty věci po kterých touží ale proč tomu dávat takovou vážnost když už ji má dost tět a ještě to podporovat školou. Myslím že třeba má holka si určitě bude přát Barbý a to jen proto že si to přejí vsechny holky ve škole. Nevím ale nepříjdemi to jako dobrý nápad
 Lída+2 


Re: Re: Re: Re: Re: dopis 

(3.11.2006 14:16:25)
....a proč si to neusnadnit. NEchám to dítě to namalovat, pojmenovat a co budu považovat za rozumný. TAk aspoň část z toho nakoupím.
A jak píše Líza. někde se to napsat budou muset naučit.Ty dopisy co přišli z tábora byli faákt zajímavé. NA nich bylo vidět, že to nikdy nepsali.
Třeba ve školce si celý prosinec o vánocích vypráví a žijí nima. mají adventní kalendářík( bez bonbonů,aby mě tu zase někdo hned nenapadl) kuchařky napečou- preclíky, perníčky a pod.věci).
JAkmile začne advent. udělají ze stolečků veliký společný stůl a každý den její u zapálenýho stolu.
A jeden den malovali na čtvrtku co by si nejvíc přáli. Jedne dárek a učitelky okolo výkresů zavázali mašličky a pověsili na nástěnku.:-)
Ale tohle s dětma ve škole dělat nejde,ale u nás si o tom taky hodně vypráví. Dokonce na besídku secvičili loni v první třídě. Divadýlko o Jéžiškovi v Betlému......
Malovali si vánoce a tak....

Já nevím,ale když to čtu co píšeš. TAk z toho mám pocit, že ty vánoce asi hodně nesnášíš. A nedej bože,aby si Tvoje dcera něco přála....(fakt mám přesně tenhle pocit).
:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Tak by si přála BArbí. Tak jí nějakou z těch obyčejných kup. Pokud jí teda už nemá doma.Co na tom....
 jitka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dopis 

(3.11.2006 15:01:26)
Já mám vánoce moc ráda pečení celí advent, ve školce si to taky krásně užívali atve jen ten nebo spíš ta davová psichoza tet jdem psát hromadně ježíškovi když si to namaluje doma dá za okno tak mi to nepříjde tak divný ale dělat seznam nebo psát takto veřejne , olu bere docela na vážno a tak si myslím že bude sklamaná když by tam nenešla to co jsi psal, samozžejme že tu bárbínu levnou dostane i když mě osobně se nelíbí ale je to hit, za nás to byli miminka.Nemyslím to špatně
 Máca,syn 8 
  • 

Re: Jazyky 

(31.5.2010 22:47:50)
Jéé,pán je asi hodně chytrý,vzdělaný,a vůbec všechno :-) já myslím,že aj určitě ano,jen si nejsem jistá,jestli hned od 1.třídy-totiž,myslím,že by se děti nejdřív měli naučit dostatečně mateřský jazyk,pak cizí,pač je sice pěkný že umí aj,ale když vám pak píšou hrubé chyby jako Y I ,tak to vypadá dost hloupě..navíc fakt mi nepřijde že je ve 3. třídě UŽ pozdě......
 Adéla-1 dcera 
  • 

Re: Jazyky 

(3.12.2011 21:54:18)
S tímto názorem naprosto souhlasím. Mám dceru v první třídě.Aj mají nepovinnou,ale zařazená do výuky je, ale ne jako samostatný předmět. Dceři se plete výslovnost se psaním.Když vidí napsané něco v Aj, je ji dovné proč se to čte jinak než v Čj.Myslím, že dítě ma nejdříve ovládat svůj mateřský jazyk a gramatiku a následně se učit další. Já sjem měla Aj od třetí třídy a nemyslím, že bych ji uměla špatně. Daleko důležitější je, jak často a jak aktivně potom daný jazyk v životě používáte. Protože pokud aktivně ne, stejně budete nejistí a můžete se to učit třeba 20 let.
 Jája 
  • 

Žasnu 

(27.11.2002 20:38:59)
nad nenápadně vyjádřenými pochybnostmi paní doktorky o tom,zda je výuka AJ skutečně důležitá.
Od angličtinářky mne to zaráží čtyřnásob...
Taky její pojetí začátku výuky cizího jazyka mi zavání staromilstvím a neschopností prostudovat si alespoň základní výsledky z nejnovějších výzkumů z problematiky - kdy začít...
Je důležité si uvědomit,že jsme v Evropě,stále více lidí se dostává k internetu (pochybuji že bude kdy třeba "francouzský nebo německý")a znalost angličtiny bude prvotní potřebou alespoň trochu se vyznat ve světě informací...
 Veronik@ 
  • 

Názor 

(9.5.2005 19:23:17)
Jsem lektor+metodik angličtiny ve vzdělávací agentuře & matka 10-letého chlapce. Toto spojení mě nutí přemýšlet o potřebách studia cizích jazyků z obou úhlů.
Mezi moje žáky patří děti od 4 let - tato výuka je výborná jako základní stavební jednotka pro další studium jazyka ve škole. Mám s touto výukou velmi dobré zkušenosti.
Můj syn začal angličtinu v 5 letech (ve 3. třídě i ve škole - což bylo fajn, protože si zopakoval začátky a naučil se vše i psát).
Od 4. třídy bude mít němčinu a zvažuji, že ještě během základní školy by začal další jazyk - sám si vybral ruštinu, o jejíž důležitosti jsem přesvědčena.
Naprosto souhlasím s tím, že "angličtina je gramotnost" - je to asi jako řidičák - musí se to naučit, ale je to nezbytné - a také si myslím, že vedle angličtiny by měli lidé ovládat MINIMÁlNĚ ještě jeden cizí jazyk.
 Ivana, učitelka angličtiny - ZŠ, SŠ, 20 let praxe 
  • 

Odbornice? 

(9.9.2005 19:26:32)
Otázka "kdy začít s výukou cizího jazyka" není tak jednoduchá, jak na první pohled vypadá. Je krásné říkat, že by se mělo začít co nejdříve, má to i své opodstatnění. Dítě vnímá a napodobuje rytmus řeči, intonaci, výslovnost, to se později opravdu těžko dohání. Ale na druhou stranu - dnes děti mají silné nedostatky ve vyjadřování ve svém rodném jazyce. Málo čtou, ještě méně samy vypravují nebo komunikují, tráví čas sledováním televize nebo hraním počítačových her. Zeptejte se učitelek v MŠ, jaká je úroveň vyjadřování dnešních dětí. Má tady mít cizí jazyk opravdu prioritu?

Další věc: Když někdo ovládá angličtinu jako takovou, studoval nebo přednášel v zahraničí, neznamená to automaticky, že je odborník na výuku ciz. jazyka. Myslela jsem, že to porevoluční nadšení ("není to sice učitel, ale žil v cizině!")už odeznělo, ale vidím, že se stále slepě skláníme před někým, kdo působil na uznávané univerzitě. Kolik let učila Dr. Kelly na základní škole? A učila na běžné ZŠ ne bo jazykové? A jakou má představu o profilu jazykářů? Její amatérské týdenní kurzy pro neaprobované angličtináře poskytovaly oprávnění k vyučování AJ, i když náplní kurzu bylo pouze chaotické připomenutí několika bodů z učebnice pro začátečníky!
Dr. Kellyová není podle mne žádný jazykový metodik. Pokud chce na tomto poli pomoci, může na sobě známé akademické půdě prosazovat to, aby se učitelé na fakultách opravdu naučili jazyk,a nemuseli jen nesmyslně odříkávat teoretické poučky akademiků bez učitelské praxe; aby měli možnost strávit určitý čas v zemi, kde se příslušný jazyk používá, jako je tomu v zahraničí - tady můžeme např. francouzským nebo anglickým jazykářům závidět, ale jen proboha ne v tom,jak vypadá jejich vyuč. hodina !

 Viki, angličtinářka SŠ + vlastní jazykovka 
  • 

Re: Odbornice? 

(21.11.2005 7:21:07)
Souhlas. Znám jednu učebnici Dr. Kellyové a učit dle ní je dost nuda. Na trhu je spousta krásných učebnic a materiálů, dle kterých se dá učit tak rozmanitě, přirozeně a lehce a zábavně. Mám dvě dcery, 4 a 2 roky a obě se anglicky naučily. Jak? Tak jako my češtinu ještě v předškolním roce. Podotýkám, že má "výuka" nebyla nijak plánovaná a pravidelně časově rozvržená. Děti se totiž mohou učit již od narození. Vždyť to taky dělají. Je jen na nás, do jakého prostředí je zavedeme a co jim v něm ukážeme. Týká se to všeho: prostředí hospody nebo jazykového kurzu. Funguje to spolehlivě.
 Miroslav 
  • 

angličtinu ne 

(6.1.2006 10:49:52)
Jsem zásadně proti tomu, aby se na všech základních školách vyučovala povinně angličtina. Zoufale sháním školu, kde by nabízeli jakýkoli jiný jazyk. Na Praze 2 v ZŠ Kladská mají od 3.třídy povinně němčinu. Nevíte někdo o základkách (v Praze), kde se učí ruština, francouzština, španělština, polština....? Děkuji za Vaše typy
 Astheart 


Re: angličtinu ne 

(15.5.2012 20:26:58)
Zcela souhlasím. Angličtina je a ještě asi dlouho bude lingua franca a o její důležitosti se nedá pochybovat. Navíc je tady EU. Faktem rovněž je, že podíváme¨li se na volná pracovní místa v inzerci, zjistíme, že spoustu zaměstnavatelů vůbec nezajímá, jaký obor jsme vystudovali. Nejdůležitější je pro ně to, co se skutečně dneska pomalu stává dalšími požadavky na obecnou gramotnost, tedy znalost AJ, VT a ŘP. Každou další dovednost pak člověk získá přímo u svého zaměstnavatele.
Učím AJ na střední škole a musím říct, že znalosti dětí, se kterými přicházejí k nám, jsou ubohé, skoro nulové. Začínáme znovu od začátku (false beginners - nemělo by to tak být). Navíc musím říct, že často mají fixovány poměrně závažné fonetické, morfologické i syntaktické chyby, které je pak opravdu velmi těžké odstranit. Domnívám se, že příčina je v nedostatečné kvalifikaci učitelů základních škol. Sama jsem jeden rok na ZŠ učila a vím, jaká je situace. Opravdu mě vytáčí, když mě studenti oslovují: "Mrs Teacher"! Nedá se jim to vymluvit, protože "oni to tak museli říkat v ZŠ"! Bylo by toho dost na celý článek.
Angličtina od 3. nebo 4. třídy - ano, souhlasím, ale pouze s kvalifikovanými učiteli.
 blabla 
  • 

Re: angličtinu ne 

(20.2.2006 9:46:48)
"angličtinu ne" je veskrze docela přitroublý názor a upřímně lituju Vaše děti až budou chtít na vysoké vyjet na nějakou zahr. stáž do UK či USA...
 Jitka, učitelka ZŠ 
  • 

Re: Re: angličtinu ne 

(23.2.2006 12:02:57)
Dle nového vzdělávacího plánu by se Aj od 3. třídy neměl vyučovat na úkor jiného předmětu, měly by být na to přidány na 1. stupni ZŠ 3 hodiny.

Nejsem razantně proti povinné víuce aj od 3. třídy. Další jazyk by měl být přidán nejpozději od 8. třídy. Dívám se na to pohledem učitelky nj. Mám 3 roky po promoci a stejnou dobu nj vyučuji. To, co se teď nově chystá, mě ale děsí. Mám zkušenost takovou, že ve třídě s 30 žáky jsou minimálně 4 děti s některou poruchou učení. Dyslektikům a dalším jde nepoměrně lépe němčina než angličtina. Budou-li mít povinně od 3. třídy angličtinu a dále přiberou další cizí jazyk, mnozí nebodou schopni absolvovat ZŠ a budou muset přejí do zvláštní školy. Ale na to má paní Buzková taky radu - zrušíme školy zvláštní a integrujeme žáky do základních škol.....

Němčinu vyučuji také jako volitelný předmět od 7. třídy. To znamená, že žáci, kteří chodí na angličtinu, si mohou vybrat mezi počítači, vařením a pod. i němčinu. Jsou to zpravidla 2 hodiny týdně, které se učí nejdříve od 13:30. Končí to tak, že žáky 3 roky přeučuji anglickou výslovnost německých slov. A teď mě to bude čekat u všech žáků a dál než k časování "haben" se nedostanu. 3 roky po promoci je to tvrdé zjištění a věřte mi, velmi demotivující..........
 vanda 
  • 

Re: Re: Re: angličtinu ne 

(6.11.2006 21:42:49)
Ja se mohu podelit o nase zkusenosti zevnitr ceske rodiny, vychovavajici dceru prozatim v USA. Nebudu se ve svem prispevku zabyvat ani cestinou, ani anglictinou, dcera je nyni v deseti letech plne bilingvinni, nemame s tim zadne problemy; ovsem stoji to samozrejme denodenni usili a jsou jednoznacne nutne takove udrzovaci zalezitosti, jako kazdorocni trimesicni pobyt v CR, ceska denni cetba a cesky rozhlas,ceska TV a samozrejme ani slovo anglicke konverzace uvnitr rodiny.
Nicmene chtela bych pridat nase informace a poznatky k vyuce "ciziho" jazyka na zakladni skole; v nasem pripade spanelstiny. Od povinne kindergartten, ktera zacina jako pripravka v peti letech, ma nase dcera denne zhruba 30 minutovy blok vyuky pozue ve spanelstine. Deti si dokonce leta myslely,ze jejich kolumbijska ucitelka neumi ani slovo anglicky(!). Letos v dubnu, behem jarnich prazdnin na Yucatanu se dcera jeste stydela spanelstinu pouzivat, ale ted na pocatku pate tridy uz jsme meli moznost ji sledovat ve spanelske spolecnosti, kde zacala relativne plynne mluvit; rozhodne se uz domluvi a pasivni znalost je relativne dost siroka. To vse po peti letech denodenni, byt kratke expozice ve skole.
 doktor H. 
  • 

Jazyk 

(6.1.2009 22:15:06)
Cízí jazyk by se měj u dětí začít učit podle mě v okamžiku kdy dítě umí číst a psát , doporučil bych jako cizí jazyk Angličtinu je to "globální jazyk" a myslím si že přihlásit dítě na Nemčinu je nesmysl
 Lenka 3 děti 
  • 

Cizí jazyk 

(20.2.2009 14:27:03)
Myslím si, že zařadit klasifikovanou výuku cizího jazyka do první třídy je nesmysl. Děti se teprve ve třetí třídě učí vyjmenovaná slova, mají co dělat, aby se vše naučili a přeci jen žijeme v České republice a měli by dobře ovládat svůj jazyk. A když nyní vidím, jak se angličtina vyučuje....přesunula bych její výuku opravdu až na 4.třídu. I zkušení logopedi Vám řeknou, že když se dítě naučí ve školce vyslovovat slova anglicky, je u některých těžké je naučit správnou českou výslovnost, protože je angličtina mnohem jednodušší. Mám rodinu v Anglii a vím, že gramatika, kterou jsme se učili my i na vysoké škole je pro mnohé rodilé angličany tabu a dokonce i se spellingem mají velké potíže - a zde pokud píší slovíčkový diktát a napíší jednoduché v místo w apod. mají o stupeň horší známku. Toto je podle mě špatně.
Ať se klidně od první třídy učí slovíčka, písničky, ale ať nejsou klasifikovaní. Jinak jsem téhož názoru, že bez angličtiny to dnes opravdu nejde! Takže nyní učím i svého školkaře některá slovíčka, protože vím, že je to pro něj nyní mnohem jednodušší a zapamatovatelné.
 Olina dcera 12 


Re: Cizí jazyk 

(5.9.2011 11:41:47)
souhlasím s vámi, děti by měly být v kontaktu s angličtinou již od mala, ale nenásilnou formou - gramatika a spelling by měly přijít na řadu později, až děti budou zvládat základy češtiny.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.