| Přihlásit se | Nová registrace

Sam01

Téma: Cestování po ČR

(19.1.2023 8:34:43)
Do ktereho mesta, na ktere misto v CR radi jezdite a proc? Ja vlastne CR moc projetou nemam a rada bych nejake cestovatelske tipy. Predem dekuji. Jo a pokud ma nekdo nejakou zajimavou trasu po Beskydech byla bych rada za rady. V lete bychom se tam radi podivali a pak pokracovali autem dal do Tatsr a Madarska.
 77kraska

(19.1.2023 8:38:36)
urcite Jizni Cechy...Ceske Budejovice, Tabor, Jindrichuv Hradec, Cesky Krumlov, Divci kamen, Vyssi Brod....
 Koníček mořský

(19.1.2023 9:28:04)
No přece kamkoli ! ČR je tak krásná, že stačí zabodnout prst do mapy a vyrazit. My jezdíme po ČR už dvacet let a máme projetou jen spodní jižní část. Najdu si vždycky oblast, prozkoumám na mapě co tam všechno je - města, hrady, zámky, příroda a vyrazíme. Dokonce se celkem úspěšně vyhýbáme davům. Každý rok musím na Šumavu, jinak mám absťáka.
A jinak fakt kamkoli. Mohla bych ti tady napsat spoustu a spoustu typů.

Třeboňsko, Novohradsko, Šumava od jihu až k západu, Jižní Čechy, Vysočina, Pálava, Kutná Hora, Podyjí, Český les, Brdy.... Mám v plánu si sepsat svůj osobní cestopis.
 mamoch

(19.1.2023 10:01:33)
Těch míst je moc, můj Top je Český ráj, ubytovat se v Turnově a v okolí je krásných tras hodně / hrady, zámky, pískovcové skály../. A pak Krušné hory, jsou krásně zelené, obnovené, okolí Chomutova, Kamencové jezero...

(19.1.2023 10:31:53)
Jezdím ráda do Prahy :-)
Jinak si myslím, že za návštěvu stojí všechna krajská města, všude je kus zajímavé architektury.
Pak záleží, co člověk hledá a v čem najde krásu - lázeňství, hornictví, vinařství, průmyslové památky, sakrální památky, zahrady... ČR je bohatá na všechno možné.
Já osobně mám ráda jih Čech a Moravy, tamní historická městečka a krásné přírodní lokality, tu část ČR mám projetou nejvíce.

Monika

(19.1.2023 10:32:34)
Sam, ráda jezdím pokaždé jinam, chtěla bych vidět co nejvíc :-) Pokud jezdíme někam opakovaně, je to spíš z praktických důvodů - víc procestované máme okolí tam, kde máme rodiče (z mé strany Krkonoše, Podkrkonoší, Český ráj, z manželovy Jeseníky, Ostravsko ...) nebo kudy často přejíždíme. Pokud zůstáváme na dovolené v ČR, většinou si pronajímáme chalupu někde, kde jsme ještě moc nebyli a procestujeme okolí (byli jsme takhle v Máchově kraji, v okolí Kralického Sněžníku, na Chebsku, u Lipna, na Trutnovsku, v Bílých Karpatech, i v tom Českém ráji, s kamarádkou, co to tam neznala ... Kratší pobyty (prodloužený víkend) jsme měli třeba ve Žďárských vrších, v okolí Třebíče ... Středočeský kraj projíždíme postupně v rámci jednodenních výletů, jezdíme dost a stejně toho hodně zbývá. Taky České středhoří zvládáme postupně "na otočku", jednou za čas nějaká "sopka" :-)
Teď mám v hlavě pro delší pobyty oblast Českého Švýcarska a sousedních Lužických hor, Plzeňsko nám "zcela chybí", určitě chci ještě víc Šumavy, Znojemsko ..., manžel bohužčel odmítá Beskydy (že je zná a nebaví ho). Z "blízkých cílů" jsem třeba ještě nidky nebyla na Blaníku ...
 Lenka Pražanda

(19.1.2023 10:35:26)
Moje oblíbené jsou Mariánské lázně a okolí. Tam je toho tolik k vidění ~b~ Zámek Kynžvart je zajímavý, hledání pramenů v lese, to je na několik dní jestli vás zrovna tohle baví.
Paradoxně každého hned napadnou Jižní Čechy, Morava, Pálava a hory. Přitom středočeský kraj je napěchovaný zajímavostmi a pamětihodnostmi. Ale dobře že sem nikdo nejezdí ~2~~t~
 Stáňa *

(19.1.2023 11:18:45)
Ke mně jezdí kamarádka z Ostravy s rodinou každý rok na čtyři dny už několik let a zatím jsme nebyli na žádném místě dvakrát:
Adršpach, Teplické skály, Jiráskovy Skály, Broumovský Špičák, Ratibořice, Náchod, Broumov, jestřebí hory, Krkonoše...

Klabe+3 kluci (08,10,15)

(19.1.2023 12:35:03)
Broumovské stěny a Dietzenhoferovy kostely, zapomenuté Kladské pomezí, to je moje srdcovka. Taky jsme tam ještě neviděli všechno, každé prázdniny tam dokážeme najít nějaké krásné místo (na podzim Ticháčkovu lesní kapli). I když my už často vyrážíme i na polskou stranu (mužova rodina bydlí hned u hranic).

(19.1.2023 12:56:28)
"Broumovské stěny a Dietzenhoferovy kostely, zapomenuté Kladské pomezí, to je moje srdcovka."

ano, nesmírně turisticky nedoceněná oblast, teď tam působí jeden nadšenec, který bere propagaci pevně do rukou
 Termix

(19.1.2023 23:55:44)
No jenže tohle je ta nejkrásnější část ČR. Miluju tuhle oblast a moc ráda se tam vracím.
 Muumi

(19.1.2023 11:23:37)
Já jako suchozemec mám slabost pro města, kterými teče řeka. Ta mi připadají tak nějak hezká všechna. Zase když jsou povodně, tak si říkám, jak je prima bydlet na suchu a na kopci, to jo.
Mám třeba ráda Litoměřice a okolí a vůbec tenhle kraj (třeba taková Bílina má taky krásné centrum, což by člověk fakt nečekal).
 Stará husa

(19.1.2023 11:58:46)
Já miluju celé Česko, krásně je téměř všude. Moje srdcovka je Praha, pohled na Hradčany přes Vltavu a Karlův most se mi nikdy neomrzí, vždycky mě bodne u srdce. Ale líbí se mi i jiná města a městečka, hrady, zámky. Mám ráda i hory, Beskydy, Krkonoše, Jeseníky, Šumavu, Krušné hory, Orlické, Jizerky, ale krásná je i Vysočina, Česká Kanada, Jižní Čechy, Lednicko valtický areál, Pálava, Český ráj. Co neznám, jsou Střední Čechy, teprve loni jsem byla poprvé na Řípu. Každý rok jedeme v Česku někam na dovolenou, mám projezdeno hodně, ale přála bych si cestovat po Česku více. Bohužel nemám auto a nemám moc ani s kým.
 Vranice

(19.1.2023 12:28:08)
Stará huso, turistické vycházky a výlety bez nutnosti mít vlastní auto organizují různé senior kluby, komunitní centra, kluby sdružené do KČT (klub českých turistů). Namátkou:

Malý pražský oddíl KČT:

Setkání klubu výletníků:

Nemusíš být nikde organizovaná, většinou jsou to akce s volným přístupem veřejnosti, často s průvodcem z řad seniorů, který o lokalitě něco povypráví. A třeba tam najdeš nějakou sympatickou duši.

Zajímavé vycházky s výkladem po pražských čtvrtích pořádají prazdnedomy.cz Je to o architektuře a historii, poplatek jde na činnost spolku.
 Klabe+3 kluci (08,10,15)

(19.1.2023 12:32:41)
Stará Huso, mám to úplně stejně. Jakmile přijdu na začátek Karlova mostu a podívám se přes Vltavu na Hradčany, je to taková krása, úplně mě ochromí ( a to jsem přes rok pracovala na Malé Straně a kochala se tímhle pohledem každé ráno cestou do práce) že si pokaždé říkám (ač jsem jinak milovník Brna), že ta Praha si to prostě zaslouží být hlavním městem.

(19.1.2023 12:22:02)
když jedu sama, miluju hradec králové, pro jejich wellness a koupaliště na flošně ~s~ (a taky spoustu kaváren a čokoládovnu ~:-D)
na výlety miluju východní čechy - ratibořice, rozkoš, východočeské zámky - to je nádhera ~:-D
a okouzlily mě beskydy - ta úpravnost a čisto a opečovávanost všeho, to se mi moc líbilo (ale byla jsem tam jen jednou za dobu své dospělosti ~:-D

(19.1.2023 12:37:57)
Rose, Hradec Králové mě nadchl a rozhodně se tam chci ještě vrátit, ovšem velice jsem hleděla na to asfaltové parkoviště na velkém náměstí, to jsem nemohla uvěřit, že je v 21. století možné.

(19.1.2023 12:50:57)
ropucho, uznávám, že náměstí tam znám spíš v noci (přesun mezi hospodama) a to tam žádná auta nebývají a působí to celkem pěkně ~t~
jinak jako řidiče mě tam moc baví jejich městské okruhy a záludnosti typu cedule Praha a směrovky na obě strany ~:-D

(19.1.2023 12:52:11)
Ropucho, v Hradci je tuším projekt na podzemní garáže pod náměstím, potom zmizí všechny auta z Velkého náměstí a prostor má projít celkovou rekonstrukcí... Právě že to je óbr projekt...

(19.1.2023 12:59:27)
Marťasíno, aha, já jsem si právě říkala, jak je možné, že takovou hrůzu v samém centru za třicet let ještě nezlikvidovali...

(19.1.2023 13:01:59)
 Vranice

(19.1.2023 13:41:31)
Díky za článek, v dalších jsem se dočetla, že rekonstrukci náměstí v Hradci blokuje nesouhlas asi 20 majitelů nemovitostí a opozice na radnici nesouhlasí s vybudováním podzemních garáží, chce je mít jinde. Navíc se "proinvestovala" více než polovina peněz určených na rekonstrukci, aniž se koplo, takže aby náměstí vypadalo podle navržené architektonické studie, to jen tak nebude. Škoda.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04)

(19.1.2023 14:35:12)
Blatná - kvůli vodnímu zámečku a rybníkářskému okolí
Příbram - kvůli šachtám a dolům, překrásému muzeu hornictví a kvůli dosahu Brd od východu
Plzeň - no jenom kvůli svým chlapům, rodí se tu nejlepší pivo
Tachov a Domažlice - dvě města západu Čech a oblasti Českého lesa. Země a lesy mezi nimi je pusté pohraničí, opuštěné.
Spálené Poříčí - jihozápadní brána Brd - protože tady bydlím,šéf hotelu Brdy dokáže připravit exlusivní pobyt na míru.
 Koníček mořský

(19.1.2023 14:56:26)
No vidíš, to je jedno z mých cestování po ČR.

Začali jsme klášterem v Milevsku, přes hrad Zvíkov pokračovali na zámek Blatná s vynikajícím zákuskem v podzámecké cukrárně, pokračovali zámkem Březnice, Rožmitálem p.Třemšínem, do Nepomuku - zaparkovali a vyrazili k Padrťským rybníkům pěšourem lesy, krajinou červené země, poobědvali u památníku ruského kapitána (snad zase někdo nebude dotčen), pokochali se zaminovanou krajinou a zpět léčit puchýře do hotelu v Příbrami. Prohlídka Svaté hory, Příbrami a jejích dolů, a hurá do Plzně přes Spálené Poříčí ~;) do krásné ZOO a Dino parku + na pizzu Di Pietro. Chtěla jsem navštívit Libika, ale nepozvala mě.

(19.1.2023 15:10:06)
" Chtěla jsem navštívit Libika, ale nepozvala mě."

četla jsem NEPOZNALA mě... dost mě to zaskočilo ~t~
 anemon

(20.1.2023 4:29:34)
Rose😃👍
 Půlka psa

(20.1.2023 7:35:31)
Napadá mě třeba Lounsko a okolí. Má velkolepě krásnou krajinu. No ale ono po pravdě všude po ČR je na co koukat. Všude je něco.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.