| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učitelé: Otevření učitelského povolání pro vysokoškoláky bez pedagogického vzdělání je správné

 Celkem 5 názorů.
 XXXL 
  • 

Až se překlene 

(12.2.2020 13:24:54)
Až se překlene nedostatek učitelů, můžou je zase vyházet, jako se tomu stalo před několika roky.
Apropó, oni existují uvádějící učitelé? Že mě kdysi nikdo neuvedl. Byla jsem hozena do vody ve stylu: tady jsou děti, máš na to vzdělání, tak se starej". Žádný úvod, žádná rada. Před vypršením smlouvy na dobu určitou jsem si našla jinou práci, nechtěla jsem riskovat nezaměstnanost. Ve škole se divili, proč odcházím, že pedagogů je nedostatek … ale aby mi včas prodloužili smlouvu na dobu určitou, to ne. Nedostatek učitelů není výškou platu, to je bordelem ve školství obecně.
 Tante Bante 


Re: Až se překlene 

(12.2.2020 20:33:45)
Jde to udělat ještě líp: v posledním zaměstnání jsem uvádějící byla. Nové kolegyni jsem pomáhala, jak se dalo, vyplnila milion papírů od vedení, hospitační zprávy, dokladovala jsem, co si vzpomeneš, ale nezaplatili mi nic. Protože to NENÍ nároková složka.
Ale tohle není to nejhorší. Zdaleka nejhorší je být třídní. To je placené obvykle mezi 500 - 700 měsíčně. Vytírat v paneláku je podstatně lepší byznys.
 Zufi. 


Re: Až se překlene 

(13.2.2020 13:29:02)
~g~~R^
 Ka 
  • 

Zase 

(12.2.2020 17:11:25)
Souhlasíme, aby se učiteli na 2. stupni základních škol a na gymnáziích mohli legálně stávat i držitelé magisterských titulů z jiných fakult než pedagogických, pokud by si do tří let doplnili pedagogické minimum. Vidíme však tuto změnu jako mimořádné opatření, které řeší jen důsledek problému - nedostatek učitelů ve školách - a ne jeho příčinu, kterou je nedostatečná atraktivita učitelského povolání," říká předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.



Zkrátka, musí se naučit zpaměti naše posvátné texty a pak můžete mezi nás.
 Učitel SŠ 
  • 

2 Názory Učitele 

(15.2.2020 18:59:05)
PROTI - často se stává,pokud si např. mladý ing. "odskočí" na 2 roky učit třeba M na ZŠ - tam jsou rádi, děti je mají také rády, protože oni nebývají příliš přísní a z učiva s dětmi prochází ty části, které jim jdou.Oni s dětmi více kamarádí,dávají dobré známky,děti je chválí doma, rodiče v diskuzích uvádí, že jsou pro, aby učil ten "kdo to umí!" Pak ing. odejdou - chudák následující učitel M - je z něho pes, dětem se zhorší známky i o více stupňů, nemají ho rády ani ony ani rodiče, je vlastně kvalifikovaný učitel horší než ten předchozí! Protože musí dodělat, co chybí - děti neumí systém učiva, neumí těžší úlohy, mnohdy ani základní, místo "povídání si" se po nich chce najednou tvrdá práce a "počítání si". On se musí snažit dohonit vše, co předchozí zanedbal! Mnohdy to zjišťuje žák i rodič až (pozdě) na dalším stupni školy - vždy "hněv" padá na hlavu nového učitele (ten předtím byl přeci skvělý a žák měl 1)Veřejná mínění jsou dokonce pro, aby "učili" i bez VŠ - tam si šktněte na začátku mého textu ing. a dosaďte maturant - a velmi podstatně se zůží probírané části M (to už děti mnohde neumí ani zlomek - složený zlomek? Co to je?...A přidejde na oblibě u dětí a rodičů - toto je cesta, kvůli které je školství a vzděllávání ...tam, kde je!
Znám vynikajícího řidiče autobusu - ale nemá řidičák - může jezdit 3 roky v provozu, když si do té doby řidičák udělá? Každý má jasno - ale děti byste do autobusu řidiče klildně na tři roky dali - hlavně, že je s ním sranda, děti ho mají rády a řídit konec konců umí (zdá se) líp, než mnoho těch s řidičákem, kteří každou chvíli bourají!
Min. ŠK. je pro taky - hlavně těm "maturantům" - ale i VŠ "na chvíli" celkem slušné nástupní platy (30.tic) bohatě stačí - neotravují. Je jich dost - když do 3. let odejdou, bude dost nových - zkrátka bez těchto lidí by školství krachlo už před 20 lety a bez nich krachuje i nyní, MŠ je potřebuje - učitelé některých předmětů nejsou. Důvody - to je na jiné povídání.

PRO - i UČITELÉ jsou PRO - jednoznačně na SŠ, odborných školách, kde se učí odborný předmět. Na zdravkách učí lékaři - proč po nich chtít jakékoliv vzdělání další, když jde o to, aby budoucím sestráv říkali, co od nich v praxi budou chtít, jak to chodí na pokojích, na sálech. Mám-li se naučit vařit, budu se spíš chtít učit od dobrého kuchaře - než od učitele (který po pajdáku připálí i čaj) - tady by mohla stačit praxe x? let a renomé v oboru, proč by takový člověk měl mít VŠ či si ji dodělávat (stačí "uvádějící učitel", aby zpočátku kontroloval, jak se s dětmi mluví a co se jim neříká) Mělo by se spíše trochu zabývat vztahem konkrétního člověka k dětem - to bohužel asi dnes neřeší ani pajdáky, protože se to zas tak nenosí to řešit. Letní tábory pak často pořádají lidé, kteří to dělají "s láskou" k dětem. MŠ tady jde ale opět ode zdi ke zdi a naše školství velmi trpí jasnými pravidly, kdo a kdy může učit - dnes ještě více než špatnými platy.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.