Eliáš, vícenásobný otec | •
 |
(11.6.2001 16:20:05) Z praxe rodiče již vím jedno: tzv. "cizí" jazyk je úspěšný, začne-li se co nejdříve a co nejvíce. Dle mne by bylo vhodné zahajovat výuku např. již od první třídy (nebo dokonce již předtím během školky) v intenzitě 1 : 1 (češtna : např. angličtině). Čeština nesmí převažovat! Té je dost doma. Myslím si také, že bilingvní, trilingvní komunikatelnost je celkem normální a měla by být cílem výuky na školách. Jediný rozdíl mezi znalostí těch několika jazyků by měl být v tom, že jeden z nich by byl mateřský. V další generaci by to mohlo již být i jinak. S tím je zapotřebí začít v 1. třídě ZŠ. 3.třída - to je již pozdě! Domnívám se dále, že oficiální postoje pedagogů i psychologů jsou poněkud naivní. Rodiče, neváhejte a nešetřte na vašich dětech! Nikdy není na tzv. "cizí" jazyk brzo. A nevěřte tomu, že vaše dítě to nezvládne. Zvládne! To vy sami to tak dosud nechcete...
|
tereza, synové 6 a 1,5 | •
 |
(28.10.2006 15:21:00) Naprosto souhlasím s Eliášem. Na jedné straně se můžeme dočíst, že malé děti se učí spontánně, jsou si schopné osvojit správnou výslovnost , pokud se setkávají s rodilým mluvčím tak asi do 4 let, na druhé straně začíná výuka v tom lepším případě ve 3 třídě. Není důvod ve stylu výuky, kdy je na prvním místě gramatika? Angličtina je a bude světovým jazykem, celkově by se měla společnost na tento jazyk orientovat. Ve Skandinávii běží filmy v originále, nikdo je nedabuje, tady nemáte příliš příležitost v televizi vidět film v orginále a už vůbec ne pro děti.
|
jitka | •
 |
(2.11.2006 21:49:24) Ahoj všem chci se vás zeptat co si myslíte o tom že p.učitelka chce psát s dětmi ježíškovi? Nastěstí to není učitelka mé dcery ale jiný první přídy mě to přijde dost hnusný už takhle na děti tlačí reklami v televizi a proč to dál podporovat ,jasný že každý dítě po něčem touží ale proč to tahat do školy?myslím kdyby je stíš vedli k tomu že vánoce jsou o klidu a pohodě bylo by to lepší. Nejsem věřící jen matka dvou dětí. Je to jen názor
|
Líza | 
 |
(3.11.2006 5:07:17) Jitko, mně to připadá jako docela milej způsob, jak děti přimět napsat dopis, kterej bude mít oslovení, úvod, prostředek a konec. Myslím, že příčinu takhle být naštvaná budeš mít až v případě, že paní učitelka doporučí dětem, aby napsaly ty nejdražší a nejnesmyslnější přání, a zároveň je přesvědčí, že to musejí pod stromečkem dostat. Dopisy Ježíškovi píše drtivá většina českých malých dětí, tak fakt nevím, co je špatného na tom, že toho učitelka využije k výuce.
|
jitka | •
 |
(3.11.2006 13:53:31) Ano vím že dnes se dopisi ježíškovi píší a malují ale děti v první třídě toho zas tolik nenapíší _ teda nechci se nikoho dotknout ale a je jasný že namalují ty věci po kterých touží ale proč tomu dávat takovou vážnost když už ji má dost tět a ještě to podporovat školou. Myslím že třeba má holka si určitě bude přát Barbý a to jen proto že si to přejí vsechny holky ve škole. Nevím ale nepříjdemi to jako dobrý nápad
|
Lída+2 | 
 |
(3.11.2006 14:16:25) ....a proč si to neusnadnit. NEchám to dítě to namalovat, pojmenovat a co budu považovat za rozumný. TAk aspoň část z toho nakoupím. A jak píše Líza. někde se to napsat budou muset naučit.Ty dopisy co přišli z tábora byli faákt zajímavé. NA nich bylo vidět, že to nikdy nepsali. Třeba ve školce si celý prosinec o vánocích vypráví a žijí nima. mají adventní kalendářík( bez bonbonů,aby mě tu zase někdo hned nenapadl) kuchařky napečou- preclíky, perníčky a pod.věci). JAkmile začne advent. udělají ze stolečků veliký společný stůl a každý den její u zapálenýho stolu. A jeden den malovali na čtvrtku co by si nejvíc přáli. Jedne dárek a učitelky okolo výkresů zavázali mašličky a pověsili na nástěnku.:-) Ale tohle s dětma ve škole dělat nejde,ale u nás si o tom taky hodně vypráví. Dokonce na besídku secvičili loni v první třídě. Divadýlko o Jéžiškovi v Betlému...... Malovali si vánoce a tak....
Já nevím,ale když to čtu co píšeš. TAk z toho mám pocit, že ty vánoce asi hodně nesnášíš. A nedej bože,aby si Tvoje dcera něco přála....(fakt mám přesně tenhle pocit). :-(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Tak by si přála BArbí. Tak jí nějakou z těch obyčejných kup. Pokud jí teda už nemá doma.Co na tom....
|
jitka | •
 |
(3.11.2006 15:01:26) Já mám vánoce moc ráda pečení celí advent, ve školce si to taky krásně užívali atve jen ten nebo spíš ta davová psichoza tet jdem psát hromadně ježíškovi když si to namaluje doma dá za okno tak mi to nepříjde tak divný ale dělat seznam nebo psát takto veřejne , olu bere docela na vážno a tak si myslím že bude sklamaná když by tam nenešla to co jsi psal, samozžejme že tu bárbínu levnou dostane i když mě osobně se nelíbí ale je to hit, za nás to byli miminka.Nemyslím to špatně
|
|
|
|
|
|
|
Máca,syn 8 | •
 |
(31.5.2010 22:47:50) Jéé,pán je asi hodně chytrý,vzdělaný,a vůbec všechno já myslím,že aj určitě ano,jen si nejsem jistá,jestli hned od 1.třídy-totiž,myslím,že by se děti nejdřív měli naučit dostatečně mateřský jazyk,pak cizí,pač je sice pěkný že umí aj,ale když vám pak píšou hrubé chyby jako Y I ,tak to vypadá dost hloupě..navíc fakt mi nepřijde že je ve 3. třídě UŽ pozdě......
|
Adéla-1 dcera | •
 |
(3.12.2011 21:54:18) S tímto názorem naprosto souhlasím. Mám dceru v první třídě.Aj mají nepovinnou,ale zařazená do výuky je, ale ne jako samostatný předmět. Dceři se plete výslovnost se psaním.Když vidí napsané něco v Aj, je ji dovné proč se to čte jinak než v Čj.Myslím, že dítě ma nejdříve ovládat svůj mateřský jazyk a gramatiku a následně se učit další. Já sjem měla Aj od třetí třídy a nemyslím, že bych ji uměla špatně. Daleko důležitější je, jak často a jak aktivně potom daný jazyk v životě používáte. Protože pokud aktivně ne, stejně budete nejistí a můžete se to učit třeba 20 let.
|
|
|
|