| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Syn nemá rád školu aneb co s tím

 Celkem 42 názorů.
 Katka. 


Taky tak... 

(15.6.2016 9:36:32)
Syn je rovněž ve 4. třídě.
Do první třídy chodil rád, měli skvělou učitelku.
Ve 2. třídě dostali jinou a je to katastrofa.
Učitelka je nepochválí, když se někomu něco nepovede, před celou třídou ho tak dlouho zesměšňuje, až se dotyčné dítě rozpláče. Klidně do něj reje celý den a když to dítě poslední hodinu nevydrží a začne brečet, ještě se mu vysmívá.
Učitelka učí stylem "jedu tempem nejpomalejšího" takže 3/4 třídy se ve vyučování nudí, protože ona jim dá na celou hodinu vypočítat 4 příklady..
Jsem ráda, že příští rok už ji syn mít nebude.
Jak jedna zapšklá učitelka, která si na dětech hojí svoje mindráky, dokáže dětem tak znechutit školní docházku ~n~
 Renata5 


Re: Taky tak... 

(16.6.2016 8:52:28)
Jsme na tom úplně stejně.
Ani psycholožka si s ním neví rady.
Syn je v páté třídě a pevně doufám, že až bude mít jinou učitelku, že se to bude lepší. Pokud ne, tak nás čekají ještě krušné chvíle
 Katka. 


Re: Taky tak... 

(16.6.2016 11:17:24)
Syn jde od září do 2 třídy a bude mít novou třídní a na každý předmět jiného učitele, tak doufám, že to bude ok a pokud ne, začneme více uvažovat o přestupu na jinou školu.
 Eržika. 


Je to systémem 

(15.6.2016 9:44:22)
Myslím, že to je důsledek frontální výuky a soutěžního systému o pochvaly, známky a poznámky.

V tzv. alternativní výuce s respetujícím přístupem je více spokojených dětí - mohou si vybrat, co se budou v danou chvíli učit a jakým způsobem, učitelé jim nasloiuchají. Tvoří a zkoumají při výuce, a nejsou trestány, když jim něco nejde. Mohou spolupracovat se spolužáky, diskutovat s nimi i s učiteli.
Pak je škola baví...


 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 10:48:30)
výuka nemusí být alternativní, aby byla zajímavá pro všechny
stačí občas zpestřit, nadaným práci trochu přidat, míň nadaným ubrat, prostě trochu individuálně se stavět k práci i hodnocení, jde to i bez alternativní školy, jde to i při převaze frontální výuky, jde to na obou stupních základky

předpoklad? zájem učitele o děti, pokud je učiuteolka otrávená už z toho, že tam zase musí jít, pak tam nemá co dělat, taková pak nejde učit na alternativní školu, proot to vypadá, že řešením je právě ta alternativa, ale fakt není

mě třeba strašně potěší, když děcko, puberťák, řekne na konci hodiny nebo kdykoliv v průběhu "tak jsem se zase něco novýho dozvěděl, to je super" - a má z toho radost
 katka+synek2007 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 13:16:05)
Myslím, že pravda je někde napůl cesty. Určitě existují učitelky které jsou výborné i při frontální výuce, ale je fakt, že frontální výuka je nefyziologická (nedostatek pohybu, nepřirozený styl příjmu informací), takže ta pravděpodobnost, že to děti zaujme, je nižší.
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 13:30:56)
čím mladší dítě, tím víc potřebuje změn a pohybu a rozmanitější práce i víc způsobů přijímání informací, já jsem tím jen chtěla říct, že není nutný, aby škola byla alternativní, nutný je jen to, aby učitel nechodil do hodiny jen odučit, odmluvit, ale aby ho to předávání informací bavilo, aby ho bavila práce s dětmi, to se pak odrazí i na tom, jak a co si děti z hodin odnesou
 Eržika. 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 13:45:05)
Yuki, čím jsem starší, tak si víc myslím, že školní výuka by neměla sloužit k pouhému předávání informací... viz blog v odkazu níže.
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:07:38)
s tím, jak se předávají informace, se dá předat i spousta jiných věcí, třeba vztahy, chování, nemyslím jen informace obsažený v učebnicích, těch informací je přece spousta, všechno ,co vnímáme
navíc i u tématu o hmyzu se dá klidně mluvit i o tématu uprchlíků, nádherně se to k sobě hodí :) a ani nevadí, když u toho starší děcka sedí v lavici, dokážou být i tak aktivní a přemýšlet, vnímat a pamatovat si
 Eržika. 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:25:32)
Yuki, mě přijdou i učebnice poněkud scestný - někdo vybere co se jako má učit, jak a v jakém rozsahu?

Není lepší vyhledávat a třídit informace z různých zdrojů, zkoumat samostaně vlastnosti, odvozovat, diskutovat? A to do takové hloubky a rozsahu, který je individuální pro každé dítko (nadané, integrované...)
A spolupracovat, nesedět v lavicích...
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:39:16)
učebnice je návod, který obsahuje přibližně to, co má škola odučit, aby splnila nějakou normu, takže já ji používám jako zdroj obrázků, když nemám jinou možnost, jinak ji používám docela málo, ale někdy děcka pracují jenom s učebnicí, někde se to naučit musí

jiný zdroje jsou fajn, jenže děcka doma běřžně nemají encyklopedie, nemají kde ty informace získávat, teda jinde než na internetu, a já považuju za nutný, aby uměly pracovat i s papírem, nejen s internetem
škola nemá tolik knížek, aby mohl každý pracovat s něčím, jsme malá škola, ktrá má minimální vybavení, fakt zoufale malý, peníze limitují všechno, jsou školy, kde je knížek hodně, jinde je to špatný

jinak k tomu zájmu dětí po informacích - je sice pravda, e si děcko najde informace ltekrá ho zajímají a třeeba s nadanýma, ale i nenadanýma mám praxe víc než dost, ale ani mimořádně nadaný dítě neví, co všechno by ho mohlo zajímat, já považuju školu a školní vzdělávání za předhození informací, aby si rozhodl každý sám, co ho zajímá, čemu se chce věnovat, ale jak jinak by se dozvěděl o tom, co všechno ho vůbec může zajímat?

mám doma mimořádně nadaný dítě, i jemu jsme ale přece musela dávat spustu podnětů, ale to rodišče bohužel nedělají, na to už učím moc dlouho, abych si myslela, že to tak dělají všichni rodiče, spíš je nás minimum, takže je nutný, aby děckám někdo předložil možnosti, pak je samozřejměě nutný jim nechat nějaký prostor k vlastnímu výběru
 Lujda s dcerou 
  • 

Re: Je to systémem 

(16.6.2016 8:12:27)
Pozor - učebnice neříká co odučit, to říká rámcový plán a pak ŠVP KAŽDÉ ŠKOLY. Typ učebnice si volí škola - učitel, PK apod. Taky nemusí používat učebnice vůbec a tvořit vlastní portfolio.
Jinak souhlasím s předchozími - měnit styly a metody práce, frontální výuka není špatná, jen její množství. Dalším faktorem, který tu tuším nebyl zmíněn je věk dítěte - jinak zaujmete puberťáka, jinak prvňáčka, také každá třída má svoje vlastní klima a co funguje v jedné, s tím pohoříte ve druhé, paralelní třídě.
 withep 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:41:21)
Yuki, Eržiko, vedete zajímavou polemiku, přitom obě máte pravdu ~;). Já s Eržikou souhlasím, ale trochu mi skřípe ten přístup, že jedině echt alternativní výuka je to pravé. Myslím si, že pro většinu dětí by to bylo to nejlepší, jenže to pro většinu dětí zároveň není dostupné. Takových škol je málo, nejsou všude, často se patí vyšší školné, než si rodiče mohou dovolit. Takže jsem vděčná za každou "trochu alternativní" učitelku, jako je Yuki, Delete atd., v normální škole.

Pravda je, že systém je strašně zkostnatělý. Dítě musí být pořádný rebel, aby dalo svou nespokojenost s výukou najevo, a stejně výsledkem je, že cosi v nepořádku je s ním a ono má jít k psychologovi. Jako jo, je možné, že učitelka je suprová a ostatní děti jsou fakt spokojené (nejen poslušné, semleté a známekchtivé), a kluk stejně potřebuje něco víc, třeba je mimořádně nadaný, třeba je psycholog/ppp/IVP fakt cesta, jak mu pomoct. Ale stejně, toto přece není systémová změna.
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:44:47)
naše škosltví usnulo a sladce spinká, já se kvůli školství rozčiluju praktivky denně, prosazuju víc práce a jinou práci pro děcko s nadáním, který se škole vyplácí a fakt ukazuje, jak moc je dobrý, přitom škola nemá jak získat peníze na to, aby se mu mohla věnovat tak, ajk on potřebuje, to je vrchol zoufakĺství

kdyby prý byl v něčem výrazně pozadu, tak by se to řešilo daleko snadněji, řekli mi v ppp, ale že on má dys už téměř kompenzovaný, tak mu ani mimořádný nadání nepomůže a škole nikdo peníze nedá, zato školu buzeruje inspekce, jestli má v pořádku papíry, když se o něhio stará, škola samozřejmě nemá chuť to dělat a dělat si potíže, na druhou stranu škola mu chce pomoct i dál - to je situace... a není jak z toho ven, ani slavná inkluze od září toto konkrétně neřeší
 Eržika. 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 15:38:11)
withep, psala jsem v prvním příspěvku tzv. (!!!) alternativní.

Především by měla být individualizovaná, a velkým problémem je přístup... (když jsem mluvila s rodiči loňských páťáků, kteří nastupovali na druhý stupeň "běžných" škol, zazníval právě ten "přístup" nejčastěji).

Na prvních stupních se již dají nalézt možnosti, a to i ve státních školách, ale na druhém už to je dost beznaděj...
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 20:42:48)
proč nechali dítě tam, kde je mu evidentně zle

aby bylo o čem psát článek :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 14:41:38)
jinak děcko kolem 13 let a víc může kldině poři spolupráci sedět v lavici, není v tom až takový problém, samozřejmě že při práci s mikroskopem nebo s nějakou pomůcou sedět v lavici nemusí, někdy to ani nejde, anopak někdy musí, v laboratoři mi nemůžou pobíhat, musí být v klidu na svých místech

je tady velký rozdíl mezi prvním a druhým stupněm, na tom druhým už fakt toho pohybu tolik k učení nepotřebují
 Eržika. 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 15:40:47)
Yuki, ale o to víc potřebují na druhém stupni diskutovat, kooperovat, umět řešit problémy, prezentovat výstupy, argumentovat...
 Yuki 00,03,07 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 19:21:45)
o to víc potřebují na druhém stupni diskutovat, kooperovat, umět řešit problémy, prezentovat výstupy, argumentovat...

ano, to všechno se dá i v lavici, ne že by to bylo ideální, ale při víc než 20 dětch ve třídě je to na druhým stupni fakt nemožný, ono se to nezdá, ale 20 druháků zabere třetinu prostoru než 20 šesťáků a deváťáci zase víc, tam je fakt lepší, aby se nepohybovali a když, tak ne volně :))
diskutovat se dá, omezuje to je čas, proto já nestíhám probrat učivo, pořád je o čem povídat a při tom se učí rozhodně víc, než kdyby se učiuli zpaměti poučky, definice... názvy... cokoliv, to jim k ničemu nebude, souvislosti se učí tím mluvením

prezentovat samozřejmě jakkoliv ale zase u toho nemusí volně chodit, ani ležet třeba na koberci

proto říkám, že na druhým stupni už klidně můžou být v lavicích, jde o to, co v těch lavicích dělají
 katka+synek2007 


Re: Je to systémem 

(15.6.2016 23:21:19)
Ale aspoň by ty lavice mohly být alternativně poskládány - jako stolky pro čtyři děti okolo, učitel aby spíš procházel než působil zepředu. To jde přece i na druhém stupni, ne? Tam bude spíš problém, že ase s tím neztotožní všichni kolegové a šoupat lavice na každou hodinu přeci jenom nejde...
 katka+synek2007 


Re: Je to systémem 

(16.6.2016 0:11:42)
No jo, chápu to. Z toho je ovšem vidět, že je to chyba systému. Honem něco odučit a běžet zase jinam. Celé to klima druhého stupně je tím pádem jiné než na tom prvním.
 Eržika. 


K přečtení 

(15.6.2016 9:46:47)
http://kral-blog.eduin.cz/2016/03/21/k-cemu-je-skola-dobra/

i další články blogu ředitele školy a táty čtyř dětí Romana Krále
 withep 


Re: K přečtení 

(15.6.2016 14:47:51)
Pěkné ~R^ (a smutné, že pro většinu dětí je takový učitel sci-fi...)
 Yuki 00,03,07 


Re: škoda 

(15.6.2016 20:42:06)
Báro, 4. třída, to je ještě malý kluk, navíc se takto nudí už několik let. Nepotřebuje vysvětlit, jak se má chovat, potřebuje školu, ktrá ho zabaví, dá mu víc práce, protože jak jsme to pochopila, kluk se tam nudí, ještě chvíli a bude zaostávat, prootže neodhadne, kdy už se učit a i kdyby to odhadl, nebude vědět, jak se to dělá

každý děcko, nespokojený s tím, co se po něm chce, otravuje, buď nestíhá a tak stejně neví, co má dělat, nebo ví všechno a nudí se, ale efekt je stejný

a děcko to nezmění, toho není schopný
 Yuki 00,03,07 


Re: škoda 

(15.6.2016 21:09:20)

báro, přesně stejně to vidím taky, děcko potřebuje vychovat - doma, a zaměstnat - ve škole

a pokud je učitelka neschopná, je potřeba dát děcko jinam, proto jsem měnila klukům školu několikrát, několikrát jsem řešila, že výměna je až krajní možnost, když se nedalo domluvit, ale někdy to fakt nejde

teď třeba jsem hodně nespokojená s učitelkou nejmladšího, naštěstí je červen a doufám ve změnu, od září, jestli ne, nenechám ho tam, jen nevím, kam jinam, u nás jsou školy plný, i ty blbý školy :(
takže jsem schopná pochopit i důvod, proč někdo školu nemění, i když jsem toho názoru, že vždycky se dá aspoň něco udělat

Báro, co Tvůj syn, už je líp?
 Yuki 00,03,07 


Re: škoda 

(15.6.2016 22:01:14)
to je nepříjemná, blbá, ale snad léčitelná věc, ne? přeju hodně sil, jemu i Tobě. Kolik je mu roků?
můj nejstarší loni proležel dva měsice na konci školního roku, nevěděli jsme, co to je, myslím, že mu to i zrychlilo vývoj nebo jak to napsat, nerozumím moc, ale dospěl za tu dobu, ukončil růst, dost předčasně, ale halvně že je v pořádku. Musím teda říct, ž i díky té nemoci jako by dospěl, došlo mu dost věcí, vztahy i škola jsou teď tak super, že si to orpavdu užívám a věřím, že to vydrží. On byl sice vždycky fajn kluk, ale je sand jště leší :) hlavně co se týká školy, je zodpovědnější, má cíl, asi bylo to špatný pro něco dobrý.
Tak ať to i u vás dobře dopadne a něco dobrýho přinese ~;((
 Yuki 00,03,07 


Re: škoda 

(15.6.2016 22:22:27)
někdy je to s kolegyněma těžký, jeden by řekl, že by to byly chápat, když s dětma pracují

řešit vlastní děcka ve škole to je strašně náročná věc, ať jde o cokoliv, máš výhodu, že se znáte a ona ví, že nehledáš výmluvy, má snahu rozumět, u cizích je to někdy těžký, taky občas něco řeším a jsem fakt ráda, že mi nemůže nidko říct, že nevím, jak to ve škole chodí
 katka+synek2007 


syn má rád školu, ale my se tomu divíme 

(15.6.2016 23:31:13)
Máme trochu jibný problém. Syn druhák je ve škole přinejmenším ostrakizován, ne-li šikanován spolužáky, zřejmě proto, že má trochu jiné zájmy, je fyzicky nešikovný a sociálně nevyzrálý. Je to malá vesnická škola, učitelka dobrá, která to řeší, ale přesto tam ten problém stále je. ALE...syn chodí do školy pořád rád, naopak když je nemocný, tak je zklamaný že tam nemůže jít. Přestože se většina problémů odehrává v družině, také tam chodit chce, i když by nemusel, protože jsem na mateřské. Máte někdo podobnou zkušenost? Samozřejmě nás těší, že do školy chodí rád, ale nejde nám to do hlavy.
 luthienka 


A co vztah k učení? 

(16.6.2016 8:56:34)
Podle mě vztah ke škole klidně může být i negativní. Důležitý je vztah k učení a poznávání nového. Snažila bych se u dítěte vzbudit nějaký hlubší zájem. Můj syn mi svého času říkal, že nejvíc se naučí o prázdninách, kdy ho nezdržuje škola.
Dceru zase od běžného opruzu školy odvedou různé prezentace (ráda se předvádí, prezentuje už opravdu na úrovni).

Asi bych čtvrťákovi vysvětlila, že škola je životní nutnost. Není už mimino, tak bych od něj očekávala aktivnější přístup: ať zkusí vysvětlit, co je na tom blbé, proč je to nudné, co by udělal lépe.
Asi je problém, že si učitelky neváží. Pak je otázka, zda je to opravdu taková blbka (pak bych uvažovala o změně) nebo zda je to jen synova póza (a to bych se snažila v dítěti vzbudit víc empatie k učitelce).
 Eržika. 


Re: A co vztah k učení? 

(16.6.2016 9:36:27)
Škola nemusí být opruz.

Je třeba tlačit na proměnu výuky a přístupu. Již je spousta škol, kde to funguje a vznikají další a další školy - soukromé, komunitní... rodiče mají zájem.
 luthienka 


Re: A co vztah k učení? 

(17.6.2016 11:05:46)
To souhlasím - škola nemusí být opruz.
Pokud ale je, tak mám v zásadě jako rodič tři cesty:
1) pokusit se stávající školu změnit. A to se všemi riziky, které z toho plynou. Například hrozí zasednutí si školou na dítě.
2) změnit školu za lepší. Což nemusí vždy jít. A může to být cesta z louže pod okap.
3) Zkusit vyjít s tím, co je a jako rodič se to pokusit nějak kompenzovat. A tuto myšlenku jsem ve svém příspěvku měla na mysli. Trochu jsem chtěla srazit důležitost školy jako instituce a vyzdvihnout důležitost chuti po vzdělání.
 Kuk 
  • 

trochu jiný pohled 

(16.6.2016 9:56:24)
Nečetla jsem celou diskuzi, ale jak jsem pochopila, všichni si přejete, aby výuka byla pro dítě co možná nejzajímavější, aby to nebyla nuda. Ano, souhlasím, že pro malé děti by učení mělo být hlavně formou hry. Ale co ti starší, myslím tím druhý stupeň ZŠ a střední školy, nemyslíte si, že je čas děti připravit na tvrdou realitu a na fakt, že v práci to taky není jen zábava, že je to spíše nuda a rutina? Znám spoustu mladých lidí, kteří v žádné práci dlouho nevydrží, protože je to prostě nebaví.
 Dana 


Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 10:22:15)
Souhlasím. Většina dětí již během první třídy pochopí, že škola není jenom zábava, ale i práce. V zaměstnání to také každého nebaví. A je celé spektrum příčin, proč to tak je. Ve škole to je také celé spektrum a ne jen , že za to vždy může nemožná učitelka a špatný přístup k výuce. Některé děti nemají z rodiny nastaveny žádné mantinely, jsou zvyklé si dělat co chtějí a není divu, že se jim to pak ve škole nelíbí.
 Eržika. 


Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 10:28:04)
Myslíte, že v tzv. alternativních školách děti nepracují?
Vidím to naopak (alespoň u svých), musí makat o hodně víc, protože učivo jim není jen předloženo v objemu k naučení na známku.
 Eržika. 


Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 10:26:06)
Kuk, nemyslím si (mám děti paralelně na druhém stupni v "běžné výběrové" a tzv. "alter").
V tzv. alter mi přijde výuka smysluplnější, a pro další užití praktičtější.

Drilu a buzeraci se naučíš, ale zodpovědně si samostatně plánovat práci, dokončit ji, také komunikovat, argumentovat a prezentovat, vyhledávat a třídit informace se budeš učit podstatně hůře.

 Kuk 
  • 

Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 10:51:34)
Tak s tím samozřejmě souhlasím, je potřeba, aby se děti učily samostatnosti a to dá zabrat daleko víc, než slepě něco papouškovat a pak to stejně zapomenout. Myslela jsem jen, že učitelé jsou už na pedagogických školách vedeny k tomu, aby výuku udělaly co možná nejzajímavější a nedej bože, jak se puberťák začne nudit. Takovýto přístup se může dětem jednou vymstít v zaměstnání.
 Eržika. 


Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 10:54:20)
Ale puboši už můžou zdatně makat sami a nemusí je bavit učitel. ~z~
 katka+synek2007 


Re: trochu jiný pohled 

(16.6.2016 23:23:27)
Nesouhlasím. Tohle je bohužel postoj lidí, kteří prošli školou tak, jak vypadala před pár lety a částečně vypadá ještě dnes. Proč by se děti měly připravovat na to, že práce je nuda a rutina? Vždyť práce taková nemusí a ani nemá být! Každý by si měl najít či vytvořit takovou práci, která ho naplňuje - jistě, i tam jsou některé nutné úkoly méně záživné, ale pokud člověka práce naplňuje, tak vnitřně chápe jejich potřebnost a nevadí mu. Naopak, pokud už škola vytvoří atmosféru, že práce je (má být/musí být) otrava, tak si člověk tento postoj nese do budoucna a pak to tak opravdu má a šíří to dál. Jak potom vypadá výsledek takové práce škoda mluvit...
Já si naopak myslím, že děti je třeba zapálit, přivést je k tomu, aby hledaly cestu jak smysluplně a zábavně naplnit život. Možná ti přijdu naivní, ale je mi 40 a opravdu to takhle mám. Byla jsem špatná žákyně se spoustou poznámek a semlýt jsem se tudíž nenechala, ale většina lidí se bohužel nechá :-(.
 Kuk 
  • 

Re: trochu jiný pohled 

(17.6.2016 11:42:31)
Je to asi i o životní zkušenosti: někdo má to štěstí, že se mu podaří najít zajímavou práci, která ho naplňuje, což se o mně bohužel říct nedá. I když mám vysokou školu a umím cizí jazyky, pracuju ve skladu a je to neskutečně nudné a ubíjející. Nejvíc mě štvou kolegové, kteří tu pracují se mnou, ale raději sedí u počítače a dělají tu zajímavější, méně náročnou administrativu. A jelikož podle nich, stejně jako podle tebe, by práce měla být naplňující a zábavná, odnesu to já, protože jsem zvyklá na těžkou práci a rutinu. Pracovat ale musím, živím sama dvě pubertální děti. A vybírat si taky nemůžu, nemám na to pozici ani věk.
 katka+synek2007 


Re: trochu jiný pohled 

(17.6.2016 19:52:43)
Jistě, vím že jsou životní situace, kdy člověk musí dělat i co ho nebaví - matky samoživitelky jsou první, které mě napadnou. Ale to nic nemění na tom, že by se na to děti neměly připravovat a tím pádem to očekávat a automaticky jít a uvažovat tím směrem. je to totéž, jako když dítěti budeme neustále říkat, že zlobí, tak bude zlobit ještě víc.
 Lutzi 


Možná se jedna o mimořádne nadane dite?! 

(19.6.2016 23:11:04)
Někdy se tímto způsobem projevují mimořádne nadane deti, ktere se v průměrném kolektivu s průměrnou výukou prostě nudi. Doporučuji zkontaktovat Mensu, pani Fortikovou, kvůli otestováni a poradenství, ktere neni drahe. Terminy maji rozhodne kratší, než pretizene pedagogicko-psyychologicke poradny. Navíc maji s těmito detmi zkusenosti. Kontakt najdete na webu Mensy. Hodně štěstí! Lucie
 Hanka 
  • 

Re: Možná se jedna o mimořádne nadane dite?! 

(21.6.2016 8:00:16)
Můžete zkusit i poradnu pro nadané děti a jejich rodiče FILIP (centrumfilip.cz) podle popisu se opravdu může jednat o nadané dítě.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.