| Dannna |
 |
(3.12.2025 13:35:05) Potřebovala bych poradit se situací ve škole. Dcera psala po nemoci test. Na papíře bylo jen jedno zadání úkolu, normálně ho vypracovala. Učitelka, ale před psaním testu ústně doplnila ještě druhé zadání. Dcera to bohužel nezachytila a dostala z testu 5. I když první zadání měla správně.
Má v takovém případě nějakou možnost požádat o opravu nebo přezkoušení, když druhá část zadání nebyla uvedena písemně? Setkali jste se s tím někdy? Ucitelka trva na 5. Dcera se s ni snazila domluvit. Děkuji za zkušenosti.
|
| Monika |
 |
(3.12.2025 13:48:54) A ten test máte u sebe? Skutečně je tam u toho písemného zadání správné řešení a hodnocení 5? Pokud by projednání s učitelkou k ničemu nevedlo (alespoň k možnosti psát opravný test/opravné přezkoušení) a nechtěla bych to nechat být (což by záleželo na dalších okolnostech), kontaktovala bych ředitele školy.
|
| Monika |
 |
(3.12.2025 13:50:51) Teď koukám, že jsi psala, že to zatím řešila sama dcera - v tom případě bych možná kontaktovala nejdřív učitelku (ony taky můžou vyjít na jevo nějaké zajímavé okolnosti, třeba).
|
|
|
| Fern |
 |
(3.12.2025 14:44:36) A ostatní děcka to zachytila? Jestli ano, proč tvá dcera ne - je nedoslýchavá - ptala ses jí? Asi ne, tak holt má poučení pro příště.
Ve které je třídě,budeš takhle řešit každou pětku či horší známku?
|
|
| Federika | 
 |
(3.12.2025 15:38:34) Já bych to teda řešila tak, že bych řekla dceři, že je blbá a má dávat větší pozor... Víc bych nedělala nic.
|
|
| K_at |
 |
(3.12.2025 18:04:13) Zeptala bych se učitelky. Ale pokud je polovina testu správně, tak za 5 by to být nemělo, ne? Jinak pokud je to vyšší ročník, tak bych to asi extra neřešila.
|
| Federika | 
 |
(3.12.2025 18:39:50) Kat, kde to žiješ? F má pětku klidně za dvě otázky z osmi...Je to na procenta a jsou nasazený hodně vysoko.
|
|
| babi_ | 
 |
(3.12.2025 20:32:36) To máš jako dát do cukroví jen polovinu ingrediencí. Výsledek můžeš tak akorát vyhodit.
|
| babi_ | 
 |
(3.12.2025 20:40:41) Jiná věc ovšem je, že když ti někdo předává recept, tak ti ho buď celý napíše, nebo celý nadiktuje. Aby ti půlku napsal a zbytek ti dořekl ústně je dost nezvyklé.
|
|
|
| Lei | 
 |
(4.12.2025 10:33:06) Asi jde o to, co je myšleno zadáním. Když má (moje) dcera hotovou půlku příkladů z matiky (přičemž to sedí poměrově a obtížností, třeba pět příkladů na součin a pět na podíl zlomků) a má je správně, dostane trojku. Ze součinu jedna, z podílu pět, průměr tři. Ale v testu mohou být otázky o různé váze a pak je to, jak píše Fed.
A jak psala Fern, jde taky o to, proč nepostřehla zadání. U svých dětí bych si byla na 90% jistá, že prostě nedávaly pozor. Tak jestli byla jediná...
|
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(4.12.2025 12:25:58) Nesetkala jsem se s takovým případem. Každopádně vidím málo vstupních informací. Z čeho byl test, proč bylo zadání z části písemné a z části doplněné ústně, o co tam šlo? Od toho se asi odvíjelo hodnocení. Obecně by mi přišlo korektnější u písemného testu všechny požadavky uvést písemně, aby i hodnocení bylo transparentnější. Ale opravdu těžko soudit, jaký byl záměr v tomto případě.
|
|
|