| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Musím se pochlubit:o)

 Celkem 29 názorů.
 Červánek 


Musím se pochlubit:o) 

(21.4.2005 10:29:34)
že té naší Marťuli jde ta němčina mooooc dobře:o) Baví ji to a snažím se ji vštěpovat to, že je opravdu skvělá, když zvládá cizí jazyk:o) Už umí asi 20 slovíček a doufám, že nám to nadšení i tempo vydrží alespoň ještě chviličku:o)
 Jája(3děti) 


Re: Musím se pochlubit:o) 

(21.4.2005 10:45:50)
Teda Červánku, klobouk dolů. Nejen protože zná 20 slovíček, ale hlavně protože ji to stále baví :o)!
A jak to vypadá s domečkem? Mě totiž přijde, že by Marťu i vás víc rozhodilo, kdybyste se mačkali v tom vašem "pokojíku" ještě s mimčem, než samotný příchod sourozence a smíření se s tím, že se bude Marťa muset o čas a lásku rodičů dělit.
 Lidka 
  • 

Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(21.4.2005 22:43:19)
Tak rodičák jsem přežila! Jo-Jájo-dnes jsem se dívala na výsledky Klokánka-byl 16tý ze 31./a to jsou děcka navybírané.Od nich ze třídy jich tam šlo jen šest- a Tom byl z nich čtvrtý.Za ním byla ještě i holka,co se hlásila na gympl.Teď jsem říkala manželovi,že bych chtěla vidět,kolik trojkařů jde na klokánka.Ale což...Učitelka říkala,že by mohl mít i tu dvojku,kdyby zabral-tak jsem mu to řekla-ale to už tady jednou bylo.../a pak byla trojka/.
Z angliny měl v polo.dvojku-a dnes mi říkala,že se zlepšil,že je vidět,že se s ním učíme-a vychází mu tři plus!Že by to mohl dotáhnout na tu dvojku!!!Nechápu!
Z češtiny prý je to na čtyři!A radila se ze zkušenější učitelkou /naše učí 4.rok/,a ta jí říkala,že mu má dát trojku a napsat /kamsi/,že je zohledněn.No ale ona ještě neví...Jeho písmo je děsné,vůbec to po něm nepřečte/já taky ne,a ani Tom/ a neví co má dělat..tak nás pošle ještě do PPP,ať poradí:-)) Hm,a já si říkala,proč posílají papíry k podpisu už teĎ,když měl jít až na začátku šesté třídy-tudíž příští rok.No,to si zase s paní spec.pedagožkou pěkně zplknem ty naše nemožné učitelky!!!Už se těším-máme hrozně dobrou spec.pedagožku v PPP.
Jinak z matiky je taky jeho problém,že je pomalý,takže dost nestihne a to mu horší známku.Ale to nikdo nezmění,je takový odmala a ve všem! Klasika-z tělocviku dvojka,nově dvojka z hudebky.No tak jsem senějak rozepsala o našem prospěchu....

Jinak Šiško-Tom taky doma napíše čitelněji než ve škole.A víš proč?Protože nad ním stojím! I učitelka říkala,udělá na něho Bu-bu-bu-ať je to krásně,stojí u něho,tak se snaží,ale sotva odejde dál,tak už drápe.S tím asi taky nic moc nenaděláme.

Kačko-ze psaní si nic moc nedělej-neboj,bude to ještě horší:-)) V páté už to po sobě nepřečte!Píšu alespoň podle vlastní zkušenosti. V první bylo čitelně,ještě ve druhé jakž takž,ale s přibývajícím učivem je to horší a horší.A i když už má napsat jen jednu větu,tak už je tak zvyklý rychle drápat,že nadrápe i to málo...Ale k čemu jsou počítače,že?
 šiška+3 


Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(22.4.2005 8:50:00)
No, to jsi mě s tím psaním moc nepotěšila. Berťa ale píše domácí úkoly už od pololetí úplně sám, protože když jsem nad ním stála, tak jsem z toho byla na nervy a on ze mě asi taky. Je ale fakt, že jsem včera prohlížela sešity z jč od začátku školního roku a zdá se mi, že styl jeho písma se zhoršil. Včera ale donesl dvě jedničky s hvězdičkou a jedna z toho byla zrovna z diktátu. Ale básničku o osmi řádcích se učil asi hodinu - brečel, zuřil, že se mu to nedaří. Dala jsem mu ultimatum, že jestli ji bezchybně nepřednese, tak nepůjde za děckama ven. Takže jak se asi tak snažil a myšlenkama byl už na kole, tak se mu nedařilo. Se čtením je to různé. Nevím, jak u vás, ale má dny, kdy čte ja bůh a z toho jsou dny, kdy koktá hůř než v první třídě. Jo, a víte co jsem vypozorovala? Že když je úplněk, tak je jak urvaný z řetězu.
P.S. Ještě, že už je pátek........
 Bessy 


Re: Klokánek 

(22.4.2005 12:33:12)
Chci vám vysvětlit něco o Klokánkovi. Je to soutěž, která preferuje logické myšlení. Spočítat nadrylované příklady umí každý dříč. Ale pak se stane, že v ní zaperlí dítě, které dělá běžně chyby z nepozornosti a proto má horší známky, ale myslí mu to líp, než šprtovi. Můj syn (18) se účastnil nějakých testů EU. Udělali je jen 3 ze třídy a všichni mají 4 na vysvědčení. Jedničkáři naprosto selhali!!! Byly tam totiž příklady, ve kterých bylo více informací než potřebovali a oni si to neuměli přebrat. Například: Vypočítej výšku schodiště, když jeden schod má výšku 20cm, šířku 30 cm a počet schodů je 12. Věřte tomu nebo ne, ale to ti jedničkáři nezvládli. Koukala jsem na to jako vyoraná myš. Myslím, že spousta učitelů ještě nepochopila dnešní dobu a taky to, že by se tomu měla přizpůsobit výuka. Ostatně na vysoké nás jedna nutila naučit se všechny školy se speciální výukou, i když jsme jí říkali, že příští rok toho půlka nebude pravda. Měla nám říct, kde tyto informace získáme!!! To se totiž na rozdíl od adres škol nemění. Zato nás i přes naše žádosti nenaučila, jak jednat se žáky s poruchou učení. A to potřebujeme doslova akutně a sbíráme informace, kde se dá.
Pěkný víkend!
 Bessy 


Re: Klokánek 

(22.4.2005 12:35:06)
Chci vám vysvětlit něco o Klokánkovi. Je to soutěž, která preferuje logické myšlení. Spočítat nadrylované příklady umí každý dříč. Ale pak se stane, že v ní zaperlí dítě, které dělá běžně chyby z nepozornosti a proto má horší známky, ale myslí mu to líp, než šprtovi. Můj syn (18) se účastnil nějakých testů EU. Udělali je jen 3 ze třídy a všichni mají 4 na vysvědčení. Jedničkáři naprosto selhali!!! Byly tam totiž příklady, ve kterých bylo více informací než potřebovali a oni si to neuměli přebrat. Například: Vypočítej výšku schodiště, když jeden schod má výšku 20cm, šířku 30 cm a počet schodů je 12. Věřte tomu nebo ne, ale to ti jedničkáři nezvládli. Koukala jsem na to jako vyoraná myš. Myslím, že spousta učitelů ještě nepochopila dnešní dobu a taky to, že by se tomu měla přizpůsobit výuka. Ostatně na vysoké nás jedna nutila naučit se všechny školy se speciální výukou, i když jsme jí říkali, že příští rok toho půlka nebude pravda. Měla nám říct, kde tyto informace získáme!!! To se totiž na rozdíl od adres škol nemění. Zato nás i přes naše žádosti nenaučila, jak jednat se žáky s poruchou učení. A to potřebujeme doslova akutně a sbíráme informace, kde se dá.
Pěkný víkend!
 Bessy 


Re: Re: Klokánek 

(22.4.2005 12:36:33)
Omlouvám se, blbnul mi počítač!
 Jáňa+tři sluníčka 


Re: Re: Re: Klokánek 

(22.4.2005 13:33:33)
Bessy, dík za info o Klokánkovi,ale měla jsem spíš na mysli něco o tom,jak je tam možno se přihlásit atd.Jinak moje postesknutí nad tím,jak Vendy bazíruje na známkách nebylo myšleno tak,že JÁ po ní chci samé jedničky,a kdo je nemá,že je blbec,ale spíše opačně.Vendy rozhodně není žádný dříč,který by měl jedničky z matiky(v ČJ je to zcela jinak!) vydřené,ale mám dojem,že má logické myšlení(jako asi hodně LMDáčků)na poměrně dobré úrovni.Proto si myslím,že by jí nějaký případný úspěch mohl pomoci překonat frustraci z neúspěchů v ČJ.Její problém je prostě v tom,že CHCE BÝT NEJLEPŠÍ i když to objektivně není možné.No a od toho je jen krůček k sebepodceňování.Na druhou stranu jí tahle "posedlost" dost pomáhá zvládat potíže spojené s dys....,takže vlastně dík za ni. Jana
 Jáňa+tři sluníčka 


Máte někdo zkušenosti s "dvojím životem"? 

(22.4.2005 13:42:23)
Ahoj všichni, chci se zeptat jestli taky někdo z Vás řeší problém s diametráně odlišným chováním svých dětí doma a ve škole.Já od první třídy ve škole poslouchám,jak je Vendy ukázněná,pozorná,milá,snaživá,úslužná... a nevím co ještě a vždy jsem měla pocit,že si ze mě uč.dělá legraci,nebo si mě s někým plete.Doma je přitom dóóst často nesnesitelná,drzá,líná a vzteklá!!! (to hlavně).Psycholožka mi to vysvětluje tím,že prý chce vypadat ve škole jako "super žák" no a potom doma jí dojdou síly a musí "vypustit páru".(no napadá mě,že by to taky mohla dělat opačně a to by byl jistě mnohem větší problém!)Ale já si chci taky užít SUPER DÍTĚ! Nevíte,jak na to?
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Klokánek 

(22.4.2005 19:07:49)
K tomu Klokánku /já vím,že je to hlavně na logiku-to už jsem se ptala loni Toma,jak to,že ho vybrali-tak mi to vysvětlil-ale přece jenom to musí spočítat dobře-aspoŃ větší část/...no tak k tomu Klokánku-přihlásit tam malou nemůžeš /už nevím kdo se ptal -jana?/.Je to vlastně školní soutěž,je od čtvrté třídy až nahoru /pak už se jmenuje jinak/.Tom byl loni i letos.Od nich ze třídy jich šlo šest-vybírala učitelka.Ale třeba holka od sestry-ti to dělali celá třída v hodině matiky.Tak nevím...

Ještě jsem něco chtěla napsat,ale musím jít zpacifikovat mužské osazenstvo!
 Jáňa+tři sluníčka 


Re: Re: Re: Re: Re: Klokánek 

(25.4.2005 7:21:14)
Ahoj Lidko, díky za info. Vendy je teprve ve třetí třídě,takže jsme ještě "podměreční"( ha,ha to jsem se tedy rozesmála při jejích skoro 150cm a téměř 50kg ŽIVÉ váhy!),tak uvidíme příští rok. Jinak jsem četla taky moc pěkný příběh o ADHD v časopisu Readr,s Digest.Psala ho maminka o svém chlapečkovi a bylo to fakt moc pěkně popsaný od toho počátečního úleku,přes boj o zlepšení až po smíření se s tím,že je zkrátka JINEJ,ale o nic horší nebo lepší než ostatní(myslím,že to bylo třetí nebo dokonce čtvrtý dítě té paní a ostatní byly v pořádku).Jana
 jitka (dcery skoro 12 let a 3 roky) 
  • 

Pondělíčko pondělí... 

(25.4.2005 12:56:44)
Ahoj,vím že tohle sem nepatří,ale já jsem nadmíru na(sr)štvaná.Jíťa se ve škole přihlásila na zájezd do Chorvatska.Vede to mladý učitel a ví že Jíťa už 3 roky necvičí(v 8 letech jí při úrazu našly vroz. vadu-má měkkou stehení kost) a v pátek jede do Motola na operaci.Jenže jedou hlavně děti z dyslektických tříd a jí vybraly až teď,že pojede,no a ona po operaci bude zase nějaký čas o berlích,má je od začátku.A chytrého pana učitele nemohlo napadnout nic chytřejšího než říct Jitce,v tom smyslu,že je blbý aby jela když má berle a ať si o tom doma promluvíme.Můžu vám říct,že mi jí bylo tak líto a zároveň jsem měla takový vztek,jak může pedagog něco takovýho vypustit z pusy.Bojujem s tím už 3 roky,vysvětlujem,že si musí zvyknout,že nikdy nebude moct dělat vše co ostatní(skákat,hodně běhat a tak),teda na kole jezdí a nějakej blb jí teď jakoby ty berle podkopne,ale hlavně sebevědomí.A s Nelou řešíme teď spaní.Nechce spát sama v pokoji a my se,co je na světě pořádně nevyspali(2-3 za noc řev) a zrovna má pokoj nejdál od našeho pokoje,takže se Nela postěhuje k nám do ložnice a aspoň nebudu muset v noci chodit po bytě.Nela je teď nemocná a taky jí hodně vylezl ekzem,no to je horor jí mazat,mastný je vše okolo než ona a nesnese na tu namazanou kůži jakekoliv oblečení,nesnáší oblečení celkově,ale co jí mažu tak to je děs s ní.Ahojky
 Jája(3děti) 


Re: Pondělíčko pondělí... 

(25.4.2005 14:04:58)
Ahoj Jitko, to bylo od pana učitele fakt hodně netaktní. Znamená to zřejmě, že daný učitel se bojí odpovědnosti. Bohužel už to nejde vzít zpátky :o( Pokud by Jíťa chtěla moc, moc jet a lékaři by nebyli proti (nevím, jak to má s tou operací), tak zajdi za učitelem a domluv se s ním osobně. Jitce vysvětli, že je schopná a samostatná holka, takže na takové řeči nemá brát ohled. Sama přece ví, do čeho se může pustit a na co její síly nestačí.

 EvčaK 


Re: Pondělíčko pondělí... 

(25.4.2005 15:21:45)
Jituško, je mi moc líto, že máte takové starosti. To jsem nevěděla, že má starší dcerka zdravotní problémy.

S tím stěhováním je to u nás stejný. Od čtvrtka máme dokončenou postel "v patře". Takže teoreticky můžou děti spát ve svém pokoji. Prakticky to vypadá tak, že je tam uspím. Pak v noci 3x vstanu, slezu z postele a jdu uspat některé řvoucí dítě - občas obě. No a nakonec to zabalím, složím se u nich na matrace, tam spí se mnou mladší Ála většinou až do rána.

Ale mám jeden poznatek. Do čtvrtka jsem NIka uspávala, že jsem ho držela za ruku. Ve čtvrtek a pátek jsem s nima byla v pokoji, ale musel usnout bez držení. Celou noc mě nepotřeboval. V sobotu jsem ho zas držela za ruku a pak se ještě dvakrát v noci probudil a řval dokud jsem ho zas nedržela. A dneska usínal opět sám a žádné buzení maminky - je Ála řve a řve.

Něco na tom je, že když dítě uspáváte, že s ním jste, tak pak po prubuzení vyžaduje vaši přítomnost.
 Jája(3děti) 


Re: Re: Re: Re: Re: Klokánek 

(25.4.2005 13:53:02)
Matematická soutěž klokánek je pro děti od 4. třídy. Existují kategorie (obtížnost úloh)a ty jsou 4.+5. třída, 6.+7. třída a 8+9. třída. Věkové skupiny se různě jmenují, ale nepamatuji si je (jedna z nich je kadet).
Děti do soutěže přihlašuje učitel a je to to samé jako za mých školních let byla matematická olympiáda. Pokud se dítě umístí na 1. místě, tak postupuje do celokrajského. Co se děje dál nevím, protože my se nikdy dál nedostali.
Nevím, kdo tu argumentoval, že se jedná o soutěž, kde je zapotřebí logiky a tudíž z ní nevyplývá to, jestli je dítě matematicky nadané a nedělá chyby v základních kupeckých počtech. Nesouhlasím s tímto argumentem, protože už samotný výběr učitele je dán zhodnocením úrovně žáka v matematice. (Jinak by ho přece do soutěže neposílal). Navíc i zadání v "klokánkovi" je založené na bezchybném spočtením příkladu.
Proto Lidko mi přijde divné, že Tom má mít trojku z matiky. Nejde sice ani tak o tu známku. Přijde mi spíš, že jeho učitelka v tomto případě hodnotí jeho "poslušnost" než skutečné schopnosti zvládat matematiku. Možná se mýlím.
 Dana 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klokánek 

(25.4.2005 16:37:34)
Klokan je celosvětová soutěž, žáci ji píší ve své kmenové škole a tím to pro ně hasne. Centrálně se sbírají výsledky a ty jsou pak za nějaký čas uvěřejněny na webu a samozřejmě vráceny do školy. Jinak škola si vlastní pořadí svých žáků může samozřejmě vyhodnotit sama. Řekla bych, že proti matematické olympiádě je to dost rozdílná soutěž. Tady jsou krátké úlohy různé obtížnosti, ale žáci jich mají za hodinu 24. Olympiáda jsou složité´úlohy, kde je na každou hodinu času. Takže děti například s poruchou pozornosti nebo čtení nebo pomalejší z nějakého jiného důvodu jsou samozřejmě znevýhodněny. Znám vítěze krajského kola MO, který na své škole nikdy nebyl v nejlepší třetině žáků v soutěži Klokan. Ale je fakt, že šikovné děti prodají své matematické schopnosti v obou soutěžích.
Dana
 Červánek 


Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(22.4.2005 10:07:08)
Jájo,
náš pidi životní prostor neřeším vůbec - to je věc neřešitelná - alespoň ne okamžitě a střelhbitě (budeme podávat novou žádost o stavební povolení - s novým projektem - dnes teprve tatka dovezl správné kulaté razítko na papírech:o( - takže tímto faktem se prostě nezaobírám. Řeším další mímo z hlediska - bude to na Bohnice už opravdu - nebo to ještě nějak přežiju???

Jitko, adopce dítka je mnohem "závažnější" rozhodnutí než si dítko povít vlastníma silama - věř mi - pohybuju se v oblasti NRP už nějaký pátek a je to jeden velkej bordel na kolečkách - a nikdo Ti nikdy s ničím nepomůže - a věř, že dítka, která přicházejí z "odborné" ústavní péče s sebou přinášejí celý vagon problémů....Myslím, že když byste chtěli pomoci - dá se jinak - materiálně (hračky, oblečení po dětech) - nebo možná ještě hostitelská péče - brát si starší dítko na víkendy a prázdniny = fungovat jako teta/strejda.
Ale to je jen můj názor - spíš rada - a odrazení:o)))

Nevím, jestli jsem se pochlubila ještě tím,že máme jen 4-denní školní týden - pátky jsme doma, protože mají kvůli plavání supla - tak jsem dostala papír od psycholožky a mám Marťase doma - což sice není ideální řešení - ale lepší než aby mi ji rozhodili zase na nějakou dobu jen tím, že je v neznámém prostředí (chodí do jiné třídy, do jiné budovy, jiný učitel, jiné děti...).

Užijte si všicí krásný víkend - sice má být zimavo - ale nám tu už 2 dny krásně sluní sluníčko:o) A my budeme mít válečnou poradu, protože příští víkend se v Boskovicích koná veliký sraz velorexů - a máme jet poprvé celá rodina - i se pesem - to bude bžuuuundaaa - jen nevím, kdo se bude smát nejvíc:o)
 Jája(3děti) 


Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(22.4.2005 10:52:05)
Červánku, držím palce, ať to konečně s tím novým stavebním povolením vyjde. Já se přiznám, občas musím ze všeho utéct a zašiju se do ložnice, prádelny nebo jdu rýpat do hlíny ven, jen ať neslyším a nevidím naše raubíře. Kdybych tohle nemohla, tak už jsem zavřená na psychině v Opavě (Bohnice jsou kapku daleko) pro nepříčetnost.
S tím vzít si dítě z DD koketoval můj muž taky. Připadalo mu fajn, že by mohl pomoct dítěti bez plínek a nočního řvaní. Mě tento jeho úlet šokoval. Už tak se plácáme s výchovou zejména Páji a necítím sílu na to, abych ještě musela řešit neviditelné problémy (různá příkoří, zrady, snížené sebevědomí, strach...), které si dítě z dětského domova přinese. Obdivuji lidi, kteří toto dokážou, ale musím přiznat, že já na to nemám.
Červánku, zaujala mě ta možnost víkendových pobytů. Není to pro děti i takovou rodinu stresující?
 Červánek 


Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(22.4.2005 17:39:07)
Jájo,
k té hostitelské péči - nevím, jestli to je stresující - pro obě strany - musíš k tomu přistupovat tak - je to jediná šance pro děti, které jejich bio-rodičové drží všemi možnostmi v DD (já se o ně starat nebudu, ale jsou to moje děti a nikomu jinému je nedám - to je úžasná filozofie a bohužel podpořená našim zákonem o rodině - nějaká úmluva práv dítěte, kde se mmch zmiňuje právo dítěte na rodinu, bohužel v naší úžasné zemi nikoho nezajímá...).
Určitě je důležité si na začátku vyjasnit, že nic víc z toho být nemůže ( i když i to se stává, že HP přechází v pěstounskou péči - ale to musí být opravdu dobrá konstalace kolem dítěte i rodiny).
Musíš si to přirovnat ke vztahu teta/strýc - neteř/synovec - tam taky nemůžeš mít dítko doma stále - ale je hezké jej mít alespoň na ten omezený čas a dát mu možnost zažít, jak to chodí v normální rodině - ať už co se týče vztahů, tak i co se týče režimu, chodu té rodiny atd.
 Jája(3děti) 


Re: Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(25.4.2005 14:23:25)
Ahoj Červánku,
ten zákon je nějaký divný. Proč tam v něm není konkrétně, co musí rodiče udělat, aby se skutečně jednalo o projevený zájem o dítě. Přece zavolat, poslat nějakou zprávu o sobě nebo návštěva jednou za půl roku není projevení zájmu o dítě. Chápala bych to v případě, kdy by se jednalo o rodiče nemocné, případně v léčebně(dobrovolně se léčící ze závislostí) a zavřené. Ostatní situace svědčí o tom, že zde zájem není.
Jsem v tomhle neznalá věcí, takže se zdržím podrobností.
K těm návštěvám dětí z DD -> Mi přijde dost velké utrpení, kdyby takové děti přišly na víkend a v něděli bychom je jeli zavést zpět do domova. Jednou by to celkem šlo, ale vem si, že by čekali na opakování, to by se uskutečnilo a začínaly se tvořit citové vazby. Najednou by dítěti začlo vadit, že jeho (ji)vracíme. Třeba by trpělo ještě větším komplexem, že ho nikdo nechce. Nebo naopak by po opakování, právě kvůli tomu, aby se takové vazby netvořily, vybraly jiné děti. Nevím, jak by se s tím dítě vyrovnalo. To srovnání s neteřemi mi nějak nepomohlo, protože ty vracím jejich rodičům do fungující rodiny.
 Monika - Prokop-Kryštof-Jáchym 


Ahoj, 

(25.4.2005 15:10:00)
tak jsem patrala po diplomu z KLOKANKA a Krysot se neucastnil KLOKANKA, ale CVRCKA(na diplomu je ale klokan).

Jajo, ja si myslim, ze je to pro deti fajn, aspon se muzou na neco tesit a maji na co vzpominat a taky budou mit v dospelosti "pribuzne".Ja o tom nechci moc psat, pac o cem se moc mluvi vetsinou pak neni pravda, ale mame v planu taky neco podniknout.......

Jitko, to je tedy pekne pako, ten vas ucitel :-(.

Jano, my jsme zase opacny extrem, Krysot ma v temer deseti letech 26kg :-).

Spani budeme resit v lete, protoze se prcek porad v noci budi a od jeho narozeni jsem nespala noc v kuse, doufam, ze nebude problem a bude s brachou v pokoji spokojeny.
 jitka (dcery skoro 12 let a 3 roky) 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(25.4.2005 16:40:16)
Jájo máš pravdu,zákony co se týkají dětí a myslím tím,děti z DD,pěstounské péče atd. jsou divný a postavený na hlavu a jdou spíš proti dětem než aby jim pomáhali.Stačí do domova jednou za čas poslat lístek(či návštěva) a dítě pak nemá šanci se do nějaké rodiny dostat.Moje tchýně si vzala 2 děti (6a 10 let)do pěstounské péče a ze začátku,tuším tak půl roku si je brala jen na víkendy a nyní jsou u ní a říkají jí teto.A děti si brát jen na víkend,nevím taky se mi to moc nezamlouvá,určitě se tam nějaká ta citová vazba vytvoří a chudáci děti,třeba by jim to bylo líto,že je ta půjčující rodina nechce nastálo.Provozujeme dět. tábory a na jeden běh jezdí i děti z DD,ale to byste koukali co se od některých člověk dozví,co vše si prožili,oni jsou vlastně citově tak křehcí,ale nedávají to znát a vychovávají se i mezi sebou.Asi by se nemělo nijak s tím půjčováním hazardovat,no nevím,nechci tady chytračit to ne,jen mám takový názor.
 Jakarta 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(25.4.2005 19:15:56)
Ahojky,

dlouho jsem tady nebyla. Tak nějak nestíhám. Nikča je od začátku dubna nějak pořád nemocná - nejdřív kašel, a teď už druhý týden oboustranný sekr. katar středouší. Apropo Lidko - můžu se zeptat na tu operaci u syna, myslím tím ty "trubičky" v uších, paní doktorka něčím takovým hrozí jestli se to do příštího týdne nezlepší. Dělá se to v nemocnici atd.?

Jinak to poslední téma je mi mírně vlastní. Oficiálně můžu sdělit, že jsem s manželem od začátku dubna zařazení mezi žadatele o náhradní rodinnou péči. Chceme do pěstounské péče přijmout dítko předškolního věku resp. holčičku, bílou, 4-8 let. K té hostitelské péči - slyšela jsem názor zkušených pěstounek, že je to pro ty děti určitě vhodné. Zejména do hostitelky jdou děti starší - ty které chápou proč se musí vrátit zpět do DD. Je fakt, že z DD neznají běžný život - pecen chleba, vaření čaje, a jiné podobné pro nás banality /jedná se o děti, které jsou celý život v ústavech/. Chystám návštěvu na krajském úřadu a dle všeho zkusíme právě tu hostitelku, protože dle všeho není nyní žádná podobná holčička volná k pěstounské péči. Takže až budu mít zkušenosti tak budu moci říct více.
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(25.4.2005 21:45:56)
Jakarto/doufám,že jsem nespletla jméno/.Jo trubičky se daljí jako operace nosní mandle.Nám je dávali při jednom.Šel na mandli/po druhé/ a zrovna mu odsály uši a vsadili trubičky.Ale ten rok potom byla pohádka,akorát nesměl plavat a vlasy jsme umývali s ucpávkama,ale žádné pichání uší-fakt senzační rok!No a od té doby je vcelku už klid.Jen jeden zánět stř.ucha.Trubky už má venku druhý rok.
Jinak tu někdo psal,že má prcka nemocného,tak náš malý taky lehl./no to není to správné slovo-on neleží ani při horečce/.Ale v noci měl devětatřicítky.Tak asi nějaká viroza.Jenže nechce sirup /to jsem mu pak ukázala jenom krabičku a už zvracel/,tak do něj cpu čípky./bude mít tři roky-už by mohl mít rozum/.Děsím se toho,kdyby musel mít antibiotika.Ty asi nejsou v čípku,co?No ale to nepatří do této diskuze,že?
Jájo-máš pravdu s Klokánkem.Ale když jsem se ptala Toma loni,proč ho učitelka vybrala,když má trojku,tak říkal,že to není těžké na spočítání,ale na "přijít na postup"...tak asi tak.Nějak už to neřeším,ale ať se nediví,že ztrácíme veškerou aktivitu.Oba dva.
Například čeština- Včelí med - Tom by tam napsal tvrdé Y.Když se zeptám proč /jarní,mladý/,tak odpoví"protože Včela bez včela-jako žena bez ženy" Co k tomu dodat?A tak je to pořád a ve všem.Prostě totální chaos!
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Musím se pochlubit:o) 

(25.4.2005 21:49:13)
Omluvte překlepy a chyby /odsáli, žena bez ženy,atd../.V noci jsem moc nespala,tak už pomalu nevidím...
 17.6modrasek13 


Deštivé úterý 

(26.4.2005 9:57:08)
Ahoj holky, delší dobu jsem tu nebyla, čtu vás pravidelně, ale nějak se mi nechce psát. Ani nebylo téměř co.
Ale teď prosím o radu...
Dnes ráno jsem volala do školy, a dověděla se, jak Lojzovi chutnají tužky, pastelky.... Když mi to učitelka popisovala, tak se mi udělalo i špatně a musela jsem si sednout. On okusuje až na dřevo, z jedné strany má tužku ostrouhanou a z druhé ohryzanou tak, že leze tuha. Říkala, že nechápe proč to dělá, s takovou zuřivostí, sílou... To je fakt hrůza. Ohryzal i čínské pero. Po jarních prázdninách - skončily 6. března, měl nově vybavené pouzdro. 12 pastelek, 4 obyč. tužky a 3 číňáky. Do dnešního dne dostal dalších 10 tužek, pastelky a 2 pera.
Taky mě trápí že pořád nechápe hranici moje- tvoje. Ráno jsem našla v jeho bundě celý kotouček lepících štítků, opět nám bere a schovává věci. Co kdyby to náhodou na něco potřeboval,...
A poslední - čmárá po sešitech a písankách. P. učitelka mu domlouvala a vysvětlovala proč to nemá dělat. Hned jak to dořekla, vzal pero a počmáral školní sešit.
Minulý týden byly třídní schůzky, nemá potíže s učením, všemu rozumí, a když dělá chyby, tak z nepozornosti a nedbalosti. Taky jsem mu kontrolovala v tu středu pytlík u lavice, celkem ušel. a dnes mi p.učitelka řekla, že děs, bordel mu z toho vypadává, pomačkané papíry.....
Čekám až se ozvou z PPP, kdy přijedou do školy nebo my pojedeme k nim, protože Lojzíkovi letos končí ten speciální učební plán - myslím procvičování psaní, zohledňování jeho úpravy...
 Jáňa+tři sluníčka 


Re: Deštivé úterý 

(26.4.2005 10:08:37)
Ahoj Květo, to okusování asi patří tak nějak k "věci". Naše Vendy si od mala strká stále něco do pusy a s tužkama jsme na tom obdobně.V podstatě kdykoliv se na ni podívám má v puse minimálně ruce nebo to co v ní zrovna drží. Okusuje si tričko,kouše nehty,kartáček na zuby má v pořádku tak tři dny pak ho rozkousaný vyhazuji... je toho celá řada. Snažím se ji napomínat,ale ona si to kolikrát vůbec neuvědomuje a podle mého mínění si tím odreagovává stres a napětí a dělá to podvědomně.Jinak bordel v pytli máme také(před týdnem jsem byla na tř.schůzkách tak jsem tam udělala čistku) a z celé sady kružítka s příslušenstvím jí zbylo s bídou to samotné kružítko a ještě ho dva dny nemohla najít.Chce to klid,a pevné nervy.Jana
 šiška+3 


Re: Deštivé úterý 

(26.4.2005 11:42:25)
Ahoj Květuško! Je mi líto, že tě to vzalo, ale musíme si zvyknout, že s našimi drahoušky se nikdy nudit nebudeme. Jo, a to jsi říkala, že má super učitelku. To máš štěstí. Ta naše minulá už by to asi nerozdýchala.... Berťa je v nové škole spokojený, samozřejmě taky zlobí, když pracují samostatně, tak si spoustu věcí "nestihne" udělat v hodině jako všechny další děti, tak mi to nosí domů, kde to jde v klidu. Nevím, jestli se předvádí, že se mu nechce nebo má pro své úlety jný důvod. Každé ráno, když ho vozím do školy (cesta trvá 15 minut) tak do něj klavíruju co má , co nemá, co musí, aby nenarazil a někdy mám pocit, že mluvím do větru. Jinak se teď trošku osamostatnil, protože ze školy už jezdí sám - aspoň cítí, že má nějakou zodpovědnost. V pátek stál na zastávce jako ženich s kytkou tulipánů. Prý řekl nějaké paní,která má vedle zastávky zahrádku, že bych měla velkou radost, kdyby mi donesl kytku. Jenom doufám, že moc neotravoval. On se dá s každým do řeči, s tím opravdu problém nemá. Ještě k tomu pouzdru. Tužky teda naštěstí neokusuje, i s pořádkem se to celkem vyřešilo. Ještě o pololetí měl každý den vysypané celé pouzdro v aktovce. Teď jsem mu koupila ještě taštičku na zip a v té má fixy, gumy, nůžky, strouhátko a je to o něco lepší. Tam to jen pohodí a zapn zip. Strašně nerad to cpe do těch gumiček V pouzdře má pouze 2 tužky, pentelku, pastelky a 2 pera. Jinak je ale nepořádník šílený. Kdybych ho nekontrolovala, tak se vysleče, rozhází oblečení po celém pokoji, vytáhne na převlečení každý den čisté věci, večer je zase smuchlá...Tak pořád chodím jak hlídací pes. Myslím, že paní učitelka ve škole musí mít svatozář. Jo a sešity má taky někdy pěkně počmárané.
 EvčaK 


Re: Deštivé úterý 

(26.4.2005 11:47:14)
Květu, Nik má ve školce taky kloučka LMĎáčka. Nedávno jsem ho sledovala, jak se štrachal v nějaké skříňce. Až když přišla učitelka a on si dal co našel do jiné, došlo mi, že nebyla jeho. Vypadal při tom naprosto bezelstně a dala bych ruku za to, že mu nedocházelo, že dělá něco špatně. Myslím, že to jsou právě ty poruchy chování. Prostě má vnímání jiné, mež je standart. Co s tím, to teda nevím. Spíš asi odborník poradí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.