| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jedno procento prvňáků propadne

 Celkem 22 názorů.
 x x 


Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 9:40:42)
Zkrátka propadají ve valné většině Romové. Proto, že jsou sociálně diskriminovaní. ~l~
 nordica 


Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 10:33:05)
Pan Hůle by si měl především zjistit, jaká je úroveň vzdělanosti těch nepropadajících skandinávských žáků. Tento týden jsem si opět potvrdila, že naprosto tristní, i když to tady lidi jako Ema a spol. budou popírat. Tak můžeme klidně nechávat všechny projít, statistiky budou vypadat skvěle a všeobecná úroveň vzdělanosti bude padat dál směrem do suterénu.
 V.T. 


Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 10:53:48)
Ne zas tak jasné.
U syna za 3 roky propadlo 5 dětí a z toho byli 2 romové.
V první třídě "bílá" maminka na velmi špatné výsledky dítěte řekla, že v životě se s ním taky nikdo srát nebude, tak proč by se s ním učila ~a~~e~~d~
 Dana 


Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 16:05:08)
Romové propadají, protože nikdo je nedonutí, aby do školy chodili. Děti tam neposílají a stejně s nimi nikdo nehne.
 Ladislava 51 
  • 

Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 16:20:04)
Tak ono jde v případě méně přizpůsobivého obyvatelstva (netýká se to pouze romů) také o to, že ti rodiče mají IQ na hranici, nebo lehce pod hranicí normy.
A jelikož od narození své děti nestimulují, tak ty děti se taktéž dostatečně nerozvíjí a potom jejich IQ je také hraniční, či lehce podprůměrné.
Jakmile začnou dostávat vhodné podněty, tak mozek začne pracovat a zlepšovat své funkce.
Proto, jak se píše v článku, děti které chodí na doučování najednou začnou dosahovat uspokojivých výsledků.

Je to trochu začarovaný kruh. Samozřejmě ty rodiny vůbec nemají zájem na vzdělávání svých dětí.
Pokud by se vzalo jakékoliv malé dítě z této komunity a byla mu poskytnuta dostatečná stimulace od narození, problémy by mělo jen mizivé procento.
Samozřejmě toto je utopie.
 Hanina 
  • 

Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 19:27:10)
Ten pokus byl kdysi proveden.
http://zpravy.idnes.cz/skola-miru-v-kvetusine-07f-/domaci.aspx?c=A160224_094110_domaci_zt
Otázkou zůstává, JAK to udělat? Vzít děti z rodin? To je asi neprůchodné. Jak donutit děti z vyloučených lokalit, kde jsou koncentrovány, aby chodily do školy a aby měly minimální snahu se něco naučit?
 kreditka 


Re: Nazývat věci pravými jmény... 

(9.9.2016 20:28:20)
U nás v regionu s nejnižší nezaměstnaností v republice jsou tak sociálně a pracovně diskriminovaní, že se odsud stěhují směr Ústí nad Labem - pracák všechny žene do Škodovky... Musíme si přiznat, že jsou skupin obyvatel, kteří prostě makat nebudou, živit se budou rozením dětí a dávkami a k tomu povedou budoucí generaci, protože vědí dobře, že na ulici pod mostem neskončí a skupina sluníček je vždy polituje a zadotuje...
 Hanina 
  • 

naučit děti 

(9.9.2016 11:40:42)
Naučit děti základní barvy, rozlišit geometrické útvary nebo jednoduchou říkanku zvládne i průměrně vzdělaný šimpanz. Proč by to nemělo zvládnout dítě rodičů se základním vzděláním? Za mého dětství (je mi 59) nastupovalo hodně děti do školy z rodiny, do žádné školky nechodily, a přece základku vychodily bez problémů. Dokonce jsme ani neznaly inkluzi a podobné kejkle, lehce mentálně postižení chodili do normální základky, protože zvláštní škola byla 30 km daleko a dojíždění do ní by byl pro tyto děti hlavně finanční problém. Prostě vyšly ze 7. nebo 8. třídy a šly buď rovnou pracovat nebo se šly učit. Uplatnění měli všichni.

Za mého dětství mělo taky hodně žen jen základku, protože vzdělání žen na vesnici nebylo valné. Vyšší vzdělání měla až moje generace (a dneska je to ještě lepší). Kdo ale chce, na vzdělání dětí si dohlédne. Bohužel Romům slovo "vzdělání" nic neříká, i proto jich hodně umí s bídou číst nebo psát, řekla bych, že mezi dospělými je mezi nimi hodně negramotných.
 Hanina 
  • 

Re: naučit děti 

(9.9.2016 12:33:40)
Idioti možná nejsou, ale negramoti ano. Byla jsem jedno volební období v komisi pro komunitní plánování, dostávali jsme k posouzení zádosti o granty. Některé psaly i romské skupiny. Můžu Ti říct, že grant psal ten nejvzdělanější, podle pravopisu měl tak tři třídy základky, ostatní byli skoro negramotní. Takže o jejich gramotnosti iluze nemám. Oni by třeba hloupí nebyli, jen mají vzdělání na háku (a posiluje to i dnešní společnost, kdy se můžou vymluvit na cokoli, jen aby náhodou nedostali práci a zůstali doma na sociálních dávkách. Za socialismu byla pracovní povinnost, to byly doma jen ženy na mateřské, ostatní museli do práce).
 Rosina 


Re: naučit děti 

(9.9.2016 23:51:53)
Hanino, tím že za socialismu byla práce povinná byl zároveň stát povinen každému práci najít. Každý byl tedy zaměstnaný, do práce chodil a bral plat. Ale nikdo nedonutil nemakačenka, aby na pracovišti něco dělali. Chodit tam museli, to jo, to by byli jinak zavření za příživnictví, ale práci mohli klidně flákat. Podnik je mohl vyhodi jedině tehdy, pokud jim našel jiné zaměstnání. A právě tito lidé jsou dnes ti nevzdělaní a chronicky nezaměstnaní. Za socíku brali plat za nic a teď berou sociální dávky.
 Hanina 
  • 

Re: naučit děti 

(10.9.2016 8:39:45)
I za socáku se muselo dělat. Pravda, vyhodit ho nemohli, ale přeřadit na méně placenou práci ano. Jenže řada Romů makala třeba na výkopech nebo na stavbách, kde si přišli na slušné peníze, protože dovedli makat v úkolu. Akorát třeba pak několik dnů nepřišli do práce.
 Saina 
  • 

Re: naučit děti 

(9.9.2016 13:00:32)
Dřív se za vzdělání platilo zlatem a bylo záležitostí vip vrstvy lidí. A dneska ten hnusný a zlý ignorantský stát kašle na to, do toho ZADARMO někoho nutit... no fuj.
 . 
  • 

Re: naučit děti 

(9.9.2016 19:49:18)
Oni romové nejen že se nesnaží, oni vzdělání svých dětí často aktivně brání, kvůli sociálním dávkám. Zejména když je tam lehčí ment. handicap, ten jejich tlak na ty děti, aby byly tak blbý aby to vyšlo na Péči o osobu blízkou...
 00 


Kluk šel potřetí do 1.třídy 

(10.9.2016 8:15:01)
U babičky na vsi poblíž Benešova, je rodina - bílá, s 10 dětmi, nejmladší šel letos do 1.třídy už potřetí. Poprvé ho vrátili, že na školu nemá, a letos propadl a šel tedy znova. Tak nevím, jestli už rodičům nezbyla kapacita, aby se klukovi víc věnovali. Co říkala babička, docházku taky slušně flákal. A sousedka k ní chodí brečet, že nevědí co s ním. Agresivní, sprostej, je mu "špatně" tak zůstane doma a za hodinu lítá venku.
Co pak s tím? Zanedbání péče? Hlásí to někam škola, učitelka?
 Eržika. 


Ano Žubko pravými jmény 

(10.9.2016 15:45:34)
Škola ve stávající podobě je segregační.

Protože školní úspěchy více než na dítěti závisí na tom z jakého je prostředí. Je to tak nastaveno ve státních "běžných" školách.
 Hanina 
  • 

Re: Ano Žubko pravými jmény 

(10.9.2016 16:57:39)
Ale kulový. Škola nemůže za to, že 6-leté Romče nezná barvy, plete si pravou a levou ruku a v životě nevidělo pastelky a neumí nareslit ani kolečko, nedej Bože něco složitějšího. Prolézt základku by tak mohlo hodně dětí, kdyby se jim rodiče aspoň trochu věnovali. Minimálně dohlédli na to, aby děti chodily do školy a Doma napsaly úkoly. Pokud to nedělají, není to chyba školy, ale rodičů. Jak to, že neustálé problémy se školou mají jen Romové? U nás chodí do školy mají Vietnamci, Ukrajinci a další národnosti a NIKDO z nich problémy ve škle nemá. Rasýzmus? Vždyť i na Vietnamčeti je na první pohled vidět, že má jinou barvu pleti a jeho rodiče často horko těžko lámou češtinu, přesto bývají ve škole dobrými žáky a častokrát premianty. Nezačleňuje je žádná neziskovka, a přesto to dokážou. Proč to nedokážou Romové?
 Eržika. 


Re: Ano Žubko pravými jmény 

(10.9.2016 22:59:32)
Ale děti jaksi za své rodiče nemůžou.
Rodiče dětí se třeba neumí s dětmi učit, ani třeba nevědí, jak se to dělá a jak se připravují pomůcky. Vůbec netuší, jak se děti učí. A vyšší ročníky? Třeba sami rodiče nerozumí textu v učebnicích.

„Realita je často bohužel taková, že pro mnoho dětí představuje škola místo, které jim ukazuje, že za nic nestojí. Tím rapidně klesá jejich motivace k učení a poznávání obecně. Přitom zcela zbytečně, vždyť jde o děti, které s trochou podpory dokáží úplně to samé, jako jejich vrstevníci, kteří měli to štěstí, že se narodily na lepší adrese,“

Jak z toho ven? Skutečně inkluzivní školy vzdělávají každého svého žáka dle jeho potřeb.

Viz třeba tento článek:
http://usti.idnes.cz/trmicka-skola-prosazuje-inkluzi-dow-/usti-zpravy.aspx?c=A160901_2270330_usti-zpravy_hrk



 Hanina 
  • 

Re: Ano Žubko pravými jmény 

(11.9.2016 9:44:30)
Eržiko, skutečně inkluzivní škola je nesmysl. S větším pohybem obyvatel a sňatky s cizinci přibývá dětí, které jsou dvojjazyčné. A co si budeme vykládat, více vzdělanější rodiče se prostě dětem věnují. Když pak nacpeš do jedné třídy dítě z rodiny nevzdělanců, které ani nezná barvy a neumí dobře česky, protože rodičům je to jedno, a dítě z bi- případně trilingvní rodiny, které umí 2-3 jazyky, už od malička s rodiči cestovalo a rodiče se mu věnovali, jak je chceš společně vzdělávat? Myslíš, že to srovnáš asistentem? Bohužel neznalosti prvního dítěte nevyrovnáš. Rovněž tak ti druzí rodiče nebudou mít zájem, aby jejich dítě tomu nevzdělanému pomáhalo, protože budou chtít, aby se ve škole dál rozvíjelo, tak přece nebude suplovat chybějícího asistenta nebo učitele. Rozdíly mezi dětmi budou stále a bohužel se budou zvětšovat. Pokud prosadíš skutečně inkluzivní školství, donutíš ty vzdělanější rodiče k tomu, aby své děti daly do soukromých škol. Pak budeš mít segregaci daleko větší, protože do těchto škol nebudou mít děti chudších rodičů žádnou šanci se dostat. Řešením je proto rozdělení dětí podle jejich znalostí a schopností ne třeba do základních a praktických škol, ale i třeba v rámci paralelek, kde v jedné třídě budou děti nadanější, ve druhé normální a ve třetí ty opožděné. POchop, že dítko nadané pochopí probíranou látku ve škole, zatémco to nenadané se prostě musí doma učit a že mu příprava do školy zabere víc času. Pokud se ale na přípravu do školy vybodne úplně, tak se nemůžeš divit tomu, že se rozdíl bude zvětšovat.
 Eržika. 


Re: Ano Žubko pravými jmény 

(11.9.2016 10:57:51)
Je nutno si uvědomit, že inkluzivní školství nevypadá tak, jak je veřejnosti předkládáno.

Ve skutečně inkluzivní škole se každé dítě vzdělává dle svých potřeb, což jaksi není slučitelné s frontální výukou, kde je výchozím předpokladem, že se všechny děti najednou učí stejným způsobem látkou ve stejném rozsahu. Naopak je to výhodnější pro všechyn děti, i pro nadané, když se vzdělávají např. ve věkově smíšené třídě.

Rozdělování dětí vede k rozdělování společnosti, ale nevede k dovednostem a zkušenostem, které jsou potřebné pro všechny. Jsme proti rozdělování dětí během základní školní docházky.

Další kapitolou je přístup, kdy je určitým dětem i rodičům dáváno najevo, že jsou "něco míň", že si za "to můžou sami". A to jak učiteli, tak spolužáky, kteří přejímají názory svých rodičů - s předsudky, jako třeba v některých odpovědích tady. Jak se pak ty děti ve škole cítí?

https://www.respekt.cz/spolecnost/otazka-nezni-jestli-deti-migrantu-integrovat-ale-jak-je-integrovat
 Eržika. 


Re: Ano Žubko pravými jmény 

(11.9.2016 11:00:44)
Ano, domácí přípravu považuji za věc, která vede k segregaci školství.

Na základním školství není nutné zadávat domácí úkoly a domácí přípravu (ale to by se musel změnit systém výuky).
 kreditka 


Re: Ano Žubko pravými jmény 

(11.9.2016 10:14:34)
Eržiko i za komunistů byla povinnná školní docházka a i ve zvláštní (dnes praktické) škole se děti učí barvy a základní počty.... takže jestliže starší generace toto neovládá je to jen o tom, že to ovládat nechtějí a i jako děti na nějaké učení kašlaly. Ono by stačilo podmínit sociální dávky nejen docházkou ale spíše výsledky ve škole... ono by si to potom ti nepřispůsobiví rozmyslely zda sítě vzdělávat či ne...
 Meluzína, 2 děti 
  • 

Reparát 

(11.9.2016 10:49:35)
Můj syn nastoupil do první třídy těsně před 7.rokem, zápis zvládl s přehledem, sociální znalosti měl na úrovni svého věku, učitelky v MŠ neměly nejmenší pochybnost, že by první třídu nezvládl. Učitelka v prví třídě nastupovala již těhotná, v pololetí třídu přebrala jiná, která se vracela z mateřské po 5-ti letech. Ani jedna nepoznala, že synovy problémy s chováním mají příčinu v nezvládání učiva. V PPP jsem naznačila, že mě trápí jeho školní výsledky, psycholožka mu udělala test a zjistila, že je silný dyslektik a dysgrafik a trpí ADHD. Nakonec ho nechala škola na naši žádost propadnout. Našli jsme mu jinou ZŠ ve městě, která se programově věnuje žákům s těmito obtížemi, a získali jsme pro syna asistentku, která mu po další tři roky usnadňovala učení. Hlídala, aby se nerozptyloval, připomínala mu jeho povinnosti, ale neučila se za něj. Učivo měl stejné jako ostatní děti. Nyní je syn v 8. třídě, prospěch má průměrný, ADHD s dyslexií a dysgrafií se zmírnily. Zpětně si myslím, že jsme pro něj udělali to nejlepší, když jsme mu "zařídili" pětku v první třídě.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.